4.4 0

21 مدل طراحی کابینت ایرانی

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  16 فروردین 1402
21 مدل طراحی کابینت ایرانی

بعد از اینکه آشپزخانه‌های درب‌داری که به شکل یک اتاق مجزا در داخل خانه قرار داشتن، جاشون رو به آشپزخانه‌های نیمه اپن و اپن دادن، آشپزخانه به یکی از تاثیرگذار‌ترین قسمت‌های خانه در دیزاین و طراحی تبدیل شد. چون حالا دیگه هر مهمونی که وارد خانه میشد، می‌تونست از هر قسمتی از خانه، آشپزخانه، چیدمان، کابینت‌ آشپزخانه، وسایل برقی و ظرف و ظروف ما رو ببینه.

در این مقاله سعی کردیم شما رو با چند نوع چیدمان و طراحی کابینت به سبک ایرانی، آشنا کنیم تا برای ایجاد یک چشم انداز مطلوب داخل منزلتون، ایده‌های جدید بگیرید.

کابینت به سبک مدرن ایرانی

کابینت به سبک ایرانی 1

استفاده از رنگ‌های مشکی و سفید در کنار کابینت‌های ام دی اف قهوه‌ای، می‌تونه فضای امروزی و مدرنی رو پدید بیاره.

کابینت به سبک ایرانی 2

در عکس بالا، طراحی مکعبی، استفاده از دستگیره‌های مخفی و همچنین دیزاینی که برای نورپردازی در نظر گرفته شده، همگی در جهت پیاده سازی سبک مدرن ایرانی ایفای نقش کردن.

استفاده از کانتر سفید رنگ ساده و همچنین صندلی‌هایی با این طراحی خاص، تاثیر فضا رو برای ایجاد سبک مدرن دو چندان کرده.

کابینت به سبک ایرانی 3

همونطور که در عکس بالا و پایین می‌بینید، ما مجبوریم در کنار کابینت‌های ساده، از وسایلی مثل لوستر، کانتر جزیره، سنگ، صندلی و اکسسوری آشپزخانه کمک بگیریم تا سبک مدرن رو پیاده‌سازی کنیم.

کابینت به سبک ایرانی 4

کابینت سبک مدرن غربی

هرچی از شدت گرما و استفاده از جنس چوب در پیاده‌سازی سبک مدرن کم کنیم و استفاده از رنگ سفید رو افزایش بدیم و همچنین هر قدر که بیشتر از وسایل استیل و فلزی در آشپزخانه استفاده کنیم، از طراحی کابینت آشپزخانه ایرانی دورتر و به فضاهای غربی نزدیکتر می‌شیم.

کابینت به سبک ایرانی 5

کابینت به سبک ایرانی 6

در دو عکس بالا، پایه صندلی، دستگیره‌های فلزی و هود با طراحی فوق مدرن با نمای فلزی سرد، همگی یک فضای مدرن غربی به وجود آوردن.

در عکس زیر هم می‌بینید که استفاده از رنگ‌های روشن و به عبارتی سفید در توناژهای مختلف، چه طور یه فضای مدرن غربی رو ایجاد کرده.

کابینت به سبک ایرانی 7

المان دیگه‌ای که در اجرای سبک مدرن ایرانی یا غیر ایرانی به ما خیلی کمک می‌کنه، کفپوش و انتخاب دیزاین مناسب برای دیوارهاست. به عکس زیر دقت کنید:

کابینت به سبک ایرانی 8

همونطور که می‌بینید، کفپوش و دیوارهای به کار رفته در این آشپزخانه، یک سبک مدرن غربی رو اون هم به دلیل استفاده از رنگ‌های روشن و سرد، ایجاد کرده.

کابینت به سبک ایرانی 12

کابینت سبک کلاسیک ایرانی

درسته که اصالت و ایجاد یک سبک کلاسیک، با استفاده از چوب یا متریال مشابه چوب یک امر حتمی و غیر قابل انکاره، اما چیزی که واقعا در کنار نوع متریال شما رو به سمت سبک کلاسیک می‌بره، استفاده از طرح‌ها و نقش‌ و نگارهای کلاسیکه.

کابینت به سبک ایرانی 9

استفاده از رنگ گرم، جنس چوب و کفپوش پارکت در کنار خطوط طراحی شده روی کابینت‌ها، یک سبک کلاسیک تکمیل شده رو به وجود آورده. استفاده از گل و گیاه در کنار چوب، علاوه بر کلاسیک بودن فضا، حس گرمی طبیعت رو منتقل میکنه.

کابینت به سبک ایرانی 10

خطوط و طراحی‌هایی به شکل مورب و گنبدی، کفپوش‌های قهوه‌ای یا از جنس پارکت، همچنین چوب‌بُری‌هایی به سبکی که در عکس‌های زیر می‌بینید، همگی سعی در ایجاد سبک کلاسیک دارن.

کابینت به سبک ایرانی 11

طراحی کابینت جدید ایرانی

اما برای اینکه یک کم نوآوری به خرج بدیم و سبک خونمون رو به یک سبک ایرانی کاملا منحصر به خودمون تبدیل کنیم، بد نیست نگاهی هم به عکس‌های زیر بندازیم:

کابینت به سبک ایرانی 13

کابینت به سبک ایرانی 14

استفاده افراطی از رنگ سفید در آشپزخانه، باعث میشه حتی بعد از یک آشپزی پر دردسر و تجمع کلی ظرف کثیف، بازهم آشپزخانه تمیز به نظر برسه. البته برای گرفتن حس سرما و بی‌روح بودن از فضا، می‌تونیم از نورپردازی هالوژنی، استفاده از لوسترهای فانتری و یا گل و گیاه کمک بگیریم.

کابینت به سبک ایرانی 15

همینطور اگه فکر می‌کنید که رنگ سفید نمی‌تونه طرح کلاسیک قابل قبولی رو براتون پیاده کنه، بهتره که به عکس زیر نگاه کنید. همونطور که می‌بینید، چیزی که عکس زیر رو به یک آشپزخانه کلاسیک تبدیل کرده، طراحی‌های کابینت‌هاست.

کابینت به سبک ایرانی 16

کابینت به سبک ایرانی 17

ادغام سفید و مشکی هم که همیشه انتخاب افراد خاصی بوده که به خوبی بلد هستن با اکسسوری، روحیه‌ خاصی رو به فضا ببخشن.

کابینت به سبک ایرانی 18

کابینت به سبک ایرانی 19

یک نوآوری دیگه برای آشپزخانه، می‌تونه استفاده از رنگ سفید کنار طرح چوب باشه. این یک فضای ادغامی کلاسیک و مدرن هست که در دنیای امروز، سبکی بسیار چشم‌نوازه.

کابینت به سبک ایرانی 20

استفاده از بوفه‌های شیشه‌ای در کابینت‌های ایرانی یکی از رایج‌ترین سلیقه‌های این مرز و بوم محسوب میشه.

کابینت به سبک ایرانی 21

جمع بندی و نتیجه گیری

در آخر یادتون باشه، هر کاری که برای آشپزخانه انجام می‌دید باید با بقیه خانه هماهنگی داشته باشه. پس قبل از اینکه برای ایجاد تغییرات و هزینه کردن دست به کار بشید، طرح پایانی مد نظرتون رو کاملاً تجسم کنید و یا بدین یک طراح کاربلد، طراحی آشپزخانه رو براتون انجام بده.

 

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments