0

راهنمای جامع رنگ نیم پلاستیک + قیمت 1402 در بازار

  31 تیر 1402     -      تاریخ انتشار:  1 مرداد 1402
رنگ آمیزی سقف با رنگ نیمه پلاستیک

رنگ نیمه پلاستیک، یکی از انواع رنگ‌های پلاستیک است که معمولا برای فضاهای با دسترسی کمتر، مانند سقف یا دیوارهای داخل کمددیواری کاربرد دارد. البته از رنگ نیمه پلاستیک، می‌توانید برای فضاهای پرتردد داخلی و خارجی ساختمان هم استفاده کنید. منتهی برای این کار، بهتر است از پوشرنگ‌های نیم پلاستیک که دوام بالاتری دارند کمک بگیرید.

لذا ما در این مطلب، راهنمایی جامع در مورد رنگ نیم پلاستیک، مزایا، معایب، قیمت، روش اجرا و سایر نکات مهم آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم. پس با ما همراه باشید تا دست پر از این مطلب خارج شوید.

رنگ نیم پلاستیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

رنگ نیمه پلاستیک را عموماً از موادی مانند کوپلیمر وینیل کلراید می‌سازند که سریع خشک می‌شود و چسبندگی بالایی دارد. این رنگ نسبت به رنگ تمام پلاستیک، هم کاربرد گسترده‌تر و هم قیمت ارزان‌تری دارد. اجرای رنگ نیم پلاستیک زمان زیادی نمی‌برد و به همین دلیل، گزینه مناسبی برای زمانی است که فرصت محدودی دارید.

رنگبندی متنوع رنگ نیمه پلاستیک ساختمانرنگ نیمه پلاستیک درخشندگی متوسطی دارد و اغلب در ترکیب رنگ بین مات و براق قرار می‌گیرد. از رنگ ساختمانی نیم پلاستیک می‌توانید برای رنگ آمیزی مکان‌هایی مثل سقف، بالکن و داخل کمد دیواری استفاده کنید. اما در مورد مهم‌ترین موضوع، یعنی قیمت رنگ نیم پلاستیک، در ادامه صحبت می‌کنیم.

قیمت بهترین رنگ نیم پلاستیک در بازار چقدر است؟

در جدول زیر، حدود قیمت رنگ نیم پلاستیک در سال 1402 را به ازای هر متر مربع، برای شما آورده‌ایم:

نوع رنگ

نوع زیرسازیحداقل قیمت به ازای متر مربع به تومانحداکثر قیمت به ازای متر مربع به تومان

توضیحات

نیم پلاستیک

رنگ2445در صورتی که رنگ را خودتان تهیه کنید، حدود 40 تا 60 درصد از این مبلغ کم می‌شود.
گچ26

48

اما احتمالاً شما هم ترجیح می‌دهید برای رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان، به سراغ بهترین رنگ‌های نیم پلاستیک بروید. بنابراین باید بدانید که تعیین قیمت بهترین رنگ‌های نیم پلاستیک، به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. کیفیت مواد به کار رفته در رنگ
  2. نوع برند
  3. اندازه بسته بندی و حجم رنگ
  4. میزان عرضه و تقاضا
  5. کشور تولید کننده محصول

بنابراین بودجه و نیاز خودتان را بسنجید و بعد با توجه به عوامل بالا، بهترین رنگ مناسب خودتان را انتخاب نمایید. درضمن، گاهی اوقات ممکن است بهترین رنگ برای شما ارزان‌ترین رنگ، و گاهی اوقات گران‌ترین رنگ باشد. با این حال اگر می‌خواهید بهترین برندهای رنگ نیم پلاستیک را بشناسید، بخش بعدی را مطالعه کنید.

بهترین مارک رنگ نیم پلاستیک در بازار، کدام برندها هستند؟

توجه به برند رنگ ساختمانی نیم پلاستیک، می‌تواند به شما کمک کند که محصول باکیفیت‌تری را خریداری کنید. در واقع چون اکثر اوقات برندهای شناخته‌ شده‌تر، باکیفیت‌تر هستند، بسیاری از مشتریان تمایل دارند که از بهترین مارک‌های رنگ نیم پلاستیک در بازار ایران استفاده کنند. این برندها شامل موارد زیر هستند:

  • رنگ سحر
  • رنگ آریا پارس
  • رنگ سناتور
  • رنگ پلیدور
  • رنگ روناس
  • رنگ فرازپیشه
  • رنگ رویال
  • رنگ اطلس

علاوه بر این رنگ‌ها، ممکن است برندهای دیگری هم در بازار موجود باشند که کمتر شناخته شده‌اند، بنابراین درمورد کیفیت آن‌ها نمی‌توان نظر داد.

راهنمای جامع رنگ نیم پلاستیک + قیمت 1402 در بازاراما در کنار معرفی برندهای برتر رنگ نیم پلاستیک، در ادامه شما را با مراحل آماده‌سازی این نوع رنگ آشنا می‌کنیم.

نحوه آماده‌سازی و استفاده از رنگ نیمه پلاستیک چگونه است؟

از انواع رنگ نیمه پلاستیک، برای پوشش سطوح داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شود. بنابراین لازم است که با نحوه آماده‌سازی و استفاده از این رنگ آشنا شوید تا بدانید که چطور به وسیله آن، ظاهر ساختمان را زیباتر کنید. مراحل رنگ آمیزی با رنگ نیم پلاستیک عبارت‌اند از:

  1. آماده کردن سطح مورد نظر
  2. حاضر کردن رنگ نیمه پلاستیک
  3. آماده سازی اولیه و شروع رنگ آمیزی
  4. بتونه کاری سطح
  5. سنباده کاری بتونه‌ها
  6. تکرار فرآیند رنگ‌آمیزی، بتونه‌کاری و سنباده‌زنی
  7. رنگ آمیزی نهایی و اتمام کار

در ادامه برای اینکه با نحوه پیاده‌سازی هر یک از این مراحل بیشتر آشنا شوید، درباره هر یک از آن‌ها به تفضیل صحبت می‌کنیم.

1.    آماده کردن سطح مورد نظر

برای اینکه بتوانید از رنگ نیمه پلاستیک روی سطوح مختلف استفاده کنید، باید ابتدا این سطوح را به کمک مواد شوینده و پاک کننده تمیز کنید تا هیچ اثری از چربی و گرد و غبار روی آن‌ها نباشد و بعد سطح را خشک کنید.

تمیز کردن سطح قبل از رنگ آمیزی با رنگ ساختمانی نیم پلاستیک

2.    حاضر کردن رنگ نیمه پلاستیک

در این مرحله باید پس از خریداری رنگ مورد نظر، آن را با حلال رنگ نیمه پلاستیک که معمولا آب است ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید. فقط به این نکته توجه کنید که نسبت رنگ به حلال را درست ترکیب کنید تا غلظت رنگ آماده شده، مناسب باشد.

3.    آماده سازی اولیه و شروع رنگ آمیزی

قبل از شروع کار، باید روی وسایل و مبلمان خانه را با پلاستیک بپوشانید تا رنگی نشوند. همچنین با استفاده از نوار چسب مخصوص، بخش‌هایی مثل فریم پنجره که نباید رنگ آمیزی شوند را بپوشانید. حالا نوبت به شروع رنگ آمیزی می‌رسد. ابتدا سطح را با یک لایه رنگ پوشش داده و با غلطک یا سایر ابزارها به طور یکنواخت پخش کنید.

استفاده از نوار چسب برای آماده سازی سطح قبل از رنگ آمیزی

4.    بتونه کاری سطح

حالا نوبت به بتونه کاری سطح می‌رسد. بتونه کاری، ناهمواری‌های سطح را می‌پوشاند و باعث می‌شود رنگ آمیزی تمیزتر و یکدست اجرا شود. رنگ آمیزی اولیه با رنگ نیم پلاستیک که در مرحله قبل انجام دادید، فرآیند بتونه کاری را راحت تر می‌کند.

5.    سنباده کاری بتونه‌ها

حالا روی قسمت‌های بتونه کاری شده را سنباده می‌زنیم تا سطح مورد نظر، صاف و هموار شود. سپس با یک دستمال روی سطح را تمیز می‌کنیم.

6.    تکرار فرآیند رنگ‌آمیزی، بتونه‌کاری و سنباده‌زنی

برای اینکه سطح رنگ آمیزی شده نهایی، کیفیت بالاتری داشته باشد، بعد از سنباده کاری بتونه‌ها و تمیز کردن سطح، آن را مجدد رنگ آمیزی کرده و سنباده می‌کشیم. این فرآیند را یک بار دیگر هم انجام می‌دهیم تا رنگ آمیزی برای سومین مرحله انجام شود.

رنگ آمیزی سقف ساختمان با رنگ نیمه پلاستیک سفیددر سومین رنگ آمیزی، نیازی نیست که کل سطح رنگ شود و فقط رنگ آمیزی بخش‌های بتونه خورده کافی است.

7.    رنگ آمیزی نهایی و اتمام کار

بعد از خشک شدن آخرین لایه رنگ در مرحله قبلی، نوبت به رنگ آمیزی نهایی می‌رسد. رنگی که در این مرحله می‌زنید، همان نمای کار شما است. درنهایت پس از این مرحله از رنگ آمیزی، باید حدود 24 تا 48 ساعت صبر کنید تا سطح خشک شود. سپس نوارچسب‌ها را بردارید و اگر محیط نیاز به تمیزکاری دارد، این کار را انجام دهید. سطح رنگ آمیزی شده شما کاملا آماده است.

اتمام رنگ آمیزی با رنگ نیمه پلاستیک آبیدر کل بهتر است برای رنگ آمیزی سطوح با رنگ ساختمانی نیم پلاستیک، از افراد ماهر در این حوزه کمک بگیرید. در این صورت خیال شما راحت است که کار، بی عیب و نقص اجرا می‌شود. در این زمینه تیم سلام ساختمان می‌تواند افراد ماهر در حوزه نقاشی را به شما معرفی کند. فقط باید اینجا کلیک کنید.

مزایای رنگ نیم پلاستیک چیست؟

به منظور آشنایی بیشتر با رنگ نیم پلاستیک، لازم است که در این بخش به سراغ مزایای این نوع رنگ برویم. مزایای مهم این رنگ، شامل موارد زیر هستند:

  1. رنگ نیم پلاستیک، جزو رنگ‌های رایج و پرفروش به حساب می‌آید و به راحتی در بازار یافت می‌شود.
  2. این رنگ‌ها قیمت مناسب و به صرفه‌ای دارند.
  3. رنگ نیمه پلاستیک مقاومت مناسبی در برابر ضربه، خراشیدگی و سایش دارد.
  4. رنگ نیمه پلاستیک اغلب برپایه آب است، بنابراین کمتر به حلال‌های شیمیایی و مضر برای سلامتی و محیط زیست نیاز دارد.
  5. این رنگ ظاهر ساده و جذابی دارد و به خوبی با سبک‌های مختلف معماری ساختمان هماهنگ می‌شود.
  6. رنگ ساختمانی نیم پلاستیک، بدون بوی بد است.

نقاشی ساختمان با استفاده از رنگ زرد نیم پلاستیکاما رنگ ساختمانی نیم پلاستیک در کنار مزایای خود، ایراداتی هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ چرا که شما پیش از استفاده از این رنگ، باید از معایب آن هم مطلع باشید.

معایب رنگ نیم پلاستیک چیست؟

رنگ نیم پلاستیک هم مثل هر محصول دیگری، معایبی دارد که دانستن آن‌ها به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که آیا این رنگ به درد شما می‌خورد یا خیر. معایب اصلی رنگ نیمه پلاستیک عبارت‌اند از:

  1. نداشتن قابلیت شستشو: مقاومت رنگ‌های نیم پلاستیک در برابر رطوبت پایین است، بنابراین این رنگ‌ها چندان قابل شستشو نیستند و بهتر است که خیس نشوند.
  2. زود کثیف شدن: این رنگ‌ها به‌سرعت دچار آلودگی می‌شوند و چون قابلیت شستشو هم ندارند، درنتیجه از آن‌ها بیشتر برای رنگ آمیزی مکان‌های با دسترسی کمتر، مانند سقف استفاده می‌کنند.
  3. ماندگاری کم: دوام رنگ نیم پلاستیک نسبتا کم است و سریع پوسته می‌شود، به همین دلیل سریعاً نیاز به ترمیم پیدا می‌کند.

رنگ آمیزی سقف با غلتک و رنگ نیمه پلاستیکحال با فرض اینکه شما رنگ نیمه پلاستیک را برای نقاشی ساختمان خودتان انتخاب کرده‌اید، توضیحاتی را درباره نحوه رقیق کردن این رنگ، ارائه می‌دهیم.

رنگ نیم پلاستیک را با چه حلالی رقیق کنیم؟

رنگ نیم پلاستیک در حالت اولیه، غلظت نسبتا بالایی دارد. پس برای رقیق کردن و کاهش ویسکوزیته (مقاومت در برابر جاری شدن) آن، نیاز به حلال مناسب داریم. از آنجایی که رنگ نیم پلاستیک برپایه آب است (یعنی ماده پاک کننده آن آب است)، بنابراین بهترین حلال برای آن، همان آب محسوب می‌شود و بهتر است آن را با آب رقیق کنیم.

رقیق کردن رنگ نیمه پلاستیکاما اگر قصد دارید که از مواد رقیق کننده دیگری برای رنگ نیمه پلاستیک استفاده کنید، بهتر است دو نکته زیر را رعایت کنید:

  • حتماً راهنمای روی ظرف رنگ را مطالعه کنید
  • یا اینکه با فروشنده مواد شیمیایی، در مورد نحوه استفاده از رنگ مشورت بگیرید

چون اگر از ماده مناسبی به عنوان رقیق کننده استفاده نکنید، ممکن است رنگ شما خراب شود. به علاوه همیشه قبل از استفاده از مخلوطی که ساخته‌اید، آن را روی بخش کوچکی از سطح مورد نظرتان تست کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید. حال اگر تا اینجا رنگ نیمه پلاستیک را به خوبی شناختید، در ادامه شما را با نوع دیگری از رنگ نیمه پلاستیک به نام پوشرنگ نیم پلاستیک آشنا می‌کنیم.

پوشرنگ نیم پلاستیک چیست؟

پوشرنگ نیمه پلاستیک ساختمان، همان رنگ نیمه پلاستیک است که برخی از خواص آن تقویت شده و دارای مقاومت و قابلیت پوشش‌دهی و چسبندگی بالاتری است. هدف از استفاده از پوشرنگ‌ها صرفا رنگ آمیزی سطح نیست، بلکه این رنگ‌ها خواص و ویژگی‌های مهم‌تری دارند که برخی از آن‌ها را در ادامه آورده‌ایم.

  1. مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی: ترکیبات پوشرنگ به گونه‌ای است که این رنگ در برابر نور خورشید، تغییرات دمایی و سایر عوامل جوی، پایداری مناسبی دارد.
  2. مقاومت در برابر خش و ضربه: پوشرنگ نیمه پلاستیک مقاومت خوبی در برابر خش، ضربه، ترک خوردگی و سایر آسیب‌های مکانیکی دارد. به همین دلیل گزینه مناسبی برای فضاهای مسکونی و اماکن پرتردد مانند مدرسه، دانشگاه، ترمینال و … است.
  3. قابلیت پوشش دهی بالا: ضخامت پوشرنگ نیمه پلاستیک روی سطوح بالا است و شما با استفاده از یک لایه از آن، می‌توانید بخش زیادی از سطح را پوشش دهید.
  4. ماندگاری بالا: پوشرنگ نیمه پلاستیک می‌تواند برای مدت طولانی‌تری، کیفیت، ظاهر و زیبایی خود را نسبت به رنگ نیمه پلاستیک معمولی حفظ کند.
  5. هزینه اقتصادی: پوشرنگ نیمه پلاستیک نسبت به کارایی و کیفیت آن، دارای هزینه مناسب و مقرون به صرفه است.

همه این ویژگی‌ها در کنار هم باعث شده تا پوشرنگ نیم پلاستیک، برای پوشش سطوح مختلف ساختمان مانند سطوح گچی، آجری، چوبی، سیمانی و … مورد استفاده قرار بگیرد. تنها ایراد پوشرنگ نیم پلاستیک این است که به دلیل ضخامت بالا، برای سطوحی که نیاز به لایه ضعیف رنگ دارند، مناسب نیست. درضمن موقع خرید پوشرنگ، به درجه بندی آن هم حتما توجه کنید.

رنگ آمیزی ساختمان با پوشرنگ نیمه پلاستیکاما حالا وقت آن رسیده که به صورت خلاصه، رنگ تمام پلاستیک و نیم پلاستیک را با یکدیگر مقایسه کنیم. پس در بخش بعدی همراه ما باشید.

مقایسه رنگ تمام پلاستیک با نیمه پلاستیک براساس 5 ویژگی مهم

اصولاً رنگ‌های پلاستیک که از قدیم برای نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، به دو دسته اصلی:

  • رنگ تمام پلاستیک و
  • رنگ نیمه پلاستیک

تقسیم می‌شوند. برای اینکه بهتر با تفاوت‌های این دو رنگ آشنا شوید، در این بخش به طور خلاصه به مقایسه دو رنگ تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک بر اساس پارامترهای مختلف می‌پردازیم.

  1. میزان مقاومت در برابر آب و رطوبت: رنگ‌های تمام پلاستیک در مقایسه با رنگ نیم پلاستیک، مقاومت بالاتری در برابر آب و رطوبت دارند. اما با این حال، به طور صددرصد قابل شستشو نیستند.
  2. جذب آلودگی و محل مورد استفاده: رنگ تمام پلاستیک معمولا جذب آلودگی کمتری دارد، درنتیجه از آن برای مکان‌های پرتردد مثل مراکز آموزشی و درمانی استفاده می‌کنند. اما رنگ نیمه پلاستیک به دلیل اینکه سریع کثیف می‌شود، بیشتر برای نقاشی مکان‌های با دسترسی کمتر مانند سقف کاربرد دارد.
  3. سرعت و راحتی اجرا: استفاده از رنگ نیمه پلاستیک در بازار رایج‌تر از رنگ تمام پلاستیک است و سرعت اجرای بالاتری هم دارد. بنابراین باعث می‌شود شما خرید راحت‌تری داشته باشید.
  4. قیمت: رنگ نیمه پلاستیک در مقایسه با رنگ تمام پلاستیک، قیمت ارزان‌تری دارد.
  5. دوام و ماندگاری رنگ: دوام رنگ نیمه پلاستیک کمتر از رنگ تمام پلاستیک است و سریع پوسته می‌شود. بنابراین میزان نیاز رنگ نیم پلاستیک ساختمان به تجدید رنگ و ترمیم، بیشتر از رنگ‌های تمام پلاستیک است.

نقاشی ساختمان با رنگ نیم پلاستیک آبیاگر قصد دارید به اطلاعات بیشتری در خصوص مقایسه این دو رنگ دست پیدا کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه مطلب «5 تفاوت رنگ پلاستیک و نیمه پلاستیک» را در سایت سلام ساختمان از دست ندهید.

سخن نهایی

در این مطلب متوجه شدیم که رنگ نیم پلاستیک یکی از انواع رنگ‌های پلاستیک است که قیمت مناسبی دارد و سریعاً خشک می‌شود. در نتیجه برای زمانی که می‌خواهید رنگ آمیزی سریع انجام شود، گزینه مناسبی است. اصلی‌ترین ایراد رنگ نیمه پلاستیک، زود کثیف شدن و مقاومت پایین آن در برابر رطوبت است.

در انتها برای اینکه نگرانی‌های شما را درباره نقاشی ساختمان به حداقل برسانیم، تیم کاربلد سلام ساختمان را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید به کمک نقاشان برتر ما در هر شهر، جذابیت ساختمانتان را چند برابر کنید. پس برای بهره‌مندی از مشاوره و اجرای بی‌نقص رنگ آمیزی ساختمان، همین الان اینجا کلیک کنید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: مریم   صبوری
وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments