5.0 0

تزئینات (تاج، ستون و …) در کابینت پولیشی چه ویژگی‌هایی دارن؟

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  8 اردیبهشت 1401
تزئینات (تاج، ستون و ...) در کابینت پولیشی چه ویژگی‌هایی دارن؟

تصور کنید با هنر تزئینات در کابینت پولیشی آشنا هستین و از اِلِمان هایی مثل تاج، سرستون و یک پاخور زیبا، با رنگ و طرح دلخواه خودتون در آشپزخانه استفاده می‌کنین. در چنین حالتی همه‌ی تزئینات آگاهانه و باب میل شما انتخاب میشن!

برای شناخت تزئینات در کابینت پولیشی باید بدونید که این کابینت ها اغلب در دو سبک مدرن و نئوکلاسیک ساخته می‌شن. شما برای اینکه با انواع تزئینات در کابینت پولیشی مدرن و کابینت نئوکلاسیک آشنا بشین و بدونین که المان‌هایی مثل تاج، ستون، سرستون و در کابینت پولیشی چه ویژگی هایی دارن، پیشنهاد میدیم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنین.

البته قبل از اینکه بریم سراغ انواع تزئینات در کابینت های پولیشی، بد نیست ابتدا با کابینت پولیشی یک آشنایی کلی داشته باشین.

کابینت پولیشی چیست؟

کابینت پولیشی در واقع به کابینتی گفته میشه که از ورقی با مغزی ام‌دی‌اف خام به ضخامت‌های 25 و یا 40 میلی‌متر ساخته میشه که روی اون رو با رنگ مخصوصی به اسم پولیش، پوشش میدن. برای شناخت بیشتر این کابینت می‌تونین مطلب کابینت پولیشی رو در سایت «سلام ساختمان» مطالعه کنین.

تاج و ستون کابینت پولیشی (1)

مهمترین تزئینات در کابینت پولیشی چیست؟

مهمترین تزئینات مناسب برای تمامی سبک ها و طرح ها در کابینت‌های پولیشی، اغلب شامل موارد زیر هستن:

1.     تاج کابینت پولیشی:

بالایی ترین قسمت کابینتِ هوایی می‌گن که نزدیک سقف هست و لبه بالایی کابینت پولیشی رو می‌پوشونه

2.     پاخور کابینت پولیشی:

به پایینی ترین بخش کابینت زمینی می‌گن که لبه‌ی انتهایی کابینت پولیشی رو می‌پوشونه

3.     ستون و سرستون کابینت پولیشی:

ستون‌ها اِلِمان هایی هستن که به صورت عمودی در اطراف کابینت پولیشی ساخته می‌شن و سرستون به بخشی میگن که در بالای ستون ها نصب می‌شه و نمای زیبایی رو به بخش بالایی ستون میده

در ادامه در مورد تزئینات بالا در کابینت های پولیشی مدرن و نئوکلاسیک توضیحاتی رو به شما ارائه می‌دیم، تا بتونید با توجه به طرح و سَبک کابینت پولیشی دلخواه خودتون، تزئینات مناسبی رو انتخاب کنین.

تاج و ستون کابینت پولیشی (2)

تاج، پاخور، ستون و سر ستون در کابینت پولیشی چه ویژگی هایی دارن؟

کابینت های پولیشی رو اغلب در دو سبک نئوکلاسیک و مدرن اجرا می‌کنن. بنابراین تزئینات کابینت پولیشی رو هم میشه در دو سبک زیر اجرا کرد:

  1. تزئینات کابینت پولیشی با سبک نئوکلاسیک
  2. تزئینات کابینت پولیشی با سبک مدرن

در ادامه ویژگی‌های مربوط به تزئینات تاج، ستون، سرستون و پاخور مربوط به کابینت های پولیشی مدرن و نئوکلاسیک رو با هم بررسی می‌کنیم تا باتوجه به ویژگی‌های سبک مورد نظر خودتون، تزئینات مناسب رو انتخاب کنین.

تاج و پاخور کابینت پولیشی (1)

1- تاج، ستون و سرستون‌ها در کابینت پولیشی نئوکلاسیک چگونه هستن ؟

همونطور که می‌دونید سبک نئوکلاسیک به عنوان سبک بینابینی شناخته میشه، یعنی نه پیچیدگی‌های سبک کلاسیک رو داره و نه سادگی سبک مدرن رو. در کابینت‌هایی پولیشی که به سبک نئوکلاسیک ساخته میشن، ویژگی های زیر رو می‌تونید ببینید:

  1. تزئینات شامل تاج، پاخور، ستون و سرستون در کابینت پولیشی نئوکلاسیک، اغلب شکل ساده‌ای دارن و از خطوط صاف و دایره ای ظریفی در طراحی تزئینات استفاده میشه.
  2. قسمت سرستون های کابینت معمولا آفست (فرورفتگی) می‌خوره تا اختلاف سطح به وجود بیاد و نمای متفاوتی از کابینت مدرن داشته باشه.

سرستون کابینت پولیشی

برای مثال:

تاج و سرستون کابینت پولیشی زیر به سبک نئوکلاسیک است و توسط متخصص سلام ساختمان، محمدرضا لطفی در تهران اجرا شده.

  1. ستون ها در کابینت پولیشی نئوکلاسیک دارای فرورفتگی هایی منحنی و ساده هستن که مانند تصویر زیر تا پایین ستون ادامه دارن.

برای مثال:

کابینت پولیشی نئوکلاسیک زیر نیز، توسط متخصص سلام ساختمان، محمد ترکی در تهران اجرا شده که دارای ستون هایی با طرح های ساده و ظریف است.

«سلام ساختمان» یک بازار آنلاین برای ساخت کابینت هست که در انتهای مقاله اون رو معرفی می‌کنیم.

تاج و ستون کابینت پولیشی (4)

  1. قسمت تاج در کابینت پولیشی نئوکلاسیک می‌تونه شامل طراحی های ظریف زنجیر مانندی، مشابه تصویر زیر باشه تا از سادگی کابینت مدرن در بیادتزئینات کابینت پولیشی (1)
  2. قسمت پاخور در کابینت های پولیشی می‌تونه مشابه تصویر زیر به صورت ساده یا منحنی و دارای فرورفتگی هایی جزئی، و حتی با طراحی قرینه هم ساخته بشه.
  3. پاخور کابینت پولیشی (2)

یک نکته قابل توجه:

احتمالا اسم کابینت‌های انزو رو زیاد شنیده باشید. کابینت‌هایی به طرح انزو، سبکی نئوکلاسیک دارن که اغلب به صورت پولیشی ساخته میشن و تزئیناتی مشابه کابینت پولیشی نئوکلاسیک دارن. بخش پاخور در کابینت انزوی زیر، دارای طراحی ساده و کمی انحنا است.

تاج و پاخور کابینت پولیشی (2)

2- تاج، ستون و سرستون ها در کابینت پولیشی مدرن چگونه هستن؟

کابینت‌هایی که به سبک مدرن ساخته میشن در ساده‌ترین حالت و با کمترین خطوط طراحی می‌شن. در اون‌ها عملکرد حرف اول رو می‌زنه. تزئینات در این کابینت ها شامل ویژگی‌های زیر است:

  1. میزان تزئینات در این کابینت‌ها در کمترین حالت ممکن هست و عناصری مثل تاج یا پاخور و … صرفا صفحات ساده‌ای هستن که گاها تفکیک اون‌ها از بدنه اصلی کابینت دشوار میشه.
    پاخور کابینت پولیشی (3)
  2. از قسمت تاج و پاخور کابینت های پولیشی مدرن می‌تونین برای نورپردازی مخفی کابینت و افزایش زیبایی هم استفاده کنین.تزئینات کابینت پولیشی (2)
  3. مسلما از لحاظ قیمت هم، تزئینات کابینت‌های پولیشی با سبک مدرن، به دلیل اینکه مرحله ابزارخوری رو ندارن، قیمت پایین‌تری نسبت به نوع پولیشی با سبک نئوکلاسیک دارن.

توصیه نهایی!!!

ساخت تزئیناتی مثل تاج، پاخور، ستون و سرستون درکابینت‌های پولیشی فرآیندی دشوار است، زیرا رنگ آمیزی بخش های ظریف در این نوع کابینت ها دردسر بیشتری داره و درصد خطا باید خیلی پایین باشه تا کار نهایی کیفیت مناسبی داشته باشه.

بنابراین این کار نیاز به مهارت، تخصص و هزینه بالایی داره و اگه از نیروی حرفه ای استفاده نشه، کیفیت نهایی و هزینه پرداختی کابینت شما کاملا از بین میره.

اگه برای پیدا کردن متخصص حرفه ای ساخت کابینت پولیشی در شهر خودتون با چالش مواجه هستین، می‌تونین از سلام ساختمان کمک بگیرین. «سلام ساختمان» بزرگ ترین بازار آنلاین خدمات ساختمانی در ایران است که پشتیبان های اون به شما مشاوره رایگان کابینت می‌دن و همچنین کابینت ساز حرفه‌ای شهر شما رو هم رایگان بهتون معرفی می‌کنن.

فقط با ثبت نام در لینک زیر می‌تونین از خدمات بی‌نظیر سلام ساختمان استفاده کنین:

ثبت درخواست کابینت سلام ساختمان

تزئینات کابینت پولیشی (3)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments