3.9 17

سقف کاذب چیست و 9 مدل موجود در بازار ایران کدام است؟

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  14 اسفند 1401
انواع سقف کاذب، چه سقف های کاذبی در بازار وجود داره؟!

پرکاربردترین سقف کاذب در سطح کشورمان، سقف کاذب کناف و سقف کاذب رابیتس است. اما آیا تا به حال اسم سقف کاذب دامپا به گوشتان خورده؟ آیا سقف کاذب زیبای چوبی رو دیدین؟ یا می‌دونستین ممکنه سقف کاذبی داشته باشیم که امواج صوتی محیط رو جذب کنه؟!

در این مقاله با انواع سقف کاذب آشنا میشین و مزایا و معایبشون رو می‌شناسین. تمام تلاش ما هم اینه که شما رو با نکاتی آشنا کنیم که در نهایت بتونین در انتخاب سقف کاذب به یک تصمیم گیری درستی برسین؛ یعنی آخر کار احساس نکنین که متضرر شدین.

در این مطلب قراره با ۹ مدل سقف کاذب آشنا بشین. منتهی قبل از اون به شما می‌گیم که سقف کاذب چی هست و چه مزایا و معایب مهمی داره.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب که در واقع یک سقف ثانویه هست، به عنوان یک پوشش در زیر سقف اصلی نصب میشه و خودش سقف اصلی ساختمان نیست. تحمل وزن سقف کاذب به عهده دیوارها و سقف اصلی خانه است. این سقف برای کاربردهای مختلفی مثل عایق کردن سقف اصلی در برابر صوت و حرارت، پوشاندن تاسیسات سقف اصلی و یا زیبایی فضا به کار برده میشه.

عکس سقف کاذب

با نصب نورپردازی خوب و شیک در داخل انواع سقف کاذب، می‌تونین زیبایی خانه خودتون رو چندین برابر کنین.

نورپردازی در سقف کاذب

سقف کاذب امروزه با تنوع بالا و طرحهای مختلفی اجرا میشه. این موضوع به افراد کمک میکنه که طبق سلیقه و علاقه ای که دارن، سقف کاذب دلخواه خودشون رو در خانه اجرا کنن. البته به دکوراسیون داخلی خانه هم باید به خوبی توجه کنین، زیرا هماهنگی بین سایر اجزای خانه و سقف کاذب اهمیت زیادی داره.

عکس سقف کاذب

از سقف کاذب برای کدام بخش های خانه استفاده میشه؟

سقف کاذب در خانه، اغلب برای سالن پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیره. افراد زیادی در بازسازی خانه از سقف کاذب برای ایجاد یک تغییر بزرگ استفاده می‌کنن، زیرا اجرای این سقف روی دکوراسیون داخلی تاثیر زیادی میذاره. اما در ادامه به بررسی کاربرد این سقف در سایر فضاهای خانه هم می‌پردازیم.

  1. جالب است بدونید که سقف کاذب فقط برای سالن پذیرایی اجرا نمیشه و برای بخش های دیگه مثل اتاق خواب هم قابل نصب هست.
  2. اما یک جای جالب دیگه که سقف کاذب جدیدا در اون مورد استفاده قرار می‌گیره، بالای میز ناهارخوری است. نصب یک سقف کاذب مجزا برای میز ناهار خوری ایده ای هست که به تازگی اجرا میشه و فضای خیلی خاص و شیکی رو ایجاد میکنه.
    سقف کاذب در پذیرایی خانه

  3. به غیر از مواردی که گفته شد سقف کاذب برای حمام و سرویس بهداشتی هم مورد استفاده قرار می‌گیره. احتمالا شما هم شاهد این سقف در خانه خودتون هستید. در راهرو های ورودی یا بین حمام و سرویس بهداشتی که اختلاف ارتفاع وجود داره شاهد این سقف ها هستیم.

انواع سقف کاذب حمام و دستشویی برای اینکه با رطوبت و آب در تماس هستن، از جنس PVC ساخته می‌شن و کاملا ضد آب هستن.

اجرای سقف کاذب

  1. اجرای سقف کاذب برای آشپزخانه هم یک ایده شیک و جالب است که توسط افراد زیادی اجرا میشه. اکثر افراد از سقف کاذب کناف و مجازی برای آشپزخانه استفاده می‌کنن. این نمونه بیشتر از سایر مدل ها مورد استفاده قرار می‌گیره.
  2. برای محیط‌های اداری و همچنین کتابخانه ها هم، سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیره و انتخاب مناسبی هست.

به طور کلی سقف کاذب برای فضاهای مختلف قابل استفاده بوده و کاربردهای زیادی داره. اما فکر می‌کنین بخاطر چه مزایا و معایبی سقف کاذب اینقدر پرکاربرد هست؟ برای اطلاع از این موضوع با ما همراه باشین.

مزایا و معایب استفاده از سقف کاذب چیست؟

استفاده از سقف کاذب، هم مزایا و هم معایبی داره که قبل از اجرا بهتر است اون ها رو به خوبی بررسی کنین.

مزایای استفاده از سقف کاذب چیست؟

مزایای استفاده از انواع سقف کاذب شامل موارد زیر هست:

  1. سقف کاذب رو میشه جابجا کرد و هزینه بازسازی اون نسبت به سقف اصلی کمتر است.
  2. نصب این سقف در عایق کردن صدا خیلی تاثیرگذار هست.
  3. با نصب سقف کاذب شما می‌تونین سیم کشی و اتصالات سقف اصلی رو پنهان کنین.
  4. اگه این سقف رو نصب کنین متوجه صرفه جویی در مصرف انرژی میشین چون مثل عایق حرارتی عمل میکنه.
  5. در سقف کاذب میشه نورپردازی انجام داد و به زیبایی سالن پذیرایی اضافه کرد.

مزایای سقف کاذب

معایب استفاده از سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب معایبی هم داره که دونستن اون ها خالی از لطف نیست. این معایب رو در زیر گفتیم:

  • نصب سقف کاذب باعث میشه که ارتفاع سقف کاهش پیدا کنه و باید قبل از نصب باید به این نکته دقت کنین.
  • باید از سقف کاذب مراقبت کنید چون طول عمر خیلی بالایی نداره.
  • بعد از گذشت مدتی سقف کاذب گَرد و خاک گرفته و کثیف میشه.
  • استحکام و مقاومت سقف کاذب نسبت به سقف اصلی کمتر است و ممکن است در برابر برخی حوادث طبیعی آسیب ببینه.
  • نصب سقف کاذب باید با حساسیت بالا و دقت زیاد اجرا بشه. چراکه ممکن است حین اجرا به سقف آسیب برسه. برای همین از افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه کمک بگیرین.

معایب سقف کاذب

با توجه به مزایا و معایب سقف کاذب که گفتیم، باید در نگهداری و تمیز کردن اون کوشا باشین. اما بعد از شناخت کامل این سقف و بررسی کاربردها، دیگه نوبت به معرفی انواع سقف کاذب می‌رسه که در ادامه به اون می‌پردازیم.

معرفی 9 تا از پرکاربردترین انواع سقف‌های کاذب رایج در بازار

رایج ترین انواع سقف های کاذبی که در بازار وجود دارن، معمولا یکی از 9 گروه زیر هستن:

۱. سقف کاذب کناف

۲. سقف کاذب رابیتس

۳. سقف کاذب گریلیوم

۴. سقف کاذب چوبی

۵. سقف کاذب آکوستیک یا جاذب صوت

۶. سقف کاذب آلومینیومی (از نوع دامپا)

۷. سقف کاذب پی وی سی

۸. سقف کاذب آی گلس

۹. سقف کاذب ترکیبی

در ادامه به معرفی کامل هر یک از این انواع سقف های کاذب می‌پردازیم.

1. سقف کاذب کناف چیست؟

در حال حاضر اکثر پروژه ها با سقف کاذب کناف کار میکنن. کم و بیش همه ما، سقف کاذب کناف رو دیده ایم و تا حدودی با اون آشنایی داریم. البته برای اینکه دیدمان کامل‌تر بشه، باید انواع سقف کاذب کناف را یک بار مرور کنیم. سقف کناف به دو نوع تقسیم میشه که در ذیل میاد:

  • سقف کناف ثابت
  • سقف کناف متحرک (مشبک)

سقف کناف ثابت یا یکپارچه

سقف کناف در ساخت سقف کناف ثابت از پنل‌های گچی یا سیمانی استفاده میشه. زیرسازی این سقف از پروفیل‌های فولادی سبک است. سقف کناف ثابت در دو مدل ساده و طرح دار (دکوراتیو) اجرا میشه. در سقف کناف ساده که به اون یکپارچه هم میگن، طرح شما هندسه ساده‌ ای داره و از سطوح صاف و مسطح تشکیل می‌شه. اما در سقف کناف دکوراتیو، شما طرح های هندسی خاصی رو اجرا میکنین. این طرحها میتونه شامل قوس‌ها و انحناهای گوناگون باشه.

سقف کناف متحرک و یا مشبک

سقف کناب متحرک و یا مشبک سقف کناف متحرک، مشبک یا تایل از تایل‌های گچی و پروفیل‌های سپری ساخته میشه. این پروفیل‌ها از جنس گالوانیزه است. البته گاهی تایل کناف متحرک گچی نیست. در اینصورت تایل از متریال معدنی، آلومینیومی و یا پوشالی است. دلیل نامگذاری این نوع سقف هم اینه که، تایل‌ و قاب اتصال ثابتی با هم ندارن و هر تایل این قابلیت رو داره که به راحتی با دست برداشته بشه. ویژگی این سقفها هم در اینه که در جاهایی که می‌خوان به تأسیسات سقف دسترسی داشته باشن، استفاده میشه مثل سقف کاذب پارکینگ ها.

2. سقف کاذب رابیتس چیست؟

سقف کاذب رابیتس سقف کاذب رابیتس یکی از قدیمی‌ترین انواع سقف کاذب در کشورمان است. این نوع سقف از رایج‌ترین انواع سقف کاذب موجود در بازار نیز هست. این سقف از برگه های رابیتس و اندود گچ تشکیل میشه. زیرسازی این سقف از مصالحی است که همیشه در دسترس می‌باشد یعنی نبشی و میلگرد. در این نوع سقف، هیچوقت از میلگرد آجدار استفاده نمیشه چراکه جوش پذیری اون فوق العاده ضعیف است. در ادامه تصویری از یک برگه رابیتس رو می‌بینین. سقف کاذب رابیتس سقف رابیتس عمدتاً در مواردی که اکیپ کناف‌کار حرفه ای در دسترس نیست استفاده میشه. در غیر اینصورت دلیلی نداره که به طرف اون برین. چرا که قیمت تمام شده رابیتس از کناف هم بالاتره. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت انواع سقف کاذب، مطلب «قیمت سقف کاذب» رو مطالعه کنید.

3. سقف کاذب گریلیوم یعنی چه؟

سقف کاذب 6 سقف کاذب گریلیوم یک نوع سقف کاذب جذاب است. این سقف از نوع سقفهای باز است که از حفره های مربع شکل تشکیل میشه. جنس این سقف عمدتاً از آلومینیوم است و زیرسازی اون فولادی کار میشه. در ادامه نکات اجرایی سقف گریلیوم رو با هم می‌بینیم. سقف کاذب گریلیوم ویژگی منحصر به فرد سقف گریلیوم اینه که از نظر ظاهر ساده است، اما دست آخر کار شما واقعاً لاکچری از آب درمیاد! به بیان بهتر، دورنمای سقف لاکچری است اما از نزدیک، یک نمای ساده بیشتر نداریم. این نوع سقف عمدتاً در محیط های اداری کاربرد داره. ویژگی منحصر به فرد بعدی هم اینه که، دریچه کولر و سایر تأسیسات مشابه در پشت سقف تعبیه میشن و از پایین دید ندارن! و یا اگه یک لامپ معمولی هالوژن و یا سیلندری به این نوع سقف نصب بشه، اینطوری احساس میشه که یک نورپردازی سقف زیبا داریم و فضا رو خیلی متمایز از یک لامپ معمولی می‌کنه. پس اگه می‌‌خواین یک نورپردازی لوکس نوآورانه و با نمای زیبا در محیط زندگی خودتون ایجاد کنین؛ این طرح یک جایگزین خوب برای چراغهای پرهزینه محسوب میشه. اگه این سقف رو می‌پسندین و محیط شما اداری نیست ناراحت نباشین. زمینه اصلی کارتان رو یک سقف دیگه انتخاب کنین، بعدش سقف گریلیوم رو با اون سقف ترکیب کنین. ضمناً این سقف، در رده سقفهای گرانقیمت است اما نه خیلی گران.

4. سقف کاذب چوبی چیست؟

سقف کاذب چوبی سقف کاذب چوبی سقفی است که از جنس چوب ساخته می‌شه. سقف کاذب چوبی می‌تونه با تزیین یک فضا در محیط مرکزی منزل شما، به چیدمان کل منزل، روح و جلا ببخشه. سقف کاذب چوبی با کمک محیط پیرامونی خود و نیز دکوراسیون خانه، یک نوع چشم انداز گرم، طبیعی و دلپذیر به شما هدیه میده. سقف کاذب چوبی این مدل به خوبی یک سقف کاذب چوبی مدرن رو نشون میده. مدلی جذاب که با رنگ سفید سقف هماهنگه و شما رو خسته نمیکنه. سقف کاذب چوبی   تصویر فوق هم مدل سقف کاذب چوبی سبک مدرن رو نشان می‌ده. توجه داشته باشین که قبل از انتخاب این نوع سقف، حتماً باید یک فضای مناسب برای اجرای اون پیدا کنین، مثلاً بالای تختخواب و یا مبلمان راحتی. ضمناً این سقف نباید با محیط و همچنین دکوراسیون شما، به هیچ وجه ناهمگونی داشته باشه. سقف کاذب چوبی جزء گرانقیمت ترین سقفهای کاذب است؛ و به همین دلیل بسیاری از افراد، فقط در یک اتاق از این سقف استفاده می‌‌کنن.

این هم بدلیل هزینه بالای اجرای این نوع سقف است. البته درصورتیکه تمام اتاق‌های منزل و یا محیط کارتان رو، سقف چوبی بزنین، طرح شما یکپارچه تر میشه. نحوه اجرای سقف کاذب چوبی اینه که کار رو، اول کلاف کشی می‌کنن. کلاف کشی عمدتاً با فولاد انجام میشه؛ بعدش هم نصب قسمت چوبی و یا همان قسمت فرعی سقف انجام میشه.

5. سقف کاذب آکوستیک یا جاذب صوت یعنی چه؟

می‌دونیم که همه سقف ها عایق صوت هستن یعنی امواج صوتی رو از خودشون عبور نمیدن و اون ها رو به محیط بازمیگردونن. اما مشکل اینجاست که این بازگشت صوت، بجز تولید سر و صدا چه اثری می‌تونه داشته باشه؟ یعنی فقط عبور ندادن صوت ملاک نیست و بلکه جذب صوت هم مهمه. اینجاست که سقف کاذب آکوستیک خودنمایی می‌کنه. سقف کاذب آکوستیک که جاذب صوت است، سر و صدای محیط رو کم می‌کنه. سقف کاذب آکوستیک قیمت مناسبی داره و یک سقف کاذب ارزان محسوب میشه. سقف کاذب آکوستیک از رده سقف‌های مشبک است. این سقف از تایل‌های گچی، چوبی، مقوایی و یا پارچه ای تشکیل میشه. ضمنا زیرسازی این سقف از پروفیل‌های سپری است. این پروفیل‌ها هم یا آلومینیومی هستند و یا گالوانیزه. در این نوع سقف، هر تایل در قاب خودش می‌خوابه. پس سقف کاذب آکوستیک راحت تعمیر میشه و دسترسی به فضای پشت اون سخت نیست. این نوع سقف، عمدتاً در فضاهای مسکونی کاربردی نداره. کاربرد اون در جاهاییه که بخوایم از حجم سر و صدای محیط بکاهیم؛ مثل سینماها، سالن‌های تئاتر، تالارها، سالن‌های کنفرانس، استودیوها، بانک‌ها و سالن‌های کنسرت. این نوع سقف، زیبایی ویژه‌ای هم نداره. با توجه به اقتصادی بودن قیمت این نوع سقف، پیشنهاد ویژه ما استفاده از سقف آکوستیک در فضاهای آموزشی، فضاهای مطالعاتی و اتاق جلسات نیز هست.

6. سقف کاذب آلومینیومی (از نوع دامپا) یعنی چه؟

سقف کاذب آلومینیومی سقف کاذب آلومینیومی به دو نوع تقسیم میشه:

  • سقف کاذب نواری یا همان سقف کاذب دامپا که از پنل‌های آلومینیومی و زیرسازی پروفیل فولادی تشکیل میشه.
  • سقف مشبک آلومینیومی که از تایل‌های آلومینیومی و پروفیل‌های سپری تشکیل شده. این پروفیل‌ها خود آلومینیومی هستن که البته معدودی از پیمانکارها سو استفاده کرده و پروفیل رو گالوانیزه می‌اندازن.

اگه سقف شما مشبک است هر تایل در قاب خودش می‌خوابه؛ اگه هم دامپا دارین پنلها با سیستم فاق و زبانه در هم قفل میشن. بنابراین سقف کاذب آلومینیومی خیلی راحت تعمیر میشه و نیز میشه به فضای پشت اون دسترسی داشت. ضمنا پنل‌های سقف دامپا رو به راحتی میتونین از پایین دربیارین و این مزیت، فوق العاده است. اگه این نوع سقف، انتخاب شماست و هدف شما تزیین محیط است از تایل‌های ساده رنگی استفاده کنین. اگه هم سقف بعنوان آکوستیک یا جاذب صوت کاربرد داره متریال شما باید تایل و یا پنل‌های پانچ شده باشه. سقف کاذب آلومینیومی استحکام خوبی داره، زیباست، ضد رطوبت است، ضد حریق است، رنگش ثابت است و نصب و نگهداری اون هم آسان است؛ اما این نوع سقف، از جمله سقفهای کاذب گرانقیمت محسوب میشه.

7. سقف کاذب پی وی سی چیست؟

سقف کاذب پی وی سی سقف کاذب پی وی سی به دو نوع تقسیم میشه:

  • سقف کاذب پی وی سی با پنل‌های نواری یا سقف نواری پی وی سی که زیرسازی اون، پروفیل فولادی است.
  • سقف مشبک پی وی سی که از تایل‌های پی وی سی و پروفیل‌های سپری تشکیل شده است. این پروفیل‌ها یا آلومینیومی هستن و یا گالوانیزه.

در سقف کاذب پی وی سی پنل ها به صورت فاق و زبانه در هم قفل میشن و در مدل تایلی هم، هر تایل در قاب خودش جا می‌افته. در سقف نواری پی وی سی مانند سقف دامپا به راحتی میشه هر پنل رو از زیر سقف جدا کنین. اما سقف پی وی سی در اثر ضربه قوی سوراخ میشه و ارزان هم نیست. پس به نظر شما مزیت سقف پی وی سی چه چیزایی می‌تونه باشه؟

مزایای سقف کاذب پی وی سی

  • سقف پی وی سی عایق صوت و حرارت است.
  • رنگ این متریال ثابت بوده و سقف قابل شستشو است.
  • این نوع سقف زیباست، سبک است و متریال اون قابل تعویض میباشد.
  • این نوع سقف ضد حریق است؛ اما نه به قوت سقف‌های آلومینیومی.
  • مهمترین و معروفترین مزیت سقف پی وی سی ضد آب بودن اونه.

این سقف در برابر رطوبت کاملاً مقاوم است. بنابراین سقف پی وی سی مناسب ترین گزینه برای استخرها، حمام و سرویس‌های بهداشتی محسوب میشه، چراکه آب و بخار آب روی اون هیچ تأثیری نداره. در این مزیت هیچ سقفی با سقف پی وی سی برابری نمی‌کنه. اگه فضای پشت سقف کاذب پی وی سی نشتی آب داشته باشه و یا حتی غرق در آب هم بشه، هیچ مشکلی برای سقف بوجود نمیاد و آب هم از اون رد نمیشه! مگه اینکه وزن آب مشکل ایجاد کنه. آیا میشه کل محیطم رو سقف کاذب پی وی سی بزنم؟ آیا واقعا سقف کاذب پی وی سی مخصوص محیط های مرطوب است و نمیشه از اون در سایر فضاها استفاده کرد؟ در گذشته سقف پی وی سی ویژه محیط های مرطوب بود، اما مدل‌های جذاب این نوع سقف، کم کم داره جا باز میکنه؛ بطوری که هم اکنون این نوع سقف، در تمام قسمت‌های منزل کاربرد داره از جمله پذیرایی و اتاق خواب.

8. سقف کاذب آی گلس یعنی چه؟

سقف کاذب آی گلس سقف کاذب آی گلس، سقفی ایرانی است. تصویر فوق کمک شایانی به شما در تجسم این سقف زیبا میکنه. در سقف کاذب آی گلس تنوع فوق العاده ای از طرح رو شاهدیم تا جایی که این نوع سقف، رکورد دار متنوع‌ترین طرح درمیان انواع سقفها می‌باشد. جنس این سقف از مواد شفافی مانند آکریلیک درست شده که قابلیت گذردهی نور رو داره. شیشه و ورق آکریلیک در دکوراسیون داخلی فضاها کاربرد نسبتاً گسترده ای داره.

در هر حال این نوع سقف، چشم انداز مناسبی رو به منزل و محیط کاری شما هدیه می‌کنه. این تکنولوژی، یک تکنولوژی بومی است و در خارج از کشور کمتر از اون استفاده شده. ضخامت تایل‌های آی گلس یک سانتی متر میباشد، سقف سبکی است و دارای رنگ بندی های مختلف نیز هست. این نوع سقف انبوهی از طرح و رنگ رو در اختیار شما قرار می‌ده. استحکام این سقف در برابر ضربه خوب است ولی قیمت اون کمی بالاست. ضمنا این نوع سقف، باید بصورت ترکیبی کار بشه.

9. سقف کاذب ترکیبی چیست؟

سقف کاذب ترکیبی سقف کاذب ترکیبی، محصول ترکیب دو یا چند نوع سقف کاذب است. فلسفه این کار، رسیدن به یک طرح هندسی واحد است. در سقف ترکیبی دقت روی بخش زیرسازی نباید فراموش بشه. به بیان دیگه باید زیرسازی متناسب با طرح ترکیبی خودتون رو پیدا کنین، تا در طول زمان مشکلی برای اتصالات سقف شما بوجود نیاد.

قیمت انواع سقف کاذب چقدر است؟

همانطور که در بالا گفتیم، سقف کاذب انواع و کاربردهای متنوعی دارد که باعث میشه بازه‌ی قیمتی متنوعی رو شامل بشه. برای مشاهده قیمت های روز انواع سقف کاذب، روی لینک زیر کلیک کنید:

قیمت انواع سقف کاذب

بالاخره کدوم سقف کاذب رو انتخاب کنم؟

سقف کاذب میدونیم که انتخاب نهایی سقف کاذب، به نوعی یک کار سلیقه ای است. اما در هر حال این انتخاب تابع آیتم هایی هم هست، از جمله:

  1. کاربری ملک و نیز کاربری اتاق شما
  2. آیا فضای شما مرطوب نیست؟
  3. آیا نیاز به دسترسی به پشت سقف دارین؟
  4. هزینه مد نظر شما تا چه حدی است؟
  5. آیا انتخاب شما در رده لاکچری محسوب میشه؟ اگه پاسخ مثبت است توجه کنین که سقف رو فقط زمانی لاکچری می‌زنن که محیط اتاق و چیدمان اون نیز لاکچری باشه. در غیر اینصورت سیستم شما ناهمگون میشه.
  6. آیا طرح هندسی ویژه ای دارین؟ آیا نورپردازی خاصی مد نظر شماست؟
  7. آیا نمیخواین یک نقطه از منزل، مثل میز نهارخوری رو بزرگنمایی کنین؟ اگه شما روی این آیتمها دقت نظر بیشتری داشته باشین، به راحتی میتونین سقف کاذب مورد نظرتون رو انتخاب کنین و از مزایای اون بهره مند بشین. در نهایت متذکر میشیم که “حداقل کیفیت ماندگار” اصل اولیه هر انتخاب مدبرانه می‌باشد.

سقف کاذب

 

سوالات متداول

– سقف کاذب چیست؟
سقف کاذب یک پوشش برای سقف اصلی و جایگزینی برای گچ کاری در نظر گرفته می‌شود که با استفاده از آن می‌توان تأسیسات، سیم کشی‌ها و سایر عیوب را مخفی کرد و در کنار آن زیبایی سقف را دو چندان کرد

– پرکاربردترین سقف کاذب بازار کدام هست؟
سقف کاذب کناف و رابیتس پرکاربردترین سقف‌های کاذب موجود در بازار هستند

– چند نوع سقف کاذب در بازار داریم؟
به طور کلی 9 نوع سقف کاذب در بازار داریم که مهمترین آنها عبارت‌اند از: سقف کاذب کناف، رابیتس، آکوستیک، آی گلس، گریلیوم، آلومینیومی، طلقی و …

– مهمترین مزایای اجرای سقف کاذب چیست؟
عایق نمودن سقف در برابر صدا و حرارت، اجرای نورپردازی های دکوراتیو و پوشش سیم‌های تأسیسات از مزیت‌های مهم سقف های کاذب محسوب می‌شوند

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
17 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سقف کاذب GST
سقف کاذب GST
10 شهریور 1402 21:25

مطالب خوب و تصاویر خوبی داشتید عالی بود موفق و پیروز باشید.

محمدرضا
محمدرضا
28 دی 1401 21:58

سلام و عرض ادب.
سقف خود سالن یا سقف کاذب سالن پرورش قارچ بهتر است از چه نوع و جنسی باشه؟
یادآور میشم که در سالن پرورش قارچ بخار آب زیاد استفاده می‌شود و رطوبت بالاست، و بایستی جلوی میعان بخار آب گرفته بشه.

فرید
فرید
15 آذر 1401 13:20

سقف کاذب آکوستیک رو میشه تو اتاق مطالعه در خونه هم استفاده کرد؟

رحیمی
رحیمی
13 آذر 1401 12:51

سلام توضیحات جامع و خوبی بود ممنونم
برای محیط اداری هم سقف کاذب مناسبه؟ هزینش کمتر میشه؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
19 آذر 1401 20:46
پاسخ به  رحیمی

با سلام
بله اتفاقا در اکثر مواقع در محیط های اداری از سقف کاذب استفاده میشه. هزینه هم بسیار وابسته به نوع و جنس سقف کاذبی هست که استفاده میکنین. معمولا برای محیط های اداری از سقف های کاذب تایلی استفاده میشه.

تیک بان
تیک بان
08 مهر 1402 09:15
پاسخ به  رحیمی

سلام
فک نکم هزینه زیاد متفاوت باشه

میثم
میثم
29 آبان 1401 10:46

سلام ممنون از توضیحات خوبتون
اگر سقفی که گچ کاری شده می‌باشد و اکنون ضعیف شده و ترکهای زیادی داشته باشد میتوان از سقف کاذب هم از جهت زیبایی و هم از جهت جایگزینی کامل سقف استفاده کرد؟ با تشکر

bimeneshan
bimeneshan
20 آبان 1401 10:53

سلام
فوق العاده توضیح دادید. با طرحها و شکلهای جذاب و زیبا
ممنونم

سقف کاذب GST
سقف کاذب GST
07 شهریور 1401 15:26

سلام بسیار عالی و کاربردی بود طرح سقف کاذب جذاب و دیدنی بود سپاسگزارم

سقف کاذب gst
سقف کاذب gst
12 خرداد 1401 13:17

دمتون گرم عالی بود تصاویر سقف کاذب استفاده کردم

سقف اذب gst
سقف اذب gst
12 خرداد 1401 13:16

عالی و کار بردی بود

سقف کاذب ابرارسازه
سقف کاذب ابرارسازه
12 خرداد 1401 07:34

مطالب و تصاویر کاربردی داشتید استفاده کردم

پدرام
پدرام
12 خرداد 1401 07:32

سلام خسته نباشید مطالب و تصاویر خوبی داشتید لذت بردم

javadi
javadi
29 آبان 1400 12:41

سلام و روز بخیر

یک کارگاه تولیدی دارم که میخوام برای پوشش سقف واحد اداری از سقف کاذب استفاده کنم
آیا سقف کاذب کناف برای این کار مناسبه؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
02 آذر 1400 10:38
پاسخ به  javadi

با سلام
بله کناف مناسبه.

حسن زاده
حسن زاده
29 آبان 1400 12:39

سلام

برای پوشش سقف حمام و دستشویی چه نوع سقف کاذبی رو پیشنهاد میدین؟
با توجه به اینکه میخوام در برابر رطوبت مقاوم باشه

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
02 آذر 1400 10:39
پاسخ به  حسن زاده

با سلام
هم pvc و هم کناف مقاوم در برابر رطوبت هستند. به مراه نقاشی با رنگ روغن والبته بتونه کاری ویژه (بتونه ی یکپارچه ، ماستیو)