4.0 1

بهترین رنگ کابینت ام دی اف؛ جدیدترین رنگ بندی کابینت ام دی اف

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  4 آبان 1402
کابینت ام دی اف سفید با صفحه کابینت قهوه ای

اگر در زمان انتخاب کابینت برای آشپزخانه به رنگ و طرح آن‌ دقت نکنید و بدون توجه به سایر قسمت‌های خانه یا مشخصات و ابعاد و اندازه آشپزخانه یک رنگی را برای کابینت‌ها انتخاب کنید، نتیجه انتخابتان قطعا در ذوق می‌زند و بعد از یک مدتی نارضایتی از انتخاب، خودش را نشان می‌دهد. بنابراین سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که بهترین رنگ کابینت ام‌دی‌اف برای هر آشپزخانه چه رنگی می‌تواند باشد و موقع انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه باید به چه نکاتی بیشتر دقت کرد تا بعد از صرف هزینه برای این بخش از آشپرخانه، بنشینید و از انتخاب خود لذت ببرید؟ در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا به خوبی به این سؤالات جواب بدهیم.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

چرا انتخاب رنگ کابینت ام دی اف مهم است؟

آشپزخانه‌های جدید به خاطر اپن بودن دیگر به عنوان بخشی از خانه به حساب می‌آیند،  به همین خاطر نمی‌شود آن‌ها را از دکوراسیون خانه جدا دانست و هر طرح و رنگی که برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب می‌کنید باید با دکوراسیون کلی خانه هماهنگ باشد و مثل یک بخش جداگانه در خانه دیده نشود. از طرفی یکی از زیبایی‌های هر خانه، آشپزخانه و نمایی هست که از بیرون آشپزخانه به چشم می‌خورد و داشتن یک کابینت ام‌دی‌اف با ترکیب رنگ جذاب به خوبی می‌تواند به دلباز بودن محیط خانه و آشپزخانه کمک کند. اما با این وجود بحث انتخاب بهترین رنگ برای کابینت ام‌دی‌اف یک بحث کاملاً سلیقه‌ای هست و طبیعتا سلیقه‌ها با هم خیلی متفاوت است، از طرفی نمی‌شود بدون توجه به برخی نکات مهم، رنگ کابینت را انتخاب کرد.

کابینت ام دی اف فوق برجسته طوسی قهوه ای پلکانی

کدام رنگ‌بندی کابینت ام‌دی‌اف برای آشپزخانه من مناسب‌تر می‌باشد؟

برای پاسخ دادن به این سوال اول باید به ابعاد و سایز آشپزخانه دقت کنید، آشپزخانه شما بزرگ است یا کوچک و جمع و جور؟ اگر آشپزخانه بزرگ باشد با تنوع رنگ کابینت ام‌دی‌اف روبه‌رو هستید و طیف وسیعی از رنگ‌های تیره و روشن را می‌تونید با هم یا به تنهایی برای کابینت‌های خود انتخاب کنید. اما اگر با یک آشپزخانه کوچک روبه‌رو باشید، پیشنهاد ما به شما انتخاب رنگ‌هایی با تناژ روشن و ترجیحا از جنس کابینت ام‌دی‌اف براق و یا هایگلاس هست تا محیط آشپزخانه شما دلگیر نشود و انعکاس نور روی کابینت هایگلاس، رنگ روشن فضای آشپزخانه را کمی بزرگ نشان بدهد. نکته دوم این است که اگر آشپزخانه نورگیری خوبی دارد باز هم می‌شود رنگ‌های تیره را در کابینت ام‌دی‌اف به کار برد، اما آشپزخانه‌ای که نور طبیعی ندارد و نورپردازی کافی هم نشده را نمی‌شود با رنگ تیره کابینت‌ها تاریک‌تر کرد. یک نکته که خیلی از افراد به آن دقت ندارند رنگ سرامیک بدنه و کف آشپزخانه هست، که اگر با رنگ‌بندی کابینت ام‌دی‌اف همخوانی داشته باشد زیبایی محیط را دوچندان می‌کند. یک نکته ریزتر که باز هم کمتر کسی به آن توجه دارد، رنگ دکوراسیون داخلی خانه هست. مثلا اگر رنگ کفپوش یا سرامیک خانه کرمی هست، یا رنگ کاغذدیواری یا دیوارهای سالن از طیف رنگ‌های خنثی هستند، بهتر است در رنگ‌های کابینت ام‌دی‌اف برای آشپزخانه خود از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

مدل زیر ترکیب کابینت آشپزخانه دو رنگی خاص و شیک  را در آشپزخانه نشان می‌دهد که بسیار چشم‌نواز است. این کار توسط متخصص‌های سلام ساختمان در شهر کرج اجرا شده است. شما هم اگر به دنبال یک کابینت‌ساز حرفه‌ای هستید سلام ساختمان می‌تواند بهترین فرد را در شهرتان به شما معرفی کند. برای درخواست روی تصویر زیر کلیک کنید.

کابینت ام دی اف سفید طوسی با صفحه کابینت سنگی

انتخاب ترکیب رنگ کابینت ام‌دی‌اف یک هنر است!

این جمله از دیدگاه خیلی از افراد خنده‌دار است! چرا انتخاب رنگ کابینت اینقدر مهم است و می‌شود به آن گفت هنر؟ ترکیب رنگ‌‌هایی که برای کابینت آشپزخانه در نظر گرفته می‌شود نشان‌دهنده هنر، ذوق و سلیقه شخص یا اشخاص انتخاب کننده هست. به عنوان مثال رنگ‌های تند و خارج از عرف مثل قرمز، زرد، صورتی یا سایر رنگ‌های این چنینی را کمتر کسی انتخاب می‌کند ولی کسی که این ریسک را می‌پذیرد قطعا به همه جوانب آن دقت داشته است. یعنی باقی قسمت‌های خانه و حتی لوازم در خانه را طوری انتخاب می‌کند که با رنگ کابینت‌ها جور درمی‌آید. این جور مواقع ترکیب رنگ خاص کابینت ام‌دی‌اف می‌تواند به خوبی ذوق و هنر شما را به رخ دیگران بکشد. اما خیلی از افراد هم هستند که اهل پذیرفتن ریسک در این زمینه نیستند و به انتخاب یک ترکیب رنگ شیک از بین رنگ‌های رایج کابینت ام‌دی‌اف بسنده می‌کنند که خب منطقی هم هست و وقتی بحث سلیقه در میان باشد، نمی‌شود به هیچکدام از این افراد خرده گرفت.

کابینت ام دی اف صورتی با جزیره آبی و صفحه کابینت سفید

معرفی بعضی از جدیدترین رنگ‌های کابینت ام دی اف

اول از همه باید بدانید هیچوقت نمی‌شود گفت این رنگ بهترین رنگ برای این مدل آشپزخانه هست. در واقع بهترین رنگ برای کابینت، رنگی هست که مورد پسند شما برای خانه، دکوراسیون و فضای خانه باشد. با این وجود برای اینکه بتوانید هنگام انتخاب یک رنگ مناسب برای کابینت ام‌دی‌اف مزایا و معایبش را هم بدانید، ما برای شما بعضی از رنگ‌ها و نکاتی که بهتر است راجع به آن‌ها بدانید را معرفی می‌کنیم:

1. کابینت ام‌دی‌اف سفید

رنگ سفید معمولا طرفدارهای زیادی دارد و به عنوان یک رنگ غالب در ترکیب با سایر رنگ‌های کابینت، در اکثر آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود. مزیتی که دارد درخشندگی و روشن بودن آن هست که با اکثر دکوراسیون‌ها ست می‌شود و فضا را دلباز جلوه می‌دهد. اما اگر با تمیز کردن کابینت‌ها آن‌ هم به صورت مکرر مشکل دارید، از رنگ سفید در کابینت کمتر استفاده کنید، درغیر این صورت که انتخاب بسیار جذاب و محبوبی هست.

کابینت ام دی اف سفید آشپزخانه

2.کابینت ام دی اف کرمی و کرم قهوه ای

مدل کابینت ام‌دی‌اف با رنگ کرم برای آشپزخانه کوچک مناسب می‌باشد و رنگ قهوه‌ای برای آشپزخانه‌های دلباز و پر نور. ولی وقتی این دو رنگ قرار است با هم ترکیب شوند باید ببینید که نور و فضای کافی در آشپزخانه دارید یا خیر؟ بعد از آن‌ می‌توانید راجع به غالب بودن رنگ کرم یا قهوه‌ای تصمیم بگیرید. اما این ترکیب رنگ زیبا برای کابینت ام‌دی‌اف، با وسایل منزل با رنگ قهوه‌ای و چوبی هماهنگی خیلی خوبی ایجاد می‌کند.

کابینت ام دی اف کرمی قهوه ای مدرن

نمونه‌کار زیر هم توسط سلام ساختمان در تهران اجرا شده است که بسیار خاص و زیباست.

کابینت ام دی اف دو رنگ کرم قهوه ای

نظرات مشتریان کابینت
آقای ریاحی
با تجربه و تحویل به موقع
بسیار مجری با تجربه و تمیز کار. و مهمترین ویژگی که معمولا کابینت سازها درنظر نمیرن به موقع تحویل دادن کار هست که جناب جعفرپور بسیار وقت شناس بودن. ممنون بابت اجرای به موقع و مرتب آقای جعفرپور
آقای طباطبایی
دلسوز و بافکر و ایده
آقای بهرامی در اولین مرحله بسیار منصف بودند. دلسوز و با فکر و ایده خوب از حداقل جا حداکثر استفاده رو کردن و خیلی به ما کمک کردن ازشون ممنونیم
خانم ثابت
بسیار قابل اعتماد
جناب اقای نوایی بسیار بسیار انسان قابل اعتماد از تمام لحاظ هستن کیفیت کارهاشون و طراحی عالی بود و اخلاقشون که عالیتر با حوصله هر چی گفتم با لبخند فقط گفتن چشم خدا به مالشون برکت بده
آقای پرهیزگار
خوش اخلاق و قابل اعتماد
بسیار عالی، مسلط، خوش اخلاق، منصف و قابل اعتماد
خانم آراسته
توانا و کاربلد
مهندس یدالهی، فردی بسیار توانا، کار بلد هستند و همراه بسیار مطمئنی برای انجام پروژه های کار، از ایشان و تیم اجرایشان کمال رضایت را دارم.
آقای جمشیدی
راضی هستم
در کل از آقای میرزایی رضایت داریم و همچنین از کادر حرفه آیی نصابی که برامون فرستاده بودن.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

3. کابینت ام دی اف خاکستری

رنگ خاکستری یکی از رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود و می‌تواند به تنهایی و یا به صورت ترکیبی با رنگ‌های دیگر مثل سفید یا قهوه‌ای در کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد. اتفاقا یکی از رنگ‌های بسیار پرطرفدار همین رنگ خاکستری هست و وقتی با وسایل آشپزخانه همرنگ می‌شود، واقعاً خیره کننده‌ می‌شود. در این مورد صفحه کابینت ام‌دی‌اف رنگ سفید استفاده شده که باعث زیباتر شدن کار می‌شود.

کابینت ام دی اف طوسی با درب شیشه ای

4.رنگ‌های تند، گرم یا سرد

منظور ما از رنگ‌های تند کابینت ام‌دی‌اف، رنگ‌هایی مثل قرمز، آبی، زرد، سبز و … هستند. این جور رنگ‌ها را معمولاً افرادی با سلیقه‌های خاص و متفاوت انتخاب می‌کنند و زمانی می‌تواند زیبایی خودش را نشان بدهد که برخی از وسایل منزل یا آشپزخانه یا طراحی و دکوراسیون منزل با این رنگ‌ها ست باشد. وقتی این هماهنگی رنگ‌ها در فضای خانه برقرار باشد، رنگ کابینت‌ها خیلی جذاب و متفاوت خواهد بود.

کابینت ام دی اف دو رنگ آبی فیروزه ای و رنگ چوب

نمونه‌کار سورمه‌ای زیر هم یک رنگ خاص محسوب می‌شود که باعث شیک و مدرن شدن فضای خانه شده است. این مدل هم توسط سلام ساختمان در تهران اجرا شده است.

کابینت ام دی اف سورمه ای و طوسی آشپزخانه

پیشنهاد نهایی ما به شما این است که هنگام انتخاب رنگ کابینت ام‌دی‌اف برای آشپزخانه حتما به همه جوانب مهم و تأثیرگذار در زیبایی خانه و آشپزخانه دقت کنید و بر اساس نکاتی که در این مقاله برای شما توضیح دادیم، زیباترین و بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید در مقاله رازهای دکوراسیون آشپزخانه با ترکیب رنگ های پاییزی رنگبندی های خاص را مشاهده کنید تا بتوانید جذاب ترین ترکیب رنگ را آشپزخانه خود انتخاب کنید.

اگر مایل به دیدن تصاویر و نمونه‌کارهای بیشتری هستید به بخش مدل کابینت و دکوراسیون بروید تا تصاویر و قیمت هر کار را مشاهده کنید.

مدل کابینت و دکوراسیون

تضمین قیمت سلام ساختمان

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سنسی
سنسی
11 اسفند 1399 03:11

بسیار مطالب مفیدی بود