0

30 ایده دکور عطاری؛ چگونه مغازه عطاری شیک طراحی کنیم؟

  9 مرداد 1403     -      تاریخ انتشار:  10 مرداد 1403
عکس شاخص سه تا مغازه عطاری با قفسه و کمد چوبی و ظروف شیشه‌ای برای محصولات
آنچه می خوانید...

    طراحی دکوراسیون مغازه عطاری خود را می‌توانید با انتخاب رنگ‌های خنثی مانند سفید و یا رنگ‌های شاد و پرانرژی مانند لیمویی برای دیوارها و یا کمدها و قفسه‌ها آغاز کنید. برای چیدمان محصولات عطاری انتخاب میز و شلف‌های ساده و امروزی، سلطنتی و کنده‌کاری‌شده و یا سنگی و آجری، بستگی به سبک دکوراسیون مغازه عطاری شما دارد. در این مطلب از سلام ساختمان به معرفی سبک‌های رایج برای دکوراسیون مغازه عطاری می‌پردازیم و نکات مهمی که در طراحی دکوراسیون فروشگاه عطاری باید بدانید را می‌گوییم. صاحبان عزیز عطاری لطفا قبل از اقدام به طراحی مغازه خود این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

    انواع دکوراسیون عطاری بر اساس سبک طراحی

    انتخاب دکوراسیون مناسب برای عطاری، نقشی اساسی در جذب مشتری و ایجاد فضایی دلنشین برای آن‌ها دارد. سبک‌های مختلفی برای دکوراسیون عطاری وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی برخی از رایج‌ترین سبک‌های دکوراسیون عطاری می‌پردازیم.

    ·   دکور عطاری مدرن

    سبک مدرن دکور مغازه عطاری، با المان‌های امروزی و ساده مثل گلدان‌ها و لوسترهای مینیمال شناخته می‌شود. در طراحی کمد و قفسه دکور عطاری مدرن، از خطوط صاف و ساده و بدون منبت کاری‌های اضافی استفاده می‌کنند. سادگی جزو جدانشدنی در این سبک است. در مغازه عطاری مدرن زیر، باکس‌های قرارگیری ظروف ادویه، بدون تزئینات اضافی هستند. همچنین سقف چوبی و چراغ‌های آویز مشکی ساده، سبک مدرن را در این مغازه به نمایش گذاشته‌اند.

    مغازه عطاری مدرن با کمدهای قهوه‌ای

    بانکه‌ها و شیشه‌های فروشگاه عطاری زیر ساده و به سبک امروزی هستند. اگر دوست داشتید می‌توانید با نصب کفپوش چوبی، گرما و صمیمیت را وارد دکور مغازه عطاری مدرن خود کنید.

    مغازه عطاری مدرن شیشه‌های ساده

    پالت رنگی خنثی مانند سفید، طوسی و یا خاکستری در سبک مدرن رایج است. در دکوراسیون عطاری شیک زیر، نصب چراغ‌های خطی در سقف و استفاده از رنگ سفید برای دیوارها، سبک مدرن را به خوبی به نمایش گذاشته است.

    30 ایده دکور عطاری؛ چگونه مغازه عطاری شیک طراحی کنیم؟

    ·   دکور عطاری سنتی و کلاسیک

    دکوراسیون کلاسیک برای عطاری، انتخابی ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال فضایی گرم، صمیمی و نوستالژیک هستند. این سبک دکوراسیون با استفاده از عناصر سنتی و طبیعی، حس آرامش و اصالت را به مشتریان شما القا می‌کند و فضایی دلنشین برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. از ویژگی‌های اصلی سبک کلاسیک کنده‌کاری‌های حجیم روی کمد و قفسه‌های عطاری است. این سبک، مغازه عطاری شما را لوکس نشان می‌دهد.

    در فروشگاه عطاری زیر کنده‌کاری‌های هنرمندانه روی سقف، ستون، کشوها و قفسه‌ها، سبک کلاسیک را نشان می‌دهند که فضایی سلطنتی ساخته‌اند.

    دکور کلاسیک مغازه عطاری با قفسه و میز منبت‌کاری شده

    در تصویر زیر شاهد منبت‌کاری روی سقف و قفسه‌های عطاری هستیم. استفاده از متریال چوب نیز در سبک کلاسیک بسیار رایج است. برای آشنایی بیشتر با سبک کلاسیک و دریافت مشاوره رایگان در مورد دکوراسیون عطاری، می‌توانید از سلام ساختمان کمک بگیرید.

    مشاوره رایگان سلام ساختمان

    دکور کلاسیک عطاری با میز و قفسه چوبی

    نصب تابلوهای قیمتی، قراردادن چراغ‌های دیواری با ظاهری کلاسیک و نصب کفپوش چوبی در مغازه عطاری کلاسیک زیر، فضایی تماشایی ساخته است.

    دکور کلاسیک مغازه عطاری با کمد و قفسه چوبی منبت‌کاری شده

    ·   دکور عطاری روستیک

    برای عطاری‌هایی که به دنبال ایجاد فضایی صمیمی و نزدیک به طبیعت هستند، دکوراسیون روستیک گزینه‌ای ایده‌آل است. این سبک با استفاده از متریال‌های طبیعی مانند چوب، سنگ و فلز، حس نزدیکی به طبیعت را به مشتریان شما القا می‌کند. در مغازه عطاری زیر دیوارهای سنگی، قفسه‌های فلزی و کمدهای چوبی به خوبی سبک جذاب روستیک را به نمایش گذاشته اند.

    دکور روستیک مغازه عطاری

    در دکور روستیک فروشگاه عطاری زیر علاوه‌بر دیوارهای سنگی، ایده‌ای خلاقانه اجرا شده‌است. داخل سقف چوبی این مغازه محصولات عطاری مانند سیر، رزماری و گندم آویزان شده است و فضایی تماشایی خلق کرده‌اند.

    دکور روستیک با سقف چوبی و دیوار آجری مغازه عطاری

    ایده‌های طراحی دکوراسیون مغازه کوچک عطاری

    فضای کوچک مانعی برای خلق یک عطاری زیبا و کارآمد نیست! با کمی خلاقیت و ظرافت می‌توانید عطاری خود را به مکانی جذاب و دعوت‌کننده تبدیل کنید که مشتریان را مجذوب خود کند. در ادامه چند ایده برای طراحی دکوراسیون مغازه کوچک عطاری به شما ارائه می‌دهیم:

    • شلف‌های دیواری: در دکوراسیون عطاری کوچک خود قفسه‌های دیواری و چند طبقاتی نصب کنید تا از فضای عمودی نهایت استفاده را ببرید. قفسه‌هایی که امکان تنظیم ارتفاع را دارند، می‌توانند فضای ذخیره‌سازی کافی برای هر محصول با هر اندازه‌ای را فراهم کنند. همچنین از قفسه‌های گردان یا کشویی استفاده کنید تا به حداکثر رساندن فضای ذخیره‌سازی و دسترسی آسان به محصولات کمک کنید.

    قفسه چرخان در مغازه عطاری کوچک

    • استفاده از رنگ روشن: رنگ‌های روشن مانند آبی، سفید، شیری، طوسی روشن یا کرم، باعث روشنی و دلبازی دکور عطاری کوچک می‌شوند.

    رنگ سبز و سفید در مغازه کوچک عطاری

    • استفاده از چندین منبع نور: نصب نورهای خطی، هالوژن و چراغ‌های آویزان باعث روشنایی و درخشش بیشتر مغازه کوچک عطاری می‌شوند.

    نورهای هالوژن و چراغ آویزان در مغازه عطاری کوچک

    • قراردادن بانکه شیشه‌ای: برای قراردادن محصولات عطاری در مغازه کوچک، بانکه‌های شیشه‌ای شفاف به بزرگ نشان دادن فضا کمک می‌کنند. نصب آینه نیز باعث انعکاس نور و دلبازی فضا می‌شود.

    نصب آینه در مغازه عطاری کوچک

    با رعایت نکات بالا می‌توانید فضای کوچک مغازه عطاری خود را شیک و تماشایی کنید.

    8 نکته در طراحی مغازه عطاری شیک + مدل‌های 1403

    طراحی دکور مغازه عطاری شیک و یا هر مغازه دیگری، نه تنها ظاهر مغازه شما را جذاب می‌کند، بلکه می‌تواند به جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش شما نیز کمک کند. در اینجا، به برخی از نکات کلیدی در طراحی مغازه عطاری شیک در سال 1403 و همچنین مدل‌های مختلفی که می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید، می‌پردازیم.

    1.    ویترین عطاری

    ویترین عطاری، اولین جایی است که مشتریان شما با آن روبرو می‌شوند و نقشی اساسی در جذب آن‌ها به داخل عطاری و ترغیب آن‌ها به خرید دارد. ویترین دکور عطاری شیک زیر با نمای شیشه، نورپردازی آفتابی و قراردادن شیشه‌های محصولات رو به نمای بیرون مغازه، باعث جذب مشتری می‌شود.

    ویترین شیشه‌ای مغازه عطاری

    در ویترین عطاری مغازه زیر گلدان‌های زیبایی آویزان کرده‌اند که باعث طروات و زیبایی فضا شده‌‌اند. قراردادن میز جلوی ویترین عطاری و چیدن محصولات روی آن، باعث آشنایی مشتریان با محصولات مغازه و افزایش تجربه آن‌ها می‌شود.

    ویترین شیشه‌ای و قراردادن میز جلوی ویترین عطاری

    2.    دکور عطاری ام دی اف و سایر متریال‌های رایج

    ام دی اف، متریالی محبوب و کاربردی در طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی مغازه عطاری است. ام دی اف در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شود که این تنوع، امکان ایجاد دکوراسیونی متناسب با سلیقه و نیاز شما را فراهم می‌کند. همچنین متریال ام دی اف قیمت مناسبی دارد. دکور ام دی اف تصویر زیر به رنگ قهوه‌ای روشن باعث دلبازی و روشنی مغازه عطاری شده است.

    دکوراسیون ام دی اف قهوه‌ای روشن در مغازه عطاری کوچک

    میز و شلف‌های استیل در مغازه عطاری زیر فضایی مدرن ساخته‌اند. همچنین قراردادن بانکه‌هایی با درب‌های استیل نیز هماهنگی جذابی با دکور این مغازه ایجاد کرده‌اند.

    قفسه و شلف فلزی در مغازه عطاری

    دکوراسیون عطاری سنتی زیر با استفاده از قفسه‌هایی از جنس چوب و میزی از جنس سنگ، فضایی روستیک خلق کرده‌اند. ترکیب چوب و سنگ، حس و حالی سنتی و قدیمی به فضا می‌بخشد.

    دکوراسیون عطاری با قفسه چوبی و میز سنگی

    3.    انواع قفسه دکور عطاری

    قفسه‌های دکوری، نقش مهمی در چیدمان و نمایش محصولات در عطاری‌ها دارند. انتخاب قفسه مناسب، نه تنها به زیبایی و نظم عطاری شما می‌افزاید، بلکه می‌تواند به افزایش فروش و رونق کسب و کارتان نیز کمک کند. قفسه‌های مغازه عطاری را می‌توانید از متریال‌های گوناگونی تهیه کنید. برای مثال قفسه چوبی مغازه عطاری زیر فضایی گرم ایجاد کرده است.

    قفسه چوبی در مغازه عطاری

    قفسه‌ و کشوهای فلزی برای مغازه عطاری، فضایی امروزی خلق می‌کنند. شما می‌توانید با نصب نورهای مخفی درون قفسه‌ها به درخشش محصولات عطاری کمک کنید.

    شلف فلزی در مغازه عطاری

    4.    چیدمان عطاری سنتی

    دکور عطاری سنتی را معمولا از متریال طبیعی مانند چوب، آجر و یا سنگ می‌سازند. میز، قفسه، کفپوش و سقف‌های چوبی مغازه عطاری زیر به خوبی چیدمان سنتی را به نمایش گذاشته است. البته نصب نورهای خطی مشکی در سقف این مغازه عطاری، حس و حال مدرنیته را ایجاد کرده است. نکات طراحی دکوراسیون سقف مغازه را در مطلب دیگری مورد بررسی قرار داده‌ایم.

    دکور چوبی در مغازه عطاری

    خوب است که بدانید! چیدمان امروزی عطاری زیر با استفاده از قفسه‌های فلزی، نورهای خطی و کفپوش ساده سفید مشخص شده‌است. قراردادن میز گرد در مرکز مغازه، یک نقطه کانونی ایجاد کرده است. این میز گرد باعث جلب توجه مشتریان به محصولات دور میز می‌شود.

    چیدمان مدرن مغازه عطاری

    5.    نورپردازی دکور عطاری

    نورپردازی سقف، دیوارها و یا داخل قفسه‌ها، نقشی کلیدی در زیبایی مغازه عطاری شما دارند. نورپردازی مناسب می‌تواند ویترین و محصولات دکور عطاری شما را برجسته‌تر نشان دهد و فضایی دلنشین و گرم برای مشتریان ایجاد کند. به ویژه از نورپردازی موضعی برای برجسته کردن محصولات خاص، پیشخوان یا سایر المان‌های مهم دکوراسیونی عطاری استفاده کنید. در تصویر زیر استفاده از نورهای خطی و نصب نورهای مخفی در قفسه‌های محصولات باعث روشنایی و دلبازی فضا شده‌اند.

    نورهای خطی و مخفی در مغازه عطاری

    نورهای رنگی می‌توانند فضایی شاداب و نشاط‌ آور در عطاری ایجاد کنند و به مشتریان حس و حالی مثبت و دلنشین القا کنند. در مغازه عطاری زیر نورهای زرد، آبی، صورتی و زرد درون قفسه محصولات نصب شده‌اند.

    نورهای زرد، صورتی و آبی در قفسه مغازه عطاری

    6.    رنگ دکوراسیون عطاری

    انتخاب رنگ دکوراسیون عطاری، نقشی کلیدی در جلب توجه مشتریان و ترغیب آن‌ها به خرید ایفا می‌کنند. رنگ‌های شاد و پویا مانند آبی، سبز، صورتی و قرمز، می‌توانند فضایی پرنشاط و سرشار از شور و اشتیاق در عطاری شما ایجاد کنند. استفاده از این رنگ‌ها برای دیوارها، قفسه‌ها و یا حتی کمد و کشوهای محصولات، می‌تواند به زیبایی هرچه بیشتر عطاری شما بیافزاید. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، هماهنگی رنگ زرد و سبز در سقف و قفسه‌ها، جلوه‌ای جذاب به این عطاری بخشیده است.

    دکوراسیون عطاری با دیوار زرد، و کمدهای زرد، آبی و قرمز

    در کنار رنگ‌های شاد و پویا، استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، طوسی و شیری نیز می‌تواند به زیبایی و مدرن شدن فضای عطاری شما کمک کند. این رنگ‌ها با ایجاد حس دلبازی، فضایی آرامش‌بخش برای مشتریان شما ایجاد می‌کنند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، استفاده از رنگ سفید برای دیوارها و قفسه‌ها و رنگ طوسی روشن برای درب کمدها،  تعادل زیبایی در  طراحی دکوراسیون این عطاری ایجاد کرده و از  یکنواختی فضا جلوگیری کرده است.

    رنگ سفید و طوسی روشن در دکوراسیون مغازه عطاری

    7.    انواع ظروف عطاری

    انتخاب ظروف مناسب برای نگهداری و عرضه محصولات عطاری، از جمله گیاهان دارویی، ادویه جات، حبوبات و خشکبار، اهمیت زیادی دارد. ظروف مناسب نه تنها می‌توانند به حفظ کیفیت و تازگی محصولات کمک کنند،  بلکه می‌توانند جلوه‌ای زیبا به  عطاری شما ببخشند. ظروف عطاری را می‌توانید با متریال‌های گوناگونی مانند شیشه‌، فلز، سنگی، پلاستیکی، چوبی و یا سفالی تهیه کنید.

    ظروف شیشه‌ای در مغازه عطاری

    در تصویر زیر کاسه‌های سفالی و چوبی برای نگهداری محصولات عطاری استفاده شده‌اند.

    ظروف شیشه‌ای و سفالی در مغازه عطاری

    8.    میز پیشخوان عطاری

    میز پیشخوان مناسب نه تنها باید محلی برای انجام معاملات و ارائه خدمات به مشتریان باشد،  بلکه باید فضایی منظم و جذاب برای نمایش محصولات نیز  ایجاد کند. میزهای پیشخوان نیز در متریال‌های گوناگونی ساخته می‌شوند. برای مثال در تصویر زیر شاهد میز پیشخوان چوبی هستیم که ظاهری گرم و نوستالژی ایجاد شده‌است.

    میز پیشخوان چوبی در مغازه عطاری

    اگر دکوراسیون مغازه عطاری شما مدرن است پس باید از میزهایی با ظاهری ساده و از متریال‌های امروزی مانند فلز، استیل و حتی ام دی اف استفاده کنید.

    میز پیشخوان مدرن فلزی

    بهترین شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه ادویه فروشی

    انتخاب یک شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون مناسب برای مغازه عطاری شما،  نقشی کلیدی در جذب مشتریان و  افزایش  فروش شما دارد.  یک  شرکت خوب با استفاده از دانش و تجربه خود، می‌تواند فضایی زیبا،  کارآمد و منطبق با سلیقه شما  ایجاد کند. شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه عطاری باید باید شامل ویژگی‌های زیر باشد:

    • سابقه و تجربه: سابقه فعالیت شرکت در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه‌های عطاری و نمونه کارهای آن را بررسی کنید.
    • تخصص و خلاقیت: شرکت انتخابی شما باید از تیمی متخصص و خلاق تشکیل شده باشد که بتوانند ایده‌های نو و منحصربه‌فردی برای دکوراسیون مغازه شما ارائه دهند.
    • رضایت مشتریان سابق: حتما به مطالعه نظرات مشتریان قبلی شرکت دکوراسیونی بپردازید. نظرات مختلف افراد می‌توانند به شما کمک کنند یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید.
    • خدمات پس از فروش: شرکت انتخابی شما باید خدمات پس از فروش مناسبی ارائه دهد تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانید از حمایت آن‌ها بهره‌مند شوید.

    سلام ساختمان  یک  پلتفرم  آنلاین  است که  به  شما  کمک می‌کند تا  بهترین  مجریان  ساختمانی و  طراحان دکوراسیون  را در  منطقه  خود پیدا کنید.  این  پلتفرم با ارائه  اطلاعات کامل از هر متخصص، به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی آن‌ها را  با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. سلام ساختمان تمامی ویژگی‌های بالا را که ذکر شد را شامل می‌شود، علاوه‌بر مواردی که گفته شد، شرکت سلام ساختمان با ارائه مشاوره رایگان برای طراحی دکوراسیون مغازه عطاری، به شما برای انتخاب سبک و چیدمان مغازه‌تان کمک می‌کند.

    جمع‌بندی

    طراحی دکوراسیون مغازه عطاری به سبک‌ مدرن با قفسه و یا کمدهای ساده و ظریف، سبک کلاسیک با دکور چوبی همراه با منبت‌کاری‌های فراوان و سبک روستیک با استفاده از متریال‌های سنگی و یا آجری انجام می‌شود. شما می‌توانید به کمک متخصصین دکوراسیون‌کار سلام ساختمان اقدام به طراحی و چیدمان مغازه عطاری خود کنید.

    سوالات متداول

    چطور ثبت درخواست کنیم؟
    روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
    ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
    سلام ساختمان چیست؟
    سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
    تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
    سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
    برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
    • مشاوره تخصصی رایگان
    • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
    • ضمانت قیمت
    • ضمانت پیش پرداخت
    • ضمانت پروژه


    از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
    اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

    مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
    بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
    • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
    • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
    هر دوی این‌ها رایگان است.
    بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                          بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                      آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
    بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
    آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
    اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
    نویسنده: سپیده   قلی پور
    سپیده قلی پور هستم، کارشناس محتوای سلام ساختمان، ادبیات خوندم و عاشق نوشتنم. مقالاتی که برای شما می‌نویسم، حاصل خوندن و سرچ کردن و مصاحبه با کابینت سازهای سلام ساختمان هست. امیدوارم بعد از خوندن مقالاتم به جواب سوالاتتون برسید.

    ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

    نظرات کاربران

    نظرات کاربران
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    View all comments
    دریافت قیمت دقیق کمد +