0

کابینت کلاسیک یا مدرن؟ کدام یک برای آشپزخانه جدید شما بهتر است؟

  16 تیر 1403     -      تاریخ انتشار:  16 تیر 1403
کابینت کلاسیک کرمی رنگ با لوستر مجلل بالای جزیره و کابینت مدرن های‌گلاس سفید و طوسی
آنچه می خوانید...

    آشپزخانه شما کوچک است یا بزرگ؟ به منبت‌کاری روی کابینت‌ها علاقه‌مند هستید یا خیر؟ اگر محیط آشپزخانه شما کوچک است، کابینت سبک مدرن برای شما مناسب است و اگر به کنده‌کاری روی کابینت علاقه‌مند هستید، کابینت سبک کلاسیک برای شما ایده‌آل است. در ادامه کابینت‌سازهای سلام ساختمان به توضیح مزایا و معایب کابینت سبک کلاسیک و مدرن و مقایسه این دو سبک با یگدیگر می‌پردازند.

    مزایا و معایب کابینت کلاسیک برای آشپزخانه

    کابینت‌های کلاسیک با کنده‌کاری‌های حجیمی که روی درب‌ها، ستون‌ها و پاخورها دارند؛ آشپزخانه‌ای لاکچری و باارزش به ما هدیه می‌دهند. زیبایی و ظرافت، کیفیت و دوام بالا، تنوع در اجرای طرح و افزودن ارزش خانه ازجمله مزایای کابینت سبک کلاسیک است.

    کابینت کلاسیک سفید رنگ با کابینت‌های دیواری درب شیشه‌ای

    سبک کلاسیک معایبی نیز دارد که عبارت‌اند از: تمیزکاری سخت، قیمت بسیار بالا و محدودیت اجرا در آشپزخانه‌های کوچک ازجمله این موارد هستند.

    کابینت و جزیره کلاسیک سفید

    مزایا و معایب کابینت مدرن برای آشپزخانه

    کابینت سبک مدرن در ساده‌ترین شکل ممکن و بدون هیچ نقش و نگاری اجرا می‌شود. این سبک از کابینت، آشپزخانه‌های کوچک را دلباز نشان می‌دهد. کابینت مدرن قیمت به‌صرفه‌ای دارد و تمیزکردن آن‌ها آسان است.

    کابینت مدرن طوسی بدون دستگیره

    حساسیت کابینت‌های مدرن در برابر اجسام تیز و برنده زیاد است. کابینت‌های مدرن براق زودتر کثیف می‌شوند.  اگر رطوبت در آشپزخانه زیاد باشد امکان آسیب دیدن کابینت مدرن بیشتر است. البته انتخاب کابینت‌سازی ماهر برای ساخت کابینت مدرن بسیار مهم است. کابینت مدرن زیر را متخصص سلام ساختمان در تبریز اجرا کرده‌است.

    حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

    کابینت های‌گلاس مدرن با رنگ سفید و قهوه‌ای

    سه مقایسه مهم کابینت کلاسیک و مدرن

    برای انتخاب کابینت کلاسیک و مدرن باید به رنگ مورد نظر برای کابینت، میزان بودجه برای خرید کابینت و نوع نورپردازی آشپزخانه توجه ویژه داشت. با بررسی این سه مورد می‌توانید انتخاب درست بین کابینت کلاسیک و مدرن براساس شرایط خود را داشته باشید.

    مقایسه کابینت کلاسیک و مدرن براساس انتخاب رنگ

    معمولا برای کابینت‌های کلاسیک از رنگ‌های گرم و طبیعی مانند قهوه‌ای، طوسی‌، کرمی و سفید استفاده می‌کنند. اگر جزو افرادی هستید که چوب را دوست دارید، اکثر کابینت‌های سبک کلاسیک با متریال چوب و یا روکش چوب اجرا می‌شوند.

    کابینت نئوکلاسیک با ترکیب رنگ کرم و قهوه‌ای

    کابینت‌های مدرن اغلب با رنگ‌های روشن و خنثی مانند سفید، خاکستری، طوسی و یا بژ اجرا می‌شوند.

    کابینت مدرن ام‌دی‌اف قهوه‌ای روشن بدون دستگیره

    مقایسه قیمت کابینت مدرن و کلاسیک

    قیمت کابینت به پارامترهایی چون نوع طراحی، متریال، ابعاد و نوع یراق‌آلات بستگی دارد. اما به صورت کلی قیمت کابینت‌های کلاسیک به دلیل منبت‌کاری‌هایی زیبا و پر نقش و نگار، نسبت به کابینت مدرن گران‌تر هستند. در نتیجه اگر هزینه برای شما مهم نیست و به هنر منبت‌کاری روی کابینت علاقمند هستید، کابینت سبک کلاسیک مناسب شما است.

    کابینت کلاسیک یا مدرن؟ کدام یک برای آشپزخانه جدید شما بهتر است؟

    مقایسه نورپردازی در کابینت‌های مدرن و کلاسیک

    اغلب نورپردازی برای کابینت‌های کلاسیک به صورت لاکچری و یا نوستالژی می‌باشد و از لوسترهای لوکس استفاده می‌شود. نورپردازی در داخل کابینت‌های کلاسیک، برای مشخص‌کردن ظروف دکوری نیز بسیار رایج است.

    کابینت کلاسیک سفید با لوستر پر نور زیبا بالای جزیره

    در آشپزخانه‌هایی با کابینت‌های مدرن بیشتر استفاده از لامپ‌های هالوژن و نور مخفی رایج است. نصب چراغ‌های آویزان ساده نیز در آشپزخانه‌ای با کابینت سبک مدرن امکان‌پذیر است.

    کابینت مدرن طوسی رنگ با نورپردازی مخفی زیر کابینتی

    بالاخره کابینت کلاسیک بخریم یا مدرن؟

    برای خرید کابینت کلاسیک و یا مدرن باید یکسری پارامتر شخصی را در نظر بگیرید. اگر آشپزخانه بزرگی دارید انتخاب سبک کلاسیک برای شما درست است. اگر به فضاهایی ساده و بدون شلوغی علاقه‌مند هستید کابینت سبک مدرن برای شما ساخته شده‌است. اگر به هنر منبت‌کاری علاقه‌مند هستید سبک کلاسیک در انتظار شما است. در نهایت با توجه به بودجه و سلیقه شخصی خود، سبک کابینت آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

    دو کابینت کلاسیک کرم و کابینت مدرن سفید

    جمع‌بندی

    کابینت‌های مدرن در مقایسه با کابینت‌های کلاسیک از نظر هزینه به‌صرفه هستند. اگر علاقمند به رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای و کرم هستید، کابینت مورد تایید شما کلاسیک است. اگر هم آشپزخانه کوچکی دارید، کابینت سبک مدرن مناسب شما است. برای انتخاب سبک مناسب کابینت آشپزخانه خود از کارشناسان سلام ساختمان مشاوره رایگان دریافت کنید.

    سوالات متداول

    چطور ثبت درخواست کنیم؟
    روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
    ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
    سلام ساختمان چیست؟
    سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
    تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
    سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
    برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
    • مشاوره تخصصی رایگان
    • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
    • ضمانت قیمت
    • ضمانت پیش پرداخت
    • ضمانت پروژه


    از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
    اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

    مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
    بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
    • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
    • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
    هر دوی این‌ها رایگان است.
    بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                          بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                      آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
    بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
    آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
    اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
    نویسنده: سپیده   قلی پور
    سپیده قلی پور هستم، کارشناس محتوای سلام ساختمان، ادبیات خوندم و عاشق نوشتنم. مقالاتی که برای شما می‌نویسم، حاصل خوندن و سرچ کردن و مصاحبه با کابینت سازهای سلام ساختمان هست. امیدوارم بعد از خوندن مقالاتم به جواب سوالاتتون برسید.

    ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

    نظرات کاربران

    نظرات کاربران
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    View all comments