5.0 0

اتاق خواب رو چطور میشه به سبک معاصر دکور کرد؟

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  26 مرداد 1400
اتاق خواب رو چطور میشه به سبک معاصر دکور کرد؟

بعد از یک روز پرکار و طولانی و پر از خستگی چی می‌چسبه؟ شاید بگید چایی ولی درستش این هست که شیرجه بزنی روی تخت و یه چرت کوتاه بزنی تا دوباره انرژی بگیری. از اون‌جایی که اتاق خواب فضایی مملو از آرامشه، استفاده از رنگ‌های پاستلی و خنثی می‌تونه رسیدن به این فضای آروم رو ممکن کنه. در این بین سبک معاصر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای داشتن چنین فضایی هست. سبکی که از خطوط و سطوح صاف به دست میاد، مبلمانی با فرم منحنی و ساده و با حداقل تزئینات و کاملا کاربردی. استفاده صحیح از نورپردازی و طراحی براساس فضا و نور. چه اتاق خوابی از این توصیفات می‌تونه جذاب‌تر باشه؟

 

در ادامه قراره 9 روش برای ایجاد سبک دکوارسیون معاصر در اتاق خواب رو بررسی کنیم.

1. برای معاصر بودن، اتاق رو ساده نگه دار

فضاهای معاصر احتیاجی به خودنمایی و جلب توجه ندارن، در عوض با طراحی ساده و در عین حال زیبا در کنار رنگ‌هایی خنثی سعی کنید فضایی آروم به وجود بیارید. فقط این نکته رو به خاطر داشته باشید که با طرح خاص مبلمان و استفاده از بافت در قسمت‌های مختلف، فضا رو از حالت مینیمال دربیارید.

اتاق خواب به سبک معاصر (1)

2. اتاق خواب معاصر باید روشن و نورانی (نور طبیعی) باشه

شاید به این فکر کنید که اتاق خواب پر از نور نمی‌تونه فضای مطلوبی باشه، اما به این نکته توجه کنید که همیشه قرار نیست اتاق خواب محلی تاریک باشه، وجود یک پنجره با ابعادی متناسب با اتاق، نور و هوا رو به فضا وارد می‌کنه و با استفاده از پرده و سایه‌بان مناسب میشه نور ورودی رو هم کنترل کرد. انتخاب رنگ‌های مناسب هم نقش پررنگی در روشن نشون دادن فضا دارن.

اتاق خواب به سبک معاصر (2)

3. اتاق معاصر باید درست نورپردازی بشه

نکته کلیدی در طراحی یک اتاق خواب خوب به سبک معاصر چیه؟ اینکه نورپردازی درستی داشته باشه. به دلیل کارآمدی مبلمان و فضای معاصر میشه بخشی از نور فضا رو به وسیله طراحی پنل‌های دیواری تامین کرد. لوسترهایی که می‌تونن نقطه شاخص اتاق باشن و با کمک از هنر معاصر به عنوان اثر هنری خلق بشن. نورهای قابل تنظیم بهترین انتخاب برای فضاهای معاصر به شمار میان، این رو هم از یاد نبرین. وجود چراغ خواب‌های سقفی و رومیزی هم که در اکثر فضاها رایج هست.

اتاق خواب به سبک معاصر (3)

4. در اتاق خواب معاصر، بافت‌های مختلف رو ترکیب کن

درسته چوب یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مبلمان اتاق خواب به شمار میاد اما اگر در طراحی و ترکیب بافت‌های متفاوت دقت به خرج ندید، کار بعد از مدتی یکنواخت میشه و جذابیت لازم رو نداره، پس از ترکیب کنف، فلز، چوب و لینن برای داشتن اتاق خوابی معاصر غافل نشید. به حس لمس توجه زیادی داشته باشید.

اتاق خواب به سبک معاصر (4)

5. مبل‌ها  کاربردی و ساده در اتاق معاصر استفاده کن

اتاق خواب‌های معاصر باید روی خطوط ساده با لبه‌های برجسته تمرکز کنند، پس به دنبال مبلمانی ساده بدون تزئینات باشید که به شما حس مدرن بودن، براقیت و مدروز بودن رو القا کنه و در عین حال وظیفه خودشون رو به خوبی انجام بدن.

اتاق خواب به سبک معاصر (5)

6. در اتاق خواب نیمکت بذار

اگر به دنبال یک اتاق خواب معاصر مناسب یک هتل 5 ستاره هستین، نیمکت پای تخت رو فراموش نکنید. اینطوری فضایی مازاد برای نشستن ایجاد می‌کنین، جایی هست برا گذاشت لباس و کیف و کفش و گذشته از همه این‌ها حس لوکس بودن به فضا میده.

اتاق خواب به سبک معاصر (6)

7. کاغذ دیواری رو امتحان کن

اگر خیلی اهل دیوارهای نقاشی شده نیستین یا در یک اتاق خواب معاصر که سادگی در اون حرف اول رو می‌زنه و می‌خواید تفاوتی ایجاد کنید تا عنصر شاخص داشته باشید، از کاغذ دیواری غافل نشید. طرح‌های گرافیکی و هندسی که خیلی باعث آشفتگی بصری نشن، می‌تونن انتخاب خوبی باشن. از ترکیب الگوها نترسید، فقط به هماهنگی توجه داشته باشید.

دکوراسیون اتاق معاصر (1)

8. در اتاق به سبک معاصر باید عنصر شاخص ایجاد کنی

خیلی از سادگی سبک معاصر صحبت کردیم اما باید به خاطر داشته باشید که معاصر همون سبک مدرن و سبک مینیمال نیست، بلکه داشتن عنصر شاخص اون رو مجزا می‌کنه. حالا این عنصر شاخص می‌تونه یک دیوار بافت‌دار باشه (مثلا پس‌زمینه تخت خواب)، کوسن و بالش با بافت و طرح و رنگ متفاوت، قالیچه طرح‌دار (اغلب با الگوی هندسی) یا یک لوستر خاص باشه. حتی اگر هیچ کدوم این تغییرات باب میل شما نیست یا براتون غیرممکنه، می‌تونید از یک اثر هنری با الهام از هنر معاصر استفاده کنید؛ مجسمه، تابلو و نقاشی و …

دکوراسیون اتاق معاصر (2)

9. در اتاق به سبک معاصر، رنگ شخصیت رو بساز

اگر فردی هستین که در زندگی روزمره ساعات شلوغی رو می‌گذرونید و احتیاج دارید اتاق خواب براتون فضایی مملو از آرامش و آسایش باشه تا کمی از فشار روزانه فراغت پیدا کنید، انتخاب تم تک رنگ پیشنهاد مناسبی برای شماست و از اون‌جایی که قرار نیست فضایی خسته‌کننده و یکنواخت داشته باشید، بهتره تناژهای یک رنگ رو در کنارهم به کار ببرید.

دکوراسیون اتاق معاصر (3)

بعضی‌ها هم در هر شرایطی به سیاه و سفید وفادارن و این اصلا بد نیست، حتی در سبک معاصر می‌تونید با این دو رنگ فضای فوق‌العاده‌ای بسازید. مبلمان و وسایل تزئینی مشکی رو با روتختی و دیوارهای سفید یا سیاه-سفید ترکیب کنید و چشم‌ها رو خیره کنین.

دکوراسیون اتاق معاصر (4)

درسته از رنگ‌های خنثی در سبک معاصر زیاد صحبت میشه اما هیچ وقت از انتخاب رنگ‌های سرزنده خجالت نکشید. مثلا یک سبز چمنی یا صورتی چرک رو وارد فضا و تفاوت رو احساس کنید. فقط در میزان استفاده احتیاط کنید تا اصول اصلی زیر سوال نرن و به رنگ‌های مکمل برای هماهنگی بیشتر توجه داشته باشید.

دکوراسیون اتاق معاصر (5)

در نهایت این شما هستین که به فضا شخصیت می‌بخشید، پس هر فضا و سبکی رو با روح خودتون دکور کنید، مطمئنا بهترین نتیجه رو خواهید گرفت.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments