3.8 23

کابینت فلزی؛ مدل ها، قیمت (زمستان 1402)، معایب و مزایا

  9 اسفند 1402     -      تاریخ انتشار:  3 دی 1402
کابینت فلزی مشکی با دستگیره نقره ای، کابینت فلزی؛ مدل ها، قیمت، معایب و مزایا
مهم‌ترین نکات این مقاله
کابینت‌های فلزی هم گران هستند هم ارزان! نوع ارزان آنها مقاومت خوبی نداشته و احتمال زنگ زدگی دارد، نوع گران آنها کابینت‌های استیل هستند.
اگر در مناطق مرطوب هستید، میتوانید بدنه کابینت را از نوع فلزی انتخاب کنید و دربها را از نوع کابینت‌های رایج به خصوص پولیشی و پلی اورتان که مقاومت بهتری نسبت به رطوبت دارند.
یکی از مهمترین معایب کابینت‌های فلزی که باعث شده این روزها کمتر در منازل مسکونی این نوع کابینت را ببینیم، عدم تنوع در طرح و عدم زیبایی ظاهری است.
↓ بیشتر

کابینت آشپزخانه فلزی در گذشته پرطرفدارترین کابینت در بین خانواده‌های ایرانی بود. اما با گذشت زمان و تغییر سلیقه ایرانی‌ها و افت کیفیت کابینت‌های فلزی، جایگاه خودش را در خانه‌های ما از دست داد. البته هنوز هم کابینت‌های فلزی در بسیاری از منازل دیده می‌شود اما دیگر مثل سابق طرفدار ندارد. در این مطلب می‌خواهیم درباره کابینت‌های فلزی، مزایا، معایب و قیمت‌ آن صحبت کنیم.

کابینت فلزی؛ مدل ها، قیمت (زمستان 1402)، معایب و مزایاپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

آیا کابینت‌های فلزی گران هستند؟

قیمت این نوع کابینت‌ها بسیار متغیر است، به نحوی که بر اساس نوع جنس، نمای ظاهری، طراحی و … قیمت متفاوتی دارند. اما در بین کابینت‌های فلزی، کابینت استیل قیمت بالاتری دارد (در انتهای مقاله می‌توانید جدول قیمت کابینت فلزی را مشاهده کنید).

مشاوره رایگان سلام ساختمان

انواع کابینت فلزی چیست؟

کابینت‌های فلزی عمدتاً شامل 4 نوع هستند:

  1.  کابینت فلزی با ورق سیاه (فولاد خام)
  2.  کابینت فلزی گالوانیزه
  3.  کابینت فلزی استیل
  4. کابینت آلومینیومی

این 4 نوع کابینت آشپزخانه تفاوت‌های زیادی باهم دارند که باعث شده دو نوع از آن‌ها از بازار تقریبا حذف شوند و نوع سوم هنوز به حیات خودش ادامه دهد. البته نوع سوم کاربردهای محدودی دارد که به آن‌ها در ادامه توجه می‌کنیم.

کابینت فلزی استیل دارای جزیره و شلف شیشه ای

1.  کابینت فلزی فولادی با ورق سیاه

وقتی صحبت از کابینت فلزی می‌شود، مدل‌هایی که در ذهن ما می‌آید معمولا مدل‌های کابینت فلزی با ورق گالوانیزه یا ورق سیاه است. در واقع این نوع کابینت‌ها بودند که در گذشته در منازل ایرانی بسیار پرکاربرد بود و اکنون طرفداران خودشان را از دست داده‌اند.

کابینت فلزی؛ مدل ها، قیمت (زمستان 1402)، معایب و مزایاپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

جنس بدنه و درب‌ها در کابینت‌های ورق سیاه

یونیت (چهارچوب) کابینت و درب‌ها در این نوع کابینت‌ها از فلز (ورق‌های فولادی) ساخته می‌شوند و جوش‌ها با جوش نقطه‌ای، کارپید و لحیم اجرا می‌شوند. لولاها و کشوها نیز در این نوع کابینت‌ها از جنس فلز هستند. خلاصه همه چیز فلزی است. جنس بدنه و درب‌ها در کابینت فلزی ورق سیاه از فولاد خام یا همان ورق آهن سیاه است.

یک نکته مهم در مورد کابینت‌های فلزی وجود دارد که گاهی به علت بازسازی و تعمیر کابینت و گاهی هم به دلیل افزایش استحکام از کابینت فلزی با درب ام دی اف استفاده می‌شود. در مطلب مربوط به این کابینت‌ها به طور کامل و جامع در مورد کابینت با چارچوب و یونیت فلزی و درب‌های ام دی اف صحبت کرده‌ایم.

ورق آهن سیاه چیست؟

ورق آهن سیاه نوعی از ورق‌های آهن است که مسطح بوده و به خوبی صیقل خورده است. به ورق سیاه، نورد گرم هم گفته می‌شود. البته ورق سیاه در واقع اصلا سیاه نیست! اما پس چرا به آن ورق سیاه می‌گوییم؟! به دلیل ذوب در دمای بالا، رنگ ورق‌های فولادی مات است. این ورق‌ها با هیچ ماده ضد زنگ و خوردگی پوشش داده نمی‌شوند. به همین علت مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی نسبت به ورق‌های گالوانیزه پایین‌تر است.

کابینت فلزی دارای شلف شیشه ای به رنگ شیری سبز

2.  کابینت فلزی فولادی با ورق گالوانیزه

این نوع کابینت فلزی نسبت به ورق سیاه، مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و خوردگی دارد.

جنس بدنه و درب‌ها در کابینت‌های فلزی گالوانیزه

یونیت (چهارچوب) کابینت و درب‌ها در این نوع کابینت‌ها از فلز گالوانیزه ساخته می‌شوند و جوش‌ها با جوش نقطه‌ای، کارپید و لحیم اجرا می‌شوند. لولاها و کشوها نیز در این نوع کابینت‌ها از جنس فلز هستند. خلاصه همه چیز فلزی است.

کابینت فلزی کرم رنگ دستگیره دار

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق گالوانیزه در واقع ورق‌هایی فولادی هستند که با فلز «روی» پوشش داده شده‌اند. ورق‌های فولادی و آهنی در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم نیستند. در صورتی‌که این ورق‌ها در محیط مرطوب قرار بگیرند به راحتی دچار زنگ زدگی می‌شوند. دلیل پوشش دادن این ورق‌ها با فلز روی، جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی آن‌هاست. کارایی و عمر مفید آن‌ها در اثر این کار به شدت افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید برای مدت نسبتا طولانی از آن‌ها استفاده کنید. قیمت ورق گالوانیزه به دلیل همین پوشش، بالاتر هست و عمر طولانی‌تری نسبت به ورق‌های سیاه دارد. در نتیجه کابینت‌های فلزی ورق گالوانیزه هم از کابینت‌های فلزی ورق سیاه قیمت و عمر بالاتری دارند.

کابینت فلزی؛ مدل ها، قیمت (زمستان 1402)، معایب و مزایاپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

3.  کابینت فلزی استیل

کابینت استیل یکی از باکیفیت‌ترین انواع کابینت فلزی است.

جنس بدنه، رنگ و صفحه کابینت استیل

کابینت‌های استیل کاربردهای خاصی دارند. در واقع کابینت فلزی استیل در محل‌هایی به‌کار می‌روند که از نظر بهداشتی شرایط ویژه‌ای دارند. جنس بدنه و درب‌های این نوع کابینت از استیل ساخته می‌شود و ظاهری ساده و نقره‌ای دارد. این کابینت برخلاف کابینت فلزی که می‌توانست هر صفحه‌ای روی اون قرار بگیرد، بیشتر صفحه‌هایی از جنس استیل دارد. پس اینجا همه چیز استیلی است!

حتماً جاهای مختلف مخصوصاً در آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، کترینگ‌ها و غذاخوری‌ها از این نوع کابینت به چشمتان خورده است. اگر یک سر به بیمارستان ها و آزمایشگاه‌ها هم بزنید، احتمالاً کابینت‌های استیل را می‌توانید ببینید. اما در خانه‌ها و منازل احتمالاً کابینتی از جنس استیل تاحالا ندیده‌اید! این کابینت‌ها به‌خاطر جنس ورق استیل نیاز به رنگ ندارند. رنگ نقره‌ای آن‌ها زیبا است و سطح بدون رنگ، امکان تمیز کردن راحت و بدون دردسر را فراهم می‌کند!

کابینت فلزی؛ مدل ها، قیمت (زمستان 1402)، معایب و مزایاپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

 کابینت استیل را جزء کابینت‌های فلزی دسته‌بندی می‌کنیم اما باید هنگام این دسته‌بندی توجه کنید که این کابینت تفاوت‌های زیادی با سایر کابینت‌های فلزی دارد. ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف کابینت استیل بسیار با کابینت‌های فلزی ورق سیاه و کابینت فلزی گالوانیزه متفاوت است! برویم و این نقاط قوت و ضعف کابینت استیل را باهم ببینیم.

کابینت استیل به رنگ نقره ای و دارای جزیره

مزایای کابینت آشپزخانه استیل

کابینت‌های استیل مزایای برجسته‌ای دارند:

  • ضربه پذیری خوب، استحکام و عمر زیاد
  • مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت
  • بهداشتی بودن و مقاومت در برابر عوامل شیمیایی و میکروبی
  • عدم نیاز به رنگ

البته ممکن است فکر کنید که عدم نیاز به رنگ که مزیت نیست! باید بگوییم از دید شما که برایتان طراحی کابینت و رنگ آن اهمیت دارد درست است! اما از دید مکان‌هایی که کابینت استیل در آن‌ها کاربرد دارد نه! اتفاقا در رستوران‌ها و بیمارستان‌ها وجود رنگ ممکن است باعث ایجاد دردسر در تمیز کردن و ضدعفونی کردن فضا شود.

کابینت فلزی؛ مدل ها، قیمت (زمستان 1402)، معایب و مزایاپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

معایب کابینت استیل

معایب کابینت استیل بیشتر جنبه طراحی و هزینه‌ای را شامل می‌شود. همان‌طور که گفتیم برخلاف کابینت‌های فلزی گالوانیزه و ورق سیاه، این کابینت ایرادات خیلی زیادی ندارد. مهم‌ترین ایرادات و معایب کابینت فلزی استیل را اگر بخواهیم بگوییم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • امکان اجرای طرح‌ها ومدل‌های متنوع ندارد
  • قیمت بالا

ما این اشکالات را به طور مفصل‌تر در مطلب معایب کابینت فلزی که در قسمت معایب کابینت فلزی گالوانیزه هم لینک آن را گذاشتیم، آورده‌ایم. شما می‌توانید آن مطلب را مطالعه کنید و با ایرادات و مزایای انواع مختلف کابینت فلزی آشنا شوید.

کابینت فلزی؛ مدل ها، قیمت (زمستان 1402)، معایب و مزایاپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

1.  کابینت آلومینیومی

کابینت آلومینیومی اولین بار در بازار مالزی در سال 2008 مطرح شد. همانطور که از نام این کابینت پیداست، کابینت آلومینیومی آشپزخانه صرفاً آلومینیوم و بدون استفاده از مشتقات چوبی ساخته شده است.

کابینت فلزی آلومینیومی به رنگ سفید مشکی نقره ای

مزایای کابینت آلومینیومی

ضد آب و ضد زنگ بودن و همچنین تمیز کردن آسان تنها برخی از مزایای اصلی کابینت آشپزخانه آلومینیومی است. سایر مزایای کابینت آلومینیومی عبارت اند از:

  • بادوام
  • ضدآب
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی: اگر نگران ایمنی داشتن آلومینیوم در محل تهیه غذا هستید، در اینجا یک واقعیت جالب وجود دارد که باید بدانید؛ سطح آلومینیوم توسط یک لایه اکسید نازک در اطراف احاطه شده است که به محافظت طبیعی آن در برابر مواد شیمیایی ضعیف تبدیل می شود. از آنجایی که آلومینیوم یک فلز بسیار پایدار است، اساساً با هرگونه ریختن مایع اسیدی ملایم از جمله سرکه و سس گوجه فرنگی واکنش نشان نمی دهد.
  • بدون بو و بهداشتی: سطح غیر متخلخل آلومینیوم در واقع از تبدیل شدن آن به محل رشد باکتری ها و میکروارگانیسم های مضر جلوگیری می کند. پس می توانید مطمئن باشید که احتمال رشد کپک یا کپک در کابینت های آلومینیومی آشپزخانه کاملاً صفر است.
کابینت فلزی؛ مدل ها، قیمت (زمستان 1402)، معایب و مزایاپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

  • سهولت در نظافت و نگهداری
  • ضد زنگ: طبیعت پایدار آلومینیوم و پوشش اکسید شده آن به جلوگیری از زنگ زدگی کابینت‌های آلومینیومی کمک می کند.
  • ایده آل برای آب و هوای مختلف
  • مقاوم در برابر آتش
  • طرح ها و رنگ های قابل تنظیم
  • دوستدار محیط زیست: آلومینیوم دوستدار محیط زیست ترین فلز روی زمین است! برخلاف کابینت‌های آشپزخانه چوبی یا ام‌دی‌اف که از موادی تولید می‌شوند که به جنگل‌زدایی کمک می‌کنند، کابینت‌های آلومینیومی آشپزخانه از سوی دیگر از آلومینیومی استفاده می‌کنند که 100% قابل بازیافت، ضایعات صفر و کاملاً پایدار است!
  • مقاوم به آفات

معایب کابینت آلومینیومی

با این حال کابینت آلومینیومی معایبی هم دارد، از جمله:

  • هزینه بالا در مقایسه با سایر کابینت‌های فلزی
  • عملکرد محدود در دمای بالا
  • صدا دار بودن: کابینت های آلومینیومی آشپزخانه به دلیل صدای زنگ فلز هنگام بستن درب کابینت ها یا کشوها می توانند پر سر و صدا باشند.
  • نرمی زیاد: از آنجایی که آلومینیوم سبک و نرم است، ممکن است مستعد فرورفتگی باشد.
  • محدودیت در طراحی و ظاهر
کابینت فلزی؛ مدل ها، قیمت (زمستان 1402)، معایب و مزایاپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

چه نوع کابینت فلزی برای کابینت آشپزخانه مناسب است؟

انتخاب رایج برای کابینت آشپزخانه از نوع فلزی، کابینت استیل (یا فولاد ضد زنگ یا stainless steel) است. این نوع فلز مقاومت خوبی در برابر حرارت، آب و رطوبت داشته و طول عمر بالایی دارد. علاوه بر این، نگهداری و تمیز کردن آن نیز آسان است. اما مهمترین ایراد همه‌ی کابینت‌های فلزی این است که طراحی ظاهری کاملا محدود و خشنی دارند و عملا نمی‌توان روی طراحی ظاهری درب‌های آنها کار خاصی انجام داد. به همین دلیل بیشتر در آشپزخانه‌های صنعتی و آزمایشگاه‌ها کاربرد دارند.

کابینت فلزی استیل بهتر است یا کابینت فلزی آلومینیومی؟

اگر قصد دارید کابینت را در فضای باز بزنید (مثلا برای باربیکیو یا فضای باز خانه باغ)، کابینت استیل گزینه‌ی بهتری است، زیرا مقاومت حرارتی بیشتری نسبت به کابینت آلومینیوم دارد. اما اگر قصد دارید در فضای بسته کابینت را اجرا کنید، کابینت آلومینیومی به دلیل وزن کمتر انتخاب بهتری است.

جزیره فلزی در آشپزخانه به رنگ قهوه ای نقره ای

مقایسه کابینت فلزی با کابینت چوبی

معیارکابینت فلزیکابینت چوبی
هزینهبه نسبت گرانکابینت تمام چوب گرانتر و سایرین ارزان تر
دوامزیادکم
تنوع در ظاهر و طراحیکمزیاد
مقاومت در برابر رطوبتزیادکم
مقاومت در برابر مواد شیمیاییزیادکم
مقاومت در برابر آتشزیادکم
مقاومت در برابر آفاتزیادکم
دوست دار محیط زیستزیادکم
نگه داری و تمیز کردنراحتسخت
کابینت فلزی؛ مدل ها، قیمت (زمستان 1402)، معایب و مزایاپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

رنگ آمیزی در کابینت آشپزخانه فلزی

معمولاً رنگ آمیزی یونیت در کابینت نوع اول (ورق سیاه) و دوم (ورق گالوانیزه) با پیسوله انجام می‌شود. البته می‌تواند با هزینه بیشتر، رنگ استاتیک برای این بخش استفاده شود که بهتر از حالت رنگ آمیزی دستی و پیسوله‌ای است. برای درب‌ها هم معمولاً از رنگ کوره‌ای و یا رنگ استاتیک استفاده می‌شود تا عمر و دوام بیشتری داشته باشند. یادتان باشد رنگ معمولی روی ورق گالوانیزه خیلی بد اجرا می‌شود یا بهتر است بگوییم خیلی راحت جدا می‌شود! پس لطفاً از رنگ‌های کوره‌ای یا استاتیک برای این نوع کابینت استفاده کنید. در مورد رنگ استاتیک و کوره‌ای هم توضیح خلاصه و مفیدی برایتان داریم.

کابینت فلزی مشکی با دستگیره نقره ای

رنگ استاتیک چیست؟

رنگ استاتیک در واقع شیوه خاصی از رنگ آمیزی فلزها و مواد رسانا است. در این روش رنگ آمیزی، ابتدا رنگ به شیوه‌های مختلف روی کابینت فلزی اجرا می‌شود. سپس به قطعه مورد نظر یک جریان الکتریسیته متصل شده و در داخل استخر رنگ قرار می‌گیرد. پس از بیرون آوردن قطعات کابینت فلزی از استخر، آن‌ها به‌طور کامل رنگ شده‌اند. رنگ حاصل از رنگ آمیزی استاتیک، نمای بسیار متفاوتی با رنگ‌های عادی دارد. این رنگ‌ها نمای زیبایی به قطعه رنگ شده می‌دهند. همچنین مقاومت این رنگ‌ها در برابر زنگ زدگی، خوردگی و ضربه هم بسیار بیشتر است.

رنگ کوره‌ای چیست؟

به هر رنگی که در داخل کوره قرار گرفته و پخته شود، رنگ کوره‌ای گفته می‌شود. این رنگ‌ها می‌تواند به دو صورت مایع و پودری باشد. در رنگ آمیزی با رنگ‌های کوره‌ای، ابتدا رنگ مایع یا پودری روی کابینت فلزی پاشیده می‌شود. سپس این قطعات کابینت فلزی در داخل کوره می‌گیرد. بعد از مدت مشخصی، قطعه مورد نظر از داخل کوره بیرون آورده می‌شود و حاصل، یک رنگ بسیار با کیفیت، مقاوم و ضخیم است. این رنگ‌ها هم مثل رنگ‌های استاتیک، در برابر ضربه، زنگ زدن و خوردگی مقاومت بالایی دارند.

کابینت فلزی؛ مدل ها، قیمت (زمستان 1402)، معایب و مزایاپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

صفحه کابینت آشپزخانه فلزی

می‌دانید صفحه کابینت آشپزخانه چیست؟! صفحه کابینت به صفحه‌ای گفته می‌شود که روی کابینت‌های زمینی  قرار می‌گیرد. صفحات کابینت‌های فلزی می‌توند از سنگ، فلز یا صفحات امروزی‌تر مثل کورین و کوارتز ساخته شود. خیلی محدودیت زیادی برای نوع صفحه در این نوع کابینت‌ها نیست. البته در این کابینت‌ها از صفحه کابینت کورین کمتر استفاده می‌شود! این مساله هم به دلیل قیمت بسیار بالای کورین است.

صفحه کابینت استیل در کابینت فلزی

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه فلزی

در این قسمت فقط می‌خواهیم به مزایا و معایب کابینت فلزی گالوانیزه و کابینت فلزی ورق سیاه بپردازیم. کابینت‌های استیل را در ادامه و بخشی جداگانه به آن می‌پردازیم. توجه به مزایا و معایب کابینت فلزی از این جهت اهمیت دارد که دلایل حذف آن‌ها از بازار و جایگزینی ام دی اف را برای ما معلوم می‌کند. البته برای این‌که به طور کامل بتوانید دو کابینت را باهم بسنجید، می‌توانید مطلب مقایسه کابینت فلزی و کابینت ام دی اف را مطالعه کنید. 

مزایای کابینت آشپزخانه فلزی

مزایای کابینت‌های فلزی با ورق سیاه فولادی و همین‌طور مزایای کابینت‌های فلزی با ورق گالوانیزه شامل این موارد هستند:

  • مقاومت زیاد نسبت به ضربه، و استحکام بالا
  • قیمت پایین‌تر نسبت به سایر کابینت‌ها؛ البته نه همیشه.
  • قابلیت تعمیر و ترمیم نسبتاً ساده
نظرات مشتریان کابینت
آقای ریاحی
با تجربه و تحویل به موقع
بسیار مجری با تجربه و تمیز کار. و مهمترین ویژگی که معمولا کابینت سازها درنظر نمیرن به موقع تحویل دادن کار هست که جناب جعفرپور بسیار وقت شناس بودن. ممنون بابت اجرای به موقع و مرتب آقای جعفرپور
آقای طباطبایی
دلسوز و بافکر و ایده
آقای بهرامی در اولین مرحله بسیار منصف بودند. دلسوز و با فکر و ایده خوب از حداقل جا حداکثر استفاده رو کردن و خیلی به ما کمک کردن ازشون ممنونیم
خانم ثابت
بسیار قابل اعتماد
جناب اقای نوایی بسیار بسیار انسان قابل اعتماد از تمام لحاظ هستن کیفیت کارهاشون و طراحی عالی بود و اخلاقشون که عالیتر با حوصله هر چی گفتم با لبخند فقط گفتن چشم خدا به مالشون برکت بده
آقای پرهیزگار
خوش اخلاق و قابل اعتماد
بسیار عالی، مسلط، خوش اخلاق، منصف و قابل اعتماد
خانم آراسته
توانا و کاربلد
مهندس یدالهی، فردی بسیار توانا، کار بلد هستند و همراه بسیار مطمئنی برای انجام پروژه های کار، از ایشان و تیم اجرایشان کمال رضایت را دارم.
آقای جمشیدی
راضی هستم
در کل از آقای میرزایی رضایت داریم و همچنین از کادر حرفه آیی نصابی که برامون فرستاده بودن.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

معایب کابینت فلزی

معایب این دو نوع کابینت فلزی (فولادی و گالوانیزه) کم نیستند و برای همین هم در طول زمان با کابینت‌های ام دی اف و … جایگزین شدند. در اینجا به دو مورد از مهم‌ترین معایب کابینت فلزی اشاره می‌کنیم. اما به‌طور تخصصی و مفصل، اشکالات این دو نوع کابینت را در مطلب معایب کابینت فلزی شرح داده‌ایم تا بدانید چرا این کابینت‌ها در حال حذف شدن از خانه‌ها هستند.

  • مقاومت پایین در برابر رطوبت و آب
  • طرح و رنگ محدود
  • کابینت آشپزخانه استیل

برخلاف کابینت‌های فلزی گالوانیزه و فولادی که جزء کابینت‌های ارزان قیمت بازار به حساب می‌آمدند، کابینت‌های استیل اصلاً ارزان نیستند! این کابینت‌ها جزء کابینت‌های گران بازار بوده و قیمتی نسبتا بالا دارند. همچنین کابینت‌های فلزی در حال حذف از بازار هستند اما مدل‌های کابینت استیل اصلا این شرایط را ندارند و کاربردهای خودشان را حفظ کرده‌اند!

کابینت فلزی؛ مدل ها، قیمت (زمستان 1402)، معایب و مزایاپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

کابینت‌های استیل کاربردهای خاصی هم دارند. این کابینت‌ها بیشتر در محل‌های خاصی مثل کارخانه‌های صنایع غذایی، آشپزخانه‌های صنعتی و بیمارستان‌ها به‌کار می‌روند! اما کابینت‌های فلزی کاربردی خانگی دارند و بیشتر در منازل دیده می‌شدند. یکی از مه‌مترین دلایلی که کابینت‌های استیل هنوز کاربرد خودشان را دارند همین مسأله است.

قیمت کابینت فلزی – زمستان 1402

به بحث شیرین قیمت رسیدیم. همان‌طور که گفتیم قیمت کابینت‌های فلزیِ «فولادی» و «گالوانیزه» پایین است و حتی می‌تواند از قیمت کابینت ام دی اف هم کمتر باشد ( البته نه همیشه و می‌تواند گران‌تر هم باشد). برعکسِ این دو نوع، قیمت «کابینت استیل» کم نیست و جزء کابینت‌های خیلی گران است. این همه تفاوت در انواع کابینت فلزی مقداری عجیب است، نه؟!

تضمین قیمت سلام ساختمان

جدول قیمت انواع کابینت فلزی
آخرین بروزرسانی در حال دریافت..
نوع کابینت فلزیحداقل قیمت متر طول (به تومان)حداکثر قیمت متر طول (به تومان)
قیمت کابینت فلزی – گالوانیزه00
قیمت کابینت فلزی – استیل00
حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

جایگزین مناسب کابینت فلزی چیست؟

استفاده از کابینت فلزی به دو دلیل عمده انجام می‌شود:

  • یکی قیمت ارزان‌تر که در انواع ورق آهن سیاه و ورق گالوانیزه مورد توجه است.
  • دومی هم، سطح یک دست و صافی که بدون نیاز به پوشش خاصیت ضد آب بودن را دارد که در نوع استیل مدنظر است.

پیدا کردن جایگزین برای کابینت فلزی استیل، آن هم از بین کابینت‌های چوبی یا با پایه چوب مثل ام‌دی‌اف، ممبران و … تقریبا غیرممکن است. چون اولاً این متریال مثل کابینت استیل (که بیشتر در آشپزخانه‌های صنعتی و یا آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود)، در برابر رطوبت مقاوم نیستند؛ دوماً مقاومت بالایی که در برابر ضربه در ورق استیل وجود دارد را در کمتر متریالی می‌شود پیدا کرد.

اما برای ورق آهن سیاه یا ورق گالوانیزه چون دلیل عمده استفاده آن‌ها برخورداری از قیمت کم آن‌ها است، استفاده از ورق ام‌دی‌اف گزینه مناسبی به حساب می‌آید، قیمت کابینت ام دی اف در حال حاضر حدود متری  تا تومان است.

کابینت فلزی؛ مدل ها، قیمت (زمستان 1402)، معایب و مزایاپیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

در تصویر زیر یک نمونه کابینت ام دی اف اجرای شده توسط یکی از صدها کابینت ساز سلام ساختمان را مشاهده می‌کنید. برای بررسی قیمت تمام شده و سایر مشخصات این کابینت، اینجا را کلیک کنید.

کابینت ام دی اف سورمه ای و رنگ چوب مخصوص آشپزخانه های کوچک

نمونه کار بالا را یکی از ده‌ها کابینت‌ساز سلام ساختمان در استان تهران اجرا کرده است.

 می‌توانید برای محاسبه قیمت حدودی تمام شده‌ی هر نوع کابینت، از ماشین قیمت سلام ساختمان استفاده کنید. برای این‌کار روی لینک زیر کلیک کنید:

ماشین قیمت سلام ساختمان

یکی دیگر از نمونه کارهایی که می‌تواند جایگزین کابینت فلزی باشد، کابینت زیر است که از جنس ام دی اف و با طراحی بسیار دلباز اجرا شده است. این کابینت هم یکی دیگر از نمونه کارهای تیم سلام ساختمان است. برای مشاهده جزئیات و قیمت روز این کابینت ام دی اف مدرن، اینجا را کلیک کنید.

کابینت ام دی اف سفید با جزیره در آشپزخانه نورگیر

برای اجرای چنین طرح‌هایی که از لحاظ قیمت تفاوت زیادی با نمونه فلزی آن ندارد و شاید ارزان‌تر هم شود می‌توانید در خواستتان را از لینک زیر بفرستید:

درخواست کابینت ساز

در پایان خیلی ممنونیم که به ما توجه کردید. می‌توانید نظرات، سؤالات و پیشنهادات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. ما حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
23 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محسن عراقی
محسن عراقی
30 خرداد 1402 13:28

سلام و درود
آیا لطفا می توانید تعمیر کار کابینت فلزی در تهران معرفی نمائید؟
با سپاس فراوان

پشتیبانی سلام ساختمان
ادمین
پشتیبانی سلام ساختمان
04 تیر 1402 10:20
پاسخ به  محسن عراقی

محسن عزیز سلام

در حال حاضر، متاسفانه امکان معرفی تعمیرکار کابینت فلزی در سایت سلام ساختمان وجود ندارد.

جواد
جواد
06 اسفند 1400 21:16

سلام
چرا کابینت آلومینیوم رو معرفی و بررسی نکردید؟
لطفا کابینت آلومینیومی رو هم معرفی و بررسی بفرمایید.

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
07 اسفند 1400 22:05
پاسخ به  جواد

با سلام
ممنون از پیشنهادتون. جنس آلومینیوم جزو اجناس معمول در کابینت نیست و در اولویت نبوده. اما تلاش میکنیم مقاله این نوع هم بنویسیم.
اگر سوال بیشتری دارید میتونین با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

م آ
م آ
14 خرداد 1400 11:03

سلام برا ده متر مربع کابینت ورق گالوانیز درب ام دی اف چقدر هزینه درمیاد

سارا
سارا
12 اردیبهشت 1400 21:28

سلام ما کابینت ام دی اف زدیم ولی متاسفانه بعد از یکسال صفحه روئی کابینت ها خراب شده ، میخوام صفحه روئی رو سنگ مرمر کنم ولی خوب ام دی اف توان تحمل وزن سنگ رو نداره ، به نظرم رسید کل کابینت ها رو عوض کنیم فلزی بزنیم با صفحه سنگ مرمر ، اما از این نگرانم که نکنه کابینتهای فلزی هم زنگ بزنن و یکی دو سال بعد به سرنوشت همین کابینتهای ام دی اف دچار بشن ، از استیل هم خوشم نمیاد ، ایا کابینت فلزی با ورق محکم و ضد زنگ هست که بتونم از اون استفاده کنم ؟ یه جنس خوب حدودا متری چند در میاد ؟ ( برای کرج میخوام )

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
15 اردیبهشت 1400 10:47
پاسخ به  سارا

با سلام
روی کابینت ام دی اف به راحتی میتونین سنگ بذارین و هیچ مشکلی برای تحمل وزن سنگ نداره.
اصلا نگران نباشید.

مهدی
مهدی
10 شهریور 1399 14:37

سلام ، میخواستم بدونم قیمت کابینت فلزی طرح چوب هم مثل کابینت فلزی معمولی پایین هست یا فرق میکنه

salamsakhteman
salamsakhteman
26 شهریور 1399 16:06
پاسخ به  مهدی

سلام و عرض ادب
کابینت فلزی مرغوب اصلاً قیمتش پایین‌ نیست.هم قیمت کار mdf هست گاهی و حتی گاهی هم بالاتر.

محمودی
محمودی
29 بهمن 1398 22:37

سلام.کابینت های ما فلزی هستن.کاینت های بالا درب شیشه ای دارن که میخوایم ام دی اف سفید بزنیم.به نظره شما اگه درب فلزیه کابینت های پایینی رو رنگ سفید بزنیم تفاوت زیادی ایجاد میشه؟یا بهتره درب های فلزی رو هم ام دی اف بکنیم؟

salamsakhteman
salamsakhteman
01 اسفند 1398 13:31
پاسخ به  محمودی

درب ها اگر سالم هستند که رنگ کوره ای بزنید ولی اگر آسیب دیدن، آنها را هم عوض کنید حالا که دارید درب‌های بالا را هم عوض می کنید.

کریم پور
کریم پور
23 آذر 1398 17:09

کابینت های منزل من موریانه و حشره زده و حالا که باید عوض کنم میگن بهترین جنس فلز می باشد ،درسته؟

salamsakhteman
salamsakhteman
24 آذر 1398 10:39
پاسخ به  کریم پور

با سلام
اگه بتونید موریانه رو از بین ببریند بطور کلی که میتونین mdf کار کنید. اگه موریانه هنوز تو خونه باشه یا کابینت تمام فلزی و یا کابینت تمام pvc رو میتونید اجرا کنید.
کابینت تمام pvc نمایی شکل هایگلاس داره و میتونید جدید ترین مدل هارو اجر کنید.

احمدی
احمدی
22 آذر 1398 19:01

کابینت فلزی عمر مفیدش چقدره؟

salamsakhteman
salamsakhteman
24 آذر 1398 09:25
پاسخ به  احمدی

سلام
در صورت مراقبت کامل و نرسیدن رطوبت به کابینت فلزی حدود 10 سال قابل استفاده است.

رضایی پور
رضایی پور
20 آذر 1398 19:36

چطور میشه یک کابینت فلزی سفارش داد که شبیه ام دی اف باشه؟ میشه اصلا؟ منظورمه جنسش فلزی باشه اما ظاهرش شبیه ام دی اف. برچسب ها خوبه؟

salamsakhteman
salamsakhteman
24 آذر 1398 09:13
پاسخ به  رضایی پور

سلام
برچسب که اصلاً توصیه نمیشه چون عملاً پوشوندن روی متریال‌های مختلف با چسب انجام میشه.

ولی در کابینت فلزی میتونید درب‌ها رو طراحی کنید و هرچه هنر سازنده بیشتر باشه می‌تونید کار زیبا تری داشته باشید.

درب‌هایی طراحی شده و با رنگ کوره‌ای میتونید داشته باشید ولی در طراحی طرح کلی کابینت دستتون بسته اس که جدیدترین طرح‌های روز رو اجرا کنید یا طرح های حجمی قابلیت اجرا ندارد.

بهاره
بهاره
20 آذر 1398 16:09

سلام وقت بخیر
شما کابینت فلزی هم اجرا میکنید؟

salamsakhteman
salamsakhteman
21 آذر 1398 13:24
پاسخ به  بهاره

سلام
ما خودمون مجری کار نیستیم ولی مجریان داخل سیستم کار فلز انجام می دهند. شمارتون را در لینک زیر ثبت کنید تا همکاران جهت راهنمایی باهاتون تماس بگیرند.
https://bit.ly/2PeIfhq

نوید
ادمین
نوید
02 تیر 1398 18:28

سلام دوست عزیز
میتونید مطلب مربوط به مقایسه کابینت ام دی اف و کابینت فلزی رو مطالعه بفرمائید.
اونجا راهنمایی خوبی میتونین دریافت کنین.

حامد سعیدی
حامد سعیدی
11 خرداد 1398 12:10

با توجه به نوسانات دلار و افزایش قیمت آهن، قیمت کابینت ام دی اف ارزان تر هست یا فلزی؟ برای یک آبدارخانه کوچک میخوام کابینت بزنم کدوم مدل بهتره؟ فلزی یا ام دی اف؟

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
17 دی 1397 18:31

من یک اشپزخانه سمتردرچهارمتردارم میخام اسکلت کابینت رافلز ودرب ها راام دی اف کنم

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
18 دی 1397 13:33

با سلام
لطفاً در لینک زیر شمارتون را ثبت کنید تا همکاران باهاتون تماس بگیرند و راهنماییتون کنند.
http://salamsakhteman.com/blog/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B2/?utm_expid=.ADHsVttUSuG_oTIJUQw2JA.1&utm_referrer=http%3A%2F%2Fsalamsakhteman.com/blog%2F