0

تکنولوژی‌های مهم در قفل‌های درب هوشمند

  27 تیر 1403     -      تاریخ انتشار:  27 تیر 1403
تکنولوژی‌های مهم در قفل‌های درب هوشمند
آنچه می خوانید...

    قفل‌های درب هوشمند از انواع محصولات مطرح و پرکاربرد این روزهای هر کسی هستند که به امنیت خود و خانواده‌اش اهمیت می‌دهد. قفل‌های هوشمند در راستای برآورد نیاز مخاطبان با پیشرفت روزافزون سیستم‌های خود، مجموعه‌ای از ویژگی‌های مهم و ضروری را در خود جای‌داده‌اند تا بتوانند به بهترین شکل به نیاز خریداران پاسخ دهند. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که امنیت و ایجاد محیطی همراه با آرامش برایتان بسیار مهم است، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    انواع قفل‌های درب هوشمند

    با توجه به ویژگی‌های متفاوتی که هر قفل هوشمند دارد، این محصول در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین ویژگی که باعث تمایز آن‌ها از یکدیگر می‌شود، قابلیت تشخیص هویت در انواع قفل هوشمند است. با توجه ‌به نوع سیستم‌های استفاده شده در هرکدام و تکنولوژی‌های مرتبط با آن، این قفل‌ها به انواع مختلفی تقسیم شده و بسته به همین تفاوت‌ها قیمت متفاوتی دارند. قفل‌هایی با سیستم اثر انگشت و بیومتریک نسبت به بقیه قفل‌های هوشمند گران‌تر هستند. این، به علت امنیت بیشتری است که این قفل‌ها فراهم می‌کنند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین انواع این قفل‌ها می‌پردازیم:

    قفل‌های چندمنظوره

    از انواع قفل‌های هوشمندی که از امنیت بسیار بالایی نیز برخوردارند، قفل‌های چندمنظوره هستند. این قفل‌ها با سیستم‌های امنیتی بالایی که دارند برای انواع درب‌ها قابل‌استفاده بوده و شما به راحتی می‌توانید محیطی امن را برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید.

    بازگشایی درب در این قفل‌ها به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. کلید، سنسور اثر انگشت، رمز و سوئیچ مکانیکی از انواع این روش‌ها هستند. استفاده از اپلیکیشن برای بازگشایی این درب‌ها نیز مرسوم است. شما برحسب نیاز و شرایط مدنظرتان می‌توانید شیوه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

    قفل هوشمند بیومتریک

    یکی از پرفروش‌ترین قفل های درب هوشمند در بازار، قفل‌های بیومتریک یا همان قفل‌های هوشمند سنسوردار هستند. سنسور این قفل‌ها بر روی انواع موبایل و تبلت نصب شده و شما به راحتی می‌توانید از این امکان استفاده کنید. بدیهی است که اثر انگشت افراد مختلف با یکدیگر فرق داشته و همین تفاوت می‌تواند یکی از کاربردی‌ترین پلتفرم‌های ایمن را برای کاربران خود ایجاد کند.

    پس می‌توان نتیجه گرفت اگر به دنبال قفل هوشمندی هستید که نفوذ به آن به شدت کار سختی باشد و بتواند به‌خوبی ایمنی خانه، محل کارتان و یا حتی ایمنی قفل هوشمند درب حیاط را فراهم کند، این قفل‌ها انتخاب هوشمندانه‌ای هستند. یکی از مزیت‌های مهم و قابل‌توجه در این قفل‌ها این است که به دلیل عدم نیاز به استفاده از کلید، از آسان‌ترین انواع قفل‌های هوشمند به‌حساب می‌آیند که استفاده از آن‌ها بسیار ساده است.

    قفل هوشمند رمزی

    یکی از متداول‌ترین و پرفروش‌ترین قفل‌های هوشمند در بازار، قفل‌های رمزی هستند. این قفل‌ها را با نام قفل‌های پین کددار نیز می‌شناسند که در بازار تعداد بالایی از آن‌ها عرضه می‌شود. این سری از قفل‌ها را می‌توانید با تعبیه کردن یک کد متغیر که از اعداد و یا حروف تشکیل شده است، مورد استفاده قرار دهید.

    سعی کنید در رمزگذاری هوشمند باشید و با خلاقیت خود رمزی امن و متفاوت بگذارید تا خیالتان از بابت امنیت قفل نیز راحت‌تر باشد. هر فرد برای باز کردن این درب‌ها نیاز به داشتن این رمز دارد و در غیر این صورت با سه بار اشتباه در وارد کردن رمز این سیستم‌ها خود به خود قفل می‌شوند. در این شرایط، برای راه‌اندازی مجدد و باز کردنشان نیاز به طی شدن زمان مشخص و همچنین استفاده از یک پترن مطمئن در موبایل و تبلت دارند.

    قفل هوشمند وای‌فای و بی‌سیم

    یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نوع از قفل‌ های درب هوشمند، قابلیت اتصال به سیستم‌های وای‌فای است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که به‌صورت آنلاین، قفل درب را باز و یا بسته کنید. با وجود این ویژگی، اگر شما و یا هر کدام از اعضای خانواده‌تان خارج از خانه باشید، امکان باز و بسته کردن درب به وسیله اپلیکیشن تلفن همراه هوشمندتان را دارید.

    نکته جالب این است که برخی از این نرم‌فزارها قوی حتی از راه خیلی دور، مثلاً خارج از کشور نیز کارایی دارند. طریقه استفاده از این برنامه‌ها به این صورت است که شما بعد از ورود به آن، دستور باز کردن درب را می‌دهید و بعد از آن با رمز عبور و تأیید دو مرحله‌ای مراحل دستور را به پایان برسانید.

    سیستم استفاده شده در این نوع قفل از هوشمندانه‌ترین تکنولوژی‌های روز است و به شما محیطی امن و آرام را هدیه می‌دهد.

    قفل RFID

    تکنولوژی‌های مهم در قفل‌های درب هوشمند

    به احتمال زیاد تا به حال قفل‌های هوشمند استفاده شده در انواع هتل‌ها، مراکز تجاری و یا شرکت‌ها را دیده‌اید. در واقع این قفل‌ها از انواع قفل‌های هوشمندی هستند که با استفاده از کارت یا چیزی شبیه به آن مورداستفاده قرار می‌گیرد. به غیر از مکان‌های نام برده شده، در اماکن عمومی نیز استفاده از این قفل‌ها بسیار رایج است. مزیت قابل‌توجه این نوع از قفل های درب هوشمند، امنیت بالا و سیستم قوی آن‌ها است.

    برندهای برتر و پرفروش قفل های درب هوشمند

    در جهان پررقابت امروز، تمامی برندها و شرکت‌های عرضه‌کننده به دنبال ارتقا سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مرتبط با آن‌ها هستند. این شرکت‌ها با استفاده از مزیت‌های رقابتی سعی دارند که قفل‌های هوشمند را با ویژگی‌های بهتری عرضه کنند تا مخاطب محصول آن‌ها از امنیت و آرامش بیشتری بهره‌مند شود. قیمت، یکی از پارامترهای مهم در انتخاب و تصمیم‌گیری است.

    به این نکته توجه داشته باشید که تفاوت در امکانات، تجهیزات و همچنین سنسورهای استفاده شده در این قفل‌ها منجر به تفاوت قیمت در محصول نهایی می‌شوند. شما در سایت‌های مختلف می‌توانید قیمت قفل دیجیتال ایرانی و غیرایرانی را ببینید و مقایسه کنید.

    به یاد داشته باشید به هر اندازه که یک محصول از برند مرجع و معتبرتری باشد، به همان نسبت قیمت بالاتری نیز دارد. شما می‌توانید با خرید قفل هوشمند از تنسر لاک نیازهای خانه و محل کارتان را بهترین شکل ممکن و مطابق با اولویت‌های مهمتان فراهم کنید.

    هزینه نصب و اجرای سیستم قفل درب هوشمند

    تکنولوژی‌های مهم در قفل‌های درب هوشمند

    مهم‌ترین نکته‌ای که بهتر است بدانید، این است که سعی کنید قفل‌های هوشمند خود را حتماً توسط نمایندگی، افراد و تکنسین‌های متخصص و بامهارت نصب کنید تا خیالتان از بابت کارکرد درست با بازدهی بالا راحت باشد.

    در حالت کلی نمی‌توان به‌صورت دقیق قیمت برآورده شده‌ای از هزینه کامل نصب و اجرای قفل های درب هوشمند ایرانی و یا غیره بیان کرد؛ ولی شما در هنگام خرید می‌توانید از شرکت‌های تولیدکننده، قیمت حدودی نصب و اجرا را جویا شوید که بعداً به مشکل هزینه‌های جانبی و موارد مرتبط با آن برخورد نکنید.

    سخن آخر

    در این مقاله به مهم‌ترین نکات مرتبط با قفل‌های هوشمند پرداختیم. این نوع قفل‌ها علاوه بر امکانات امنیتی پیشرفته، راحتی و سهولت در استفاده را نیز نسبت به قفل‌های سنتی برای مردم فراهم می‌کنند.

    سوالات متداول

    چطور ثبت درخواست کنیم؟
    روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
    ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
    سلام ساختمان چیست؟
    سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
    تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
    سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
    برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
    • مشاوره تخصصی رایگان
    • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
    • ضمانت قیمت
    • ضمانت پیش پرداخت
    • ضمانت پروژه


    از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
    اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

    مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
    بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
    • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
    • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
    هر دوی این‌ها رایگان است.
    بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                          بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                      آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
    بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
    آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
    اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
    نویسنده: علی   رضایی
    سلام من علی رضائی هستم، مشاور بازاریابی ، متخصص SEO و کمپین منیجر علاقمند به داستان کسب و کارهاسابقه تحصیلی و حرفه‌ای:دوره لیسانس مهندسی مکانیک خوانده ام و دوران فوق لیسانس به دلیل علاقمندی به کسب و کارها و مارکتینگ سراغ مدیریت کسب و کارها MBA رفتم. فعالیت ام در حوزه مارکتینگ را با اجرای کمپین های Outbound شروع کردم با ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای تلویزیون تاجیکستان اما آینده و قدرت بازاریابی inbound موجب حرکت به سمت SEO و کمپین های دورنگرا هدایت کرد.دستاوردها و افتخارات:دستاوردهایی که در دوران لیسانس موجب شد تا مهندسی مکانیک را بیش از پیش برای من جذاب کند ثبت 8 اختراع در حوزه پهپاد، کشاورزی، صنایع دستی بود که هرکدام در علاقندی من به کسب وکار سهمی بزرگی را داشت. و این تجربیات در اجرای کمپین های گوریلامارکتینگ بسیار کمک کننده بود. دستاوردهایی که در دوران کاری در حوزه بازاریابی داشته ام افتخار همکاری برای مشاوره و اجرا با 30 برند در کشورهای ایران، تاجیکستان و کانادا بوده است.تجربیات شخصی و علایق:علایق من در زندگی به موارد متفاوتی گره خورده است این روزها مطالعات زیادی در خصوص دکوراسیون خانه ، چیدمان و انتخاب دارم و مقالاتی در این خصوص را نیز در صفحات خودم منتشر می کنم .

    ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

    نظرات کاربران

    نظرات کاربران
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    View all comments