0

ایده‌های نورپردازی سقف تراس و آلاچیق

  3 مرداد 1403     -      تاریخ انتشار:  3 مرداد 1403
ایده‌های نورپردازی سقف تراس و آلاچیق
آنچه می خوانید...

    بسیاری از خانه‌ها دارای آلاچیق و یا تراس‌های بزرگی می‌باشند که فضای مناسبی برای تفریح و استراحت محسوب می‌شوند. معمولاً افراد علاقمند هستند در فضایی استراحت کنند و اوقات فراغت خود را بگذرانند که علاوه بر آسایشی که به ارمغان می‌آورد، دارای زیبایی ظاهری خاصی نیز باشد. نورپردازی یکی از عناصری است که هم به جذابیت بصری آلاچیق و تراس کمک می‌کند و هم برای ایجاد روشنایی در شب لازم است. اصول و ایده‌های خلاقانه زیادی برای نورپردازی سقف تراس و آلاچیق وجود دارند که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    نورپردازی آلاچیق و تراس

    نورپردازی درست و اصولی در هر مکانی، زیبایی فضا را چند برابر می‌کند. علاوه بر این آلاچیق‌ها و تراس‌ها در تاریکی شب نور کافی ندارند و برای روشن نگه داشتن فضا و محیط اطراف آنها، نیاز به طراحی و اجرای سیستم‌های روشنایی با ایده‌های خلاقانه است.

    تجهیزات نورپردازی آلاچیق و تراس

    امروزه تجهیزات نورپردازی بسیار متنوع هستند و به همین دلیل می‌توان ایده‌های بسیار مختلف و خلاقانه‌ای را برای زیباسازی و روشنایی آلاچیق و تراس پیاده کرد. برای نورپردازی آلاچیق می‌توان از چراغ‌های مسیر استفاده کرد. این منابع نوری مسیر منتهی به آلاچیق را برجسته و روشن نشان می‌دهند. چراغ‌های تزیینی لنداسکیپ میز برای مسیر منتهی به ورودی آلاچیق مناسب خواهند بود. برای داخل آلاچیق و سقف تراس می‌توان از چراغ‌های سقفی و آویز بهره برد که روشنایی مطلوبی را به‌ شما ارائه خواهند داد.

    می‌توان چراغ‌های دیواری را بر روی دیوارهای آلاچیق قرار داد که نمای آن زیباتر شود‌. ریسه‌های ال ای دی منابع نوری بسیار مدرن و زیبایی هستند که در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. ریسه‌های ال ای دی می‌توانند در سقف تراس استفاده شوند. شما می‌توانید از این ریسه‌ها در نقاط مختلفی از آلاچیق مانند سقف، دیوار، ستون و… بهره برید. چراغ‌های پایه بلند یا پایه کوتاه نیز می‌توانند به جذابیت ورودی و اطراف آلاچیق کمک کند.

    تجهیزات نورپردازی آلاچیق و تراس

    نکات مهم خرید تجهیزات نورپردازی تراس و آلاچیق

    برای انتخاب تجهیزات نورپردازی تراس و بالکن باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. شدت روشنایی یکی از آن نکات مهم است که باید به آن توجه کنید. نورپردازی در این مکان‌ها باید به صورتی باشد که فضا به خوبی روشن شود اما شدت نور آنقدر زیاد نباشد که چشم اذیت شود. کیفیت نور نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. کیفیت نور شامل میزان نور، رنگ نور و… است. توصیه می‌شود که از نورهای گرم و ملایم برای این فضاها استفاده کنید.

    یکی از نکات بسیار مهم دیگر که باید هنگام خرید محصولات روشنایی برای استفاده در تراس و بالکن به آن دقت کنید، درجه حفاظت آن است. لامپ مورد نظر شما از هر نوعی که باشد در فضای بیرونی استفاده می‌شود و باید ضد آب باشد. بهتر است که این منابع نوری دارای استاندارد IP65 باشند.

    تکنولوژی به کار رفته در این منابع نوری اهمیت دارد. بهترین چراغ‌های مورد استفاده برای نورپردازی سقف تراس و آلاچیق از نوع ال ای دی هستند که دارای مزایای بسیاری مانند طول عمر زیاد، مصرف انرژی کم، راندمان بالا، درصد خرابی پایین و… می‌باشند. لامپ‌های ال ای دی از تکنولوژی‌های مختلفی مانند DOB، SMD، COB و… بهره می‌برند که هر کدام از آنها دارای مزایا و ویژگی‌های خاص خود هستند.

    نورپردازی آلاچیق و تراس با ریسه ال ای دی

    ریسه ال ای دی در انواع مختلف نئون فلکسی، شلنگی، نواری و… تولید می‌شوند. این محصول دارای مصرف انرژی بسیار کمی است و قیمت آن نیز بسیار مناسب می‌باشد. از آنجا که این منبع نوری به صورت ریسه تولید می‌شود، می‌توان از آن در سقف تراس و سقف آلاچیق بهره برد. می‌توان دیوارهای آلاچیق و یا دور ستون‌های آن را نیز با ریسه‌های ال ای دی نورپردازی کرد.

    جالب است بدانید که حتی شما می‌توانید خرید ریسه نواری را در اندازه‌های کوچکی انجام دهید و چندین ریسه را از سقف تراس آویزان کنید تا هم نور کافی و مطلوبی داشته باشید و هم تراس شما خاص و زیبا شود. به خاطر بسپارید که ریسه ال ای دی انعطاف پذیری بالایی دارد و می‌تواند به اشکال مورد نظر شما در بیاید و در فضاهای زاویه‌دار نیز کارآمد و مفید واقع شود.

    نورپردازی آلاچیق و تراس با ریسه ال ای دی

    چراغ آویز

    چراغ‌های آویز می‌توانند هم در سقف تراس و هم در سقف آلاچیق استفاده شوند. این منابع نوری حالتی معلق دارند و ثابت نیستند. لامپ‌های آویز مدرن را می‌توان با ارتفاع مناسبی نصب کرد تا آلاچیق را کاملاً نورانی کنند و جلوه‌ای زیبا و شیک به آن بخشند. به این چراغ‌ها، چراغ آویز دکوراتیو نیز می‌گویند که می‌تواند به صورت مکعب، استوانه‌ای و… باشند. لازم به ذکر است که اگر تراس شما دارای سقف کاذب است، استفاده از چراغ سقفی توکار نیز توصیه می‌شود.‌

    وال واشر

    وال واشر به صورت روکار و هم به صورت توکار در بازار موجود است. این محصول به صورت خطی طراحی می‌شود و نور را به صورت یکنواخت ساطع خواهد کرد. وال واشر یکی از منابع نوری بسیار مناسب برای تراس‌های بزرگ و مدرن محسوب می‌شود. هر دو نوع وال واشر توکار و روکار بسیار زیبا هستند و روشنایی بسیار مطلوبی را به فضای شما می‌دهند.

    چراغ دیواری

    از چراغ دیواری در تراس‌های کوچک و تمامی آلاچیق‌ها استفاده می‌شود. این چراغ‌های دیواری به راحتی روی دیوار آلاچیق نصب می‌شوند و زیبایی ظاهری خاصی دارند. لازم به ذکر است که چراغ دیواری معمولاً به عنوان منبع نوری تزیینی و فرعی استفاده خواهد شد. این چراغ می‌تواند برای نمای بیرونی آلاچیق نیز مناسب باشد.

    نورپردازی آلاچیق با چراغ دیواری

    لوستر حلقه‌ای

    اگر تراس و آلاچیق شما دارای ابعاد بزرگی هستند، می‌توان از لوستر حلقه‌ای برای هر دو فضا استفاده کرد. این لوسترها همراه با ریسه‌ ال ای دی نواری یا ریسه ال ای دی شلنگی می‌توانند فضای درون آلاچیق را بسیار زیبا کنند. کافی است که شما از لوستر حلقه‌ای در سقف آلاچیق استفاده کنید و ریسه‌های ال ای دی را در حاشیه درونی دیوار و یا ستون‌های اطراف آلاچیق قرار دهید تا نورپردازی شما شیک و مدرن شود.

    چراغ دفنی

    چراغ دفنی می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای اطراف آلاچیق محسوب شود. شما می‌توانید از چراغ دفنی در مسیر منتهی به آلاچیق روی زمین استفاده کنید تا هم مسیر روشن شود و هم محیط زیباتر به نظر برسد.

    تهیه تجهیزات نورپردازی سقف و آلاچیق با بالاترین کیفیت

    شما دوستان گرامی تا کنون با ایده‌های نورپردازی آلاچیق و سقف تراس آشنا شدید و می‌دانید با چه نوع منابع نوری می‌توانید نورپردازی در این اماکن را اجرا کنید. همان‌طور که ذکر شد، محصولات ال ای دی بهترین انتخاب برای نورپردازی محسوب می‌شوند. فروشگاه مانی نور تولید کننده و ارائه‌دهنده انواع محصولات ال ای دی و روشنایی به سراسر کشور است. این مجموعه انواع لامپ‌های LED، چراغ دفنی، وال واشر، ریسه‌ نواری ال ای دی و… را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به شما ارائه می‌دهد و ایده‌های نورپردازی شما را به واقعیت تبدیل می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مانی نور مشاوره رایگان داشته باشید.

    سوالات متداول

    چطور ثبت درخواست کنیم؟
    روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
    ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
    سلام ساختمان چیست؟
    سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
    تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
    سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
    برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
    • مشاوره تخصصی رایگان
    • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
    • ضمانت قیمت
    • ضمانت پیش پرداخت
    • ضمانت پروژه


    از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
    اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

    مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
    بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
    • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
    • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
    هر دوی این‌ها رایگان است.
    بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                          بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                      آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
    بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
    آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
    اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
    نویسنده: علی   رضایی
    سلام من علی رضائی هستم، مشاور بازاریابی ، متخصص SEO و کمپین منیجر علاقمند به داستان کسب و کارهاسابقه تحصیلی و حرفه‌ای:دوره لیسانس مهندسی مکانیک خوانده ام و دوران فوق لیسانس به دلیل علاقمندی به کسب و کارها و مارکتینگ سراغ مدیریت کسب و کارها MBA رفتم. فعالیت ام در حوزه مارکتینگ را با اجرای کمپین های Outbound شروع کردم با ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای تلویزیون تاجیکستان اما آینده و قدرت بازاریابی inbound موجب حرکت به سمت SEO و کمپین های دورنگرا هدایت کرد.دستاوردها و افتخارات:دستاوردهایی که در دوران لیسانس موجب شد تا مهندسی مکانیک را بیش از پیش برای من جذاب کند ثبت 8 اختراع در حوزه پهپاد، کشاورزی، صنایع دستی بود که هرکدام در علاقندی من به کسب وکار سهمی بزرگی را داشت. و این تجربیات در اجرای کمپین های گوریلامارکتینگ بسیار کمک کننده بود. دستاوردهایی که در دوران کاری در حوزه بازاریابی داشته ام افتخار همکاری برای مشاوره و اجرا با 30 برند در کشورهای ایران، تاجیکستان و کانادا بوده است.تجربیات شخصی و علایق:علایق من در زندگی به موارد متفاوتی گره خورده است این روزها مطالعات زیادی در خصوص دکوراسیون خانه ، چیدمان و انتخاب دارم و مقالاتی در این خصوص را نیز در صفحات خودم منتشر می کنم .

    ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

    نظرات کاربران

    نظرات کاربران
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    View all comments