3.9 0

21 مدل برتر نورپردازی سقف خانه در سال 2024

  11 دی 1402     -      تاریخ انتشار:  11 دی 1402
21 مدل برتر نورپردازی سقف خانه در سال 2021

نورپردازی سقف میتونه جلوه بیشتری به محیط بده. اگه دوست دارین فضای خونه یا دفتر کار خودتون رو شیک‌تر و لوکس‌ترکنین و دکوراسیون محیط اطراف خودتون رو تغییر بدین؛ نورپردازی سقف میتونه بهترین گزینه باشه. این نوع نورپردازی میتونه تغییرات چشمگیری رو در دکوراسیون ایجاد کنه.برای نورپردازی سقف  در محیط منزل می توانید از انواع چراغ ریلی استفاده شود که  در اینجا با انواع مدل‌های جذاب نورپردازی سقف کاذب آشپزخانه، نورپردازی سقف کاذب پذیرایی و نور پردازی سقف اتاق خواب آشنا می‌شیم.

نورپردازی سقف

نورپردازی برای سقف یکی از ایده‌های جالب برای زیباتر کردن محیط خانه و یا دفتر کار هست. نورپردازی میتونه فضا رو مدرن‌تر و لوکس‌تر نشون بده و برای محیط‌های مختلف هم استفاده بشه. سه نوع نورپردازی کاربردی برای خانه شامل موارد زیر میشه که در ادامه انواع مدل‌های هر کدوم رو می‌بینیم.

  • نور پردازی سقف کاذب پذیرایی
  • نورپردازی سقف کاذب آشپزخانه
  • نورپردازی سقف اتاق خواب

1- نورپردازی سقف کاذب پذیرایی

استفاده از هالوژن ها در نورپردازی سقف پذیرایی

نور پردازی سقف (4)

نورپردازی سقف به روش‌های مختلفی انجام میشه. ساده‌ترین روش، استفاده از چراغ‌های هالوژنی در سقف هست این روش به نامنورپردازی سقف با کناف هم شناخته میشه. نورپردازی کناف در عین سادگی میتونه جلوه زیبایی رو به پذیرایی ببخشه.

نورپردازی سقف خانه به روش نور مخفی

یک مدل جذاب دیگه برای نورپردازی سقف پذیرایی، نور پردازی به صورت نور مخفی هست. در این مدل سقف کاذب روی سقف پذیرایی قرار داده میشه و دور تا دور اون رو چراغ‌هایی کار می‌کنن که نور رو به طور مخفی نمایش می‌ده. این کار باعث میشه که هاله‌ایی از نور در پذیرایی بازتاب بشه.

نور پردازی سقف (5)

ترکیب جذاب نورپردازی مخفی و چراغ‌های هالوژنی در سقف پذیرایی

21 مدل برتر نورپردازی سقف خانه در سال 2024

مدل دیگه‌ایی از نورپردازی سقف کاذب پذیرایی، ترکیبی از نورپردازی مخفی و چراغ‌های هالوژنی هست. این مدل میتونه پذیرایی را فوق‌العاده جذاب کنه. به خصوص اگه خود سقف کاذب هم طرح‌دار باشه. به دلیل اینکه مانند یک نقطه کانونی می‌تونه نظر بیننده رو به خودش جلب کنه.

نور پردازی سقف (7)

برای نورپردازی سقف، موضوعی که باید بهش توجه داشت اینه که رنگ چراغ‌ها و نوری که بازتاب می‌کنند با رنگ غالب پذیرایی همخوانی داشته باشه. در واقع طیف رنگی که استفاده میشه میتونه جذابیت نورپردازی خانه و پذیرایی رو افزایش بده. بهتره از رنگ‌هایی که با محیط همخوانی ندارن استفاده نکنید. چون جذابیت زیادی به محیط نمیدن و هارمونی خوبی ایجاد نمی‌کنند.

نورپردازی سقف با چراغ های آویز لوکس در وسط سقف کاذب

نور پردازی سقف (8)

یک مدل جذاب دیگه برای نورپردازی سقف پذیرایی، استفاده از چراغ‌هایی هست که در وسط سقف کاذب به صورت آویز قرار می‌گیرن. این نوع چراغ‌ها میتونن محیط لوکس و جذابی رو خلق کنن. چراغ‌های وسط، نور کانونی محیط رو تأمین می‌کنند و تکمیل کننده نورپردازی سایر نقاط هستن. اگه وسایل خونه به صورت مدرن هستن؛ این مدل میتونه انتخاب خیلی خوبی برای دکوراسیون شما باشه.

مطلب پیشنهادی:اجرای این نکات در دکوراسیون خونه های زیر 40 متر برای سال 2024 خیلی ترند شده

نور پردازی سقف (9)

چراغ‌های آویز در وسط سقف کاذب زیبایی ظاهری زیادی دارن. از مدل‌های مختلف این چراغ های آویز میشه برای نور پردازی وسط سقف کاذب استفاده کرد. برای نور پردازی سقف به وسیله چراغ‌های آویز در وسط سقف کاذب انتخاب‌های زیادی دارید. تنوع این نوع چراغ‌ها زیاده و میتونین با توجه به سلیقه خودتون انتخاب کنین.

نورپردازی های فانتزی دلبرانه

نور پردازی سقف (10)

نورپردازی سقف به شکل چراغ‌ها یا لامپ‌های فانتزی هم میتونه جذابیت محیط رو افزایش بده. لامپ‌های حبابی شکل که در سقف کاذب قرار می‌گیرند میتونن محیط رو مدرن‌تر کنن. به خصوص در راهروها این مدل فوق العاده زیبا و کاربردی است.

نورپردازی سقف خانه از نوع لوستری

نور پردازی سقف (11)

استفاده از لوستر برای وسط سقف کاذب پذیرایی هم میتونه ایده خوبی برای نورپردازی سقف پذیرایی و نشیمن باشه. اگه دکوراسیون خانه کلاسیک باشه بهتره از لوستر‌های طرح کلاسیک برای این کار استفاده بشه.

نورپردازی در سقف کاذب طرح دار

نور پردازی سقف (12)

ایده جذاب دیگه استفاده از سقف کاذب‌ طرح‌دار همراه با نورپردازی سقف هست. برخی مدل‌ها به نوعی طراحی میشن که امکان قرار دادن نور بیشتر رو فراهم میکنن. بنابراین اگه به دنبال نور بیشتر و سقف طرح‌دار باشید این مدل‌ها میتونن انتخاب خوبی باشن.

نور پردازی سقف (13)

برخی از سقف‌های کاذب برای پذیرایی هم از طرح‌های جذاب استفاده میکنن و با چند نورپردازی کوچک به زیبایی طرح سقف کاذب کمک می‌کنند.

نور پردازی سقف (14)

در این مدل‌ها تمرکز اصلی بر روی خود سقف کاذب هست و نورپردازی سقف پذیرایی فقط برای جذابیت بیشتر سقف کاذب انجام میشه.

2- نورپردازی سقف کاذب آشپزخانه

نورپردازی سقف کاذب آشپزخانه معمولا به صورت ساده انجام میشه. سقف کاذب آشپزخانه با طرح‌های ساده باعث میشه که کابینت‌ها در کانون توجه قرار بگیرند.

نور پردازی سقف کاذب پلکسی

نور پردازی سقف (15)

تصویر بالا نور پردازی سقف کاذب پلکسی در آشپزخانه رو نشون میده. نور مخفی کار شده درون این سقف جلوه مدرنی رو به آشپزخانه می‌ده. علاوه بر این، روشنایی کانتر آشپزخانه رو به خوبی تأمین میکنه.

نور پردازی چراغ های هالوژنی روی سقف کاذب

نور پردازی سقف (16)

اما اگه دوست دارین نور بیشتری داشته باشین؛ چراغ‌های هالوژنی بر روی سقف کاذب میتونه نورپردازی سقف آشپزخانه رو تکمیل کنه.

نور پردازی سقف (17)

چیدمان این چراغ‌های هالوژنی بر روی سقف کاذب آشپزخانه میتونه به شکل‌های مختلفی انجام بشه. بنابراین برای چیدمان اون‌ها باید از سلیقه خودتون هم بهره بگیرین.

ترکیبی از نورپردازی مخفی و هالوژنی در نورپردازی سقف آشپزخانه

نور پردازی سقف (18)

مدل دیگه ای که فوق العاده شیک و جذاب هست، استفاده ترکیبی از نور مخفی و چراغ‌های آویزی بر روی سقف کاذب هست.

نور پردازی سقف (19)

این نوع نورپردازی سقف آشپزخانه محیط رو به خوبی زینت می‌ده و زیبایی فضای آشپزخانه رو بیشتر میکنه.

3- نورپردازی سقف اتاق خواب

نورپردازی سقف اتاق خواب هم ایده خوبی هست که میتونه اتاق خواب رو از یکنواختی در بیاره. برای نورپردازی اتاق خواب هم مثل سایر نواحی خانه از مدل‌های مختلفی میشه استفاده کرد.

نور پردازی با: لوستر، نور مخفی و هالوژن

21 مدل برتر نورپردازی سقف خانه در سال 2024

چراغ‌های هالوژنی دور تا دور سقف کاذب به علاوه نور مخفی و لوستر وسط سقف کاذب میتونه روشنایی رو به خوبی در اتاق تقسیم کنه.

نور پردازی سقف (1)

اگه سقف کاذبی که برای اتاق خواب انتخاب میشه طرح دار باشه بهتره که نور پردازی به سمت طرح‌های سقف کاذب قرار بگیره تا جلوه طرح بیشتر بشه.

نورپردازی دورتا دور سقف اتاق خواب

نور پردازی سقف (2)

نورپردازی سقف اتاق خواب به صورت دور تا دور میتونه برای تنظیم نور اتاق خواب انتخاب مناسبی باشه. بنابراین توصیه میشه هر نوعی از نورپردازی رو که برای اتاق خواب انتخاب می‌کنین حتما به حالت نور پردازی دور تا دور از اون استفاده بشه.

نور پردازی سقف (3)

از این مقاله نتیجه میگیریم که . . .

با استفاده از مدل‌های بالا و عکس نورپردازی سقف میتونین با توجه به محیط خانه، نورپردازی سقف مورد نظرتون رو انتخاب کنین و محیط خانه رو جذاب‌تر کنین. این کار باعث میشه فضای خانه لوکس‌تر بشه و زیبایی‌اش دو چندان بشه. همچنین لازمه بدونین قیمت نورپردازی سقف برای هریک از سقف های گفته شده متفاوت هست. در ضمن برای یک تغییر دکوراسیون جذاب، وجود سقف کاذب به همراه نورپردازی میتونه ایده خیلی خوبی باشه.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments