4.6 0

سقف چاپی چیست؟ مزایا، معایب + قیمت سقف کشسان چاپی در بهار 1403

  3 اردیبهشت 1403     -      تاریخ انتشار:  3 اردیبهشت 1403
سقف چاپی چیست؟ مزایا، معایب و قیمت سقف کشسان چاپی چقدره؟

سقف کشسان چاپی یا پرینتی که به اون سقف چاپی هم گفته میشه از سقف های کاذبی هست که استفاده از اون به تازگی اوج گرفته. شاید بشه گفت دلیل این اوجگیری، طرح های زیبای اون و سرعت اجرا و سایر برتری های این سقف نسبت به رقباش باشه.

بطور کلی سقف کشسان در دو نوع کشسان باریسول و چاپی شناخته میشه، که در این مقاله میخوایم در مورد سقف کشسان چاپی صحبت کنیم. همچنین قیمت سقف کشسان چاپی در بهار 1403 رو هم در اختیار شما قرار میدیم. همراه ما باشید.

سقف کشسان چاپی یا پرینتی چیه؟

سقف چاپی چیست

با چاپ طرح روی متریال سقف کشسان، سقف کشسان چاپی یا پرینتی درست میشه. برای تهیه این سقف کاذب، اول یه طرحی رو انتخاب میکنی. این طرح میتونه کهکشانی، آسمان مجازی، سه بعدی، منظره و هر طرح دلخواهی که میخواهی باشه. طرح انتخابی توسط دستگاه چاپ میشه و بعد از نصب، به حالت نهایی خودش میرسه.

چرا سقف کشسان چاپی پرطرفدار شده؟

سقف کشسان چاپی مزیت هایی داره که باعث شده به سرعت بتونه طرفدارهای خودش رو پیدا کنه. در ادامه میخوام چند تا از مزیت های این سقف کاذب رو معرفی کنم.

1. تمام مزیت های سقف کشسان ساده رو داره

در مقاله «سقف کشسان چیست؟» مزایا و معایب سقف کشسان ساده معرفی شده.

این مزیت ها شامل سرعت بالای اجرا، آسانی نصب، بازگشت به حالت اولیه و … هست. همونطور که گفتم، سقف کشسان چاپی هم تمام این قابلیت ها رو داره.

2. تنوع طرح هاش زیاده

سقف کشسان چاپی یا پرینتی

تنوع در طرح و رنگ برای این نوع سقف کاذب، باعث میشه استفاده از سقف کشسان چاپی در دکور داخلی افزایش پیدا کنه و مناسب برای انواع خاص دکوراسیون داخلی باشه؛ از طرح های کلاسیک گرفته تا طرح های فانتزی و مدرن، حتی سه بعدی.

3. طرح چاپیِ یکدستی داره

برخلاف آسمان مجازی و طلق های پلکسی گلَس، سقف کشسان چاپی طرح چاپ یکدستی داره و از تایل ریز یا درشت تشکیل نمیشه. همین خصوصیت باعث میشه نمای کلی سقف پیوسته باشه و سازه سقف کشسان چاپی، تاثیری در نمای اون نداشته باشه.

4. حتی بدون نورپردازی هم قابل اجراست

سقف کشسان چاپی

طرح های سقف کشسان چاپی، گاهی میتونه بهتر از اون چیزی باشه که تصور میکنی! استفاده از طرح های بدون نور، سرعت اجرای سقف چاپی رو بالا میبره و میتونه حتی بدون حضور نور هم زیبایی رو به دکور اضافه کنه و هم زمان و هزینه اجرای کمتری داشته باشه؛ چی از این بهتر؟!

همیشه برای شناخت درست حسابی نسبت به هر متریالی و در نتیجه انتخاب عاقلانه، باید در کنار مزایای اون متریال معایبش رو هم بشناسیم. پس حالا که از خوبی‌های سقف کشسان چاپی گفتم، بریم معایبش رو هم ببینیم دیگه…

معایب سقف چاپی چیه؟

هرچند سقف کشسان چاپی یا همون سقف چاپی مزیت های زیادی داره، از طرفی معایب اون رو هم نمیشه نادیده گرفت. با در نظر گرفتن معایب سقف چاپی میشه توازنی بین مزایا و معایب در نظر گرفت و این سقف کاذب رو با سایر سقف های کاذب و حتی سقف کشسان ساده مقایسه کرد.

1. همه معایب سقف کشسان ساده رو داره

معایبی که استفاده از سقف کشسان داره و نوع چاپیِ اون هم از این معایب مستثنا نیست؛ شامل قیمت بالا، مصرف انرژی زیاد و مواردی از این قبیل هست.

2. چاپ طرح ممکنه کیفیت متریال کشسان رو کاهش بده

فرآیند چاپ روی متریال کشسان توسط دستگاه مخصوص اون انجام میشه. جدا از اشکالاتی که ممکنه یه دستگاه خراب به متریال وارد کنه، خود فرآیند چاپ باعث تضعیف متریال کشسان میشه.

البته این موضوع خیلی نگران کننده نیست ولی باز هم در بین معایب این نوع سقف کشسان قرار میگیره.

3. کیفیت چاپ و وضوح تصویر

این دوتا موضوع رو به این خاطر یه جا آوردم چون اثر هردوی اونها یکی هست؛ چاپ بی کیفیت تصویر!!!

به این فکر کن که قراره یه عکس روی یه پارچه بزرگ چاپ بشه. اولین چیزی که چالش ایجاد میکنه کیفیت چاپ دستگاه چاپگر هست. آیا دستگاه میتونه چاپ رو کامل انجام بده؟ یا ممکنه در بعضی نقاط، اشتباه چاپ کنه و از رنگ های دیگه ای استفاده کنه؟ و یا حتی چاپ نکنه؟

قیمت سقف کشسان چاپی

اما مهم تر از اون کیفیت عکسی هست که قراره چاپ بشه. عکس استفاده شده باید حداقل پیکسل مورد نیاز دستگاه چاپ رو داشته باشه تا فرآیند چاپ صحیح انجام بشه. میدونم خیلی تخصصی شد ولی این رو بدون که هر عکسی که انتخاب کردی حتما به عنوان طرح روی متریال کشسان استفاده نمیشه!! و باید از نظر کیفیت یه حداقل‌هایی رو داشته باشه.

4.  محدودیت های دستگاه چاپ

همونطور که در قسمت قبل گفتم، یکی از محدودیت های دستگاه چاپ انتخاب عکس هست که اون عکس باید پیش نیازهای دستگاه رو داشته باشه. ولی از طرفی عرض چاپِ دستگاه هم خیلی مهمه و تاثیر زیادی در طرح های استفاده شده میذاره.

دستگاه هایی که در بازار موجوده دارای عرض چاپ های 3.20 متر و 5.20 متر داره. بعضی از مجری ها با دستگاه های با نهایت عرض 3.20 متر کار میکنن و بعضی هم با دستگاه های با نهایت عرض 5.20 متر کار میکنن.

این موضوع به این معنا هست که برای یه فضای با عرض بیشتر از این مقدارها باید از جوش در وسط یا گوشه های کار استفاده بشه. هرچند سعی میکنن این تغییر خیلی محسوس نباشه ولی امکان ایجاد خطا در این مرحله زیاده.

قیمت سقف کشسان چاپی چطور محاسبه میشه؟  + قیمت سقف چاپی پیش از سال 1403

قیمت سقف کشسان چاپی به سه بخش تقسیم میشه:

  • هزینه متریال
  • هزینه چاپ
  • هزینه نورپردازی

هزینه های متریال و چاپ جدا هست؛ ولی معمولا بعضی از سقف های کشسان از قبل چاپ شده هستن و در هنگام خرید هزینه هردو پرداخت میشه.

 مدل سقف کشسان چاپی 1

مهمترین و پرهزینه ترین بخش این نوع سقف کاذب، نورپردازی اون هست. این انتخاب که از چه نوع نورپردازی استفاده بشه برعهده کارفرما هست و اونه که در نهایت انتخاب میکنه از لامپ مهتابی انتخاب بشه یا از ال‌ای‌دی های SMD و یا فیبر نوری؛ تراکم هر کدوم از انواع نورپردازی رو انتخاب میکنه و حتی ممکنه از طرح های بدون نورپردازی استفاده کنه.

تراکم رو با واحد تعداد در مترمربع مشخص میکنن و منظور این هست که چه تعداد لامپ مهتابی یا باند ال‌ای‌دی SMD  و یا خوشه فیبر نوری در واحد سطح استفاده بشه.

در کل میشه قیمت سقف کشسان چاپی رو در جدول زیر خلاصه کرد (به روز رسانی قیمت‌ها در تاریخ  انجام شده است):

نوع سقف کاذب کشسانواحدحداقل قیمت تمام شده (تومان)حداکثر قیمت تمام شده (تومان)
سقف کاذب کسشان چاپی (پرینتی) بدون نورپردازیمتر مربع
سقف کشسان با نورپردازی سادهمتر مربع
سقف کشسان با نورپردازی ویژهمتر مربع

مدل های متنوع سقف کشسان چاپی

همونطور که قبلا هم گفته شد؛ سقف کشسان چاپی با توجه به حذف محدودیت هایی مثل سازه­ی سقفِ کاذب، میتونه طرح های متفاوتی رو به نمایش بذاره. طرح های چاپی روی این نوع سقف کاذب خیلی متفاوت هست و در ادامه چند مدل سقف کاذب کشسان چاپی رو باهم ببینیم:

سقف چابی با طرح آسمان مجازی:

سقف کشسان چاپی آسمان مجازی

تفاوتی اساسی که اجرای طرح سقف آسمان مجازی در سقف کشسان چابی نسبت به سقف کاذبِ طلقِ پلکسی گلس (به سقف کاذب آسمان مجازی معروفه) داره این هست که آسمان در قاب های 60 در 60 محدود نمیشه و بهتر از همیشه دیده میشه.

سقف کشسان چاپی با طرح سه بعدی:

سقف کشسان چاپی سه بعدی

شاید بشه گفت یکی از نوآوری های سقف چاپی همین موضوع هست. در این نوع طرح، اگر در محل مناسبی قرار داشته باشی، این حس بهت الهام میشه که سقف دارای بعد سومی هست که وجود حقیقی نداره.

سقف کشسان پرینتی با طرح کهکشانی:

سقف کشسان چاپی کهکشانی

کهکشان و آسمان شب، در عین زیبایی و عظمت خودش همیشه دارای معماهای زیادی برای آدم بوده. چه حسی بهتر از این که همیشه این معمای بزرگ، در قالبی خوب در جلوی دیدت باشه.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments