5.0 0

آشپزخانه‌های فوتوریستیک: آینده در خانه شما

  20 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  21 آبان 1402
آشپزخانه فوتوریستیک با ربات هوشمند

آشپزخانه‌های فوتوریستیک در آینده‌ای نه چندان دور، با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، فرآیند آشپزی را به یک تجربه سریع، کارآمد و لذت‌بخش تبدیل می‌کنند. وسایلی که در آشپزخانه‌های فوتوریستیک وجود دارند، همگی به اینترنت متصل می‌شوند و به طور هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌های روی گوشی و یا صفحات لمسی، همه چیز را در آشپزخانه‌های هوشمند کنترل کنید. در این مطلب، 8 فناوری نوین آشپزخانه‌های فوتوریستیک را به شما معرفی می‌کنیم.

1.   کابینت‌های منعطف

طراحی کابینت‌های آشپزخانه آینده، به گونه‌ای است که می‌توانید ارتفاع و ابعاد کابینت را تغییر دهید. همچنین قابلیت باز و بسته شدن درب کابینت‌ها تنها از طریق یک دکمه فراهم می‌شود. حتی مانند تصویر زیر، این کابینت‌ها به صورت چرخان هم طراحی می‌شوند تا سینک و سایر امکانات، بتوانند 180 درجه بچرخند و در مقابل فردی که کار می‌کند قرار بگیرند.

طراحی چرخان کابینت آشپزخانه فوتوریستیک

البته اگر هنوز خیلی وارد آینده نشده‌اید و می‌خواهید صاحب جدیدترین کابینت‌های آشپزخانه در سال 2023 باشید، می‌توانید از «سلام ساختمان» کمک بگیرید. سلام ساختمان بزرگ ترین بازار آنلاین دکوراسیون داخلی در ایران است که کابینت‌سازهای حرفه‌ای شهرتان را به شما معرفی می‌کند. بنابراین می‌توانید از این افراد قیمت بگیرید و بهترین کابینت ساز را انتخاب کنید.

معرفی کابینت ساز

2.   هودهای مانیتوردار

در آشپزخانه‌های هوشمند آینده، هودها دارای صفحه نمایش لمسی بزرگ برای تماشای فیلم هستند. همچنین دوربینهایی برای تماس‌های ویدیویی و عکاسی از غذا دارند. از هودهای هوشمند می‌توانید برای دسترسی به دستورالعمل‌های آشپزی و برنامه‌های گوگل، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و دیگر موارد استفاده کنید.

هود مانیتوردار هوشمند در آشپزخانه فوتوریستیک

3.   کنترل خودکار دما و تهویه

در آشپزخانه‌های فوتوریستیک، سیستم‌های هوشمندِ کنترل دما و تهویه، به طور خودکار دمای محیط را تنظیم می‌کنند و کیفیت هوا را بهبود می‌بخشند. حسگرها، دما و سطح آلودگی هوا را رصد کرده و در صورت نیاز، فیلترها و جریان هوا را فعال می‌کنند. برای مثال در صورت نیاز، پنجره‌های هوشمند باز می‌شوند و یا هود به صورت خودکار روشن می‌شود تا هوای آشپزخانه شما تعویض شود.

کنترل دما و تهویه هوشمند در آشپزخانه فوتوریستیک

4.   سیستم روشنایی هوشمند

سیستم‌های روشنایی هوشمند آشپزخانه فوتوریستیک، یکسری فناوری‌های پیشرفته برای ایجاد روشنایی سفارشی و متناسب با نیازهای آشپزی هستند. برای مثال، لامپ‌های LED هوشمند می‌توانند نوع رنگ، شدت و حالت روشنایی را به طور خودکار تنظیم کنند. سنسورهای حرکتی می‌توانند روشنایی آشپزخانه را در صورت حضور یا عدم حضور افراد تنظیم کنند. سیستم‌های کنترل از راه دور هم، به شما کمک می‌کنند تا روشنایی آشپزخانه را از راه دور کنترل کنید.

نورپردازی هوشمند رنگی در آشپزخانه فوتوریستیک

5.   کنترل و ادغام دستگاه‌ها

در آشپزخانه‌های فوتوریستیک، شما می‌توانید دستگاه‌های خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و دیگر وسایل برقی را از طریق اینترنت و تلفن‌های هوشمند، کنترل کنید.

کنترل هوشمند دستگاه‌های آشپزخانه فوتوریستیک با گوشی

همچنین می‌توانید به کمک موبایل، زمانی که در تخت خواب هستید چای ساز را روشن کنید و یا زمانی که از خانه خارج شده‌اید، دمای فر را تنظیم کنید.

کنترل چای ساز آشپزخانه فوتوریستیک با گوشی

6.   سیستم امنیتی هوشمند

در آشپزخانه‌های فوتوریستیک، دوربین‌های امنیتی و سنسورهای حرکتی وجود دارند تا بتوانید از آشپزخانه در برابر سرقت محافظت کنید و یا مانند تصویر زیر، حیوانات خانگی خودتان را کنترل کنید. قفل‌های خودکار وسایل هم، باعث امنیت کودکان و جلوگیری از روشن کردن وسایل توسط آن‌ها می‌شوند. همچنین سنسورهای حساس به دود و گاز در این آشپزخانه‌ها، جلوی خطراتی مانند آتش سوزی را می‌گیرند.

دوربین‌های امنیتی در آشپزخانه هوشمند

7.   مدیریت موجودی یخچال

یخچال‌های هوشمند در آشپزخانه‌های فوتوریستیک، به دوربین‌ها و سنسورهایی تجهیز شده‌اند که می‌توانند مواد غذایی داخل یخچال را شناسایی کرده و تاریخ انقضا را نظارت کنند. این اطلاعات به اپلیکیشن موبایل شما فرستاده می‌شوند تا بتوانید به راحتی موجودی را بررسی و مدیریت کنند. ضمناً قابلیت‌های دیگری مانند پخش موسیقی را هم در یخچال‌های هوشمند آشپزخانه فوتوریستیک می‌توانید مشاهده کنید.

یخچال‌های هوشمند آشپزخانه فوتوریستیک با قابلیت مدیریت موجودی و پخش موسیقی

8.   کنترل صوتی هوشمند

سیستم‌های صوتی در آشپزخانه‌های فوتوریستیک، به شما این امکان را می‌دهند تا با استفاده از صدای خود، دستگاه‌های مختلف آشپزخانه را کنترل کنید. برای مثال با گفتن یک کلمه، می‌توانید فر را خاموش یا روشن کنید و حتی موسیقی دلخواه خودتان را پخش کنید. در حال حاضر دستیارهای هوشمند صوتی الکسا متعلق به شرکت آمازون، این قابلیت را دارند که تنها با گفتن یک جمله، وسایل آشپزخانه شما را کاملا کنترل کنند.

کنترل صوتی الکسا در آشپزخانه فوتوریستیک

در نهایت با پیشرفت چشمگیر فناوری، آشپزخانه‌های فوتوریستیک می‌توانند به زودی پیشرفته‌تر و کارآمدتر شوند و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

سخن آخر

آشپزخانه‌های فوتوریستیک که در آغاز راه تکامل خود قرار دارند، پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک، به یکی از اجزای جدایی ناپذیر خانه‌ها تبدیل شوند. این فضاهای نوآورانه با بهره‌گیری از قابلیت‌های اینترنت اشیاء، به شما این امکان را می‌دهند که آشپزخانه خود را به شیوه‌ای بسیار کارآمد و هوشمندانه اداره کنید، ایمنی آشپزخانه را بهبود ببخشید و در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. با این حال، باید مشکلاتی مانند هزینه‌های نسبتاً بالا، چالش‌های مربوط به استفاده و احتمال بروز نقص فنی در این سیستم‌های پیچیده را نیز در نظر بگیرید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: مریم   صبوری
وقتی بارش کلماتی که به ذهنم هجوم می‌آورند را روی صفحات پیاده می‌کنم، بهترین حس ممکن را دارم. مریم صبوری هستم، سردبیر سایت سلام ساختمان. سه سال قبل وارد تیم دوست داشتنی سلام ساختمان شدم و در حال حاضر تمرکز کاری من در زمینه محتوا و سئو است.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments