3.8 6

کاملترین راهنمای خرید رنگ پلاستیک ساختمان

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  25 بهمن 1401
رنگ پلاستیک ساختمان؛ مزایا، معایب و کاربرد یکی از رنگ های قدیمی ساختمانی

یکی از محبوب‌ترین انواع رنگ های ساختمانی برای نقاشی دیوار و سقف منازل، رنگ پلاستیک ساختمان (Plastic Paint) است. رنگ پلاستیکی دیوار، با توجه به اجرای آسان و البته ارزان در مقایسه با سایر رنگ های نقاشی ساختمان، یکی از چند انتخاب اول طرفداران تغییر دکوراسیون داخلی خانه می باشد.

اگر قصد دارید یکی از انواع رنگ پلاستیک ساختمان را برای نقاشی خانه خود انتخاب کنید ولی از مطمئن نیستید که آیا این رنگ انتظارات شما را برآورده می‌کند یا نه، با ما همراه باشید. در این مقاله در مورد ویژگی‌ها، مزایا و معایب و نحوه نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک صحبت می‌کنیم تا هیچ نگرانی بابت زیبایی خانه خود نداشته باشید.

کاربرد انواع رنگ پلاستیک چیست؟

رنگ های پلاستیکی، اجرای بسیار راحت و کم دردسری دارن و هزینه ی اجرای اون ها هم پایینه. بنابراین اگر میخواهید منزل خودتون رو با فاصله های زمانی کوتاه مدت رنگ آمیزی کنین، میتونین از این رنگ استفاده کنین.

رنگ پلاستیک برای سقف = کاربرد اصلیِ رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک ساختمان با اینکه قدمت زیادی داره و اکنون رنگ هایی نوین با قابلیت های بالاتر و مزایای بیشتر وارد بازار شده، اما هنوز کاربرد های مخصوص و خاص خودش رو حفظ کرده و کاملا از بازار کنار نرفته. یکی از مهمترین کاربرد های رنگ پلاستیک برای رنگ آمیزی ابزار سقف و سقف هاست.

رنگ های پلاستیک ضد آب و قابل شستشو نیستن. سقف منازل و مناطقی مانند داخل کمد ها هم با رطوبت و آب، تماسی ندارد و کمتر کثیف می شه. همچنین قیمت رنگ پلاستیک نسبت به سایر رنگ ها مناسب تره و گرما و رطوبت هوا رو به خوبی از خودشون عبور میدن. بنابراین بهترین گزینه برای رنگ آمیزی اون محل ها، رنگ پلاستیک است.

رنگ آمیزی و بتونه سقف پلاستیک

اگر رنگ پلاستیکی با قلم اجرا بشه، رد قلم برروی سطح باقی می مونه. این مسأله باعث میشه که بعضی از افراد تمایلی به استفاده از قلم برای رنگ آمیزی نداشته باشند. برای رنگ آمیزی رنگ پلاستیک میشه از غلتک و پیستوله هم استفاده کرد. وقتی از غلتک و پیستوله برای رنگ آمیزی پلاستیک استفاده میشه، رنگ حالت مخملی پیدا میکنه و باعث زیبایی سطح میشه.

بنابراین رنگ آمیزی با غلتک و پیستوله رو براتون پیشنهاد می‌کنیم.

غلتک رنگ آمیزی ساختمانی

انواع رنگ پلاستیک ساختمان چیست؟

رنگ پلاستیک همانند رنگ اکریلیک ساختمان از رنگ های پایه آب است. این رنگ دو نوع دارد:

  1. رنگ تمام پلاستیک
  2. رنگ نیمه پلاستیک

منظور از رنگ تمام پلاستیک چیست؟

رنگ های تمام پلاستیک، مقاومت بالاتری نسبت به رنگ های نیمه پلاستیک در برابر آب داره. اما باز هم بهترین نوع از اون ها مقاومت 100 درصدی در برابر رطوبت رو نداره. رنگ تمام پلاستیک به رنگ پلاستیک قابل شستشو معروف است. رنگ های تمام پلاستیک از نظر کیفیت بسیار به رنگ های اکریلیک شبیه هستن و جزء رنگهای با کیفیت به شمار میرن. البته این رنگ ها در بازار به سختی گیر میان و بیشتر در بازار رنگ نیمه پلاستیک وجود داره.

رنگ و پوشش ساختمانی تمام پلاستیک ساختمان

منظور از رنگ نیمه پلاستیک چیست؟

رنگ نیم پلاستیک نسبت به رنگ تمام پلاستیک مقاومت پایین تری نسبت به رطوبت داره، ولی کاربرد اون نسبت به رنگ تمام پلاستیک بیشتره. فراوانی بیشتری هم در بازار داره و دارای قیمت پایین تری نسبت به رنگ تمام پلاستیک است.

رنگ نیمه پلاستیک از نظر ویژگی های فنی هم از رنگ تمام پلاستیک ضعیف تره و زودتر پوسته میشه و باید تجدید رنگ بشه.

قوطی رنگ های نیمه پلاستیک

بهترین مارک و برند رنگ پلاستیکی برای نقاشی ساختمان چیست؟

همونطور که در بالا توضیح داده شده، رنگ‌های پلاستیکی دیوار به دو دسته تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک تقسیم میشن. مارک های شناخته شده برای رنگ های تمام پلاستیک یا همون رنگ پلاستیک قابل شستشو عبارت‌اند از:

  • رنگ پلاستیک سحر
  • رنگ پلاستیک پلاس (Plus)
  • رنگ پلاستیک پولیدور (Polidor)
  • رنگ پلاستیک کاسپین (Caspian)
  • رنگ پلاستیک هما رنگ
  • رنگ پلاستیک ورزیران

علاوه بر این، مارک های متنوعی از رنگ های نیمه پلاستیک در بازار وجود داره. بعضی از این مارک ها ممکنه گمنام باشن که در مورد کیفیتشون نمیشه نظر داد. بعضی از مارک های شناخته شده برای رنگ نیمه پلاستیک عبارتند از:

  • رنگ نیم پلاستیک مهد رنگ
  • رنگ نیم پلاستیک آیسا فام
  • رنگ نیم پلاستیک آریا پارس

رنگ پلاستیکی برای نقاشی ساختمان، چه مزایایی دارد؟

رنگ های پلاستیک با اینکه جزو رنگ های قدیمی به حساب میان، اما هنوز کاملاً منسوخ نشده و کاربرد دارن. البته کاربرد و میزان استفاده از رنگ های پلاستیک کاهش پیدا کرده اما کاملا ازبین نرفته و کاربرد حداقلی خودش رو حفظ کرده. بیاین باهم بررسی کنیم و ببینیم رنگ های پلاستیک چه مزایا و معایبی دارند که باعث شده کاربردش کمتر بشه اما در میزان حداقلی باقی بمونه.

دکوراسیون داخلی با رنگ و نقاشی صورتی

1. قیمت مناسب و پایینی دارد.

رنگ پلاستیک جزء رنگ های ارزان موجود در بازار است. اجرای این رنگ تقریباً به اندازه ی نیمی از اجرای رنگ روغن و اکریلیک نیازمند بودجه است. بنابراین برای افرادی که زود به زود منزل خودشون رو رنگ آمیزی میکنن، میتونه رنگ مناسبی باشه.

2. در کمترین زمان میشه رنگ پلاستیک رو اجرا کرد.

رنگ های پلاستیک در زمان خیلی کمی اجرا شده و به علت اینکه پایه آب هستن، خیلی زود خشک میشن. بنابراین زمانی که شما محدودیت زمان دارید، میتونه یکی از گزینه هاتون برای رنگ آمیزی منزل، استفاده از رنگ های پلاستیک باشه.

رنگ آمیزی دیوار با رنگ پلاستیک و روغنی

3. قابلیت پوشش دهی بالا داره

این رنگ میتونه با حجم کمتر نسبت به سایر رنگ ها، سطح بزرگتری رو پوشش بده و اینجوری براتون به صرفه تر در میاد.

4. سطح رو به خوبی صاف میکنه

رنگ های پلاستیک به دلیل اینکه مات هستند، موج ها و ایراد های مربوط به گچ کاری سطح رو به خوبی پوشش داده و اون ها رو نشون نمیدن. برخلاف رنگ های روغنی براق که موج ها و عیب های روی سطح دیوار رو به صورت واضح نشون میدن. علاوه بر اون در صورتی که شما وسایل براق داشته باشید، رنگ مات می تونه کنتراست زیبایی رو با وسایل براق ایجاد کنه. به عنوان مثال رنگ های ساختمانی مات برای آشپزخانه ای که کابینت های گلاس داره زیبایی خاصی ایجاد می کنه.

رنگ آمیزی دیوار و سقف اتاق با رنگ پلاستیک ساختمانی

5. رنگ پلاستیک به محیط زیست آسیبی نمیزنه

رنگ پلاستیک یک رنگ بر پایه آب هست و برای حل کردن اون نیاز به حلال های نفتی وجود نداره. حلال های نفتی برای محیط زیست مضر هستند.

6. رنگ های پلاستیک هنگام اجرا بوی کمتری دارن

همون طور که گفتیم رنگ های پلاستیک از رنگ های پایه آب هستن و برای رقیق کردنشون نیاز به حلال های نفتی ندارن. حلال های نفتی دارای بوی نامطبوع و ماندگاری هستن که باعث میشه محل رنگ آمیزی برای مدت طولانی بوی رنگ بده. رنگ های پلاستیک این مسأله رو ندارند.

نقاشی دیوار ها توسط نقاش با رنگ پلاستیک و روغنی

رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان، چه معایبی دارد؟

1. رنگ های پلاستیک قابل شستشو نیستند

رنگ های پلاستیک در برابر آب مقاوم نیستن و با آب به راحتی شسته و پاک میشن. بنابراین نمیشه اون ها رو شست.

2. ماندگاری پایینی دارن

رنگ های پلاستیک نسبت به رنگ های روغنی و سایر رنگ های باکیفیت تر، ماندگاری پایین تری دارن.

پوسته شدن رنگ پلاستیک سقف

3. رنگ های پلاستیک زود کثیف شده و چرک رو بیشتر جذب میکنن

این رنگ ها علاوه بر اینکه قابل شستشو نیستن، زودتر هم کثیف میشن و این یعنی برای تمیز کردن و تمیز نگه داشتن این رنگ ها کارتون خیلی سخته!

4. رنگ پلاستیکی، بر روی تمامی سطوح از جمله سطوح فلزی و چوبی و … قابل استفاده نیستن

رنگ های پلاستیک رو بر خلاف رنگ های روغنی، نمیتونین برای همه سطوح استفاده کنین و برای رنگ آمیزی سطوحی مثل فلزات و چوب، باید از رنگ روغن یا رنگ های مخصوص استفاده کنین.

رنگ براق روغنی برای رنگ آمیزی درب ها

5. رنگ پلاستیک مقاومت پایینی نسبت به نور خورشید داره

در اثر مرور زمان و تابش مستقیم نور خورشید به سطوحی که رنگ پلاستیک دارن، این سطوح دچار تغییر رنگ میشن.

بهترین رنگ پلاستیکی برای دیوار و سقف ساختمان، چه ویژگی هایی دارد؟

  1. اول از همه باید رنگ پلاستیکی که انتخاب میکنین، استاندارد باشه.
  2. رنگ باید حتماً درجه 1 باشد.
  3. ظرف باید حتما دارای نشانه گذاری باشه.
  4. باید توجه کنین که بعد از باز کردن درب، رنگ کاملاً شفاف و بدون پوسته سطحی و یا مواد خارجی و کپک باشه.
  5. درصورتی که بالای ظرف رنگ، لایه جدایی از رنگ تشکیل شده باشه، نباید این لایه بیشتر از 5 درصد کل عمق رنگ موجود در ظرف باشه.
  6. رنگ باید فاقد مواد حاصل از خوردگی، جداشدگی و سایر رنگ ها باشه.
  7. برچسب ها و نوشته های روی ظرف باید حتماً خوانا و تمیز باشه و قابل پاک شدن نباشه.

در مورد نکته دوم باید بگیم که رنگ ها درجه بندی داشته و کیفیت اون بر اساس درجه بندیست. حتماً لازمه که شما رنگ درجه 1 خریداری کنید چون با کاهش کیفیت، احتمال خرابی رنگ افزایش پیدا میکنه. پس حتما نسبت به تفاوت رنگ پلاستیک درجه یک و دو آگاه باشید.

همچنین اطلاعات موجود روی ظرف رنگ، باید شامل موارد زیر باشه:

  • نام و آدرس تولید کننده رنگ
  • علامت تجاری تولید کننده
  • عبارت «پوشرنگ پلاستیک» یا «پوشرنگ نیم پلاستیک»
  • دستور چگونگی مصرف
  • تاریخ تولید
  • تاریخ انقضاء
  • حجم یا وزن خالص
  • علامت و آرم استاندارد

قوطی رنگ پلاستیکی و نیم پلاستیک

در مورد شیوه حمل رنگ هم باید بگیم که جنس بسته بندی رنگ باید به گونه ای باشه و درب اون به شکلی بسته بشه که مانع خروج رنگ از ظرف بشه. همچنین باید مانع ورود مواد خارجی به ظرف بشه. بعلاوه جنس ظرف باید به صورتی باشه که با رنگ موجود در ظرف واکنش نده.

رنگ پلاستیک ساختمان زرد و صورتی

ریختن چسب چوب در رنگ پلاستیک ساختمان چه فایده‌ای دارد؟

ریختن چسب چوب در رنگ پلاستیک باعث میشه که رنگ پلاستیکی مقاومت و چسبندگی بیشتری روی سقف و دیوار داشته باشه. مثلاً یکی از دلایلی که رنگ های نیمه پلاستیک کیفیت پایینی دارن، اینه که میزان چسب چوب آن‌ها کمتر است.

شرایط نگهداری رنگ پلاستیک چگونه است؟

رنگ های پلاستیک مشابه با رنگ های روغنی باید در دمایی بین 5 تا 35 درجه و در یک ظرف بسته که از رطوبت و نور مستقیم خورشید دور است، نگهداری بشه. همچنین باید حواسمون باشه که رنگ دچار یخ زدگی نشه و در یک بازه دمایی نرمال نگهداری بشه.

آموزش نحوه نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

اجرای رنگ پلاستیک نیازمند مقدماتی است. ما ابتدا این مقدمات رو بررسی کرده و سپس میریم سراغ خود فرآیند اجرای رنگ پلاستیک.ی دیوار و سقف. با ما همراه باشید

نقاشی و بتونه کاری سقف قبل از رنگ آمیزی اتاق با رنگ پلاستیک سفید

قبل از اجرای رنگ پلاستیکی دیوار، چه کارهایی باید انجام بدیم؟!

  • جمع کردن وسایل محل رنگ آمیزی

معمولاً رنگ پلاستیک برای استفاده برروی سقف هاست. بنابراین ممکنه رنگ بر روی وسایل اتاق ها و خانه بریزه و اون ها رو کثیف کنه! یعنی متحمل شدن هزینه ای اضافی بابت تمیز کردن خانه! پس باید حتماً وسایل رو جمع کنیم و برروی اون ها پلاستیک یا پارچه ضخیم بکشیم تا رنگی نشه!

  • باز کردن کلیدها و پریزها از روی دیوار

این کار باعث میشه کلیدها و پریزها رنگی نشه! البته اگه حال و حوصله برای باز کردن و بستن کلید و پریزها ندارین، میتونین پلاستیک یا روزنامه بر روی کلیدها و پریزها بکشید. از چسب هم میتونین برای چسبوندن برروی کلیدها و پریزها استفاده کنین. اگر خواستین از چسب استفاده کنین، حتما بذارین تا رنگ کامل خشک بشه بعد اقدام به جدا کردن چسب از روی سطح کنین.

  • اگر قوطی رنگ های غلیظ تهیه کردید، رنگ رو با مقداری آب رقیق کنین تا آماده استفاده بشه

این بخش از آماده سازی ممکنه زیاد کار شما نباشه. معمولاً نقاش‌های ساختمان با نسبت دلخواه، خودشون این کار رو انجام میدن. اگر خواستین خودتون این کار رو انجام بدید، 9 قسمت رنگ رو با یک قسمت آب مخلوط کنین. حواستون باشه که رنگ، حسابی با آب مخلوط و یکنواخت بشه.

کلید برق باز شده برای رنگ آمیزی دیوارها با رنگ پلاستیکی دیوار

در مورد رقیق کردن رنگ باید بهتون بگم که میتونین از مادر رنگ پلاستیک هم برای رنگ آمیزی استفاده کنین. ولی این کار مرسوم نیست! در واقع از مادر رنگ برای نوشتن برروی پارچه ها و این موارد استفاده میشه. برای رنگ آمیزی ساختمان، رنگ رو به مقدار مشخصی رقیق میکنن و سپس استفاده میکنن.

مراحل اجرای رنگ پلاستیک بر روی دیوارها و سقف منازل

اجرای رنگ پلاستیک دارای چند مرحله ست که در ادامه به ترتیب این مراحل رو باهم مرور می‌کنیم.

  1. ابتدا سطح زیر کار رو با لایه رقیق و نازکی از رنگ پلاستیک پوشش بدین.
  2. بتونه رو برای ناهمواری های سطح بزنین. رنگ پلاستیک قبل از بتونه باعث میشه که بتونه راحت تر اجرا بشه. بتونه، زدگی های موجود برروی سطح رو برطرف میکنه.
  3. بعد از اینکه بتونه برروی کار زدیم، با کمک سمباده، سطح رو کاملاً صیقلی کرده و با پارچه، سطح رو تمیز می‌کنیم.
  4. در این مرحله مجددا سطح رو رنگ پلاستیک میزنیم و میذاریم خشک بشه.
  5. پس از خشک شدن رنگ، دوباره بتونه میزنیم تا ناهمواری های سطح رو کم کنیم.
  6. دوباره برای بار سوم سطح رو رنگ آمیزی میکنیم. در این مرحله میتونیم فقط جاهایی که بتونه کردیم رو رنگ آمیزی کنیم. پس از اون دوباره سطح رو بتونه میزنیم.
  7. بعد از آخرین بتونه کاری، رنگ نهایی رو با دقت اجرا می‌کنیم.

بتونه کاری دیوار

توجه کنین که بعد از خشک شدن رنگ برروی سطح، رنگ خشک شده کمی از رنگ تازه روشن تر به نظر میاد. پس موقع انتخاب رنگ حتما این مسأله رو در نظر داشته باشین.

اجرای رنگ پلاستیک روی گچ خیس و تازه چگونه است؟

اجرای رنگ پلاستیک برروی دیوار گچی،  تفاوت زیادی با حالت عادی نداره و تفاوت های جزئی بین اون هاست. اولین تفاوت اینه که به دلیل صاف و صیقلی بودن سطح، نیازی به اجرای کامل بتونه نیست. فقط اگر سطح مشکل خاصی داشته باشه و ناصاف باشه یا اینکه شما احساس کنین که باید حتما زیرسازی خاصی انجام بشه، سطح کار روغن الیف زده میشه تا سطح گچ اشباع و سیر بشه و پس از اون یک یا دو دست بتونه کشی کامل انجام میشه.

انواع بتونه برای رنگ آمیزی ساختمان با رنگ پلاستیک

بتونه دارای انواع مختلفی هست از قبیل:

  • بتونه روغنی
  • بتونه پلاستیک
  • بتونه چوب
  • بتونه همرنگی

در ادامه هریک از این بتونه ها رو باهم بررسی میکنیم.

بتونه کاری و پوشاندن کف در رنگ آمیزی ساختمان

1) بتونه روغنی

برای ساختن بتونه روغنی باید یک کیلو مل و نیم کیلو رنگ روغنی براق رو باهم مخلوط کنین. سپس به اون ها نصف لیوان تینر و نصف لیوان آب اضافه کنین. این مواد رو باهم به خوبی مخلوط کنین تا یکنواخت بشن. البته بتونه های روغنی آماده الان در بازار موجود بوده و نیازی به ساخت اون ها نیست. اگر از بتونه میخواین برروی گچ استفاده کنین، بهتره بهش مقداری روغن الیف هم اضافه کنین.

2) بتونه پلاستیک

مقداری مل رو با رنگ پلاستیک و آب و چسب چوب رو حسابی مخلوط کنین تا یکنواخت بشه. البته میتونین از چسب چوب صرف نظر کرده و بدون اون هم بتونه پلاستیک رو بسازین.

قوطی بتونه آماده

3) بتونه چوب

ترکیب سلولز و تینر فوری رقیق شده، تشکیل ماده ای شفاف و ژله ای میده که به اون بتونه چوب میگن. از این بتونه برای هموار کردن و بر طرف کردن زدگی های روی چوب استفاده میشه. بعد از اتمام بتونه کاری و خشک شدن بتونه، برای صیقلی کردن سطح چوب از سمباده استفاده میشه.

4) بتونه همرنگی

بتونه همرنگی شامل گل های معدنی، آب و آرد سریش است. کاربرد بتونه همرنگی همون طور که از اسمش پیداست، برای پرکردن و همرنگ کردن حفره ها با قسمت هایی از چوب است که برروی آن رنگ های شفاف میخوره.

بتونه همرنگی

بتونه همرنگی دارای رنگینه های معدنیست که برای رنگ دادن به بتونه است. رنگینه های معدنی مختلفی در تهیه بتونه همرنگی بکار میرن که در ادامه اون ها رو معرفی می‌کنیم.

  1. گل مل: این رنگینه به رنگ سفید مایل به زرد است. گل مل کاربرد زیادی در تهیه بتونه همرنگی داره.
  2. گل سینکا: این رنگینه به صورت پودر خیلی نرم و به رنگ سفید است.
  3. گل امرا: این رنگینه به رنگ قهوه ای تیره است.
  4. گل اخرا: این رنگینه به صورت سرخ مایل به قهوه ایست. گل اخرا در واقع همان اکسید آهن است.
  5. گل لاجورد: همون طوری که از اسمش پیداست به رنگ لاجوردی است.
  6. گل زرد کرم: این رنگینه به رنگ زرد سیر است.
  7. گل ماشی: این رنگینه به رنگ قرمز متمایل به نارنجی است.

نکته ای که باید در مورد ساخت بتونه بدونین اینه که بتونه های رقیق، دارای چسبندگی بهتری نسبت به بتونه های غلیظ هستند. در مقابل بتونه های غلیظ نسبت به بتونه های رقیق دارای نشست کمتری هستند. یعنی بعد از اجرای کار و خشک شدن، احساس میکنین حجم بتونه کم شده و سطح بتونه گود میشه. بهتره که برای بتونه کاری ابتدا از بتونه رقیق استفاده کنیم تا به سطح مورد نظر چسبیده و بذاریم تا این بتونه کاملاً خشک بشه. بعد از خشک شدن بتونه و نشست کردن اون، از بتونه غلیظ برای مرحله دوم بتونه کاری استفاده می‌کنیم.

بتونه کاری دیوار قبل از نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

در ضمن اگر دیوار یا سطح رنگ آمیزی شما دارای خرابی های زیاد و شکاف ها و ترک های عمیق و بزرگ باشه، میتونین از گچ استفاده کنین و سطح رو گچ کاری کنید.

البته یک پیشنهاد دیگه هم براتون داریم که اونم استفاده از بتونه کناف برای بتونه کاری دیوارهاست. ساختن این بتونه هم خیلی راحته. مقداری پودر کناف رو با آب انقدر مخلوط میکنین تا سفت بشه و سپس با کمک کاردک و لیسه اون رو برروی دیوار میکشین.

چه وسایلی برای رنگ آمیزی خانه با رنگ پلاستیک نیاز هست؟

به طور کلی ما توصیه نمی‌کنیم که خرید ابزارها و لوازم نقاشی رو خودتون انجام بدین و پیشنهادمون اینه که بذارین این کار رو خود نقاش بر عهده بگیره. شما اگر وسیله یا ابزار و یا نوع خاصی از رنگ رو مدنظر دارین، میتونین در قرارداد خودتون با نقاش اون رو ذکر کنین و بقیه کار رو به خود نقاش بسپارین.

اما اگر تأکید دارین که حتماً خودتون ابزار رو تهیه کنین و یا میخواین خودتون نقاشی منزلتون رو انجام بدین، باید بدونین که برای نقاشی با رنگ پلاستیک چه چیزایی رو نیاز دارین. در ادامه ما اون ها رو بهتون میگیم. حواستون باشه که موقع تهیه اون ها چیزی رو از قلم نندازین.

قوطی رنگ پلاستیک و روغنی

  • اولین و مهمترین ابزار شما، همون رنگ است. باید به مقدار کافی رنگ پلاستیک درجه 1 تهیه کنین
  • ماده رنگ دلخواهتون روهم باید برای نقاش آماده کنین
  • بتونه هم لازم دارین که باید نقاش خودش درست کنه و یا از بتونه های آماده بازار استفاده کنین
  • برای اجرای رنگ آمیزی نیاز به غلتک و یا قلم مو دارین. قبلاً گفتیم که بعد از اجرای کار با قلم، مقداری رش قلم بر روی سطح باقی میمونه ولی اجرای کار با غلتک باعث میشه رنگ حالت مخملی به خودش بگیره
  • برای رقیق کردن رنگ نیاز به صافی دارین که از جوراب زنونه هم میتونین برای این منظور استفاده کنین
  • برای صیقلی کردن سطح بعد از بتونه کاری نیاز به سمباده دارین. سمباده 150 و 180 برای این کار مناسب هستند

سمباده یکی از ابزارهای لازم برای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

بعد از اتمام رنگ آمیزی خانه با رنگ پلاستیکی، چگونه از رنگ مراقبت کنیم؟

باید از نشستن گرد و غبار بر روی سطح رنگ و آسیب به سطح جلوگیری کنین. به همین دلیل هست که نقاشی آخرین مرحله در بازسازی ساختمان هست. البته اگر قرار باشه که کابینت های آشپزخانه تعویض بشه، ابتدا رنگ آمیزی و سپس نصب کابینت آشپزخانه انجام میشه.

چگونه کیفیت رنگ پلاستیک برای نقاشی ساختمان را تشخیص بدهیم؟

برای سنجش کیفیت رنگ پلاستیک، باید به چند نکته کلیدی توجه کنیم.

  • بعد اتمام کار نقاشی بر روی سطح، نباید هیچ گونه ترک و جدا شدگی رنگ رو مشاهده کنین.
  • باید سطح دیوار کاملاً صاف و بدون موج باشه
  • نباید رش قلم برروی کار دیده بشه. البته در مورد رنگ پلاستیک، احتمال دیده شدن رش قلم زیاده. برای اینکه کارتون زیباتر و چشم نواز بشه، میتونین از غلتک برای کار استفاده کنین.
  • حتماً از رنگ های درجه 1 استفاده کنین.
  • رنگ باید یکدست و کاملاً یکنواخت باشه. اگر در بخشی از کار، لایه های زیرین و قدیمی دیده میشه، حتما باید دوباره سطح رنگ آمیزی بشه.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
لیلا
لیلا
08 مهر 1402 15:45

سلام وقتتون بخیر
آیا رنگ پلاستیک رنگی هم داریم یا فقط سفیده؟

حامد
حامد
08 مرداد 1398 12:46

سلام رنگ پلاستیک چند دست باید اجرا بشه که رنگ ثابت بگیره؟ چون شنیدم خیلی دیر تر از رنگ روغن، روی دیوار ثبیت میشه

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
12 مرداد 1398 09:50
پاسخ به  حامد

با سلام
برای تثبیت رنگ چند عامل تأثیرگذار است: از جمله کیفیت کار، زیرکار خوب و خود رنگ.
بعضی از رنگ های ساختمانی غلظتشون بیشتره و پوشش بهتری دارند. برای اینکه بخواهیم زمینه تیره را روشن رنگ کنیم باید چند دست بزنیم و در بهترین حالت دو دست کافیه ولی بعضی اوقات 6 دست باید بزنیم. در کل غلظت و کیفیت رنگ مهم هست.

نوید
ادمین
نوید
15 اردیبهشت 1398 18:42

سلام
میتونم بپرسم قیمت یک متر اجرای رنگ پلاستیک چقدر در میاد؟
برای سقف
همینطور قیمت اجرای یک متر رنگ روغن برای دیوارهای منزل

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
22 اردیبهشت 1398 14:27
پاسخ به  نوید

سلام دوست عزیز
در این مورد در مقاله ی زیر کامل صحبت شده، لطفاً مطالعه بفرمایید.
http://salamsakhteman.com/blog/blog/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86/

ali
ali
15 اردیبهشت 1398 12:18

awliii mrc