0

این خونه از لوسترهای دهه 60 استفاده کرده چه حس خوبی داره

  5 شهریور 1403     -      تاریخ انتشار:  5 شهریور 1403
لوستر رنگی شمعی، فلزی شمعی و کریستال شمعی در خانه‌های قدیمی
آنچه می خوانید...

    لوسترهای دهه 60 بیشتر از جنس فلز، کریستال و شیشه ساخته می‌شدند. استفاده از شیشه‌های رنگی و اشکال هندسی در مدل لوسترهای این دهه به وفور به چشم می‌خورد. در این مطلب از سلام ساختمان به بررسی 7 مدل لوستر دهه 60 که حس نوستالژیک دارند، می‌پردازیم.

    1.   لوستر شیشه‌ای به شکل هندسی

    در ورودی این خانه، لوستر شیشه‌ای به شکل فانوس با قاب فلزی مشکی، تلفیقی زیبا از طراحی مدرن و الهام از معماری سنتی را به نمایش می‌گذارد. نور شمع‌های درون آن، به این اثر هنری، روحی تازه بخشیده است.

    لوستر شیشه‌ای فلزی طرح فانوس با نور زرد رنگ در ورودی منزل با کنسول و آینه چوبی منبت‌کاری‌شده

    2.   لوستر آبشاری رنگی

    در لوسترهای دهه 60 استفاده از شیشه‌های رنگی و طرح دار نیز بسیار رایج بوده است. به همین دلیل در قسمت غذاخوری این خانه از لوستر شیشه‌ای دودی با طرح آبشاری، استفاده شده‌است. نور گرم و ملایم این لوستر، فضایی دنج و دلنشین را برای صرف غذا در کنار خانواده فراهم آورده است. طراحی نئوکلاسیک این لوستر، جلوه‌ای باشکوه به دکوراسیون اتاق بخشیده است.

    لوستر آویز شیشه‌ای با درخشش نور زرد در بالای میز ناهارخوری با صندلی‌های طوسی

    3.   لوستر شمعی کریستالی

    لوسترهای شمعی کریستالی، به ویژه در دهه 60، نمادی از تجمل، زیبایی و ظرافت در دکوراسیون داخلی خانه‌ها بودند. این لوسترها با طراحی‌های پیچیده و کریستال‌های درخشان، جلوه‌ای باشکوه به فضا می‌بخشیدند و معمولا در سالن پذیرایی و اتاق‌های نشیمن خانه‌های مجلل دیده می‌شدند. نشیمن این خانه لوکس با لوستر شمعی کریستالی مزین شده است.

    لوستر شمعی کریستالی سفید در نشیمن خانه

    لوسترها با طراحی شمعی در مدل‌های متنوع همچنان محبوب هستند. با مشاوره رایگان کارشناسان دکوراسیون کار سلام ساختمان، مناسب‌ترین لوستر را برای سقف کاذب یا سقف ساده منزل خود انتخاب کنید

    مشاوره رایگان سلام ساختمان

    4.   لوستر حصیری

    اگر زیاد طرفدار لوستر کریستالی نیستید و می‌خواهید پذیرایی شما حس مدرن‌تر و درعین‌حال نوستالژی دهه 60 را داشته باشد، می‌توانید از لوسترهای حصیری که با بافت طبیعی خود، حس آرامش و نزدیکی به طبیعت را به فضا می‌بخشند، استفاده کنید.

    پذیرایی با لوستر حصیری و فرش قرمز و کفپوش چوبی

    5.   لوستر امپراطوری

    لوسترهای امپراطوری کریستالی، با طراحی مجلل و کریستال‌های درخشان خود، در دهه 60، داخل خانه‌هایی با معماری کلاسیک بسیار رایج بوده‌اند. کریستال‌های باکیفیت و فراوان آن‌ها به صورت‌های مختلف، نور را به زیبایی منعکس می‌کردند و فضایی درخشان و چشم‌نواز ایجاد می‌کردند.

    لوستر امپراطوری کریستالی درخشان در پذیرایی با مبل و فرش ایرانی

    6.   لوستر روستیک

    لوسترهای روستیک از مواد طبیعی مانند چوب، سفال و گاهی اوقات فلز ساخته می‌شوند. این لوسترها در دهه 60 کمتر رواج داشتند اما علاقمندان به سبک روستیک، این نوع لوستر را برای اتاق خواب خانه خود استفاده می‌کردند. طراحی لوسترهای روستیک بسیار ساده و بدون تزئینات اضافی است. گاهی اوقات از اشکال هندسی ساده یا الگوهای طبیعی برای تزئین آن‌ها استفاده می‌شود.

    لوستر چوبی و فلزی به سبک روستیک در خانه‌ای با درب چوبی و صندلی چوبی

    7.   لوستر فلزی

    لوسترهای فلزی در دهه 60 در خانه‌های ایرانی جایگاه ویژه‌ای داشتند. این لوسترها با طراحی ساده و بادوام خود، به یکی از عناصر ثابت دکوراسیون داخلی تبدیل شده بودند. برای ساخت این لوسترها از فلزاتی مانند آهن، برنج و مس استفاده می‌شد که هر کدام جلوه خاصی به لوستر می‌بخشید. در تصویر زیر، لوستر شمعی واژگونی را مشاهده می‌کنیم که با متریال فلزی ساخته شده است.

    لوستر چهار شعله فلزی مشکی با لامپ حبابی و نور زرد

    جمع‌بندی

    در دهه شصت، خانه‌های ایرانی با لوسترهای متنوعی مانند کریستالی رنگی، فلزی و شمعی مزین می‌شدند. این لوسترها به ویژه در نشیمن و اتاق خواب، جلوه‌ای درخشان و جذاب به فضا می‌بخشیدند. اگر در انتخاب لوستر مناسب برای خانه خود مردد هستید، از مشاوره رایگان کارشناسان دکوراسیون کار سلام ساختمان بهره‌مند شوید.

    سوالات متداول

    چطور ثبت درخواست کنیم؟
    روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
    ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
    سلام ساختمان چیست؟
    سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
    تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
    سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
    برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
    • مشاوره تخصصی رایگان
    • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
    • ضمانت قیمت
    • ضمانت پیش پرداخت
    • ضمانت پروژه


    از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
    اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

    مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
    بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
    • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
    • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
    هر دوی این‌ها رایگان است.
    بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                          بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                      آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
    بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
    آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
    اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
    نویسنده: سپیده   قلی پور
    سپیده قلی پور هستم، کارشناس محتوای سلام ساختمان، ادبیات خوندم و عاشق نوشتنم. مقالاتی که برای شما می‌نویسم، حاصل خوندن و سرچ کردن و مصاحبه با کابینت سازهای سلام ساختمان هست. امیدوارم بعد از خوندن مقالاتم به جواب سوالاتتون برسید.

    ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

    نظرات کاربران

    نظرات کاربران
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    View all comments
    دریافت قیمت دقیق کمد +