5.0 0

ویژگی های اتاق نشیمن به سبک معاصر چیست؟ + 20 مدل

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  27 مرداد 1400
ویژگی های اتاق نشیمن به سبک معاصر چیست؟ + 20 مدل

فضای داخلی معاصر رو اغلب با طراحی به سبک مینیمال به همراه خطوط صاف، تصاویر گرافیکی، سطوح و متریال براق می‌شناسیم که ترکیب همه این‌ها به ما فضایی پویا و جسور ارائه میده. به دلیل حالت تکاملی سبک دکوراسیون معاصر میشه از حد و مرزهای معمول گذشت و هیچ وقت تکراری نشد و بر طبق مد روز حرکت کرد. سبک معاصر یعنی بازتابی از اینجا و اکنون، همین اصل این سبک رو از سایر شیوه‌ها جدا می‌کنه. اینجا نوآوری و تغییر حرف اول رو میزنه. درسته که معاصر به نوعی زیرمجموعه سبک مدرن قرار می‌گیره و اشتراکات زیادی دارن اما سبک مدرن هویت واضحی داره چون مربوط به زمان خاصی بوده اما سبک معاصر دائما در حال رشد هست و از دوره‌های مختلف الهام می‌گیره و اون‌ها رو به چیزی جدید و هیجان‌انگیز تبدیل می‌کنه.

نشیمن معاصر (1)

اگر قرار هست اتاق نشیمنی به سبک معاصر طراحی و دکور کنید باید جنبه‌های مختلفی رو برای این‌کار در نظر بگیرید. با این سبک می‌تونید بهترین طراحی فضا رو در کنار مبلمان و متریالی لوکس داشته باشید که باعث آرامش شما میشن. حالا در ادامه می‌بینیم با انجام چه کارهایی میشه اتاق نشیمنی به سبک معاصر داشت.

اتاق نشیمن معاصر چه ویژگی‌هایی داره؟

بصورت کلی میتوان ویژگی های نشیمن معاصر رو در 8 آیتم زیر خلاصه کرد:

  1. استفاده از رنگ (رنگ های خنثی به همراه رنگ های مکمل)
  2. استفاده از خطوط تمیز و واضح
  3. استفاده از مبلمان هماهنگ با سبک معاصر
  4. استفاده زیاد از فلز در پذیرایی معاصر
  5. استفاده از بافت های متفاوت
  6. نورپردازی کافی
  7. استفاده از الگوهای هندسی منظم در نشیمن معاصر
  8. طراحی بصورت سازه نمایان

در ادامه در مورد هر یک از این ویژگی ها بیشتر توضیح میدیم…

 

1. استفاده درست از رنگ در دکوراسیون نشیمن معاصر

رنگ یکی از مهم‌ترین عناصر در شکل‌گیری سبک یک فضا هست؛ تصور این که در سبک معاصر همه چیز باید سفید و روشن باشه کاملا اشتباهه. اتفاقا اگر این امکان فراهم باشه که از رنگ‌های مکمل استفاده کنید، جلوه بهتری داره. درسته که تاکید میشه در سبک معاصر از رنگ‌های خنثی بیشترین استفاده رو ببرید اما در همین میان حتما یک عنصر مثل مبل یا اثر هنری به رنگی شاخص در فضا دیده میشه.

نشیمن معاصر (2)

متاسفانه ترس از رنگ و جسور نبودن برای انتخاب رنگ‌های غیرمعمول بسیار رایجه، به همین دلیل طراحی‌های تک رنگ طرفداران زیادی دارن اما به یاد داشته باشید در همین طراحی تک رنگ حتما باید از چندین رنگ در تناژ یکسان استفاده کرد تا پویایی فضا زیرسوال نره.

نشیمن معاصر (3)

2. جایگاه خطوط؛ خطوط تمیز و واضح در نشیمن معاصر

یکی دیگر از اصلی‌ترین عناصر حاضر در سبک معاصر خطوط هستن؛ چه مستقیم و چه منحنی باید صاف و تمیز و واضح باشن. جنبش‌های مدرن به نقش قوی خطوط در فضا اهمیت زیادی میدن و تمرکز زیادی رو به خط و فضا اختصاص میده. خوبی سبک معاصر این هست که خشن بودن خطوط سبک دکوراسیون مدرن رو تلطیف کرده، یعنی شما اگر فضایی دارید که قویا با خطوط صاف طراحی شدن، می‌تونید با استفاده از یک مبل یا میز منحنی نرمی به محیط اضافه کنید.

نشیمن معاصر (4)

3. استفاده از مبلمان هماهنگ با سبک معاصر

یکی از مشخصه‌های اصلی سبک معاصر پایه‌های آشکار مبل و صندلی هست؛ پایه‌های چوبی مخروطی یا زاویه‌دار بیشتر از سایر انواع دیده میشن. بهتر هست مبلمان از متریال مختلف تشکیل شده باشند؛ چوب، فلز، شیشه به همراه سطوح پارچه‌ای. فقط به این موضوع توجه داشته باشید که مبلمان اصلی‌ترین نقش در آشفتگی فضا رو به عهده دارن، پس باید خیلی دقت کنید که تعداد، طرح، رنگ و نقش مبلمان باعث ایجاد آشفتگی بصری و فضا نشه.

نشیمن معاصر (5)

4.    استفاده زیاد از فلز در پذیرایی معاصر

در اتاق‌های نشیمن به سبک معاصر استفاده از فلز فقط در مبلمان و میزهای بزرگ دیده نمیشه، بلکه شما می‌تونید اشکال مختلف این عنصر رو در قاب‌عکس تا سینی، لبه آینه، لامپ و لوستر و مبلمان و میز استفاده کنید. قاب صندلی برنجی براق، گلدون طلایی درخشان یا ساعت فلزی همه گزینه‌هایی هستن که در صورت استفاده اتاق شما رو نمایی معاصر می‌بخشن.

نشیمن معاصر (6)

5. از بافت های متفاوت استفاده بشه

بدون توجه به اینکه چه سبکی برای فضا انتخاب می‌کنید، بافت همیشه در دکوراسیون داخلی خانه نقش داره. حتی سبک‌هایی مثل مینیمال با شعار «کمتر، بیشتر است» بازهم از بافت استفاده می‌کنند. به کارگیری بافت مثل هرچیز دیگه‌ای می‌تونه حداقل و حداکثری داشته باشه. مثلا فلزات براق و پیچیده در کنار چرم‌های نرم و مرمر مات، سه لایه بافت طراحی شده به شما میده. به حس دست‌هاتون و چشم‌هاتون اعتماد کنید.

پذیرایی معاصر (1)

البته بافت فقط به حس لمس محدود نمیشه، شما می‌تونید با نور و رنگ هم بافت ایجاد کنید. بازی با نور و ایجاد محرک‌های بصری نوعی از بافت رو به وجود میاره. شاید حتی استفاده از این روش مقرون به صرفه‌تر هم باشه و تنوع رو بیشتر کنه، چون می‌تونید از نورهایی استفاده کنید که رنگ‌های متغیر دارن و با یک کلید تغییر دکوراسیون بدید!

6. گزینه‌های روشنایی

درست مثل بافت، نور رو هم باید با دیدی جامع و کلی در فضا طراحی کرد، یعنی از سقف تا کف. نورهای سقفی در نشیمن‌های معاصر زیاد به چشم می‌خورن و سهم بیشتری در روشنایی فضا دارن. البته نورهای دیگه‌ای هم مثل نورهای متمرکز معمولا بر روی تابلو، مجسمه و ….، لوسترهای خاص که خودشون به عنوان اثری هنری محسوب میشن یا لامپ‌های قابل تنظیم برای جابه‌جایی نور به محل دلخواه در کنار نورهای سقفی روشنایی مصنوعی فضای نشیمن معاصر رو تامین می‌کنند. حتی در این سبک میشه به راحتی از نورهای LED برای مرزدهی به سقف و تاکید به شکل هندسی و خطوط صاف اون استفاده کرد. چراغ‌های رومیزی و ایستاده هم در نشیمن معاصر تقریبا جزو واجبات محسوب میشه.

پذیرایی معاصر (2)

7. الگوهای هندسی منظم در نشیمن معاصر

بیشترین طرح‌هایی که در سبک معاصر دیده میشه، الگوهاس منظم و هندسی هستن که در فضای نشیمن بیشتر با فرش یا قالیچه، کوسن و تابلوها نمود پیدا می‌کنند.

پذیرایی معاصر (3)

8. طراحی بصورتِ سازه نمایان

از مشخصه‌های اصلی یک فضای معاصر در معرض نمایش بودن عناصر سازه‌ای هست؛ تیر و ستون و … پس می‌تونید به راحتی از این سازه‌ها به عنوان عنصر شاخص استفاده کنید و به جای ناراحتی و پوشوندن اون‌ها به هر شکل کاملا برجسته و آشکارشون کنید.

پذیرایی معاصر (4)

نمونه های نشیمن معاصر

در ادامه برای تفهیم بهتر مطالب گفته شده و شکل‌گیری تصویر درستی از نشمین سبک معاصر نمونه‌های بیشتری رو می‌بینیم تا منبع الهامی باشه و بتونیم در طراحی‌ها و دکوراسیون از اون‌ها استفاده کنیم.

  1. اتاق نشیمنی با شومینه صیقلی و کاناپه‌ای با پایه‌های شیشه‌ای و نمایان که درهای کشویی فضا رو به سمت بیرون باز کرده و اصطلاحا به فضا عمق بخشیده.
    پذیرایی معاصر (5)
  2. تعدد پنجره‌ها حجم عظیمی از نور رو وارد فضا می‌کنه. انتخاب چند مبل و کوسن رنگی در فضایی که رنگ‌های خنثی غالب هستن، نمادی از سبک معاصر به شمار میاد. به پایه‌های مبلمان هم توجه کنید …اتاق نشیمن به سبک معاصر (1)
  3. ترکیب و هم‌نشینی بافت‌های متفاوت در یک فضای سفید با تیرهای نمایان چوبی.
    اتاق نشیمن به سبک معاصر (2)
  4. تاکید به خطوط مستقیم و زوایای قائم و انتخاب رنگ‌های خنثی با دیوار اکسپوز تلویزیون به تعادل رسیده.
    اتاق نشیمن به سبک معاصر (3)
  5. لوستری که علاوه بر روشنایی یک اثر هنری محسوب میشه. ترکیب رنگ‌های استفاده شده از فضا رو ببینید و نقش فلز در مبلمان.
    اتاق نشیمن به سبک معاصر (4)
  6. ترکیب بسیار زیبای چوب، رنگ سفید دیوارها و خاکستری مبلمان باعث گرمی و روشن شدن فضاست. استفاده از چوب در کف، شومینه و مبلمان باعث یکپارچگی بیشتر شده. پایه‌های نمایان مبل در کنار تاکید به خطوط مستقیم همگی به سبک معاصر این اتاق نشیمن اشاره دارن.
    اتاق نشیمن به سبک معاصر (5)
  7. فضایی که با خطوط مستقیم و تعدد خطوط شکل گرفته رو میشه با مبلمانی که طراحی نرم و منحنی داشته باشن و فرشی که نرمیش حتی از عکس هم مشخصه تلطیف میشه.
    اتاق نشیمن به سبک معاصر (6)
  8. نمونه فضایی از ترکیب استثنایی متریال مختلف به طوری که همچنان جذابیت بصری و مسلما راحتی به همراه داره.
    پذیرایی سبک معاصر (1)
  9. سادگی این فضا با حضور کوسن‌های طرح‌دار که الگوهای هندسی دارن و رنگی هستن، آثار هنری مختلف به سبک هنر معاصر از خشکی و جدیت دراومده.پذیرایی سبک معاصر (2)

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments