0

هتل های لوکس چه دکوراسیونی دارند؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  15 اردیبهشت 1402
هتل های لوکس چه دکوراسیونی دارند؟

وقتی اسم خاطره میاد همه­ی ما معمولا یاد سفرهامون میفتیم. یاد همسفرهامون، جاهایی که رفتیم و محل اقامت­مون. هتل­ها یکی از این المان­های خاطره ساز هستن. جایی که قطعا در خوب یا بد بودن سفرمون نقش اساسی بازی میکنن. مثلا وقتی به یکی میگین رفتین سفر “کدوم هتل رفتین؟” جزو اولین سوالاتی هست که میپرسه.

حالا شما بگین یکی از بهترین سفرهاتون کدوم بوده؟ کدوم هتل رفتین که دلتون نمیخواسته ازش بیرون بیاین؟ کدوم هتل رو به بقیه هم پیشنهاد کردین؟ بیاین باهم چند تا عاملی که باعث شده شما اون هتل رو توی ذهن­تون به یه هتل پنج ستاره تبدیل کنین، بررسی کنیم. ببینیم ویژگی های دکوراسیون هتل لوکس چیه؟

لابی هتل، کارت دعوت دکوراسیون هتل مجلل

اولین جایی که به محض ورودمون به هتل چشم­مون بهش میخوره، لابی هست. برای همین طراحان حساسیت زیادی روی اون دارن. دکوراسیون هتل­های لوکس دنیا رو از روی لابی­هاشون میشه تشخیص داد. اونجا چیزهایی رعایت شده که باقی هتل­ها اکثرا ازش غافل شدن. در نظر گرفتن سلیقه­ی مسافران و توجه به جزییات یکی از اون عامل­های مهم هست. در ادامه میخوایم باهم چند تا از این عوامل کلیدی در دکوراسیون لابی­ هتلهای لوکس و لاکچری رو بررسی کنیم.

عامل 1: نورپردازی در دکوراسیون هتل 5 ستاره

از مهم­ترین نکات طراحی لابی­ها نورپردازی اون هست. لابی­ها باید دو برابر جاهای دیگه نور داشته باشن تا درخشش اولیه­ی اون­ مسافران رو تحت تاثیر قرار بده. وجود یه لوستر بزرگ و چشم­نواز میتونه یه ایده­ی خیلی خوب برای جلب رضایت اولیه­ی مخاطب و تبدیل اون به مشتری داشته باشه.

نورپردازی در هتل لوکس

عامل 2: فضای کافی و مجزا

لابی­ها یه مکان عمومی و محل تجمع و رفت و آمد هستن. بهترین طراحی برای این بخش در نظر گرفتن فضاهایی برای نشست­های کاری، استراحت و انتظار هست. این تفکیک رو میشه با در نظر گرفتن یه فضای مخصوص برای هر قسمت در نظر گرفت. از اهمیت مبلمان در این بخش غافل نشین.  مبلمان راحتی برای استراحت. مبلمان سلطنتی برای جلسه­های کاری و مبلمان ساده برای انتظار گزینه­های مناسبی هستن.

دکوراسیون لابی هتل

عامل 3: استفاده از رنگ جذاب و لوکس در طراحی لابی هتل مجلل

یکی از عواملی که باعث میشه ما به یه هتل بگیم لوکس و مجلل، رنگ لابی اون هست. اکثر هتل­های لوکس از رنگ­های جذاب و خیره­کننده استفاده میکنن. رنگ­هایی مثل طلایی که هم براقه و هم شیک، میتونه در نگاه اول نظر مسافران رو جلب کنه. در نظر گرفتن نوع هتل و نوع اقامتی که هتل براش طراحی شده هم تاثیر زیادی در انتخاب این رنگ داره. مثلا برای هتلی که بیشتر مسافران اون سیاستمدارن و سران کشور هستن یه رنگ سلطنتی مثل زرشکی میتونه خیلی مناسب باشه.

دکوراسیون لابی هتل مجلل

عامل 4: طراحی دکوراسیون پذیرش هتل

اهمیت پذیرش­ها رو در طراحی دکوراسیون هتل لوکس نباید دست کم بگیرین. پذیرش­ها مرکز اطلاع­دهی هم محسوب میشن. پس باید فضای اون به اندازه­ی کافی بزرگ و جلوی دید باشن. مهم­تر از طراحی محل پذیرش و دسترسی و مجهز بودن اون، کارمندان این بخش بسیار اهمیت دارن. تسلط به زبانهای رایج­، احترام و خوشرویی تاثیر زیادی در رضایت مسافران داره.

دکوراسیون پذیرش هتل

عامل 5: لابی سبز

وجود گل­ها و گیاهان طبیعی در لابی باعث تزریق احساس تازگی و سرزند­گی به فضا و ایجاد آرامش و صمیمیت در مسافران میشه. هم­چنین اگه از طرفداران محیط زیست هستین نشون دادن این موضوع به مراجعین در همون نگاه اول تاثیر ویژه­ای داره.

طراحی دکوراسیون هتل مجلل

اتاق­ها و فضای خصوصی راحت در دکوراسیون هتل لوکس

بعد از اینکه هتل شما برای اقامت انتخاب شد اهمیت اتاق­ها مشخص میشه. اتاق­ها فضاهای خصوصی هتل­ها محسوب میشن. جایی که آرامش و راحتی بیشترین اهمیت رو داره و تمام طراحی و چیدمان­ها باید بر اساس اون انتخاب بشه. برای شما چی مهمه؟ بیاین با هم چندتا از این مهم­هارو بررسی کنیم و ببینیم فرق یه هتل مجلل و لوکس با یه هتل معمولی چیه؟ چطوری میشه که یه هتل پنج ستاره میشه و همه­ی اقامت کننده­هاش ازش راضین؟

 

1.  چیدمان اتاق در خدمتِ ایجاد حس خوب

چیدمان وسایل توی اتاق باید به صورتی باشه که یه توازن بصری در اون رعایت شده باشه و به ما احساس خوبی بده. اینطوری اتاق مرتب­تر هم به نظر میرسه که در نگاه اولیه و حس خوب مخاطب تاثیرگذاره. هم­چنین وجود یه آینه قدی در یک مکان مناسب خیلی میتونه در رضایت مشتری تاثیر بذاره. وجود یه صندلی کنار تخت رو به پنجره یا گذاشتن یه میز و صندلی مطالعه در اتاق باعث بالا بردن سطح هتل شما میشه.

هتل مجلل

2. ایجاد فضایی آرامش بخش و راحت در دکوراسیون اتاق هتل مجلل

القای احساس آرامش یکی از مهم­ترین نکته­ها در طراحی اتاقای هتل هست. استفاده از رنگ­های گرم و آرام بخش خیلی میتونه تاثیرگذار باشه. رنگ­هایی مثل آبی و سبز که انتقال دهنده­ی احساس آرامش و طراوت هستن میتونن انتخاب­های خوبی باشن.

دکوراسیون هتل مجلل

3. تخت خواب راحت

تخت خواب اونقدر مهمه که من یه تیتر جدا براش در نظر گرفتم. تخت خواب باید بزرگ و استاندارد باشه. طوری که وقتی بعد از گذروندن یه روز خسته کننده روش میفتی به یه “آخیش” دعوتت کنه. از زیبایی تخت خواب که تاثیر خیلی زیادی روی زیبایی اتاق داره هم غافل نشین. طراحی تخت خواب رو باید مناسب با سایر فضاها انجام بدین.

اتاق خواب هتل لاکچری

چند نکته مهم برای طراحی دکوراسیون هتل لوکس:

  • از اونجا که ما یه اتاق شخصی رزرو کردیم پس فرض بر اینه که من در اون بتونم راحت کاری که دلم میخوادو انجام بدم. ممکنه دلم بخواد تا نیمه­ها شب تلویزیون ببینم. برای همین وجود عایق صدا بین اتاق­ها از الزامات هست.
  • وجود یه چشم­انداز خیره کننده میتونه چند برابر رضایت مشتری شما رو بیشتر کنه.
  • برای راحتی مهمونا حتما باید هر اتاقی به طور اختصاصی سرویس بهداشتی و حمام داشته باشه. یادتون نره بیشتر هتل­های لوکس حمام­های لوکسی برای مسافرانشون فراهم میکنن.
  • یادتون نره ما در نهایت از اتاقی رضایت داریم که همزمان که احساس خونه رو به ما میده ولی اصلا شبیه خونه و اتاقمون نباشه. در عین اینکه راحتی خونه رو داره ولی به محض ورود باید ما رو شگفت­زده و غافلگیر کنه.

نکته نهایی: فضاهای مدرن برای هتل­های لاکچری

وجود فضاهایی مثل استخر، باشگاه، فضای بازی برای کودکان، کافی شاپ و رستوران میتونه تاثیر خیلی زیادی در رضایت اقامت کننده­ها و ثبت یه خاطره به یادموندنی داشته باشه.

استخر در هتل لوکس

هتل­های مجلل تمام فضاهاشون رو به یه بخش گردشگردی تبدیل میکنن. اونا رستوران­ها و کافی­شاپ­های شیک با منوهای متنوع برای همه ذاعقه­ها تعریف میکنن. وجود بالکن یا یه چشم­انداز خیره کننده یکی از نشونه­های هتل­های لوکس هست.

استخر هتل لاکچری

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments