4.2 0

مراحل تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی بدون نیاز به نصاب!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  25 دی 1400
مراحل تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی بدون نیاز به نصاب!

این روزها زندگی آپارتمانی و فضای کم خانه‌ها، باعث شده تا نصب کمد دیواری، با استقبال زیادی مواجه بشه. از طرفی راحتی استفاده از کمد دیواری ریلی، افراد رو به تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی تشویق کرده.

استفاده از کمد دیواری ریلی، مزیت‌هایی داره که اگه شما هم با اون‌ها آشنا بشین، به احتمال زیاد، تصمیم به تبدیل کمد دیواری لولایی خودتون به کمد ریلی می‌گیرین.

در ادامه و بعد از بررسی مزیت های کمد ریلی، به بررسی روش‌های تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی بدون نیاز به نصاب می‌پردازیم در مورد سایر نکات مهم نیز صحبت می‌کنیم.

دلایل تبدیل کمددیواری لولایی به ریلی چیست؟ (مزایای کمد ریلی)

شاید از خودتون بپرسین، چرا باید کمد دیواری لولایی خودمون رو به ریلی تبدیل کنیم؟ مگه استفاده از این نوع کمد دیواری، چه مزایایی داره؟ خب سوال شما منطقی است و حتماً باید دلیل منطقی و درستی برای این اقدام وجود داشته باشه.

برای همین مزایای استفاده از کمد دیواری ریلی رو بررسی می‌کنیم، تا دلیل تبدیل کردن کمد لولایی به ریلی رو متوجه بشین.

مراحل تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی (1)

1.  طراحی زیبا

همه ما به دکوراسیون داخلی و زیبایی خانه خود، اهمیت زیادی می‌دیم. کمد دیواری ریلی هم به زیباتر شدن فضای اتاق شما کمک می‌کنه و اغلب طراحی ساده و شیکی داره. برای همین این سبک کمد دیواری، بیشتر در خانه‌هایی با دکوراسیون داخلی مینیمال و مدرن، اجرا می‌شه.

2.  امکان استفاده بیشتر از فضا

با کم شدن متراژ خانه‌ها، استفاده حداکثری از فضای خانه در اولویت است. بنابراین استفاده از کمد دیواری ریلی مناسب است. زیرا با توجه به اینکه فضایی رو برای باز شدن درب اِشغال نمی‌کنه، بنابراین با متراژ کم اتاق خواب هم سازگار است.

3.  درب‌های آینه‌ای و کاربردی

نصب آینه روی کمد دیواری ریلی، نه تنها قابل اجرا هست، بلکه به زیبایی محیط و استفاده بهینه از فضا هم کمک می‌کنه. برای همین استفاده از این نوع کمد دیواری، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

آموزش تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی

آموزش مراحل تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی چیست؟

با توجه به مزایایی که استفاده از کمد دیواری ریلی داره، اگه شما هم می‌خواین بدون کمک نصاب، کمد دیواری  لولایی خودتون رو به ریلی تبدیل کنین، باید بدونین که چنین کاری، قابل انجام هست. پس در ادامه، با مراحل تبدیل کمدیواری لولایی به ریلی همراه باشین و به ترتیب، اون‌ها رو اجرا کنین.

1. جدا کردن لولاها

اولین مرحله، با جدا کردن لولاها شروع می‌شه. باید لولاها رو به آرامی و با دقت، از بخش آهنی و درب کمد دیواری، جدا کنید.

2. انتخاب ریل مناسب

قبل از اینکه درب‌های لولایی رو، ریلی کنید، باید از فروشگاه‌های یراق آلات، ریل مناسبی تهیه کرده باشین. معمولاً ریل‌ها باعث می‌شن که از ارتفاع داخلی کمد دیواری، 3 سانتی‌متر کم بشه.

برای مثال:

اگر ارتفاع داخلی کمد دیواری شما، 190 سانتی‌متر است، این ارتفاع در کمد دیواری ریلی به 187 سانتی‌متر تبدیل میشه.

3. اندازه‌گیری عرض کمد دیواری

برای تبدیل کمد دیواری لولایی به دیواری، فرقی نداره که بخواین از درب دوتکه یا سه تکه‌ای استفاده کنین. در هر صورت، عرضی که برای کمد دیواری خودتون در نظر می‌گیرین، حداقل باید 60 سانتی‌متر و حداکثر، باید 1 متر باشه.

4. خرید و نصب قرقره

از فروشگاه‌هایی که یراق آلات می‌فروشن، قرقره تهیه کنین و دفترچه راهنمای اون رو هم تهیه کنید. با نگاه کردن و مطالعه این دفترچه، متوجه می‌شین که چگونه باید این قرقره‌ها رو روی کمد دیواری خود نصب کنین.

تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی

5. تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی با نصب ریل‌ها

در این مرحله، باید ریل‌های از قبل تهیه شده رو، درون کلاف فلزی نصب کنین و بعد از اون، درب کمد رو به خوبی قرار بدین.

6. نصب دستگیره

برای اینکه راحت‌تر درب کمد دیواری ریلی خودتون رو، باز و بسته کنید، بهتر است که از دستگیره استفاده کنید. دستگیره مناسب، به زیبایی کمد هم کمک می‌کنه. این دستگیره‌ها، معمولاً در شاخه‌های 2 و 3 متری به فروش می‌رسن. رنگ، جنس و طرح‌های متنوعی هم دارن که می‌توانید با توجه به سلیقه خودتون، یکی رو انتخاب کنین.

2 مزیت تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی به جای خرید کمد جدید چیست؟!

بعد از انجام این مراحل، خوب است بدونین که با تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی، از چه برتری هایی نسبت به خرید کمد نو، استفاده خواهید کرد. این مزایا عبارت‌اند از:

1.     صدای کم

کمد دیواری لولایی، هنگام باز و بسته شدن، به خاطر لولاها، معمولاً صدای زیادی تولید می‌کنه. در صورتی‌که کمد دیواری ریلی، صدای بسیار کمی داره و روان‌تر و راحت، حرکت می‌کند.

2.     صرفه‌جویی در هزینه با تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی

خرید کمد دیواری ریلی جدید، یا سفارش و نصب اون، هزینه بیشتری نسبت به کمد لولایی، روی دست شما میذاره. اما اگه به جای کمد ریلی جدید، بتونید کمد دیواری لولایی قدیمی خودتون رو به کمد ریلی تبدیل کنین و این مراحل رو، خودتون به تنهایی و بدون نیاز به نصاب اجرا کنین، در هزینه‌های خودتون کلی صرفه‌جویی خواهید کرد.

تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی (2)

حرف آخر

با مطالعه این نوشتار، می‌تونید خودتون به تنهایی و بدون کمک به نصاب، مراحل تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی رو اجرا کنید. اجرای این مراحل، هزینه زیادی برای شما نداره و با خرید وسایل مورد نیاز، قابل انجام است. فقط کافی هست دقت و ایمنی رو رعایت کنید تا به خوبی از پس این مراحل بر بیاین. اگه شما تجربه اجرای این مراحل رو داشتین، تجربه خودتون رو با ما به اشتراک بذارین.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +