5.0 0

طراحی نشیمن ترنزیشنال یا انتقالی؛ سبکی برای همه سلیقه‌ها!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  6 شهریور 1400
طراحی نشیمن ترنزیشنال یا انتقالی؛ سبکی برای همه سلیقه‌ها!

وقتی قراره بعد از یک روز کاری شلوغ و خسته‌کننده، همه اعضای خونواده دور هم جمع بشن و مدتی رو باهم سپری کنن؛ تلویزیون ببینن، بازی و خوش و بش کنند، بهترین مکان نشیمنی هست که برای همه این کارها طراحی شده و باب سلیقه تمامی افراد خانواده در هر سنی باشه، خب مگه میشه؟ معلومه! در معماری سبکی داریم به نام سبک ترنزیشنال یا انتقالی که ترکیبی از کلاسیک، مدرن و معاصر هست. اینطوری میشه طیف وسیع‌تری از سلایق و علایق رو پوشش داد. به همین دلیل روز به روز به طرفداراش اضافه میشه.

نشیمن ترنزیشنال چه ویژگی‌هایی داره؟

جایی که قراره هم مدرن و مد روز باشه، در عین حال به شما حس اصالت بده و احتمالا پدر خونواده رو هم راضی نگه داره، ترکیبی از مبلمانی با چرم و پایه‌های برنجیه که در کنار کتان و سنگ قرار گرفتن تا فضایی سرزنده ولی درعین حال اصیل رو شکل بدن. برای داشتن چنین فضایی باید چند اصل رو رعایت کرد که قراره باهم مرورشون کنیم.

طراحی نشیمن سبک ترنزیشنال (1)

1. تعادل رو اصل قرار بدید

وقتی پای چند سبک در میون باشه، مهم‌ترین نکته در چیدمان تعادله؛ اینکه آشفتگی بصری ایجاد نشه و همه اجزا در هماهنگی باهم قرار بگیرن. عناصر خنثی که می‌تونن حد تعادل بین سایر اجزا باشن، بهترین انتخاب برای زمینه فضای انتقالی به حساب میان. مثلا میشه از تناژهای رنگ قهوه‌ای استفاده کرد و برای عناصر تاکیدی از رنگ‌های خردلی یا آبی کبود بهره برد.

طراحی نشیمن سبک ترنزیشنال (1)

2. با بافت بازی کنید

اتاق‌های نشیمن انتقالی معمولا فضایی دنج دارن که از عناصری طبیعی با بافت‌های متفاوت پر شدن؛ مثلا یک صندلی با رویه حصیری در کنار یک مبل چرمی ظاهری جذاب به وجود میاره. به یک فرش نرم با الهام از یک طرح قدیمی و رنگی متناسب فضا فکر کنید که حدفاصل بین مبل و صندلی‌ها رو پر کرده و در زیر یک میز قهوه‌خوری (جلومبلی) پهن شده. به اطرافتون بیشتر دقت کنید، کوسن‌ها مخملی جذابی که روی مبل‌ها چه طرحی دارن؟ به کدوم سبک نزدیک‌ترن؟ احیانا معاصر نیست؟ تعدادشون شما رو شگفت‌زده نمی‌کنه؟
طراحی نشیمن سبک ترنزیشنال (2)

3. قدیمی رو با جدید تلفیق کنید

مبلمان فضای نشیمن انتقالی ترکیبی از عناصر جدید و قدیمی هست. مثلا پایه‌های یک مبل مدرن اواسط قرن بیستم رو در کنار یک میز قهوه‌خوری برنجی تصور کنید. اصل تعادل رو دوباره درنظر بگیرد، اما این بار برای تعادل بین ویژگی‌های زنانه و مردانه مبلمان.

طراحی نشیمن سبک ترنزیشنال (3)

4. جزئیات مخملی را فراموش نکنید

یکی از پرکاربردترین مبلمان نشیمن‌های انتقالی عناصر مخملی هستن، مثلا یک مبل مخمل با رنگی شاخص در زمینه‌ای خنثی. جنس، رنگ و بافت همگی می‌تونن توجه‌ها رو تنها به خودشون معطوف کنند. استفاده از عناصر مخملی در کنار وسایل جانبی از جنس فلزات، ترکیبی دنج رو برای یک فضای خانوادگی به وجود میارن.

طراحی نشیمن سبک ترنزیشنال (2)

5. پاف یا میز جلومبلی؟

می‌تونید مبل ترنزیشنال خودتون رو با یک پاف (عثمانی) کتان یا چرمی ست کنید. اینطوری یک فضای نشستن اضافی هم در اختیار دارین، اگر هم نوع چرخ‌دارش رو انتخاب کنید، می‌تونید در مواقعی که به فضای بازتری احتیاج دارین اون رو به گوشه‌ای هدایت کنید.

طراحی نشیمن سبک ترنزیشنال (3)

اگر هم اهل پاف نیستین، می‌تونید با یک میز جلو مبلی (قهوه‌خوری) چوبی زیبا نشیمن انتقالی خودتون رو سر و سامون بدین. اگر هم بخواید جسارت به خرج بدید، بهتره یک میز هندسی با پایه‌های برنجی انتخاب کنید.

طراحی نشیمن سبک ترنزیشنال (4)

6. به عسلی‌ها بی‌توجه نباشید

اگر مبل‌هاتون نشیمن ترنزیشنال رو گرم و دنج کرده، بهتره عسلی‌ها رو از جنس بتن، چوب یا مرمر انتخاب کنید تا تعادل حفظ شه. اگر وسواس هندسی دارید، عسلی‌های متقارن خیال شما رو راحت‌تر می‌کنند.

طراحی نشیمن سبک ترنزیشنال (5)

7. اهل دکوراسیون فصلی هستین؟

معمولا کسانی که سبک ترنزیشنال رو انتخاب می‌کنند، آدم‌هایی تنوع‌طلب هستن. حالا اگر همین نشیمن انتقالی هم شما رو راضی نمی‌کنه، می‌تونید دکور اصلی نشیمن رو حفظ کنید و هر فصل تغییرات کوچکی مربوط به فصل رو در فضا اعمال کنید. مثلا زمستان‌ها شمع رو به دکور اضافه کنید و در بهار گلدون نقش کلیدی داشته باشه.

طراحی پذیرایی انتقالی (1)

8. به دیوار هنری فکر کردین؟

چی باعث میشه یک فضا به شما اختصاص داشته باشه؟ نشانی از امضای شما باشه؟ مطمئنا آثار هنری موجود در این فضا می‌تونن عامل مناسبی برای ارزیابی این مساله باشن. حالا به این فکر کنید که دیواری داشته باشین که با چند قطعه هنری بر طبق نظر و سلیقه شما پوشیده شده باشه، چی از این بهتر؟ فقط حواستون به تعداد باشه!

طراحی پذیرایی انتقالی (2)

9. فضا رو روشن نگه دارید

هر نشیمن انتقالی مطمئنا یکی دو قطعه منحصربه‌فرد در مبلمانش داره. یکی از این عناصر می‌تونه چراغ‌های ایستاده خاصی باشه که در کنار یک مبل تک جلوه زیبایی داره یا دیوارکوب‌های اطراف تلویزیون و شومینه!

طراحی پذیرایی انتقالی (3)

10. دکور رو با یک فرش جمع کنید

نشیمن ترنزیشنال تقریبا بدون فرش ممکن نیست. از اجزای اصلی هر نشیمن فرشی هست که اگر در یک فضای سرزنده و پر از رنگ استفاده شه، بهتره به رنگ خنثی باشه و اگر قراره فرش بشه روح یک فضا، یک طرح سنتی با رنگ و لعاب فرش ایرانی می‌تونه بهترین گزینه باشه.

طراحی پذیرایی انتقالی (4)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments