4.0 4

کابینت انزو(Enzo) چیست؟ برآورد قیمت در بهار 1403 و قیمت فعلی+مزایا و معایب آن

  14 اسفند 1402     -      تاریخ انتشار:  14 اسفند 1402
مدل کابینت انزوی سفید براق

قبل از شناخت کابینت انزو، بهتر هست بدونین اصطلاح “کابینت آشپزخانه انزو” که در ایران استفاده می‌شه، با تعریف جهانی اون تفاوت داره و در واقع کابینت طرح انزو یک نوع خاص از کابینت پولیشی است. حالا چرا؟ پاسخ این سوال و همچنین اینکه اصلاً کابینت انزو چیست و چه مشخصاتی داره رو در بخش اول مقاله به شما می‌گیم. در قسمت دوم به بررسی انواع کابینت انزو با روکش‌های مختلف اون می‌پردازیم. در قسمت سوم هم به موضوع جذابِ قیمت فعلی کابینت انزو و برآورد آن در سال 1403 می‌پردازیم و شما رو با جدول قیمتی و نحوه صحیح قیمت‌گیری این کابینت آشنا می‌کنیم. در انتهای مقاله نیز به هفت سوال مهم و پر تکرار که اکثر افراد قبل از خرید این نوع کابینت آشپزخانه دارن، پاسخ می‌دیم. پس با ما همراه باشین.

کابینت انزو ENZO چیست؟

کابینت انزو (ENZO) در واقع نوعی کابینت با متریال اصلی ام دی اف (MDF) است که طراحی مخصوصِ بدنه و درب کابینت انزو، روی این متریال انجام میشه و در نهایت ام دی افِ طراحی شده رو روکش می‌کنن. جنس روکش‌های مختلفی که برای پوشاندن کابینت انزو استفاده می‌شه، می‌تونه

  1. ورق نازک pvc (وکیوم) یا
  2. انواع رنگ

باشه که توسط تکنولوژی مخصوصی، روی این کابینت قرار می‌گیرن.

معرفی کابینت ساز

کابینت انزو

کابینت های طرح انزو دارای ظاهر خاصی هستن و همونطور که در تصویر بالا می‌بینین، 4 طرف درب اون‌ها توسط دستگاه CNCتراش می‌خوره و به همین خاطر به این نام معروف هستن.

اصلاً چرا به این نوع کابینت در ایران میگن انزو؟

انزو در حقیقت اسم برندی است مربوط به شرکت Zentique ایتالیا که در حیطه‌ی طراحی و تولید کابینت آشپزخانه فعالیت می‌کنه و کابینت‌های اون دارای تراشکاری‌های سی ان سی شده در 4 طرف درب خود هستن. حالا در ایران، کابینت‌هایی که با طرح‌های ظاهری مشابه کابینت‌های شرکت Zentique ساخته میشن، حتی با اینکه ساخته‌ی شرکت‌های دیگه و حتی شرکت‌های داخلی هستن، به کابینت انزو معروف هستن و در بازار با این نام شناخته می‌شن.

enzo

کابینت انزو نمونه کار تیم سلام ساختمان

انواع کابینت انزو بر اساس روکش چیست؟

کابینت های انزو بر اساس روکش به دو دسته کلی زیر تقسیم می‌شن:

  1. کابینت انزو با روکش پی وی سی (وکیوم)
  2. کابینت انزو با روکش رنگ

کابینت انزو با روکش وکیوم pvc ظاهری مشابه کابینت ممبران داره که در ادامه در مورد تفاوت‌های این مدل از کابینت انزو با کابینت ممبران صحبت می‌کنیم و بعد از اون به معرفی کابینت انزو با سه نوع روکش رنگی مختلف می‌پردازیم.

نظرات مشتریان کابینت
خانم قربانی
بسیار عالی در کیفیت و مشاوره
آقای تردست از هر نظر بسیار عالی بودن. یعنی هم از نظر مشاوره و راهنمایی و هم از نظر کیفیت و ظرافت در انجام کار و هم از نظر تحویل به موقع کار و احساس مسئولیت کردن. درکل خیلی از ایشون راضی بودم.
آقای مهدی فرهادی
بسیار خوش قول
بسیار انسان شریف و خوش قول و منصفی بودن ایشون
آقای حسنی
بسیار منصف
آقای رضایی و برادرشان از لحاظ فنی واخلاقی ومنصف بودن. از 15تا کابینت سازی که من قیمت و طرح گرفتم عالی تر بودن. خدا حفظشون کنه.
آقای کریمیان
راهنمایی رضایت بخش
بنده نسبت به کار آقای جعفری اعم از راهنمایی، اجرای تمیز وتحویل به موقع ومشتری مداری و...رضایت کامل دارم.
خانم آرمان فر
دقیق و قول خوش
دقت و آن تایم بودن و مدارا با مشتری و ارائه قیمت منصفانه از سوی ایشون باعث شد که من با خیال راحت و اطمینان خاطر ایشان را به دوستان و آشنایان معرفی کنم و خدارو شکر همه کسانی که با ایشان کار کردند از کارشون رضایت کامل رو داشتن و بابت معرفی ایشان از من سپاسگزار بودن.
خانم سمیرا رضایی
قیمت مناسب تر
کار جناب عابدی خیلی خوب بود و قیمت کار نسبت به چند جا که قیمت گرفتم مناسب تر بود و ایشان با توجه به اینکه قراربود کار سر وقت به ما تحویل بدهند تا ساعت ۳ صبح موندن تا کار تمام شود و به روز بعد موکول نشود. من از این همه حسن انجام کار ایشان تشکر می کنم و همچنین از سایت خوب سلام ساختمان متشکرم.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

تفاوت کابینت انزو و کابینت ممبران در چیست؟

همونطور که گفتیم یک نوع از کابینت‌های انزو، روکشی pvc و مشابهِ روکش پی وی سی در کابینت‌های ممبران دارن. حالا در این قسمت و در قالب 5 مورد زیر، به شما می‌گیم که چه تفاوتی بین کابینت انزوی روکش پی وی سی و کابینت ممبران وجود داره:

  1. تفاوت در ضخامت ورق و ضخامت روکش
  2. تفاوت در طرح ظاهری
  3. تفاوت در رنگ
  4. تفاوت در قیمت

در ادامه به توضیح کامل هر یک از موارد بالا می‌پردازیم.

  1. تفاوت در ضخامت ورق و ضخامت روکش

معمولاً کابینت‌های انزو از ورق MDF با ضخامت 25 میلیمتر درست میشن، در حالی که در کابینت ممبران ضخامت ورق کمتر و در حدود 16 میلیمتر است. البته باید دقت کنین که ممکن است تعریف کابینت‌سازی که شما با اون کار می‌کنین از ضخامت ورق کابینت انزو متفاوت باشه، پس حتماً در این مورد از کابینت ساز بپرسین. علاوه بر این قطر روکش کابینت انزو نیز بیشتر از کابینت ممبران هست.

  1. تفاوت در طرح ظاهری:

قطر لبه‌های کابینت ممبران بیشتر از کابینت انزو هست. چون چهار طرف درب کابینت انزو توسط دستگاه CNC برش می‌خوره و قطر لبه‌ها کمتر میشه.

مقایسه درب کابینت انزو و ممبران

  1. تفاوت در رنگ:

کابینت‌های انزو معمولاً به رنگ‌های روشن و حتی سفید براق هستن. در حالی که تنوع رنگ کابینت‌ ممبران خیلی گسترده‌ هست. بطور کلی می‌تونیم بگیم کابینت انزو از لحاظ ظاهری ترکیبی از کابینت ممبران و هایگلاس سفید هست.

  1. تفاوت در قیمت:

در نهایت با توجه به ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی که در قسمت قبل گفتیم، میشه انتظار داشت که کابینت‌ طرح انزو گرون‌تر از کابینت ممبران باشه.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

انواع کابینت انزوی رنگ شده با سه نوع روکش رنگی پرکاربرد

کابینت انزو علاوه بر روکش پی وی سی، با سه نوع رنگ آمیزی زیر هم پوشش داده می‌شد:

  • کابینت انزو با روکش رنگ پولیشی
  • کابینت انزو با روکش رنگ پلی استر
  • کابینت انزو با روکش رنگ پلی اورتان

 بنابراین در ادامه به معرفی کابینت انزو با سه نوع روکش رنگی مختلفی که در بالا گفتیم، می‌پردازیم و ویژگی‌های هر نوع رو بررسی می‌کنیم.

کابینت انزو با روکش رنگ پولیشی چیست؟

کابینت انزو با رنگ پولیشی مانند تصویر زیر، در واقع نوع خاصی از کابینت پولیشی است که دارای روکشی از رنگ پولیش است. پولش نوعی مایع خمیری شکل است که برای پوشش دهی سطوح استفاده میشه.

کابینت انزو سفید

کابینت انزو سفید اجرا شده توسط تیم سلام ساختمان

کابینت انزو با رنگ پولیشی ویژگی های زیر رو داره:

  • در صورت ایجاد خراشیدگی، از طریق پولیش کاری قابل ترمیم است
  • زیبا، براق و صیقلی است
  • به دلیل افزایش ضخامت توسط روکش پولیشی، مقاومت و استحکام بالایی داره
  • در برابر رطوبت بسیار مقاوم است
نظرات مشتریان کابینت
آقای ریاحی
با تجربه و تحویل به موقع
بسیار مجری با تجربه و تمیز کار. و مهمترین ویژگی که معمولا کابینت سازها درنظر نمیرن به موقع تحویل دادن کار هست که جناب جعفرپور بسیار وقت شناس بودن. ممنون بابت اجرای به موقع و مرتب آقای جعفرپور
آقای طباطبایی
دلسوز و بافکر و ایده
آقای بهرامی در اولین مرحله بسیار منصف بودند. دلسوز و با فکر و ایده خوب از حداقل جا حداکثر استفاده رو کردن و خیلی به ما کمک کردن ازشون ممنونیم
خانم ثابت
بسیار قابل اعتماد
جناب اقای نوایی بسیار بسیار انسان قابل اعتماد از تمام لحاظ هستن کیفیت کارهاشون و طراحی عالی بود و اخلاقشون که عالیتر با حوصله هر چی گفتم با لبخند فقط گفتن چشم خدا به مالشون برکت بده
آقای پرهیزگار
خوش اخلاق و قابل اعتماد
بسیار عالی، مسلط، خوش اخلاق، منصف و قابل اعتماد
خانم آراسته
توانا و کاربلد
مهندس یدالهی، فردی بسیار توانا، کار بلد هستند و همراه بسیار مطمئنی برای انجام پروژه های کار، از ایشان و تیم اجرایشان کمال رضایت را دارم.
آقای جمشیدی
راضی هستم
در کل از آقای میرزایی رضایت داریم و همچنین از کادر حرفه آیی نصابی که برامون فرستاده بودن.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

کابینت انزو با روکش رنگ پلی استر چیست؟

کابینت سبک انزو با رنگ پلی استر بسیار شفاف هست و نسبت به سایر رنگها جلای خیلی بیشتری داره. کابینت Enzo با رنگ تمام پلی استر و نیم پلی استر ساخته میشه که اگه دنبال نوع براق تر اون هستین، بهتر است از رنگ تمام پلی استر استفاده کنین. کابینت انزو با انواع رنگ پلی استر ویژگی های زیر رو داره:

  • بسیار براق، شفاف و صاف است
  • در مقابل خراشیدگی و ضربه بسیار مقاوم است، اما مقاومت اون کمتر از همین نوع کابینت با روکش پولیشی است
  • در رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شه

کابینت انزو با روکش رنگ پلی اورتان چیست؟

این کابینت در واقع همان کابینت پلی اورتانی است که از ام دی اف خام در اون استفاده شده باشه. (کابینت های پلی اورتان با چوب طبیعی نیز ساخته می‌شن). کابینت انزو با رنگ پلی اورتان، ویژگی های زیر رو داره:

  • قیمتی مناسب تر از کابینت پولیشی داره
  • مقاومت و استحکام بالایی داره
  • زیبایی و براقیت مناسبی داره
  • کیفیت و دوام رنگ بالایی داره و در مقابل خراشیدگی مقاوم هست

در تصویر زیر می‌تونین یک نمونه کابینت انزو با رنگ پلی اورتان رو ببینین که توسط تیم سلام ساختمان در تهران اجرا شده.

کابینت سفید انزو

کابینت سفید انزو اجرا شده توسط تیم سلام ساختمان

البته در نظر داشته باشین کابینت با تمام روکش‌هایی که گفتیم، زمانی انزو محسوب می‌شن که ظاهری مشابه آنچه در تعریف کابینت انزو گفتیم رو داشته باشن. حالا اگه انواع کابینت Enzo رو شناختین، بهتر است در ادامه با قیمت این کابینت آشنا بشین.

قیمت کابینت انزو پیش از سال 1403 چند است؟

همونطور که همیشه می‌گیم، قیمت هر نوع کابینتی وابسته به طرح و جزئیات اون هست. در جدول زیر حداکثر و حداقل قیمت کابینت انزو قبل از سال 1403 رو بیان کردیم.

جدول زیر بر اساس نرخ قیمت کابینت سازهای سلام ساختمان در سراسر ایران تهیه شده است.

جدول قیمت کابینت انزو
آخرین بروزرسانی در حال دریافت..
حداقل قیمت کابینت انزو (تومان)
حداکثر قیمت کابینت انزو (تومان)
بروز رسانی
000

در ادامه بر اساس قیمت‌های فعلی و ضرایب افزایش قیمت در سال آینده، برآورد قیمت کابینت انزو در سال 1403 رو بررسی می‌کنیم.

برآورد قیمت کابینت انزو در سال 1403 چند است؟

قیمت نهایی کابینت انزو بر اساس دو آیتم اصلی قیمت متریال و دستمزد اجرا محاسبه میشه. «قیمت متریال 60 درصد و دستمزدها هم 40 درصد از هزینه کلی کابینت انزو رو شامل میشن.» بنابراین برای به دست آوردن برآورد قیمت کابینت انزو در سال جدید، باید میزان تغییرات این دو آیتم رو مورد بررسی قرار بدیم. در واقع، تغییرات قیمت دلار روی افزایش قیمت متریال کابینت انزو تاثیر داره و نرخ تورم هم، میزان دستمزدهای اجرای کابینت رو زیاد می‌کنه.

طبق آخرین آماری که برای نرخ تورم از بانک مرکزی به دست اومده و همچنین بر اساس تخمین قیمت دلار در سال جدید، ما برآورد قیمت کابینت انزو در بهار 1403 رو برای سه سناریوی زیر به دست میاریم:

  1. سناریو خوش بینانه: افزایش 19 درصدی قیمت کابینت انزو با فرض کمترین افزایش قیمت متریال و دستمزد در سال جدید
  2. سناریو واقع بینانه: افزایش 26 درصدی قیمت کابینت انزو با فرض افزایش قیمت متوسط متریال و دستمزد در سال جدید
  3. سناریو بد بینانه: افزایش 38 درصدی قیمت کابینت انزو با فرض بیشترین افزایش قیمت متریال و دستمزد در سال جدید

در ادامه، جدول برآورد قیمت کابینت انزو در سال 1403 رو برای هر سه حالت افزایش قیمت (کم، زیاد و متوسط) ببینید:

برآورد حداقل قیمت کابینت انزو (تومان)

برآورد حداکثر قیمت کابینت انزو (تومان)

سناریوی خوش بینانه

سناریوی واقع بینانه

سناریوی بد بینانه

سناریوی خوش بینانه

سناریوی واقع بینانه

سناریوی بد بینانه

10,710,000

11,340,000

12,420,000

16,660,000

17,640,000

19,320,000

این سه سناریو به شما کمک می‌کنن تا با در نظر گرفتن تغییرات مختلف در قیمت متریال و دستمزد، دیدگاه‌های مختلفی از احتمالات افزایش قیمت کابینت انزو رو بررسی کنین.

نکته مهم: همیشه در مورد همه کابینت‌ها تأکید می‌کنیم که قیمت متری اصلاً روش مناسبی برای ارزیابی قیمت نهایی کابینت نیست و بهتر است از اون، فقط برای درک قیمت حدودی استفاده کنین. اما این که نحوه صحیح قیمت گیری کابینت انزو چیست رو در قسمت‌های بعدی و در بخش قیمتی مقاله به شما می‌گیم. منتهی قبل از اون به بررسی معایب کابینت‌های انزو و سپس عمر مفید این کابینت‌ها می‌پردازیم.

معایب کابینت‌های انزو چیست؟

معایب و مشکلات اصلی تمام انواع کابینت‌های انزو عبارت است از:

  • در این نوع کابینت نقش کابینت‌ساز در کیفیت کار، بسیار پررنگ‌تر از سایر انواع کابینت هست. پس برای پیدا کردن یک کابینت‌ساز حرفه‌ای باید دقت بیشتری به خرج بدین.
  • در کابینت انزو با روکش پی وی سی، در طرح‌هایی با ظرافت زیاد یا طرح‌هایی با برجستگی و فرورفتگی قابل توجه؛ روکش رویی، مغزی کابینت رو بصورت کامل پوشش نمیده و می‌تونه در دراز مدت اثر مخربی در کابینت ایجاد کنه. برای رفع این مشکل میشه ظرافت‌های طراحی رو کاهش داد.
  • تعمیر انواع کابینت انزو (به جز کابینت انزو با رنگ پولیشی که قابلیت ترمیم راحتی داره) کاری دشوار هست. برای مثال در کابینت انزو با روکش پی وی سی، پیدا کردن متریالی دقیقاً با همون طرح و رنگ قبلی، کار سختی هست.
  • کابینت‌های Enzo با روکش پی وی سی نسبت به اشیا تیز و برنده حساس هستن.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص معایب کابینت انزو با روکش پی وی سی، می‌تونین مقاله “معایب کابینت ممبران”  از سایت سلام ساختمان رو مرور کنین. حالا در ادامه می‌خوایم با مزایای کابینت‌های انزو هم آشنا بشیم.

مزایای کابینت‌های انزو چیست؟

کابینت انزو مزایای زیادی داره و همین نقاط مثبت، کابینت انزو رو تا این حد پرطرفدار کردن. در ادامه با هم به برخی از مهم‌ترین مزایای کابینت‌های انزو می‌پردازیم.

  • قابلیت ساخت کابینت انزو در رنگ‌های براق و درخشنده، از جمله ویژگی‌هایی هست که در معدود کابینت‌هایی می‌تونین اون رو با این کیفیت و زیبایی ببینین.
  • روکش اغلب کابینت‌های انزو در صورت خرابی، قابلیت ترمیم داره.
  • کابینت‌های انزو به دلیل استفاده از ورق ام دی اف با ضخامت بالا و همچنین استفاده از روکش، مقاومت واستحکام بالایی دارن.
  • کابینت‌های انزو به دلیل ساخته شدن در رنگ‌های روشن و درخشنده، آشپزخانه شما رو بزرگ‌تر و پر نور‌تر جلوه می‌دن.

حالا که با مزایا و معایب کابینت‌های انزو آشنا شدین، در ادامه به شما می‌گیم که با وجود این ویژگی‌ها، عمر مفید کابینت‌های انزو چقدر هست…

عمر مفید کابینت انزو چقدر است؟

نمیشه عدد ثابتی رو برای طول عمر کابینت‌های انزو بیان کرد؛ اما بطور کلی می‌تونیم بگیم فعالیت‌های صورت گرفته در دو دوره‌ی 1)ساخت و 2) نگهداری بر طول عمر این کابینت‌ها اثرداره که در زیر در این باره بیشتر توضیح می‌دیم:

  1. تاثیر مرحله ساخت بر عمر کابینت انزو: در دوره‌ی ساخت عواملی مثلِ کیفیت و ضخامت متریال استفاده شده، نوع روکش (PVC یا پلی‌اورتان) و کیفیت چسب بکار رفته می‌تونن تأثیر زیادی در عمر مفید کابینت انزو داشته باشن.
  2. تاثیر مرحله نگهداری بر عمر کابینت انزو: در دوره‌‌ی نگهداری هم عواملی از قبیل نحوه استفاده، شرایط نگهداری، آب و هوای محیطِ نصب، وارد نشدن ضربه، خشک کردن سریع کابینت پس از تماس با آب و… بر عمر مفید کابینت انزو اثر دارن.

بنابراین، اگر در دوره‌ی ساخت از متریال مرغوبی استفاده بشه، کار باکیفیت اجرا بشه و مرحله نگهداری و نحوه استفاده از کابینت هم وضعیت معمولی داشته باشه؛ می‌تونیم انتظار داشته باشیم که کابینت انزو بیش از 20 سال عمر کنه. اما برگردیم به موضوع جذاب قیمت در کابینت های انزو…

چه عواملی در تعیین قیمت کابینت Enzo اثر می‌ذارن؟ 

عوامل مختلفی در تعیین قیمت کابینت‌های انزو اثر دارن از جمله:

  1. مهارت کابینت‌ساز
  2. طرح
  3. کیفیت متریال
  4. ضخامت ورق
  5. روکش

در این بخش، این عوامل رو به طور دقیق بررسی می‌کنیم.

  1. مهارت کابینت‌ساز: خب مهارت کابینت‌ساز همیشه یکی از عوامل اصلی تعیین‌کننده قیمت هست که در نتیجه‌ی نهایی هم خودش رو نشون میده. اما سعی کنین به جای انتخاب کابینت‌ساز ارزان، کابینت‌سازی پیدا کنین که متعهد و با تجربه باشه، اینجوری هزینه‌ها هم کاهش پیدا می‌کنه!
  2. طرح: همانطور که در مقاله”قیمت کابینت ممبران” گفته شد، یکی از عامل‌های اثرگذار بر قیمت کابینت ممبران، جزئیات طرح هست.
مدل کابینت انزو کرج

مدل کابینت انزو اجرا شده توسط تیم سلام ساختمان در کرج

 

 

هر چه طرح ساده‌تر باشه، قیمت هم پایین‌تر میاد. کابینت انزو هم از این قضیه مستثنا نیست، معمولاً در کابینت انزو هر چهار ضلع درب تراش میخوره که در کنار افزایش زیبایی، هزینه رو هم افزایش میده.

  1. کیفیت متریال: خب در همه انواع کابینت، کیفیت مواد اولیه‌ای که استفاده میشه و خارجی یا ایرانی بودن اون‌ها روی قیمت نهایی اثرگذار هست.
  2. ضخامت ورق: یکی از تفاوت‌های اصلی کابینت انزو با کابینت ممبران در ایران، ضخامت ورق مورد استفاده است. بنابراین این که در اجرای کابینت انزو از ورق با چه ضخامتی استفاده بشه می‌تونه در قیمت‌ها نوسان ایجاد کنه.
  3. روکش: روکش‌های معمول برای کابینت انزو، PVC و یا رنگ پلی‌اوتارن است. این مورد هم در قیمت اثر داره اما توجه کن که انتخاب نوع روکش روی طول عمر کابینت و نمای ظاهری اون خیلی اثر داره پس در این مورد دست و دل باز عمل کنین.

اما در ادامه بریم سراغ نحوه صحیح قیمت گیری کابینت‌های انزو که در قسمت جدول قیمتی به اون اشاره کردیم.

نحوه صحیح قیمت‌گیریِ کابینت انزو چیست؟

همونطور که در جدول قیمتی ابتدای مقاله گفتیم، تعیین قیمت هر نوع کابینتی بر حسب متر، روش خوبی برای ارزیابی هزینه‌ای نیست و معمولا قیمت نهایی با قیمت متری اختلاف زیادی داره. در مورد کابینت انزو نیز این موضوع بسیار با اهمیت‌تر هست؛ چون نظرات افراد مختلف در مورد کابینت انزو متفاوت هست و تعاریف متنوعی در این خصوص به کار میره. بنابراین، روش صحیح قیمت گیری کابینت انزو به این صورت هست که:

  1. از چند نفر کابینت ساز حرفه‌ای، بخواین حضوری به منزل شما بیان
  2. سپس از اون‌ها قیمت تمام شده کابینت انزو رو با توجه به ابعاد و طراحی اختصاصی آشپزخانه خودتون بپرسین
  3. در نهایت، با کابینت سازی که بهترین قیمت و مناسب ترین طراحی رو ارائه می‌ده قرارداد ببندین
  4. در ضمن حتماً قبل از دریافت قیمت نهایی، با تعریفِ کابینت‌ساز خودتون از کابینت انزو آشنا بشین و معیارهایی که برای ارائه قیمت در نظر گرفته رو از اون بپرسین تا قیمتی که به شما ارائه میده، قیمت تمام شده و دقیق کابینت آشپزخانه شما باشه.

البته به این نکته توجه کنین که آیتم هزینه به عنوان تنها معیارِ انتخابِ کابینت‌ساز، اصلاً کافی نیست و حتی می‌تونه در دراز مدت هزینه‌های شما رو افزایش بده. در این باره به هفت سوال رایجی که قبل از خرید کابینت انزو برای اکثر افراد پیش میاد پاسخ دادیم تا شما رو با سایر عوامل مهمی که در خرید کابینت انزو تاثیر دارن آشنا کنیم. منتهی قبل از اون به دو موضوع نسبتا مهم در مورد کابینت‌های انزو اشاره می‌کنیم و سپس به سراغ سوالات پر نکرار شما می‌ریم.

کابینت انزو جزء مدل‌های کلاسیک هست یا مدرن؟

به طور کلی می‌تونیم بگیم کابینت‌هایی که دارای نقش‌های سنتیِ برجسته و کنده‌کاری‌هایی مشابه به منبت‌کاری هستن، در دسته کابینت‌های کلاسیک قرار می‌گیرن.

 

طرح کابینت انزو enzo

با این توضیحات میشه بگیم کابینت انزو با این که جزو کابینت‌های نئوکلاسیک هست، اما در مواردی که از تاج، سرستون و منبت کاری‌هایی در اون استفاده بشه، جزء مدل‌های کلاسیک هم به شمار میاد.

چه صفحه روی کابینتی برای کابینت انزو مناسب تر هست؟

از اونجایی که کابینت انزو جزء سبک‌های کلاسیک و نئوکلاسیک محسوب می‌شه و در دسته کابینت‌های با قیمت بالاتر و شکیل‌تر قرار می‌گیره، انتخاب صفحه روی کابینت مناسب برای اون می‌تونه اثر زیادی روی ظاهر نهایی کار داشته باشه. البته همونطور که انتظار میره، صفحه‌های روی کابینتی که لوکس و مجلل هستن، قیمت بالاتری هم دارن! برای آشنا شدن با انواع صفحه‌های روی کابینت و قیمت اون‌ها می‌تونین مقاله “صفحه کابینت آشپزخانه” رو مطالعه کنین.

در انتها دیگه نوبت می‌رسه به پاسخگویی به سوالات پرتکرار شما در زمینه خرید کابینت انزو…

پاسخ به هفت سوال پرتکراری که قبل از خرید کابینت انزو باید بدونین!

در این بخش تصمیم داریم به شِش سوال مهم و پرتکرار در مورد کابینت‌های انزو پاسخ بدیم. پس با ما همراه باشین.

1.     هر چقدر پول بیشتری پرداخت کنیم کار با کیفیت‌تری تحویل می‌گیریم؟

معمولاً کارهای با کیفیت قیمت بالاتری دارن، ولی این به این معنی نیست که هرچقدر کار گرون‌تر باشه حتماً کیفیت بیشتری هم داره. مهم‌ترین نکته‌ای که برای کیفیت باید به اون توجه کنین این هست که، ابتدا خودتون تبدیل به یک خریدار حرفه‌ای بشین (در مقاله “قیمت کابینت آشپزخانه” نکات خیلی ارزشمندی رو در مورد خرید و قیمت انواع کابینت گفتیم، می‌تونین برای اولین گام و آشنایی با ریزه‌کاری‌های خرید کابینت اون مقاله رو مطالعه کنین) و بعد یک کابینت‌ساز حرفه‌ای رو پیدا کنین. اما سؤال اینجا هست که چطور بفهمیم یک کابینت‌ساز حرفه‌ای و متعهد هست؟

2.     کابینت‌ساز انزو رو بر اساس چه معیارهایی انتخاب کنیم؟

خب همونطور که گفتیم اولین موضوعی که برای انتخاب کابینت‌ساز باید به اون توجه کنین قیمت هست، اما قیمت نباید تنها مورد باشه. یعنی در کنار قیمتی که کابینت‌ساز ارائه میده بهتر است کیفیت کارها و سوابق کاری اون رو هم بررسی کنین. برای این منظور می‌تونین به معیارهای زیر توجه کنین:

  • نمونه‌کارها؛: نمونه کارهای قبلی کابینت ساز رو ببینین
  • مشتری‌های راضی: آیا کابینت‌ساز حاضر هست مشتری‌های قبلی خودش رو به شما معرفی کنه؟
  • معرف‌ها: بررسی کنین ببینین جاهای معتبری وجود دارن که کابینت‌ساز رو تأیید ‌کنن
  • تعداد کار مشابه: تعداد کابینت‌های انزویی که کابینت ساز قبلاً اجرا کرده رو بپرسین
  • مشاوره: مشورت‌های حرفه‌ای که کابینت‌ساز موقع بازدید ارائه میده رو ارزیابی کنین
  • محل کار: آیا کابینت‌ساز مورد نظر شما کارگاه داره؟
  • فرمت قرارداد: :کابینت ساز حتما باید با شما قرارداد ببنده و شما باید جزئیات این قرارداد رو دقیق بررسی کنین
  • تضامین: بررسی کنین که کابینت‌ساز چه نوع تضمین‌هایی به شما ارائه میده
  • تیم حرفه‌ای: افرادی که عضو تیم کابینت ساز هستن هم باید حرفه‌ای و با مهارتی قابل قبول باشن
  • تعهد، صداقت و انصاف: کابینت ساز باید منصف و راستگو باشه و شما می‌تونین این موضوع رو با صحبت کردن با مشتریان قبلی اون‌ها متوجه بشین

برای شفاف شدن اهمیت این آیتم‌ها مثلاً فرض کنین کابینت‌سازی رو انتخاب کردین که 2 میلیون تومان هزینه کمتری نسبت به رقبای خودش ارائه کرده (انتخاب صرفاً بر اساس قیمت). در طی فرآیند اجرا تصمیم می‌گیرین یکی دو آیتم بسیار جزئی به طراحی اضافه کنین و کابینت‌ساز میگه این تغییرات 5 میلیون تومان هزینه داره! خب این مشخص هست که اگر اون کابینت‌ساز فرد متعهد و منصفی نباشه ممکن هست مشکلات این چنینی رخ بده.

مدل کابینت انزو

یا مثلاً به این دلیل که کابینت‌ساز و تیم اون بعضی قسمت‌هایی از کابینت که در معرض رطوبت و آب هستن رو بخوبی آب بندی نکردن، صفحه کابینت تنها پس از 6 ماه باد کرده و کلی هزینه برای شما ایجاد می‌کنه.

بنابراین، وقتی کابینت انزو رو به عنوان یک کابینت لاکچری انتخاب می‌کنین، خوبه که تنها معیار شما برای انتخاب کابینت‌ساز هزینه نباشه، تا نه تنها کار با کیفیت‌تری تحویل بگیرین بلکه انرژی، زمان و حتی هزینه کمتری رو صرف کنین.

3.     چطور یک کابینت‌ساز منصف برای انزو پیدا کنیم؟

در این بخش 3 روش برای انتخاب کابینت‌ساز رو به شما معرفی می‌کنیم که سومین روش یک تکنیک مدرن و رو به رشد محسوب میشه:

  1. مراجعه حضوری به بازار: یعنی مراجعه به مغازه‌هایی که کابینت رو در اونجا نمایش میدن و یا مناطقی که اکثر کابینت‌سازها و کارگاه‌های اون‌ها اونجا مستقر هستن. مثلاً منطقه چهار دانگه در تهران و خین عرب در مشهد. این روش باعث میشه بتونین به صورت حضوری و از نزدیک با چندین کابینت‌ساز و کارگاه‌ها و امکانات‌ اون‌ها آشنا بشین، اما از معایب این روش این هست که به دلیل ترافیک و مسافت‌های دور معمولاً زمان زیادی نیاز داره. علاوه بر این، مجبور هستین با افراد ناآشنا صحبت کنین و اطلاعات خوبی هم برای آیتم‌هایی که در بخش قبلی گفتیم، برای سنجش کابینت سازها به دست نمیارین.
  2. معرفی توسط دوستان: می‌تونین از دوستان و آشنایانی که اخیراً کابینت اجرا کردن و از اون رضایت دارن، کمک بگیرین. این روش خیلی مرسوم هست و معمولاً نتیجه خوبی هم داره. اما مسئله اینجا هست که گاهی اوقات پیش میاد که در زمان مورد نظر شما کابیت‌ساز وقت نداشته باشه، یا تیم اجرایی‌ اون عوض شده باشن و کیفیت کار دچار افت شده باشه.
  3. معرفی توسط سلام ساختمان: این روش در ایران به سرعت در حال رشد است. در حال حاضر، سلام ساختمان بزرگترین بازار آنلاین ساخت کابینت و مرجع قیمت‌دهی کابینت، کمد و دکوراسیون داخلی است. صدها عضو کابینت‌ساز داره و با ده‌ها هزار کاربر در سراسر ایران همکاری داشته و می‌تونه کابینت‌سازهایِ حرفه‌ای شهر شما رو بهتون معرفی کنه.

خب همونطور که گفتیم روش‌های مختلفی برای پیدا کردن کابینت‌ساز وجود داره. برخی از افراد از این سه روش بصورت ترکیبی استفاده می کنن، که طبیعتاً نتیجه بهتری هم داره. البته استفاده از روش سوم مزیت‌هایی داره مثل:

  • سایت‌ سلام ساختمان مرجع و معتبر است
  • سفارش آنلاین باعث صرفه‌جویی قابل توجه در زمان میشه
  • پشتیبان‌های سلام ساختمان طیف گسترده‌تری از کابینت‌سازها رو به شما معرفی می‌کنن و اینطوری دست شما در انتخاب بازتر هست و
  • قبل از هر تصمیمی، از طریق بررسی نظرات سایر کاربران می‌تونین با میزان رضایت مشتریان از هر کابینت‌ساز آشنا بشین.

4.     آیا قیمت‌هایی که برای کابینت انزو گفته میشه شامل هزینه‌های حمل و نصب است؟

فرآیند خرید و حمل مواد اولیه کار ساده‌ای نیست و بهتر هست کابینت‌ساز با توجه به تجربه و تخصص خودش این کار رو انجام بده. برخی از کابینت‌سازها این هزینه‌ها رو درنظر می‌گیرن و با توجه به هزینه‌های حمل، قیمت نهایی خودشون رو اعلام می‌کنن. اما بهتر هست که همون اول اون‌ها بپرسین تا بتونین با اطمینان بیشتری گزینه‌های مختلف قیمتی رو بررسی کنین.

بر هزینه‌های نصب هم عواملی اثرگذار هستن که باید به اون‌ها توجه کنین. ما در مقاله “هزینۀ حمل و نصب” به صورت جزئی این موضوعات رو باهات با شما درمیون گذاشتیم.

5.     میشه کابینت انزو رو بصورت قسطی خرید؟

بله امکان داره بتونین کابینت Enzo رو به صورت قسطی پیاده‌سازی کنین. بعضی از کابینت‌سازها حاضر هستن به صورت قسطی با شما کار کنن. اما بهتر هست برای قسطی کار کردن هم، هزینه‌های مواد اولیه و متریال رو پرداخت کنین و از کابینت‌ساز بخواین دستمزد خودش و هزینه‌های جانبی رو قسط‌بندی کنه. اینطوری کابینت‌‌ساز بیشتر ترغیب میشه که به صورت قسطی کار کنه.

6.     چرا کابینت انزو گران‌تر از ام دی اف، هایگلاس و ممبران است؟

همونطور که در بخش‌های قبلی گفتیم، کابینت انزو نوعی از کابینت ممبران هست و تفاوت قیمتی اون با کابینت ام دی اف و هایگلاس دقیقاً به همین خاطر هست، یعنی تکنولوژی و ظرافت بیشتر. از طرفی چون کابینت انزو در ضخامت ورق، ضخامت روکش و حتی جنس روکش با کابینت ممبران عادی متفاوت هست، خب قیمت بیشتری هم داره.

7.     میشه برای کابینت انزو از کابینت‌ساز ضمانت گرفت؟

معمولاً کابینت‌سازهایی که اعتماد زیادی به کار خودشون دارن حاضرن کابینت رو ضمانت کنن. اما باید توجه داشته باشی که قیمت این نوع کابینت‌سازها هم می‌تونه به نسبت بالاتر از سایرین باشه.

کابینت اشپزخانه انزو

کابینت اشپزخانه انزو نمونه کار سلام ساختمان

جمع‌بندی نکات مهم مقاله

در این مقاله گفتیم کابینت‌های انزو با متریالِ اصلی ام دی اف ساخته می‌شن که این متریال با دو نوع روکش 1- pvc و 2- رنگ پوشانده می‌شه و به این صورت کابینت‌های انزو به وجود میان. کابینت انزو با روکش PVC مشابه کابینت‌های ممبران هست و کابینت انزو با رنگ پولیشی، نوع خاصی از کابینت‌های پولیشی موجود در بازار محسوب می‌شه. همچنین فهمیدیم کابینت‌های انزو طراحی خاصی دارن، به این صورت که چهار طرف درب این کابینت‌ها حتما CNC می‌شه. در انتها هم به قیمت کابینت انزو و سوالات پرتکرار شما در هنگام خرید کابینت انزو پرداختیم.

ممنون که ما رو همراهی کردین. یکی از کارهایی که سلام ساختمان انجام میده، معرفی کابینت‌ساز معتمد و منصف به شما هست. بنابراین می‌تونین برای شناخت کابینت‌سازهای انزو، دریافت قیمت و یا مشاوره رایگان، از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشین:

ثبت درخواست مشاوره رایگان کابینت

 

سوالات متداول

  • تفاوت کابینت انزو و کابینت نئوکلاسیک در چیست؟
به طور کلی کابینت انزو، بخاطر طراحی خاصی که دارد، در دسته کابینت‌های نئوکلاسیک قرار می‌گیرد و تفاوتی با هم ندارند؛ استفاده از تاج و سر ستون و منبت‌کاری‌ها در کنار درب‌های ساده و استفاده از رنگ براق، انزو را در دسته نئوکلاسیک قرار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با جزئیات کابینت انزو، همین الان، مقاله را مطالعه کنید.
 
  • آیا کابینت انزو، از کابینت‌های ام دی اف، هایگلاس و ممبران گران‌تر است؟
بله، گران‌تر است. کابینت انزو نوعی خاص از ممبران است؛ یعنی ضخامت ورق و جنس و ضخامت روکش انزو با کیفیت‌تر از کابینت‌های دیگر است و این یعنی قیمت بیشتر! برای اطلاع از سایر تفاوت‌های کابینت انزو، مطالعه مقاله ما را از دست ندهید.



سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
نیلوفر
نیلوفر
22 آذر 1401 17:36

مطلب خوبی بود
در کل این جنس کابینت مقاومت بهتری داره یا ممبران؟

الیاس
الیاس
13 آذر 1401 23:18

سلام ببخشید میشه بگین قیمت کابینت انزو نسبت به بقیه کابینت ها چقدر فرق داره؟

یوسف باقری شمال
یوسف باقری شمال
24 آبان 1399 00:10

سلام چطوری میشه کابینت کار سلام ساختمان شد؟؟؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
24 آبان 1399 09:35

سلام
لطفاً در لینک زیر ثبت نام کنید.
https://b2n.ir/373727