4.2 11

کابینت آشپزخانه چوبی؛ با کابینت تمام چوب از خانه به طبیعت سلام کنید

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  4 اسفند 1401
مدل کابینت چوبی (روکش)

این روزها بازار انرژی‌درمانی و توجه به انرژی موجود در اشیا و اجسام مختلف حسابی داغ است. بر اساس این تحقیقات، هر قدر وسایل موجود در خانه، ارتباط بیشتری با طبیعت داشته‌باشند، انرژی‌ طبیعی‌ای هم که با خودشان می‌آورند، بیشتر می‌شود.

خب دوست دارید انرژی بیشتری به خانه‌تان بیاورید؟ البته هزار و یک راه رفته و نرفته برای تزریق انرژی وجود دارد، اما یکی از پرکاربردترین راه‌ها استفاده از چوب در دکوراسیون خانه و به خصوص در کابینت آشپزخانه است.

پس اگر دوست دارید تغییراتی اساسی در سطح انرژی خانه‌تان ایجاد کنید، می‌توانید به سراغ انواع مدل های کابینت آشپزخانه چوبی بروید. داستان ما درست از همین نقطه آغاز می‌شود.

کابینت‌های چوبی تنوع خیلی زیادی دارند و موقع انتخاب آن‌ها، ممکن است مثل آلیس در سرزمین عجایب، راه‌تان را گم کنید. اما نگران نباشید. ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا از میان کابینت تمام چوب گردو و یا بلوط  و … و البته از میان سبک‌های مختلف مثل ایتالیایی و کلاسیک، هر کدام را که بیشتر با سلیقه‌تان جور است، انتخاب کنید. دست آخر  هم قرار است نگاهی به قیمت کابینت تمام چوب بیندازیم تا در نهایت بتوانید یک انتخاب هوشمندانه و اقتصادی داشته ‌باشید.

چند نکته از مزایا و معایب کابینت آشپزخانه چوبی که باید بدانید

اگر دوست دارید یک آشپزخانه با فضایی گرم و دلچسب داشته‌باشید، و از کمی لوکس بودن فضا هم خوشتان می‌آید، شاید وقتش است که به داشتن یک آشپزخانه با کابینت چوبی فکر کنید. البته داشتن کابینت چوبی ارزان هم نیست و برای آن باید هزینه زیادی انجام دهید! برای کاهش هزینه ها میتوانید از کابینت روکش چوب هم استفاده کنید که این کابینت هم قیمت به نسبت بالایی در بین کابینت ها دارد. اما قیمت آن از کابینت چوبی کمتر است.

در این بخش مزایا و معایب کابینت چوبی را باهم بررسی میکنیم و نکات لازم در مورد نقاط قوت و ضعف کابینت چوبی را به شما می‌گوییم.

مزایای کابینت چوبی

  • کابینت‌های تمام چوب، عمر بالایی دارند
  • به دلیل نقش و نگار طبیعی چوب، حس و حال طبیعت و جنگل را به خانه‌ی شما می‌آورند.
  • انواع مختلف کابینت چوبی عایق خوبی در برابر صدا هستند و وقتی سر و صدا در آشپزخانه زیاد می‌شود، خیالتان راحت است که قرار نیست در وسط یک سمفونی شلوغ حاصل از بازتاب صداها به آشپزی‌تان ادامه بدهید.
  • با توجه به انواع مختلف چوب و البته تکنولوژی‌های پیشرفته، دستتان در انتخاب رنگ‌های مختلف هم باز است و می‌توانید تقریبا هر رنگی را به عنوان رنگ غالب دکوراسیون آشپزخانه‌تان انتخاب کنید.

معایب کابینت چوبی

یک ضرب‌المثل معروف وجود دارد که می‌گوید:«گل بی عیب خدا‌ است» بنابراین هر چیزی و حتی مواردی که در ظاهر هیچ عیبی ندارند، بازهم عیبی در وجود خود به صورت نهان دارا هستند. کابینت چوبی هم با وجود اینکه بهترین کابینت موجود در بازار است، اما چند عیب و ایراد کوچک دارد.

  • این نوع کابینت در برابر رطوبت مقاومت کمی دارد،
  • هزینه‌ی ساخت کابینت تمام چوب نسبت به سایر انواع کابینت مثل کابینت آشپزخانه ممبران و … بسیار بالاتر است.
  • از آن‌جایی که با یک ماده‌ی طبیعی به عنوان ماده‌ی اولیه سر و کار داریم، زمان ساخت کابینت هم کمی افزایش پیدا می‌کند.

اما با وجود این نقص ها، در نهایت آشپزخانه‌ای با کابینت تمام چوب بلوط یا گردو و …انتخابی ایده‌آل برای کسانی است که هیچ محدودیتی در هزینه های ساخت کابینت ندارند و دوست دارند، در یک محیط دنج و آرام چای بنوشند و از ترکیب هنر و طبیعت لذت ببرند.

با کابینت چوبی کلاسیک زیبایی و اصالت را در کنار هم داشته‌باشید

اگر در یک جمع خودمانی بلند سوال کنید: «چه کسی از زرق و برق و اصالت خوشش می‌آید؟» کسی نیست که ادعا کند از آن ها خوشش نمی آید. حالا فکرش را بکنید که این تجمل با حال و هوای طبیعت هم همراه بشود. آن وقت است که احتمالا از خوشحالی روی پاهایتان بند نمی‌شوید. کابینت تمام چوب کلاسیک، همان نوع کابینتی است که قرار است این خوشحالی را برای شما به ارمغان بیاورد.

کابینت چوبی کلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟!

کابینت‌ آشپزخانه کلاسیک از جنس چوب، عاشق جزییاتند و از تمام این جزییات ریز و درشت لذت می‌برند. جزییاتی مثل سرستون‌ها، منبت‌کاری‌ها، نقش‌های برجسته روی سطح کابینت و البته تقارن. تقارن داشتن همه‌ی اجزای آشپزخانه، از نان شب هم برای آشپزخانه‌هایی با کابینت تمام چوب کلاسیک واجب‌تر است.

پس اگر عاشق کابینت‌هایی به سبک کارتون‌های قدیمی هستید و دوست دارید هر لحظه آشپزخانه‌تان، با جزییاتی جدید شگفت‌زده‌تان کند، خوب است که نگاهی به انواع مدل‌های کابینت چوبی کلاسیک بیندازید.

کابینت کلاسیک مهمترین ویژگی که دارد، حس نوستالژیکی است که در سراسر آن لبریز می باشد. آثار کلاسیک پر از اصالت و شکوه هستند و شما مبهوت این حس باشکوه آن ها خواهید شد.

 

یک آشپزخانه با کابینت تمام چوب کلاسیک مثل تصویر بالا تقریبا می‌تواند هر آشپزی را سر ذوق بیاورد، تا بهترین غذای عمرش را بپزد. تقارن همان‌طور که در تصویر هم مشخص است در یک آشپزخانه‌ی کلاسیک حرف اول را می‌زند و بعد از آن جزییاتی مثل پایه‌های تراش‌خورده‌ی جزیره‌ی وسط هم به کار نهایی اضافه می‌شوند.

با کابینت تمام چوب رومی، میزبان ساد‌‌گی باشید

اگر فکر کرده‌اید با انتخاب کابینت تمام چوب قرار است با تمام رویاها و آروزهای مینی‌مالیستی‌تان خداحافظی کنید، باید بگوییم اشتباه کرده‌اید. در همه‌جای دنیا آدم‌هایی هستند که عاشق اصالت و سادگی هستند و دوست دارند این دو نعمت را کنار هم داشته‌باشند. کابینت آشپزخانه لاکچری که با وجود لوکس بودن، سادگی چشم نوازی هم داشته باشد.

از آن‌جایی که طراحان هم سرشان برای پاسخ به نیازهای آدم‌های مختلف درد می‌کند، دست به کار شده‌اند و یک آشپزخانه با کابینت تمام چوب رومی یا ایتالیایی را برای این دوستان، طراحی کرده‌اند.

کابینت رومی چه ویژگی هایی دارد؟

آشپزخانه‌هایی با کابینت تمام چوب ایتالیایی، برخلاف نوع کلاسیک، بسیار ساده هستند و در آن‌ها از جزییات ظریف و پیچیده خبری نیست. حتی گاهی طراح سعی می‌کند با ایجاد یکی دو قفسه‌ی ساده در گوشه و کنار آشپزخانه، صمیمیت بیشتری به وجود بیاورد و غیر مستقیم بگوید این آشپزخانه هیچ رازی را در دل کابینت‌هایش مخفی نمی‌کند.

از ویژگی‌های دیگر کابینت تمام چوب ایتالیایی، استفاده از رنگ‌های روشن‌تر در طراحی آن‌هاست. البته این به معنی خداحافظی با رنگ‌های تیره نیست. اما از آن‌جایی که قرار است این سبک زمین تا آسمان با نمونه‌ی کلاسیک فرق کند، طراحان ترجیح می‌دهند بیشتر به سراغ رنگ‌های روشنی مثل سفید و یا کرم بروند.

جزیره‌ها هم از عناصر پرکاربرد در طراحی یک آشپزخانه‌ی تمام چوب ایتالیایی هستند که این روزها به خاطر کاربردهای زیادشان، توانستند طرفدارهای پروپا قرصی برای خودشان جور کنند.

کابینت تمام چوب ایتالیایی بسیار کاربردی است و تقریباٌ با ابعاد هر آَشپزخانه‌ای، هماهنگ می‌شود. پس اگر زیاد درگیر جزییات نیستید و زیبایی را در دل ساد‌گی‌ها جستجو می‌کنید، می‌توانید به داشتن یک آشپزخانه با کابینت تمام چوب ایتالیایی فکر کنید.

 

همان‌طور که گفتیم یک جزیره‌ی جذاب و کاربردی به همراه یکی دوتا قفسه‌ی شلف، همان‌چیزی است که می‌توانیم از یک آشپزخانه‌ی با کابینت تمام چوب ایتالیایی انتظار داشته‌باشیم.

نگاهی به چند کابینت تمام چوب پرطرفدار

کابینت‌های تمام چوب بسیار متنوع هستند و وقتی پای انتخاب‌شان وسط بیاید کابینت‌ساز از شما می‌پرسد: کدام را بدهم؟ بلوطش را می‌خواهی یا گردو؟… برای این‌که آن موقع بتوانید جواب درستی به کابینت‌ساز بدهید، در این بخش چند جنس معروف کابینت چوبی را به شما معرفی می‌کنیم.

کابینت تمام چوب بلوط

کارتن عصر یخبندان را یادتان هست؟ همه‌ی ماجرا از آن سنجاب گرسنه و بلوط موردعلاقه‌اش شروع شد. البته به جز بلوط این روزها چوب بلوط هم طرفدارهای زیادی دارد.

چوب بلوط، دوام نسبتا بالایی دارد به طوری‌که یکی از مصالح اصلی برای ساخت کتابخانه‌ها، مبلمان و البته کابینت  است. کابینت تمام چوب بلوط به خاطر فراوانی این نوع چوب، قیمت مقرون به صرفه‌تری نسبت به سایر انواع چوب دارد. سطح این چوب پر از نقش و نگار و برجستگی است و البته با آن رنگ قرمز جذابش، تقریباٌ از همه دلبری می‌کند وبه  شما این امکان را می‌دهد که صاحب یک آشپزخانه‌ی خاص باشید.

البته رنگ بلوط در دسته‌ی رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد و ممکن است فضای آشپزخانه‌ی شما را کمی کوچک‌تر نشان بدهد. بنابراین اگر صاحب یک آَشپزخانه‌ی دلباز هستید، می‌توانید به راحتی به سراغ کابینت تمام چوب بلوط بروید و چای عصرگاهی‌تان را در یک محیط گرم و لذت‌بخش میل کنید. اما اگر به دنبال کابینت آشپزخانه کوچک میگردید، بهتر است از چوب بلوط استفاده نکنید.

کابینت تمام چوب گردو

چوب گردو، بسیار خوش خط و خال است و بافت زیبایی دارد. طیف رنگی چوب گردو با توجه به منطقه‌ای که درخت در آن رشد کرده‌است، از قهوه‌ای خیلی روشن تا قهوه‌ای تیره متغیر است. به خاطر همین رنگ‌بندی ویژه و البته نقش و نگار زیاد، یک آشپزخانه با کابینت تمام چوب گردو، به راحتی می‌تواند حال و هوای آشپزخانه‌های کلاسیک را در خانه‌ی شما زنده کند.

خوب است بدانید که کابینتِ ساخته شده از چوب گردو، وزن نسبتا بالایی دارد و البته نسبت به سایر انواع چوب، قیمت اقتصادی‌تری دارد. کابینت‌های ساخته شده از چوب گردو را جز از روی نقش و نگار، با یک ویژگی دیگر هم می‌توانید شناسایی کنید. نکته‌ی اصلی در شناسایی کابینت تمام چوب گردوی اصل، توجه به درخشندگی آن‌هاست. این نوع کابینت‌ها سطحی نسبتا صیقلی و درخشان دارند و به همین خاطر، از محبوبیت زیادی میان کابینت‌سازها، برخوردارند.

کابینت تمام چوب سفید

تا همین چند سال پیش، به محض این‌که اسم کابینت چوبی می‌آمد، همه به یاد آشپزخانه‌هایی با تم رنگ قهوه‌ای می‌افتادند. اما کم کم و با پیشرفت صنعت، پای کابینت‌های آشپزخانه سفید از جنس چوب هم به خانه‌ها باز شد و این روزها شاهد انواع کابینت‌های مدرن و یا کلاسیک به رنگ سفید هستیم.

کابینت تمام چوب سفید، برخلاف سایر کابینت‌ها فضای آشپزخانه‌ی شما را پر نور و بزرگ نشان می‌دهد، پس اگر آشپزخانه‌تان نور کمی دارد یا به نظرتان فضایش کوچک است، بد نیست به سراغ یک آشپزخانه با کابینت تمام چوب سفید بروید.

البته اگر نگران این هستید که با داشتن یک آشپزخانه‌ی سفید، صاحب آشپزخانه‌ای بی‌روح شوید، بهتر است نگاهی به تصویر بالا بیندازید تا نظرتان عوض شود! این تصویر نشان می‌دهد که فقط با کمی رنگ و لعاب، می‌شود یک آشپزخانه‌ی تمام چوب سفید را تبدیل به یک شاهکار دیدنی کرد!

کابینت تمام چوب روسی

اگر دوست دارید صاحب یک کابینت آشپزخانه از جنس چوب شوید و از طرفی دلتان برای اوضاع اقتصادی‌تان هم شور می‌زند، می‌توانید با خیال راحت به سراغ کابینت تمام چوب روسی بروید. این نوع چوب به خاطر فراوانی زیادش و البته بافت پفکی‌ای که دارد، نسبت به سایر چوب‌ها بسیار ارزان‌تر است. البته از آن‌جایی که هیچ ارزانی‌ای بی‌حکمت نیست، شکل‌دهی این نوع چوب، به خاطر تراکم کمی که دارد، سخت است و خب نباید توقع یک آشپزخانه‌ی کلاسیک با همه‌ی جزییات را داشته‌باشید.

بنابراین اگر به دنبال سادگی هستید و دوست دارید صاحب یک آشپزخانه‌ی نه چندان شلوغ با کابینت چوبی شوید، کابینت تمام چوب روس، قطعا می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد.

نحوه‌ی محاسبه‌ی قیمت کابینت تمام چوب

کابینت تمام چوب همان‌طور که در بخش‌های قبل گفتیم، جزء کابینت‌های لوکس و گران‌قیمت به حساب می‌آید. قیمت کابینت چوبی با توجه به جنس چوب به کار ‌رفته در ساخت کابینت، نوع رنگ‌آمیزی و در صورت نیاز روکش و عایق آن و در نهایت جنس یراق‌آلات و جزییات کار نهایی مشخص می‌شود.

اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید خوب است بدانید که هر قدر جزییاتی مثل سرستون‌ها و منبت‌کاری‌ها در ساخت کابینت تمام چوب کلاسیک بیشتر بشود، قیمت کار نهایی هم افزایش پیدا می‌کند. یک نکته مهم در مورد طرح ها و نقش های کابینت چوبی وجود دارد که همه آن ها هنر دست نجار بوده و با دستگاه اجرا نمی شود. به همین علت قیمت کار افزایش پیدا میکند.

برای محاسبه قیمت کابینت، نباید به قیمت متری این کابینت ها توجه کنید. بلکه قیمت متری فقط حدودی از قیمت نهایی را برای شما مشخص میکند. برای تعیین قیمت باید نجار کابینت ساز به محل شما مراجعه کرده و پس از تعیین متراژ و نهایی کردن طرح، قیمت نهایی را به شما بدهد.

نگاهی به قیمت کابینت چوبی

گفتیم که برای قیمت کابینت نباید به قیمت متری اکتفا کنید. بلکه قیمت نهایی اهمیت دارد. اما در بازار، قیمت متری دادن عرف است و ماهم حدودی از قیمت متری را در اینجا به شما می‌گوییم. قیمت کابینت چوبی هم مثل سایر کابینت ها بر اساس یک متر طول بیان می‌شود. هر یک متر کابینت شامل یک متر کابینت دیواری و یک متر کابینت زمینی است.

در نهایت و با توجه به قیمت‌های متغیر بازار، به دست آوردن قیمت کابینت چوبی تقریبا غیر ممکن به‌نظر می‌رسد و باز هم تاکید میکنیم که بهتر است هنگام سفارش کار، از کابینت‌ساز بخواهید تا قیمت نهایی را برای‌تان را مشخص کند. اما برای این‌که بتوانید با توجه به شرایط موجود، یک تخمین حدودی بزنید، ما بازه‌ی حدودی قیمت‌ها را در جدول زیر آورده‌ایم، تا بتوانید انتخاب بهتری داشته‌باشید.

بازه‌ی حدودی قیمت کابینت چوبی

نوع کابینت چوبیحداقل قیمت(تومان)حداکثر قیمت(تومان
چوبی(تمام چوب)2,600,0004,100,000
روکش چوب1,950,0002,600,000

 

سفارش ساخت کابینت تمام چوب

اگر با خواندن این مطلب هوس کردید که دستی به سر و روی کابینت های خودتان بکشید و برای ساخت کابینت آشپزخانه خودتان محدودیت مالی هم ندارید، ما میتوانیم به شما کمک کنیم تا کابینت خود را بسازید.

برای ساخت کابینت تمام چوب، بهتر است به سراغ تولیدکنند‌گان کابینت چوبی‌ای بروید که قبلا امتحانشان را پس داده‌اند، چون این روزها تا دلتان بخواهد جنس تقلبی در بازار ریخته‌است و اعتماد کردن به یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا تبدیل شده‌است. شما قرار است برای ساخت کابینت چوبی، هزینه خیلی زیادی کنید پس حتما در انتخاب کابینت ساز و نجار خود حساسیت به خرج دهید.

ما در سلام ساختمان تلاش کرده‌ایم تا بهترین کابینت ساز ها در شهر شما را گرد هم آوریم. بنابراین شما به راحتی می‌توانید وارد صفحه‌ی ثبت سفارش بشوید و درخواستتان را ثبت کنید. بعد از آن می‌توانید منتظر کابینت‌ساز پیشنهاد شده از طرف سلام ساختمان باشید تا به صورت رایگان از آشپزخانه‌ی منزلتان بازدید و قیمت نهایی کار را به شما اعلام کند.

بعد از اعلام قیمت، این شما هستید که تصمیم میگیرید با کدام کابینت ساز همکاری کنید. کمی بعد از ان هم می‌توانید منتظر کابینت تمام چوب زیبایتان باشید و از مهمانی طبیعت و رنگ و خلاقیت لذت ببرید.

حرف آخر در مورد کابینت آشپزخانه چوبی

آشپزخانه‌ی هر خانه، محلی دنج برای خلوت‌های خانوادگی و گپ و گفت‌های خودمانی است و آرامش فضای آن به آرامش خانواده کمک زیادی می‌کند. انواع کابینت تمام چوب با انرژی‌ای که از طبیعت در خودشان ذخیره کرده‌اند، می‌توانند به راحتی این آرامش را به  هر خانواده‌ای هدیه بدهند. در کنار این اثر مثبت، عمر بالا و دوام و زیبایی این نوع کابینت باعث شده‌است که از گذشته تا امروز یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت در سراسر دنیا باشد.

خیلی ممنونیم که به این مطلب توجه کردید. لطفا نظرات و سوالات خودتون رو در مورد کابینت چوبی از ما بپرسین. حتما پاسخگوی شما هستیم.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
videotemplate.rozblog.com
videotemplate.rozblog.com
14 اردیبهشت 1399 20:15

تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو
بهترین سایت ها هستید.

ستایشی
ستایشی
23 آذر 1398 17:08

قیمت کابینت های چوب مختلف رو میشه داخل مقاله بذارید؟مثلا راش ، بلوط ، گردو؟

salamsakhteman
salamsakhteman
24 آذر 1398 10:42
پاسخ به  ستایشی

با سلام
بازه قیمتی که در سایت آورده‌ایم این قیمت‌ها رو پوشش میده ولی قیمت کابینت چوبی به طرح و مقدار چوبی که کار میشه بیشتر مرتبط هست تا نوع چوب اون.
بنابراین شاید ننشه راهنمایی قیمتی خوبی داشت بر اساس نوع چوب.

امید زاده
امید زاده
23 آذر 1398 11:13

کابینت چوبی نسبت به روکش چوب چقدر گرون تره؟

salamsakhteman
salamsakhteman
24 آذر 1398 09:36
پاسخ به  امید زاده

سلام
قیمت کابینت تمام چوب بین 2,500,000 تا 4,000,000 میلیون تومان و روکش چوب بین 1,850,000 تا 2,500,000 تومان می باشد.

رستم زاده
رستم زاده
20 آذر 1398 19:37

جنس کابینت چوبی رو دقیقا از کجا میشه متوجه شد؟ از کجا بفهمیم واقعا چوب با کیفیت تری هست؟

salamsakhteman
salamsakhteman
24 آذر 1398 09:19
پاسخ به  رستم زاده

عرض ادب
تشخیص جنس چوب یه کار کاملاً تخصصی است برای کنترل چوب حتماً باید نمونه ای از چوب رو به کارشناس این مورد نشون بدید.
کارشناس هم عمده فروشان چوب یا نجاران با تجربه هستند.

شیرین
شیرین
20 آذر 1398 16:10

هزینه ساخت کابینت چوبی تقریبا چنده؟

salamsakhteman
salamsakhteman
21 آذر 1398 13:20
پاسخ به  شیرین

هزینه ساخت کابینت چوبی برای هر مترطول قیمت تمام شده بین 2,500,000 تا 4,000,000 تومان می باشد.

نسیم
نسیم
03 آذر 1398 00:09

کابینت چوب راش دقیقا چی هست؟ چوب بلوط بهتره یا راش؟
از نظر قیمتی کدوم مناسبتره؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
04 آذر 1398 09:50
پاسخ به  نسیم

سلام
کابینت اگه تمام چوب باشد یعنی با چوب درخت راش یا بلوط یا گردو و…. ساخته می‌شود.
هرکدام از این چوب‌ها طرح مخصوص خودشون رو دارند، منظور طرح طبیعی روی چوبِ، همون نقش و طرح روی چوب‌ها که ناشی از آوندها و میزان سن درخت هست.
ولی اگه ام دی اف روکش چوب منظورتون باشه مغز تخته‌ی استفاده شده ام دی اف هست و با لایه‌ی نازکی از چوب های مختلف روکش میشه که اونا هم طرح و نقش مخصوص خودشون رو دارند.
بطور کلی چوب‌های مختلف قیمت‌های متفاوت دارن که باتوجه به موقعیت مکانی و موجودی بازار تغییرات قیمت هم دارند.
بهترین کار قیمت گرفتن از مجریان متخصص نجار محل اقامتتون هست.