1.0 0

کابینت طرح چوب مناسب چه آشپزخانه‌هایی است؟ + مزایا و معایب

  8 شهریور 1403     -      تاریخ انتشار:  8 شهریور 1403
سه مدل کابینت طرح چوب مدرن و نئوکلاسیک به رنگ قهوه‌ای سوخته و سفید، قهوه‌ای روشن و قهوه‌ای تیره و سفید با دستگیره مشکی
آنچه می خوانید...

    به جای پرداخت هزینه زیاد برای ساخت کابینت تمام چوب به سراغ کابینت طرح چوب بروید و با قیمت کمتر، کابینتی زیبا و شبیه به چوب داشته باشید. کابینت طرح چوب در انواع روکش‌های هایگلاس، ملامینه و روکش چوب موجود است که هر کدام مزایای مخصوص به خود را دارند. در این مطلب از سلام ساختمان به بررسی انواع کابینت طرح چوب می‌پردازیم. همچنین در آخر به سوالات پرتکرار شما در ارتباط با کابینت طرح چوب به صورت دقیق پاسخ می‌دهیم؛ در ادامه با ما باشید.

    منظور از کابینت طرح چوب چیست؟

    کابینت طرح چوب، ظاهر طبیعی و گرمای چوب را با قیمتی مناسب به آشپزخانه شما می‌آورد. این نوع کابینت را با دو نوع روکش طبیعی و مصنوعی قابل ساخت است و در سبک‌های مختلف دکوراسیون قابل استفاده است. در ادامه به معرفی کابینت طرح چوب با روکش مصنوعی و طبیعی می‌پردازیم.

    کابینت طرح چوب با روکش چوب طبیعی

    زیر روکش(مغزی) این نوع کابینت طرح چوب از ام دی اف است که یک لایه نازک چوب طبیعی روی ام دی اف چسابنده می‌شود. انتخاب نوع روکش چوب طبیعی به سبک دکوراسیون آشپزخانه بستگی دارد. روکش‌های چوب طبیعی بلوط و ملچ ظاهری بسیار زیبا و طبیعی دارند و برای ساخت کابینت طرح چوب با روکش چوب طبیعی بسیار رایج هستند اما هزینه رنگ پلی استر که روی این کابینت اجرا می‌شود، روی هزینه نهایی کابینت شما تأثیرگذار است.

    کابینت روکش چوب کلاسیک قهوه‌ای تیره

    کابینت روکش چوب طبیعی بالا را کابینت‌ساز سلام ساختمان طراحی و اجرا کرده است. با انتخاب رنگ قهوه‌ای برای کابینت طرح چوب، حس و حال چوب طبیعی را تداعی کرده و فضایی گرم و صمیمی را به ارمغان آورده است.

    حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

    کابینت طرح چوب با روکش چوب مصنوعی

    انواع مختلفی از کابینت طرح چوب با روکش چوب مصنوعی وجود دارد که زیر روکش(مغزی) این نوع کابینت از ام دی اف یا نئوپان است و روکش‌های متنوعی مانند ممبران، هایگلاس و روکش ملامینه روی ام دی اف یا نئوپان کشیده می‌شود.

    • کابینت هایگلاس: کابینت‌ هایگلاس با روکش پلکسی گلاس، علاوه بر ظاهری براق و امروزی، با رنگ‌های قهوه‌ای و کرمی، طرحی طبیعی و شبیه به چوب را به آشپزخانه شما هدیه می‌دهند. این کابینت‌ها با مغزی MDF، مقاومت و دوام خوبی دارند.

    کابینت هایگلاس براق مدرن با روکش طرح چوب قهوه‌ای تیره و سفید

    • کابینت ام دی اف با روکش ملامینه: کابینت‌های روکش ملامینه طرح چوب قهوه‌ای، با دو نوع مغزی ام دی اف یا نئوپان تولید می‌شوند. این کابینت‌ها با ظاهری مدرن و شبیه چوب، انتخابی مناسب برای آشپزخانه‌های امروزی هستند.

    کابینت طرح چوب مناسب چه آشپزخانه‌هایی است؟ + مزایا و معایب

    در تصویر زیر، جزیره‌ای با روکش ملامینه قهوه‌ای مشاهده می‌شود که به شکلی زیبا، طرح و ظاهر چوب را در آشپزخانه به نمایش می‌گذارد.

    کابینت و جزیره طرح چوب با روکش ملامینه و به رنگ قهوه‌ای و طوسی

    • کابینت ممبران: کابینت‌های ممبران و وکیوم با روکش پی‌ وی ‌سی روی مغزی ام‌ دی ‌اف، علاوه بر تنوع بالای طرح چوب، مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت دارند و انتخابی مناسب برای آشپزخانه‌ شما هستند. کابینت ممبران طرح چوب قهوه‌ای، با رنگ گرم و دلنشین خود، یک انتخاب کلاسیک و همیشه محبوب است. این رنگ، به خوبی با رنگ‌های روشن و خنثی مانند سفید و کرم ست می‌شود و کنتراست زیبایی در آشپزخانه ایجاد می‌کند.

    کابینت ممبران طرح چوب با جزیره و به رنگ قهوه‌ای روشن

    • کابینت طرح چوب با روکش آکریلیک: روکش آکریلیک در واقع نوعی پلاستیک مصنوعی هست که به صورت ورقی نازک، روی ام‌ دی ‌اف یا نئوپان کشیده می‌شود و سطح فوق‌العاده براقی را بیشتر از کابینت هایگلاس ایجاد می‌کند. این روکش تنوع رنگی بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید روکش اکریلیک را با طرح چوب تهیه کنید.

    کابینت مدرن طرح چوب با روکش آکریلیک قهوه‌ای

    در نهایت شما می‌توانید براساس بودجه خود روکش مناسب کابینت طرح چوب را انتخاب کنید.

    بهترین رنگ کابینت طرح چوب

    کابینت طرح چوب علاوه بر رنگ‌های قهوه‌ای متنوع، در رنگ سفید نیز بسیار محبوب است. رنگ سفید به همراه رنگ‌های کرم و قهوه‌ای، ترکیب‌های تماشایی را برای آشپزخانه شما ایجاد می‌کند.

    ·       رنگ سفید کابینت طرح چوب

    با انتخاب کابینت‌های طرح چوب سفید، نه تنها از زیبایی و اصالت چوب بهره‌مند می‌شوید، بلکه فضای آشپزخانه را نیز به طور قابل توجهی روشن‌تر و وسیع‌تر می‌کنید. این ترکیب بی‌نظیر، تعادل زیبایی و کارایی را در آشپزخانه شما برقرار می‌کند.

    کابینت و جزیره کلاسیک طرح چوب سفید

    ·       رنگ قهوه‌ای کابینت طرح چوب

    طیف گسترده‌ای از رنگ‌های قهوه‌ای برای کابینت طرح چوب در دسترس است که از قهوه‌ای روشن و ملایم تا قهوه‌ای تیره و پررنگ متغیر است. انتخاب رنگ قهوه‌ای تیره برای کابینت، علاوه بر ایجاد حس گرما و صمیمیت، به آشپزخانه شما جلوه‌ای کلاسیک و لوکس می‌بخشد. در مقابل، قهوه‌ای روشن فضایی آرام و دلنشین ایجاد می‌کند و مناسب برای آشپزخانه‌هایی با نور کم است

    کابینت نئوکلاسیک طرح چوب قهوه‌ای تیره با صفحه کابینت سفید

    در ادامه تصویری از کابینت طرح چوب با روکش ملامینه و با متریال ام دی اف به رنگ قهوه‌ای روشن را مشاهده می‌کنید.

    کابینت مدرن طرح چوب قهوه‌ای روشن

    ·       ترکیب رنگ طوسی و قهوه‌ای کابینت طرح چوب

    با انتخاب کابینت‌های پله‌ای در ترکیب رنگ طوسی و طرح چوب، به آشپزخانه خود ظاهری امروزی ببخشید. این ترکیب رنگ، فضایی گرم و صمیمی را برای شما ایجاد می‌کند.

    کابینت پله‌ای طرح چوب به رنگ طوسی و قهوه‌‌ای

    ·       ترکیب رنگ کابینت سفید و طرح چوب

    ترکیب دو رنگ سفید و قهوه‌ای برای کابینت طرح چوب، انتخابی جذاب و متعادل است. روشنی رنگ سفید با گرمای رنگ قهوه‌ای فضایی متعادل و تماشایی را در آشپزخانه شما ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید با انتخاب صفحه کابینت و بین‌کابینتی سفید فضایی روشن‌تر در آشپزخانه ایجاد کنید.

    کابینت و جزیره مدرن طرح چوب و رنگ سفید و قهوه‌ای با بین‌کابینتی سفید

    انواع کابینت طرح چوب براساس سبک طراحی

    برخلاف تصور عموم که کابینت طرح چوب تنها مختص سبک کلاسیک است، این نوع کابینت در سه سبک دکوراسیونی زیر نیز کاربرد دارد:

    در ادامه هر کدام از سبک‌ها را به صورت جزئی برای شما شرح می‌دهیم.

    کابینت طرح چوب سبک کلاسیک

    اغلب کابینت‌های طرح چوب یا کابینت‌های چوبی را به سبک کلاسیک می‌سازنند. سبک کلاسیک با کنده‌کاری‌های حجیمی که روی درب، تاج و پاخور کابینت‌ها دارد، فضایی لاکچری می‌سازد. ترکیب کابینت طرح چوب با سبک کلاسیک، آشپزخانه شما را شاهانه نشان می‌دهد.

    کابینت کلاسیک قهوه‌ای با طرح چوب

    کابینت طرح چوب سبک مدرن

    در سبک مدرن، طراحی کابینت‌ها ساده و بدون جزئیات اضافی است. سبک مدرن به دلیل طراحی خلوتی که دارد برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است. انتخاب طرح چوب برای کابینت‌ سبک مدرن فضایی ساده اما گرم و دلچسب را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید مانند تصویر زیر جزیره آشپزخانه را طرح چوب انتخاب کنید و مابقی کابینت‌ها را با یک رنگ متفاوت، تماشایی کنید. برای سبک مدرن روکش‌های هایگلاس و ملامینه طرح چوب مناسب هستند.

    کابینت سبک مدرن طرح چوب به همراه کابینت مدرن مشکی

    کابینت طرح چوب سبک نئوکلاسیک

    کابینت سبک نئوکلاسیک ترکیبی از شکوه سبک کلاسیک و سادگی سبک مدرن است. اگر علاقه‌مند به کابینت طرح چوب در ترکیب سبک مدرن و کلاسیک در کنار هم هستید؛ سبک نئوکلاسیک همان سبک مدنظر شما است. کابینت نئوکلاسیک طرح چوب، آشپزخانه‌ای شیک به شما تحویل می‌دهد. روکش چوب و ممبران برای سبک نئوکلاسیک و کلاسیک گزینه‌ای ایده‌آل می‌باشند.

    کابینت و جزیره طرح چوب سبک نئوکلاسیک سفید و قهوه‌ای روشن

    کابینت طرح چوب جنگلی

    کابینت‌های طرح چوب جنگلی شبیه به سبک کابینت روستیک هستند. چوب یکی از مهم‌ترین عناصر در کابینت‌های سبک روستیک است. کنده‌کاری‌های منحصر به فرد روی کابینت طرح چوب روستیک، فضایی جنگلی در آشپزخانه ایجاد می‌کند. استفاده از متریال سنگ برای کابینت طرح چوب جنگلی، سبک روستیک را بیشتر در آشپزخانه شما به رخ می‌کشد.

    کابینت و جزیره طرح چوب با صفحه کابینت مشکی

    در تصویر بالا با استفاده از کابینت طرح چوب جنگلی، بین کابینتی آجری و سقف چوبی، فضایی روستیک و صمیمی در آشپزخانه ایجاد شده است.

    مراحل ساخت و نصب کابینت طرح چوب

    همانطور که می‌دانید؛ کابینت طرح چوب در سبک‌های مختلف و با روکش‌های متفاوت ساخته می‌شود. به صورت کلی مغزی تمام کابینت‌های طرح چوب، ام دی اف یا نئوپان است. کابینت‌های ممبران و روکش چوب با منبت‌کاری و حکاکی نیازمند آماده‌سازی اولیه ام دی اف در کارخانه هستند. پس از ایجاد طرح‌ها در کارخانه، روکش‌های این کابینت‌ها در کارگاه روی آن‌ها قرار می‌گیرند. روکش کابینت‌های هایگلاس و ملامینه داخل خود کارخانه روی مغزی(ام دی اف) یا (نئوپان) چسبانده می‌شود و نیازی به آوردن آن‌ها به کارگاه نیست.

    حکاکی روی مغزی چوب مصنوعی ام دی اف

    مزایا کابینت طرح چوب

    کابینت طرح چوب به دلیل ترکیب زیبایی و دوام خوب، به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای آشپزخانه تبدیل شده است. این نوع کابینت‌ها ظاهری طبیعی و گرم به محیط می‌بخشند و با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی سازگار هستند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای کابینت طرح چوب می‌پردازیم:

    • ظاهر زیبا و ایجاد گرما و صمیمت در آشپزخانه
    • امکان ایجاد حکاکی روی درب‌ها (کابینت ممبران و روکش چوب مناسب سبک کلاسیک و نئوکلاسیک هستند.)
    • مقاومت بالا و در نتیجه طول عمر زیاد (کابینت‌های طرح چوب با روکش چوب، ممبران و هایگلاس به نسبت بقیه روکش‌ها مقاومت بهتری دارند)
    • قیمت مناسب در مقایسه با کابینت تمام چوب
    • قابلیت ابزار خوری خوب به دلیل مغزی ام دی اف و نئوپان

    با دانستن مزایای کابینت طرح چوب حالا انتخاب شما چه نوع روکشی برای این کابینت است؟

    معایب کابینت طرح چوب

    کابینت طرح چوب، علی‌رغم زیبایی و محبوبیت، دارای برخی معایب است که آگاهی از آن‌ها می‌تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند. در زیر به برخی از مهم‌ترین معایب این نوع کابینت اشاره می‌کنیم:

    • حساسیت به رطوبت (به دلیل استفاده از ام دی اف یا نئوپان کابینت‌ها به رطوبت حساس هستن. البته روکش‌هایی که روی ام دی اف قرار می‌گیرند تا اندازه‌ای مقاومت کابینت را نسبت به رطوبت بالا می‌برند)
    • امکان آسیب در صورت برخورد با اشیای تیز در روکش‌های هایگلاس طرح چوب
    • جلوه مصنوعی کابینت طرح چوب نسبت به کابینت چوبی
    • وجود محدودیت در انتخاب رنگ روکش کابینت طرح چوب
    • پایین بودن عمر مفید کابینت طرح چوب نسبت به کابینت تمام چوب

    انتخاب روکشی باکیفیت و مرغوب عمر کابینت طرح چوب شما را افزایش می‌دهد. پس با پرداخت هزینه‌ای بیشتر، روکش کابینت طرح چوب را باکیفیت بالا تهیه کنید.

    کابینت و جزیره کلاسیک طرح چوب قهوه‌ای

    قیمت کابینت طرح چوب + نکات مهم برای خرید

    عوامل مختلفی مانند انتخاب نوع روکش برای کابینت طرح چوب، انتخاب سبک طراحی، استفاده از انواع یراق‌آلات و متراژ آشپزخانه شما روی قیمت نهایی کابینت طرح چوب اثرگذار است. اکثر کابینت‌سازها، قیمت کابینت طرح چوب را به صورت متری محاسبه می‌کنند که این روش به ضرر مشتری است زیرا که در پایان کار باید هزینه بیشتری پرداخت کند.

    کابینت و جزیره طرح چوب کلاسیک قهوه‌ای با کابینت ویترینی

    مناسب‌ترین روش برآورد هزینه کابینت طرح چوب، ارائه قیمت نهایی پروژه به مشتری است. با ارائه قیمت نهایی در ابتدای کار، شما از تمام هزینه‌های مربوط به کابینت‌ طرح چوب، از جمله قیمت مواد اولیه، دستمزد کابینت‌ساز، یراق‌آلات و هزینه نصب آگاه می‌شوید. این امر به شما کمک می‌کند تا بودجه‌بندی خود را به طور دقیق انجام دهید و از بروز هرگونه هزینه اضافی در آینده جلوگیری کنید.

    کابینت طرح چوب سبک مدرن بدون دستگیره به رنگ قهوه‌ای وسفید

    با پلتفرم سلام ساختمان، نگرانی از قیمت‌های نامشخص و نوسانات بازار را کنار بگذارید. تمام قیمت‌های کابینت آشپزخانه، با محاسبه دقیق و نهایی توسط کابینت‌سازان حرفه‌ای ارائه می‌شود تا شما با خیالی آسوده خریدی مطمئن داشته باشید.

    کابینت طرح چوب برای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ

    برای آشپزخانه‌های کوچک، کابینت‌های طرح چوب هایگلاس یا ام‌ دی ‌اف قهوه‌ای روشن انتخابی ایده‌آل است. این رنگ‌ها فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. برای ایجاد فضایی روشن و دلباز در آشپزخانه کوچک، از کابینت‌های سفید براق در ردیف بالا و قهوه‌ای طرح چوب در ردیف پایین استفاده کنید.

    کابینت مدرن با جزیره قهوه‌ای براق و کابینت‌های بژ و قهوه‌ای

    اگر آشپزخانه‌ای بزرگ و نورگیر دارید، کابینت‌های طرح چوب با رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای سوخته، به آن جلوه‌ای لوکس و کلاسیک می‌بخشند. انتخاب کابینت ممبران و روکش چوب به سبک‌های کلاسیک یا نئوکلاسیک، زیبایی و شکوه آشپزخانه شما را دوچندان می‌کند

     

    سوالات متداول

    چطور ثبت درخواست کنیم؟
    روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
    ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
    سلام ساختمان چیست؟
    سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
    تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
    سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
    برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
    • مشاوره تخصصی رایگان
    • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
    • ضمانت قیمت
    • ضمانت پیش پرداخت
    • ضمانت پروژه


    از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
    اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

    مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
    بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
    • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
    • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
    هر دوی این‌ها رایگان است.
    بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                          بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                      آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
    بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
    آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
    اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
    نویسنده: سپیده   قلی پور
    سپیده قلی پور هستم، کارشناس محتوای سلام ساختمان، ادبیات خوندم و عاشق نوشتنم. مقالاتی که برای شما می‌نویسم، حاصل خوندن و سرچ کردن و مصاحبه با کابینت سازهای سلام ساختمان هست. امیدوارم بعد از خوندن مقالاتم به جواب سوالاتتون برسید.

    ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

    نظرات کاربران

    نظرات کاربران
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    View all comments