4.5 0

20+4 نکته برای 20 شدن در جلب اعتماد مشتری

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  17 فروردین 1400
20+4 نکته برای 20 شدن در جلب اعتماد مشتری

شاید ماجرای اقدام عجیب مدیر یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی آمریکا رو شنیده باشید که چند سال پیش با دست خودش خودروهای تولید شده شرکتش رو نابود کرد! ممکنه بگین احتمالا این آقای مدیر از لحاظ روانی نرمال نبوده اما اشتباه نکنید این فرد با آگاهی کامل این کار رو انجام داده بود.

ماجرا از یک سیل شروع شد که آسیب زیادی به خودروهای داخل انبار وارد کرد. مدیر شرکت برای اینکه به مشتریان اطمینان بده قرار نیست این خودروهای آسیب دیده به عنوان ماشین نو فروخته بشه، اونا رو نابود کرد. این مدیر موفق می‌دونست که اگر ذهنیت منفی برای خریدار ایجاد بشه، باید چند برابر هزینه ساخت خودرو برای جلب اعتماد مشتری از جیبش خرج کنه.

ما اینجا میخوایم بهتون راههای جلب اعتماد مشتری رو بگیم. این موارد از مصاحبه با بیش از 10 متخصص ویژه سلام ساختمان استخراج شده. مطمئنا راهنمایی همکاران شما میتونه به شما هم برای جلب اعتماد مشتری ها و عقد قرارداد با اونها کمک کنه.

میان‌بری برای رسیدن به هدف؛ سلام ساختمان برای جلب اعتماد مشتری به شما کمک میکند.

اولین قدم برای موفقیت شما ایجاد اعتماد در ذهن مشتری ست. البته به دست آوردن این اعتماد به همین راحتی هم نیست. گاهی اوقات باید مسیری طولانی و زمان‌بر رو پشت سر بذارید تا به هدف‌تون برسید. اما این وسط راه‌های میانبر هم وجود داره که زودتر شما رو به مقصد می‌رسونه.

سلام ساختمان یکی از این میان‌برهاست که تجربه متخصصین برتر رو در اختیار سایر متخصصان مشغول در این مجموعه قرار میدهد. متخصصینی که هر کدومشون برای جلب اعتماد مشتری برنامه ویژه دارند. همونطور که گفتیم این مطالب چکیده مصاحبه با بیش از 10 متخصص ویژه و موفق مجموعه سلام ساختمان هست. پس از دستش ندید.

متخصصین برتر چطور اعتماد مشتری رو جلب می‌کنند؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال به نکات زیر توجه کنید.

1- برخورد اول با مشتری خیلی مهمه. اگر با انرژی مثبت با مخاطب ارتباط برقرار کنید تصویر مناسبی در ذهن مشتری ایجاد می‌شه. سعی کنید در اولین تماس، هم حس خوب بدین هم حس خوبی بگیرین.

2- با مشتری خوش اخلاق باشید. با اینکه در کارتون جدی هستید اما با مشتری بگین و بخندین تا با شما احساس صمیمیت بیشتری داشته باشه البته به اندازه.

3- پشت تلفن به مشتری قیمت ندین و حساب و کتابا رو بذارید برای زمان بازدید چون ممکنه بعدا یک سری موارد حذف یا اضافه بشه.

4- ساعتی رو برای بازدید مشخص کنید که مشتری راحت‌تر باشه یعنی شما وقت‌تون رو با مشتری تنظیم کنید.

5- اگر میخواین مشتری رو از دست ندین، برای بازدیدهاتون به اندازه کافی وقت بذارین. گاهی لازمه تو یک روز چند بازدید مختلف داشته باشین یکی در غرب یکی در شرق، یکی در شمال یکی در جنوب. پس لطفا خسته نشین.

6- به ظاهر خیلی اهمیت بدین. اگر شما زمان برقراری ارتباط با مشتری ظاهر مناسبی نداشته باشید و یا کاری که انجام میدین از لحاظ ظاهری توجه مخاطب رو به خودش جلب نکنه، مشتری با شما ارتباط مناسبی برقرار نمی‌کنه.

7- همون اول بازدید باید ذهن مشتری رو بخونید یعنی متوجه بشین چه چیزهایی باید اضافه بشه یا تغییر کنه و همه رو دونه به دونه به مشتری بگین. خلاصه اینکه باید تصویر مناسبی از پروژه برای مشتری ایجاد کنید تا ترغیب بشه کار رو انجام بده.

