0

آیا کابینت لاکچری واقعاً ارزش هزینه را دارد؟ بررسی تفاوت‌های مدرن و کلاسیک!

  26 مهر 1403     -      تاریخ انتشار:  26 مهر 1403
کابینت کلاسیک چوبی، کابینت هایگلاس مدرن طوسی و سفید و کابینت سفید با نورپردازی در پاخور و بالای کابینت
آنچه می خوانید...

    بین کابینت‌های کلاسیک با طرح‌های پیچیده و کابینت‌های مدرن با خطوط ساده، کدام را انتخاب می‌کنید؟ این سوالی است که پیش از انتخاب کابینت آشپزخانه، ذهن بسیاری را به خود مشغول می‌کند. برای یافتن پاسخ مناسب، بیایید در این مطلب از سلام ساختمان نگاهی دقیق به تفاوت‌های کلیدی این دو سبک کابینت بیندازیم تا ببینیم آیا کابینت لاکچری کلاسیک ارزش هزینه کردن دارد؟

    1.   تفاوت ظاهری کابینت مدرن و کلاسیک

    کابینت سبک کلاسیک دارای منبت‌کاری‌های حجیم و لوکس روی درب، تاج، پاخور، ستون و سرستون‌های کابینت‌ها است. کابینت مدرن در مقابل سبک کلاسیک ایستاده است و دارای طراحی ساده، خلوت و بدون هیچ زرق و برقی می‌باشد. کابینت کلاسیک اغلب برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب است.

    کابینت و جزیره سفید طلایی کلاسیک و کابینت هایگلاس مدرن براق بدون دستگیره

    2.   تفاوت رنگ کابینت مدرن و کلاسیک

    کابینت‌های کلاسیک عموماً با طیف گسترده‌ای از رنگ‌های چوبی، از قهوه‌ای روشن تا تیره، اجرا می‌شوند. رنگ سفید طلایی نیز به دلیل جلوه لوکس و اشرافی که به کابینت‌های کلاسیک می‌بخشد، از محبوبیت بالایی برخوردار است. کابینت کلاسیک زیر را کابینت‌ساز سلام ساختمان طراحی و اجرا کرده است. صاحب آشپزخانه زیر برای کابینت آشپزخانه خود، رنگ قهوه‌ای تیره را درخواست کرده بود اما کابینت‌ساز با توجه به ابعاد کوچک آشپزخانه و پس از ارائه مشاوره تخصصی، رنگ سفید طلایی را به عنوان گزینه مناسب‌تر پیشنهاد و اجرا کرد تا فضایی روشن‌تر و دلبازتر ایجاد شود.

    حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان

    کابینت کلاسیک با جزیره سفید طلایی با کنده‌کاری حجیم

    رنگ کابینت‌های مدرن نقطه مقابل کابینت کلاسیک است. رنگ‌های خنثی و روشن مانند سفید، کرم، طوسی، بژ، آبی پاستلی و شیری برای کابینت مدرن انتخاب می‌شوند.

    کابینت مدرن های گلاس آبی آسمانی با صفحه کابینت سفید

    3.   تفاوت یراق‌آلات کابینت مدرن و کلاسیک

    یراق‌آلات(ریل، دستگیره، لولا و جک) کابینت، المان‌های کوچکی هستند که نقش بزرگی در زیبایی، کارایی و دوام کابینت‌های شما ایفا می‌کنند. استفاده از لولاهای آرام‌بند و مخفی در کابینت سبک مدرن بسیار رایج است. همچنین اغلب کابینت‌های مدرن بدون دستگیره اجرا می‌شوند و براق‌آلات زیادی ندارند.

    کابینت مدرن سفید براق با جزیره طوسی براق

    کابینت کلاسیک با یراق‌آلات پر زرق و برق به رنگ طلایی، مشکی و سفید فضای آشپزخانه شما را زیباتر می‌کنند و ارزش خرید کابینت کلاسیک را افزایش می‌دهند. برنج، مس، آهن فورج شده و کریستال از جمله متریال‌های پرکاربرد در یراق آلات کلاسیک هستند که به آن‌ها استحکام و جلوه‌ای خاص می‌بخشند.

    کابینت چوبی کلاسیک با دستگیره‌های طلایی و جزیره زیبا

    معمولاً یراق آلات کلاسیک نسبت به مدل‌های مدرن، ابعاد بزرگ‌تری دارند که به آن‌ها ظاهری چشمگیرتر می‌بخشد.

    4.   تفاوت قیمت کابینت مدرن و کلاسیک

    اگر بودجه شما محدود است و به دنبال کابینتی با طراحی مینیمال و امروزی هستید، کابینت‌های مدرن گزینه بسیار مناسبی هستند. این کابینت‌ها با استفاده از متریال‌های ساده‌تر و طراحی‌های خطی، هزینه‌ای کمتر نسبت به کابینت‌های کلاسیک دارند، اما در عین حال ظاهری شیک و به روز را به آشپزخانه شما می‌بخشند.

    کابینت مدرن مشکی به همراه چوب

    از سوی دیگر، اگر به دنبال کابینت‌هایی با طرح‌های پیچیده، کنده‌کاری‌های حجیم و متریال‌های لوکس مانند چوب طبیعی هستید، کابینت‌های کلاسیک انتخابی ایده‌آل هستند. این کابینت‌ها با ظاهری مجلل و اصیل، به آشپزخانه شما هویتی کلاسیک و ماندگار می‌بخشند، اما طبیعتاً هزینه‌ بیشتری نیز در پی دارند.

    5.   تفاوت متریال کابینت مدرن و کلاسیک

    کابینت های مدرن اغلب با ام دی اف و هایگلاس ساخته می‌شوند. ام دی اف به دلیل تنوع طرح و رنگ و های گلاس به دلیل ظاهر براق و شیک، هر دو انتخاب‌های مناسبی برای آشپزخانه‌های امروزی هستند.

    کابینت مدرن طوسی هایگلاس مات بدون دستگیره

    کابینت کلاسیک با متریال چوب، روکش چوب و ممبران تولید می‌شود که هرکدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. کابینت چوبی بافت طبیعی دارد و جلوه لوکسی به آشپزخانه می‌دهد. هزینه کابینت ممبران نسبت به چوب و روکش چوب اقتصادی‌تر است. کابینت روکش چوب نیز از مقاومت خوبی برخوردار است و می‌توان آن را با رنگ‌های متفاوت اجرا کرد.

    کابینت کلاسیک چوبی به رنگ قهوه‌ای تیره با کنده‌کاری‌های فراوان

    جمع‌بندی

    در حالی که کابینت‌های کلاسیک با کنده‌کاری‌های لاکچری و متریال مرغوب، به آشپزخانه شما هویتی اصیل و ارزش افزوده می‌بخشند، کابینت‌های مدرن با طراحی مینیمال و قیمت مناسب، فضایی کاربردی و به روز را برای شما فراهم می‌کنند. انتخاب بین این دو سبک، به سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون شما بستگی دارد.

    سوالات متداول

    چطور ثبت درخواست کنیم؟
    روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
    ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
    سلام ساختمان چیست؟
    سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
    تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
    سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
    برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
    • مشاوره تخصصی رایگان
    • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
    • ضمانت قیمت
    • ضمانت پیش پرداخت
    • ضمانت پروژه


    از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
    اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

    مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
    بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
    • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
    • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
    هر دوی این‌ها رایگان است.
    بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                          بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                      آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
    بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
    آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
    اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
    نویسنده: سپیده   قلی پور
    سپیده قلی پور هستم، کارشناس محتوای سلام ساختمان، ادبیات خوندم و عاشق نوشتنم. مقالاتی که برای شما می‌نویسم، حاصل خوندن و سرچ کردن و مصاحبه با کابینت سازهای سلام ساختمان هست. امیدوارم بعد از خوندن مقالاتم به جواب سوالاتتون برسید.

    ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

    نظرات کاربران

    نظرات کاربران
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    View all comments