0

ویژگی های اساسی برای داشتنِ یک دفترکار مدرن چیست؟

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  29 تیر 1400
ویژگی های اساسی برای داشتنِ یک دفترکار مدرن چیست؟

انتخاب سبک دکوراسیون فضای کار کاملا به حس و حال و سلیقه صاحب دفتر برمی‌گرده و اگر این فضا قراره محلی برای کار چندین نفر باشه، بهتره سبک‌هایی انتخاب بشن که رایج‌ترن و امکان برآورد نیازهای افراد رو هم داشته باشن.

یکی از این سبک‌ها که بسیار در فضای کار مورد استفاده قرار می‌گیره، سبک مدرن هست و به جرات میشه گفت محیط کار مدرن نمونه‌ای از زیبایی است؛ یعنی محیط‌های کاری ردیفی که حس موشی در هزارتو به آدم می‌داد، به فضاهایی بزرگ با رنگ‌های شاد و نور طبیعی و مصالح طبیعی تبدیل شدن.

دکوراسیون اداری مدرن (1)

این تغییرات در دکوراسیون فضای اداری تفاوت‌های قابل‌توجهی رو رقم زده؛ کارآیی و خلاقیت کارمندان افزایش پیدا کرده و محیط‌های کاری به فضاهای دوستانه‌ای تبدیل شده.

حالا این تغییرات چطور ممکنه؟ اینجا بهت میگم چون می‌خوایم بررسی کنیم که یک دفترِ کار مدرن چه ویژگی‌هایی داره.

دکوراسیون اداری مدرن (1)

ویژگی‌های دفتر کار مدرن چیست؟

رسیدیم به اصل مطلب، دار ادامه 13 ویژگیِ اساسی برای طراحی دفتر کار مدرن رو با هم بررسی میکنیم.

1. فضای کار مینیمال در دکوراسیون مدرن هم نقش اساسی داره!

نظم، تمیزی، آرامش بصری فضای کار جزو عواملی هست که در کارآیی اثر زیادی داره، پس هر چه فضای کار شما طراحی و رنگ آرام‌تری داشته باشه، مرتب و منظم باشه، نتیجه کاری که انجام می‌دید مطلوب‌تر خواهد بود. مدرن مینیمال یکی از سبک‌هایی هست که این ویژگی‌ها رو در بر می‌گیره.

دکوراسیون اداری مدرن (2)

2. صرفه‌جویی در فضا

این روزها دفتر کار خانگی بیشتر مرسوم شده و وقتی اینترنت بستر مناسبی برای خیلی از کارها باشه، چه الزامی به حضور در محل کار و کلی رفت و آمد و افزایش ترافیک و آلودگی و هزینه؟ وقتی میشه به راحتی با یک میز و چندتا دفتر و یک سیستم کامپیوتری کلی کار انجام داد، چرا که نه؟ حتی بچه‌ها هم برای درس خوندن به فضایی مجزا احتیاج دارن تا عملکرد و تمرکز بهتری داشته باشن.

حالا همه اینا رو گفتیم ولی یه وقتایی فضای کافی برای انجام این کارها رو نداریم، باید بهتون میزهای تاشو و میزهای کمدی رو پیشنهاد بدیم که به راحتی به میز و کمد تبدیل میشن و کمترین فضای ممکن رو اشغال می‌کنند.

دکوراسیون اداری مدرن (3)

3. توجه به روشنایی فضا در دکوراسیون اداری مدرن بسیار مهمه!

شاید فکر کنید تاکید کردن به محیط و حس و حال فضای دفتر کار لزومی نداشته باشه، اما اگر به دنبال نتیجه مناسب و کارآیی خوبی هستین، باید به فضا و امکانات به یک میزان توجه داشته باشین. روشنایی و تمیزی فضا یکی از مهم‌ترین عوامل در کارآیی افرادی هستن که در اون محیط فعالیت می‌کنند. یک اتاق روشن و تر و تمیز و مرتب رو درنظر بگیرید، بهترین جا برای فکر کردن و خلاقیت نیست؟ پس نقش نور طبیعی و ترجیحا دید به فضای بیرون رو ندیده نگیرین.

دکوراسیون اداری مدرن (4)

4. تاثیر رنگ در فضای کار مدرن رو دست کم نگیرید!

در مورد روانشناسی رنگ‌ها چیزی می‌دونین؟ بهتره برای طراحی فضاهای مختلف، اول از همه اطلاعاتی درباره رنگ‌ها به دست بیارین. بعضی از رنگ‌ها آرامش‌بخش هستن، بعضی انرژی‌بخش و …، پس بهتره محیط کار از رنگ‌هایی استفاده بشه که در عین آرامش، انرژی لازم رو هم منتقل کنند تا نه فضا کسل باشه و نه خیلی باعث حواس‌پرتی بشه.

دکوراسیون اداری مدرن (5)

5. چیدمان و فضاسازی صحیح

تقریبا همه مدیران حرفه‌ای به دنبال این هستن که خلاقیت، همکاری و گفتگو رو در کارمندانشون افزایش بدن تا بهترین نتیجه رو در روند کار بگیرن. چیدمان صحیح و فضاسازی مناسب یکی از راه‌های رسیدن به این هدفه و تجربه نشون داده اتاقک‌ها و دفاتر خصوصی پاسخگوی چنین همکاری و ارتباطی نیستن و مسلما چنین نتیجه‌ای رو هم در بر نخواهند داشت.

دکوراسیون اداری مدرن (6)

البته این رو هم باید درنظر داشته باشید که محیط کار برای کار کردنه و نباید فضا طوری باشه که کاربرد کافه یا پارک داشته باشه. به هر حال افراد باید شرایطی برای تمرکز کردن هم داشته باشن.

6. کاهش استرس و اضطراب به کمک سبک مدرن

برای کارآیی بهتر چی واجب‌تر از آرامش؟ اینکه فضای کار شما پر باشه از مصالح صنعتی، مثل فلزهای آشکار، سنگ‌های تراش‌نخورده و گوشه‌های تیز، درسته در جای خودشون زیبا هستن ولی زیاد بودن این عوامل باعث میشه فکر کنید، شما هم بخشی از یک ماشین بزرگ‌تر هستین که این موضوع می‌تونه خودش باعث اضطراب و گاها افسردگی بشه. پس بهتره هر چیزی تعادل داشته باشه؛ درسته خیلی از وسایل محیط کار به هر حال صنعتی هستن، اما میشه اثرات اون‌ها رو با مبل‌های راحتی و پالت‌های رنگی طبیعی و زنده تعدیل کرد.

دکوراسیون اداری مدرن (7)

7. استفاده از عناصر طبیعی در فضای کار مدرن

اگر از طرفداران سبک مدرن باشید، می‌دونید که عناصر طبیعی از جمله گل و گیاه از هم‌نشین‌های صمیمی سبک مدرن به شمار میان. چون به این نتیجه رسیدن که ارتباط انسان با عناصر طبیعی باعث سلامت جسم و روح میشه و خلاقیت رو افزایش میده، در نتیجه بسیار برای محیط کار مناسبه.

دکوراسیون اداری مدرن (8)

حالا چطور میشه از این عناصر طبیعی استفاده کرد؟ مصالح طبیعی مثل چوب و سنگ، نور طبیعی از طریق پنجره‌های بزرگ یا سقف‌های شیشه‌ای، گیاهانی که کربن دی‌اکسید رو به اکسیژن تبدیل کنند و باعث تصفیه هوا بشن، در صورتی که امکانش باشه از آب جاری استفاده بشه (صدای آب)، دید به منظره از طریق پنجره و در صورتی که امکانش وجود نداره، حداقل از نقاشی و تابلوهای مناظر استفاده کنید.

دکوراسیون اداری مدرن (9)

8. به کمک سبک مدرن، دستمون برای القای حس ِ خونه در فضای کار بازتره!

یکی از راه‌های دیگه برای تشویق و تهییج کارمندان به کار بهتر و احترام به اون‌ها، ایجاد فضایی مشابه خانه است؛ فیزیکی و روحی. مبلمان راحت، فضایی برای بازی (از تاثیر بازی برای رهایی افکار و تمرکز بیشتر و خلاقیت در محیط کار غافل نشید) و گفتگو جمعی. این نوع فضاها به کارمندان اجازه میده در استراحت‌های کوتاه انرژی مجدد بگیرن و به کارشون ادامه بدن.

دفترکار مدرن (1)

9. انعطافِ فضا؛ ویژگیِ کلیدیِ فضای کار مدرن

یکی از ویژگی‌هایی که خیلی می‌تونه به کیفیت دفتر کار مدرن کمک کنه، انعطاف فضاست؛ اینکه محیط این قابلیت رو داشته باشه مطابق راحتی و سلیقه کارمند تغییر کنه، البته به صورتی که مخل آسایش سایرین نشه، مثل تغییر چیدمان فضای شخصی و اضافه کردن اجزایی مثل گیاه و تابلو و …

دفترکار مدرن (1)

10. مبلمان مناسب، منعطف و مدرن

در مورد انعطاف‌پذیری فضا و راحتی کارکنان صحبت کردیم، یکی از وسیله‌های رسیدن به این اهداف، استفاده از مبلمان مناسب هست که اتفاقا سبک مدرن، پیشرو در به کارگیری از این وسایل محسوب میشه. مبلمانی که با توجه به استانداردهای سلامت افراد طراحی و ساخته شده باشه، امکان استفاده در ارتفاع و حالت‌های مختلف رو داشته باشه.

دفترکار مدرن (2)

11. کنترل سر و صدا

یکی از مواردی که باید در طراحی فضای کار مدرن مدنظر قرار بدید، کنترل سر و صدای افراد و محیط هست، چون ارتباط مستقیمی با آرامش و تمرکز کارکنان اون فضا داره. برای این هدف میشه از مصالح عایق، مبلمان نرم، پرده، کیبوردهای بی‌صدا، کفپوش‌های وینلی، هدفون و گیاهان استفاده کرد.

دفترکار مدرن (3)

12. دسترسی به فضای باز

اگر از محیط کار مدرن به دنبال کارآیی و نتیجه بهتر باشیم و راحتی و آسایش کارمند رو راه رسیدن به این هدف بدونیم، خیلی از اصول از همین موضوع نشات می‌گیرن. یکی از اون‌ها استفاده از فضای باز هست؛ فضای بازی مثل حیاط یا تراس و بالکن می‌تونه خیلی کمک‌کننده باشه.

دفترکار مدرن (4)

13. تکنولوژی لازمه‌ی ایجاد دکوراسیون اداری مدرن است!

این روزها چی حرف اول رو می‌زنه؟ تکنولوژی! دفتر کار مدرن چه ویژگی پررنگی داره؟ اینکه کارمندان آزادانه بتونن در قسمت‌های مختلف محیط کار کنند و لازمه این امر چیه؟ داشتن سیستم وای‌فای و داده یکپارچه و قوی، هم‌چنین ابزار بی‌سیم که به راحتی قابل جابه‌جایی باشه.

دفترکار مدرن (5)

تقریبا همه نکات اصلی رو به تفکیک توضیح دادیم، اما بعضی موارد هستن که هر محیط کاری باید اون‌ها رو فراهم کنه؛ کمد شخصی، نظافت روزانه، فضای گفتگو و پذیرایی مهمان، وای‌فای پرسرعت، دسترسی 24 ساعته، سوپرمارکت، پارکی

 

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments