4.2 0

در بازسازی ساختمان کجاها اولویت بالاتری دارن؟

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  21 دی 1400
مراحل بازسازی خانه؛ قدم به قدم در بازسازی با شما هستیم!

در این مقاله می‌خوایم اولویت بازسازی رو از نظر فنی بررسی کنیم. اینکه هنگام بازسازی کجاها اهمیت بیشتری دارن؟ غفلت در کدام بخش‌ها می‌تونه هزینه‌بر و آسیب زننده باشه؟ از بازسازی کدام بخش‌ها به هیچ وجه نباید چشم‌پوشی کرد؟ چه اقداماتی در بازسازی وجود دارن که با وجود مهم بودن، کمتر جایی به اون‌ها توجه میشه؟

فرقی نمی‌کنه هدف شما از بازسازی چی باشه، اما هر چی که هست قبل از اون حتما این مقاله رو بخونین…

 

این یک فراخوان تست میباشد

این یک فراخوان تست میباشد!!

 

کابینت مورد علاقت رو میتونی اینجا  پیدا کنی  اونم با قیمت تمام شده بروز!!

کابینت مورد علاقت رو میتونی اینجا پیدا کنی  اونم با قیمت تمام شده بروز!!

کابینت مورد علاقت رو میتونی اینجا پیدا کنی اونم با قیمت تمام شده بروز!!


 

این یک محتوای تست برای فراخوان میباشد!! محتوای تستی

 

این یک متن تستی برای فراخوان سوم می باشد.

این یک متن تستی برای فراخوان سوم می باشد.

بازسازی ساختمان با توجه به هدف آن

کسانی که می‌خوان ساختمانی رو بازسازی کنن، یکی از سه هدف زیر رو دنبال میکنن:

وقتشه یه راز بهت بگیم...
ali

[ImportantPoint]

  1. بازسازی با هدف فروش
  2. بازسازی با هدف کسب و کار
  3. بازسازی برای استفاده شخصی

مراحل و اولویت‌های بازسازی که در ادامه می‌خوایم توضیح بدیم، کلی و جامع هستن و هر سه هدف بازسازی رو شامل میشن. آماده‌این؟

بازسازی یدالهی

مرحله‌ی اول: اصلاح اساسی تاسیسات

تاسیسات ساختمانی شامل دو بخش مهم میشه:

  1. تاسیسات برقی (الکتریکی)
  2. تاسیسات مکانیکی

در ادامه به توضیح این دو نوع تاسیسات و اهمیت اصلاح تاسیسات در بازسازی ساختمان می‌پردازیم.

افتخار ما رضایت بالای مشتریان است

تاسیسات برقی (الکتریکی):

تاسیسات برقی شامل آیتم هایی مثل روشنایی، اعلام حریق، تلفن و … در بازسازی هستن و معمولا تاسیسات برقی عمر مفید بالاتری دارن.

تاسیسات مکانیکی:

سیستم آب و فاضلاب، سرمایش و گرمایش در دسته تاسیسات مکانیکی قرار می‌گیرن و اهمیت بالاتری هم دارن. اگه ساختمانی بیشتر از ده سال از ساخت اون بگذره، حتما تاسیسات مکانیکی اون به مشکل میخوره. بنابراین اصلاح تاسیسات مکانیکی از اهمیت زیادی برخوردار است.

اهمیت اصلاح تاسیسات ساختمانی چیست؟

اصلاح تاسیسات، مهم‌ترین و اساسی‌ترین اولویت بازسازی ساختمان‌های بالای ده سال است. چون توجه به پی کار خیلی مهم است و غافل شدن از اون می‌تونه باعث آسیب زدن به مراحل بعدی بشه، پس به هیچ وجه خرابی تاسیسات رو به خاطر اینکه دیده نمیشه، قربانی ظواهر کار نکنین.

بذارین براتون یک مثال بزنم:

فرض کنین زیر سینک شما نم‌زدگی داره و شما می‌خواین که کل کابینت‌ها رو عوض کنین. نم‌زدگی زیر سینک می‌تونه به معنای نشتی یا خرابی لوله آب شما باشه. فرض کنین شما به این نکته توجه نکنین و به خاطر اینکه در معرض دید هم نیست از اون چشم‌پوشی کنین. می‌دونین بعد از مدتی چه اتفاقی میفته؟ این نشت و پوسیدگی بیشتر میشه و کابینت‌های جدید و نازنین شما رو خراب می‌کنه. متوجه اهمیت ماجرا شدین؟ پس همیشه در بازسازی اول پی کار رو در اولویت قرار بدین و بعد به تزئینات و زیبایی ظاهری توجه کنین.

 الویت بازسازی

مرحله‌ی دوم: اصلاح معماری داخلی ساختمان

بعد از تاسیسات، بااهمیت‌ترین مرحله در بازسازی، اصلاح معماری داخلی است. بهبود تیغه‌چینی‌ها و سایر کارهایی که باعث بزرگ نشان داده شدن فضای داخی خانه میشه، جزء این مرحله‌ست. حواس‌مون باشه که در این مرحله فردی تصمیم نگیریم و حتما از کمک یه مهندس آرشیتکت استفاده کنیم. اصلاح معماری داخی، برای خانه‌هایی با متراژ کمتر از 90 متر، اهمیت بیشتری پیدا می‌کنه. اما چطوری؟ چه ترفندهایی برای بزرگ کردن خانه وجود داره؟

ما اینجا به صورت کلی به دو تا از رایج‌ترین عملیات‌ها اشاره می‌کنیم:

  • یکی از عملیات‌های رایج در این مرحله، برداشتن ستون‌ها یا دیوارهای غیرباربر است که باعث بزرگ‌تر کردن فضا میشن. مثلا در خیلی از بازسازی‌ها خواسته میشه که ستون وسط پذیرایی که غیرباربر است برداشته بشه. توجه کنین که دیوارهای حمال و برشی به هیچ وجه قابلیت جابجایی و تخریب ندارن و حتما برای مطمئن شدن از این موضوع، با یه مهندس سازه مشورت کنین.
  • یکی دیگه از کارهایی که برای بزرگ کردن فضا انجام میشه؛ تغییر ابعاد پنجره یا جابجایی اون است. بزرگ کردن پنجره باعث میشه نور بیشتری وارد خانه بشه و همین به بزرگ نشون دادن خونه کمک میکنه. اما برای جابجایی پنجره علاوه بر نظر مهندس معمار، توجه به نمای ساختمان هم اهمیت داره.

الویت بازسازی 2

مرحله‌ی سوم: ایمنی

یک مرحله خیلی مهم در بازسازی که اکثرا از اون غافل میشن، درب ورودی ضد سرقت است. عوض کردن درب‌های قدیمی چوبی و فلزی که امنیت پایینی دارن، یکی از اولویت‌های مهم فنی در بازسازی است. نصب یک درب ورودی ضد سرقت علاوه بر اینکه باعث افزایش امنیت میشه، در شیک شدن و افزایش قیمت ساختمان هم تاثیر زیادی داره. قیمت درب ضد سرقت معمولی چیزی حدود 3-3.5 میلیون تومان، درب ضد سرقت خوب 4-5 میلیون و درب ضد سرقت لوکس تقریبا 7-10میلیون تومان است. این قیمت‌ها برای یک درب ضد سرقت خوب است که برند معروفی نداره. برندهای معروف قطعا قیمت بالاتری دارن که ما توصیه نمی‌کنیم.

درب‌های ضد سرقت دو لت دارن که یکی 20-30 سانتی‌متر است و لت اصلی اون 90-100 سانتی‌متر. به عنوان یه نکته اجرایی یادتون باشه که هر دو لت درب، باید از بالا و پایین به کف و سقف مهار بشن.

مرحله‌ی چهارم: عایق کردن صدا و گرما

در بازسازی ساختمان کجاها اولویت بالاتری دارن؟پیشنهادات

پروژه کابینت یا کمد دارید؟! به شما کابینت ساز مطمئن معرفی میکنیم.

آخرین اولویت که باز هم اهمیت بالایی داره، عایق کردن صدا و گرما است. در مورد عایق کردن صدا، به خاطر اینکه دست ما برای عملیات روی دیوارها خیلی باز نیست، در مرحله بازسازی خیلی کار زیادی نمیشه انجام داد. اما برای عایق کردن گرما، یکی از کارهای خیلی مهم و اساسی دوجداره کردن پنجره‎ها است. دوجداره شدن پنجره‌ها هم باعث عایق گرما میشه، هم عایق صداست و هم در زیبایی ساختمان تاثیر داره. فقط یه مشکلی که در مورد آپارتمان‌ها وجود داره، در بعضی موارد عوض شدن پنجره در قسمت نمای ساختمان، باعث تغییر نمای کل ساختمان میشه. در چنین مواقعی میشه فقط از شیشه دوجداره استفاده کرد تا نمای ساختمان دچار مشکل نشه.

در بازسازی ساختمان کجاها اولویت بالاتری دارن؟

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments