5.0 0

تزئینات آشپزخانه نئوکلاسیک؛ دستگیره، جزیره، تاج و پاخور و…

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  11 خرداد 1402
تزئینات آشپزخانه نئوکلاسیک؛ دستگیره، جزیره، تاج و پاخور و...

کسی که طرفدار سبک نئوکلاسیکه، سادگی، شیک بودن، کاربرد سبک مدرن رو می‌خواد به همراه اصالت سبک کلاسیک اما ترجیح میده اونقدر پر زرق و برق نباشه، شلوغی نبینه و غرق در جزئیات نشه. ولی خب سادگی و مینیمالیسم مدرن رو هم نمی‌پسنده، پس میاد نئوکلاسیک رو انتخاب می‌کنه تا ویژگی‌های مثبت این دو رو در کنار هم داشته باشه. پس سادگی طراحی کابینت نئوکلاسیک رو چی می‌تونه جبران کنه؟ وسایل جانبی کابینت‌ها مثل دستگیره و در و …، اگر پنجره‌ای وجود داره، انتخاب پرده‌ها خیلی مهم هستن. وسایل تزئینی مثل ظروف، گلدون و لوستر و فرش هم می‌تونن بخشی از این نقش رو به عهده بگیرند.

مدل جزیره نئوکلاسیک (1)

در این مقاله می‌خوایم هر کدوم از این جزئیات رو جداگانه بررسی کنیم تا بتونیم تصمیم بهتری در طراحی دکوراسیون آشپزخانه نئوکلاسیک‌مون بگیریم.

کابینت نئوکلاسیک

می‌خوایم درباره جزئیات و تزئینات کابینت نئوکلاسیک صحبت کنیم. مثلا درب کابینت نئوکلاسیک؛ این که چه طرحی داشته باشه، ظرافت در چه حد باشه و چه حجمی از پیچیدگی در اون به کار بره، کاملا به انتخاب و سلیقه شما و مطمئنا مهارت طراحتون بستگی داره. البته در این زمینه جنسی که برای کابینت انتخاب می‌کنید و نوع پوشش هم تاثیرگذاره؛ مثلا چوب زیبایی و کیفیت خاص و صدالبته قیمت بالایی رو داره یا کابینبت پولیشی که باید ابزار ساده‌تری بخوره تا زمان سمباده خوردن کار آسیبی نبینه.

دستگیره کابینت نئوکلاسیک (1)

روکش کابینت‌ نئوکلاسیک هم معمولا PVC یا رنگ‌های پلی‌اورتان و پلی‌استر و پوشش پولیشی هست که بر روی چوب یا MDF خام اجرا میشه. همین عامل باعث میشه بتونید تنوع طرح و رنگ خوبی در سبک نئوکلاسیک داشته باشید و خواسته افراد بیشتری رو برآورده کنه.

دستگیره کابینت نئوکلاسیک (2)

درهای شیشه‌ای در کابینت نئوکلاسیک

یکی از متداول‌ترین چیزهایی که میشه در کابینت‌های سبک نئوکلاسیک دید، کابینت با در شیشه‌ای هست که بعضا روی در طرحی هم وجود داره و ساده نیست. اصطلاحا در فرهنگ ما بهشون ویترین گفته میشه که جایی هست برای ظروف و وسایل تزئینی و … که می‌تونه هر کاربرد دیگه‌ای هم داشته باشه. قبلا داخل چنین کابینت‌هایی رو لامپ‌های کوچک سقفی می‌گذاشتن و امروزه هم نورهای LED اکثرا استفاده میشن.

طراحی کابینت نئوکلاسیک (1)

دستگیره کابینت نئوکلاسیک؛ یکی از اصلی ترین تزئینات

اغلب دستگیره‌های سبک نئوکلاسیک ساده هستن که به صورت نقطه‌ای یا خطی استفاده میشن و اکثرا از جنس فلز و استیل و سرامیک ساخته شدن. با توجه به نوع و رنگ کابینت میشه دستگیره رو در حالت متضاد اون انتخاب کرد. رنگ‌های برنزی و طلایی از پرکاربردترین دستگیره‌های این سبک به شمار میان.

دستگیره کابینت نئوکلاسیک (3)

تاج و پاخور کابینت در کابینت نئوکلاسیک

از اونجایی که کابینت در سبک نئوکلاسیک اغلب تا سقف ادامه داره، بخش بالا رو با تاج و بخش پایین رو با پاخور تکمیل می‌کنند که هم ظاهر شیکی داشته باشه و انقطاعی در دید به وجود نیاد هم می‌تونه نقص‌ها رو بپوشونه؛ کجی سقف، آلودگی قسمت رویی و کثیفی زیر کابینت. البته دو نکته در رابطه با تاج و پاخور وجود داره؛ یک: باید هم‌رنگ کابینت باشه و دو: طرح و نقش سبک کلاسیک رو نداره و ساده هست.

طراحی کابینت نئوکلاسیک (2)

ستون و سرستون کابینت نئوکلاسیک

یکی از گزینه‌هایی که خیلی در سبک نئوکلاسیک رایج نیست ستون و سرستون در ساختار کابینت هست. اگر هم استفاده بشه با طرح ساده‌تری نسبت به سبک کلاسیک داره. غالبا به عنوان پایه‌های جزیره و به صورت تزئینی قرار می‌گیره.

مدل جزیره نئوکلاسیک (2)

مدل جزیره نئوکلاسیک

اگر فضای کافی در اختیار دارید، می‌تونید از جزیره به عنوان نقطه عطفی در آشپزخانه استفاده کنید که هم فضای کار شما رو شکل میده و هم میشه به عنوان فضای غذاخوری ازش استفاده کرد. انتخاب پیشخوان جزیره بستگی به رنگ کابینت‌ها داره که معمولا در حالت متضاد هم قرار می‌گیرند. در بعضی جزیره‌ها هم گاها از ستون به عنوان پایه استفاده میشه.

مدل جزیره نئوکلاسیک (3)

کاور هود در کابینت نئوکلاسیک

برخلاف سبک مدرن که اغلب هود نمایان هست و یا جدیدا که درون فضای کابینت‌ها پنهان میشه، در سبک نئوکلاسیک و کلاسیک حالتی مابین این دو وضعیت داره، یعنی هود نمایان هست اما با کاوری تزئین شده پوشیده میشه و خودش می‌تونه نقطه عطف بصری در بین کابینت‌ها باشه.

اشپزخانه نئوکلاسیک (1)

جداره‌های نئوکلاسیک

اولویت‌بندی در انتخاب رنگ و طرح در آشپزخانه نئوکلاسیک به رنگ کابینت اختصاص داره، بعد از اون شما می‌تونید رنگ دیوار رو انتخاب کنید که اکثراً سفید انتخاب میشه. در قسمت‌هایی هم که کاشی ندارن، بهتره از کاغذ دیواری طرحدار استفاده کنید که اصالت سبک کلاسیک رو هم یادآوری کنه.

اشپزخانه نئوکلاسیک (2)

نورپردازی نئوکلاسیک

آشپزخانه‌های نئوکلاسیک اغلب یه لوستر نسبتاً ساده دارن که اگر کریستالی باشه، نمادی از سبک کلاسیک رو به دوش می‌کشه. نورهای زیرکابینتی یا LED درون ویترین و نورهای مخفی سقف هم جزوی از نورپردازی محسوب میشن. همچنین از نورپردازی   می توان به عنوان یک ایده بکر در کنج کابینت آشپزخانه خود نیز استفاده کنید.

اشپزخانه نئوکلاسیک (3)

پرده نئوکلاسیک در آشپزخانه

اگر پنجره‌ای در آشپزخانه نئوکلاسیک دارید، بهتره پرده اون توری، بلند و به رنگ روشن و ترجیحا سفید باشه تا حس ارتفاع بلند، تمیزی و شفافیت رو به مخاطب القا کنه. پرده آشپزخانه جز مواردی از دکوراسیون آشپزخانه است که حس و حال متفاوت آن کمک می کند اکنون که در فصل پاییز هستیم استفاده از ترندهای جدید دکوراسیون را در محیط آشپزخانه به شما پیشنهاد می کنیم.

روکش کابینت نئوکلاسیک (1)

فرش نئوکلاسیک

معمولاً در آشپزخانه از فرش استفاده نمی‌کنند، اما اگر شما چنین عقیده‌ای دارید بهتره طرحی سنتی و کلاسیک چه به صورت فرش یا قالیچه برای این فضا انتخاب کنید. و استفاده از فرش های مجلل ایرانی زیبایی خاصی را به آشپزخانه شما می دهد.

روکش کابینت نئوکلاسیک (2)

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments