3.5 0

پنجره آلومینیومی بهتره یا پنجره upvc؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  9 اسفند 1401
پنجره آلومینیومی بهتره یا پنجره upvc؟

انتخاب پنجره برای خونه فرآیندی است که ممکنه تو زندگی تون با اون مواجه بشین. بنابرین باید درباره انواع پنجره‌ها، شیشه‌های دو جداره یا چند جداره، رنگ‌های مد نظر یا سبک پنجره مورد علاقه‌تون تصمیم گیری کنید.
ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا درباره جنس پنجره‌های upvc و آلومینیومی صحبت کنیم و اون‌ها رو با هم دیگه مقایسه کنیم. بیان تفاوت ها و انتخاب بین دو گزینه همیشه سخته، اما ما در این مقاله به شما کمک می کنیم که بسته به نیازتون بهترین انتخاب رو داشته باشین.

ویژگی‌های پنجره upvc چیست؟
با شنیدن اسم upvc ، ذهن میره به سمت پنجره های دو جداره و چند جداره. بله درسته. اگر به دنبال شیشه‌های دو یا سه جداره برای عایق بندی خونه تون هستید، پنجره های upvc گزینه‌های بسیار خوبی به شمار می‌رن. اما این تنها مزیت upvc نیست. در ادامه با ما همراه باشین که ببینیم چه خبره:
1. نگهداری و تمیز کردن این پنجره‌ها بسیار آسونه و با یک دستمال مرطوب می‌تونید اون‌ها رو مانند روز اول تمیز و نو کنین.

، پنجره های upvc 1

2. Upvc یک ماده طبیعی و گرمه. فریم های چند جداره اون برای عایق بندی بسیار مناسبه و به شما کمک می‌کنه تو زمستون انرژی کمتری مصرف کرده و در هزینه‌های انرژی صرفه جویی کنین. پنجره‌های ساخته شده با upvc به صورت کلی عایق های حرارتی بهتری در مقایسه با آلومینیوم هستن.
3. upvc یک ماده سبکه که به شما کمک می‌کنه پنجره‌های دوجداره و سه جداره اون، نصب آسون و سریعی داشته باشند.

پنجره های upvc 2

4. پنجره های upvc در شرایط عالی می‌تونن تا ۲۰ سال دوام داشته باشند و سرمایه گذاری شما بر روی این پنجره‌ها مفید واقع می‌شه.
5. یکی دیگه از مزایای پنجره‌های upvc، اینه که در طول عمر رنگ خودشون رو از دست نمی‌دن و کمرنگ نمی‌شن.

پنجره های upvc 3

6. نسبت به آلومینیوم، ارزان تر است.

ویژگی‌های پنجره آلومینیومی چیست؟

حالا بریم سراغ ویژگی های پنجره آلومینیومی:
1. در مقابل آلومینیوم، نسبت به upvc بسیار قوی تره. به بیان دیگر، پنجره‌های آلومینیومی به دلیل استحکام قاب می‌تونن ظاهری باریکتر داشته باشن و از سطح شیشه‌ای بیشتری برخوردار باشن. به همین دلیل اونها در ساختمون‌های تجاری عمومی مانند مدارس، ادارات و ساختمون های دولتی بسیار محبوبیت دارن.

پنجره آلومینیومی 1

اما اگر به دنبال یک طراحی ویژه و خاص هستین، پنجره‌های آلومینیومی می‌تونن برای خونه‌های مسکونی نیز مفید باشن.
2. علاوه بر اینها، پنجره‌های آلومینیومی بسیار با محیط زیست سازگار هستن و بعد از ۲۰ سال می‌تونن به صورت نامحدود بازیافت بشن. بعد از بازیافت هم آلومینیوم جدید با کیفیتی ایجاد میشه که مجددا قابل استفاده است.
3. انعطاف پذیری آلومینیوم نسبت به upvc در طراحی بیشتر است.
4. در شرایط محیطی شدید مقاوم است.
خب حالا بریم سراغ اصل موضوع یعنی مقایسه این دو پنجره…

مقایسه پنجره آلومینیومی و پنجره upvc

مقایسه میتونه بر اساس معیارهای مختلفی انجام بشه که در زیر دسته بندی شده و کار رو برای شما آسون کردیم. اینطوری میتونین ببینین کدوم معیارها برای شما مهم تره و در نتیجه بر اساس همون معیار پنجره یو پی وی سی رو انتخاب کنین یا پنجره آلومینیومی.

معیار اول: هزینه و قیمت

بودجه ای که در دست دارید؛ بدون شک بر تصمیم گیریتون تاثیر گذاره. بهتره بدونید که پنجره های upvc نسبت به پنجره‌های آلومینیومی مقرون به صرفه‌تر هستند. پنجره‌های upvc به صورت کلی براق و سفید هستند اما اگر بخواهید پنجره‌های رنگی داشته باشید، هزینه رنگ کردن اونها کمتر از پنجره‌های آلومینیومی تموم میشه.

پنجره آلومینیومی 3

Upvc و آلومینیوم هر دو عایق‌های حرارتی فوق العاده‌ای رو ارائه می‌دن و در هزینه‌های انرژی صرفه جویی می‌کنند. با توجه به اینکه مزایای این دو پنجره مشابه هم دیگه است، بهتر است هنگام خرید به قیمت پنجره‌ها توجه لازم رو داشته باشید.

پنجره آلومینیومی 2

معیار دوم: نگهداری و طول عمر

یکی از مزایای پنجره‌های upvc و آلومینیومی اینه که شما هرگز نیازی به رنگ آمیزی یا جایگزینی اونها ندارید. به بیان دیگه، این دو مدل پنجره آسیب چندانی در برابر حوادث طبیعی نمی‌بینند و طول عمر بسیار زیادی دارند. همچنین در صورت کثیف شدن به راحتی با یک دستمال مرطوب تمیز میشن.

پنجره آلومینیومی 4

معیار سوم: سختی و مقاومت

پنجره های upvc بسیار سخت و مقاوم هستند. اما در مقایسه با اونها، آلومینیوم مقاوم تره. هر دو به اندازه‌ای انعطاف پذیر هستند که در برابر شرایط جوی مقاوم بوده و کارایی خودشون رو از دست نمی‌دن.

پنجره آلومینیومی 5

معیار چهارم: زیبایی شناسی

برای پنجره upvc رنگ سفید، رنگ رایجی است اما میشه از رنگ های دیگه ای هم استفاده کرد اما بسیار محدود. ولی پنجره آلومینیوم در مقایسه با یو پی وی سی تنوع رنگ بیشتری داره پس انتخاب مناسب تری است.

معیار پنجم: ساخت و تولید پنجره‌ها upvc و آلومینیومی و انرژی

پنجره‌های upvc با کیفیت بهتری در بازار موجوده و درجه بندی انرژی اون‌ها در رده +A و ++A قرار می‌گیره. در مقابل پنجره‌های آلومینیومی از نظر حرارتی به رده بندی پنجره‌های upvc نمی‌رسه. با این حال این پنجره‌ها از نظر نوع فلزی که در اونها به کار رفته؛ قوی‌تر هستن. اما با داشتن نوارهای حرارتی پلی آمید که قاب داخلی و خارجی رو از هم دیگه جدا می‌کنه؛ این پنجره‌ها نیز می‌تونن به درجه بندی انرژی C، B یا حتی A برسن. اما همه این موارد به ضخامت قاب و مشخصات پنجره بستگی داره.

پنجره آلومینیومی 6

نتیجه گیری
ویژگی‌های هر دو پنجره upvc و آلومینیومی رو در این مقاله با هم بررسی کردیم. همونطور که گفتیم هر دو میتونن انتخاب مناسبی برای فضای شما باشند. اما چیزی که مهمه اینه که انتخاب تون بر اساس شناخت نسبت به هر دو متریال و شناخت نیازهاتون باشه.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments