4.8 0

0 تا 100 دکوراسیون سبک ترنزیشنال یا انتقالی!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  21 مرداد 1400
0 تا 100 دکوراسیون سبک ترنزیشنال یا انتقالی!

یکی از انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی پرطرفدار در این روزها، دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی یا ترنزیشنال هست. سبکی که اگر بخوایم به معنای اسمش توجه کنیم، احتمالا باید گذر از مرحله‌ای به مرحله دیگه رو به همراه داشته باشه، اما در واقعیت اصلا اینطور نیست و سبک طراحی داخلی ترنزیشنال درواقع ترکیبی از سبک تردیشنال یا سنتی یا سبک کلاسیک و سبک مدرن هست و همین مساله مهم‌ترین دلیل در پرطرفدار شدن این سبک هست. عده زیادی هستن که سلیقشون به یک سبک محدود نمیشه و دوست دارن نکات مثبت هر سبکی رو در خانه داشته باشن، سبک ترنزیشنال کاملا مناسب این افراد هست. در ادامه قراره این سبک رو بهتر بشناسیم و با جزئیاتش آشنا بشیم.

دکوراسیون داخلی به سبک ترنزیشنال (Transitional) یعنی چه؟

سبک ترنزیشنال به ترکیبی از مبلمان، بافت یا ویژگی‌های تزئینی سنتی و مدرنی گفته میشه که دست شما رو در دکور کردن یک فضا بازتر می‌کنه تا با آزادی و راحتی بیشتری انتخاب کنید. درسته این سبک گلچینی از چند سبک به شمار میاد اما این نکته رو باید به خاطر داشت که انسجام کلی سبک و یکپارچگی موارد انتخاب شده از سبک‌های گوناگون باید حفظ بشه. چون کلید تسلط بر سبک انتقالی این هست که همه چیز در کنار هم، در عین تفاوت، وحدت داشته باشن و مهم‌تر اینکه سلیقه و شیوه زندگی فرد استفاده کننده از فضا رو نشون بدن.

دکوراسیون سبک ترنزیشنال (1)

طراحی داخلی انتقالی مبلمانی منحنی با پرداختی مستقیم‌الخطه، اتاقی هست که به یک اندازه ویژگی‌های زنانه و مردانه داره. شاید در این مرحله سبک انتقالی برای شما سبکی آشفته و التقاطی به نظر برسه، اما باید بدونید که اینطور نیست و بهترین توصیف از طراحی انتفالی می‌تونه فضایی با رنگ خنثی و لوازم جانبی مدرن و کلاسیک، در کنار چندین عنصر با بافت متمایز باشه.

سبک ترنزیشنال؛ هنر ترکیب کردن!

اگر می‌خواید در طراحی دکوراسیون ترنزیشنال موفق باشید، بهتره این اصل رو به خاطر داشته باشید که تمام هنر شما در ترکیب عناصر مختلف هست. حالا اگر بخوایم خلاصه مرور کنیم که این ترکیب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه، می‌تونیم اون‌ها رو اینطور دسته‌بندی کنیم:

  • رنگ‌های خنثی رو انتخاب کنید تا خطوط مبلمان بیشترین حرف رو در دکوراسیون داخلی منزل بزنند.
  • بافت‌های مختلفی مثل چوب، شیشه، خیزران، پارچه، فولاد و فلزات رو در کنار هم استفاده کنید.
  • لوازم تزئینی رو به حداقل برسونید! بهتره هنرتون رو در ترکیب مبلمان و بافت‌ها نشون بدید تا تعداد اون‌ها و وسایل جانبی که باعث سردرگمی هم نشه.
  • آثار هنری تاثیرگذاری انتخاب کنید و بهتره به جای چندین قطعه، یک اثر بزرگ در دکورتون جای بدید.

سبک دکوراسیون داخلی ترنزیشنال چه ویژگی‌هایی داره؟

حالا می‌خوایم هر کدوم از این موارد رو در 10 نکته به تفصیل توضیح بدیم تا بتونیم طراحی صحیح و موردپسندی داشته باشیم.

1.رنگ‌های زمینه خنثی انتخاب کنید!

رنگ‌ها در خانه‌ای که به سبک ترنزیشنال یا انتقالی دکور شده به سبک سنتی انتخاب میشن؛ خاکستری، سفید، بژ، کرم و …. این رنگ‌های خنثی جنبه سنتی خانه‌های ترنزیشنال رو نشون میدن، در حالی که می‌تونید با انتخاب رنگ‌هایی تیره مثل آبی، ذغالی یا مشکی مکمل خوبی برای رنگ‌های خنثی ایجاد کنید و تعادل بین ویژگی‌های مردانه و زنانه فضا رو رعایت کنید. در همین رابطه، مقاله طراحی آشپزخانه به سبک ترنزیشنال رو از دست ندین!

دکوراسیون سبک ترنزیشنال (2)

رنگ‌ها باید از هر دو طیف سرد و گرم انتخاب بشن تا فضا احساس آرامش‌دهنده‌ای داشته باشه. مهم اینه که شما بدونید رنگ‌های زمینه در این سبک اغلب ختثی هستن اما از انتخاب رنگ‌های متفاوت و ترکیب اون‌ها با هم هراس نداشته باشید.

2. وسایل جانبی را رنگی انتخاب کنید!

خودتون رو با رنگ‌های خنثی خسته نکنید؛ می‌تونید با انتخاب وسایل جانبی در رنگ‌های مختلف فضا رو روح ببخشین و از هم‌نشینی رنگ‌ها لذت ببرید. مثلا با انتخاب پرده‌های رنگی، ملحفه‌ها در اتاق خواب و یا مبلمانی با رنگ روشن می‌تونید فضای خنثی رو متحول کنید. برای دونستن جزئیات بیشتر، می‌تونین مقاله اتاق خواب به سبک ترنزیشنال رو بخونین.

دکوراسیون سبک ترنزیشنال (3)

3. استفاده از مبلمان ترکیبی

مبلمان هم در سبک انتقالی از رویه کلی سبک پیروی می‌کنند و ترکیبی از سبک‌های طراحی متفاوت هستن. مبلمان بزرگ سبک سنتی کمی کوچکتر و ساده‌تر میشن تا با مد روز تطبیق پیدا کنند و تفاوت اون‌ها در این هست که مبلمان سبک انتقالی ترکیبی از سبک سنتی و معاصر محسوب میشه. نکته مهم در انتخاب این مبلمان که قراره مرکز توجه فضای داخلی قرار بگیرن، این هست که راحت باشند؛ ترکیبی از خطوط صاف و منحنی، در آنِ واحد باید رسمی، گرم و دعوت‌کننده باشن.

دکوراسیون سبک ترنزیشنال (1)

4. به نورپردازی توجه کنید!

نورپردازی راه سبک سنتی رو از انتقالی جدا می‌کنه؛ استفاده از یک لوستر الهام‌بخش معاصر یا یک نور مولکولی در سبک ترنزیشنال بیشتر از هر چیزی دیده میشه. از اونجایی که نورپردازی می‌تونه تاثیر شگفت‌انگیزی بر فضا داشته باشه، طراحان سعی کردن محدودیت‌ها رو کنار بزنند و قطعات نوری اهمیت زیادی پیدا کرد و روز به روز پیشرفته‌تر میشه. نورپردازی یک بخش بسیار مهم در طراحی دفتر کار به سبک ترنزیشنال هست که نباید نا دیده گرفته شود.

دکوراسیون ترنزیشنال (1)

5. تاکید بر فلزات!

در اکثر خانه‌های امروزی عناصر فلزی کم و بیش دیده میشن، حالا اگر شما به فضایی انتقالی وارد شید می‌بینید که اغلب وسایل جانبی مثل میز، ابزار روشنایی و لوازم تزئینی از یک فلز مشخص یا ترکیب چند فلز ساخته شدن، مثل طلا، برنز یا مس. این موضوع به خوبی در حمام و سرویس بهداشتی به سبک ترنزیشنال یا انتقالی دیده می‌شود.

دکوراسیون ترنزیشنال (2)

6. فرش رو برای بافت بیشتر به کار ببرید!

یکی از عناصری که در اکثریت فضاهای انتقالی دیده میشه، فرشه! فرش یا قالیچه که وحدتی رو بین مبلمان ایجاد می‌کنه و می‌تونه بافت و رنگ جدیدی به فضا اضافه کنه. البته این رو به یاد داشته باشید که اگر فضا رو با وسایل رنگی پر کردید، بهتره فرش رو به رنگ خنثی یا با طرح ساده انتخاب کنید، در غیر این صورت یک فرش سنتی گره‌دار رنگی می‌تونه بهترین گزینه باشه.

دکوراسیون ترنزیشنال (3)

7. با یک قطعه سنتی تفاوت ایجاد کنید!

برای تکمیل فضای انتقالی بهتره سری به انباری بزنید؛ هر قطعه‌ای به سبک سنتی می‌تونه نقطه عطف فضای ترنزیشنال شما باشه. این قطعه می‌تونه یک کمد، آینه، میز یا چیز دیگه‌ای باشه که از دوره‌ای خاص صحبت کنه. اگر هم چنین چیزی پیدا نکردین، می‌تونید با روکش مجدد یا یک لایه رنگ و لاک، قطعه‌ای کلاسیک رو به اثری با ظاهر جدید تبدیل کنید که همه توجه‌ها رو به خودش جلب کنه.

دکوراسیون ترنزیشنال (4)

8. استفاده از آثار هنری معاصر

در سبک انتقالی به جزئیات توجه ویژه‌ای داشته باشد، چون همین جزئیات هستن که می‌تونند دکوراسیون داخلی رو از سنتی به انتقالی یا از معاصر به انتقالی تغییر بدن. پس برای این کار بهتره در یک فضای ترنزیشنال، آثار هنری معاصر اما مینیمال رو انتخاب کنید.

دکوراسیون سبک انتقالی (1)

9. به چوب اعتماد کنید!

مبلمان چوبی همیشه از ویژگی‌های بارز سبک سنتی بوده. پس سبک انتقالی باید چوب‌های تزئین‌شده رو مجدد به فضای داخلی برگردونه. مثلا میشه از یک میز غذاخوری، کمد یا غش‌گیر چوبی استفاده کرد.

دکوراسیون سبک انتقالی (2)

10. ترکیب متریال مختلف

در سبک ترنزیشنال، متریال و بافت نقش ویژه‌ای رو ایفا می‌کنند. پارچه‌های زبر، الیاف طبیعی و ترکیبی از رنگ‌های مات و براق جلوه اتاق رو کامل می‌کنند. متریال طبیعی مثل سنگ، گرانیت و چوب بهترین انتخاب برای طراحی به سبک انتقالی هستن. چوب رو هم میشه در کف و سقف و مبلمان به کار برد. این ترکیب عناصر سنتی و مدرن ماهیت سبک انتقالی رو نشون میده.

دکوراسیون سبک انتقالی (3)

پرده‌های مخمل مثل پرده‌های تئاتر می‌تونه فضای داخلی انتقالی رو تکمیل کنه؛ جایی که خطوط نرم مبلمان با طرح مینیمالیستی ترکیب شده و با پارچه‌ای طرح‌دار پوشیده شده.

دکوراسیون سبک انتقالی (1)

مزایای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی چیست؟

سبک انتقالی هم مثل هر سبک دیگری مزایا و معایبی داره که اون رو برای عده‌ای دلپذیر می‌کنه و عده‌ای هم اون رو کنار می‌گذارن اما نکته جالب این هست که طرفداران این سبک کم نیستن، چرا؟

  • سبک انتقالی برای کسانی که نمی‌خوان زیبایی فضاشون رو محدود به یک سبک کنند، انتخاب بسیار مناسبی هست.
  • آزادی بیشتر در انتخاب عناصر مختلف دکوراسیون، یکی از مهم‌ترین عوامل در محبوبیت سبک انتقالی هست.
  • به دلیل تنوع عناصر در سبک انتقالی، فضای ترنزیشنال می‌تونه کاملا نشون‌دهنده سلیقه شما و منحصرا برای شما طراحی بشه و انواع مشابهی نداشته باشه.
  • اگر سبک انتقالی رو به خوبی پیاده کنید، مطمئنا توجه همه بازدیدکننده‌ها رو جلب می‌کنه و می‌تونه منبع گفتگوی خوبی باشه.

سبک Transitional (1)

معایب طراحی دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی چیست؟

وقتی قصد اجرای صحیح و کامل یک سبک باشه، مطمئنا چالش‌هایی پیش‌رو خواهد بود، مثلا در سبک انتقالی:

  • مقیاس اهمیت ویژه‌ای در تناسب بصری فضا داره؛ در اینجا مهم این هست که اکثر مبلمان و وسایل جانبی در یک فضا اندازه تقریبا مشابهی داشته باشن تا فقط چند نقطه کانونی مهم داشته باشیم.
  • رنگ و بافت جزو چالش‌های سخت این سبک محسوب میشن؛ استفاده از رنگ و طرح‌های مختلف و ناهماهنگ باعث میشه نتونیم روی عناصر اصلی تمرکز کنیم و چشم مدام در فضا گردش داشته باشه. اشتراک زیاد در مبلمان و وسایل مختلف هم ممکنه ذات سبک رو زیرسوال ببره، پس رسیدن به تنوع در عین هماهنگی و وحدت کار بسیار دشواری هست.
  • همیشه از آزادی انتخاب به عنوان یک مزیت صحبت کردیم، اما این ویژگی می‌تونه عیب هم به شمار بیاد؛ چون ممکنه به خاطر کمتر بودن محدودیت‌ها، تنوع انقدر زیاد بشه که آشفتگی به وجود بیاره یا یکپارچگی رو از بین ببره.

 

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments