5.0 0

کابینت حجمی چیست؟؛ مزایا، معایب و ویژگی‌های مهم آن

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  11 بهمن 1401
انواع کابینت حجمی؛ مزایا، معایب و ویژگی‌های مهم آن

امروزه، با کوچک شدن فضای آپارتمان‌ها، متراژ آشپزخانه هم کمتر از سابق هست. امّا اثاث خانه و وسایل آشپزخانه به همان نسبت کاهش نداشته! در نتیجه در اغلب آشپزخانه‌ها با معضل کمبود فضا مواجه هستیم و طراحی دکوراسیون مدرن به سمتی رفته که از حداکثر فضای موجود استفاده کنه. این موضوع در ساخت کابینت هم رعایت شده و در سال‌های اخیر با مفهومی جدی به نام «کابینت حجمی» آشنا شدیم.

این مطلب به معرفی کابینت‌های حجمی، مزایا و معایب اون‌ها، عوامل موثر بر قیمت و دیگر ویژگی‌های این کابینت مدرن اختصاص داره. پس اگه شما هم با مشکل کمبود فضا دست و پنجه نرم می‌کنین و مایل هستین تغییراتی در دکوراسیون آشپزخانه بدین، خوندن این مطلب رو از دست ندین!

منظور از کابینت حجمی چیست؟

بهتر هست قبل از هر چیز، ببینیم کابینت حجمی چی هست. همون طور که از اسم این نوع کابینت پیداست، کابینت حجمی، به نوعی از کابینت گفته می‌شه که حجم بیشتری نسبت به سایر کابینت‌ها داره. حالا این تغییر حجم میتونه بخاطر دو مورد زیر باشه:

  • طراحی سه بعدی و باکس و … در نمای کابینت
  • افزایش عمق کابینت برای افزایش استفاده مفید از فضا

البته در این مطلب منظور ما بیشتر مورد دوم، یعنی کابینت حجمی با عمق بیشتر هست که برای فضاهای کوچک کاربرد داره و در بازار هم کابینت حجمی، بیشتر با این ویژگی شناخته میشه. در واقع کابینت‌هایی حجمی، کابینت‌هایی فوق العاده جادار هستن که به طور ویژه، برای آشپزخانه‌هایی با متراژ کم، گزینه مناسبی به نظر میان و حجم بیشتری رو در اختیار ما قرار میدن.

کابینت حجمی پر عمق سفید با درب باز و پر از ظرف

پس تا اینجا متوجه شدیم که کابینت حجمی، کابینتی با ابعاد متفاوت هست. در ادامه در مورد ابعاد کابینت حجمی توضیحات بیشتری رو به شما می‌گیم.

ابعاد کابینت حجمی مدرن در مقایسه با سایر کابینت‌ها چگونه است؟

ابعاد کابینت‌های حجمی معمولا طوری در نظر گرفته میشه که این کابینت‌ها بتونن در عین حال که فضای کمی رو اشغال می‌کنن، فضای زیادی رو هم برای قراردادن ظروف و … در اختیار ما قرار بدن. این ویژگی کابینت‌های مدل حجمی، با افزایش ابعادی مثل عمق و یا عرض اتفاق میافته. بنابراین ابعاد کابینت‌های حجمی شامل طول، عرض، عمق و ارتفاع، در مقایسه با ابعاد استاندارد سایر کابینت‌ها تا حدودی فرق داره و این کابینت‌ها عمق بیشتری نسبت به عمق استاندارد سایر کابینت ها دارن تا فضای بیشتری رو در اختیار ما قرار بدن. البته این افزایش عمق کابینت حجمی، به طور هوشمندانه و با کمترین میزان هدر رفت فضای آشپزخانه هست.

دو ویژگی مهم کابینت حجمی چیست؟

خب… ببینیم چه مشخصه‌هایی هستن که یک کابینت حجمی مدرن رو خاص می‌کنن. در این بخش به دو مورد مهم و  برجسته زیر اشاره می‌کنیم:

  1. طراحی هوشمندانه
  2. ظاهر معمولا ساده

در ادامه هر مورد رو با هم بررسی می‌کنیم.

1.   طراحی هوشمندانه

در طراحی مدل کابینت حجمی، از تمام پتانسیل‌های فضا (مثل تمام فضاهای هدر رفته، کنج و گوشه‌ها و …) استفاده می‌شه تا کابینتی با حداکثر فضا به وجود بیاد. چرا؟ چون استفاده بهینه و کارآمد در آشپزخانه‌هایی با متراژ محدود، اهمیتی دو چندان داره.

کابینت حجمی سفید گوشه آشپزخانه

مثلاً این ایده رو ببین که در کابینت حجمی برای استفاده بهینه از فضا، از کابینت گوشه استفاده شده. به این ترتیب، طراح از تمام فضاهای پرت برای ساخت این نوع کابینت استفاده می‌کنه.

کابینت حجمی کمدی گوشه آشپزخانه و ویترین

نصب شلف و ویترین‌های دکوری کم جا هم، از موارد رایج در کابینت‌های حجمی به شمار میان. این موارد در کنار سادگی و عمق زیادِ کابینت‌های مدرن حجمی، زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه می‌بخشن. برای مثال مدل بالا ببینین.

2.   ظاهر معمولا ساده

کابینت‌های حجمی رو معمولاً در طرح‌های ساده می‌سازن و المان‌های پیچیده و پرکار در اون‌ها به کار نمیره. مثلاً از دستگیره‌های مخفی یا ساده استفاده می‌شه و به طور کلی،  از لحاظ سادگی، شبیه کابینت‌های سبک مدرن ساخته می‌شن.

کابینت حجمی مشکی با بافت برجسته موج دار

البته کابینت حجمی در سبک‌های نئوکلاسیک و کلاسیک هم تولید می‌شه که در بخش‌های بعد به اون اشاره می‌کنیم.

مزایای کابینت حجمی چیست؟

از جمله مهم‌ترین مزایای کابینت حجمی، می‌شه به این پنج مورد اشاره کرد:

  1. استفاده بهینه از فضا
  2. نظم بیشتر وسایل بخاطر فضای بیشتر
  3. تنوع متریال، مدل و سبک
  4. تمیزکاری آسان
  5. گستره قیمتی بالا

در ادامه توضیحاتی رو در مورد هر کدام از مزایای کابینت حجمی ارائه می‌کنیم.

1.   استفاده بهینه از فضای آشپزخانه

بدون شک اوّلین هدف از ساخت کابینت حجمی، فراهم کردن فضای بیشتر در آشپزخانه بوده و هست. چون با کابینت حجمی، فضای موجود به بهینه‌ترین شکل مورد استفاده قرار می‌گیره. برای مثال کابینت‌های حجمی مدرن از نوع کابینت کنج، نمونه‌ای از استفاده بهینه از فضا هستن.

2.   نظم بیشتر وسایل به خاطر فضای بیشتر

می‌شه به کمک کابینت‌های حجمی و کشوهای عمیقِ این کابینت‌ها، ظروف و وسایل بیشتری رو در کابینت‌ها قرار بدیم و با این کار، هم از آشفتگی فضا جلوگیری کنیم تا آشپزخانه مرتب‌تری داشته باشیم، و هم به چیدمان هرچه منظم‌تر وسایل کمک کنیم تا چیزی گم نشه.

کشوی عمیق کابینت حجمی با نظم دهنده ظروف

همونطور که در تصویر بالا کابینت حجمی بالا می‌بینین، وقتی فضای کابینت بیشتر باشه، دست ما هم برای چیدمان منظم لوازم و استفاده از نظم دهنده ها و … بازتر هست.

3.   تنوع متریال، مدل و سبک

سومین نقطه قوت کابینت حجمی، تنوع بسیار بالای اون هست. این تنوع در سه بخش متریال، سبک و مدل به چشم میاد. از نظر تنوع در متریال، کابینت حجمی در انواع ام دی اف، هایگلاس، ممبران و … تولید می‌شه. از نظر سبک هم، کابینت حجمی در هر سه سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک قابل اجرا هست و می‌تونین بسته به سبک آشپزخانه، رنگ کف‌پوش‌، دیوار و سایر وسایل، سبک دلخواه کابینت حجمی خودتون رو انتخاب کنین.

کابینت حجمی مدرن دو رنگ طوسی سبزآبی

از نظر طرح و مدل هم، مثل خیلی از کابینت‌های معمول، در کابینت حجمی هم با دریایی از طرح و رنگ روبرو هستین. شما می‌تونین طرح و مدل دلخواه خودتون رو در رنگ‌های روشن، تیره، خنثی، مات و یا براق (و یا حتی ترکیبی از این موارد) اجرا کنین.

4.   تمیزکاری آسان

از اون جایی که کابینت‌های حجمی، معمولاً در طرح‌های ساده و کم‌کار تولید می‌شن، گردگیری و تمیز کردن اون‌ها کار راحتی هست. چون خبری از طرح‌های ظریف و کنده کاری نیست.

5.   گستره قیمتی بالا

تنوع بالا در طرح، سبک و البته متریال، باعث شده کابینت حجمی رو در قیمت‌های متنوعی بتونین سفارش بدین. این یعنی مشتریان گسترده‌ای رو از متریال‌های سفارشی و گران قیمت (مثل کابینت حجمی روکش چوب یا کابینت حجمی انزو) تا متریال‌هایی با قیمت مناسب‌تر (مثل کابینت حجمی با روکش ملامینه یا کابینت حجمی پی وی سی) رو پوشش می‌ده. پس با هر بودجه و سلیقه‌ای، می‌تونین کابینت حجمی تهیه کنین. کافیه لب تر کنین!

کابینت حجمی سفید با کشوهایی عمیق

حالا این همه از مزایای کابینت حجمی گفتیم. امّا معایب این کابینت‌ها چطور هست؟!

کابینت حجمی چه معایبی دارد؟

کابینت حجمی هم مثل هر کابینت دیگه‌ای، شامل معایبی هست. دو ایراد اساسی این کابینت رو در اینجا به صورت خلاصه لیست کردیم:

  1. نصب زمان بر
  2. قیمت بالا

در ادامه به توضیح هریک از دو مورد بالا می‌پردازیم.

1.   ساخت و نصب زمان بر

کابینت حجمی، ابعادی بزرگ‌تر از کابینت‌های معمولی داره و جزئیات و خرده کاری‌های بیشتری هم داره که در زمان ساخت و نصب، زمان بیشتری می‌طلبن. پس طبیعتاً ساخت و نصب این کابینت‌ها زمان بیشتری می‌بره که می‌تونه یکی از معایب به شمار بیاد.

2.   قیمت بالا

تعجب نکنین! درسته که در قسمت مزایا به تنوع قیمتی در کابینت حجمی اشاره کردیم؛ امّا با توجه به زمانبر بودن ساخت و نصب این کابینت‌ها و از طرفی به خاطر ابعاد بزرگتر و استفاده از متریال بیشتر، کابینت حجمی، در مقایسه با کابینت‌های مشابه ساخته شده در ابعاد معمول، قیمت نهایی بالاتری داره.

کابینت حجمی سفید ساده بدون دستگیره دارای ارتفاع زیاد کابینت دیواری

بعد از شناخت مزایا و معایب کابینت حجمی، اگه تصمیم به خرید این کابینت دارین، بهتر هست که در ادامه با انواع کابینت حجمی آشنا بشین.

انواع کابینت حجمی به طور کلی چیست؟

کابینت‌های حجمی رو می‌شه از سه جنبه، دسته بندی کرد:

  1. دسته بندی بر اساس متریال
  2. دسته بندی بر اساس سبک
  3. دسته بندی بر اساس برجستگی سطح (برجسته یا صاف)

دسته بندی سوم که مشخص هست و نیاز به توضیح بیشتری نداره. برای همین در این بخش به بررسی دو جنبه دیگه (یعنی متریال و سبک) می‌پردازیم.

انواع کابینت حجمی بر اساس نوع متریال چیست؟

جنس‌های مختلفی از متریال در ساخت کابینت حجمی به کار می‌رن. مثل: فلز، چوب، پلیمر، ام دی اف، انزو، هایگلاس و …

در اینجا به چند متریال رایج زیر اشاره می‌کنیم:

  1. کابینت حجمی هایگلاس
  2. کابینت حجمی انزو
  3. کابینت حجمی ملامینه
  4. کابینت حجمی پی وی سی
  5. کابینت حجمی ام دی اف

در ادامه به توضیح بیشتر هر یک از انواع متریال کابینت حجمی می‌پردازیم.

1.   کابینت حجمی هایگلاس

این نوع کابینت از جمله متریال‌های رایج در کابینت حجمی هست که معمولاً در سبک‌های مدرن به کار گرفته می‌شه. در این کابینت‌ها، از روکشی براق برای پوشش دهی سطح ام دی اف کمک گرفته می‌شه و در دسته بندی کابینت حجمی با سطحی صاف قرار می‌گیره. کابینت حجمی هایگلاس، شفافیت ویژه‌ای داره و به بزرگ‌تر جلوه دادن آشپزخانه‌های کوچک، دو چندان کمک می‌کنه. البته باید به ایراد اصلی این متریال، یعنی لک پذیری و مقاوم پایین اون در برابر خش و ضربه هم اشاره کنیم.

کابینت حجمی هایگلاس سفید براق

جالبه بدونین هایگلاس، متریال‌های مشابهی هم به نام‌های لمی گلاس و پلی گلاس داره؛ که پلی گلاس در این بین از همه مرغوب‌تر و گران قیمت‌تر هست.

2.   کابینت حجمی انزو

کابینت حجمی انزو، یکی دیگه از کابینت‌های حجمی رایج هست. سطح درب این کابینت‌ها بر خلاف کابینت حجمی هایگلاس، برجستگی‌هایی رو در چهار طرف خودش داره که با دستگاه سی ان سی روی سطح کابینت انجام شدن.

کابینت حجمی انزوی سفید نئوکلاسیک

کابینت حجمی انزو معمولاً سبکی نئوکلاسیک داره و بسته به سلیقه مشتری، می‌تونه سر ستون، تاج یا دستگیره‌هایی کم کار داشته باشه. روکش نهایی کابینت حجمی انزو، میتونه از جنس انواع رنگ پولیشی، پلی استر، پلی اورتان و یا لایه نازکی از پی وی سی باشه.

3.   کابینت حجمی ملامینه

کابینت حجمی ملامینه، از انواع کابینت‌های با قیمت مناسب‌تر به حساب میاد. این کابینت‌ها کیفیت نسبتاً پایینی دارن و طرفداران کمتری دارن. در کابینت‌های ملامینه معمولا ورق نئوپان رو با روکشی از جنس ملامینه پوشش میدن. از اونجایی که نئوپان مقاومت کمی در برابر رطوبت داره، این کابینت‌ها در برابر رطوبت، نسبتاً ضعیف عمل می‌کنن.

4.   کابینت حجمی پی وی سی

کابینت آشپزخانه حجمی پی وی سی، به خاطر روکش پی وی سی در سطح کابینت، مقاومت بالایی در برابر رطوبت داره. قیمت این کابینت هم کمی بالا است.

کابینت آشپزخانه حجمی پی وی سی سفید مدرن

تنوع طرح و رنگ در این کابینت‌ها بد نیست. از کابینت حجمی پی وسی در مکان‌های مرطوب و یا به عنوان کابینت بخش زیر سینک، خیلی استفاده میشه.

5.   کابینت حجمی ام دی اف

کابینت حجمی ام دی اف به کمک ورقه‌های معمولی ام دی اف ایرانی یا خارجی ساخته می‌شه و متریالی بسیار اقتصادی و رایج محسوب میشه. اصلی‌ترین ایراد کابینت حجمی ام دی اف، مقاومت پایین اون در برابر رطوبت هست. البته مقاومت کابینت حجمی ام دی اف، نسبت به کابینت حجمی ملامینه خیلی بالاتر هست. زیرا بخش زیرِ روکش در این کابینت، ورق ام دی اف است که مقاومت بیشتری نسبت به رطوبت، در برابر بخش زیر روکش در کابینت ملامینه، که همان نئوپان است دارد.

پس دیدین چه تنوع متریال بالایی رو در کابینت حجمی شاهد هستیم؟! خوشبختانه هر جنس و کیفیتی در این کابینت‌ها پیدا می‌شه. اما در ادامه بریم سراغ انواع کابینت حجمی بر اساس سبک دکوراسیونی کابینت‌ها.

انواع کابینت حجمی بر اساس سبک کابینت چیست؟

در مطالب بالا اشاره کردیم که کابینت حجمی در سه سبک زیر طرفدارانی داره:

  1. کابینت حجمی مدرن
  2. کابینت حجمی کلاسیک
  3. کابینت حجمی نئوکلاسیک

در ادامه با ویژگی‌های هر کدام از انواع کابینت حجمی بیشتر آشنا میشین.

1.   کابینت حجمی مدرن

کابینت حجمی مدرن، کابینت هایی با طرح‌های ساده و جذاب هستن که حداقل تزئینات و کنده‌کاری‌ها رو شامل می‌شن.

کابینت حجمی سفید در سبک مدرن و با سفحه کابینت طرح چوب

کابینت‌های حجمی در سبک مدرن خیلی رایج هستن، زیرا به دلیل سادگی، برای فضاهای کوچک خیلی مناسب هستن و فضا رو شلوغ نشان نمیدن.

2.   کابینت حجمی کلاسیک

کابینت حجمی کلاسیک، برخلاف کابینت‌های مدرن، شامل المان‌هایی مشخص هست که یک جورایی امضای این سبک به حساب میان. در کابینت حجمی کلاسیک از المان‌هایی مثل ستون، سرستون، تاج و … به صورت منبت کاری شده استفاده میشه که برای فضاهای کوچک خیلی توصیه نمیشن.

کابینت حجمی کلاسیک سفید طلایی

همچنین دستگیره‌های کابینت حجمی کلاسیک، بر خلاف سبک مدرن که به صورت مخفی یا دستگیره ظریف به کار می‌رفت، از اجزای پرکار و بزرگ تولید می‌شن.

3.   کابینت حجمی نئوکلاسیک

کابینت‌های حجمی نئو کلاسیک، ساختاری ما بین کابینت حجمی کلاسیک و کابینت حجمی مدرن دارن. پس ترکیبی از جذابیت این دو سبک رو به همراه دارن و روز به روز به طرفداران اون‌ها اضافه می‌شه.

کابینت حجمی نئوکلاسیک قهوه‌ای دارای طرح چوب

در کابینت‌های حجمی نئوکلاسیک خبری از منبت کاری‌های شلوغ کابینت‌های کلاسیک نیست، اما سادگی کابینت‌های مدرن رو هم ندارن و طراحی اون‌ها به کمک المان‌هایی مثل قاب اطراف درب و …، کمی از سادگی در اومده.

چه عواملی بر قیمت کابینت حجمی تأثیرگذار هستند؟

در بخش مزیت‌ها، به تنوع بالای قیمت در کابینت حجمی اشاره کردیم و گفتیم که کابینت حجمی به علت تنوع بالایی که در طرح و متریال داره، گستره قیمتی وسیعی رو هم پوشش می‌ده. حالا عوامل موثر در تعیین قیمت کابینت حجمی این موارد هستن:

  1. کیفیت متریال مغزی (بخش زیر روکش) در کابینت حجمی
  2. کیفیت روکش کابینت حجمی
  3. سبک و طرح کابینت حجمی
  4. متراژ کابینت حجمی

در ادامه در مورد هر کدام از آیتم‌های بالا، بیشتر توضیح میدیم.

1.   کیفیت متریال مغزی (بخش زیر روکش) در کابینت حجمی

قطعاً نوع متریال به کار رفته در زیر روکش انواع کابینت حجمی، بخش اعظم هزینه رو شامل می‌شه. کیفیت این متریال، عاملی تعیین کننده در قیمت نهایی کابینت هست. بدون شک متریالی با کیفیت بالا با و برندی شناخته شده، قیمت تمام شده بیشتری داره و برعکس، متریالی با کیفیت پایین، دوام کمتری داره و قیمت تمام شده کمتری هم خواهد داشت.

2.   کیفیت روکش کابینت حجمی

کیفیت روکش هم عامل مهمی است که در قیمت نهایی کابینت حجمی نقش مهمی داره. زیرا جنس و کیفیت روکش، تعیین کننده کیفیت نهایی محصول هستن. در صورتی که روکشی مرغوب انتخاب کنیم، مقاومت بیشتری در برابر خش و ضربه از خودش نشان میده و از متریال زیرینِ کابینت هم محافظت می‌کنه. پس کیفیت بالای روکش هم، می‌تونه روی افزایش قیمت نهایی کابینت حجمی تاثیرگذار باشه.

3.   سبک و طرح کابینت حجمی

سبک انتخاب شده برای کابینت حجمی، سومین عامل موثر بر تعیین قیمت کابینت هست. طبیعی هست که قیمت تمام شده یک کابینت حجمی در سبک مدرن، با یک کابینت حجمی سبک کلاسیک تفاوت داشته باشه. چون میزان جزئیات (مثلاً کنده کاری و منبت کاری) در این دو سبک خیلی متفاوت هست.

4.   متراژ کابینت حجمی

متراژ کابینت حجمی هم به طور مستقیم روی میزان مواد اوّلیه و در نتیجه قیمت نهایی کار تاثیر می‌ذاره.

برای این که در جریان قیمت‌های به روز کابینت حجمی در سبک‌ها و متریال‌های مختلف بشید، می‌تونید با تیم سلام ساختمان در ارتباط باشید. ما لیستی از قیمت‌های بازار امروز رو در اختیارتون قرار می‌دیم. فقط باید روی ثبت درخواست مشاوره رایگان کابینت کلیک کنید.

مدل ها و نمونه کارهای کابینت حجمی

در انتهای مطلب، از شما دعوت می‌کنیم که مدل‌هایی از کابینت حجمی رو با هم ببینیم.

کابینت حجمی سفید پرجا با تعداد زیادی کشو و قفسه توکار

جذابیت در عین سادگی در این کابینت مثال زدنی هست! با اینکه از دستگیره‌های خاصی در این کابینت استفاده نشده، امّا ببینید چقد ترکیب رنگ درب‌های سفید با چوب کف آشپزخانه و تنوع در ابعاد کشوها و مخفی بودن اون‌ها، کار رو از سادگی محض در آورده.

کابینت حجمی طوسی داری کشوهایی در زیر کابینت

این هم یک مدل کابینت حجمی نئوکلاسیک با رنگ مات جذاب! حتی در بخش زیرین کابینت هم یک کشور تعبیه شده تا از حداکثر فضای موجود استفاده بشه.

کابینت حجمی طوسی و قهوه‌ای مدرن ابر و بادی

در تصویر بالا، ترکیبی از متریال‌های مختلف رو داریم که به زیبایی با کف پوش هماهنگ هستن و نورپردازی فوق العاده حرفه‌ای فضا، دکوراسیون مدرن آشپزخانه رو تکمیل کرده. ارتفاع کابینت‌ها در این مدل زیاد هست و باعث استفاده بهینه از فضا شده است.

کابینت حجمی قهوه‌ای با صفحه کابینت سنگی سفید

استفاده از کابینت‌هایی با ابعاد بزرگ، می‌تونه فضایی دل مرده برای آشپزخانه ایجاد کنه. اینجاست که کمک گرفتن از دو رنگ و استفاده از یک طراحی متناسب (مثل طرح بالا) آشپزخانه رو دوباره زنده می‌کنه!

جمع‌بندی

این هم مطلبی مفصل درباره کابینت حجمی آشپزخانه. در این مطلب سعی کردیم درباره کابینت حجمی و مزایا و معایب اون صحبت کنیم و به مدل‌های مختلف و رایج این دسته کابینت‌های پرکاربرد اشاره کنیم. حالا در انتهای مطلب، خلاصه‌ای از مطالب ارائه شده رو با هم مرور می‌کنیم:

  • کابینت حجمی، گزینه‌ای مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک به حساب میاد.
  • از جمله مزایای کابینت حجمی می‌شه به این موارد اشاره کرد: استفاده بهینه از فضا، نظم بیشتر، تنوع بالا، تمیزکاری آسان، گستره قیمتی بالا
  • معایب کابینت حجمی عبارت‌اند از: نصب زمان بر، قیمت بالا و تیزی لبه‌ها
  • کیفیت متریال مغزی (بخش زیر روکش کابینت)، کیفیت روکش کابینت، سبک و طرح کابینت و متراژ کابینت، از جمله عوامل موثر بر قیمت نهایی کابینت حجمی به حساب میان.

سپاس از نگاه گرم شما. امیدواریم مطلب مفید و جامعی بوده باشه. در این بخش، پذیرای نظرات شما عزیزان هستیم.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments