3.8 0

دانستنی‌های لازم در مورد انواع پنجره + 20 مدل پنجره جدید

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  9 اسفند 1401
هر چی لازمه درباره انواع پنجره بدونین + 20 مدل پنجره

یکی از زیباترین بخش‌های هر خانه، پنجره‌های آن هستند. در صورتی که خانه‌ای از داشتن پنجره محروم باشه، نورپردازی داخل خانه بسیار ضعیف خواهد بود و فضایی بسته در منزل به وجود می‌یاد. اما قبل از انتخاب پنجره باید با انواعش و فوت و فن هر نوع آشنا بشیم.

اجزای اصلی پنجره چیه؟

شیشه پنجره دوجداره

هر پنجره از بخش های ریز و درشتی تشکیل میشه. در این مقاله قصدمون، فقط پرداختن به موارد زیر است که بخش‌های اصلیِ پنجره هستن. این بخشها رو میشه به ترتیب زیر دسته بندی کرد:

  • شیشه
  • یراق آلات
  • فریم یا قاب
  • ساب فریم

خب حالا بریم با هر کدوم از این اجزای چهارگانه بیشتر آشنا بشیم…

1. شیشه چه انواعی داره؟

ممکنه براتون سوال پیش بیاد مگه چند نوع شیشه داریم؟؟ اصلاً چه اهمیتی داره نوع شیشه چی باشه؟ بالاخره یا ساده است یا دوجداره دیگه…

اما بذارین بهتون بگیم که شیشه ها انواع بسیار مختلفی دارن که معمولاً فقط از 5 نوع اونها در پنجره استفاده میشن. از طرفی چون شیشه بخش اصلی پنجره رو میسازه و علاوه بر زیبایی، در کاربری و حتی میزان مصرف انرژی اثرِ بسزایی داره، بهتره با انواع مختلفش آشنا بشین و درنتیجه بهترین انتخاب رو داشته باشین. خب بریم با این 5 نوع شیشه بیشتر آشنا بشیم:

1)  شیشه تخت

شیشه تخت

این شیشه ها بیشترین کاربرد رو در صنعت ساختمان دارن. چون وضوح بالای اونها باعث میشه انتخاب معقولانه ای باشن، علاوه بر این، هزینه اولیه نسبتاً کمی دارن که باعث میشه اولویت خرید بسیاری از افراد باشن، امااا معایب بسیار پررنگی هم دارن، مثلاً عایق حرارت و صوت نیستن و در مقابل ضربه هم خیلی آسیب پذیرند. یادتونه خونه مادربزرگ هامون از این شیشه ها بود و فقط با یک شوت کم زور یهو ترک میخوردن و میشکستن؟!! ☹

2)  شیشه سکوریت

شیشه سکوریت

سکوریت مثل شیشه تخت هست ولی با این تفاوت که مقاومت بیشتری در مقابل ضربه و حرارت داره. از این نوع شیشه بیشتر برای ویترین فروشگاه ها استفاده میشه و در صورت شکستن، خُرد میشن. خب وقتی خرد میشن تبدیل به شیشه های کوچولو کوچولو میشن و امکان آسیب رسیدن با افرادی که در محل هستن کمتر میشه نسبت به حالتی که یک تکه شیشه بزرگ مثل چاقو به سمتت پرتاب بشه (دور از جون)!!!

3)   شیشه دوجداره، سه‌جداره و چهارجداره

شیشه پنجره آلومینیومی

پنجره های دوجداره همونطور که از اسمشون مشخصه، از دو لایه شیشه ساخته میشن، با این تفاوت که بین دو شیشه فاصله وجود داره و فضای بین اونها با گازهای بی اثری مثل آرگون پر شده. این گاز، رسانش گرمایی و صوتی رو به حداقل میرسونه. در نتیجه شیشه نسبت به صدا یا حرارت عایق میشه.

خب طبیعیه که با افزایش تعداد جداره‌ها، قابلیت عایق بودن پنجره نسبت به صدا و حرارت به شدت بیشتر میشه. اما قیمت ساخت اون رو هم بیشتر میکنه. تا جایی که شیشه های سه‌جداره و چهارجداره بیشتر مصارف صنعتی دارن تا مسکونی.

4)   شیشه طرحدار

شیشه طرحدار

این شیشه هم از نوع شیشه تخت هست ولی با یک تفاوت بزرگ! بزرگترین تفاوت این نوع شیشه با سایر انواع، مات بودن این نوع هست.

5)  شیشه های مسلح

شیشه مسلح

برای ساخت این شیشه ها، از یک لایه توری در وسط شیشه استفاده میشه. این لایه توری باعث افزایش مقاومت در برابر ضربه در این نوع شیشه میشه.

خب حالا که با شیشه، واضح ترین بخ پنجره ها آشنا شدیم، بریم سراغ مخفی ترین بخش پنجره یعنی یراق آلات…

2.  یراق آلات پنجره یعنی چی؟ انواع یراق آلات چیه؟

یراق‌آلات مجموعه وسایلی هستن که باعث میشن بتونیم کارهای زیر رو با پنجره انجام بدیم:

  • باز و بسته کردن.
  • جابجا کردن پنجره.
  • قفل کردن لنگه های یه پنجره.

 

یراق آلات

به عبارت نوع بازشوی پنجره رو یراق الاتی که روی پنجره نصب شدن، تعیین میکنن. برای اینکه با انواع یراق آلات و در نتیجه بازشو بیشتر آشنا بشین، به دسته بندی جدول زیر توجه کنید:

مدل بازشو پنجره

نام بازشو

توضیحات

فیکس

پنجره‌ بدون بازشو

این پنجره‌ها میتونن یک لنگه، دو لنگه، سه لنگه و دارای کتیبه باشن. اما فیکس یا ثابت هستن.

بازشو تک حالته

پنجره با بازشوی تک حالته (افقی)

بازشوی افقی برای این پنجره‌ها میتونن یکی و بیشتر باشن.
بازشو عمودیپنجره با بازشوی تک حالته (عمودی)

این بازشوها یا از بالا به پایین و یا از پایین به بالا باز میشن.

بازشو دو حالته

پنجره‌ با بازشوی دو حالته (ترکیبی)

از ترکیب بازشوی عمودی و افقی، بازشوی مرکب درست میشه. این بازشوها میتونن همزمان بصورت افقی و عمودی باز بشن.
بازشو کشوییپنجره‌ با بازشوی کشویی

این پنجره ها باید حداقل دارای دو لنگه باشن. حرکت کشویی هم معمولا در جهت افقی انجام میشه.

بازشو کشویی دوحالته

پنجره‌ با بازشوی کشوییِ دو حالته

در این نوع بازشو، پنجره هم بصورت کشویی باز میشه و هم از فریم فاصله میگیره.
بازشو تاشوپنجره‌ با بازشوی تاشو

این پنجره ها هم بصورت تاشو باز میشن.

 

خب حالا وقتشه که بریم سراغ اسکلت پنجره و طبیعتاً گرون ترین بخش هر پنجره یعنی فریم یا قاب….

3.   قاب یا فریمِ پنجره چیه و چه انواعی داره؟

بخش بزرگ و مهم پنجره، قاب یا فِرِیم اون هست که انواع مختلفی داره. این بخش، وظیفه مهم نگهداشتن شیشه در کنار دیوار رو برعهده داره که باعث میشه دو جز جدا از هم، کنار هم قرار بگیرن.

انواع مختلف قاب براساس جنس و متریال سازنده‌ی اون، عبارت است از:

  1. پنجره چوبی
  2. پنجره آهنی
  3. پنجره آلومینیومی
  4. پنجره کامپوزیتی
  5. پنجره PVC و UPVC

خب حالا بریم با ویژگی ها، مزایا و معایب هر کدوم همراه با مدل هاشون آشنا بشیم…

1.   پنجره چوبی

در کنار زیبایی منحصر به فرد پنجره چوبی، میشه بزرگترین عیب اون رو آسیب پذیری بالای چوب در برابر عوامل محیطی دونست. مثلاً آسیب پذیری بالای چوب در مقابل رطوبت و البته موریانه میتونه استفاده کننده از این قاب رو پشیمون کنه. البته استفاده از رنگ، میتونه آسیب پذیری اون رو کاهش بده ولی باز هم چوبه دیگه!!!

مزایای پنجره با فریم چوبی:

  • قابلیت اجرای طرح روی قاب
  • تنوع زیاد در طرح متریال
  • طول عمر بالا
  • استفاده از رنگهای مختلف برای رنگ آمیزی
  • سازگاری خوب با محیط زیست

معایب پنجره با فریم چوبی:

  • گران بودن متریال
  • آسیب پذیری در مقابل رطوبت
  • جذب موریانه
  • مقاومت کم در برابر حرارت

 

کاربرد پنجره های چوبی:

اجرای طرح های لوکس و با کیفیت با استفاده از این متریال رایج هست. همچنین، اجرای طرح های سنتی و اجرای ارسی با استفاده از چوب نمای بهتری داره.

مدل های پنجره چوبی:

انواع پنجره

پنجره چوبی یکی از زیباترین انواع پنجره است که در حال حاضر در بسیاری از خانه‌های ویلایی مورد استفاده قرار می‌گیره؛ به این عکس‌ها نگاه کنید.

پنجره‌های بزرگ و چوبی این فضا با سقف چوبی بسیار هماهنگ بوده و در کنار تمامی این زیبایی‌ها، وجود پنجره‌های بزرگ باعث شده تا فضای سرسبز بیرون به خوبی به چشم بیاد.

پنجره چوبی

این پنجره چوبی خیلی خوب با محیط هماهنگ شده. رنگ آبی دیوارپوش و قرارگیری تابلوها تونسته به خوبی با میز و عسلی چوبی هماهنگی داشته و پنجره چوبی منظره سرسبز حیاط را به زیبایی نشان می‌ده.

2.  پنجره آهنی

پنجره های آهنی در گذشته و به خصوص در خانه های مسکونی قدیمی خیلی کاربرد داشت. اما در مورد معایب این پنجره میشه پای مظنون همیشگی یعنی رطوبت رو وسط کشید. استفاده از رنگ و یا پوشش ضد زنگ میتونه دست رطوبت رو از پنجره آهنی کوتاه کنه ولی به مرور زمان، زنگ زدگی تنها نتیجه ممکنه.

اما در هر صورت، مقاومت پنجره آهنی که پوشش رنگی داره خیلی بیشتر از پنجره چوبیه و برای آب‌وهوای معتدل میتونه گزینه مناسبی باشه.

مزایای پنجره با فریم آهنی:

  • ارزان بودن متریال
  • مقاومت در برابر ضربه
  • استفاده از رنگ های مختلف برای رنگ آمیزی

معایب پنجره با فریم آهنی:

  • مقاومت کم در مقابل رطوبت (استفاده از ضدزنگ باعث مقاومتر شدن میشه)
  • عایق نبودن نسبت به گرما
  • وزن بالای متریال

کاربرد پنجره آهنی:

پنجره آهنی، در ساختمان های قدیمی تر زیاد استفاده میشد و امروزه طرفداران کمتری داره.

مدل پنجره آهنی:

پنجره آهنی

در حال حاضر در برخی طرح های خاص و در خانه‌های شهری از انواع پنجره همچون پنجره آهنی استفاده می‌شه؛ به این تصاویر نگاه کنید.

طرح گرد این پنجره در خانه‌های مدرن امروزی طرفدار بسیاری پیدا کرده و می‌تونه به خوبی فضای شهر را نشان بده. این پنجره آهنی با تیرآهن طرح چوبی که به جهت تزئین بر روی سقف استفاده شده، هماهنگ بوده و ترکیب رنگ سفید با پارکت چوبی را به خوبی به نمایش گذاشته.

پنجره آلومینیومی

افرادی که به امنیت خانه اهمیت می‌دهند به احتمال زیاد از پنجره آهنی استفاده می‌کنند. این منزل به خوبی تونسته از پنجره آهنی به عنوان محافظ شیشه‌ها و خانه استفاده کنه. شیشه پنجره این خانه به دلیل وجود پنجره آهنی از دسترس سارقین در امانه!

پنجره کامپوزیتی

در این اتاقک زیر شیروانی از پنجره آهنی استفاده شده طوری که هماهنگی رنگ کرمی و قهوه‌ای به خوبی انجام شده و نورپردازی مناسبی را برای اتاقک به همراه آورده.

پنجره پی وی سی و یو پی وی سی

در این طراحی، ترکیب رنگ طوسی و سفید با رنگ مشکی زیبایی محیط را افزایش داده. پارکت طرح چوب این محیط به خوبی با فضا هماهنگ بوده و وجود قاب عکس‌های سفید و مشکی نیز بسیار زیبا انجام شده.

پنجره های دوجداره

این پنجره هلال بسیار زیبا طراحی شده به طوری که شیشه پنجره بسیار بزرگ بوده و به خوبی منظره حیاط و فضای بیرون را نشان می‌ده.

شیشه پنجره

یکی از طرح‌های کلاسیک برای پنجره آهنی این پنجره هست. این پنجره به خوبی رنگ آمیزی شده و با محیط بیرون ساختمان هماهنگی بالایی داره.

3.  پنجره آلومینیومی

هرچند پنجره آلومینیومی برای محیط های با رطوبت بالا گزینه مناسبی به شمار میره، ولی بهتره اینو بدونیم که به مرور زمان، رنگ درخشان خودش رو ازدست میده و به رنگ زرد تمایل پیدا میکنه که ظاهر خوبی نداره.

البته درست‌تر اینه که بگیم آلومینیوم زنگ میزنه و همین زنگ آلومینیوم، باعث محافظت اون در مقابل رطوبت میشه. یعنی از محصول رطوبت در مقابل رطوبت استفاده میکنه!

مزایای پنجره با فریم آلومینیومی:

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • وزن کم
  • طول عمر بالا
  • دارای تنوع فریم و رنگ
  • هماهنگ با انواع یراق آلات

معایب پنجره با فریم آلومینیومی:

  • تنوع رنگی پایین
  • ترمیم پذیری ضعیف
  • عایق نبودن نسبت به گرما

کاربرد پنجره آلومینیومی:

در ساختمان ها بصورت معمول استفاده میشه و طرفداران خودش رو داره، به خصوص در سرویس بهداشتی، حمام، استخر و محل هایی که رطوبت بالایی دارن به کار میره اما دوام اون نسبت به پنجره های PVC و UPVC کمتره.

مدل پنجره آلومینیومی:

پنجره آلومینیومی نوع دیگری از انواع پنجره هست که طرفداران مخصوص به خودش رو داره.

انواع پنجره چوبی

محافظ این درب از جنس آهنی بوده و پنجره‌های آن به صورت آلومینیومی طراحی شده که می‌تونه علاوه بر زیبایی، به محافظت بیشتر خانه اضافه کنه.

انواع پنجره آهنی

آلومینیوم در برابر رطوبت زنگ نمی‌زنه و به همین دلیل یک انتخاب مناسب برای استفاده در سرویس بهداشتی هستش. در این بخش می‌توان به خوبی زیبایی پنجره آلومینیومی بزرگ موجود بر روی سقف را تماشا کرد.

4.  پنجره کامپوزیتی

کامپوزیت به معنای ترکیب دو ماده ای که با هم ترکیب نمیشن هست و پنجره کامپوزیت اکثرا از ترکیب چوب و آلومینیوم ساخته میشن. این پنجره ها در عمل دارای کارایی بالاتری نسبت به سایر متریال هستن ولی نقطه ضعف اونها قیمت بالاترشون هست.

مزایای پنجره با فریم کامپوزیتی:

  • کارایی بهتر نسبت به پنجره آلومینیومی
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • طول عمر بالا
  • به تعمیر و تعویض کمی مورد نیازه

معایب پنجره با فریم کامپوزیتی:

  • قیمت بالا

کاربرد پنجره کامپوزیتی:

نماهای خارجی که در معرض رطوبت قرار دارن.

مدل پنجره کامپوزیتی:

انواع پنجره کامپوزیتی

این پنجره کامپوزیتی به خوبی فضا سازی شده و می‌تونه نوررسانی را در طول روز برای داخل منزل ایجاد کنه.

انواع پنجره آلومینیومی

ترکیب رنگ سفید و طوسی این منزل بسیار زیباست. پنجره‌های موجود در این منزل از جنس کامپوزیت بوده و به دلیل بزرگ بودن فضای قرارگیری شیشه پنجره، می‌تونه به زیبایی محیط اضافه کنه.

انواع پنجره PVC

رنگ سفید پنجره‌ها همخوانی بالایی با دیوارپوش‌ها، مبلمان، کوسن، قفسه و غیره داشته و شیشه پنجره‌ها می‌تونه به خوبی فضای بیرون را نشان بده.

5.    پنجره پی وی سی و یو پی وی سی

پنجره پی وی سی و یو پی وی سی که بسیار پرمصرف هست را در این بخش با هم بررسی می‌کنیم.

مواد پایه این پنجره ها از پلی ونیل هست و دوام بالایی در مقابل رطوبت و حتی ضربه دارن. شاید بشه نقطه ضعف اون رو به عنوان قیمت بالای مواد اولیه در نظر گرفت.

مزایای پنجره با فریم پی وی سی و UPVC:

  • وزن کم
  • عایق حرارتی خوب
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • تنوع در رنگ

معایب پنجره با فریم PVC و یو پی وی سی:

  • قیمت بالا
  • نیاز به استفاده از ساب فریم فلزی
  • واکنش متریال با برخی مواد شوینده

کاربرد پنجره پی وی سی:

استفاده در تمامی پنجره ها، مخصوصا پنجره های سرویس بهداشتی و حمام.

مدل پنجره یو پی وی سی و پی وی سی:

انواع پنجره uPVC

این پنجره یو پی وی سی با طرح چوب بوده و به زیبایی هماهنگی لازم را با وسایل داخل منزل همچون میز و صندلی‌ها ایجاد کرده. شیشه پنجره این مدل بسیار بزرگ بوده و فضای حیاط بیرون را به خوبی نشان می‌ده.

انواع پنجره دوجداره

این پنجره پی وی سی و یو پی وی سی که شیشه پنجره آن به قسمت‌های کوچک تقسیم شده و به زیبایی دکوراسیون منزل اضافه کرده.

انواع شیشه پنجره

این پنجره پی وی سی که می‌بینید شیشه پنجره‌هاش به 4 قسمت تقسیم شده و به دلیل شیشه‌های بزرگی که داره، فضای داخل و بیرون را به خوبی نمایان می‌کنه.

شیشه پنجره چوبی

این پنجره پی وی سی و یو پی وی سی به صورت چند بعدی بوده و امکان قرارگیری فضایی برای گلدان‌ها را ایجاد کرده.

برای آشنا با قیمت چند مدل پنجره پی وی سی و یو پی وی سی، روی لینک زیر کلیک کنید:

قیمت پنجره دو جداره

تفاوت پنجره PVC با UPVC چیه؟

فریم یو پی وی سی (Unplasticized Poly Vinyl Chloride) نسل جدید پروفیل پی وی سی (Poly Vinyl Chloride) است. پنجره های PVC در برابر نور خورشید، تغییر رنگ میدن و این موضوع یکی از مهمترین معایب این نوع پروفیل است. اما در نوع UPVC سعی شده این مشکل حل بشه و میشه گفت مهمترین تفاوت شون همین مورده. که البته باعث میشه قیمت UPVC گران تر از PVC باشه.

برای اطلاعات بیشتر مطلب تفاوت پنجره pvc و upvc رو بخونید.

و اما بریم سراغِ اخرین بخش سازنده‌ی پنجره یعنی ساب فریم…

4.   ساب فریم چیه؟

ساب فریم

در عکس بالا، میتونین ساب فریم رو با نقطه‌چین قرمز در دیوار ببینین. معمولا ساب فریم از جنس پروفیل های آهنی با سطح مقطع مستطیل هست که در حین اجرای دیوار و قبل از اتصال پنجره به دیوار نصب میشه.

حدس میزنی کار این بخش چیه؟

فشارهای وارد شده از طرف دیوار به پنجره رو کنترل میکنه.

یکی از رایج ترین فشارها، فشار حاصل از وزن دیوار بالاسری پنجره است که به مرور زمان باعث عدم کارکرد صحیح پنجره میشه.

جمع بندی و نتیجه گیری

خب همونطور که گفتیم هر پنجره شامل 4 بخش اساسی است:

  1. شیشه
  2. یراق آلات
  3. فریم یا قاب
  4. ساب فریم

مهمترین نکته در انتخاب پنجره مناسب اینه که نسبت به انواع اون آشنایی اولیه داشته باشین و بعد بدونین برای محل مورد نظر شما کدوم مدل مناسب تر بوده و میتونه کاربری مورد نظرتون رو بهتون ارائه بده.

ما در این مقاله سعی کردیم بصورت خلاصه شما رو با اجزای پنجره و مزایا و معایب هر نوع پنجره آشنا کنیم تا بتونین انتخاب آگاهانه تری داشته باشین.

سوالات متدوال

انواع مختلف پنجره بر اساس قاب و متریال سازنده آن چه مواردی هستند؟
– پنجره چوبی
– پنجره آهنی
– پنجره آلومینیومی
– پنجره کامپوزیتی
– پنجره PVC و UPVC

مزیت‌های کاربرد پنجره چوبی در ساختمان چیست؟
– قابلیت اجرای طرح روی قاب
– تنوع زیاد در طرح متریال
– طول عمر بالا
– استفاده از رنگهای مختلف برای رنگ آمیزی
– سازگاری خوب با محیط زیست

معایب استفاده از پنجره چوبی در ساختمان چیست؟
– گران بودن متریال
– آسیب پذیری در مقابل رطوبت
– جذب موریانه
– مقاومت کم در برابر حرارت

مزیت‌های کاربرد پنجره آهنی در ساختمان چیست؟
– ارزان بودن متریال
– مقاومت در برابر ضربه
– استفاده از رنگ های مختلف برای رنگ آمیزی

معایب استفاده از پنجره آهنی در ساختمان چیست؟
– مقاومت کم در مقابل رطوبت (استفاده از ضدزنگ باعث مقاومتر شدن میشه)
– عایق نبودن نسبت به گرما
– وزن بالای متریال

مزیت‌های کاربرد پنجره آلومینیومی در ساختمان چیست؟
– مقاومت بالا در برابر رطوبت
– وزن کم
– طول عمر بالا
– دارای تنوع فریم و رنگ
– هماهنگ با انواع یراق آلات

معایب استفاده از پنجره آلومینیومی در ساختمان چیست؟
– تنوع رنگی پایین
– ترمیم پذیری ضعیف
– عایق نبودن نسبت به گرما

مزیت‌های کاربرد پنجره PVC و UPVC در ساختمان چیست؟
– وزن کم
– عایق حرارتی خوب
– مقاومت در برابر رطوبت
– تنوع در رنگ

معایب کاربرد پنجره PVC و UPVC در ساختمان چیست؟
– قیمت بالا
– نیاز به استفاده از ساب فریم فلزی
– واکنش متریال با برخی مواد شوینده

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments