4.0 70

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمت

  21 اسفند 1402     -      تاریخ انتشار:  11 دی 1402
کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2023،رنگ بندی و قیمت

کابینت آشپزخانه ممبران یکی از لوکس‌ترین و جذاب‌ترین انواع کابینت آشپزخانه به حساب می‌آید. کابینتی که می‌تواند آشپزخانه‌ای مجلل و باشکوه، با هزینه حدودی بین یک سوم تا نصف کابینت چوبی برای شما بسازد! کابینتی با رنگ‌بندی زیبا و مدل‌ها و طرح‌های به روز. بیش از در حال دریافت… متخصص حرفه‌ای کابینت، عضو سلام ساختمان هستند که انواع مدل‌های کابینت از جمله کابینت ممبران را به زیبایی اجرا می‌کنند. در این مطلب چندین مدل کابینت ممبران و همچنین نمونه کارهایی که توسط کابینت‌سازهای تیم سلام ساختمان اجرا شده‌ است را ارائه می‌دهیم تا بتوانید ایده بگیرید.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

اما آیا کابینت ممبران می‌تواند باعث پشیمانی ما برای صرف هزینه بابت آن شود؟! چه عواملی می‌توانند باعث شوند که ما از خرید کابینت ممبران راضی باشیم یا اینکه بعد از مدتی خودمان را بابت بی دقتی در انتخاب کابینت آشپزخانه و صرف هزینه زیاد برای ساخت آن سرزنش کنیم؟!

کابینت ممبران سفارشی

کابینت ممبران چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانید کابینت ممبران همان کابینت وکیوم است، اما بعضی افراد به اشتباه تصور می‌کنند کابینت ممبران و کابینت وکیوم دو چیز متفاوت هستند. کابینت ممبران از متریال ممبران ساخته می‌شود. ممبران یا همان وکیوم در واقع نوعی روکش PVC است که روی مغزی‌هایی با جنس‌های مختلف مثل ام دی اف، چوب یا نئوپان کشیده می‌شود. (مغزی همان قسمت پایه و اصلی کابینت است که زیر روکش قرار دارد)معرفی کابینت ساز

روکش ممبران را بیشتر روی مغزی ام دی اف mdf می‌کِشند. به این صورت که روی این متریال را در صورت نیاز، از قبل ابزار می‌زنند و طرح مورد نظر را پیاده می‌کنند. سپس مغزی را به چسب و رزین آغشته می‌کنند. در انتها هم به کمک تکنولوژی مخصوصی، روکش ممبران را روی مغزی می‌چسبانند و یا اصطلاحاً وکیوم (پِرِس) می‌کنند. از متریال ممبران در ساخت کمد و ویترین‌های ممبران هم استفاده می‌کنند.

کابینت ممبران چیست؟

روکش ممبران فقط روی یک طرف از متریال ام دی اف (یا هر جنس مغزی دیگری) کشیده می‌شود و در طرف دیگر آن‌ها از روکش ارزان‌تری مثل PVC سفید استفاده می‌کنند. پس از روکش کردن ورق ام دی اف، حالا ورق ممبران، آماده برای استفاده در کابینت سازی و کمد سازی است. ورقه‌های ممبران عمدتاً در کابینت و در مواردی برای ساخت تخت و کمد و … استفاده می‌شوند. به کمک این ورق‌ها، کابینت و کمد دیواری ممبران ساخته شده و در نهایت نصب می‌شوند. نکته ای که در هنگام ساخت کابینت آشپزخانه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است توجه به اجرای ارگونومی در کابینت آشپزخانه است.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

کابینت ممبران سفید

توجه کنید که نصب کابینت‌ها، در انتهای کارهای اجرایی داخل ساختمان، نظیر گچ کاری سقف‌ها، رنگ آمیزی دیوارها و یا رنگ آمیزی داخل ساختمان، انجام می‌شود. دلیل اینکه کابینت‌ها در انتها نصب می‌شوند، این است که در صورتی که برای مثال رنگ‌های ساختمانی روی کابینت بریزد، پاک کردن آن بسیار سخت بوده و ممکن است کابینت آسیب ببیند.

کابینت ممبران جدید

همان طور که در قسمت قبلی متوجه شدید، ممبران در واقع همان روکش pvc است که روی مغزی‌های مختلف کشیده می‌شود. اما در عُرف بازار، به کابینت‌هایی که برای ساخت آن‌ها از ورقه‌هایی با روکش ممبران استفاده می‌کنند، اصطلاحاً ممبران می‌گویند. مغزی کابینت ممبران در 90 درصد مواقع از جنس mdf است.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

کابینت ممبران طرح کلاسیک

کابینت ممبران کلاسیک، یکی از کابینت‌های پر طرفدار در سبک کلاسیک است. کابینت آشپزخانه کلاسیک را می‌توانید با متریال‌های مختلف بسازید. در واقع کلاسیک یکی از سبک‌های مهم در طراحی است که از ویژگی‌های خاصی برای طراحی برخوردار است. کابینت کلاسیک بیشتر با متریال‌های چوب، روکش چوب و ممبران ساخته می‌شود. با توجه به اینکه کابینت چوب، کابینتی بسیار گران است، جایگزین آن می‌تواند کابینت روکش چوب و ممبران باشد که کابینت ممبران، بیشتر دارای سبک‌های کلاسیک برای طراحی است. همچنین که باید گفت کابینت ممبران جز سبک های خاص و حرفه ای کابینت های آشپزخانه است.

حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

در ادامه مدل‌های کابینت ممبران کلاسیک را می‌بینیم و در مورد ویژگی‌های آن صحبت می‌کنیم.

در تصاویر زیر، نمونه کار کابینت ممبرانِ کلاسیک ساخته شده توسط یکی از صدها کابینت ساز سلام ساختمان را از زوایای مختلف مشاهده می‌کنید. اگر شما هم به کابینت ممبران با سبک کلاسیک علاقه‌مند هستید می‌توانید اینجا کلیک کرده و درخواستتان را ثبت کنید تا مشاوران سلام ساختمان در اسرع وقت با شما تماس گرفته و برای یک انتخاب آگاهانه به شما مشاوره رایگان بدهند.

کابینت ممبران سفارشی طرح کلاسیک

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، این آشپزخانه از جنس کابینت ممبران سفید همراه با منبت کاری‌های کلاسیک و رنگ طلایی است و کیفیت اجرا هم بسیار بالا است. تصاویر زیر، نمای دیگری از این کابینت ممبران کلاسیکِ زیبا را نشان می‌دهند.

کابینت ممبران سفید طلایی

تصویر بالا نمای دیگری از کابینت ممبران است که جزئیات طراحی جزیره آشپزخانه را به صورت کامل نشان می‌دهد.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

کابینت ممبران کلاسیک

همانطور که گفتیم، این کابینت یکی از صدها نمونه کار دکوراتورهای سلام ساختمان است، که از نظر قیمت هم مطمئن است.

حالا چرا قیمت کار اعضای سلام ساختمان مطمئن است؟

چون اول اینکه ما کابینت سازهای خودمان را به صورت مداوم رصد می‌کنیم و کیفیت کار و تعهد آن‌ها را بررسی می‌کنیم. دوم اینکه در سلام ساختمان طرح تضمین قیمت کابینت داریم، یعنی اگر کابینتی که نجارهای ما برای شما می‌سازند گران‌تر از قیمت اتحادیه باشد، خود سلام ساختمان ما‌به‌التفاوت پول را به شما باز می‌گرداند.

تضمین قیمت سلام ساختمان

این هم یک مدل کابینت دیگر از جنس ممبران کلاسیک است که هنر یکی از کابینت سازهای سلام ساختمان در کرج است:

آشپزخانه ممبران در تهران

برخی از مردم گمان می‌کنند که کابینت ممبران همان کابینت کلاسیک است، در حالی که کابینت ممبران می‌تواند به صورت مدرن یا کلاسیک طراحی شود و این تصور اشتباه است. اگر طراحی کلی کابینت‌ها و طرح‌هایی که روی مغزی (همان متریال زیر روکش ممبران) استفاده می‌شوند، کلاسیک باشد، کابینت ممبران کلاسیک است و اگر طرح‌های روی مغزی ورق، طرح‌های مدرن و ساده و خاص باشند، کابینت ممبران مدرن است و کلاسیک محسوب نمی‌شود.

مدل کابینت ممبران

عکس زیر یک کابینت روشویی ممبرانِ مدرن به رنگ مشکی است که توسط یکی از ده‌ها دکوراتور سلام ساختمان که ممبران کار می‌کنند اجرا شده است. می‌بینید چقدر کیفیت کار بالا است؟! البته برای اینکه بتوانید همچین کابینتی را اجرا کنید، باید از ورق‌های با ضخامت بیشتر مثلاً 25 میلی‌متر استفاده کنید. اما شما نگران قسمت‌های فنی ماجرا نباشید، چون دکوراتورهای سلام ساختمان کاملاً حرفه‌ای هستند و به همه چیز توجه می‌کنند.

کابینت ممبران مشکی

لازم است بدانید که روکش های pvc ممبران نازک هستند و حالت مات دارند. البته نوع دیگری از این روکش‌ها، از روکش‌های عادی ضخیم‌تر هستند و ظاهری براق دارند. این روکش‌ها برای ساخت کابینت ممبران مدرن استفاده می‌شوند و کاربرد خیلی کمتری از روکش‌های روتین ممبران دارند.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

کابینت ممبران مدرن را می‌توانید به دو صورت عادی و براق بسازید. کابینت ممبران کلاسیک هم دارای دو صورت کلاسیک پرکار و کلاسیک کم کار است. کلاسیک‌های پرکار دارای نقش و منبت‌های پرتعداد و پیچیده هستند. کابینت‌های ممبران کلاسیک کم کار هم، دارای طرح‌های بسیار ساده هستند. کابینت‌های کلاسیک پرکار دارای قیمتی گران‌تر از انواع دیگر هستند. اغلب کابینت‌های ممبران کلاسیکِ ایرانی، به صورت پرکار ساخته می‌شوند.

مزایا و معایب کابینت ممبران چیست؟

هنگام خرید کابینت، شما قرار است هزینه زیادی پرداخت کنید. پس باید برای آن تحقیق کافی و مناسب انجام دهید تا سرمایه شما هدر نرود. کابینت آشپزخانه ممبران، نقاط قوت و ضعف مهم و قابل اعتنایی دارند. توجه نکردن به این موارد، علی الخصوص معایب این کابینت، خسارت‌های زیادی را می تواند به شما وارد کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از سفارش کابینت ممبران، حتما از طریق یک مرجع بی طرف به بررسی مزایا و معایب آن بپردازید.

البته ما هم مزایا و معایب کابینت ممبران را در زیر بررسی می‌کنیم. بررسی مزایا و معایب هم فقط مربوط به کابینت ممبران نیست. بلکه کابینت‌های دیگری نظیر کابینت ام دی اف، کابینت هایگلاس، کابینت چوبی و روکش چوب و … را هم شامل می‌شود.

ما در این مطلب در کمال بی طرفی سعی کرده‌ایم مزایا و معایب کابینت ممبران را برای شما شفاف کنیم تا در انتخاب صحیح کابینت ممبران به شما کمک کرده باشیم. پس در ادامه مزایا و معایب کابینت‌های آشپزخانه ممبران را بررسی می‌کنیم.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

1- مزایا و معایب کابینت ممبران چیست؟

در ادامه ابتدا مزایای کابینت ممبران را می‌گوییم و سپس به سراغ معایب آن می‌رویم.

مزایای کابینت ممبران چیست؟

مزایای اختصاصی کابینت ممبران را می‌توان در جمله زیر خلاصه کرد:

«امکان اجرای طرح‌های خیلی متنوع و زیبا به دلیل تکنولوژی خاص ساخت و با قیمت نسبتاً مناسب. شما می‌توانید یک آشپزخانه لاکچری و بسیار مجلل را با کابینت ممبران داشته باشید.»

قیمت کابینت ممبران با اینکه از کابینت ام دی اف و هایگلاس بیشتر است، اما از کابینت چوب کمتر است. این در حالی است که این کابینت با طرح و رنگ‌های خاص خودش می‌تواند کاملا مشابه به کابینت چوبی باشد. می‌توانید مقایسه کابینت ممبران و کابینت چوبی را در مطلب مربوط به آن مطالعه کنید.

مزایای کابینت ممبران

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

معایب کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران در کنار تمام مزایا، معایبی هم دارد. این معایب دقیقا همان مواردی هستند که می‌توانند شما را از خرید ممبران منصرف و یا پشیمان کنند. معایب کابینت ممبران کم نیستند و بر خلاف همه تعریف و تمجیدهایی که تا اینجا انجام داده‌ایم، کابینت‌های ممبران عیوب قابل توجهی هم دارند که بهتر است قبل از خرید به آن‌ها توجه کنید!

این معایب به صورت موردی عبارت‌اند از:

  • وابستگی خیلی زیاد به کیفیت اجرای کابینت ساز
  • احتمال باز شدن روکش از روی مغزی در صورتی که روکش به خوبی وکیوم نشده باشد
  • مقاومت پایین در برابر نور خورشید و حرارت

البته معایب ممبران فقط مربوط به همین چیزهایی که اینجا می‌گوییم نمی‌شوند. چون این بحث کمی مفصل و طولانی است، آن را به طور خاص در مطلب معایب کابینت ممبران بررسی کرده‌ایم. حتی راه حل هر کدام از معایب را هم به شما گفته‌ایم. در کابینت ممبران، اکثر این معایب طوری هستند که می‌توانید با دقت و توجه در انتخاب کیفیت کابینت ساز و متریال، از آن‌ها پیشگیری کنید. البته معایبی هم هستند که هیچ راه چاره‌ای ندارند و در مورد آن‌ها هم به طور کامل در مطلب مربوط به معایب ممبران صحبت کرده‌ایم.

کابینت ممبران سفید صدفی

نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

قیمت کابینت ممبران چند است؟

به طور کلی قیمت کابینت ممبران خیلی زیاد نیست و شاید فقط کمی بیشتر از متوسط باشد. البته موضوع قیمت در کابینت ممبران، کاملاً بستگی به عوامل مختلفی دارد، برای مثال موضوع طرح‌ها و میزان پُرکار یا کَم کار بودن طرح کابینت در قیمت تاثیر زیادی دارند. بنابراین بازه قیمتی کابینت ممبران متفاوت است.

چون بحث قیمت دهی خیلی مفصل است، یک صفحه کامل برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید قیمت کابینت ممبران را آنجا ببینید و حتی قیمت کابینت ممبران را بر اساس استانی که زندگی می‌کنید برآورد کنید. همچنین در خصوص نحوه قیمت گیری نیز کلی مطلب جذاب آورده‌ایم، روی لینک زیر کلیک کنید:

 قیمت کابینت ممبران

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

مدل‌های کابینت ممبران

در اینجا ابتدا 2 نمونه کار کابینت ممبران که توسط دکوراتورهای سلام ساختمان اجرا شده است را به صورت مفصل با هم بررسی می‌کنیم، سپس تصاویر 25 مدل مختلف از کابینت آشپزخانه ممبران را مشاهده می‌کنید تا بتوانید از آن‌ها ایده بگیرید.

نمونه کابینت‌های ممبران اجرا شده توسط کابینت سازهای سلام ساختمان

  • نمونه کار شماره 1: کابینت ممبران کلاسیک

در این کار، از ممبران به رنگ بژ با طرح کلاسیک استفاده شده است.

در تصویر زیر نمای کلیِ این آشپزخانه را که توسط یکی از صدها دکوراتور سلام ساختمان اجرا شده است، مشاهده می‌کنید.

کابینت ممبران وکیوم جدید بژ

در تصویر زیر نمای مقابل این آشپزخانه را می‌بینید. همانطور که مشخص است، در تاج کابینت ممبران، قسمت دکوری و جزیره از طرح‌های منبت کاری شده پرکار استفاده شده است. در حالی که درب‌های کابینت دارای طرح ساده‌تری هستند.

کابینت ممبران بژ

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

تصویر زیر، قسمت سینک آشپزخانه را به شما نمایش می‌دهد. همانطور که می‌بینید، استفاده از شیرآلات کلاسیک و صفحه کابینت طرح سنگ به رنگ تیره، جلوه خاصی به آشپزخانه داده است. علاوه بر این، فاصله کابینت دیواری از سینک زیاد است که این موضوع باعث می‌شود ریسک آسیب به کابینت ممبران در اثر نفوذ آب و رطوبت بسیار پایین بیاید.

کابینت ممبران ساده

تصویر زیر، قسمت گاز و هود آشپزخانه را نشان می‌دهد.

همانطور که در قسمت معایب کابینت ممبران خواندید، کابینت ممبران در برابر حرارت ضعف دارد و اگر در معرض حرارت زیاد و به صورت مداوم باشد، احتمال سوختگی و یا جدا شدن روکش کابینت از ورق زیاد است. اما همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، آقای علی قجری کابینت ساز عضو سلام ساختمان که این آشپزخانه را اجرا کرده‌اند، بین گاز و دیواره کابینت ممبران، فاصله مناسبی قرار داده‌اند (حداقل باید حدود 30 سانتی‌متر فاصله داشته باشند).

کاور هود ممبران

اگر می‌خواهید یکی از کابینت سازهای تیم سلام ساختمان، مشابه این کار یا طرح‌های متنوع دیگری را برای شما اجرا کنند، درخواست خودتان را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند:

ثبت درخواست

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

  • نمونه کار شماره 2: کابینت ممبران مدرن

حالا برویم سراغ یک مدل کابینت ممبران مدرن.

این نمونه کار که ممبران سفیدِ براق با طراحی مدرن است، توسط یکی از نجارهای سلام ساختمان در تیرماه 98 و در تهران اجرا شده است.

کابینت ممبران مدرن

همانطور که در تصاویر می‌بینید، کابینت ممبران مدرن نسبت به کلاسیک ساده‌تر است و طراحی آن دارای اشکال هندسی منظمی است.

کابینت ممبران سفید براق

صفحه این کابینت هم از جنس کورین است. حالا برویم سراغ ارائه تصاویر مربوط به سایر مدل‌های کابینت ممبران.

کابینت ممبران کلاسیک

کابینت ممبران کلاسیک

اگر عکس بالا را جای دیگری مشاهده می‌کردید، احتمالا فکر می‌کردید یک آشپزخانه سلطنتی مربوط به چندین سال گذشته است. کلاسیک دقیقا همین است! اینکه به شما حسِ «بودن» در گذشته را یدهد! در اینجا شاهد یک کابینت لاکچری آشپزخانه هستید که با ممبران ساخته شده است. هم زیبا است و هم با شکوه و مجلل به نظر می‌رسد! البته این مدل برای افرادی که به دنبال طراحی‌های مینیمال و ساده هستند، ممکن است زیاد خوشایند نباشد، اما طرفداران پروپاقرص خیلی زیادی دارد!

کابینت ممبران سفید قهوه ای

ترکیب رنگ دوست داشتنی در یک طراحی کلاسیک کابینت ممبران را در بالا می‌بینید. برای خودِ ما ترکیب سفید و قهوه‌ای، نوعی ترکیبی دوست داشتنی و متناسب است! ترکیبی لوکس که، هم در کابینت‌های کلاسیک و هم در کابینت‌های مدرن بسیار پرکاربرد است. در این مدل هم، می‌بینید که چقدر خوب طراحی انجام شده و ترکیب رنگی این آشپزخانه واقعا می‌تواند ما را جذب خودش کند! از معایب آن هم چیزی نداریم که بگوییم! همه چیز عالی است!

کابینت ممبران سفید قهوه ای

باز هم کابینت آشپزخانه کوچک و ترکیب سفید و قهوه‌ای. ستون‌های زیبای این آشپزخانه را ببینید. این کابینت واقعا زیبا است اما یک عیب هم دارد! در چنین آشپزخانه کوچکی، بهتر بود از ستون‌هایی کوچک‌تر استفاده می‌کردند تا فضای کمتری توسط ستون‌ها اشغال شود. غیر از این مورد نمی‌توانیم عیب دیگری از طراحی این آشپزخانه بگیریم. واقعا زیبا و جذاب است. در آشپزخانه کوچک باید ترفندهای خاص را بکار برد تا بتوان زیبایی خاصی را به آن افزود و حتی آن را بزرگتر نشان داد.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

کابینت ممبران با طرح چوب

کابینت ممبران لاکچری

کابینت ممبران با طرح چوب و رنگ بندی تیره. شاید رنگ بندی تیره موجود در این مدل معایبی هم داشته باشد که دارد! اما به شُکوه این آشپزخانه نگاه کنید. می‌تواند هر چشمی را به خودش برای دقایقی خیره و مات کند! سر ستون‌ها، ستون‌های موجود در کابینت، مجسمه‌ها و تمامی اجزای این آشپزخانه شما را به یاد طرح‌های با صلابت چوبی می‌اندازند. طرح‌هایی که حس ناب طبیعت را وارد منزل شما می‌کنند.

اگر شما هم عاشق تزیینات مدرن و مجلل هستید، انتخاب طرح کابینت ممبران برای آشپزخانه یک انتخاب عالی برای شما است. در واقع، روش ساخت طراحی‌های زیبای روی کابینت‌های ممبران یا وکیوم، حکاکی روی MDF خام است. این حکاکی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی انجام می‌شوند.

آشپزخانه ممبران کوچک

مدل کابینت ممبران با طرح چوب و رنگ بندی روشن. این طرح با اینکه صلابت و شکوه طرح قبلی را ندارد، اما مزایای خیلی زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح، انتخاب صحیح رنگ بندی کابینت با توجه به فضا است. فضای آشپزخانه در این مدل بسیار کوچک‌تر از مدل قبلی است. بنابراین باید در انتخاب رنگ آن بسیار محتاط باشید و از سمت روشن طیف رنگ بندی چوب استفاده کنید. کاری که به صورت صحیح در این مدل انجام شده است.

کابینت ممبران قهوه ای

اگر آشپزخانه‌ای بزرگ و دلباز دارید، کابینت ممبران قهوه‌ای انتخاب فوق‌العاده مناسبی است. تا حدامکان سعی کنید برای آشپزخانه‌های کوچک از رنگ‌های تیره استفاده نکنید تا فضا دلگیرتر و بسته‌تر به نظر نیاید.

کابینت ممبران قهوه ای روشن

این رنگ هم در تصویر بالا، طرفدار‌های زیادی دارد. مخصوصا برای افرادی که تناژ‌های قهوه‌ای و به کار بردن آن را در دکوراسیون دوست دارند، اما از تیرگی زیاد فضا می‌ترسند. استفاده از رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای روشن، کرم قهوه‌ای و به طور کلی هر رنگی که در تنالیته قهوه‌ای به سمت روشن‌تر شدن می‌رود، حس بهتری از کاربرد این رنگ در دکوراسیون را به افراد می‌دهد.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

تصویر زیر نمونه کابینت ممبران طرح چوب به رنگ تیره است که در تهران توسط کابینت ساز سلام ساختمان کار شده است.

کابینت ممبران طرح چوب سفارشی

تصویر زیر هم یک نمونه کابینت ممبران قهوه‌ای در آشپزخانه ایرانی است.

کابینت ممبران ایرانی

کابینت ممبران مدرن

کابینت ممبران مدرن سفید و قهوه ای

به درب‌های کابینت ممبران توجه کنید. طراحی روی درب‌ها کاملا مدرن است. وجود رنگ قهوه‌ای در کنار رنگ سفید باعث شده که فضا مدرن‌تر به نظر برسد. این کابینت‌ها توسط یکی از ده‌ها کابینت‌ساز سلام ساختمان در تهران اجرا شده است. با کلیک روی تصویر می‌توانید درخواست خودتان را ثبت کنید و برای انتخاب کابینت و قیمت آن مشاوره رایگان دریافت کنید.

کابینت ممبران جدید

کابینت ممبران براق و مدرن با ترکیب رنگ سفید و طرح چوب. در نگاه اول ممکن است فکر کنید که این کابینت‌ها ام دی اف و هایگلاس هستند. اما در واقع اینطور نیست و کابینت‌ها از جنس ممبران ساخته شده‌اند و طراحی واقعا زیبا و دل انگیزی دارند.

برای این آشپزخانه کوچک، هم تعداد کابینت‌ها مناسب و عالی است و هم از آن جزیره که در وسط آشپزخانه قرار گرفته است، می‌توانید به عنوان میز صبحانه و ناهار خوری استفاده کنید. همچنین از رنگ سفید و ممبران براق هم، برای ساخت کابینت‌ها استفاده شده که باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا و برطرف کردن مساله نورپردازی در آشپزخانه‌های کوچک می‌شود.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

کابینت انزو هم یکی از انواع مدل‌های کابینت ممبران است که به دلیل اسم برند سازنده این نوع کابینت، به کابینت انزو شناخته شده است. کابینت انزو مثل کابینت ممبران از ورق ام دی اف با روکش مخصوص ساخته می‌شود اما تفاوت‌هایی با کابینت ممبران دارد. در زیر یک نمونه کابینت با طرح انزو را می‌بینید.

کابینت انزو

برای مثال در کابینت انزو ضخامت ورق، بیشتر از کابینت ممبران است. مهم‌تر از آن اینکه جنس متریال و رنگِ روکش کابینت انزو، با کابینت ممبران متفاوت است. کابینت انزو معمولا به صورت رنگ‌های روشن و براق تولید و از این حیث، ظاهر آن ترکیبی از کابینت ممبران و کابینتِ های گلاس است.

قیمت کابینت انزو به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، بیشتر از کابینت ممبران است و قیمت حدودی این کابینت از متری 2.5 میلیون تومان تا 3.5 میلیون تومان متغیر است.

بهترین رنگ کابینت ممبران چیست؟

بهترین رنگ‌هایی که در ادامه برای کابینت ممبران به شما معرفی می‌کنیمتا بتوانید آن را به کابینت ساز سفارش دهید، عبارت‌اند از:

  1. کابینت ممبران سفید
  2. کابینت ممبران قهوه‌ای
  3. کابینت ممبران کرمی

یک نکته مهم: کابینت‌های ممبران را علاوه بر رنگ‌های بالا، می‌توانید در هر رنگ دیگری هم سفارش دهید.

در ضمن اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد رنگ کابینت ممبران هستید، می‌توانید مقاله «بهترین رنگ کابینت ممبران» را بخوانید. سلام ساختمان علاوه بر اینکه اطلاعات کافی در مورد سفارش انواع کابینت ممبران را به شما ارائه می‌دهد، در پیدا کردن کابینت ساز مطمئن هم به شما کمک می‌کند! در ضمن این خدمت سلام ساختمان کاملا رایگان است و برای استفاده از آن، فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

پیدا کردن کابینت ساز کابینت

اما برویم سراغ اصل مطلب. ابتدا از رنگ سفید شروع می‌کنیم که خودش ترکیبات رنگی متفاوتی دارد و مدل‌های مختلف آن را می‌بینیم.

مطلب پیشنهادی: نورپردازی آشپزخانه به این خوشگلی فقط با زیر۲میلیون! ببین و ایده بگیر

1- کابینت ممبران رنگ سفید و سایر ترکیبات آن

انتخاب رنگ کابینت ممبران خیلی بستگی به دکوراسیون منزل شما دارد. اما از آنجایی که معروف‌ترین مدل کابینت ممبران، کابینت ممبران کلاسیک است، معمولا رنگ سفید با تناژهای مختلف و یا در ترکیب با سایر رنگ‌ها، باعث ایجاد فضایی کلاسیک و تا حدی سلطنتی در آشپزخانه شما می‌شود. به همین دلیل هم رنگِ سفید کابینت، جذابیت بیشتری دارد. در ادامه مدل‌های کابینت ممبران سفید را، در سه ترکیب رنگ زیر، به طور جداگانه آورده‌ایم:

  • کابینت ممبران سفید ساده
  • کابینت ممبران سفید صدفی
  • کابینت ممبران سفید طلایی
کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

اگر کابینت ساز خوب می‌خواهید الان اقدام کنید! چیزی تا عید نمانده، ظرفیت آن‌ها بزودی پُر می‌شود!

ابتدا مدل‌های کابینت ممبران سفید ساده را با هم ببینیم.

  • کابینت ممبران سفید ساده

کابینت آشپزخانه ممبران سفید

کابینت آشپزخانه سفید با جزیره‌ای بسیار بزرگ و کاربردی. این مدل علاوه بر بوفه‌های شیشه‌ای که می‌توانید از آن‌ها به عنوان دکور استفاده کنید، دکورهای مستقل دیگری نیز دارد. در دو طرف آشپزخانه دکورها را می‌توانید ببینید.

کابینت ممبران سفید و مشکییک مدل کابینت آشپزخانه سفید که اصلا و ابداً حس بی روحی و کسل کنندگی ندارد. این مساله به دو دلیل است، یک مورد انتخاب رنگ صفحه کابینت و مورد دوم انتخاب رنگ بین کابینت‌ها. این دو رنگ از سردی رنگ سفید کم کرده‌اند و فضا را مقداری متعادل کرده‌اند. این کابینت‌های ممبران زیبا توسط یکی از متخصصین تیم سلام ساختمان اجرا شده است.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

عکس آشپزخانه سفید با کابینت ممبران و جزیره

یک آشپزخانه درخشان! این آشپزخانه از نظر طراحی کابینت ممبران و همچنین سقف آشپزخانه، هیچ چیزی کم ندارد و واقعاً زیبا است. البته سازنده می‌توانست با توجه به فضای بزرگی که در اختیار دارد، از رنگ‌های تیره‌تر هم استفاده کند. اما احتمالاً ترجیح مشتری بر این بوده که فقط از رنگ سفید برای این کابینت‌ها استفاده کند. ایرادی هم ندارد و نتیجه کار همانطور که مشاهده می‌کنید، مطلوب و مناسب است.

کابینت ممبران سفید

کابینت آشپزخانه ممبران سفید اجرا شده در کرج توسط کابینت ساز تیم سلام ساختمان. این مدل نیز، مانند بسیاری از مدل‌های قبلی، دارای جزیره دکوراتیو برای قرار دادن وسایل دکوری است. 

در ادامه با انواع ترکیبات رنگی کابینت ممبران سفید آشنا می‌شویم.

  • کابینت ممبران سفید صدفی

کابینت ممبران سفید صدفی

کابینت آشپزخانه تمام سفید صدفی. یکی از کاندیداهای انتخاب رنگ کابینت ممبران، رنگ سفید صدفی است. در این مدل حتی صفحه‌های روی کابینت هم به رنگ سفید کار شده‌اند. این کابینت به صورت کلاسیک ساده طراحی شده است. از بوفه‌هایی که به صورت شیشه‌ای برای این کابینت طراحی شده‌اند، می‌توانید به عنوان دکور استفاده کنید و وسایل دکوری خودتان را داخل این بوفه‌ها قرار دهید.

آشپزخانه ایرانی

یک نمونه کابینت ممبران سفید ایرانی. در طراحی این کابینت به خوبی از فضای آشپزخانه استفاده شده و اپن جزیره آن هم، زیبایی خاصی به آشپزخانه بخشیده است. این کابینت‌ها یکی از نمونه کارهای اجرا شده در تهران توسط کابینت ساز تیم سلام ساختمان است.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

دکوراسیون آشپزخانه ممبران

یک کابینت آشپزخانه کوچک با طراحی کابینت ممبران سفید صدفی. برخلاف طرح قبلی، این طرح تماماً سفید نیست و همان طور که می‌بینید، صفحه روی کابینت‌ها به رنگ قهوه‌ای سوخته است. هماهنگی رنگ کابینت‌ها با طراحی زمین آشپزخانه بسیار زیبا است. در این مدل هم، از بوفه‌های شیشه‌ای استفاده شده است، البته تعداد آن‌ها کمتر از مدل قبلی است.

طرح کابینت ممبران

یک طرح کابینت ممبران مدرن با صفحه رویی سرمه‌ای! رنگ سرمه‌ای را کمتر در کابینت سازی می‌بینید. دلیل آن هم تیرگی زیاد این رنگ است. مانند رنگ مشکی که در ایران کمتر کاربرد دارد. اما در این مدل می‌بینید که ترکیب رنگ سرمه‌ای با رنگ سفید چقدر زیبا و چشم نواز شده است. اگر به کابینت‌های سفید موجود در تصویر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این مدل کابینت ممبران از نوع کابینت ممبران براق است.

به کابینت‌های زمینی در این مدل توجه کنید. دارای انحنای بسیار زیبا و دلنشینی هستند، به صورتی که حس ملایمت و انعطاف پذیری را به ما منتقل می‌کنند. این مدل جزء معدود مدل‌هایی از کابینت ممبران با طراحی منحنی است. البته این مدل می‌تواند با کابینت روکش رنگ هم اجرا شود. در انتهای مدل‌ها، چند نمونه کابینت ممبران مختلف را باهم می‌بینیم.

در مدل بالا هم مشابه مدل قبلی انحنا وجود دارد، اما به دلیل اینکه سادگی مورد انتظار در کابینت‌های مدرن را ندارد، نمی‌توانیم آن را مدلی مدرن به حساب بیاوریم. اما در کل این کمد دیواری که در آشپزخانه بالا طراحی شده است، بسیار زیبا و در عین حال کاربردی است. تنها مشکلی هم که این طرح دارد، به رنگ بندی آن مربوط می‌شود. درست است که رنگ سفید صدفی زیبا است اما افراط در کاربرد آن احتمالا باعث سردی محیط می‌شود، چیزی که در این مدل تا حدودی می‌توانیم آن را احساس کنیم.

کابینت ممبران با صفحه کورینکابینت آشپزخانه ایرانی ممبران با رنگ صدفی. میز وسط آشپزخانه یک میز ناهار خوری ساده است و ارتباطی با طراحی خود آشپزخانه و کابینت‌ها ندارد. صفحه کورین روی کابینت‌ها در کنار کابینت‌های کرمی هماهنگی خوبی ایجاد کرده است. نورپردازی این آشپزخانه هم بسیار مناسب و خوب انجام شده است. البته وجود پنجره‌های بزرگ باعث می‌شود که در طول روز نیازی به استفاده از لامپ نداشته باشید.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

کابینت ممبران سفید صدفی

آخرین مدل، کابینت ممبران سفید صدفی، یک مدلِ کلاسیک است که متخصص تیم سلام ساختمان به زیبایی آن را اجرا کرده است. 

  • کابینت ممبران سفید طلایی

کابینت ممبران سفید طلایییکی از بهترین رنگ‌های مکملی که می‌توانید از آن در کنار کابینت‌های سفید استفاده کنید، رنگ طلایی است. در مدل بالا می‌بینید که رنگ طلایی به صورت ظریفی در داخل طراحی کابینت‌ها استفاده شده است. اگر به مقدار کم از رنگ طلایی در کابینت ممبران سفید طلایی استفاده کنید، می‌توانید هم نمای جذاب و لوکسی داشته باشید و هم از سردی و بی روحی رنگ سفید بکاهید.

کابینت ممبران سفید با دستگیره طلایی

یادتان است در مدل قبلی در مورد رنگ طلایی چه چیزی به شما گفتیم؟ گفتیم از رنگ طلایی باید به مقدار کم و به صورت ظریف در کابینت استفاده کنید تا نمای زیبا و لوکسی داشته باشید. چیزی که کابینت ساز سلام ساختمان به صورت کامل در مدل بالا رعایت کرده است. استفاده از دستگیره کابینت ممبران طلایی در کابینت‌های سفید، هم باعث زیبایی آشپزخانه شما می‌شود و هم دل شما را نمی‌زند.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

کابینت ممبران کلاسیک سفید طلاییکابینت آشپزخانه ممبران با پتینه‌های ظریف طلایی. بازهم به کار بردن رنگ طلایی به مقدار بسیار کم. در این مدل، چراغ آشپزخانه هم مقداری رنگ طلایی در خودش دارد که بسیار زیبا و هماهنگ با محیط شده است. اگر کابینت سازها در ساخت مدل‌های متنوع کابینت سفید طلایی، از رنگ طلایی هوشمندانه استفاده کنند، زیبایی فضا را چندین برابر می‌کنند. مثل همین مدل که توسط دکوراتور سلام ساختمان اجرا شده است.

کابینت ممبران سفید با رنگ طلایی

در صورت تمایل می‌توانید رنگ سفید طرح کابینت ممبران را با رنگ طلایی و یا سایر رنگ‌ها نیز ترکیب کنید. به این شکل که بدنه و اسکلت اصلی کابینت را به رنگ سفید طراحی و تولید کنید و سپس در نقش‌های به کار رفته در آن، از رنگ طلایی استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای ابزار آلات به کار رفته روی کابینت، مانند دسته‌های کابینت و شیرآلات و سایر تزئینات هم، از رنگ طلایی استفاده کنید.

کابینت ممبران

2- کابینت ممبران قهوه ای (طرح چوب)

رنگ قهوه‌ای یکی دیگر از رنگ‌های پرطرفدار کابینت ممبران است که در ادامه نمونه‌هایی از آن را برای شما آورده‌ایم.

کابینت ممبران طرح چوب قهوه ای با بوفه های کوچکیکی از طرح‌های بسیار پرطرفدار در کابینت ممبران قهوه‌ای، طرح چوب است. همیشه برای ما کابینت آشپزخانه چوبی یک کابینت بسیار لوکس و بی‌نظیر بوده است. به همین دلیل دوست داریم با کابینت‌های ممبران طرح چوب، این حس را با هزینه‌ای بسیار کمتر وارد خانه خودمان کنیم. کابینت‌های ممبران طرح چوب بسیار زیبا و مجلل هستند و جزء کابینت‌های کلاسیک به شمار می‌آیند. در ادامه چند مدل دیگر از این نوع کابینت ممبران را برایتان آورده‌ایم.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

کابینت ممبران طرح چوب

3- کابینت ممبران کرم

آخرین رنگ پرطرفداری که برای کابینت‌های ممبران به شما معرفی می‌کنیم، رنگ کرم است.کابینت رومی لاکچرییک آشپزخانه بزرگ با طراحی ایده آل. ترکیب رنگی که برای این آشپزخانه کرم استفاده شده است، بسیار نزدیک به رنگ کابینت‌ها است. انتخاب هماهنگ رنگ در کابینت‌های کلاسیک زیاد دیده می‌شود. علاوه بر رنگِ این مدل از کابینتِ ممبران کرم، باید به طراحی زیبای آن هم اشاره کنیم که مدلی کلاسیک را در آشپزخانه به وجود آورده است.

کابینت ممبران کلاسیک رومی

یک آشپزخانه با کابینت کرم و بسیار پر نور. واقعاً جذاب به نظر می‌آید. وجود اِلِمان‌های کلاسیک در این آشپزخانه در کنار نوع طراحی سقف و کابینت‌های ممبران پرنقش و نگار، هماهنگی زیادی به این فضا داده است. کانتر آشپزخانه که در مرکز آن قرار گرفته، علاوه بر میز کار، به عنوان میز صبحانه هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در مدل‌هایی که تا الان باهم دیده‌ایم و بررسی کرده‌ایم، این مدل یکی از بهترین مدل‌های کابینت بوده است.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

کابینت ممبران سفید کرماگر فضای آشپزخانه شما کوچک و محدود است، بهترین راه حل استفاده از طرح‌های خلوت‌تر کابینت ممبران است. سعی کنید طرح‌ها و نقش‌های خلوت‌تری را انتخاب کنید تا آشپزخانه شما خلوت‌تر و منظم‌تر به نظر برسد. انتخاب رنگ سفید و به طور کلی رنگ‌های روشن هم، کمک زیادی به این موضوع می‌کند.

کابینت ممبران لاکچری

کابینت آشپزخانه ممبران لاکچری با رنگ کرم. در مدل بالا، یک نمونه کابنیت ممبران کلاسیک منبت کاری شده و شلوغ را می‌بینید که در وسط آن از جزیره دکوراتیو استفادهشده است. استفاده از تاج و ستون و سرستون در این کابینت، کلاسیک بودن فضا را بیشتر به رخ می‌کشد. این کابینت‌ها توسط یکی از صدها کابینت ساز سلام ساختمان اجرا شده است.

پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید جدیدترین مدل‌های طراحی دکوراسیون آشپزخانه را ببینید، به سایت goodhousekeeping هم سر بزنید.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

ساخت کابینت آشپزخانه ممبران چگونه است؟

کابینت ممبران یکی از پیچیده‌ترین کابینت‌ها در ساخت است. این کابینت مراحل متعددی را طی می‌کند تا از ورق خام به کابینتی تمام و کمال در آشپزخانه شما تبدیل شود. در این بخش می‌خواهیم به نکات و مراحل ساخت کابینت ممبران اشاره‌ای کوتاه داشته باشیم تا شما هم از این موارد مربوط به ساخت این کابینت آگاه باشید.

تجربه‌ای که ما بعد از فعالیت در حوزه ساخت کابینت داشته‌ایم، نشان می‌دهد که آگاهی شما از مسائل فنی و سایر موارد مربوط به کابینت، به شما در قرارداد بستن با کابینت ساز بسیار کمک می‌کند. پس حتما این بخش را تا انتها و بسیار با دقت مطالعه کنید تا ضرر نکنید!

یونیت‌های (چارچوب/اسکلت) کابینت ممبران را معمولاً از ام دی اف سفید می‌سازند. اما نحوه ساخت بخش‌های قابل رویت کابینت ممبران مثل درب‌ها، تاج‌ها، قسمت‌هایی از بدنه که دیده می‌شوند (به جز صفحه کابینت) کمی متفاوت از سایر کابینت‌ها است. این تفاوت در چیست؟؟ مراحل ساخت انواع کابینت ممبران را در ادامه مشاهده می‌کنید تا متوجه تفاوت آن با سایر کابینت‌ها شوید.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

1- مراحل طراحی و ساخت کابینت ممبران

  • در مرحله اول، اندازه گیری‌های مربوط به آشپزخانه شما انجام می‌شود. کابینت ساز باید به منزل شما بیاید و اندازه گیری‌ها را انجام دهد و بر اساس اندازه گیری‌ها و محاسبات خودش، به شما قیمت نهایی کار را بگوید. البته برای تعیین قیمت، شما باید طرح مورد نظرتان برای کابینت را به کابینت ساز اعلام کنید تا براساس آن، اقدام به تعیین قیمت نماید.
  • بعد از تعیین قیمت نهایی و عقد قرارداد، کار طراحی کابینت ممبران شما انجام می‌شود و شما باید این طرح نهایی را تایید کنیند تا برشکاری‌ها و مراحل فنی کار شروع شود.
  • پس از تایید شما، برشکاری و ساخت بخش‌های مختلف کابینت از جمله بخش‌های قابل رویت کابینت نظیر درب‌ها، یونیت، تاج‌ها و پاخور، از ورق ام دی اف خام انجام می‌شود. سپس این ورق‌های ام دی اف برش خورده باید تبدیل به ورق ممبران شوند. در مورد جزئیات این مرحله در تیتر «مراحل ساخت ورق ممبران» اطلاعات بیشتری را آورده‌ایم.
  • سپس کابینت ساز بخش‌های مختلف کابینت شما را مونتاژ می‌کند و کابینت، آماده نصب است.

در ادامه اصلی‌ترین مرحله در ساخت کابینت ممبران، یعنی مرحله‌ای که ورق ممبران کابینت ساخته می‌شود را به شما می‌گوییم.

مراحل ساخت ورق ممبران کابینت چیست؟

تولید و ساخت ورق ممبران، بعد از برش خوردن قطعات مختلف کابینت انجام می‌شود. اما تفاوت اصلی در تکنولوژی ساخت کابینت ممبران با سایر کابینت‌ها، در اینجا است:

1- حکاکی ورق ام دی اف خام: برای ساخت بخش‌های مختلف کابینت که از جنس ممبران هستند، ابتدا ورق ام دی اف (MDF) خام برش خورده برای بخش‌های مختلف کابینت را، توسط دستگاه CNC  سی ان سی، مطابق طرح دلخواه حکاکی می‌کنند. این کار باعث ایجاد نقش‌های فرورفته می‌شود که شما روی قسمت‌های مختلف کابینت ممبران می‌بینید.

2- چسباندن روکش pvc: سپس این ورق ام دی اف حکاکی شده را داخل دستگاه وکیوم می‌برند و تحت مکش و خلا قوی، لایه نازکی از جنس PVC را روی ام دی افِ خام می‌چسبانند.

دستگاه وکیوم کابینت

این لایه نازک که به آن روکش پی وی سی می‌گویند، معمولاً منقش به طرح‌های چوبی و غیره است و با فشار زیاد و چسب‌های خاصی، کاملاً به ورق حکاکی شده می‌چسبد. یعنی قرار است کاملاً بچسبد! اما مگر ممکن است نچسبد؟! بله! ممکن است و به همین دلیل است که ما در تیتر همین مطلب هم گفتیم که باعث هدر دادن هزینه‌ها می‌شود!

آیا همیشه قرار است که روکش روی مغزی نچسبد تا هزینه ما به هدر برود؟! قطعا نه. در اغلب موارد، روکش روی ورق ام دی اف می‌چسبد. اگر شما ممبران خودتان را از شرکت‌های معتبر تهیه کنید و با کابینت ساز حرفه‌ای و کاربلد کار کنید، قطعا این مشکلات را ندارید. اما اگر قرار باشد بخواهید با هزینه پایینی کابینت ممبران را بسازید یا کار را به فردی غیر حرفه‌ای بسپارید، این خطر در کمین شما است!

در بخش معایب کابینت ممبران در همین مطلب گفتیم که این کابینت یکی از عیب‌هایی که دارد این است که بسیار وابسته به کیفیت اجرای کابینت ساز است! برای این بخش بود که این حرف را می‌زدیم و می‌بینید که مهم‌ترین بخش در ساخت کابینت ممبران، همین روکش کردن ورق‌های ممبران است!

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

3- آماده شدن ورق ممبران: بعد از حکاکی و روکش کردن ورق‌های بخش‌های مختلف کابینت ممبران، محصول نهایی یک ورق حکاکی شده با طرح‌های زیبای چوبی یا سایر طرح ها از آب در می‌آید. زیبایی کابینت‌های ممبران مدیون همین حکاکی‌های ورق اصلی و طرح‌های روکش PVC است که آن را شبیه چوب منبت و معرق کاری شده با طرح‌های فرورفته و برجسته می‌کند.

*نکته: گفتیم طرح‌های «برجسته»!  بله در ساخت کابینت‌های ممبران، به جز حکاکی‌هایی که با دستگاه CNC ایجاد می‌شود، می‌توانند یک سری قطعات برجسته را روی ام دی اف خام بگذارند و سپس برای روکش نهایی، داخل دستگاه وکیوم قرار بدهند. این قطعات به صورت برجستگی روی کابینت ممبران ظاهر می‌شوند.

در این حالت علاوه بر فرورفتگی، برجستگی هم در محصول نهایی داریم (منبت و معرق کاری) که می‌تواند کابینت را خیلی زیباتر کند.

4- مونتاژ و نصب قطعات آماده شده ممبران: در پایان هم تمامی این قطعات آماده شده به محل آورده می‌شود و در آشپزخانه شما نصب می‌شود. حالا می‌توانید از کابینت ممبران آشپزخانه خودتان لذت ببرید.

6 نکته مهم در مورد ساخت کابینت ممبران

مجموع این پروسه‌ای که در قسمت قبلی گفتیم، اجرای طرح‌های زیبا و پرکار مانند طرح‌های کلاسیک را مقدور می‌کند. توجه داشته باشید که در یک سمت ورق‌های ام دی اف که مغزی کابینت را می‌سازند، رویه PVC را اجرا می کنند. سمت دیگر ورق، یک لایه سفید رنگ است که از ابتدا پشت ام دی اف خام توسط کارخانه چسبانده شده است. به کابینت ممبران، کابینت «وکیوم» و یا «کابینت روکش پی وی سی (PVC)» هم می‌گویند. در ادامه 6 نکته در مورد ساخت کابینت ممبران را برای شما آورده‌ایم.

دستگاه وکیوم کابینت ممبران

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

این 6 نکته را در ساخت کابینت ممبران مورد توجه قرار دهید:

  • انتخاب کابینت ساز کابینت با تجربه و مطمئن در کابینت ممبران، نسبت به سایر کابینت‌ها حساس‌تر است. دلیل آن را هم به شما گفتیم که انتخاب نادرست می‌تواند شما را متوجه ضرر زیادی کند.
  • پیدا کردن کارگاه‌های مطمئن کابینت ممبران و خرید از سازندگان مورد اطمینان هم اهمیت زیادی دارد. کارگاه‌های ناشناخته ممکن است از ورق ممبران نامرغوب استفاده کنند.
  • طرح‌های انتخابی کابینت ممبران، طوری نباشد که از نظر فنی مشکل ایجاد شود (در این مورد با خود کابینت سازها مشورت کنید). پیشنهاد ما این است از طرح‌های بسیار ریز و پیچیده کمتر استفاده کنید.
  • متریال‌های مورد استفاده در کابینت را از جنس مرغوب انتخاب کنید، مثل چسب، ورق پی وی سی و غیره. در این متریال‌ها علی الخصوص چسب کابینت، اصلا و ابدا فکر صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها نباشید!
  • معایب کابینت ممبران را قبل از انتخاب این نوع کابینت به خوبی بشناسید.

نتیجه گیری در مورد کابینت آشپزخانه ممبران

آیا حالا می‌توانید بگویید کابینت ممبران کابینتی لوکس و با کیفیت است یا هدر دادن هزینه‌ها است؟! ما پاسخ این سوال را به شما می‌دهیم. کابینت آشپزخانه ممبران یکی از کابینت‌های بسیار خوب و با کیفیت بازار است. طرح‌های کابینت ممبران تنوع بسیار زیادی دارند و می‌توانند هر سلیقه‌ای را راضی کنند. اما اگر بی کیفیت و بد اجرا شوند، می‌توانند کل هزینه‌های شما را هدر بدهند! پس حواستان باشد که برای ساخت کابینت ممبران با چه کسی می‌خواهید همکاری کنید؟!

توصیه می‌کنیم با افرادی که اطلاع زیادی در مورد رزومه و کیفیت کاری آن‌ها ندارید و افرادی که قیمت کار را به صورت حیرت انگیزی پایین اعلام می‌کنند همکاری نکنید. اولویت شما برای سفارش این کابینت‌ها، باید کیفیت و مهارت کابینت ساز باشد. چون که شما دارید هزینه زیادی انجام می‌دهید و باید روی کیفیت کار خودتان بسیار حساس و ریزبین باشید.

ما در سلام ساختمان بهترین کابینت سازهای شهر شما را شناسایی کرده‌ایم و می‌توانیم کابینت سازهایی با کیفیت و مطمئن را به صورت کاملا رایگان به محل شما بفرستیم. کافی است فرم ثبت درخواست کابینت ساز را پر کنید و منتظر تماس ما باشید.

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

همه کابینت سازهای سلام ساختمان، دارای صفحه شخصی در سایت ما هستند که رزومه و نمونه کارهای آن‌ها را در این صفحه قرار داده‌ایم. علاوه بر این می‌توانید از مشاورهای تیم فنی ما در هنگام ساخت کابینت و عقد قرارداد با کابینت ساز کمک بگیرید.

در پایان برای چندمین بار تاکید می‌کنیم که کیفیت نهایی کابینت ممبران، وابستگی بسیار زیادی به مهارت و کیفیت کار کابینت ساز دارد. پس انتخاب کابینت ساز مطمئن و حرفه‌ای در ساخت کابینت ممبران، اهمیت خیلی زیادی دارد.

ممنون از اینکه به این مطلب ما توجه کردید. می‌توانید نظرات و پیشنهادات خودتان را برای ما بفرستید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما هستند.

هدف ما در این مطلب این بود که مدل‌های مختلف کابینت ممبران را به شما نشان بدهیم تا از آن‌ها ایده بگیرید. در ادامه نمونه کارهای بیشتری از کابینت ممبران کلاسیک و مدرن که توسط کابینت سازهای تیم سلام ساختمان اجرا شده است را به شما نمایش می‌دهیم:

کابینت ممبران اجرا شده توسط تیم سلام ساختمان 

کابینت ممبران قهوه ای

کابینت ممبران لاکچری

آشپزخانه ممبران

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

کابینت ممبران سفید رنگ

کابینت ممبران طرح چوب

کابینت ممبران کلاسیک

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

کابینت ممبران سفید و لاکچری

آشپزخانه ممبران بزرگ

کابینت ممبران سفید و طلایی

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

کابینت ممبران مدرن مشکی

کابینت ممبران با جزیره

کابینت ممبران قهوه ای تیره

آشپزخانه بزرگ با کابینت ممبران قهوه ای

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

آشپزخانه روشن با کابینت ممبران سفید

آشپزخانه کوچک با کابینت ممبران سفید

کابینت ممبران کلاسیک کرم

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

کابینت ممبران لوکس

کابینت ممبران سفید طلایی با جزیره

آشپزخانه اپن با کابینت ممبران

آشپزخانه ممبران کوچک

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

کابینت ممبران کرم

کابینت ممبران مدرن

کابینت ممبران به سبک نئوکلاسیک

کابینت ممبران مدرن

کابینت ممبران، 70 طرح‌ جدید 2024، رنگ بندی و قیمتپیشنهادات

کابینت و کمد قسطی؛ تا 300 میلیون وام ۱۲ ماهه بگیرید.

آشپزخانه ممبران

در پایان همیشه یک سرویس کامل به آشپزخانه شما روح می بخشد از همین رو در مقاله”راهنمای تصویری خرید فر و اجاق گاز آشپزخانه مدرن| ترند 2024” به بررسی جدیدترین مدل های فر پرداخته ایم. در صورت علاقمندی حتما مطالعه کنید.

سوالات متداول

  • برای سفارش ساخت کابینت ممبران (وکیوم) باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
مهمترین نکته این است که از کیفیت کار کابینت‌ساز مطمئن شوید. نوع متریالی را که قرار است، استفاده شود، از کابینت ساز بپرسید و حتما قیمت نهایی را بعد از بازدید از محل، از کابینت ساز بگیرید؛ توجه داشته باشید که هرگز به صورت «متری» قیمت نگیرید، چون ممکن است بعداً متضرر شوید. مطالعه مقاله ما را از دست ندهید.
 
  • کابینت ممبران (وکیوم) چه سبکی دارد؟ کلاسیک یا مدرن؟!
کابینت ممبران، یکی محبوب‌ترین کابینت‌های سبک کلاسیک است. کابینت کلاسیک را با متریال‌های چوب، روکش چوب و ممبران می‌سازند. اما با توجه به گرانی کابینت تمام چوب، متریال ممبران بهترین انتخاب برای کابینت آشپزخانه سبک کلاسیک است.
 

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
70 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بهار
بهار
16 آذر 1401 14:18

من این سبکو خیلی دوست دارم. میشه با هزینه کمتر هم تهیه کرد؟

مریم رضازاده
مریم رضازاده
13 آذر 1401 14:05

سلام
ممنون بابت مطلب خوبتون

خونه آپارتمانی دارم که آشپزخونه کوچیکی داره
به نظر شما کابینت ممبران برای آشپخانه های کوچیک مناسب هست؟ با توجه شلوغی که توی طرحش داره

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
19 آذر 1401 20:03

با سلام
معمولاً طرح های کلاسیک برای آشپزخانه های کوچک مناسب نیستند چون با کنده کاری ها و جزئیاتی که دارند، باعث میشن فضا دلگیر به نظر بیاد. اما میتونین کابینت ممبران رو با طرح های نئوکلاسیک که ساده تر هستن اجرا کنین.
البته توجه کنین که بهتره سبک کابینت با سبک وسایل خونه تون به خصوص مبلمان هماهنگ باشه. مثلا اگه از مبلمان مینیمال و یا مدرن استفاده میکنین بهتره کابینت سبک مدرن (با متریال ام دی اف و هایگلاس) اجرا کنید.

آریا
آریا
10 شهریور 1400 06:22

سلام آدرس و شماره تلفن نمایندگی شیراز میخاستم

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
29 شهریور 1400 11:53
پاسخ به  آریا

با سلام
لطفاً با شماره های زیر تماس بگیرید تا همکاران راهنمائیتون کنند.
۰۵۱۹۱۰۰۳۴۲۴ (ساعت ۹ تا ۱۷ روزهای کاری)

حسین
حسین
30 تیر 1400 17:03

سلام ممنون از سایت خوب و بی نقصی که دارید

saeed
saeed
26 بهمن 1398 13:16

سلام. کابینت ممبران ایرانی الان در بازار هست؟

salamsakhteman
salamsakhteman
01 اسفند 1398 11:08
پاسخ به  saeed

سلام
بیشترین ممبران‌ های موجود در در بازار ایران همشون کلاسیک ایرانی محسوب می شوند. چونکه طرح‌ها و منبت ها المان ایرانی دارند، حتی ابزارهایی که روی درب ها می خورد هم همینطور.
در مقابل ممبران های کلاسیک خارجی هم هستند که به شدت ساده ترند و تاجهای شلوغ و پرکار و المان‌های ایرانی داخلش نیست.منظور از ممبران از نظر طرح خارجی و ایرانی می باشد، اگرنه ممبران در ایران تولید نمی شود. اون روکش pvc توسط کشورهای چین، مالزی، کره، ترکیه و اروپا تأمین می شود و در ایران روی قطعات کشیده می‌شود.

حسینی
حسینی
20 بهمن 1398 16:53

فکر میکنم کابینت ممبران با توجه به زیبایی ظاهری، قیمت خیلی خوبی داره و به صرفه است

فرهاد خالدی
فرهاد خالدی
20 بهمن 1398 16:45

کابینت ممبران الان قیمتش با گرانی دلار و بنزین چقدر افزایش قیمت داشته؟
ممنونم از مطلب خوب و جامعی که تو اینجا گفتید فقط من میخوام قیمت دقیق کابینت ممبران بگیرم ولی مردد هستم

salamsakhteman
salamsakhteman
23 بهمن 1398 08:11
پاسخ به  فرهاد خالدی

با سلام
تغییر و افزایش چشمگیری نداشته، چون کابینت بیشتر به قیمت دلار بستگی داره تا بنزین.
برای گرفتن قیمت قطعی پیشنهاد میکنم در سایت ثبت نام کنید، همکارها با شما تماس می‌گیرند و راهنمایی می‌کنند که قیمت قطعی و تموم شده رو داشته باشید.
https://bit.ly/2w59xiV

حمید
حمید
21 دی 1398 11:59

قیمت کابینت بعد حمله موشکی گرون تر میشه؟

salamsakhteman
salamsakhteman
28 دی 1398 08:46
پاسخ به  حمید

سلام
تغییر قیمت ام دی اف بطور مستقیم با قیمت دلار نسبت مستقیم دارد.
چنانچه هر اتفاقی تغییر قیمت پایدار نه هیجانی بر دلار بتونه بذاره به همون نسبت تغییر قیمت ام دی اف و در نتیجه کابینت نیز دستخوش تغییر می شود.

کوهی
کوهی
23 آذر 1398 16:48

آشپزخونه های ایرانی که بیشتر کوچیکن این جنس کابینت میتونه داخلش خوب دربیاد؟

salamsakhteman
salamsakhteman
24 آذر 1398 09:46
پاسخ به  کوهی

عرض ادب
متأسفانه ممبران برای آشپزخانه های کوچک زیبایی ندارد. چون طرح کلاسیک محسوب می شود. وباید فضا نسبتا بزرگ باشه. برای اشپزخانه های کوچک می توان از هایگلاس یا ام دی اف استفاده کرد.

احمدی زاده
احمدی زاده
20 آذر 1398 19:32

قیمت کابینت ممبران در ماه آینده چقدر گرون میشه؟ منظورم اینه گرون تر از بقیه کابینت ها میشه؟ و این که ممبران خارجی هم داریم یا همش تولید داخله

salamsakhteman
salamsakhteman
24 آذر 1398 09:09
پاسخ به  احمدی زاده

سلام
کلیه ممبران‌ها تولید داخل هستند.
تغییر قیمت در، جدول قیمت‌ها بروزرسانی اعمال شده است.

مریم
مریم
20 آذر 1398 16:58

سلام
به نظرتون بهتره ممبران کارگاهی کار کنیم یا شرکتی؟

salamsakhteman
salamsakhteman
21 آذر 1398 13:28
پاسخ به  مریم

سلام
تفاوتی در کیفیت ممبران شرکتی یا کارگاهی نیست. فقط باید از مجری کارتون ضمانت دریافت کنید.

ساحل
ساحل
20 آذر 1398 16:34

سلام.من ساری زندگی میکنم.میخواستم کابینتامو ممبران بزنم ولی شنیدم ورق کابینت ممبران تو شمال ممکنه بعد یه مدت برگرده و کابینت خراب شه. درسته؟ آیا راه حلی وجود داره؟

salamsakhteman
salamsakhteman
21 آذر 1398 13:13
پاسخ به  ساحل

سلام
رطوبت هوا به خودی خود هیچ تأثیری روی ام دی اف یا ممبران نداره.ولی اگر رطوبت به داخل آن و به طور مستقیم نفوذ کند باعث خرابی آن می شود. و برای اجرای ممبران حتماً از سازنده ضمانت دریافت کنید.

پوریا
پوریا
20 آذر 1398 02:10

اووووووو چی همه عکس
خیلی خوب بود

ارغوان
ارغوان
20 آذر 1398 02:09

مدل های که گذاشتین واقعا زیبا هستند. در مورد قیمت پیاده سازی شون بهمون مشاوره میدین ؟

salamsakhteman
salamsakhteman
20 آذر 1398 08:52
پاسخ به  ارغوان

عرض ادب
ممنون از لطفتون. بله حتماً. شمارتون را در لینک زیر ثبت کنید تا همکاران برای مشاوره باهاتون تماس بگیرند.
https://bit.ly/2P7POX4

محمد نژاد
محمد نژاد
20 آذر 1398 00:37

آیا در خارج از ایران کابینت ممبران اجرا میشه ؟

نوید
نوید
04 مهر 1398 22:10

چقدر جالب من نمیدونستم اصلا کابینت ممبران هم مدل مدرن داره. مدلای مدرنش از هایگلاس هم قشنگ تر بود.
خیلی دوستشون داشتم

حامد
حامد
09 شهریور 1398 13:36

کابینت ممبران و کابینت وکیوم بعد از ارزان شدن دلار در شهریور 98، قیمتش ارزان تر نشده؟

هاشمی
هاشمی
06 شهریور 1398 12:11

ممنونم از پاسخگویی خیلی خوبتون
کابینت ممبران واقعا زیباست و من با خوندن مقاله مربوط به نقاط ضعف ممیران و این مقاله خیلی ازش خوشم اومد.
واقعا از همه جنبه ها به این کابینت نگاه کردید و بسیار مفید بود

حمیدی
حمیدی
03 شهریور 1398 17:52

ما کابینت ممبران داریم اما متاسفانه روکشش در قسمت پاخور کنده شده و اون بخش از کابینتمون خیلی زشت شده. آیا راهی برای ترمیم این بخش وجود داره؟
هنوز یک ساله که کابینتمون رو نصب کردیم و نمیدونم چرا اینجوری شده.

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
05 شهریور 1398 08:56
پاسخ به  حمیدی

سلام
بله امکان تعویض هست، در صورتی که اون قسمت با پیچ نصب شده باشه. قطعه رو جدا میکنید و میبرید کارگاه‌هایی که روکش ممبران میزنند.خیلی راحت براتون انجام میدهند و اینکه روکش دقیقاً باید مثل روکش قبلی باشه، که این مورد ممکنه یه مقدار سخت پیدا بشه.

ماریا
ماریا
02 شهریور 1398 08:02

سلام. ممنون از توضیح جامع و خوب شما . لطفا بفرمایید تفاوت کابینت ممبران با کابینت مدرن در چیست؟

نوین کابین
نوین کابین
26 مرداد 1398 10:40

کابینت ممبران واقعا خیلی خوب میشه تو دکور اشپزخونه، مرسی از توضیحات خوبتون

سجاد قابل
ادمین
سجاد قابل
02 مرداد 1398 17:34

به نظر من هر کابینتی یه بدیایی داره
خونه یکی از آشناهامون کابینت ممبران سفید دارن و خیلی خوشگله.
مخصوصا طرح روی در های کابینت ممبران و ستون ها و نقش های کلاسیکی که روی کابینت کار شده
در کل من خودم دوست دارم کابینت ممبران داشته باشم.

ارغوان نعمتی
ارغوان نعمتی
31 تیر 1398 14:31

سلام ممنون بابیت این مطلب مفید.
فقط اینکه اگر قیمت‌های کابینت ممبران رو داخل همین مقاله قرار بدین واقعا بهتر میشه.

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
01 مرداد 1398 10:45

با سلام
خدا رو شکر که مطالب براتون مفید بوده. اگر همین مقاله را تا انتها مطالعه فرموده باشید جدول قیمت برای ممبران درج شده است.

امیر
امیر
19 تیر 1398 16:05

با سلام ما سفارش یک ویترین وکیوم داده بودیم به عرض 60 سانت بعد که آوردیم خانه متوجه شدیم 55 است وقتی به فروشنده گفتیم جواب داد که استانداردش 50 سانت است و بیش تر از آن موجب افتادگی در می شود و ما 55 زدیم. وقتی در مورد قیمت صحبت کردیم که ما هزینه ای که داده ایم با توجه به عرض 60 سانت بوده و شما هم قبول کرده اید که 60 سانت درست کنید حالا که 5 سانت کمتر است باید مبلغی به ما برگردد گفت که قیمت این ها یکی است و فرقی نمی کند که 50 سانت باشد یا 60 سانت.
با تشکر از راهنمایی شما.

حامد
حامد
02 خرداد 1398 13:05

سلام و سپاس از این متن خوب. یک سول داشتم. قیمت درب کابینت ممبران رو چطوری میشه محاسبه کرد؟ میخوام بدونم میشه درب رو خودم بخرم و به کابینت ساز بدم نصب کنه در آشپرخانه مون؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
04 خرداد 1398 16:56
پاسخ به  حامد

با سلام
اگه در شهری هستید که محل های متمرکز کار کابینت یا همون بورس کابینت و ام دی اف دارید پیشنهاد می کنم به همین محل ها تشریف ببرید و با تولید کننده های اسمیه درب های ممبران در این مورد مذاکره کنید.
و همچنین در فضای مجازی میتونید سایت تولید کننده های برتر ممبران تهران روکه سفارش هم قبول میکنند بررسی بفرمایید مثل سایت نوین چوب (پاراکس) یا سایت آکس چوب.
موفق باشید.

علی
علی
19 اسفند 1397 12:30

ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود.

یزدان
یزدان
29 دی 1397 19:49

سلام دوستان.سوالی دارم که شاید ربطی به موضوع مورد بحث نداشته باشه.من تصمیم گرفتم سینک ظرفشویی از جنس سنگ کار کنم به نظرتان چه معایب و محاسن داره.چون به نظرم خیلی شیک و جدیده ولی اگه عیب بزرگی داشته باشه بگید تا تصمیم درست بگیرم.

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
06 بهمن 1397 16:29
پاسخ به  یزدان

با سلام
ببینید دوست عزیز ساخت کابینت تو حمام یا توالت با پی وی سی خیلی خوبه ولی دقت بفرمایید شما با پی وی سی خام نباید اینکار رو انجام می دادید. پی وی سی خام همینطور که از اسمش مشخصه برای زیر کار استفاده می شود. شما می تونستین از پی وی سی رویه هایگلاس استفاده کنید. یا اگر از پی وی سی خام استفاده کردید قبل از نصب بدهید رنگ آمیزی کنند. رنگ پلی اورتان یا رنگ های اتومبیلی، رنگ هایی هستند که می تواند برای پوشش روی پی وی سی استفاده شود.
پیشنهادمون این هست که قطعه را ببرید و روش رنگ اتومبیل بزنید تا مشکل زرد شدگیش حل شود.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
25 دی 1397 10:36

درود دوستان سلام ساختمان
اگر امکانش براتون مقدور هست . معرفی دستگاه ها و ابزار ام دی اف برای شروع کار ولی واقعا قیمت مناسب در سایتتون معرفی کنید تا هم تبلیغی برای فروشندگان باشه هم امثال من که میخوان بر خودشون کسب و کاری شروع کنند.زیاد در خرید ضرر نکنند..ممنون
در ضمن براتون امکانش است که خودتون هم از ابزار ودستگاهای دست دوم وقیمت مناسب تبلیغ کنید

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
25 دی 1397 21:33

سلام
در واقع فعلاً تصمیمی به این مضمون نگرفته ایم. ولی پیشنهاد شما به مدیریت ارسال گردید.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
19 دی 1397 19:55

سلام
من میخوام کابینت بزارم. خودم از هایگلاس خوشم میاد به نظرتون کدوم بهتره ممبران یا هایگلس؟ در ضمن میشه معرفی کنید چند نمونه از محصولات با کیفیت رو.

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
26 دی 1397 11:28

سلام
هر دو متریال مزایا و معایب خودشون رو دارند که از لینک زیر می تونید مشاهده کنید. و تصمیم آخر رو بنا بر سلیقه ی خودتون که کار کلاسیک یا مدرن می خواید باید انتخاب کنید.
برای هایگلاس برندهای ایشیک (Ashik) و (AGT) که ترک هستند خیلی خوبن و برای ممبران تو شهری که هستید ، ممبران شرکتی خوب می تونید پیدا کنید. و اگر در تهران خواسته باشید، شرکت آکس چوب و نوین چوب برندهای خوب و معروفی هستند.
http://salamsakhteman.com/blog/blog/%DA%A9%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D9%84%D8%A7%D8%B3-%DB%8C%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D9%85%D9%85%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%9F/

Saeideh94
Saeideh94
17 دی 1397 01:50

سلام من طرح کلاسیک خیلی دوست دارم
ولی خب هزینه روکش ممبران زیاده
به نظرتون میشه طرح کلاسیک را با روکش های ارزون تر کار کرد؟؟؟

ممنون

محمد گلشنی
محمد گلشنی
12 دی 1397 14:01

سلام دوستان و همکاران گرامی
سوالی داشتم در مورد نحوه محاسبه کابینت ممبران
اگر زحمتی نیست راهنمایی بفرمایید.

۱_ آیا کابینت ممبران بدون صفحه حساب مشود یا با صفحه؟
۲_ آیا در کابینت ممبران تاج و زیر چراغی و پاخور
داخل متراژ حساب میشه یا جدا از متراژ؟

۳_سبد آبچکان و آب بندی و نصب سینک
هزینه جداگانه دارند؟
۴_نحوه محاسبه میز جزیره
با طول۲۰۰
عرض ۹۰
ارتفاع ۸۰
چگونه است؟
۵_اگر در کابینت زمینی سینک روکار باشد یا توکار باشد صفحه زیر سینک چگونه فاکتور میشه؟
۶_تفاوت باکس زیر سینک pvcبا MDFچگونه حساب میشه؟

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
17 دی 1397 16:49
پاسخ به  محمد گلشنی

با سلام
1.خیر، اگر صفحه معمولی یا صفحه PVC پنج سانتی کار کنید، با صفحه حساب می شود، ولی اگرصفحه کورین باشد بدون صفحه محاسبه می شود.
2.اگر تاج و زیرچراغی و پاخور خیلی پرکار نباشد، جزو کار حساب می شود. ولی اگر خیلی پرکار باشد و چندین لایه CNC خاص داشته باشد برای اون به صورت جدا یک عددی را حساب می کنند.
3.برای سبد آبچکان و آب بندی و نصب سینک معمولاً کسی هزینه ای دریافت نمی کند و روی قیمت اشانتیون حساب می کنند. ولی بعضی از همکاران متأسفانه قیمت را پایین تر می گویند و این هزینه را روی کار حساب می کنند.
4.برای میز جزیره با ابعادی که گفتید تقریباً 1,5 برابر حساب می شود. و اگر صفحه کورین باشد، که صفحه کاملاً جدا حساب می شود.
5. توکار یا روکار بودن سینک خیلی تأثیر نمی کند روی کار. اینقدر کار بزرگ میشه که اون یک متر صفحه سینک نهایاتاً 150 تومن میشه و ارزش ندارد بخواهد راجع بهش صحبت شود. موارد اینچنینی مال کسی است که قیمت پایین گرفته و قیمت متری داده و می خواهد قیمت را بالا ببرد و برای باکس pvc حدوداً 250 تومان اضافه می شود.
6.بهترین کار این هست که قیمت تمام شده بگیرید.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
01 دی 1397 12:02

من خودم طالب ممبران بودم ولی زورم نرسید بعضی از کابینت کارها تا می بینن من مراجعه کننده زورم نمی رسه برا اینکه از مغازش بیرون نرم شروع به بد گویی می کنه و هاکلاس و ام دی اف معمولی توصیه می کنه در حالی که مادربزرگم خونش کابینت فلزی داشت در مقابل رصوبت و اب خراب شده بود مادرم ام دی اف معمولی در مقابل اب تبله کرده بود خودم های کلاس دارم پدرم در میاد تا تمیز نگه دارم ادم از مهمون بدش میاد وقتی میاد اشپزخونه کلا دیگه ….پس سخت نگیرین همشون معایب دارن بعد یه مدت شروع به خرابی می کنن مگه اشپزخونه پنهان داشته باشین

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
01 دی 1397 11:56

سلام دوستان طبق سلیقتون ممبران یا های گلاس انتخاب کنید کابینت تا اندازه ای به جنس و تا 60 70 درصد به سلیقه بانوی خونه بستگی داره در طرز استفاده هردوتا معایب و محاسنی دارن تاکید می کنم هردو پس نمی شه گفت ممبران بد های گلاس خوب

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
01 دی 1397 11:54

سلام دوستان به نظر من هیچ چیز عمری نیست ما رو که خدا خلق کرده مگه همیشه یه جور می مونیم که کابینت بمونه هم های کلاس هم ممبران طبق سلیقه و بوجه خودتون انتخاب کنید هردو معایب و زیبایی هایی دارن یکیش خط پذیر و لک بردار یکی دیگه چسپش وا میره بو میگیره

فیروز مشایخی
فیروز مشایخی
21 آذر 1397 00:11

با سلام و خسته نباشید به شما و همکارانتان در سلام ساختمان.لازم دانستم نکاتی رو در رابطه با نظرات ان کارشناس محترم در مورد سوالات مشترکین و مشتریان محترم معروض بدارم.امید دارم از نظرات بنده در این ارتباط دلگیر نشده و ان را بحساب اضافه شدن به اطلاعات خودتان بگذارید.ام دی اف یا madeum feaberbord dancite که ترجمه اش به فارسی میشود تخته فیبر با دانسیته متوسط.در صنعت چوب به انواع چوب ماسیو masiv و به انواع ورق کار صفحه ای گفته میشود که شامل ورقهای گوناگون نظیر mdf و نوپان یا تخته فشرده میباشد.لازم به ذکر است که در صنعت چوب ایران یکسری اصطلاحات غلط و غیر علمی رواج پیدا کرده و بین همکاران مصطلح شده که توضیحاتی را معروض میدارم.همانطوریکه در بالا متذکر شدم در صنعت چوب چند نوع ورق (صفحه )وجود دارد.در اینجا در مورد دو نوع از ان که در ایران کاربرد بیشتری دارد توضیحاتی را خواهم داد.نوپان یا تخته فشرده که زودتر از ام دی اف در ایران استفاده از ان باب شد ترکیبی از چیپس چوب(تکه های چوب)و چسب فرمالین میباشد که فرایند ان همان تخته فشرده یا نوپان میشود.لازم به ذکر است که چسب فرمالین سمی و سرطان زا میباشدو بهمین جهت استفاده از نوپان در کشورهای پیشرفته منسوخ گردیده است.برای زیبایی این صفحات از روکشهای مختلف با طرحهای متنوع در رویه گذاری ان استفاده میگردد که میتوان چند نمونه از ان را ذکر کرد:ملامینه-لترون-پی و سی-اچ پی ال -سیلور-پیپر یا رویه های کاغذی نام برد.باید بگویم که به غلط به نوپان لترون گفته میشود در حالی که لترون یک نوع رویه میباشد.با تشکر از حوصله شم عزیزان در مقالات بعدی در صورت امکان در مورد کیفییت mdf و تفاوت نوع با کیفییت ونازل ان مواردی را خواهم نگاشت.ارادتمند شما فیروز مشایخی.

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
23 آذر 1397 21:16

ضمن تشکر فراوان از استاد گرامی جناب مشایخی عزیز
صرفاً معروض میداریم متأسفانه با توجه به استفاده ی نادرست از نامهایی که اشاره کردین وعرف شدن این نوع اسمها (مثل استفاده از لترون بجای نئوپان روکش ملامینه) به ناچار ما نیز در جدول به این نوع نامگذاری اشاره کردیم.
در پایان از جنابعالی و دوستان دیگر که ایراداتی در نوشته ها و مقالات سایت مشاهده میکنن خواهش می کنیم برای استفاده بیشتر همراهان سایت به ما اطلاع بدین تا در بهینه شدن مطالب سایت کمک ما باشین.
با سپاس

ناشناس
ناشناس
19 آذر 1397 15:58

سلام من که ۸ ساله عروسی کردم تو حسرت کابینت موندم چه برسه به ممبران و گلاس

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
04 آذر 1397 17:40

سلام خیلی ممنون از راهنمایی شما درمورد تفاوت لترون و ام دی اف
یه سوال دیگه هم داشتم که قبلا از پاسختون تشکر میکنم
میخواستم بدونم روشی وجود داره که کیفیت ممبران رو هنگام نصب بفهمیم از نظر کیفیت چسب و وکیوم، یا اینکه فقط گذشت زمان معایبش خودشون را نشان میدهند
باسپاس

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
05 آذر 1397 17:11

سلام، خواهش می کنم.مطمئناً قبل از اینکه کابینت ممبران رو نصب کنیم میشه کیفیتش را تشخیص داد. به این ترتیب که هرکس می خواد براتون نصب کنه و بهتون بفروشد، روکش pvc را یا خودش می سازد و یا از محلی میخرد. یا اینکه درستگاه وکیوم را دارد. که اگر داشته باشه می تواند تضمین بدهد که اگر اتفاقی افتاد خودش پاسخگو باشد. یا اگر جایی برای کسی کار کرده مصرف کننده تأیید بده که آیا اتفاقی برای کابینتش افتاده یا خیر.
اگر هم کارگاه داره می توانید سر بزنید و متریالی که داره استفاده می کند ببینید ساخت کجاست. لایه ی pvc و چسبش مال کجاست. بحث تصمین کیفیت خیلی جدی تره، اگر از عهده اش برنیاد باید خسارت بدهد.
اگر از برندهای خوبی مثل آکس چوب یا نوین چوب داره استفاده می کند این مورد هم می تواند مشکل را حل کند.
برای شرکتی که داره کار انجام می دهد اگر برند خاصی نیست باید ضمانت سفت و سختی از طرف شرکت بدهد. نمی شود که متریال بخریم و استفاده کنیم ببینیم آیا خراب می شود یا خیر. اگر ادعا دارد که کارش خوب است باید تضمین کیفیت بدهد و یا تحقیقات میدانی انجام دهید.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
02 آذر 1397 18:22

سلام با سپاس از مطالبتان
میخواستم اگه ممکنه فرق لترون و ام دی اف توضیح بدید از کجا بفهمیم کابینت ساز واقعا ام دی اف کار کرده یه موقع لترون بجای ام دی اف قالب نکنه

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
03 آذر 1397 10:16

هر قطعه یا تکه ای از mdf که برش بخوره یا سوراخ بشه برای لولا جنس داخلش دیده میشه، که یک تخته ی یک دسته یا بهتر بگیم شبیه چوب پودرشده است که پرس شده، ولی لترون داخلش از براده های درشت چوب تشکیل شده است.
در اصل لترون همون نئوپان قدیمه که روکش ملامینه شده.
یه مورد بدتر هم بعضی وقتا اتفاق میوفته اینکه روکش روی نئوپان اینقدر ضعیف کار میشه، که با خودکار میتونین روش به راحتی بنویسین و پاک شدنش هم خیلی سخته. این نوع کالا دیگه پایین ترین کیفیت لترونه.
خیلی دقت بفرمایید، برای شناخت بدترین نوع mdf هم باید خدمتتون بگم هرچه تراکم مغز mdf کمتر باشه کیفیتش پایین تره و چنانچه موقع برشکاری بوی بدی ازش به مشام برسه هم کیفیت mdf خیلی پایین هستش.

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
01 آذر 1397 06:15

بچه ها معایبی ک داره ب نظر من اصلاارزش هزینش رونداره،حالاچرا!؟بذارین راحت ورک بگم،ممکنه بعدیک مدت ببینید وکیوم(روکش pvc)درب ها ازسطح mdfجداشده اند!چگونگی جداشدن روکش:دلیل اول نوع برجستگی(cnc)ایجاد شده که هرچقدربرآمدگی هابیشتراحتمال زودترکنده شدن روکش های وکیوم هم به مراتب بیشترخواهندبود،دلیل دوم مقدار رطوبت!که هرچه رطوبت بیشترچسب هم ضعیف تر خواهد بود!درکل به نظرمن کابینت ممبران ارزش هزینش رو نداره٬نمیخوام همکارانم ناراحت بشن ازحقیقت هایی که گفتم چراکه مردم حق دارن این معایب روبدونن وهمچنین بدونن هرمزایایی معایبی نیزداره…!!!باتشکر«ازطرف mdfکار گلستان»

مرادی
مرادی
13 آبان 1397 00:08

سلام.من از معایب ممبران چیزی نمیدونم ولی های گلاس خارجی دارم متاسفانه هم زود خط میفته بهش و هم لک که بشه به سختی میرن

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
14 آبان 1397 12:26
پاسخ به  مرادی

بله در استفاده از کابینت هایگلاس باید دقت کنید میتونید مقاله مارو به اسم معایب هایگلاس رومطالعه کنید و با این متریال آشنا بشید.
معایب هایگلاس
http://salamsakhteman.com/blog/blog/%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D9%84%D8%A7%D8%B3/

طوس ۰۹۳۹۶۷۳۹۷۱۶
طوس ۰۹۳۹۶۷۳۹۷۱۶
26 مهر 1397 08:37

خوشا به حال شما ما که دارین میخرین ما که فلزی شم نداریم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
26 مهر 1397 08:34

سلام خوش بحالتون میتونین بخرین ما که در فلزیش موندیم

ف .ک
ف .ک
16 مهر 1397 20:07

ما جمعه رفته بودیم بازار کابینت اونجا شنیدیم که میگفتن ممبران کیفیت نداره و تا چند سال بو میده ولی کیفیت های گلاس گفتن خیلی بهتره حالا اگر کسی اطلاع داره بگه

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
30 آبان 1397 14:45
پاسخ به  ف .ک

فرق میان ممبران و وکیوم چیه

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
01 آذر 1397 09:57

هیچ فرقی ندارند. دو اسم برای یک متریال هستش.

محمد
محمد
24 دی 1397 20:28
پاسخ به  ف .ک

سلام یا ام دی اف کنو یا ام دی اف ایزوفام بزنین اینا کارهای مدرن هستن اگi بخواین کلاسیک بزنین کار روکش چوب بلوط بزنین مغز خارجی.

5
5
02 مرداد 1397 00:52

پس نگفتین چه عیبهایی داره ……

احمد
احمد
03 خرداد 1397 23:11

مقاله خیلی کاربردی و مفیدی برام بود
فقط این قیمت ها با دلار جدیده یا قدیم؟

بهرام صادقی
بهرام صادقی
19 اردیبهشت 1397 16:18

کابینت ممبران الان خیلی مد شده اما نمیدونم کیفیتش چطوره از نظر ظاهر که خوبه اما چقدر عمر میکنه؟