1.9 1

این میزهای کم جای پُرجا رو تا کن و به دیوار بزن!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  19 تیر 1400
این میزهای کم جای پُرجا رو تا کن و به دیوار بزن!

امروز میخوایم درباره­ ی میز­هایی صحبت کنیم که به دلیل جای کمی که اشغال می­کنن، به میز بی­جا معروف شدن. این روز­ها که اکثر خانه ­ها آپارتمانی و کوچک شدن، هیچی به اندازه­ ی این میز­ها نمیتونه کارایی داشته باشه. وسیله ­ای که جای کمی اشغال کنه و کاربرد زیادی داشته باشه، خواسته­ ی هر خانه و خانواده ­ای هست. در ادامه میخوایم بگیم که انواع این میز­ها برای چه کاری هستن و در چه جا­هایی میشه از اون­ها استفاده کرد. اگه مدلی هم چشمتون رو گرفت تعارف نکنین! یه عکس بدین خودمون براتون میسازیم! والا خاطر شماها برای ما خیلی عزیزه! این هم لینک ثبت درخواست سلام ساختمان:

ثبت درخواست مشتری

میز بی جا چیست؟

میز بی جا (کَم‌جا) میزی هست که کاربردهای بسیار زیادی داره اما نصب اون به فضای خیلی کمی احتیاج داره. به عبارتی به دلیل جای خیلی کمی که این میز­ها اشغال می‌کنن، به اون­ها میز­های بی­جا می­گیم. شاید فکر کنید که این یک مبالغه است. اما اینطور نیست. این میز­ها در حالت جمع شده، واقعا هیچ جایی رو اشغال نمی­کنن و دلیل محبوبیت اون­ها همین اشغال فضای کم هست.

میز دیواری کم جا

ساختار میزهای کَم‌جا چگونه هست؟

میز­های کم­جا از سه قسمت تشکیل شدن:

1- قسمتی که به دیوار متصل میشه

2- صفحه ی رویی میز

3- پایه و یا همان قسمتی از میز که روی سطح زمین قرار می‌گیره

در واقع با تا کردن قسمت آخر یعنی قسمتی که روی زمین قرار می­گیره، میز کاملا جمع میشه و تقریبا به شکل یک قفسه روی دیوار در میاد. در ادامه نمونه هایی از این میزها با کارایی های مختلف رو به شما معرفی می‌کنیم.

میز کم جا (1)

میز ابزارآلات کم­جا

ابزارآلات جزو وسایل حیاتی مرد­های خانه هستن و حتی خانم­ها هم گاهی از اون­ها استفاده می­کنن. اینکه ابزارآلات رو کجا بچینیم که هم آسیب نبینن و هم کاربرد خودشون رو حفظ کنن، مسئله­ ی کاملا مهمی هست. میز ابزار­آلات کم ­جا این مشکل رو حل میکنه. اما چگونه؟

در پاسخ به سوال بالا میشه گفت که میز­های کم­جای ابزارآلات در قسمتی که به دیوار وصل میشن، دارای چند­تا قفسه هستن که از این قفسه­ها بر اساس نیاز کاربر میشه استفاده­های مختلفی کرد. اما یکی از بهترین استفاده­هایی که می­تونیم از این میزها بکنیم، چیدمان ابزار هست. این میز­ها در کارگاه­های نجاری، اتاق­های کار خانگی و تعمیر­گاه­ها کاربرد زیادی دارن. اگر برای نجاری میخواید از میز­های کم­جا استفاده کنید، بهتره جنس چوبی رو انتخاب کنید. در ادامه یکی از این میزها رو معرفی می‌کنیم که میتونه برای محصلان خیلی مفید باشه!

میز تاشو (1)

میز تحریر کم­­جا

اگه اتاق­های کوچکی دارین ولی فضای کافی برای میز تحریر ندارین، میزهای ­تحریر­کم­ جا بهترین انتخاب هستن. همونطور که گفته شد، میز­های کم­جا در قسمتی که به دیوار متصل میشن دارای چند قفسه هستن که میشه از اون­ها برای چیدن کتاب­ها و دفتر­ها استفاده کرد. قسمتی که روی زمین قرار می­گیره رو میشه به حالت یک تخته سیاه یا وایت برد درآورد تا کارایی میز بیشتر بشه. تخته سیاه یا وایت­برد برای بچه­ های محصل خیلی کاربرد داره و وجود این تخته ­ها یکی از مزایا­ی مهم میز تحریر کم­جا به حساب میاد. با کمی سلیقه و خلاقیت میشه زیبا­ترین اتاق ها رو با میز­های بی­جا ساخت. سایر کاربردهای این میزها رو هم در ادامه به شما می‌گیم.

میز تاشو (2)

از میز­های بی­جا چه استفاده­ های دیگه ای میشه کرد؟

چند تا از مهم­ترین کاربرد­های میز بی­جا رو در قسمت­های گذشته گفتیم و درباره­ ی اون­ها حرف زدیم. در نهایت متوجه شدیم این میز­ها در هر جایی که شما فکرش رو بکنید کاربرد دارن. از خیاطی‌ها و آرایشگاه­ ها گرفته تا خانه و مدرسه. از جمله کاربردهایی که این میزها در این مکان ها دارن این هست که از پایه‌ی این میزها به عنوان قاب عکس یا وایت برد میتونین استفاده کنین. همچنین قسمتی از این میز که به دیوار اتصال داره میتونه به صورت قفسه هایی با ابعاد مختلف ساخته بشه. این قفسه ها محل مناسبی برای قرار دادن انواع وسیله­ ها هستن. از کتاب و دفتر گرفته تا وسایل تزئینی مثل گلدان.

چون جنس اکثر این میز­ها از چوب هست، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون دارن. البته هر کسی نمیتونه از این میزها بسازه مگه این که خیلی حرفه ای باشه. پیدا کردن نیروی حرفه ای در همه جا کار راحتی نیست. اما سایت زیر میتونه به شما در پیدا کردن نیروی حرفه ای به صورت کاملا رایگان مشاوره بده:

مشاوره رایگان و ثبت درخواست سلام ساختمان

میز کم جا (2)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهسا
مهسا
03 مهر 1401 09:33

سلام
لطفا در مورد میزهای کم فضا هم بنویسید

دریافت قیمت دقیق کمد +