4.6 0

تخت جک دار نوش داروی فضاهای کوچک!

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  11 فروردین 1402
تخت جک دار نوش داروی فضاهای کوچک!

تخت جک‌دار به تخت پایه‌دار چهارپایه‌ای از جنس چوب یا فلز گفته می‌شه که تشک روی اون قرار می‌گیره و فضای زیرش به عنوان کمد استفاده می‌شه. شما می‌تونید کفی تخت رو به کمک یک جک فلزی حرکت داده و از فضای زیر تخت برای قرار دادن وسایل، اسباب‌بازی یا لباس‌های خودتون استفاده کنید.

همون طور که حدس میزنین این نوع تخت بسیااااار کاربردی هست، به خصوص در فضاهای کوچک. به همین دلیل، در این مقاله می‌خوایم چند نمونه تخت جک دار رو با هم بررسی کنیم تا اگه قصد استفاده از این نوع تخت ها رو برای منزل تون دارین، کار ایده پردازی تون راحت تر بشه.

راستی بعد از ایده پردازی و تعیین مدل دلخواهتون نوبت به اجرا میرسه. برای اجرا هم می‌تونین روی کمک سلام ساختمان حساب کنید. چون ما بهترین نجار و دکوراتور شهرتون رو بهتون معرفی می‌کنیم. فقط کافیه در لینک زیر ثبت نام کنید:

ثبت درخواست دکوراتور

حالا بریم سراغ بررسی مدل های تخت جک دار….

مدل های تخت جک دار

این روزها تورم و هزینه‌های بالای زندگی موجب شده که خونه‌ها روز به روز کوچک‌تر بشه. دکوراسیون مدرن هم مطابق با این تغییرات حرکت کرده و در دهه‌های اخیر طراح های داخلی سعی داشتن تا از فضاهای داخلی خونه‌ها بیشترین بهره رو ببرن و از کوچک‌ترین فضاها استفاده کنن.

یکی از وسایل مهمی که برای تحقق این هدف طراحی شده، تخت‌های جک داره. این مدل از تخت‌ها یک تشک دارن که با یک جک به راحتی کنار میره و شما میتونین از فضای زیر تخت به عنوان کمد استفاده کنین و وسایلتون رو در اون قرار بدین.

تخت جک دار 1

یکی از دوستام جدیدا به خونه‌ای جدید نقل مکان کرده بود. وقتی که از پشت تلفن با او صحبت می‌کردم، از کوچکی خونه و کمبود جا می‌نالید. می‌گفت: نمی‌دونم چرا این قدر قیمت خونه‌ها گرونه. مجبور شدیم خونه‌ای هشتاد متری بخریم که حس می‌کنم اصلا برای خونواده سه نفره من فضای کافی نداره. احساس خوبی ندارم و شاید مجبور باشم تعدادی از وسایل اضافی رو دور بریزم تا بتونیم به خونه جدید اسباب‌کشی کنیم.

تخت جک دار 2

بعد از دو ماه که فرایند اسباب‌کشی صورت گرفت و دوستم تو خونه جدیدش مستقر شد، با یک دسته گل و یک جعبه شیرینی به دیدنش رفتم. وقتی که وارد خونه‌اش شدم از فرط تعجب لحظه‌ای ایستادم، خونه او هیچ شباهتی به خونه هشتاد متری نداشت، بلکه بیشتر شبیه یک خونه صد و پنجاه متری بود!

از دوستم پرسیدم که آیا او خونه بزرگتری خریده یا نه؟ اون گفت: نه. اینجا هشتاد متره اما اون اوایل چون خیلی نگران وسایل بودم؛ دوست نداشتم اون‌ها رو دور بریزم. بنابرین از یک طراح داخلی کمک گرفتم تا خونه رو به بهترین شکل دیزاین کنم. اون گفت که طراحی‌های جدید مبتنی بر الگوهایی خلاقانه و ساده‌ست که فضاهای خالی کاربرد بیشتری دارن و خونه رو بزرگتر جلوه میدن.

دوستم طراحی آشپزخونه و پذیرایی رو به من نشان داد و گفت: بخش هیجان‌انگیز ماجرا اتاق پسرمه. اون دو تا کمد و بوفه بزرگ داشت که اسباب‌بازی‌هاش رو توی اون می‌ذاشت ولی متاسفانه تو اتاق جدیدش جایی برای اون دوتا کمد و بوفه نبود. اون نگران بود که همه اسباب‌بازی‌هاش رو دور بریزم اما طراح کمکمون کرد تا این اتفاق نیفته.

پرسیدم: چه‌جوری؟

تخت جک دار 3

دوستم گالری گوشیش رو باز کرد و تعدادی عکس به من نشان داد و گفت: با تخت جک‌دار. طراح داخلی بهمون کمک کرد تا از این تخت‌های تاشو بخریم و از فضاهای خالی زیر تخت بیشتر استفاده کنیم.

تخت جک دار 11

تخت جک دار 7

همون طور که می‌بینی این‌ها یک تخت معمولیه اما از فضای زیر اون به عنوان کشو یا کمد می‌تونم استفاده کنم. یکی از این مدل‌ها برای پسرم سفارش دادم و یکی هم برای خودم و همسرم. کمدهای لباسمون رو هم فروختیم چون با کمک این تخت‌ها دیگه بهشون نیازی نداشتم و خیالم خیلی از این بابت راحت شده.

تخت جک دار 4

تخت جک دار 5

یادم اومد که اتاق پسر من هم فضای کوچکی داره و اون هم به خاطر میز کامپیوتر و کمد لباس‌هاش، فضای کافی برای بازی کردن نداره. از دوستم خواستم که اتاق خودش و پسرش رو به من نشون بده و اگر عکس‌های بیشتری از این مدل تخت‌ها دار برام بفرسته. شاید من هم باید به فکر سفارش یکی از مدل‌های تخت جک‌دار می‌بودم.

تخت جک دار

تخت جک دار 8

تخت جک دار 9

دوستم ادامه داد: یکی دیگه از مزایای این تخت‌ها اینکه همه چیز سرجای خودشه. چون تشک این تخت راحت بالا میره و تو میتونی همه وسایلت رو خیلی مرتب زیر اون بچینی. دیگه خبری از کمدهای شلوغ و به‌هم ریخته نیست.

تخت جک دار 10 تخت جک دار 12 تخت جک دار 13 تخت جک دار 14

منکه به این تخت‌های جک‌دار بسیار علاقه‌مند شدم، از دوستم خواستم تا شماره تماس طراح رو برام بفرسته…

تخت جک‌دار، طراحی‌های مدرن

همونطور که گفتیم، تخت جک‌دار به تخت پایه‌دار چهارپایه‌ای از جنس چوب یا فلز گفته می‌شه که تشک بر روی اون قرار میگیره و فضای زیر اون به عنوان کمد استفاده می‌شه. شما می‌تونید کفی تخت رو به کمک یک جک فلزی حرکت بدین و فضای زیر تخت برای قرار دادن وسایل، اسباب‌بازی یا لباس‌های خود استفاده کنین. این مدل از تخت‌ها برای خونه‌هایی که کوچک هستن و فضای کمی دارن توصیه میشه.

تخت جک دار 15 تخت جک دار 16

همون‌طور که در داستان بالا دیدید، این تخت‌ها کاربردها و قابلیت‌های بسیاری داره و به شما کمک می‌کنه تا ضاهای داخلی خونه‌تون رو بزرگتر نشون بدین. به صورت کلی تخت جک‌دار یک گزینه مناسب برای خونه‌های امروزی و طراحی مینی‌مالیستی مدرنه.

تخت تاشو یا تخت کمدی هم یکی از جایگزین های تخت جک دار برای فضاهای کوچیک محسوب میشه که میتونید تو مقاله تخت تاشو اطلاعات و مدل های اون رو ببینید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments