4.3 0

4 راهکار فوق العاده برای داشتن کابینت ارزان

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  8 مرداد 1402
4 راهکار برای ساخت کابینت ارزان

اگه به دنبال کابینت ارزان هستین، جای درستی اومدین چون اینجا تمام راهکارهای ممکن برای ساخت کابینت ارزان قیمت و صرفه جویی در هزینه‌ها رو بهتون گفتیم. علاوه بر این، خبر خوب اینه که راهکارهای 2 و 4 (در پایین گفتیم چی هستن) رو که اصولی‌ترین روش‌ها برای کابینت ارزان و زیبا هستن رو کابینت سازهای سلام ساختمان براتون انجام میدن.

نظرات مشتریان کابینت
آقای بالین پرست
کاربلد، خلاق و باسرعت بالا
خیلی کار بلد، خلاق، منصف، با سرعت کار بالا و انسان شریف و متعهد
آقای مهدی خدارحمی
بسیار خوش قول
درود به مجموعه بسیار محترم سلام ساختمان. آقای رشید، مردی بسیار خلاق و ایده پرداز و شدیداً خوش قول هستند. درود بر ایشون.
آقای سبحان کریمی افشار
منظم و سروقت
منظم، سروقت به موقع شروع کردن و‌ تحویل دادن. پایان کار همونجوری به سلیقه و طرح مدنظر خودمون بود
آقای محمودی
خلاق و با دقت در تاریخ
بسیار خلاق در ارائه مشاوره و دقت کافی در تاریخ و حتی زمان تحویل کار نهایی. با خیال راحت کار رو به آقای کاشی پزان بسپرید
آقای عظیمی
باحوصله، خوش قول و منصف
با حوصله، خوش قول، منصف، اهمیت به نظافت محیط کار و خوشرو
آقای خسرو حاجی احمدی
بسیار متین و دلسوز
با تشکر از پیگیری های سلام ساختمان، آقای دهقانی از لحاظ اخلاقی بسیار عالی و متین و دلسوز کار هستند و از لحاظ حرفه ای هم در نهایت دقت و وسواس کار می کنند . بنده که از کار و اخلاق ایشان بسیار راضی بودم . خدا خیرشان بدهد.
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

چطور کابینت ارزان داشته باشیم؟

با 4 روش زیر می‌تونین صاحب یک کابینت ارزان بشید. اما توصیه‌ی ما این است که هر یک از این 4 روش رو که انتخاب می‌کنین، در موردشون اطلاعات کسب کنین و آگاهانه انتخاب کنین. در این مطلب ما سعی داریم تمام نکات مربوط به این 4 روش برای خرید کابینت ارزان رو ارائه کنیم:

  1. استفاده از ارزان ترین متریال (و طبیعتاً بی کیفیت ترین متریال): کاهش حدود 20 تا 40% هزینه؛ با افت شدید کیفیت
  2. خرید کابینت پیش ساخته یا کابینت آماده: کاهش 30 تا 50% هزینه‌ی کابینت؛ با افت نسبی کیفیت و محدودیت در طرح و اندازه
  3. خرید کابینت دست دوم: کاهش حدود 50% هزینه؛ همراه با افت کیفیت، کاهش عمر و محدودیت در طرح و اندازه
  4. رعایتِ نکات نابِ صرفه جویی در هزینه ساخت کابینت: کاهش حدود 10 تا 15% هزینه کابینت؛ بدون افت کیفیت و بدون محدودیت در انتخاب طرح و اندازه

کمی جلوتر هر یک از این 4 روش رو بررسی می‌کنیم، اما اول به سوال مهمِ زیر می‌پردازیم:

آیا هر کابینت ارزانی حتما کیفیت پایینی داره؟!

شاید وقتی واژه «ارزان» رو می‌شنویم، ناخودآگاه ذهنمون بره به این سمت که حتما اجناس ارزان، کیفیت بسیار پایینی داره. نمی‌تونیم بگیم این ذهنیت اشتباه است، اما می‌تونیم بگیم که همیشه هم درست نیست. چون بستگی داره که حداکثر بودجه شما چقدره و تا چه حد ارزانیِ کابینت آشپزخانه براتون مهم است. با انتخاب هر یک از 4 راه حل بالا برای خرید کابینت ارزان، میزان کیفیتی که دریافت خواهید کرد، متفاوت است.

معرفی کابینت ساز

بذارین براتون یک مثال بزنیم. فرض کنین شما میخواین برای آشپزخانه خودتون کابینت ام دی اف (MDF) بسازین و میرین از چند جا قیمت میگیرین که با کیفیت یکسان، قیمت برابری رو بهتون ارائه میدن. اما یک نفر دیگه پیدا میشه و با کیفیتی در همین حد و مورد قبول، قیمت پایین تری بهتون ارائه میده. پس یعنی شما با کیفیت برابر، یک محصول با قیمت ارزان تهیه کردین. نباید انتظار داشته باشین که با همون کیفیت مثلا نصف قیمت پیدا کنین، اما میتونین با درصد معقولی کابینت رو ارزان‌تر بخرین. این یک خرید ارزان و به صرفه است.

البته اینجوری هم نیست که همیشه بتونیم اجناس با کیفیت و ارزان رو پیدا کنیم. گاهی به دلیل بی دقتی، اجناس ارزان رو با کیفیت بسیار نازل و پایین میخریم و این اجناس ارزان به دلیل کیفیت پایینشون، واقعا بلای جان ما میشه و پول زیادی رو هدر میدن.

پس حتما توجه کنین که اگه اولویت اول شما قیمت است و مثلا دنبال کابینتی با نصف قیمت هستین (تازه اگه پیدا بشه)، کیفیت و تنوع پایین‌تری دریافت خواهید کرد و این همیشه بد نیست. البته اگه انتظارات واقع بینانه داشته باشیم و در نگهداری کابینت دقت بیشتری به خرج بدیم.

اما کابینت ارزان چه کابینتی است؟!  آیا کابینت دست دوم حتما ارزان است؟! پاسخ ما به این سوال به صورت کاملا قاطعانه، «نه» است! همونطور که در بالا گفتیم، کابینت ارزان دسته‌بندی داره و دارای چند نوعه!

روش 1 ساخت کابینت ارزان: استفاده از ارزان ترین متریال

اولین راه حل برای ساخت ارزان‌ترین کابینت آشپزخانه، استفاده از متریال ارزان است. متریال ارزان رو به 2 روش میتوان پیدا کرد:

  1. استفاده از برندهای درجه 2 و 3 (برخی از کارخانه های داخلی هستن که کیفیت تولیدی آنها پایین‌تر و قیمت متریال اونها هم به نسبت کمتر است، مثلا به جای برند پاکچوب می‌توان از جی 1 استفاده کرد.)
  2. استفاده از جنس‌های ضعیف‌تر (مثلا به جای ام دی اف از نئوپان روکش لترون یا نئوپان روکش ملامینه استفاده کرد.)
نظرات مشتریان کابینت
خانم صدیقه اسد
با حوصله و دقیق بودند
اقای رشید همدانی بسیار مجری باحوصله ای بودند و بادقت و با روی خوش به نظرات ما توجه داشتند. قیمتی که به من گفتند از تمام افرادی که پرسیدم منصفانه تر بود. کارشون هم خیلی تمیز و بادقت هست. زمانبندی هم که اول مار گفتند دقیقا طبق همون کار رو انجام دادن. امیدوارم هر جا هستند سلامت و خدا به کسب و کارشون برکت بده.
آقای ایمان خاکسار
از همکاری با ایشان راضی ام
بسیار راضی و خوشحالم از همکاری با جناب حیدری.کاملا منصفانه قیمت دادند، بسیار خوش قول بودند و کار رو کاملا دقیق اجرا کردند، از سلام ساختمان هم برای معرفی چنین انسان های متخصص و متعهدی ممنونم
آقای نیما قاضی
از کار ایشان لذت بردم.
ما واقعا از کار با ایشون لذت بردیم. در همه مراحل خیلی مسلط و همراه بودن. نتیجه کار هم خوب بود. در مورد قیمت هم من یکی دوبار سعی کردم از بازار قیمت بگیرم باز قیمت ایشون بهتر بود.
آقای الله پناه
کابینت ها به موقع تحویل داده شد
سلام کار آقای بهزاد ابوفاضلی بسیار عالی بود وکابینت ها به موقع تحویل داد واز نظر قیمتی مناسب بود
آقای بهادری
مودب و خلاق بودند.
سلام هم مودب بود و هم خیلی خلاق بود که دو تا طرح متناسب با نیاز ما هم اضافه اجرا کرد، و چقدر قیمت مناسبی حساب کرد نسبت به بقیه ی همکارهاش، در کل عالی بود کاملا راضی ام
آقای احمد شیراوند
قیمت و کیفیت کارشان خوب بود
در مجموع از کار ایشان راضی هستم. انسان محترم ، با اخلاق و خوش قولی بودند. قیمت و کیفیت کارشون هم خوب بود. آرزوی سلامتی و موفیقت دادم هم برای آقای فرجی و هم شما .
تا کنون بیش از 4000 نفر پروژه خود را در «سلام ساختمان» اجرا کرده اند.

همون طور که گفتیم، میتونیم برای آشپزخانه خودمون کابینت‌هایی بسازیم که با متریال درجه 1 نیست، ولی کیفیت معمولی داشته و در مقابل، هزینه کمتری بابت ساختش پرداخت میکنیم.

نکته مهم: پیشنهاد ما اینه که به هیچ عنوان از لترون استفاده نکنین. چون ضعیف‌ترین روکش در مقابل رطوبت است و به هیچ عنوان برای کابینت آشپزخانه مناسب نیست. اما استفاده از نئوپان روکش ملامینه در برخی شرایط (مثلا برای یونیت کابینت‌های دیواری) توصیه میشه (در ادامه مطلب، قسمت “روش چهارم برای ساخت کابینت ارزان” کامل توضیح دادیم).

علاوه بر تحقیق در مورد قیمت کابینت‌ها و انتخاب بهترین متریال، شما باید یک کابینت ساز پیدا کنین تا کابینت ارزان مورد نظرتون رو براتون بسازه. ما در سلام ساختمان تعدادی از بهترین کابینت‌سازها رو در بسیاری از شهرهای ایران دور هم جمع کردیم و میتونیم کابینت ساز منصف رو در شهر خودتون بهتون معرفی کنیم.

روش 2 ساخت کابینت ارزان: خرید کابینت پیش ساخته یا کابینت آماده

کابینت‌های پیش ساخته از قبل مونتاژ میشن و بصورت تکمیل شده و نهایی به محل نصب منتقل شده و فقط باکس کابینت در محل به سادگی و با سرعت بسیار بالا نصب میشه. اما برای فضاهای خاص مناسب نیستن. چون اندازه و طرح شون ثابت هست. این کابینت ها میتونن پیش ساخته ولی نو باشن. هم میتونن دست دوم هم باشن که اصطلاحاً به اون ها کابینت استوک هم گفته میشه.

کابینت آماده یگ گزینه مناسب برای داشتن کابینت ارزان قیمت

پس کابینت های آماده نصب ارزان، کابینت هایی هستن که از قبل ساخته شدن. شما نیاز ندارین که برای ساخت این کابینت برین پیش نجار تا یه کابینت رو از اول مخصوص شما بسازه. این کابینت‌ها از قبل ساخته شده‌اند. این کابینت‌ها طرح خاصی ندارند و معمولاً با 2 نوع متراژ ثابت (3 متر کابینت زمینی و 3 متر کابینت دیواری – یا – 5 متر کابینت زمینی و 5 متر کابینت دیواری) فروخته میشن.

یک نوع کابینت آماده نصب دیگه هم هست که در ایران کمتر دیدیم، و در خارج از ایران بهشون میگن RTA. بسیار شبیه کابینت‌های پیش ساخته هستن، با این تفاوت که قطعات مختلف کابینت از هم جدا شده و بصورت بسته های مسطح حمل میشن و در نهایت در محل نصب، مونتاژ میشن. پس این کابینت‌ها به صورت قطعه قطعه بوده و تمامی اجزای اون آماده ست. این قطعات توسط خود شما به هم متصل میشه و تشکیل یک کابینت کامل میده. بسیاری از شرکت‌های بزرگ مثل ایکیا (Ikea) این نوع کابینت‌ها رو تولید میکنن. اما همونطور که گفتیم، در ایران ما این کابینت‌ها رو کمتر دیدیم و شاید خیلی از ماها اصلا ندیده باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کابینت پیش ساخته و بررسی قیمتها، مقاله کابینت آماده رو مطالعه کنین.

روش 3 خرید کابینت ارزان: خرید کابینت دست دوم (استوک)

همین اول بگم که استفاده از کلمه استوک به جای کابینت دست دوم، یک اشتباه رایج است. چون کلمه انگلیسی stock cabinet معادلِ کابینت‌های پیش ساخته است و در حقیقت به کابینت آماده، کابینت استوک هم گفته میشه. ممکنه تعجب کرده باشین چون توی ایران معمولاً به کابینت‌های دست دوم میگن استوک که این یک غلطِ رایج هست. اما در اینجا ما هم به ناچار، به کابینت دست دوم میگم کابینت استوک یا کابینت استاک.

کابینت ارزان دست دوم با رنگ سفید

کابینت استوک یا همان کابینت دست دوم، کابینت‌هایی آماده هستن که از قبل و برای خانه‌ای ساخته شده و حالا از جای خود کنده شده و فروخته میشن. برای افرادی که نیاز به کابینت‌های ارزان قیمت و به صرفه دارن، میتونه انتخاب مناسبی باشه. این کابینت‌ها میتونه با متریال‌های مختلف باشه. مثلا میتونین کابینت ممبران هم به عنوان کابینت استوک خریداری کنین.

تعیین قیمت این کابینت‌ها معمولاً توافقیه و فرمول خیلی خاصی نداره. فقط باید حواستون به قیمت کابینت باشه و با یک تفاوت قیمت معقول و منطقی، کابینت‌های استوک رو خریداری کنین.

روش 4 ساخت کابینت ارزان: رعایت نکات ناب صرفه‌جویی در هزینه کابینت

درسته که این روش نسبت به 3 روش قبلی، کمتر هزینه‌های کابینت رو کاهش میده، اما کمترین محدودیت رو در تنوع طرح، ابعاد و کیفیت داره. در ادامه براتون کامل توضیح میدیم که چطور میتونین در هزینه‌ی ساخت کابینت صرفه جویی کنین…

بطور کلی دو موضوع وجود داره که کاملاً به انتخاب شماست و می‌تونه باعث کاهش هزینه‌های کابینت بشه:

  1. طرح
  2. متریال

اول اینکه با انتخاب طرح های ساده و کابینت مدرن میتونین به طرز محسوسی هزینه‌ها رو کاهش بدین. علاوه بر طرح، با انتخاب درست متریال هم میتونین در کنار حفظ کیفیت در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کنین. چجوری؟ با استفاده از روش‌های زیر:

  • انتخاب بهینه در جنس کابینت: جنس (متریال) کابینت رو با توجه به بودجه تون انتخاب کنین. لازم نیست حتما کابینت از متریال گران قیمتی مثل چوب یا پولیشی ساخته شده باشه. کابینت ام دی اف و هایگلاس هم زیباست و میتونه نیازهای شما رو پاسخ بده.
  • انتخاب صفحه کابینت ارزان قیمت: سنگ طبیعی یا کورین زیبا هستند، اما خب خیلی گرون هم هستن. می‌تونین صفحات با جنس ام دی اف (اصطلاحا صفحات 3 سانت یا 5 سانت) رو استفاده کنین.
  • انتخاب هوشمندانه‌ی دستگیره کابینت + نکته‌ی مخفی: دستگیره‌ها خیلی متنوع هستن و قیمتشون هم تنوع زیادی داره. نوع ارزان‌ِ دستگیره رو انتخاب کنین و یا از «نکته‌ی مخفی» که در ادامه میگیم کمک بگیرین.
  • یراق آلات: برای یراق آلات هم می تونین از جنس‌های معمولی و ارزان‌تر استفاده کنید. البته در این مورد رعایت حداقل کیفیت لازمه. اگر رعایت نکنین، میتونه هزینه هاتون عملاً زیاد بشه!
  • روش ویژه: یک فنِ ویژه هم برای کاهش هزینه‌ها با استفاده از متریال ارزان‌تر وجود داره که در ادامه میگیم.

تضمین قیمت سلام ساختمان

نکته مخفیِ دستگیره‌ها برای صرفه جویی در هزینه‌ها چیه؟

منظورمون از نکته‌ی مخفی، استفاده از دستگیره‌های مخفی در کابینت هست.

دستگیره مخفی برای داشتن کابینت ارزان

معمولاً استفاده از دستگیره مخفی کابینت هزینه‌ها رو بین چند صدهزار تومن و حتی تا یک میلیون تومان و گاهی بیشتر کاهش میده. درسته که خود اجرای دستگیره‌ی مخفی هزینه‌ها رو کمی بیشتر می‌کنه، اما در مقایسه با قیمت چند میلیونی دستگیره‌های لوکس، در نهایت به صرفه تره.

روش ویژه برای صرفه جویی در قیمت ارزان کابینت، چیست؟

یک تکنیک ویژه برای صرفه جویی در هزینه ها، استفاده از نئوپان است. اما کجا و چطور؟

اول بگیم که این تکنیک روش خوبیه، اما ازش انتظار معجره نداشته باشین! یعنی قرار نیست هزینه‌هاتون رو نصف کنه اما باعث کاهش هزینه‌ها به مقدار قابل قبولی میشه. دوم هم اینکه اگر مسئله اقتصادی براتون خیلی خیلی مهم نیست، پیشنهاد می‌کنیم این روش رو انتخاب نکنین و حالت معمول رو سفارش بدید. در اینجا منظورمون از نئوپان، نئوپانِ روکش ملامینه است که در برخی مناطق کشور بهش ملامینه هم گفته میشه. ملامینه، روکش بوده و متریال ضد آبی است که باعث میشه نئوپان به راحتی رطوبت زده نشه.

نئوپان معمولاً برای کمدها استفاده میشه و سبک‌تر از ام دی اف است، اما نسبت به رطوبت کمی از ام دی اف ضعیف تر است، به همین دلیل برای کابینت‌ها کمتر بکار میره.

اما پیشنهاد ما برای صرفه جویی در هزینه‌ها اینه که از نئوپان برای کابینت‌ها دیواری (به غیر از بخش زیر سینک و قسمت آبچکان ظرفها و یا کلاً هر جایی که اثری از رطوبت باشه) استفاده کنین. این کار هم از لحاظ فنی قابل قبوله (چون احتمال سرایت رطوبت به کابینت‌های دیواری خیلی کمه) و هم باعث کم شدن هزینه‌ها میشه.

 نکته‌ی دیگه‌ای برای صرفه‌جویی در هزینه‌های کابینت وجود داره؟

بله. یکی از مهمترین نکته‌هایی که مانع از هزینه‌های اضافه، دوباره‌کاری، دلخوری و درگیری‌های جانبی میشه، عقد قرارداد درست حسابی با کابینت ساز است. قراردادی که در اون تمامی توافق‌ها، ضمانت‌های اجرایی (در صورت وجود) و بطور کلی خواسته شما از کابینت‌ساز، بصورت کاملاً شفاف در اون قید شده باشه. به عنوان نمونه میتونین از قراردادهایی که در لینک زیر هست و توسط کارشناسان فنی و حقوقیِ سلام ساختمان تنظیم شده، استفاده کنین:

قراردادهای کابینت و کمد

نبایدهای صرفه‌جویی؛ در چه مواردی نباید صرفه جویی کنیم؟

با وجود موضوعاتی که در بالا گفتیم، دقت کنین که در موارد زیر وسواس به خرج بدین و صرفه جویی نکنین:

  • لولاهای آرام بند: درسته که این لولاها گرون‌تر هستن، اما بهتره از این نوع استفاده کنین. چون اینجوری خود کابینت آسیب کمتری میبینه.
  • کابینت زیر سینک: کابینت زیر سینک همیشه در معرض رطوبت است، ام دی اف هم که در مقابل رطوبت ضعف داره، بنابراین بعید نیست که با گذشت زمان این قسمت دچار آسیب بشه و خرج اضافی براتون ایجاد کنه. پس پیشنهاد ویژه داریم که کابینت زیر سینک رو از جنس PVC بسازید.
  • چسب مصرفی در کابینت: از چسب با کیفیت استفاده کنین. این موضوع هزینه‌های نگهداری در طول عمر کابینت رو کمتر میکنه و طبیعتاً به صرفه تر است.
  • متریالی با حداقل استانداردها: از متریالی استفاده کنین که حداقل استانداردها رو داشته باشه. مثلاً ورق‌‌های ام دی اف ساخته شده از نیشکر با اینکه ارزون‌تر هستن اما اصلا گزینه مناسبی نیستن.
  • انتخاب کابینت ساز: کابینت ساز می‌تونه مهمترین اثر رو روی قیمت‌ نهایی کابینت شما و هزینه‌های بعدی داشته باشه. هیچوقت و هرگز با کابینت ساز غیر حرفه‌ای که سابقه خوبی نداره قرار نبندین، حتی اگه خیلی ارزون باشه!!

چند سؤال و جواب درباره ساخت کابینت ارزان…

می‌خوام برای صرفه جویی در هزینه‌ها، ارزان‌ترین کابینت ساز رو انتخاب کنم!

نهههه! کمی صبر کن رفیق! بذار برات یه چیزایی رو توضیح بدیم شاید نظرت عوض شد.

اگر تنها معیارت برای انتخاب کابینت ساز قیمت باشه، به احتمال نزدیک به 100 درصد در انتهای کار پشیمون میشی.

شاید بهتره یک خاطره برات تعریف کنیم. آقای روحانی دو سال پیش که هنوز با سلام ساختمان آشنا نشده بود، بعد از قیمت‌گیری از چند نفر، با کابینت سازی که فقط بر اساس قیمت انتخابش کرده بود، قرارداد بست. قراردادی که ضمانت‌های اجرایی خوبی نداشت! کابینت ساز هم کار رو اجرا کرد و رفت سراغ زندگیش. اما بعد از مدتی آقای روحانی متوجه شد بعضی قسمت‌های کابینت زیر سینک باد کرده! لولاهای درب کابینت‌ها شروع به قژقژ کردن و بعضی درها خودشون رو ول کردن…. خلاصه این آقای روحانیِ ما بعد از انجام تعمیرات و اصلاح کردن مشکلاتی که تنها بعد از چند ماه برای کابینت آشپزخونه شون پیش اومده بود؛ متوجه شد هزینه تمام شده‌ی کابینت 13% بیشتر از قیمتی که گرون‌ترین کابینت‌ساز بهش پیشنهاد کرده بود، آب خورده!

آقای روحانی برای منزل جدیدش، از سلام ساختمان کمک گرفت تا کابینت ساز حرفه ای و کاربلد شهرشون رو بهشون معرفی کنه.

توضیح: آقای روحانی یک اسم نمادین از کاربران« سلام ساختمان» بود که برای معرفی رایگانِ کابینت ساز ثبت درخواست کردند. ماهانه هزاران نفر مثل آقای روحانی از سلام ساختمان درخواست مشاوره و معرفی کابینت ساز دارند؛ اون هم به صورت رایگان.

برای اینکه انتخابی داشته باشین که پشیمونی به همراه نداشته باشه؛ علاوه بر قیمت، کیفیت کار کابینت ساز رو هم کنترل کنید. پس معیارهای انتخاب کابینت ساز میشه: کیفیت + قیمت

کیفیت کار کابینت ساز رو چطور بررسی کنیم؟

این کار کمی سخته. اما از کابینت ساز بخواین که تجربه‌های قبلی و نمونه کارهاش رو ارائه بده. اگر بتونین با افراد یا مجموعه‌هایی که تجربه‌ی همکاری با کابینت ساز مورد نظرتون رو دارن صحبت کنین که عالی میشه. سلام ساختمان بزرگترین مجموعه آنلاین کشور است که سوابق کاری صدها کابینت ساز و نجار رو رصد می‌کنه.

قیمتی که کابینت ساز ارائه میده رو چطور بررسی کنیم؟

برای اینکه بتونین بفهمین قیمتی که کابینت ساز میده منصفانه است یا خیر، باید از حداقل 2 الی 3 کابینت ساز قیمت بگیرید. اما در قیمت‌گیری از کابینت سازها حتماً دقت کنین که قیمت تمام شده‌ی کار رو بهتون اعلام کنن نه قیمت متری! قیمت نهایی باید شامل موارد زیر باشه:

  • هزینه ورق مصرفی کابینت،
  • هزینه یراق آلات،
  • هزینه‌های برشکاری و نصب،
  • هزینه‌های حمل و نقل،
  • دستمزد و …

خلاصه، قیمت نهایی و تمام شده‌ی کار رو بگیرین.

نکته 1: سعی کنین قیمتی که از کابینت‌سازهای مختلف می‌گیرید، شرایط یکسان داشته باشه. یعنی طراحی، جنس کابینت، جنس یراق آلات و … در همگی یکسان باشه.

نکته 2: دقت کنین که برای ارائه‌ی قیمت تمام شده نیاز به بازدید از محل و بررسی طرح مورد نیاز مشتری است، پس در این زمینه با کابینت‌سازهای مورد نظرتون همکاری کنین. پیشنهاد می‌کنیم به کابینت سازی که پای تلفن قیمت نهایی رو بهتون میگه، چندان اعتماد نکنین!

اگرعلاقمند به مقایسه گران ترین و ارزان ترین کابینت ها هستید می توانید با خواندن مقاله “قیمت ارزانترین و گرانترین کابینت آشپزخانه که باور نمی کنید!” تصمیم مناسبی را بگیرید.

زمان در کاهش هزینه‌های ساخت کابینت اثر داره؟

بعضی ماه‌های سال، پیک کاریِ کابینت‌سازها است. مثلاً در بهمن و اسفند مقدار کار خیلی زیاده و شما به سختی می‌تونین از کابینت ساز تخفیف بگیرین. اما بعد از ورود به سال جدید و در اردیبهشت معمولاً کارها سبک‌تر شده و شاید بتونین با قیمت مناسبت‌تری با کابینت سازها به توافق برسین؛ البته به شرطی که شرایط قیمت ارز و دستمزد، صعودی نبوده باشه.

نمی‌خوام صفر و صدی تصمیم بگیرم! میشه هم صرفه جویی کرد، هم کابینت زیبا و با کیفیتی داشت؟

بله که میشه! شما اولویت‌ها تون رو مشخص کنین تا ما بهتون بگیم از چه کابینتی استفاده کنین. اگه میپرسین چطور؟ به سوال و جواب‌های زیر توجه کنین:

  1. آیا قیمت و کیفیت به یک اندازه براتون مهمه؟

در این شرایط پیشنهاد ما استفاده از کابینت ام دی اف است. برای آشنایی با قیمت به روز انواع کابینت روی لینک زیر کلیک کنید:

قیمت کابینت آشپزخانه

  1. آیا قیمت و زیبایی به یک اندازه براتون مهمه؟

اگر اولویت شما قیمت و زیبایی بطور همزمان است، کابینت هایگلاس یا ترکیب هایگلاس و ام دی اف انتخاب خوبی است.

کابینت ارزان قیمت؛ کابینت هایگلاس با ترکیب هایگلاس و ام دی اف به رنگ سفید-قهوه ای

  1. آیا قیمت براتون مهمه اما دنبال کابینت لاکچری هستین؟

اگر دوست دارین کابینت لوکس و لاکچری داشته باشین، اما قیمت کابینت سرسام آور نباشه، بهتره از کابینت ممبران استفاده کنین.

  1. آیا بودجه تون خیلی محدوده و تنها قیمت براتون اولویت داره؟

بطور کلی به صرفه‌ترین کابینت که زیبایی نسبی هم داشته باشه، کابینت فلزی با درب ام دی اف است. تقریباً در اکثر مواقع اختلاف قیمت کابینت فلزی با درب MDF نسبت به کابینت تمام ام دی اف حدود 20% است.

  1. آیا کلاً پول ندارین اما دلتون می‌خواد در کابینت آشپزخونه تنوع ایجاد کنین؟

در این شرایط بهتره از برچسب کابینت استفاده کنین.

  1. آیا هیچ پولی نمیخواین، خرج کنین برای کابینت و دکوراسیون داخلی‌تون؟

باز هم اشکال نداره. برین و عضو اینستاگرام سلام ساختمان بشین و از پستهای قشنگ و کاربردی‌ای که اونجا هست، لذت ببرین.

جمع‌بندی نکات مربوط به کابینت ارزان

در آخر مهمترین نکته برای داشتن یک کابینت ارزان، انتخاب صحیحِ کابینت ساز هست. اگر کابینت ساز مناسبی پیدا کنین، علاوه بر اینکه بهتون مشاوره‌های خوبی میده، باعث میشه در طی دوره‌ی بهره‌برداری از کابینت، کمترین نیاز رو  به هزینه‌های نگهداری و تعمیرات داشته باشین. یعنی کیفیت کار خود به خود رعایت میشه و هزینه‌های جانبی هم کاهش پیدا می‌کنه. پس در پیدا کردن کابینت ساز متعهد و حرفه‌ای حسابی دقت کنید!

ممنونیم که به این مطلبمون توجه کردین. میتونین نظرات و سؤالات خودتون رو با ما به اشتراک بذارین. همکاران ما پاسخگوی شما هستن.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments