5.0 0

قیمت صفحه کابینت پلی وود و آشنایی با 11 مزیت آن

  6 تیر 1402     -      تاریخ انتشار:  28 خرداد 1402
صفحه کابینت پلی وود طرح چوب
آنچه می خوانید...

    صفحه کابینت پلی وود (Polywood Countertop)، یکی از متریال‌هایی است که جدیداً به بازار ایران وارد شده و به دلیل مقاومت خوبی که در برابر رطوبت، حشرات، پوسیدگی و … دارد، به سرعت محبوب شده‌ است. در واقع شما با استفاده از این صفحه رو کابینتی، نه تنها می‌توانید جلوه زیبایی به دکوراسیون آشپزخانه ببخشید، بلکه ماندگاری کابینت‌های خود را نیز تضمین کرده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید.

    پس توصیه می‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید تا با ماده پلی وود و کاربرد آن به عنوان یکی از انواع صفحه کابینت چوبی، بیشتر آشنا شوید. به علاوه در ادامه، راجع به مزایا، معایب و عوامل موثر بر تعیین قیمت صفحه کابینت پلی وود صحبت می‌کنیم. همراه ما باشید.

    ماده پلی وود چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

    پلی وود (Polywood) یا همان چوب پلاست، محصولی مشابه چوب است که از ترکیب پودر چوب، مواد پلاستیکی بازیافتی و سایر افزودنی‌های شیمیایی، تحت دما و فشار بالا ساخته می‌شود. بخش پودر چوب شامل خاک اره، تفاله‌های بازیافتی کارخانه‌ها و … است.

    بخش پلاستیکی هم شامل بطری‌ها و محصولات پلاستیکیِ بازیافتی، مواد ترموپلاستیک و مواد پلیمری مانند پی وی سی و پلی اتیلن و … است. در واقع به صفحات پلی وود به دلیل فشردگی فراوان در هنگام ساخت، (wood plastic composite) هم گفته می‌شود که نام اختصاری آن، WPC است.

    انواع صفحات پلی وودنکته مهم: اغلب افراد، صفحه پلی وود را با صفحه پلای وود اشتباه می‌گیرند. در واقع صفحه پلی وود، نوعی تخته مشابه چوب، از جنس پلاستیک و چوب است که تحت فشار و دمای بالا ساخته می‌شود. اما پلای وود یا همان تخته چندلا، نوعی تخته چوبی است که از چسباندن چندین لایه ورق چوبی روی یکدیگر، به کمک چسب و دستگاه پرس، ساخته می‌شود. بنابراین این دو، در ماهیت و مراحل ساخت، با یکدیگر تفاوت دارند.

    تفاوت ورق پلی وود و ورق پلای ووددر ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های صفحات پلی وود اشاره می‌کنیم:

    • مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی
    • مقاومت آن در مقابل حشرات و پوسیدگی
    • مقاوم بودن پلی وود در برابر آتش، خراش و ضربه
    • دارای قابلیت بازیافت
    • وزن سبک
    • دوستدار محیط زیست
    • عایق صدا
    • زیبایی ظاهری

    اما احتمالاً این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده است که صفحات پلی وود، چه کاربردهایی در ساختمان دارند. به همین منظور ما در بخش بعدی، پاسخ این سوال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

    کاربردهای ورق پلی وود در ساختمان چیست؟

    ورق پلی وود را می‌توان جایگزین مناسبی برای چوب در ساختمان‌ها دانست. با استفاده از پلی وود، دیگر نیازی به قطع بی‌رویه درختان برای ساخت محصولات چوبی نیست.

    مقایسه ورق پلی وود و چوباز آنجایی که صفحه کابینت پلی وود در برابر رطوبت، حشرات، پوسیدگی و … مقاوم است، وزن کمی دارد و هزینه حمل و نقل و نصب آن نیز کمتر از چوب است، بنابراین در موارد زیر، می‌توانید از ورق پلی وود استفاده کنید:

    • ساخت کابینت آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی
    • ساخت صفحه کابینت
    • سقف و دیوارهای داخلی ساختمان
    • ساخت درب و پنجره
    • زیباسازی نمای خارجی ساختمان
    • پوشش کف و دیوارهای بیرونی ساختمان
    • ساخت محوطه و دکوراسیون خارجی بنا

    از دیگر کاربردهای ورق پلی وود نیز می‌توان به استفاده از آن در نرده‌ها، سقف کاذب، کفپوشِ روف گاردن، تابلوی مغازه، ساخت مبلمان و حتی عرشه کشتی اشاره کرد.

    صفحه کابینت سرویس بهداشتی از جنس پلی وودهمانطور که گفتیم، یکی از کاربردهای مهم ورق پلی وود، استفاده از آن به عنوان صفحه کابینت است. بنابراین در ادامه به بررسی مشخصات صفحه کابینت پلی وود می‌پردازیم.

    مشخصات صفحه کابینت پلی وود چیست؟

    طبیعتاً مشخصات صفحه کابینت پلی وود می‌تواند بر اساس نوع محصول و شرکت تولیدکننده آن، تفاوت‌هایی با هم داشته باشد. اما به طور کلی، برخی از رایج‌ترین مشخصات این صفحه کابینت چوبی که نیاز به معرفی دارند، عبارت‌اند از:

    1. رنگ و طرح صفحه کابینت پلی وود
    2. سبک صفحه کابینت پلی وود
    3. جنس صفحه کابینت پلی وود
    4. ابعاد صفحه کابینت پلی وود

    در ادامه به معرفی جزئیات هر یک از مشخصات صفحه کابینت پلی وود می‌پردازیم.

    1.    رنگ و طرح صفحه پلی وود

    صفحه روی کابینت پلی وود، در رنگ‌های متنوع و طرح‌های تزئینی مختلف، در بازار وجود دارد. از جمله رنگ‌های محبوب صفحه پلی وود، می‌توان به سفید، مشکی، کرمی، خاکستری، قهوه‌ای و بژ اشاره کرد. این رنگ‌ها را حتی می‌توانید با سایر رنگ‌ها هم ترکیب کنید و جلوه زیبایی به کابینت‌ها و فضای آشپزخانه خودتان ببخشید.

    صفحه کابینت پلی وود سفید رنگالبته بهتر است که در آشپزخانه‌های کوچک یا آشپزخانه‌های کم نور، از رنگ‌های روشن صفحه پلی وود استفاده کنید. اما در آشپزخانه‌های بزرگ با نور کافی، دست شما برای انتخاب رنگ صفحه کابینت، کاملا باز است.

    صفحه کابینت چوب پلاست مشکی رنگاز طرف دیگر، صفحات رو کابینتی پلی وود را می‌توانید در طرح‌های تزئینی متنوعی همچون طرح سنگ، طرح چوب و سایر طرح‌های خلاقانه خریداری نمایید. درنتیجه این صفحات می‌توانند جذابیت کابینت و محیط آشپزخانه شما را چندین برابر کنند.

    2.    سبک صفحه پلی وود

    صفحه کابینت پلی وود را معمولا به صورت ساده و بدون منبت کاری می‌سازند و از آن، در آشپزخانه‌های مدرن استفاده می‌کنند. بنابراین صفحه روی کابینت پلی وود در سبک مدرن، یکی از پرطرفدارترین انواع صفحه کابینت است.

    اما این به معنای استفاده نکردن از این صفحه کابینت در سایر سبک‌ها نیست. گاهی از صفحه کابینت پلی وود با طرح‌های سنگ و چوب، در آشپزخانه‌های سبک نئوکلاسیک و یا حتی کلاسیک هم استفاده می‌کنند. به طورکلی این صفحات را می‌توان با سلیقه مشتریان مختلف هماهنگ کرد و بر طبق نیاز و نظر آن‌ها طراحی نمود.

    3.    جنس صفحه پلی وود

    جنس صفحه کابینت پلی وود، ترکیبی از مواد بازیافتی چوب و پلاستیک است. در نتیجه جایگزینی اقتصادی برای صفحات چوبی به شمار می‌رود. همچنین پلاستیکی بودن این صفحات، باعث می‌شود تا مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و خوردگی داشته باشند. بنابراین با صفحه کابینتی جدید، با دوام و مقاوم روبرو هستید.

    4.    ابعاد صفحه کابینت پلی وود

    ابعاد صفحه کابینت پلی وود می‌تواند بر اساس شرکت تولیدکننده متفاوت باشد. اما معمولاً رایج‌ترین ابعاد این صفحه کابینت در بازار عبارت‌اند از:

    • طول: 410 و 366 سانتی‌متر
    • عرض: 60 و 65 سانتی‌متر
    • ضخامت: 32 و 50 میلی‌متر

    البته صفحه کابینت پلی وود را با ابعاد دیگری هم می‌توانید خریداری کنید. این تفاوت در اندازه، به شما کمک می‌کند تا ابعاد مورد نظر خودتان را از بین صفحات موجود در بازار انتخاب کنید. در غیر این صورت می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، صفحه کابینت پلی وود با ابعاد دلخواه خودتان را سفارش دهید.

    قیمت صفحه کابینت پلی وود و آشنایی با 11 مزیت آندر نهایت فراموش نکنید که عواملی مثل نوع و برند محصول می‌توانند تا حدودی این مشخصات را تغییر دهند. به علاوه عواملی هم هستند که می‌توانند روی قیمت صفحه کابینت پلی وود اثر بگذارند و به همین دلیل ما در بخش بعد راجع به آن‌ها صحبت می‌کنیم.

    چه عواملی بر قیمت صفحه کابینت پلی وود تاثیر دارند؟

    طبیعتاً در هنگام فروش صفحه کابینت پلی وود مثل هر صفحه کابینت دیگری، قیمت‌های مختلفی به چشم شما می‌خورد؛ چرا که عوامل مختلفی روی قیمت این محصول تاثیر می‌گذارند. از جمله مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت صفحه کابینت پلی وود عبارت‌اند از:

    • مواد اولیه: هر چه کیفیت مواد اولیه ساخت صفحه کابینت پلی وود بیشتر باشد، قیمت محصول نیز بالاتر می‌رود.
    • ابعاد و ضخامت: طبیعی است که صفحات پلی وود با ابعاد بزرگ‌تر و ضخامت بیشتر، قیمت بالاتری هم دارند.
    • طرح و رنگ خاص: معمولاً چون برای طراحی و تولید صفحاتی با طرح و رنگ خاص، هزینه بیشتری صرف می‌شود، پس به قیمت بیشتری هم به فروش می‌رسند.
    • برند سازنده: معمولاً برندهای شناخته شده‌تر، صفحه کابینت پلی وود را با قیمت بالاتری می‌فروشند.
    • کشور تولید کننده: اغلب صفحات پلی وود که در کشورهای خارجی تولید می‌شوند، گران‌تر از صفحات تولید شده در داخل ایران هستند.

    برای اطلاع از لیست قیمت صفحه کابینت آشپزخانه، روی لینک موردنظر کلیک کنید.

    11 مزیت مهم صفحه روی کابینت پلی وود چیست؟

    صفحات روکابینتی پلی وود که در آشپزخانه‌ها کاربرد فراوانی دارند، دارای مزایای منحصر به فردی هستند. برخی از این مزایا را در ادامه آورده‌ایم:

    1. مقاوم در برابر رطوبت: صفحات پلی وود در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فضای مرطوبی مثل آشپزخانه هستند.
    2. مقاوم در برابر حشرات و پوسیدگی: از آنجایی که صفحه کابینت پلی وود (Polywood Countertop)، ترکیبی از چوب و پلاستیک است، پس مقاومت بالایی در برابر حشرات و پوسیدگی دارد.
    3. مقاوم در برابر ضربه: صفحات پلی وود به دلیل داشتن پلاستیک در ساختار خود، در برابر خراش و ضربه مقاوم هستند. این در حالی است که برخی صفحات چوبی دچار خراشیدگی می‌شوند و بلافاصله زیبایی خود را از دست می‌دهند.
    4. مقاوم در برابر تغیرات دمایی: این صفحات در برابر تغییرات دما مقاوم هستند، درنتیجه علت بر اثر گرما یا سرما دچار تغییر رنگ و ترک خوردگی نمی‌شوند.
    5. حمل و نصب راحت: محصولات چوبی معمولا وزن بالایی دارند، اما وزن صفحه کابینت پلی وود در مقایسه با چوب واقعی کمتر است و راحت‌تر حمل و نصب می‌شود. علت این موضوع، وزن کم مواد پلاستیکی و خرده چوب‌های سازنده پلی وود است.
    6. دوستدار طبیعت: از آنجا که برای تهیه صفحات پلی وود، از چوب و پلاستیک بازیافتی استفاده می‌شود و نیازی به قطع درختان نیست، پس این محصول به حفط محیط زیست کمک می‌کند.
    7. نگهداری آسان: چون صفحه روی کابینت پلی وود نیازی به رنگ‌آمیزی و نگهداری دوره‌ای ندارد، پس این موضوع می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری آن شود.
    8. قابلیت شکل پذیری: صفحات پلی وود قابلیت شکل پذیری دارند و می‌توان آن‌ها را در طرح‌های متنوع و جذابی تولید و روانه بازار کرد.
    9. تمیزکاری آسان: از آنجایی که صفحه کابینت پلی وود در برابر آب و لکه مقاوم است، بنابراین به راحتی با یک دستمال مرطوب و کمی مایع شوینده تمیز می‌شود.
    10. قیمت مناسب: صفحه کابینت پلی وود، قیمت مناسب‌تری در مقایسه با سایر جنس‌های صفحه کابینت دارد. بنابراین به شما کمک می‌کند که با هزینه کمتر، شکل و شمایل بهتری به کابینت‌های خود ببخشید.
    11. عایق صدا: برخی صفحات پلی وود عایق صدا هستند و باعث کاهش میزان صدا و انعکاس آن می‌شوند.

    در این بخش با 11 مورد از مزایای صفحه کابینت پلی وود آشنا شدید. قطعاً صفحه کابینت پلی وود هم مثل هر محصول دیگری، بی‌اشکال نیست. بنابراین همراه ما باشید تا در قسمت بعدی، با معایب این صفحات بیشتر آشنا شوید.

    صفحه پلی وود کابینت چه معایبی دارد؟

    دانستن معایب صفحه کابینت پلی وود، به شما کمک می‌کند که با دید بازتری نسبت به سفارش این محصول اقدام کنید. مهم‌ترین معایب صفحه کابینت پلی وود عبارت‌اند از:

    1. محدودیت در ابعاد: شما در انتخاب ابعاد صفحات پلی وود با محدودیت مواجه هستید. برای سفارش صفحات پلی وود با ابعاد خاص، باید قالب‌های جداگانه‌ای ساخته شود که این موضوع باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود. این در حالی است که صفحات چوبی اغلب در ابعاد متنوعی ساخته می‌شوند.
    2. نداشتن ظاهر طبیعی چوب: شمایل پلاستیکی صفحه کابینت پلی وود باعث می‌شود که این محصول، جلوه طبیعی و زیبایی منحصر به فرد چوب را نداشته باشد. بنابراین ممکن است گاهی برای فضای داخلی خانه‌ها کمتر استفاده شود.

    صفحه کابینت wpc سفید با عرض زیادحالا که معایب صفحه کابینت پلی وود را هم شناختید، می‌توانید با مقایسه مزایا و معایب آن، بهترین تصمیم را برای خرید این صفحه کابینت بگیرید. اما در ادامه به بررسی دقیق‌تر یکی از مزایای صفحه کابینت پلی وود می‌پردازیم.

    آیا صفحه روی کابینت پلی وود ضد آب و ضد رطوبت است؟

    اغلب صفحات پلی وود، یا ضدآب هستند و یا از مقامت بالایی در برابر رطوبت برخودارند. این موضوع دو دلیل دارد:

    • اول اینکه ترکیبات پلاستیکی سازنده ورق پلی وود، باعث مقاومت بالای این صفحه کابینت در برابر رطوبت می‌شوند.
    • دوم اینکه جنس روکش این صفحات، تاثیر زیادی بر مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت دارد. برای مثال روکش‌هایی مثل اچ پی ال و یا رنگ‌های پلی اورتان، مانع از نفود آب به درون صفحه کابینت می‌شوند. پس در صورت داشتن چنین روکش‌هایی، دیگر نیازی نیست نگران خرابی و تغییر شکل این صفحات به دلیل تماس آن‌ها با آب و رطوبت باشید.

    نکته مهم: گاهی ممکن است میزان مقاومت صفحات پلی وود نسبت به آب و رطوبت، بر اساس کیفیت ساخت و نوع برند سازنده فرق کند. لذا حتماً پیش از خرید، با متخصصین کاربلد این حوزه مشورت کنید تا بتوانید بهترین صفحه پلی وود را خریداری نمایید. اما برای اینکه بدانید صفحه کابینت‌های پلی وود در چه کشورهایی تولید می‌شوند، قسمت بعدی را با دقت مطالعه کنید.

    تولید کننده‌های صفحه پلی وود، کدام کشورها هستند؟

    صفحه کابینت پلی وود (Polywood Countertop) علاوه بر ایران، توسط برندهای مختلفی در سایر کشورها تولید می‌شود. از جمله کشورهای برجسته تولید کننده صفحه کابینت پلی وود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. کشور چین و شیلی
    2. کشور آمریکا (شامل برند Wilsonart و Formica)
    3. کشور آلمان (شامل برند EGGER و Pfleiderer)
    4. کشور مالزی (شامل برند LG Hausys و Polyte)
    5. کشور تایوان (شامل برند Takemurat)

    صفحه کابینت پلی وود طوسی و طرح چوبالبته کشورهایی مثل کانادا و هند نیز در زمینه تولید این محصول فعال هستند، اما کشورهای ذکر شده، به عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین تولید کنندگان شناخته می‌شوند.

    جمع بندی

    در این مطلب دانستید که ورق پلی وود به دلیل طراحی زیبا، مقاومت بالا، تنوع طرح و رنگ و …، گزینه ایده‌آلی است که می‌تواند برای ساخت کابینت و صفحه کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین متوجه شدید که مواردی از جمله محدودیت در ابعاد و ظاهر پلاستیکی آن، می‌توانند جز معایب صفحه کابینت پلی وود باشند.

    حالا اگر شما هم فکر می‌کنید که صفحه کابینت پلی وود انتخاب مناسبی برای آشپزخانه شما است، می‌توانید برای سفارش آن، از سلام ساختمان کمک بگیرید.

    ما در سلام ساختمان علاوه بر ارائه مشاوره رایگان، بهترین کابینت سازهای شهرتان را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین در صورت سپردن کار به این مجموعه، از صفر تا صد پروژه در کنار شما هستیم و آن را به بهترین شکل ممکن به اتمام می‌رسانیم.

    سوالات متداول

    چطور ثبت درخواست کنیم؟
    روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
    ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
    سلام ساختمان چیست؟
    سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
    تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
    سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
    برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
    • مشاوره تخصصی رایگان
    • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
    • ضمانت قیمت
    • ضمانت پیش پرداخت
    • ضمانت پروژه


    از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
    اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

    مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
    بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
    • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
    • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
    هر دوی این‌ها رایگان است.
    بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                          بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                      آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
    بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
    آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
    اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
    نویسنده: مریم   صبوری
    وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

    ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

    نظرات کاربران

    نظرات کاربران
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    View all comments