8- از خود مشتری هم سوال کنید که قراره چه کار کنه و چه متریالی لازم داره. اگر بدونید مشتری چی می‌خواد بهتر می‌تونید راهنماییش کنید و یک قدم به قرارداد نزدیک‌تر میشین. البته به مشتری مشورت هم بدین و کاملا شفاف‌سازی کنید تا نسبت به کار آگاهی کامل پیدا کنه.

9- از متریال درجه یک استفاده کنید تا بتونید کار باکیفیت به مشتری تحویل بدین

10- برای اینکه بتونید کیفیت کارتون رو بالاتر ببرید، سر پروژه‌ها دقت لازم رو داشته باشید و به هم‌تیمی‌هاتون هم تاکید کنید هیچ وقت دقت روی فدای سرعت نکنند.

11- اندازه‌گیری رو جلوی مشتری انجام بدین تا متوجه بشه داره چه اتفاقی میفته. همون زمان ریز قیمت‌ها رو دقیق به مشتری بگین تا بدونه برای چی و چه مبلغی باید پرداخت کنه

12- سعی کنید تا جایی که از دست‌تون برمیاد با یک سری پیشنهادهای جایگزین از هزینه‌های مشتری کم کنید. بالاخره باید مشتری رو درک کنید و با توجه به شرایط اقتصادی که داره بهش پیشنهاد بدین.

13- همیشه قیمت تموم شده کار رو به مشتری اعلام کنید تا یک دفعه خیالش راحت بشه و فکر نکنه هر مرحله قراره پولی پرداخت کنه.

14- دست مشتری رو برای تصمیم‌گیری باز بذارید و اجازه بدین خودش آزادانه هر طور دوست داره انتخاب کنه

15- خوش‌قول باشید و کار رو در زمان مشخص به مشتری تحویل بدین. بهتره زمان تحویل کار در قرارداد رو کمی دیرتر از زمانی که فکر می‌کنید کار تموم میشه اعلام کنید تا پیش مشتری بدقول نشین.

16- برای کارتون ضمانت داشته باشید تا مشتری خیالش از همه لحاظ جمع باشه. این طوری مشتری مطمئن میشه شما همیشه در کنارش هستید.

17- به مشتری هدیه بدین. این روش چنان تاثیری در مشتری میذاره که تا ابد فراموش نمی‌کنه.

18- اعتماد به نفس داشته باشید تا مشتری اطمینان پیدا کنه انتخاب درستی برای همکاری با شما داشته

19- شماره افرادی رو که براشون پروژه‌ای انجام دادین به مشتری بدین تا اگر دلش خواست در مورد شما و کیفیت کارتون سوال کنه و بیشتر با فضای کار آشنا بشه. اگر هم کارگاه دارید حتما مشتری رو دعوت کنید تا بتونه کارهای شما رو از نزدیک ببینه

20- اگر مشتری حاضر نشد همون اول کار با شما قرارداد ببنده چند بار باهاش تماس بگیرید و پیگیری کنید که علت چی بوده و اگر مشکلی از سمت شما بود هر چه زودتر برطرف کنید.

21- اگر احیانا با بداخلاقی یا پیشنهاد نابه‌جایی از مشتری روبرو شدین، خونسردی خودتون رو حفظ کنید و بعد از اینکه عصبانیت طرف مقابل کمتر شد تمام موارد لازم رو با دلایل منطقی به مشتری توضیح بدین.

22- در کارتون صداقت داشته باشید و هیچ وقت به مشتری دروغ نگین.

23 – به حساب خودتون برسید قبل از اینکه کسی به حسابتون رسیدگی کنه یعنی عملکردتون رو مدام چک کنید تا کسی نتونه نقطه ضعفی از شما پیدا کنه.

24- در تمامی مراحل کار خودتون رو بذارید جای مشتری. یعنی با مشتری طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند.

 

شک نکنید با رعایت این 20 به علاوه 4 نکته نمره‌تون در جلب اعتماد مشتری 20 میشه. تازه 4 نمره هم بیشتر میگیرین! راستی شما هم نظرات و تجربیاتتون درباره جلب اعتماد با مشتری رو با ما درمیون بذارین.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments