3.7 0

سرویس بهداشتی به سبک ترنزیشنال چیست؟

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  12 مهر 1400
دکور حمام و سرویس انتقالی (5)

تا حالا سبک انتقالی یا ترنزیشنال به گوشتون خورده؟؟ انجمن ملی آشپزخانه و حمام که یک انجمن تجاری غیرانتفاعی در امریکاست اعلام کرده که در سال‌های اخیر سرویس‌های بهداشتی انتقالی کارآمدترین و پرطرفدارترین نوع در بین سایر سبک‌های دکوراسیون بودن.

اگر بخوایم یک نمای کلی از یک سرویس بهداشتی انتقالی بهتون بدم، می‌تونید فضایی رو تجسم کنید که یک وان چینی با پایه‌هایی به شکل پنجه و یک روشویی پایه‌دار در کنار سایر مبلمان مدرن یا معاصر با زوایای مشخص و کمد و قفسه‌های ساده قرار گرفتن. ترکیب عناصر طراحی سنتی، وینتیج و تاریخی با نمونه‌های مدرن و معاصر در چنین سبکی دیده می‌شوند که برای نسل‌های مختلف یک خانه جذاب هستن و سلیقه همه رو در برمی‌گیرن.

چطور میشه سرویس بهداشتی با ظاهر ترنزیشنال داشت؟

با انتخاب ترکیب مناسبی از عناصر در سبک ترنزیشنال می‌تونید به طرحی دست پیدا کنید که همزمان هم سنتی هست و هم معاصر. خیلی‌ها ترجیح میدن در طراحی انتقالی یک نقطه کانونی برای جلب توجه داشته باشن. در سرویس بهداشتی، وان می‌تونه این نقش رو به عهده بگیره و همه نظرها به خودش جلب کنه، چه با انتخاب یک وان کاملا سنتی چینی با پایه چنگالی طلایی یا یک وان مکعبی فوق مدرن.

طراحی سرویس بهداشتی انتقالی (1)

سطوح هم قابلیت زیادی برای نشان دادن سبک در یک فضا دارن؛ کفپوش‌ها می‌تونن از تخته‌های چوبی سنتی که در کنار کمد و قفسه‌ای به سبک دکوراسیون معاصر خودنمایی کنند یا برعکس کفپوش‌هایی از جنس کاشی یا سنگ و کمد‌های دست‌ساز ظاهری فوق‌العاده به سرویس بهداشتی انتقالی می‌بخشن. حتی می‌تونید از یک یا چند عنصر تزئینی در این فضا استفاده کنید که گذر زمان رو نشون بدن.

طراحی سرویس بهداشتی انتقالی (2)

ویژگی‌های سرویس بهداشتی انتقالی چیست؟

در ادامه 7 ویژگیِ حمام و سرویس بهداشتی سبک انتقالی یا ترنزیشنال رو باهم مرور میکنیم.

1.  ترکیبی از دو سبک در دکوراسیون انتقالی

سرویس بهداشتی انتقالی می‌تونه معانی مختلفی داشته باشه و بارزترین اون‌ها ترکیبی از سبک‌های سنتی و معاصر هست. فضایی با خطوط صاف اما نه بیش از حد معاصر در کنار گرمی و راحتی سبک سنتی که نه خیلی سرده و نه خیلی براق!

طراحی سرویس بهداشتی انتقالی (3)

2.  ماندگاری فضا در سرویس بهداشتی انتقالی

باتوجه به ویژگی‌های متنوع سبک ترنزیشنال و محدودیت‌های کمتر اون نسبت به سایر سبک‌ها، هم‌چنین روند تکاملی اون در طول زمان، می‌تونیم این سبک رو برای نسل‌ها و سال‌های متمادی بدونیم که هیچ‌وقت قدیمی نمیشه و از مد نمیفته. پس خیالتون راحت باشه که اگر سرویس بهداشتیتون رو به سبک انتقالی دکور کنید، می‌تونید تا زمان پیری با رضایت از این فضا استفاده کنید.

طراحی سرویس بهداشتی انتقالی (4)

3. ایمنی و داشتن دسترسی آسان؛ ملزومات سبک انتقالی در سرویس بهداشتی

یکی از ویژگی‌های خوب سرویس‌های بهداشتی انتقالی این هست که در عین حال جذابیت، کاملا ایمن طراحی میشه که شما بدون توجه به سن و توانایی جسمانی بتونید به راحتی از اون استفاده کنید. مثلا اگر میله‌هایی برای یک عده تزئینی به حساب بیان، برای پدربزرگ مادربزرگ شما به منزله کمک هست و از سقوط اون‌ها جلوگیری می‌کنه، حتی می‌تونید برای جاگذاری حوله هم ازش استفاده کنید.

دکوراسیون حمام ترنزیشنال (1)

مثلا صندلی‌های نیمکت‌دار در این فضا می‌تونن برای تراشیدن پا یا نشستن عمل کنند، هم‌چنین برای کسانی که آسیب دیده هستن و قادر به ایستادن نیستن، کمک باشه. دوش‌های دستی هم دقیقا به همین دلیل بسیار پرطرفدار هستن.

دکوراسیون حمام ترنزیشنال (2)

توالت فرنگی که نسبت به انواع ایرانی و سنتی اون برای سلامت انسان مفیدتر هست، به درد افراد قدبلند هم می‌خوره. شیرهای دستی یا لمسی برای کسانی که آرتروز دارن بسیار مناسبه! نقش تکنولوژی در زندگی امروز!

دکوراسیون حمام ترنزیشنال (3)

4.  اهمیت فضای ذخیره‌سازی در سرویس بهداشتی

چیزی که در سرویس‌های بهداشتی به سبک انتقالی زیاد دیده میشه، فضای کافی برای جایگذاری وسایل مختلفه؛ کمدها و قفسه‌هایی که وسایل مورد نیاز رو در خودشون جای دادن تا هیچ آشفتگی در فضای سرویس بهداشتی وجود نداشته باشد.

دکوراسیون حمام ترنزیشنال (4)

5.  جنس پیشخوان و روشویی و شیرآلات در سبک انتقالی

گرانیت و مرمر هستن. چینی و چدن سفید هم برای روشویی متریالی متداول محسوب میشه و نوع توکار اون‌ها بیشترین استفاده رو دارن. شیرآلات در سرویس‌های بهداشتی انتقالی مطابق آخرین تکنولوژی روز هست که می‌تونن حرکتی، لمسی یا دستی باشن و معمولا از جنس نیکل، کروم و فولاد ضدزنگ هستن که در انواع مات، براق استفاده میشن.

دکور حمام و سرویس انتقالی (1)

6.  کفپوش‌های متداول سبک انتقالی در سرویس بهداشتی

کفپوش‌های سرامیکی، چینی، سنگی یا وینیل لوکس، چوب و مرمر گزینه‌های متداول برای کفسازی سرویس‌های بهداشتی انتقالی هستن. استفاده از کفپوش‌هایی از جنس کاشی با روکش مات راهی عالی برای پیشگیری از لیز خوردنه، در عین حال که اصول سبک رو هم خدشه‌دار نمی‌کنه.

دکور حمام و سرویس انتقالی (2)

7.  رنگ‌های انتخابی برای سرویس بهداشتی ترنزیشنال

از اونجایی که رنگ عنصری مهم در نشون دادن سبک یک فضاست و سبک انتقالی به رنگ‌های زمینه‌ای خنثی معروفه، پس احتمالا بیشتر سرویس‌های بهداشتی ترنزیشنال رو در رنگ‌های سفید، بژ، خاکستری، استخوانی یا آبی و نقره‌ای ببینید. یکی از رنگ‌هایی که شاید کمتر به اون توجه بشه، آبی هست که با سفید ترکیب شده، درواقع سفیدی هست که کمی سایه آبی رنگ داره. این رنگ ترکیبی کاملا مناسب فضایی مثل سرویس بهداشتی هست، تمیزی، آرامش از این رنگ می‌باره.

دکور حمام و سرویس انتقالی (3)

ترکیب این رنگ‌ها در کنار چوب می‌تونه منعکس‌کننده حس طبیعت باشه و برای روح بخشیدن به فضا هم میشه جزئیات رو با رنگ‌های مکمل انتخاب کرد که تنوع و هماهنگی رو توامان داشته باشه.

دکور حمام و سرویس انتقالی (4)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments