4.2 0

ترفندهایی برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  4 اسفند 1401
ترفندهایی برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب می تواند شبیه به یک معجزه در اتاق خواب شما باشد. یکی از بزرگترین معضلاتی که در اکثر خانه‌های امروزی وجود دارد، کمبود فضا است. یک خانواده دو نفره به اندازه دو کمد دیواری موجود در آپارتمان ‌های امروزی دارای لباس و اکسسوری‌های مختلف هستند و جا دادن این میزان وسایل در کمد دیواری به این راحتی‌ها هم نیست. طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب باید به گونه‌ای انتخاب شود که هم فضای لازم برای همه وسایل در آن دیده شده و هم فاکتور مهم زیبایی و آراستگی نیز در آن رعایت شود.

با تناقض به وجود آمده برای فضا سازی برای حجم انبوهی از وسایل و نظم دهی به آنها حالا باید سراغ ترفند‌های طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب رفته و به تکنیک‌ها و ایده‌های مناسب برای آن پناه ببریم. در متن حاضر قصد داریم راه حل‌های منطقی و ایده‌های نو برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب را با هم مرور نموده و بهترین آنها را دسته بندی کنیم.

همیشه توی کمد برای لباس‌ها فضای کافی بذارید

یکی از بی نظمی هایی که معمولاً در طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب همیشه با آن روبرو هستیم، کم شدن جای لباس‌ها است. شاید در دید اول با محدود کردن فضای لباس ها، وسایل بیشتری را درون کمد دیواری قرار می دهیم اما این ترفند اصلاً ایده خوبی نیست. لباس‌ها از جمله ملزومات روزانه زندگی بوده و هر روز باید سراغ آنها برویم، از این نظر محدود کردن فضای لباس می تواند به بی نظمی‌های هر روز کمد دیواری اتاق خواب دامن بزند.

از این گذشته برای لباس‌های استفاده روزانه که باید در کشو مخصوص تا شوند، مکان مخصوص طراحی کرده و حتماً داخل قفسه را نیز با استفاده از مواد تزئینی مانند کاغذ دیواری و یا سایر ابزارآلات موجود شکیل نمایید. به طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب خود نیز به اندازه بیرون آن باید اهمیت قائل شده و بهترین‌ها را برای آن انتخاب کنید.

طراحی داخل کمد 1

 

در طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب جای لباس‌ها را محدود نکنید.

نقش پررنگ قفسه ها در کمد

تعداد قفسه‌ های کمد دیواری و کشوها باید به اندازه باشد. کم بودن این قفسه‌ها باعث بهم ریختگی وسایل شده و زیاد بودن آنها فضای زیادیرا بی جهت اشغال می کند؛ از این نظر باید تعداد و اندازه این قفسه‌ها به اندازه انتخاب گردد. قبل از طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب خود نسبت به تعداد قفسه‌های بهینه لازم تصمیم گیری نموده و سپس اقدام به طراحی آن نمایید. از سازنده کمد دیواری اتاق خواب خود بخواهید اندازه‌ها را به دلخواه شما طراحی نماید تا همه فضاها به اندازه و متناسب باشند.

طراحی کمد دیواری

طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

 

فضای کمد را تقسیم کنیم: زنانه و مردانه

برای نظم بیشتر در طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب باید قسمت لباس‌های مردانه و زنانه از هم جدا باشد. حتی اگر امکان جدا سازی این فضاها را در طراحی نداشته اید، با استفاده از وسایل تزئینی می توانید این فضاسازی را در داخل کمد اتاق خواب انجام دهید. با توجه به تفاوت‌های موجود در اندازه لباس‌ها و نحوه استفاده ‌ای که مردان وزنان از لباس‌های خود داشته و میزان استفاده ی شما از قسمت‌های مختلف کمد لباس، جدا سازی این فضاها می تواند نظم را در داخل کمد دیواری خانه شما به حداکثر برساند.

 

دکوراسیون داخلی در طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

برخلاف تصور عموم که اهمیت زیادی برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب قائل نبوده و آن را به حالت عادی رها می نمایند، زیباسازی فضای داخلی کمد دیواری هم می تواند باعث افزایش نظم در داخل آن شده و هم روحیه شما را نیز در هنگام باز و بسته کردن آن افزایش دهد. برای این زیبا سازی می توانید از کاغذ دیواری آن هم در رنگ‌های شاد و زیبا استفاده نمایید. هیچ کس به جز شما اجازه  باز کردن کمد لباس‌های شما را ندارد و این تزئینات انرژی بسیار زیادی در طول روز برای شما به ارمغان خواهد آورد.

طراحی کمد 3

طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب تقسیم بندی فضاها

یکی از دلایل استفاده از کمد دیواری اتاق خواب در دسترس بودن وسایل ضروری روزانه در آن است، زیبایی کمد دیواری تنها به درهای بسته آن نیست. شما می توانید در هنگام طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب فضاهایی را نیز به صورت باز در آن در نظر بگیرید و برخی وسایلی که ترجیح می دهید در دید باشد را در این فضاها قرار دهید. دیدن نظم درون کمد دیواری می تواند روحیه شما را نیز بهتر نماید، حتی اگر امکان باز گذاشتن قسمت لباس‌های پر استفاده در آن وجود داشت. با یک طراحی داخلی زیبا این فضا را در حالت باز قرار دهید و زندگی و زنده بودن را به داخل کمد دیواری اتاق خواب خود تزریق نمایید.

با ترکیب رنگ‌های جذاب فضای اتاق را متفاوت کنید

انتخاب رنگ کمد دیواری تنها به درها و قسمت‌های بیرونی محدود نشده و برای طراحی کمد دیواری اتاق خواب می بایست قسمت‌های درونی آن را نیز با استفاده از رنگ‌های دلپذیر زینت ببخشید. برای استفاده از رنگ‌های شاد در طراحی داخلی کمد دیواری اتاق خواب خود کاملاً جسور بوده و دست روی بهترین‌ها و شادترین‌ها بگذارید.

طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب شباهت بسیار زیادی به شکل پذیری شخصیت خود فرد دارد. تعداد زیادی از افراد هر روز با لباس‌های شیک و زیبا در خیابان‌ها دیده می شوند، اما آیا همه این افراد درون زیبایی دارند؟ فراموش نکنید که ظاهر زیبا چشمان بیننده را جلا می دهد و درونی زیبا به وجود خود فرد آرامش می بخشد. طراحی داخلی کمد دیواری اتاق خواب نیز دقیقاً روی همین اصل می چرخد. ظاهر آن پس از گذشت مدتی برای شما عادی شده و تازه واردین از آن لذت خواهند برد، اما طراحی داخل آن می تواند یک عمر شادی و نشاط صبحگاهی و شامگاهی را برای شما به دنبال داشته باشد و مانند یک نسخه شفابخش برای درمان خستگی‌های بیرون از خانه عمل نماید. توجه به همین جزئیات است که می تواند یک زندگی سراسر زیبایی و شادی را برای شما رقم بزند.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دریافت قیمت دقیق کمد +