5.0 0

جدیدترین چراغ های مدرن آشپزخانه: هنر و فناوری در یک قاب!

  20 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  20 آبان 1402
چراغ‌های سقفی در آشپزخانه نئوکلاسیک کرمی با سقف چوبی

چراغ‌های آشپزخانه انواع مختلفی دارند و «انتخاب چراغ مناسب» از اهمیت بالایی برخوردار است. از انواع چراغ‌ها می‌توانید برای برجسته کردن جزئیات ظریف دکوراسیون و یا تمرکز بر یکسری نقاط خاصِ آشپزخانه استفاده کنید. انتخاب چراغ مناسب برای آشپزخانه، یک هنر است. از این رو در ادامه، 7 نکته مهم برای انتخاب چراغ آشپزخانه را به همراه تصاویر مرتبط، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

1.    از چندین نوع چراغ در کنار یکدیگر کمک بگیرید

استفاده از چندین نوع چراغ می‌تواند فضای آشپزخانه را کاربردی‌تر و زیباتر کند. برای مثال، چراغ‌های زیر کابینتی برای انجام کارهای دقیق، لوسترهای آویز برای نورپردازی کلی فضا و چراغ‌های نقطه‌ای برای تمرکز بر نقاط خاص آشپزخانه کاربرد دارند. مدل‌های بیشتر نورپردازی آشپزخانه را در پیج اینستاگرام سلام ساختمان می‌توانید ببینید.

چراغ‌های آویز با طول بلند روی جزیره آشپزخانه نئوکلاسیک

2.   سبک دکوراسیون آشپزخانه را در نظر بگیرید

چراغ‌های آشپزخانه باید با توجه به طراحی و سبک دکوراسیون آشپزخانه انتخاب شوند. اگر آشپزخانه شما دارای سبک مدرن است، از چراغ‌های خطی و یا دارای شکل‌های هندسی ساده استفاده کنید. اما در صورتی که سبک آشپزخانه کلاسیک است، از لوسترهای مجلل استفاده نمایید.

آشپزخانه مدرن با چراغ زرد زیر کابینتی و چراغ نیم دایره روی اپن

اگر انواع سبک دکوراسیون را نمی‌شناسید، می‌توانید روی ثبت درخواست کلیک کنید و از پشتیبان‌های بازار آنلاین سلام ساختمان کمک بگیرید. تخصص سلام ساختمان، ساخت کابینت و معرفی کابینت ساز به افراد، درشهرهای مختلف ایران است.

مشاوره رایگان سلام ساختمان

3.    از چراغ‌های تزئینی استفاده کنید

چراغ‌های تزئینی اگرچه گاهی نور کمتری دارند، اما برای اضافه کردن جذابیت و حس خاص به آشپزخانه مناسب هستند. شما می‌توانید از چراغ‌های پندانت (آویز سقفی)، چراغ‌های کریستالی، چراغ‌های نئون، چراغ‌های ریسه‌ای و یا سایر چراغ‌های خلاقانه، برای ایجاد زیبایی بیشتر به فضا استفاده کنید.

چراغ‌های آویز تزئینی کشیده آبی روی اپن در آشپزخانه

4.    با انتخاب رنگ مناسب برای چراغ‌ها، آشپزخانه را زیباتر کنید

انتخاب رنگ مناسب برای چراغ‌ها نقش مهمی در زیبایی آشپزخانه دارد. شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های گرم و دل‌نشین مانند نارنجی و زرد، آشپزخانه را به مکانی دوستانه و سنتی تبدیل کنید. در مقابل، رنگ‌های سرد مثل آبی، به آشپزخانه ظاهری مدرن و جدید می‌بخشند.

آشپزخانه مدرن با چراغ‌های آبی رنگ در بخش‌های مختلف

5.   از نورهای سقفی برای زیبایی کلی فضا کمک بگیرید

از نورهای سقفی برای تامین نور کلی آشپزخانه استفاده کنید. نورهای سقفی توکار به ایجاد فضایی روشن و یکنواخت در آشپزخانه کمک می‌کنند. نورهای سقفی آویز هم می‌توانند به جلب توجه به عناصر خاصی در آشپزخانه مانند میز ناهارخوری، جزیره آشپزخانه، یا سینک ظرفشویی کمک کنند.

چراغ‌های مخفی و آویز سقف آشپزخانه

6.    با نورهای هوشمند، آشپزخانه را به سلیقه خودتان زیبا کنید

سیستم‌های روشنایی هوشمند آشپزخانه، به شما امکان تنطیم رنگ نور و حتی الگوهای آن را طبق سلیقه خودتان می‌دهند و از راه دور قابل کنترل هستند. با استفاده از این سیستم‌ها، می‌توانید شدت نور و زمان روشن یا خاموش شدن چراغ‌ها را تنظیم کنید تا برای مثال به طور خودکار در شب خاموش شوند. نورپردازی‌های هوشمند از نور قوی اما کم مصرف‌تری برخوردار هستند.

چراغ‌های هوشمند گرد متصل به سقف آشپزخانه با نور زرد

7.   میزان نور چراغ‌ها را به درستی تنظیم کنید

میزان نور چراغ‌های آشپزخانه را باید با توجه به عواملی مثل اندازه آشپزخانه، میزان نور طبیعی و یا رنگ کابینت‌های آشپزخانه تنظیم کنید. به طور کلی، آشپزخانه‌های کوچک و تیره که نور طبیعی ندارند، به چراغ‌های بیشتر و پرنورتری نسبت به آشپزخانه‌های و بزرگ و روشنِ دارای پنجره نیاز دارند.

چراغ‌های سقفی آویز آشپزخانه با کابینت‌های سبز

با رعایت این نکات، می‌توانید از چراغ‌ها برای زیباتر کردن آشپزخانه خودتان استفاده کنید و فضایی درخشان و منحصر به فرد ایجاد کنید.

سخن پایانی

انتخاب چراغ مناسب می‌تواند آشپزخانه شما را به فضایی زیبا، دلنشین و کاربردی تبدیل کند. هنگام انتخاب چراغ‌ها باید به عواملی مثل سبک دکوراسیون آشپزخانه و رنگ چراغ‌ها توجه کنید. همچنین از چراغ‌های تزئینی، سیستم‌های روشنایی هوشمند و سایر راهکارهایی که در این مطلب گفتیم، می‌توانید برای زیباتر کردن آشپزخانه کمک بگیرید.

درضمن می‌توانید از افراد متخصص در زمینه دکوراسیون مانند پشتیبان‌های مجموعه آنلاین سلام ساختمان هم، برای انتخاب نورپردازی متناسب با فضای آشپزخانه خودتان کمک بگیرید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: مریم   صبوری
وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments