0

10 ترفند طلایی برای گسترش فضای آشپزخانه‌های کوچک – بدون نیاز به تخریب!

  3 شهریور 1403     -      تاریخ انتشار:  3 شهریور 1403
سه مدل آشپزخانه کوچک با استفاده از رنگ سفید، نور زیرکابینتی و شلف دیواری
آنچه می خوانید...

    به کمک ترفندهای ساده‌ای مثل نصب سبدهای سوپرمارکتی، میز نهارخوری تاشو و نصب آینه در آشپزخانه، می‌توانید بدون نیاز به تغییرات اساسی، فضای آشپزخانه کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهید. در این مطلب از سلام ساختمان به بررسی 10 ترفند طلایی برای گسترش آشپزخانه کوچک می‌پردازیم.

    1.   از قفسه‌های باز در آشپزخانه خود استفاده کنید!

    نصب شلف یا قفسه‌های باز روی دیوارهای خالی باعث می‌شود، ظاهر آشپزخانه کوچک شما به طرز چشمگیری تغییر یابد و توهم فضای بیشتری را ایجاد کند. قفسه‌های باز دسترسی به وسایل روزمره شما را آسان می‌کنند. برای ظاهری منسجم، وسایل را بر اساس عملکرد یا رنگ آن‌ها، داخل شلف‌ها بچینید. شما می‌توانید قلاب‌هایی را در زیر قفسه‌ها نصب کنید تا لیوان‌ها، ظروف یا رول دستمال‌کاغذی را قرار دهید.

    آشپزخانه کوچک با کابینت نئوکلاسیک سفید و قفسه‌های باز چوبی

    2.   وسایل اضافی را داخل کابینت‌ها قرار دهید!

    اگر آشپزخانه کوچکی دارید، گذاشتن وسایل برقی مثل ساندویچ‌ساز یا مخلوط‌کن روی کابینت‌ها، فضای آن را کوچک‌تر نشان می‌دهند. بهتر است این وسایل را داخل کابینت‌ها بگذارید و موقع استفاده بیرون بیاورید. به این صورت فضای بیشتری در آشپزخانه خود دارید.

    آشپزخانه کوچک با جزیره چندمنظوره طوسی دارای کشو و کابینت

    3.   از رنگ‌های روشن در آشپزخانه بهره ببرید!

    رنگ‌های روشن می‌توانند یک آشپزخانه کوچک را متحول کنند و باعث شوند، روشن‌تر و بازتر به نظر برسد. رنگ‌های سفید، کرم، خاکستری روشن و پاستلی می‌توانند نور طبیعی و مصنوعی را بیشتر منعکس کنند و فضا را بزرگ‌تر نشان دهند. شما می‌توانید بدون تخریب، کابینت، دیوار و سقف را به رنگ روشن در آورید تا محیط دلبازتری در آشپزخانه داشته باشید.

    آشپزخانه کوچک با کابینت‌های آبی و دیواهای سفید

    به دنبال رنگی زیبا و مناسب برای آشپزخانه خود هستید؟ کارشناسان سلام ساختمان با مشاوره رایگان، در کنار شما هستند تا به شما کمک کنند رنگ ایده‌آل خود را انتخاب کرده و آشپزخانه‌ای دلباز و روشن داشته باشید

    مشاوره رایگان سلام ساختمان

    4.   از قدرت آینه برای دوبرابر کردن فضای آشپزخانه استفاده کنید!

    چهارمین ایده برای آشپزخانه کوچک استفاده از آینه برای تقویت حس بزرگ‌تر کردن فضا است. آینه‌ها می‌توانند نور طبیعی و مصنوعی را منعکس کنند و آشپزخانه را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان دهند.

    آشپزخانه کوچک با کابینت مدرن سفید و بین کابینتی آینه‌ای

    5.   سبدهای سوپری را در کابینت نصب کنید!

    سبدهای ریلی سوپرمارکتی که نوعی اکسسوری کابینت به شمار می‌آیند، بهترین ایده برای فضاسازی آشپزخانه کوچک هستند. با کمک این وسیله، می‌توانید وسایل آشپزخانه و مواد غذایی خشک را درون آن‌ها قراردهید تا فضای آشپزخانه شما مرتب‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد.

    کابینت آشپزخانه سفید دارای سبد ریلی سوپر مارکتی

    6.   فضای ذخیره‌سازی زیر سینک را سازماندهی کنید!

    فضای زیر سینک، به رغم کوچک بودن، می‌تواند یک گنجینه پنهان برای ذخیره وسایل تمیزکاری و دیگر لوازم آشپزخانه باشد. با کمی خلاقیت و استفاده از ابزارهای نظم‌دهنده مناسب، می‌توانید این فضا را به بهترین شکل سازماندهی کنید و از آن بهره‌برداری کنید. این ایده باعث مرتب شدن و دلبازی آشپزخانه شما می‌شود.

    نظم‌دهنده فلزی مشکی کابینتی زیر سینک آشپزخانه

    7.   از میز نهارخوری تاشو استفاده کنید!

    استفاده از میز نهارخوری تاشو یکی از هوشمندانه‌ترین راهکارها برای بهینه‌سازی فضا در آشپزخانه‌های کوچک است. این میزها نه تنها فضای کمتری را اشغال می‌کنند، بلکه به شما امکان می‌دهند تا در صورت نیاز، فضای بیشتری از آشپزخانه را در اختیار داشته باشید.

    میز نهارخوری تاشو چوبی

    8.   از قسمت بالای کابینت‌ها استفاده کنید!

    در آشپزخانه‌های کوچک، گاهی اوقات مجبور می‌شویم بدون تخریب آشپزخانه از فضای بالای کابینت‌ها برای نگهداری وسایل استفاده کنیم. اما این کار باید با نظم و دقت بالایی انجام شود تا علاوه بر افزایش فضای ذخیره‌سازی و دلبازی، زیبایی آشپزخانه نیز حفظ شود.

    آشپزخانه با کابینت مدرن طوسی و قهوه‌ای و قراردادن ظروف بالای کابینت

    9.   بین‌کابینتی براق را به آشپزخانه راه دهید!

    با چسباندن برچسب‌های براق روی دیوار، می‌توانید در کمترین زمان و بدون نیاز به ابزار خاصی، ظاهر آشپزخانه خود را متحول کنید. برچسب‌های براق، نور را منعکس کرده و باعث می‌شوند آشپزخانه شما روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد.

    برچسب طوسی براق در بین کابینتی

    10.   نورپردازی زیر کابینتی را در نظر بگیرید!

    نورپردازی کابینت آشپزخانه، یک روش فوق‌العاده برای روشن‌تر کردن آشپزخانه‌های کوچک و ایجاد فضایی دلبازتر است. این نوع نورپردازی بدون نیاز به چراغ‌های سقفی، نور مورد نیاز را به طور مستقیم به روی سطوح کاری می‌تابانند و باعث روشنایی بیشتر می‌شوند.

    کابینت دو پله با نورپردازی زیر کابینتی

    جمع‌بندی

    استفاده از رنگ‌های روشن، نصب نورهای زیرکابینتی و استفاده از شلف‌های دیواری باعث ایجاد فضای گسترده‌تری در آشپزخانه شما می‌شوند. در این مطلب به 10 ایده برتر برای گسترش فضای آشپزخانه کوچک پرداختیم. بعد از خواندن این مطلب بدون تخریب آشپزخانه و به کمک متخصصین دکوراسیون‌کار پلتفرم سلام ساختمان اقدام به گسترش آَشپزخانه خود کنید.

    سوالات متداول

    چطور ثبت درخواست کنیم؟
    روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
    ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
    سلام ساختمان چیست؟
    سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
    تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
    سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
    برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
    • مشاوره تخصصی رایگان
    • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
    • ضمانت قیمت
    • ضمانت پیش پرداخت
    • ضمانت پروژه


    از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
    اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

    مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
    بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
    • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
    • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
    هر دوی این‌ها رایگان است.
    بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                          بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                      آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
    بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
    آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
    اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
    نویسنده: سپیده   قلی پور
    سپیده قلی پور هستم، کارشناس محتوای سلام ساختمان، ادبیات خوندم و عاشق نوشتنم. مقالاتی که برای شما می‌نویسم، حاصل خوندن و سرچ کردن و مصاحبه با کابینت سازهای سلام ساختمان هست. امیدوارم بعد از خوندن مقالاتم به جواب سوالاتتون برسید.

    ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

    نظرات کاربران

    نظرات کاربران
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    View all comments