2.0 0

نقد و بررسیِ 14 سبک جدید کابینت آشپزخانه

  2 آذر 1402     -      تاریخ انتشار:  19 دی 1400
نقد و بررسیِ 14 سبک کابینت آشپزخانه

یکی از دغدغه افراد، این روزها بازسازی آشپزخانه و تعویض کابینت‌های آن است. برای همین بررسی انواع سبک کابینت، باعث می‌شود که با ویژگی هرکدام، به خوبی آشنا شده و بدانیم که کدام سبک، با سلیقه ما سازگاری بیشتری دارد. اگر شما هم قصد عوض کردن کابینت‌های آشپزخانه خود را داشته یا اینکه می‌خواهید خانه جدید بسازید، باید بدانید که به غیر از دانستن انواع متریال‌های کابینت، باید با انواع سبک‌ها هم آشنایی داشته باشید. برای همین در ادامه، قصد داریم به بررسی آنها، به طور کامل بپردازیم.

معرفی انواع سبک‌های کابینت

وقتی از شما بپرسند، انواع سبک کابینت آشپزخانه را نام ببرید، چه جوابی خواهید داد؟ احتمالاً می‌گویید، کابینت ام دی اف، هایگلاس، چوبی، فلزی و مواردی این‌چنینی. اما در واقع، شما فقط متریال‌های مختلف کابینت را نام بردید، نه سبک‌های مختلفی که برای آن رایج است. سبک یک کابینت، فارغ از جنسیت آن بوده و به نوع طراحی و مدلی که برای آن استفاده شده، بستگی دارد.

کابینت ام دی اف فوق برجسته تهران

اگر قصد بازسازی آشپزخانه خود را دارید، صبر کنید! اصلاً عجله جایز نیست. قبل از هر چیز، ببینید که برای فضای خانه و آشپزخانه شما، چه سبکی بیشتر مناسب است؟ چه مدل کابینتی، با دکوراسیون داخلی آشپزخانه، هماهنگی بهتری خواهد داشت؟ بهتر نیست که ابتدا با سبک‌های مختلف آشنا شده و مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنید، تا اینکه بدون بررسی، سبکی را اجرا کنید که بعد باعث پشیمانی شما شود؟ مطمئناً گزینه اول را انتخاب خواهید کرد.

وقتی در ادامه، با بررسی انواع سبک‌ها، ویژگی هر کدام را به خوبی دانستید، شاید به طور کلی، نظرتان عوض شده و بخواهید سبک متفاوتی را برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید. البته، مراقب هزینه‌ها باشید و آنها را به خوبی کنترل کنید. شاید هم یکبار اجرا کردن سبک دلخواه، حتی با صرف هزینه زیاد، ارزشش را داشته باشد. همونطور که تا الان متوجه شدید، در این مطلب میخوایم در مورد انواع سبک کابینت صحبت کنیم، این سبک ها عبارت اند از (اینو بگم که 3 سبک اول پرکاربردترین و شناخته شده ترین سبک کابینت هستن ):

    1. کابینت کلاسیک
    2. کابینت مدرن
    3. کابینت نئوکلاسیک
    4. کابینت ایرانی
    5. کابینت مینیمال
    6. کابینت روستیک
    7. کابینت بوهمیان
    8. کابینت ترنزیشنال
    9. کابینت فرانسوی
    10. کابینت سنتی غربی
    11. کابینت هالیوودی
    12. کابینت ساحلی
    13. کابینت بدون درب
    14. کابینت شی‌کر
حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

حالا بریم سراغ معرفی هر کدوم از این سبک ها….

1. کابینت کلاسیک چیست؟

در بین انواع سبک کابینت آشپزخانه، کابینت کلاسیک یکی از محبوب‌ترین‌هاست. کابینت کلاسیک ممبران و کابینت کلاسیک چوبی، بیشترین طرفدار را بین سایر مدل‌ها و متریال‌ها دارند. برای خانه‌هایی با دکوراسیون داخلی کلاسیک، این مدل کابینت پیشنهاد می‌شود. ویژگی بارز این سبک کابینت، عدم سادگی و استفاده زیاد از طرح و نقش و اشرافی بودن است. که ترکیب این سبک کابینت و استفاده از گیاهان آپارتمانی در آشپزخانه می تواند جلوه ای خاص به آشپزخانه بدهد.

کابینت سبک کلاسیک

2. سبک کابینت مدرن چیست؟

مهم‌ترین ویژگی یک کابینت مدرن، سادگی آن است. اگر به طرح‌های شلوغ علاقه نداشته و طرفدار سبک‌های ساده و شیک هستید، کابینت مدرن با خطوط صاف و منظم، همچنین ترکیب رنگ خلوت و ساده، مناسب شما خواهد بود. در این سبک، بیشتر از اشکال هندسی مربع و دایره استفاده می‌شود. برای اجرای این سبک، متریال رایج، هایگلاس و ام دی اف روکشدار است.

کابینت مدرن

3. سبک کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک تلفیقی بین سبک کلاسیک و مدرن، که از هر دو گروه وام گرفته است، می‌باشد.. اگر به دکوراسیونی با مبل‌های کلاسیک و استفاده از مجسمه، البته با ترکیب برخی عناصر مدرن، علاقه دارید، به احتمال زیاد، این سبک مناسب شما خواهد بود. این سبک معمولاً از رنگ‌های خاکستری، بژ، سفید، طلایی و کرم استفاده می‌کند.

کابینت-نئوکلاسیک-پولیشی

ویژگی این سبک، استفاده از خطوط صاف و منظمی است که باعث شده، ظاهری ساده داشته باشد. تقارن در این مدل رعایت شده تا جزئی از طرح کلاسیک را به همراه داشته باشد. صفحه کابینت یا پیشخوان این مدل کابینت، از جنس سنگ است.

برای مشاهده‌ی قیمت روز کابینت نئوکلاسیک، روی لینک زیر کلیک کنین:

قیمت کابینت نئوکلاسیک

4. سبک کابینت ایرانی چگونه است؟

کابینت ایرانی، بعد از اپن شدن آشپزخانه‌ها و بالا رفتن اهمیت طراحی داخلی این قسمت از خانه، تنوع زیادی پیدا کرد. قبل‌تر که آشپزخانه‌ها تنها یک اتاق در گوشه‌ای از خانه بودند، طراحی و بررسی انواع سبک کابینت، چندان اهمیتی نداشت. اما الان بعد از اینکه آشپزخانه به مهم‌ترین بخش خانه تبدیل شده، کابینت ایرانی هم تنوع زیادی پیدا کرده که در ادامه هرکدام از سبک‌ها را به طور جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کابینت مدرن ایرانی

سبکی که در آن، طراحان از طراحی مکعبی، دستگیره مخفی و فضایی برای نورپردازی استفاده کرده و معمولاً رنگ سفید و مشکی در کنار ام دی اف قهوه‌ای دیده می‌شود. برای پیاده کردن سبک مدرن در این فضای ساده، مجبور به استفاده از کانتر جزیره، سنگ و اکسسوری آشپزخانه هستیم. که البته کابینت های جزیره مینیمال جزخاص ترین و خلاقانه ترین کابینت ها هستند.

سبک کابینت ایرانی

کابینت سبک کلاسیک ایرانی

استفاده از طرح و نقشه‌های ظریف کلاسیک، با متریال چوب به این سبک هویت می‌بخشد. رنگ کرم و قهوه‌ای هم ویژگی بارز این مدل بوده و همچنین استفاده از پارکت رنگ چوب برای کف آشپزخانه، این مجموعه را تکمیل خواهد کرد.

5. سبک کابینت مینیمال چیست؟

این روزها بیشتر از هر دوره دیگری، دکوراسیون مینیمال، مورد توجه افراد قرار گرفته است. اکثر آپارتمان‌های شیک و امروزی، به سبک مینیمال طراحی شده و اتفاقاً افراد زیادی از این طرح استقبال می‌کنند. برای چنین دکوراسیونی، بهتر است که از کابینت مینیمال استفاده کرد. سبکی که شباهت زیادی به مدرن داشته، اما حتی از آن هم ساده‌تر است. رنگ آن خنثی بوده و خبری از زرق و برق نیست. استفاده از رنگ سفید یا دو رنگ متضاد، برای این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سبک کابینت مینیمال

6. کابینت روستیک چیست؟

در بین انواع سبک کابینت، روستیک، ظاهری رنگ و رو رفته دارد که نوید یک آشپزخانه ساده، بی آلایش و دور از تجملات را به شما می‌دهد. کابینتی که متریال اصلی آن، سنگ و چوب بوده و در ظاهر، حس می‌کنید پوسیده و قدیمی است. اما در بطن ماجرا، یک جنس خوب با دوام بالا نهفته که مثل سایر کابینت‌ها، عمر دارد.

سبک روستیک

7. سبک کابینت بوهمیان چگونه است؟

اگر طبع هنری بالایی دارید، از قوانین، خطوط صاف و منظم، لوازم مهندسی شده و بی روح خسته‌اید، یک خبر خوب برای شما داریم! طرح کابینت بوهمیان، دقیقاً برای افرادی مثل شما در نظر گرفته شده است. چراکه محدود به قانون و نظم نیست، دست شما را برای انتخاب رنگ مورد علاقه باز گذاشته تا اثر هنری خودتان را در آشپزخانه به اجرا درآورید.

کابینت بوهمیان

8. کابینت انتقالی یا ترنزیشنال چیست؟

اگر دلتان پیش سبک‌های کلاسیک جا مانده اما به طرح‌های امروزی و مدرن هم علاقه دارید، دنیای طراحی و دکوراسیون داخلی، برای سلیقه شما هم احترام قائل شده است. سبک انتقالی، تلفیقی از این دو طرح است که از رنگ‌های خنثی استفاده کرده تا رنگ و بوی مدرن داشته باشد، اما دستگیره و برخی طرح‌ها، سنتی هستند.

کابینت ترنزیشنال

9. سبک کابینت فرانسوی چطوره؟

فرانسوی‌ها همیشه در مد، فشن و دکوراسیون، حرف اول را می‌زنند. زیباترین طرح‌ها را می‌توان از آنها الهام گرفت. کابینت فرانسوی هم با رنگ‌های کرم، طیف رنگی قرمز و به طور کلی رنگ‌های ملایم، با قاب و دستگیره خاص، معروف است.

کابیننت فرانسوی

10. سبک کابینت سنتی غربی چیست؟

اگر شما هم دوست دارید در کنار المان‌های کلاسیک، از اجرای مدرن و امروزی هم استفاده کنید، این سبک مناسب شماست. ویژگی بارز این سبک، تنوع بافت آن بوده و همچنین در کنار دیوار سنگی، نهایت زیبایی را به نمایش می‌گذارد.

کابینت سنتی غربی

11. سبک کابینت هالیوودی یعنی چه؟

بین انواع سبک کابینت، نوبت به هالیودی می‌رسد که احتمالاً شما هم بعد از شنیدن اسم آن، منتظر یک طراحی، لوکس، شیک و باشکوه هستید. به‌کار بردن لوازم پر زرق و برق، رنگ‌های خاص و چشمگیر مثل بنفش، فیروزه‌ای و طلایی، یک طراحی لاکچری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

کابینت هالیوودی

12. کابینت سبک ساحلی چیست؟

آبی آرام، سبزی جنگل، آرامش ساحل و سفیدی ابرها، همه این‌‌ها را به کمک کابینت ساحلی، به آشپزخانه خود راه دهید. سبکی که اغلب از رنگ آبی، سبز و سفید استفاده کرده و آرامش خوبی را به فضا منتقل می‌کند.

کابینت ساحلی

13. کابینت‌هایی بدون درب

نوبت به معرفی سبکی دیگر می‌رسد که به تازگی توانسته محبوب واقع شده و مورد استقبال افراد قرار بگیرد. کابینت بدون درب، که معمولاً به صورت شلف و قفسه اجرا شده و دری برای آن در نظر گرفته نمی‌شود. بیشتر از متریال چوب، برای ساخت این نوع کابینت استفاده می‌شود اما رنگ آن، الزاماً به رنگ چوب نیست و می‌تواند با سایر اجزای آشپزخانه هماهنگ شود.

کابینت بدون درب

اگر به سبک مینیمال علاقه دارید، اجرای این مدل کابینت برای شما مناسب خواهد بود. البته توجه داشته باشید، این مدل جنبه تزئینی دارد و باید از ظروف زیبا و جالب، مثل ماگ‌های رنگی و فنجان‌های بزرگ و کوچک، برای پر کردن آنها استفاده کنید.

14. سبک آشپزخانه شی‌کر چیست؟

دانش دکوراسیون داخلی، به فکر آپارتمان‌های نقلی بوده که فضای زیادی برای اجرای کابینت ندارند، برای همین سبک کابینت شی کر را به افرادی که در این خانه‌های دنج و کوچک زندگی می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم. درب‌هایی با پهنای زیاد، که به خوبی نور را منعکس می‌کنند، قاب کشویی، از جنس چوب و رنگ معمولاً سفید، ویژگی این سبک کابینت زیبا و خاص است.

کابینت شی‌کر

جمع بندی

بعد از آشنایی با انواع سبک کابینت، به این پی می‌برید که دستتان برای اجرای انواع دکوراسیون داخلی، باز است. اگر به خانه‌ای با طراحی داخلی کلاسیک علاقه دارید، کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک، به شما در اجرای سبک مورد علاقه خود کمک خواهند کرد. اگر می‌خواهید سبک مینیمال را اجرا کنید، باز هم کابینت مناسب سلیقه شما، با بهترین طراحی قابل اجراست. حتی اگر مدل خاصی مدنظر شماست اما آشپزخانه کوچکی دارید می توانید با ترفندهایی خاص آشپزخانه خود را بزرگ تر نشان دهید.

بهتر است قبل از اینکه اقدام به نصب کابینت آشپزخانه خود کنید، به خوبی با همه سبک‌ها آشنا شده و طرحی را انتخاب کنید که با سلیقه و دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه شما هماهنگی داشته باشد. برای نصب هر مدل کابینت، از بهترین و حرفه‌ای‌ترین متخصصان کمک بگیرید تا از نتیجه کار، رضایت داشته باشید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments