4.6 0

 20 ایده خاص و فوق العاده برای نور پردازی کابینت آشپزخانه

  24 مهر 1402     -      تاریخ انتشار:  24 مهر 1402
نورپردازی کابینت آشپزخانه طوسی قهوه‌ای

نورپردازی کابینت‌ها از آن دسته تغییراتی است که اگر در اجرای آن کمی خلاقیت داشته باشید، می‌توانید کاربردی بودن فضای آشپزخانه و زیبایی آن را چندین برابر کنید. برای مثال اگر نورپردازی را در محل‌های مناسبی مانند زیر کابینت‌ها تعبیه کنید، هم به بهبود روشنایی فضای کار خودتان کمک کرده‌اید و هم از درخشش کابینت‌ها لذت می‌برید. بنابراین اگر می‌خواهید با 20 ایده خاص و فوق العاده برای نورپردازی کابینت آشپزخانه آشنا شوید، همراه ما باشید.

1.   نورپردازی زیر کابینت

نورپردازی زیر کابینتی یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای روشن کردن فضای آشپزخانه است. چراغ‌های زیر کابینت، می‌توانند نوری مستقیم و متمرکز را به سطح کار آشپزخانه بتابانند. این نورپردازی برای کارهایی مانند آشپزی یا آماده‌سازی غذا بسیار مناسب است.

نورپردازی خطی زیر کابینت آشپزخانه

2.   نورپردازی داخل کابینت

نورپردازی داخل کابینت، به شما کمک می‌کند تا به راحتی محتویات داخل کابینت را ببینید. چراغ‌های داخل کابینت می‌توانند به صورت توکار یا روکار نصب شوند. این نوع نورپردازی باعث می‌شود که فضای داخل کابینت‌ها زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسند.

نورپردازی داخل کابینت آشپزخانه

3.   نورپردازی فضای خالی بین کابینت و سقف

نورپردازی بالای کابینت، به ایجاد یک فضای روشن و دلباز در آشپزخانه کمک می‌کند. چراغ‌های فضای خالی بین کابینت و سقف، می‌توانند به صورت خطی یا نقطه‌ای نصب شوند.

4.   نورپردازی نقطه‌ای کابینت با استفاده از چراغ‌های هالوژن

چراغ‌های هالوژن کابینت آشپزخانه، نوری متمرکز و پرنور را به صورت نقطه‌ای ایجاد می‌کنند. این چراغ‌ها را می‌توانید به صورت توکار یا روکار، در داخل کابینت‌ها یا در بالای آن‌ها نصب کنید. نورپردازی نقطه ای باعث می شود که آشپزخانه شما مدرن و چشم نواز به نظر برسد.

نورپردازی نقطه‌ای بالای کابینت آشپزخانه

5.   نورپردازی خطی کابینت با استفاده از چراغ‌های LED

چراغ‌های LED آشپزخانه دارای مصرف انرژی پایین و طول عمر طولانی هستند. این چراغ‌ها را به صورت روکار یا توکار و اغلب به حالت خطی نصب می‌کنند. نورپردازی خطی را می توانید در زیر کابینت‌ها یا در بالای آن‌ها نصب کنید. نورپردازی خطی باعث می شود که آشپزخانه شما روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد.

6.   نورپردازی کابینت جزیره آشپزخانه

اگر آشپزخانه شما دارای جزیره است، می‌توانید از انواع نورپردازی برای برجسته کردن این قسمت استفاده کنید. چراغ‌های جزیره آشپزخانه می‌توانند به صورت خطی، نقطه‌ای یا سقفی نصب شوند نورپردازی جزیره باعث می‌شود که این بخش از آشپزخانه شما، برجسته و زیباتر به نظر برسد.

7.   نورپردازی کابینت بالای سینک

نورپردازی کابینت بالای سینک باعث می‌شود که فضای اطراف سینک شما زیباتر و خیره کننده‌تر به نظر برسد. این مدل نورپردازی باعث بهتر دیده شدن ظرف‌ها موقع شست و شوی آن‌ها می‌شود.

نورپردازی کابینت بالای سینک آشپزخانه

8.   نورپردازی کابیت‌ها با استفاده از لوستر

لوسترها می‌توانند به عنوان یک المان دکوراتیو در آشپزخانه استفاده شوند. لوسترهای آشپزخانه می‌توانند به صورت سقفی، آویز یا دیواری نصب شوند و به روشنایی بهتر محل کابینت‌ها کمک کنند.

 

نورپردازی کابینت‌های کلاسیک سفید با لوستر

9.   نورپردازی کابینت با استفاده از سنسورهای حرکتی

سنسورهای حرکتی می‌توانند به روشن شدن چراغ‌ها در هنگام ورود به آشپزخانه کمک کنند. این ویژگی باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود و روشنایی مناسبی را برای محل قرار گیری کابینت‌ها فراهم می‌کند.

10.   نورپردازی کابینت با استفاده از سیستم‌های هوشمند

سیستم‌های هوشمند می‌توانند به کنترل چراغ‌های آشپزخانه از طریق تلفن همراه یا تبلت کمک کنند. این ویژگی می‌تواند به ایجاد یک فضای راحت و کاربردی در آشپزخانه کمک کند.

11.   نورپردازی رنگی کابینت

نورپردازی رنگی که به کمک چراغ‌های RGB اجرا می‌شود، آشپزخانه شما را متفاوت و جذاب جلوه می‌دهد. این نوع نورپردازی را می‌توانید با استفاده از ریموت کنترل مخصوص، به رنگ‌های مختلفی تغییر دهید.

12.   نورپردازی‌های هنری کابینت

استفاده از نورپردازی‌های هنری با طراحی‌ها و الگوهای خاص، هم به نورپردازی فضا کمک می‌کند و هم کابینت‌ها را زیبا می‌کند.

نورپردازی هنری کابینت آشپزخانه

13.   نورپردازی کابینت‌های شیشه‌ای

استفاده از نور در کابینت‌های شیشه‌ای، روشنایی فضا را چندین برابر می‌کند و زیبایی خاصی به فضا می‌بخشد. نورپردازی داخلی ویترین‌های شیشه‌ای، باعث می‌شود وسایل بهتر دیده شوند و زمینه‌ای جذاب برای دکوری‌های آشپزخانه ایجاد می‌کند.

14.   نورپردازی قفسه های باز کابینت

نورپردازی در قفسه‌های باز می‌تواند تاکیدی بر وسایل نمایشی داخل آن‌ها ایجاد کند و فضایی گرم و دوستانه را ایجاد کند. این نوع نورپردازی باعث می‌شود که قفسه‌های ساده آشپزخانه شما، زیباتر و کاربردی‌تر به نظر برسند.

15.  نورپردازی فضای بین دو کابینت

فضای بین هر دو کابینت را می‌توانید به کمک لامپ‌های تزئینی روشن کنید. با این کار، هم فضا را روشن می‌کنید و هم به زیبایی آشپزخانه می‌افزایید.

نورپردازی فضای بین دو کابینت آشپزخانه

16.   نورپردازی کابینت اطراف اجاق گاز

نورپردازی اطراف اجاق گاز، بهترین دید را برای پخت و پز فراهم می‌کند و می‌تواند جلوه‌ای زیبا به فضای آشپزخانه ببخشد. این نوع نورپردازی باعث می‌شود که اجاق گاز شما روشن‌تر و ایمن‌تر به نظر برسد.

17.   نورپردازی کابینت با کاربری میز غذاخوری

نورپردازی در این قسمت می‌تواند فضایی گرم و دعوت‌کننده ایجاد کند و تاکیدی بر میز و غذاهای روی آن داشته باشد. این نوع نورپردازی باعث می شود که کابینت میز غذاخوری شما، زیباتر و جذاب تر به نظر برسد.

18.   نورپردازی درون کشوهای کابینت

نورپردازی داخل کشوهای کابینت، باعث دسترسی بهتر به وسایل داخل آن می‌شود و همچنین جلوه‌ای زیبا به کابینت‌ها می‌بخشد.

نورپردازی داخل کشوهای کابینت

19.   نورپردازی زیر کابینت‌های بار

نورپردازی زیر کابنیت‌های بار باعث می شود که این فضا روشن‌تر شود و وسایل و مواد غذایی داخل آن بهتر دیده شوند.

20.   نورپردازی کابینت با چراغ‌های گوشه‌ای

چراغ‌هایی که در گوشه‌های کابینت‌ها نصب می‌شوند، نوری زاویه‌دار و مناسب به فضا می‌دهند. زاویه نور این چراغ‌ها را می‌توانید به سمت محل استفاده خودتان تنظیم کنید.

امیدواریم این ایده‌های خلاقانه برایتان مفید و الهام‌بخش باشند. اگر سوالات دیگری دارید یا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید در قسمت کامنت‌ها این موضوعات را مطرح کنید.

سخن پایانی

در نهایت برای نورپردازی کابینت آشپزخانه، ایده‌ها و راهکارهای زیادی وجود دارند، اما شما باید از نورپردازی متناسب با بودجه و سلیقه و کاربرد مد نظر خودتان استفاده کنید. در ضمن موقع نورپردازی کابینت‌ها به اندازه آشپزخانه، میزان روشنایی مورد نیاز و سبک دکوراسیون آشپزخانه هم توجه کنید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: مریم   صبوری
وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments