3.9 5

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403

  25 اسفند 1402     -      تاریخ انتشار:  25 اسفند 1402
کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن جدید

کابینت سبک مدرن(Modern Cabinet) ، نوعی کابینت آشپزخانه ساده، جادار و البته مقرون به صرفه است که چشم‌های شما را به سمت دنیای پر رمز و راز طراحی‌های خلاقانه و شیک امروزی باز می‌کند. کابینت مدرن جدید برای افرادی که از شلوغی طرح‌های کلاسیک بیزار هستند، گزینه کاملا مناسبی به حساب می‌آید. اما کابینت مدرن چند نقطه ضعف اساسی هم دارد که یکی از آن‌ها، ظاهر ساده و دارای حداقل تزئینات آن است. برخی از جدیدترین انواع کابینت‌های مدرن عبارت‌اند از کابینت پله‌ای، کابینت گوشه و … که آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم. همچنین نگاهی هم به جدول قیمت فعلی و برآورد قیمت بهار 1403 پرکاربردترین متریال‌های ساخت و طراحی کابینت مدرن می‌اندازیم. بنابراین همراه ما باشید تا به سوالات شما درباره این کابینت‌های ساده و جذاب پاسخ بدهیم.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

با 10 ویژگی کلیدی کابینت‌های مدرن آشنا شوید!

ابتدا ویدیوی مهم زیر را در مورد ویژگی‌های کابینت مدرن ببینید و بعد به بررسی هر ویژگی به طور مجزا می‌پردازیم.

به طرح‌هایی از انواع سبک کابینت آشپزخانه، «طرح مدرن» گفته می‌شود که سادگی در اجزای آن‌ها موج می‌زند. این سبک کابینت، شامل ده ویژگی اصلی و مهم است که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم:

  • دارای سطح صاف و ساده: کابینت‌های مدرن معمولاً سطحی مسطح و بدون کنده‌کاری یا منبت‌کاری دارند و لبه‌های اجزای مختلف آن‌ها‌، به نرمی و بدون قاب یا اجزای اضافی کنار هم قرار گرفته است.
  • عدم وجود اشکال هندسی پیچیده: در ساخت کابینت مدرن، از خطوط روان و ساده استفاده می‌شود و خبری از طراحی‌های چندضلعی‌های خاص و پیچیده نیست.
  • تزئینات در حداقل حد ممکن و به شکل مدرن: سومین ویژگی کابینت سبک مدرن، به کارگیری حداقل تزئینات در طراحی و ساخت است. لازم به ذکر است که همین تزئینات کم هم، به شکل مدرن و در نهایت سادگی، استفاده می‌شوند.

معرفی کابینت ساز

  • سادگی در طرح درب‌های کابینت مدرن: درب کابینت، بخشی تعیین کننده در ظاهر کابینت است. پس اینکه در طراحی کابینت‌های مدرن، با درب‌هایی ساده و فاقد طرح‌های پرکار روبرو هستیم، چندان دور از ذهن نیست.
  • نداشتن تاج‌ها و ستون‌های منبت کاری شده: یکی از ویژگی‌های مهم کابینت مدرن و در واقع تفاوت اصلی آن با کابینت کلاسیک، نداشتن اِلِمان‌های اضافی مانند تاج‌ها و ستون‌های پرکار است. نبود چنین قسمت‌هایی عاملی مهم در راستای سادگی و خلوت بودن طراحی‌ کابینت مدرن به شمار می‌رود.
  • طراحی مطابق با مد روز: در ساخت کابینت مدرن، برخلاف سبک کلاسیک که منطبق بر طراحی‌های گذشته است، نگاه طراح به مدل‌های مد روز و تغییرات آن است. به این معنا که کابینت سبک مدرن، به کلی مطابق با رنگ‌ها و طرح‌های مد روز طراحی و عرضه می‌گردد.
  • طراحی رایج کابینت تا سقف: ارتفاع کابینت‌های دیواری مدرن معمولاً تا سقف ادامه پیدا می‌کند، در نتیجه ابعاد بزرگ‌تری دارند و حالتی یکپارچه به آشپزخانه می‌دهند. به طور کلی می‌توان گفت اغلب کابینت‌های مدرن به شکل یکپارچه طراحی می‌شوند و معمولا یکسره تا سقف امتداد دارند.
حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان
  • کابینت‌هایی با دستگیره‌های ساده یا فاقد دستگیره: در کابینت مدرن، خبری از دستگیره‌های بزرگ و طرح‌دار نیست. در این کابینت‌ها اغلب از دستگیره‌های فلزی ساده و کشیده و یا دستگیره‌های مخفی استفاده می‌کنند. در مواردی هم از درب‌های مگنتی که بدون دستگیره هستند، برای این کابینت‌ها استفاده می‌شود.
  • امکان نصب راحت کابینت سوپری: کابینت سوپری، بخشی پرکاربرد در آشپزخانه است که عمدتاً در کابینت‌های سبک مدرن، با راحتی و خلاقیت خیلی بیشتری قابل اجرا است. کابینت سوپری مدرن با طراحی ساده‌ای که دارد، امکان استفاده بهینه از فضاهای خالی آشپزخانه را برای شما فراهم می‌کند.
  • استفاده از رنگ سفید، رنگ‌های خنثی و رنگ‌های براق و نیمه براق: کابینت‌های مدرن را اغلب با رنگ‌های خنثی و روشن می‌شناسیم و به ویژه رنگ سفید، به نوعی امضای این کابینت به شمار می‌رود! رنگ‌های براق و نیمه‌براق نیز طرفداران ویژه‌ای در کابینت‌های مدرن دارند. (در طول مطلب با انواع رنگ‌های متنوع کابینت مدرن بیشتر آشنا می‌شوید.)
کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

کابینت مدرن سفید براق با دیوار مشکی

کابینت‌های مدرن با طراحی نوآورانه، کاربردی، ساده و شیکی که دارند، گزینه کاملاً مناسبی برای آشپزخانه‌های امروزی به حساب می‌آیند. در ادامه نکات بیشتری را در مورد کابینت‌های مدرن با هم بررسی می‌کنیم تا با آگاهی کامل‌تری به سراغ انتخاب این کابینت‌ها بروید. همراه ما باشید.

کابینت مدرن برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

کابینت مدرن را می‌توانید در هر نوع آشپزخانه‌ای و به ویژه آشپزخانه‌هایی که سایر اجزای دکوراسیون آن‌ها مدرن است، اجرا کنید. این کابینت‌ها با طراحی شیک و ساده‌ای که دارند، در کنار توجه به جزئیات کوچک در طراحی، به هر نوع فضایی زیبایی و جذابیت زیادی می‌بخشند. امّا به طور ویژه، کابینت‌های مدرن برای آشپزخانه‌های کوچک، خیلی بیشتر مناسب هستند. زیرا طراحی ساده و کاربردی آن‌ها، فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر می‌کند و فضای بیشتری را برای چیدمان وسایل و استفاده شما فراهم می‌کند. به همین دلیل کابینت‌های مدرن، یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک و خانه‌های آپارتمانی به حساب می‌آیند.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

کابینت مدرن سفید براق با طرح ساده فاقد دستگیره

در کل کابینت‌های مدرن، برای افرادی که به دنبال آشپزخانه‌ای با دکوراسیون شیک، ساده و کاربردی هستند، مناسب است. به عنوان نمونه، تصویر زیر یک کابینت سبک مدرن با متریال هایگلاس است که توسط یکی از کابینت سازهای سلام ساختمان در تهران اجرا شده است:

کابینت مدرن سرمه‌ای و سفید و طلایی براق

همچنین استفاده از کابینت‌های مدرن در آشپزخانه‌های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک هم غیر ممکن نیست. اگرچه این موضوع ممکن است در ابتدا غیر عادی به نظر برسد، اما با توجه به طراحی ساده کابینت‌های مدرن، می‌توانید این سبک را به راحتی با سایر سبک‌های دکوراسیونی ترکیب کنید و آشپزخانه‌ای بسیار جذاب خلق کنید که با سبک دلخواه شما تعامل داشته باشد. بنابراین به کمک رنگ‌ها و متریال‌های مختلف کابینت مدرن، می‌توانید آشپزخانه‌ای زیبا و کاربردی در هر سبکی داشته باشید.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

چه متریال‌هایی در ساخت کابینت مدرن استفاده می‌شوند؟

کابینت‌های مدرن به دلیل استفاده از متریال‌های متنوع و پیشرفته، کابینت‌هایی محبوب برای آشپزخانه‌های امروزی محسوب می‌شوند. پس در انتخاب متریال کابینت مدرن، گزینه‌های متعددی دارید. برخی از رایج‌ترین متریال‌هایی که در ساخت کابینت مدرن به کار می‌روند، عبارت‌اند از:

  1. ام دی اف (MDF)
  2. هایگلاس
  3. نئوپان

بد نیست درباره هر متریال، توضیحی کوتاهی را که در ادامه آورده‌ایم را مطالعه کنید.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

1.   کابینت مدرن ام دی اف (MDF)

کابینت مدرن ام دی اف بژ با صفحه کابینت سفید

کابینت مدرن ام دی اف، از تخته چوب‌های ام دی اف با روکش ملامینه ساخته می‌شود و مقاومت و استحکام مناسبی دارد. این کابینت تنوع رنگی بالایی دارد و بخاطر مقرون به صرفه بودن، کابینتی بسیار رایج و پرطرفدار است. کابینت ام دی اف، معمولا قیمتی مابین قیمت کابینت نئوپان و هایگلاس دارد. کابینت ام دی اف مدرن سطح صاف و یکنواختی دارد و اغلب به صورت ساده طراحی می‌شود.

2.   کابینت مدرن هایگلاس

کابینت هایگلاس براق با طرح و رنگ چوب

کابینت هایگلاس یکی از زیباترین و براق‌ترین کابینت‌های مدرن است. انواع کابینت هایگلاس را از تخته ام دی اف با روکش‌های پلاسیتکی مخصوصی مانند پلی گلاس و لمی گلاس می‌سازند. کابینت‌های هایگلاس معمولا دارای ظاهری ساده و جذاب هستند و صاف و درخشنده بودن سطح، مهم‌ترین ویژگی اغلب آن‌ها به شمار می‌آید. اصلی‌ترین ایرادات کابینت های گلاس، لکه پذیری سریع و حساسیت بالای این کابینت نسبت به خراشیده شدن هستند. قیمت کابینت هایگلاس مدرن، معمولا بالاتر از قیمت کابینت ام دی اف و نئوپان است.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

3.   کابینت مدرن نئوپان

کابینت نئوپان یکی از ارزان‌ترین کابینت‌های مدرن است. این کابینت را از ورق نئوپان با روکش ملامینه می‌سازند. سطح کابینت نئوپان ملامینه معمولا صاف و یکنواخت است، به همین دلیل گزینه مناسبی برای ساخت کابینت‌های مدرن به شمار می‌رود. تنوع رنگ کابینت نئوپان بالا است، اما براقیت کابینت هایگلاس را ندارد. در صورتی که روکش کابینت نئوپان آسیب ببیند، نسبت به کابینت هایگلاس و ام دی اف، مقاومت کمتری در برابر رطوبت از خودش نشان می‌دهد. کابینت‌های مدرن نئوپان و MDF، روکش و ظاهر یکسانی دارند، اما در ساختار با هم متفاوت هستند.

کابینت مدرن پلکانی سفید و خاکستری

درنهایت انتخاب بهترین متریال مناسب برای ساخت کابینت مدرن، به سلیقه، نیاز و بودجه شما بستگی دارد. در کل کابینت‌های مدرن به دلیل طراحی ساده‌ای که دارند، با هر نوع متریالی به راحتی قابل اجرا هستند. بنابراین بهتر است در ادامه با مزایا و معایب کابینت‌های مدرن هم آشنا شوید تا بتوانید تصمیم بهتری برای انتخاب آن بگیرید.

مزایای کابینت مدرن در آشپزخانه چیست؟

کابینت‌های مدرن آشپرخانه، مزیت‌های منحصربه فرد بی شماری دارند که در این بخش، به پنج مورد از برجسته‌ترین مزایای این کابینت‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. دلباز، بزرگ و منظم جلوه دادن آشپزخانه
  2. تمیزکاری آسان
  3. قیمت مناسب
  4. تازگی همیشگی و سازگاری با اغلب سلیقه‌ها
  5. کاربری هوشمندانه و طراحی انعطاف پذیر
کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

1.   دلباز، بزرگ و منظم جلوه دادن آشپزخانه

کابینت مدرن به علت طراحی سادگی و یکپارچه‌ای که دارد، موجب دلباز شدن نمای آشپزخانه و بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود. خصوصاً در صورتی که از کابینت مدرن سفید و براق استفاده کنید، این ویژگی چندین برابر هم می‌شود.

کابینت مدرن پلکانی بدون دستگیره سفید و مشکی

پس کابینت مدرن، برای آشپزخانه‌های کوچک یا فاقد پنجره، موهبتی بزرگ به شمار می‌رود! همچنین طبیعتاً با جادار بودن یک کابینت، ساماندهی وسایل هم راحت‌تر می‌شود و می‌توانید آشپزخانه منظم‌تری داشته باشید.

2.   تمیزکاری آسان

کابینت مدرن معمولا دارای سطح صاف و یکدستی است و فراز و نشیب و سایر جزئیات کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک را ندارد. پس گرد و خاک کمتری هم در گوشه‌های آن می‌نشیند و تمیز کردن راحت‌تری دارد. همچنین اغلب کابینت‌های مدرن دستگیره ندارند و این موضوع هم تمیزکاری این کابینت‌ها را راحت تر می‌کند.

3.   قیمت مناسب

با وجود اینکه نمی‌توان درباره قیمت کابینت تنها بر اساس سبک آن نظر دقیقی ارائه داد، امّا به طور کلی کابینت‌های مدرن به علت طراحی‌های ساده‌تری که دارند، قیمت کمتری (چه در بحث طراحی و چه در بحث مواد اوّلیه) نسبت به کابینت‌های کلاسیک با طرح‌های پرکار و پیچیده دارند. البته برای مقایسه دقیق‌تر قیمت کابینت‌ها در سبک‌های مختلف، لازم است نوع متریال و تجهیزات به کار رفته هم مشخص شوند.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

4.   تازگی همیشگی و سازگاری با اغلب سلیقه‌ها

کابینت براق هایگلاس سفید در ترکیب با متریال طرح چوب

استفاده از طرح‌های پرکار در کابینت‌ها، با گذر زمان خسته کننده می‌شوند. امّا در صورتی که از متریالی با دوام بالا برای ساخت کابینت مدرن استفاده کنید، کابینت شما به علت داشتن طرح‌های ساده و یکپارچه، جذابیت خود را برای مدت بیشتری حفظ می‌کند. همچنین کابینت‌های مدرن جدید، تنوع جنس و رنگ بالایی دارند که این موضوعات در کنار طراحی ساده آن‌ها، باعث می‌شود که با اغلب سلیقه‌ها سازگاری پیدا کنند.

5.   کاربری هوشمندانه و طراحی انعطاف پذیر

امکان استفاده راحت از انواع سیستم‌های کاربردی و هوشمندانه در کابینت‌های مدرن جدید، زندگی روزمره شما را آسان‌تر و ساده‌تر می‌کند. این موضوع تا حدودی به طراحی فوق العاده انعطاف پذیر کابینت‌های مدرن هم بستگی دارد. برای مثال در طراحی کابینت‌های مدرن، امکان تغییر و تنظیم بخش‌های مختلف کابینت، نظیر تنظیم ارتفاع کابینت‌های دیواری و زمینی، شکست کابینت و ساخت کابینت پله‌ای و … به راحتی فراهم است.

کابینت سفید و قهوه‌ای مدرن آشپزخانه

حالا که با مزایای کابینت‌های مدرن آشنا شدید، در ادامه معایب این کابینت‌ها را هم به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با مقایسه مزایا و معایب، انتخاب مناسب‌تری برای سبک کابینت دلخواه خودتان داشته باشید.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

معایب کابینت مدرن در آشپزخانه چیست؟

اگرچه کابینت‌های محبوب سبک مدرن، طراحی ساده و مزایای بی شماری دارند، اما با این حال این محصول هم مانند هرچیز دیگری، معایبی دارد که باید در نظر گرفته شوند. بنابراین برخی از مهم‌ترین معایب این کابینت عبارت‌اند از:

  1. ظاهر ساده و بی روح
  2. آسیب‌پذیری در برابر رطوبت و اشیا تیز
  3. کثیف شدن سریع
  4. تغییرات مرتب مد روز

برای شناخت بیشتر هر کدام از معایب کابینت مدرن آشپرخانه، ادامه این بخش را از دست ندهید.

1.   ظاهر ساده و بی روح

اگرچه سادگی، یکی از معایب کابینت‌های مدرن به حساب می‌آید، اما این موضوع می‌تواند برای برخی افراد نوعی ایراد محسوب شود. زیرا طراحی ساده و کم جزئیات در کابینت‌های مدرن، ممکن است بعد از مدتی دل افراد را بزند و آن‌ها را دچار خستگی زودرس کند. همچنین در کابینت مدرن، طراحی عموما با رنگ‌های سرد مثل طوسی و سفید انجام می‌شود که این موضوع نیز باعث خستگی افراد در طولانی مدت می‌شود.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

2.   آسیب‌پذیری در برابر رطوبت و اشیا تیز

کابینت مدرن را معمولاً از متریال‌هایی مثل ام دی اف و هایگلاس می‌سازند که مقاومت چندانی در برابر رطوبت و اشیا برنده از خود نشان نمی‌دهند و روکش ضخیم و مقاومی ندارند. در نتیجه افرادی که کودک یا حیوان خانگی دارند، باید احتیاط بیشتری نشان دهند. البته کابینت مدرن را از متریال‌های مقاوم‌تری مثل پلی اورتان و چوب و … هم می‌سازند که این موضوع به دلیل قیمت بالا، کمتر رایج است.

3.   کثیف شدن سریع

کابینت‌های مدرن به سه دلیل، بیشتر در معرض کثیف شدن هستند:

  • به علت استفاده بیشتر از رنگ‌های روشن که آلودگی سطحی را سریع‌تر نشان می‌دهند.
  • به علت استفاده بیشتر از ورقه‌های براق که اثر انگشت یا لکه چربی روی آن‌ها به وضوح نمایان می‌شود.
  • دستگیره‌های مخفی، محل‌هایی مستعد برای نشستن گرد و خاک و جذب آلودگی هستند و لازم هست مرتب تمیز شوند.
کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

4.   تغییرات مرتب مد روز

سبک مدرن، مرتب در حال تغییر و به روز رسانی است. در نتیجه ممکن است کابینت مدرن جدیدی که امروز برای آشپزخانه سفارش می‌دهید، چند سال بعد رایج نباشد. برای مثال این حساسیت در مورد سبک کلاسیک معنایی ندارد و کابینت‌های سبک کلاسیک معمولا دارای اصالت و طرح‌های مشخصی هستند.

کابینت مدرن ایرانی کرمی رنگ با صفحه کابینت چوبی

تا اینجا مزایا و معایب کابینت‌های مدرن را شناختید. در ادامه به سراغ مهم‌ترین موضوع یعنی قیمت کابینت مدرن می‌رویم.

جدول قیمت کابینت مدرن پیش از سال 1403 + عوامل موثر بر تعیین قیمت

تعیین قیمت دقیق انواع کابینت مدرن، به عوامل زیادی بستگی دارد که بعد از جدول به آن‌ها اشاره می‌کنیم. پس نمی‌توان عددی دقیق به عنوان قیمت ارائه داد. امّا برای داشتن محدوده‌ای از قیمت‌ها، در جدول زیر قیمت یک متر کابینت استاندارد معمولی برای انواع متریال‌های رایج کابینت مدرن در زمستان 1402 را ارائه کرده‌ایم:

تاریخ به روزرسانی قیمت‌ها توسط کابینت سازهای سلام ساختمان:0

جدول قیمت انواع کابینت مدرن
آخرین بروزرسانی در حال دریافت..
نوع کابینت مدرنحداقل قیمت (تومان)حداکثر قیمت (تومان)
ام دی اف (MDF) ایرانی00
ام دی اف (MDF) خارجی00
هایگلاس ایرانی00
هایگلاس خارجی00
پلی گلاس و لمی گلاس ایرانی00
پلی گلاس و لمی گلاس خارجی00
نئوپان00

نکته 1: یک متر کابینت استاندارد یعنی قیمت یک متر کابینت زمینی با عمق ۵۵ و ارتفاع ۹۰ سانتی‌متر + یک متر کابینت دیواری با عمق ۳۰ و ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر و با طراحی کاملاً ساده.

نکته2: از آنجایی که قیمت متری کابینت مدرن اصلا دقیق نیست، توصیه می‌کنیم جهت اطلاع از قیمت دقیق هر متریال کابینت، با متخصصین بازار آنلاین کابینت سلام ساختمان مشورت کنید. در ادامه نیز، عواملی که بر تعیین قیمت دقیق کابینت مدرن تاثیر دارند را به شما معرفی می‌کنیم.

در ادامه، عوامل موثر بر تعیین قیمت کابینت مدرن را بررسی می‌کنیم و سپس با برآورد قیمت انواع کابینت مدرن در بهار 1403 آشنا می‌شویم.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

چه عواملی بر تعیین قیمت کابینت مدرن تاثیر دارند؟

تعیین قیمت دقیق کابینت‌های مدرن به عوامل زیادی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • نوع متریال و مواد اوّلیه به کار رفته در کابینت مدرن
  • متراژ و ابعاد کابینت
  • طرح کابینت مدرن و میزان سادگی یا پیچیدگی آن
  • تجهیزات و یراق آلات به کار رفته در کابینت
  • هزینه نصب، حمل و اجرای کابینت
کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

به طور کلی قیمت کابینت‌های مدرن به همه عواملی بالا و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. در نهایت برای انتخاب بهترین نوع کابینت مدرن، باید نیازهای خود را بررسی کنید و با بررسی گزینه‌های موجود، قیمت‌های آن‌ها را مقایسه کنید و بهترین کابینت را انتخاب کنید.

کابینت مدرن بدون دستگیره مشکی مات با صفحه کابینت طرح سنگ

علاوه بر قیمت فعلی کابینت مدرن، در ادامه برآورد قیمت انواع کابینت مدرن در بهار 1403 را هم در اختیار شما قرار می‌دهیم.

جدول قیمت کابینت مدرن در اواخر بهار 1403

برآورد قیمت کابینت مدرن بر اساس دو عامل اصلی متریال و دستمزد محاسبه می‌شود. متریال 60 درصد و دستمزدهای اجرایی کابینت، 40 درصد از هزینه نهایی پروژه را تشکیل می‌دهند. در واقع در سال جدید، نرخ تورم روی میزان دستمزدها تاثیر می‌گذارد و تغییرات قیمت دلار هم باعث تغییر قیمت متریال کابینت می‌شود. بنابراین در جدول زیر، براساس نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز ملی آمار و پیش بینی قیمت دلار در سال آینده، برآورد قیمت‌های انواع کابینت مدرن در اواخر بهار 1403 را برای شما محاسبه کرده‌ایم.

برای اینکه برآورد قیمت کابینت مدرن برای سال آینده دقیق‌تر باشد، محاسبات را برای سه سناریوی زیر، به طور جداگانه انجام داده‌ایم:

  • برآورد قیمت خوش بینانه: متریال و دستمزد کابینت مدرن کمترین افزایش قیمت را داشته باشند. (19 درصد رشد قیمت کابینت مدرن)
  • برآورد قیمت واقع بینانه: متریال و دستمزد کابینت مدرن افزایش قیمت متوسط داشته باشند. (26 درصد رشد قیمت کابینت مدرن)
  • برآورد قیمت بد بینانه: متریال و دستمزد کابینت مدرن بیشترین افزایش قیمت را داشته باشند. (38 درصد رشد قیمت کابینت مدرن)
نوع کابینت مدرنسناریوی قیمتیبرآورد حداقل قیمت (تومان)برآورد حداکثر قیمت (تومان)
ام دی اف (MDF) ایرانیخوش بینانه4,760,0006,902,000
واقع بینانه5,040,0007,308,000
بد بینانه5,520,0008,004,000
ام دی اف (MDF) خارجیخوش بینانه5,355,0008,330,000
واقع بینانه5,670,0008,820,000
بد بینانه6,210,0009,660,000
هایگلاس ایرانیخوش بینانه6,545,0008,330,000
واقع بینانه6,930,0008,820,000
بد بینانه7,590,0009,660,000
هایگلاس خارجیخوش بینانه7,140,00010,710,000
واقع بینانه7,560,00011,340,000
بد بینانه8,280,00012,420,000
پلی گلاس و لمی گلاس ایرانیخوش بینانه7,735,00010,710,000
واقع بینانه8,190,00011,340,000
بد بینانه8,970,00012,420,000
پلی گلاس و لمی گلاس خارجیخوش بینانه8,330,00011,900,000
واقع بینانه8,820,00012,600,000
بد بینانه9,660,00013,800,000
نئوپانخوش بینانه4,760,0005,950,000
واقع بینانه5,040,0006,300,000
بد بینانه5,520,0006,900,000

تحلیل قیمتی 1403 به شما کمک می‌کند تا برنامه ریزی مالی مناسبی برای خرید انواع کابینت مدرن در سال آینده داشته باشید.

تفاوت کابینت مدرن ایرانی با کابینت مدرن اروپایی چیست؟

کابینت مدرن ایرانی و کابینت مدرن اروپایی اغلب در طراحی و اجزای سازنده مشابه هستند، اما گاهی هم ممکن است که به دلایل فرهنگی و منطقه‌ای و گرایش‌های طراحی در هر کشور، در جزئیات و برخی ویژگی‌های زیر با هم تفاوت داشته باشند:

  1. شیوه طراحی و تزئینات جانبی
  2. رنگ بندی کابینت
  3. متریال کابینت
کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

در ادامه به ارائه توضیحات بیشتر در مورد هر آیتم می‌پردازیم.

1.   شیوه طراحی و تزئینات جانبی

طراحی کابینت‌های مدرن ایرانی و اروپایی تفاوت چندانی با هم ندارد. با این حال ممکن است در کابینت‌های مدرن اروپایی، عمدتاً تاکید بر خطوط ساده‌تر و طراحی‌های یکسره و یکپارچه باشد؛ یعنی کابینت‌هایی که برش‌های بسیاری ندارند و مینیمال‌تر هستند. اما در طراحی برخی کابینت‌های مدرن ایرانی، ممکن است تاکید بیشتری بر عناصر تزئینی و خطوط پیچیده‌تر وجود داشته باشد.

2.   رنگ بندی کابینت

اگرچه انتخاب رنگ کابینت مدرن کاملا سلیقه‌ای است و در مناطق مختلف، از طیف وسیعی از رنگ‌ها استفاده می‌شود، اما با این حال ممکن است در ترجیحات رنگی ساکنین هر منطقه، کمی تفاوت وجود داشته باشد. برای مثال در اروپا بیشتر از پالت رنگی خنثی شامل رنگ‌های سفید، سیاه، خاکستری یا رنگ چوب طبیعی برای کابینت مدرن استفاده می‌کنند. اما در کابینت‌های مدرن ایرانی علاوه‌بر این رنگ‌ها، معمولا از رنگ‌های گرم و پر رنگ هم خیلی کمک می‌گیرند.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

3.   متریال کابینت

در ساخت کابینت مدرن ایرانی معمولا از متریال‌های مقرون به صرفه‌تری مثل ام دی اف و هایگلاس استفاده می‌کنند، اما به دلیل وجود منابع جنگلی و چوب فراوان در کشورهای اروپایی، کابینت‌های مدرن اروپایی را گاهی از متریال‌هایی گران‌تر و با کیفیت‌تری مثل چوب و روکش چوب هم می‌سازند.

کابینت مدرن اروپایی بدون دستگیره با ترکیب رنگ های سرد

درنهایت اگرچه شباهت‌های زیادی بین کابینت مدرن ایرانی و اروپایی وجود دارد، اما ممکن است بر اساس ترجیحات مردم هر منطقه و در دسترس بودن متریال نیز، تفاوت‌هایی بین کابینت‌های مدرن در ایران و اروپا وجود داشته باشد که در بالا به آن‌ها پرداختیم.

معرفی 9 مورد از جدیدترین انواع کابینت‌های مدرن

دنیای کابینت‌های مدرن با سرعتی بالا در حال پیشرفت است. در این قسمت چند مدل از جدیدترین انواع کابینت‌های مدرن را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. کابینت پلکانی (پله‌ای)
  2. کابینت حجمی
  3. کابینت گوشه آشپزخانه (کنج)
  4. کابینت لمسی (تاچ)
  5. کابینت پنتری
  6. کابینت فایبرگلاس
  7. کابینت منحنی
  8. کابینت شیشه‌ای
  9. کابینت پلی لاک

با ما باشید تا در مورد هر کدام از این کابینت‌ها، بیشتر به شما توضیح بدهیم.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

1.   کابینت پلکانی (پله‌ای)

در طراحی‌های جدید کابینت مدرن، برای استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه، کابینت هوایی را تا نزدیک سقف ادامه می‌دهند و با تقسیم کابینت به دو بخش افقی با عمق‌های مختلف، کابینتی پلکانی می‌سازند.

کابینت پلکانی ام دی اف قهوه ای و طوسی

تصویر بالا یک نمونه کابینت پلکانی است که توسط متخصصین سلام ساختمان اجرا شده است. در این کابینت‌ها، انتخاب دو رنگ هماهنگ و انتخاب عمق و ارتفاع مناسب برای هر دو بخش کابینت، اهمیت زیادی دارد تا تناسب خوبی بین دو بخش برقرار شود.

2.   کابینت حجمی

کابینت‌ حجمی یکی از انواع کابینت‌های مدرن جدید است که در آن از طراحی‌هایی با حجم بالا، برای ایجاد فضای کافی جهت نگهداری از وسایل استفاده می‌شود. در کابینت حجمی، فضای داخل کابینت به شکل بهینه‌ای طراحی می‌شود تا بتوانید از فضای موجود، حداکثر استفاده را به راحتی ببرید.

کابینت مدرن حجمی سفید

تصویر بالا یک نمونه کابنیت حجمی است که وسایل زیادی را در خودش جای داده است. گاهی این کابینت‌ها دارای عمق و ابعادی بیشتر از کابینت‌های استاندارد هستند تا بتوانند کمی جادارتر باشند.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

3.   کابینت گوشه آشپزخانه (کنج)

کابینت کنج مدرن، ایده‌ای جذاب برای گوشه‌ها و فضاهای خالی کنار دیوارها در آشپزخانه مدرن است. این کابینت‌ها از متریال‌های متنوعی ساخته می‌شوند و معمولا طراحی آن‌ها متناسب با سایر کابینت‌های آشپزخانه است.

کابینت مدرن گوشه‌ای سفید

کابینت کنج مدرن علاوه بر اینکه باعث استفاده بهینه از فضاهای خالی می‌شود، ظاهر زیبا و منحصربه فردی را نیز در آشپرخانه شما ایجاد می‌کند.

4.   کابینت لمسی (تاچ)

یکی دیگر از انواع کابینت‌های مدرن نسبتا جدید، کابینت‌های لمسی یا تاچ هستند. این کابینت‌ها را معمولا در دو نوع بدون دستگیره و یا با دستگیره مخفی می‌سازند. در کابینت لمسی مدرن بدون دستگیره، هیچ گونه بخش مجزایی به عنوان دستگیره وجود ندارد. اما در کابینت لمسی مدرن با دستگیره مخفی، دستگیره کابینت به حالت یک بخش مخفی، روی لبه‌ی درب کابینت نصب می‌شود.

کابینت مدرن تاچ لمسی کرمی و طوسی

کابینت‌های لمسی مدرن فضا را خلوت‌تر نشان می‌دهند و برای آشپزخانه‌هایی با متراژ پایین، گزینه کاملا مناسبی هستند. البته حواستان باشد که در این کابینت‌ها از یراق آلات جنس خوب استفاده کنید تا درب کابینت عمر طولانی‌تری پیدا کند و سریع خراب نشود.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

5.   کابینت پنتری

یکی دیگر از جدیدترین کابینت‌های مدرن، کابینت‌های پنتری هستند. کابینت پنتری به منظور استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه طراحی می‌شود و معمولا دارای ظاهری ساده و ارتفاعی بلندتر از سایر کابینت‌ها است. از این کابینت‌ها بیشتر به منظور نگهداری از مواد غذایی در فضایی مجزا که دسترسی آسانی هم داشته باشد، استفاده می‌کنند. کابینت‌های پنتری را می‌توانید علاوه بر داخل آشپزخانه، در فضای اطراف آن نیز طراحی کنید که در این صورت به آن پنتری روم نیز می‌گویند.

6.   کابینت فایبرگلاس

اگر به دنبال متریالی خاص، مقاوم و جدید برای کابینت مدرن هستید، کابینت فایبرگلاس گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. این کابینت نسل جدیدی از کابینت هایگلاس محسوب می‌شود، زیرا براقیت کابینت هایگلاس را با مزایای بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال درخشندگی این کابینت فوق‌العاده بالا است و در برابر ضربه و رطوبت، مقاومت بیشتری نسبت به کابینت هایگلاس از خودش نشان می‌دهد. درضمن ساختار کابینت فایبرگلاس شامل الیاف شیشه با روکش رنگ‌های پلی استر است که باعث می‌شوند مقاومت این کابینت زیاد شود و قیمت آن نیز کمی بالا برود.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

7.   کابینت منحنی

کابینت منحنی یا خمیده نوعی کابینت مدرن جدید، با اشکال خمیده و پیچیده است. احتمالاً چنین طرح‌های خاصی را در اینترنت و یا نمایشگاه‌ها دیده باشید. این کابینت‌ها زیبایی منحصر به فردی دارند و چون دارای طراحی منحنی هستند، معمولا دیگر خبری از گوشه‌های تیز و غیرقابل دسترسی در آن‌ها وجود ندارد.

کابینت مدرن منحنی طرح چوب

کابینت‌های منحنی مدرن را معمولا از متریال ام دی اف می‌سازند. تصویر بالا یک نمونه کابینت منحنی با طرح چوب است که زیبایی را در اوج سادگی به نمایش در آورده است.

8.   کابینت شیشه‌ای

کابینت آشپزخانه شیشه‌ای، یک نوع کابینت مدرن نسبتا جدید است که از شیشه در ساختار آن استفاده می‌کنند. کابینت شیشه‌ای را معمولا در ترکیب با سایر متریال‌های آشپزخانه می‌سازند. برای مثال از کابینت شیشه‌ای تنها در بخش‌هایی از آشپزخانه مدرن، مثل بالای سینک یا به عنوان درب کابینت‌هایی که برای نمایش وسایل استفاده می‌شوند، کمک می‌گیرند.

کابینت مدرن شیشه ای با بخشی از کابینت به رنگ مشکی و کرمی روشن

کابینت‌های شیشه‌ای مدرن یک مزیت دیگر هم دارند و آن تمیزکاری و نگهداری آسان این کابینت‌ها است. طرح‌های مدرن کابینت شیشه‌ای اغلب ساده و دارای سطحی صاف و یکدست هستند و به راحتی تمیز می‌شوند و درخشان باقی می‌مانند.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

9.   کابینت پلی لاک

کابینت پلی لاک، نوعی کابینت مدرن با تکنولوژی ساخت جدید است که سطح ورق ام دی اف سازنده آن، با رنگ‌های پلی لاک پوشانده می‌شود. کابینت پلی لاک را اغلب با ویژگی درخشندگی آن می‌شناسند که این ویژگی، این کابینت را برای آشپزخانه‌هایی با متراژ پایین کاملا مناسب کرده است.

کابینت مدرن پلی لاک براق خاکستری بدون دستگیره

کابینت‌های پلی لاک در برابر خط و خش و رطوبت مقاومت خوبی دارند و می‌توانند فضایی لوکس و مدرن را در آشپزخانه شما به وجود بیاورند. تنها ایراد این کابینت‌ها، قیمت نسبتا بالای آن‌ها است.

کابینت مدرن سفید و قهوه‌ای با نورپردازی

در این بخش با جدیدترین طراحی‌ها و متریال‌های کابینت‌های مدرن آشنا شدید. متاسفانه برای طولانی نشدن مطلب، ناچار شدیم به توضیحاتی کوتاه بسنده کنیم. امّا در مطالب مربوط به هر مورد، توضیحات تکمیلی درباره هر نوع کابینت مدرن را می‌توانید مطالعه کنید.

اصول انتخاب رنگ کابینت مدرن و معرفی رنگ‌های رایج!

کابینت مدرن را می‌توانید در هر رنگی بسازید، امّا رایج‌ترین رنگ‌ها و ترکیب رنگ‌هایی که برای ساخت کابینت مدرن استفاده می‌شوند عبارت‌اند از:

  • سفید
  • مشکی
  • طوسی
  • کرمی
  • سفید طوسی
  • سفید و رنگ چوب
  • سفید طلایی و

انتخاب هر کدام از رنگ‌های بالا برای کابینت مدرن درکنار رعایت اصول انتخاب رنگ، می‌تواند به داشتن کابینتی زیبا و با بهترین ترکیب رنگ کمک کند. بنابراین در ادامه به بررسی این اصول می‌پردازیم.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

اصول انتخاب بهترین رنگ کابینت مدرن چیست؟

 در انتخاب بهترین رنگ کابینت مدرن، رعایت اصول زیر را به شما عزیزان توصیه می‌کنیم:

  • در هنگام انتخاب رنگ کابینت مدرن، توجه به تناسب رنگ کابینت با فضای آشپزخانه اهمیت بالایی دارد.
  • استفاده از رنگ‌های تیره برای آشپزخانه‌های کوچک توصیه نمی‌شود.
  • رنگ‌های خنثی گزینه مناسبی برای کابینت‌های مدرن هستند که به راحتی با سایر اجزای آشپزخانه هم هماهنگ می‌شوند.
  • استفاده از کابینت مدرن طرح چوب، می‌تواند فضایی گرم و نوستالژیک بسازد. البته در صورتی که با سایر اجزای منزل هارمونی ایجاد کند.
  • ترکیب دو رنگ برای کابینت مدرن نیز امری رایج و بسیار موفق است. می‌توانید از دو رنگ متضاد یا مکمل برای طراحی کابینت مورد نظر خود استفاده نمایید.

کابینت رنگی مدرن آبی روشن با دستگیره های بلند

و در نهایت، در انتخاب رنگ کابینت مدرن مختار هستید! پس محدودیت‌های ذهنی خود را رها کنید و در انتخاب رنگ جسور باشید. گاهی حتی ممکن است رنگی خاص مثل قرمز، بهترین و متناسب‌ترین ترکیب رنگ برای آشپزخانه مدرن شما باشد!

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

جزیره کابینت مدرن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در طراحی آشپزخانه مدرن، جزیره نقشی کلیدی ایفا می‌کند و به زیباتر شدن فضا کمک می‌کند. جزیره کابینت مدرن شامل ویژگی‌های زیر است:

  • طراحی جزیره کابینت مدرن اغلب ساده و مینیمال است و گاهی هم از فرم‌های هندسی چند ضلعی، در طراحی آن کمک گرفته می‌شود.
  • نورپردازی حرفه‌ای می‌تواند ظاهر کابینت جزیره را از این رو به آن رو کند. بنابراین از نورپردازی‌های جذاب استفاده کنید.
  • در طراحی جزیره کابینت مدرن، باید تعادل مناسبی در نظر گرفته شود. برای مثال کابینت مدرن باید فاصله‌ای معقول با سایر اجزای آشپزخانه داشته باشد و مخل رفت و آمد افراد نباشد. همچنین ابعاد آن نسبت به اندازه آشپزخانه، باید خیلی بزرگ یا کوچک نباشد.
  • هماهنگ بودن رنگ و طرح جزیره کابینت مدرن با کابینت‌ها و سایر قسمت‌های آشپزخانه و اتاق نشیمن، اهمیت بسیاری دارد.
  • در ساخت جزیره کابینت مدرن، می‌توانید از متریال‌های گوناگونی مانند چوب، سنگ، شیشه یا ورق‌های ام دی اف و هایگلاس با روکش‌های ساده کمک بگیرید.

جزیره کابینت مدرن مشکی با طرح چندضلعی

در تصویر بالا، یک نمونه جزیره کابینت مدرن با اشکال هندسی نسبتا پیچیده را می‌بینید. در نهایت در انتخاب جزیره کابینت مدرن، باید به نکات بالا توجه کنید تا جزیره کابینت، سازگاری بیشتری با فضا داشته باشد و ظاهری منسجم و زیبا به آشپزخانه ببخشد.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

دستگیره کابینت مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

کابینت‌های مدرن را اغلب یا بدون دستگیره می‌سازند و یا از دستگیره‌هایی ساده برای این کابینت‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه به نکات بیشتری در مورد دستگیره کابینت مدرن می‌پردازیم.

  • دستگیره‌های مخفی کابینت مدرن، به شکل شیاری افقی در لبه درب کابینت نصب می‌شوند و کاملا مخفی هستند و دیده نمی‌شوند. این دستگیره‌ها باید مرتب گردگیری شوند تا گرد و غبار در قسمت شیار جمع نشود.
  • دستگیره‌های معمولی کابینت مدرن، عمدتاً فلزی و به صورت افقی یا عمودی با طرح‌های ساده و کشیده هستند.
  • در آشپزخانه‌های مدرن با سقف کوتاه، از دستگیره‌های عمودی و طویل استفاده می‌کنند تا با ایجاد خطای دید، سقف بلندتر به نظر برسد.
  • در آشپزخانه‌های کوچک، دستگیره‌های افقی گزینه بهتری هستند. به این ترتیب آشپزخانه عریض‌تر به نظر می‌رسد.
  • همچنین بد نیست بدانید که درب اغلب کابینت‌های مدرن را بدون دستگیره و به صورت مگنتی می‌سازند. کابینت‌های مدرن بدون دستگیره (مگنت دار) گران قیمت‌تر هستند و باید انواع باکیفیت آن‌ها را تهیه کنید تا عملکرد خوبی داشته باشند.
کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

کابینت مدرن سفید طوسی با درب های مخفی

در نهایت انتخاب دستگیره درب کابینت مدرن، موضوعی است که کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. پس اگر به دنبال مینیمال‌ترین و ساده‌ترین طراحی‌های کابینت مدرن هستید، بهتر است از درب‌های مگنتی و یا دستگیره‌های مخفی استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید کابینت مدرن شما خیلی هم ساده نباشد، می‌توانید از دستگیره‌های باریک و کشیده، برای آن استفاده کنید.

کابینت مدرن سفید با درب ترکیبی با دستگیره و بدون دستگیره

تصویر بالا هم یک نمونه کابینت مدرن است که در آن ترکیبی از طراحی درب با دستگیره و بدون دستگیره را به خوبی می‌بینید.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

ویترین (بوفه) کابینت مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

ویترین در کابینت مدرن، به شما این امکان را می‌دهد که با حفظ سادگی، وسایل تزئینی یا ظروف مورد نظر خود را به نمایش بگذارید. ویترین کابینت مدرن شامل ویژگی‌های زیر است:

  • ویترین کابینت مدرن اغلب دارای طراحی ساده و ظاهری شیک و کم جزئیات است.
  • ویترین کابینت مدرن می‌تواند شیشه‌ای یا فاقد شیشه باشد و به صورت با درب یا بدون درب طراحی شود.
  • بسته به سلیقه و کاربردی که مد نظر دارید، می‌توانید ویترین کابینت مدرن را در ابعاد مختلفی بسازید. برای مثال ارتفاع ویترین کابینت مدرن می‌تواند به اندازه ارتفاع کابینت‌های دیواری و یا بلندتر و برابر با ارتفاع کابینت‌های کمدی باشد.
  • در ویترین کابینت مدرن، نورپردازی نقشی اساسی دارد و می‌توانید با افزودن نوری در پس زمینه، کالاهای داخل ویترین را زیباتر به نمایش بگذارید.

ویترین فاقد شیشه کابینت مدرن سفید و طرح چوب

در نهایت ویترین کابینت مدرن به دلیل طراحی ساده، کاربردی بودن و قابلیت نمایش راحت محتویات داخل آن، برای هر نوع دکوراسیونی مناسب است و زیبایی آشپزخانه شما را چندین برابر می‌کند.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

تفاوت کابینت سبک مدرن و کابینت سبک کلاسیک چیست؟

دو سبک مطرح در ساخت کابینت آشپزخانه، سبک مدرن و کلاسیک هستند. این دو کابینت در برخی ویژگی‌ها با هم تفاوت دارند که در این قسمت به تفاوت‌های عمده کابینت مدرن و کابینت کلاسیک اشاره می‌کنیم.

  • در کابینت‌های مدرن، معمولاً از متریال‌های ام دی اف و نئوپان و هایگلاس استفاده می‌کنند. در حالی که کابینت‌های کلاسیک را معمولا از متریال‌های چوب و روکش و ممبران می‌سازند که قابلیت انجام کنده کاری و منبت کاری را به خوبی دارند.
  • در کابینت‌های کلاسیک از طراحی‌های پیچیده و پرزرق و برق و تزئینات جانبی مانند تاج و ستون و … استفاده می‌کنند. اما کابینت مدرن دارای طراحی ساده‌ای است و معمولا از تزئینات جانبی و یراق آلاتی مانند دستگیره و …، در آن به ندرت استفاده می‌کنند.
  • کابینت‌های مدرن معمولا به دلیل پیچیدگی‌های کمتر طراحی، قیمت تمام شده کمتری در مقایسه با کابینت‌های کلاسیک دارند. البته موضوع قیمت به عوامل دیگری مثل متریال و … نیز بستگی دارد.
  • کابینت مدرن به علت داشتن سطحی صاف و بدون برجستگی، تمیزکاری راحت‌تری هم دارد.
  • کابینت‌های مدرن به دلیل طراحی ساده و خلوت، گزینه‌ای مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک هستند. اما کابینت‌های کلاسیک با طرح‌های پیچیده‌تر، اغلب برای آشپزخانه‌های بزرگ به کار می‌روند.
کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

این دو تصویر در ادامه، تفاوت‌های کابینت مدرن و کابینت کلاسیک را به خوبی نمایش می‌دهند. در تصویر اوّل در زیر، یک کابینت مدرن و کاملا ساده را مشاهده می‌کنید.

کابینت مدرن آبی نفتی بدون دستگیره

در حالی که تصویر دوم مربوط به یک کابینت کلاسیک است که ستون‌ها و درب‌های منبت کاری شده آن، به خوبی قابل مشاهده هستند.

کابینت کلاسیک ممبران سفید طلایی

برای آشنایی عمیق‌تر با تفاوت های کابینت مدرن و کابینت کلاسیک، روی لینک کلیک کنید.

تفاوت کابینت سبک مدرن و کابینت سبک نئوکلاسیک چیست؟

کابینت مدرن و کابینت نئوکلاسیک، هر دو کیفیت مناسبی دارند. اما در نحوه ساخت و برخی جزئیات تفاوت‌هایی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • کابینت مدرن را از متریال‌هایی همچون ام دی اف و هایگلاس می‌سازند. در حالی که برای ساخت کابینت نئوکلاسیک معمولا از متریال‌هایی همچون ممبران، روکش چوب، پلی اورتان و … استفاده می‌کنند.
  • طراحی کابینت نئوکلاسیک، چیزی مابین سبک کلاسیک و مدرن است. کابینت مدرن طراحی خیلی ساده‌ای دارد که تقریبا هیچ جزئیاتی ندارد، اما در کابینت نئوکلاسیک در ساده‌ترین حالت، از یک قاب ساده در اطراف درب کابینت استفاده می‌کنند و این سبک به سادگی سبک مدرن نیست.
  • در کابینت‌های مدرن معمولا از دستگیره استفاده نمی‌کنند، اما کابینت نئوکلاسیک اغلب دارای دستگیره است.
  • قیمت کابینت نئوکلاسیک معمولا به دلیل طراحی پیچیده‌تر و متریال‌های با کیفیت‌تر ساخت آن، نسبت به کابینت مدرن بالاتر است.
کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

در زیر می‌توانید تفاوت‌های کابینت مدرن و کابینت نئوکلاسیک را به خوبی متوجه شوید. تصویر اول مربوط به کابینت مدرن است و در تصویر دوم، یک کابینت نئوکلاسیک را مشاهده می‌کنید.

کابینت مدرن مشکی مات برای آشپزخانه کوچک

کابینت نئوکلاسیک سفید و آبی نفتی

به عنوان یک جمع بندی اگر به کابینت آشپزخانه با طرحی ساده و کاملا مینیمال علاقه دارید، کابینت مدرن گزینه مناسبی برای شما است. اما اگر می‌خواهید کابینت شما کمی طرح و نقش و تزئینات ظریف داشته باشد و خیلی ساده نباشد، می‌توانید از کابینت نئوکلاسیک استفاده کنید.

آیا ترکیب کابینت مدرن و کلاسیک شدنی است؟!

سادگی، اصلی مهم و غیر قابل چشم‌پوشی در کابینت سبک مدرن است که حتی در انتخاب دستگیره و طرح درب کابینت نیز، در نظر گرفته می‌شود. اما در مقابل، استفاده از تاج و ستون و طراحی‌های شلوغ و پر زرق و برق، مواردی مهم در کابینت سبک کلاسیک هستند. پس به نظر می‌رسد که ترکیب این دو سبک، چندان امکان پذیر نباشد! اما آیا واقعا اینطور است؟

کابینت نئوکلاسیک آبی مات

نگران نباشید! شما می‌توانید از سبک مدرن هم، در کنار سبک کلاسیک استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از تزئینات جانبی، دستگیره‌های بزرگ و فلزی و یا پایه‌ها و ستون‌های دکوراتیو، در کابینت مدرن استفاده کنید و تلفیقی از کابینت سبک کلاسیک و مدرن را بسازید. در واقع طراحان داخلی برای پاسخگویی به این نیاز، سبکی ما بین این دو سبک تعریف کرده اند: سبک نئوکلاسیک که تصویر آن را در بالا می‌بینید. کابینت‌های نئوکلاسیک با تلفیقی از ویژگی‌های سبک مدرن و کلاسیک، طراحی و اجرا می‌شوند. به گونه‌ای که در این کابینت‌ها علاوه بر حفظ سادگی نسبی سبک مدرن، مجاز به افزودن المان‌هایی از سبک کلاسیک نیز هستید.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

چند مدل کابینت مدرن را ببینید و الگو بگیرید!

در زیر به بررسی چند مدل کابینت مدرن زیبا و جذاب می‌پردازیم. همراه ما باشید.

کابینت مدرن سفید با طرح گل‌های بنفش و طوسی

کابینت مدرن سفید با طرح گل‌های بنفش

یک کابینت مدرن و ماندگار، باید بتواند محیط دلپذیری برای افراد خانه‌ ایجاد کند. طراح مشهور، کیم دافین سعی کرده در طرح بالا که بخش‌های متحرک و پنهان شونده دارد، آشپزخانه مدرنی با این ویژگی را خلق کند. سطوح صاف و درخشنده، با درزهای ظریف و طرح گل بنفش، در کنار خلاقیتِ متحرک‌سازی از ویژگی‌های برجسته این کابینت است.

کابینت مدرن سفید با نورپردازی در بخش زیرین کابینت دیواری

در بالا یک نمونه کابینت مدرن سفید را می‌بینید. این کابینت نور را به خوبی پخش می‌کند و نوری که از سطح آن برمی‌گردد، تمامی طیف‌های رنگی را دارد. همین‌طور که در نمونه بالا می‌بینید، یکی از دکوراتورهای سلام ساختمان با استفاده از کم‌ترین نور محیط، بهترین انعکاس نور را ایجاد کرده است.

کابینت مدرن دوپله به رنگ طوسی و قهوه‌ای

در  تصویر بالا کابینت مدرن به رنگ طوسی را می‌بینید که توسط یکی از کابینت سازهای خوب سلام ساختمان و در همین ایران اجرا شده است. جدا از طراحی جذاب کابینت و رنگ کابینت، طراحی سنگ روی کابینت هم زیبایی خاصی به این طرح‌ها بخشیده. رنگ طوسی همیشه رنگ جذابی برای طراحی‌های مدرن بوده و همچنان هست.

کابینت مدرن سفید و قهوه‌ای با نورپردازی سقف

استفاده بهینه از فضاها در طراحی آشپزخانه مدرن، یک امتیاز خوب به حساب می‌آید. در عکس بالا هم همین‌طور که می‌بینید از جزیره به عنوان میز غذاخوری هم استفاده می‌شود. این نمونه کار را یکی از ده‌ها کابینت‌ساز سلام ساختمان در تبریز اجرا کرده و یکی از هزاران قرارداد کابینتی است که در سیستم ما بسته شده است.

کابینت آشپزخانه مدرن با طراحی خاص توخالی

این طرح خاص نشان می‌دهد که می‌توانید از الگوهای مرسوم، برای طراحی یک کابینت آشپزخانه مدرن فاصله بگیرید. در این طرح یک پوسته‌ی صاف و پیوسته را می‌بینید که با طرح‌های نسبتاً فانتزی حفره‌ای شکل، دیواره بین آشپزخانه و پذیرایی را تشکیل داده است. در نظر برخی سلیقه‌ها، این یک طرح مدرنِ تحسین برانگیز است.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

آشپزخانه‌ای مدرن با دیوار متحرک

آشپزخانه‌ای مدرن با دیوار متحرک که می‌تواند کارآمد باشد! مدرن بودن همیشه به معنای این نیست که نتوانید در آن محیط به دور از چشم دیگران کار کنید. گاهی راحت‌تر و بهتر است که اینطور باشد. در این طرح آشپزخانه مدرن، یک دیواره‌ی دکوراتیو خلاقانه می‌تواند آشپزخانه را پنهان کند.

کابینت مدرن هایگلاس زرد

می‌بنید که رنگ‌ها در کابینت‌های مدرن نقش زیادی دارند. یک نمونه از کابینت مدرن با درب‌های به هم چسبیده و سطوح یکپارچه را در تصویر بالا می‌بینید که کاملاً از هایگلاس زرد ساخته شده. در این کابینت، بخش‌هایی از کابینت زمینی حذف شده و طرح جدیدی به‌وجود آورده که البته فضای کابینت را کم می‌کند. در عصر حاضر با تغییر و هوشمندسازی زندگی بشر آشپزخانه ها نیز از این موضوع بی نسیب نبوده اند از همین رو در مقاله “آشپزخانه‌های فوتوریستیک: آینده در خانه شما” اطلاعات جدید و جذابی را برای شما قرار داده ایم.

کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت دقیق کابینت را از کابینت ساز حرفه ای بگیرید. فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید!

یکی از شاخصه‌های مدرنیته، از بین بردن قوانین نانوشته ذهنی بدون از بین بردن ساختارهای زیبایی است. در تصویر پایین که توسط کابینت‌ساز سلام ساختمان در شهر لاهیجان، طراحی و ساخته شده، مرزهای بین آشپزخانه و نشمین حذف شده و در عین حال از زیبایی آن به هیچ‌وجه کاسته نشده است. اگر به ترکیب های خاص آشپزخانه های مدرن علاقمندید پیشنهاد می کنم مقاله “تصاویر دیده نشده و حیرت انگیز آشپزخانه‌های مدرن با ترکیب سنگ و چوب” از دست مدین!

کابینت مدرن سفید آشپزخانه کوچک

این مورد را هم یادآور می‌شویم که سلام ساختمان، در 11  استان ایران فعالیت دارد و کابینت‌سازهای سلام ساختمان می‌توانند بر اساس نیاز و سلیقه مشتری هر نوع کابینتی را با بهترین کیفیت اجرا کنند. چون معیار سلام ساختمان برای حضور یک کابینت ساز، رضایت مشتریان قبلی و توانایی فنیِ کابینت ساز است که به‌صورت مداوم پایش می‌شوند.

جمع‌بندی و پایان مطلب

در نهایت، خلاصه‌ای از مطالب عنوان شده درباره کابینت مدرن را مرور می‌کنیم:

  • کابینت سبک مدرن را می‌توان با این ویژگی‌ها شناخت: سطح صاف و ساده، عدم وجود اشکال هندسی پیچیده، تزئینات در کمترین حالت ممکن و به شکل مدرن، سادگی در طرح درب‌ها، عدم وجود تاج‌ها و ستون‌های منبت کاری شده، طراحی مطابق با مد روز، قابلیت امتداد کابینت تا سقف، کابینت‌هایی با دستگیره‌های ساده یا فاقد دستگیره، امکان نصب کابینت سوپری، استفاده از رنگ سفید، براق و نیمه براق.
  • متریال‌های رایج در ساخت و طراحی کابینت مدرن عبارت‌اند از: ام دی اف (MDF)، هایگلاس و نئوپان
  • مزایای کابینت مدرن عبارت‌اند از: دلباز و منظم شدن آشپزخانه، تمیزکاری آسان، قیمت مناسب، کاربری هوشمندانه و طراحی انعطاف پذیر، تازگی همیشگی و سازگاری با اغلب سلیقه‌ها.
  • معایب کابینت مدرن را می‌توان در چهار مورد اساسی خلاصه کرد: ظاهر ساده و بی‌روح، آسیب‌پذیری در برابر رطوبت و اشیا تیز، کثیف شدن سریع، تغییرات مرتب مد روز.
  • رنگ‌های رایج برای ساخت کابینت مدرن نیز عبارت‌اند از: سفید، مشکی، طوسی، سفید طوسی، سفید و رنگ چوب، سفید طلایی و ...
کابینت مدرن؛ 22 مدل جدید کابینت مدرن 2024 + برآورد قیمت بهار 1403پیشنهادات

قیمت روز کابینت مورد علاقه‌تان را از بهترین کابینت سازهای شهرتان بگیرید

ممنون که همراه ما بودید. اگر در مورد کابینت مدرن سوالی دارید، در قسمت کامنت‌ها از ما بپرسید. راستی بعد از انتخاب کابینت های آشپزخانه خود یکی ازمواردی که بسیار به زیبایی و جذابیت آشپزخانه شما می افزاید کفپوش های آشپزخانه است پیشنهاد می کنم محتوا “تصاویر خیره کننده از 11 مدل جدید کفپوش آشپزخانه” را نیز مطالعه کنید.

سوالات متداول

  • مهمترین ویژگی‌های کلیدی کابینت آشپزخانه به سبک مدرن چیست؟
نداشتن تاج و ستون‌های منبت‌کاری شده، کابینت با دستگیره‌های ساده یا فاقد دستگیره، استفاده از رنگ سفید یا خنثی و رنگ‌های براق و نیمه براق، طراحی کابینت تا سقف و درب‌هایی ساده و فاقد طرح‌های پرکار، از مهمترین خصوصیات یک کابینت مدرن است.
  • گران‌ترین و ارزان‌ترین کابینت‌های مدرن موجود در بازار کدامند؟
متریال‌های پلی گلاس و لمی گلاس (ایرانی و خارجی) گران‌ترین‌ها و متریال‌های ام دی اف و نئوپان ارزان‌ترین متریال‌های ساخت کابینت مدرن هستند. البته عواملی همچون کیفیت یراق‌آلات، نوع طراحی‌ها و … بر روی قیمت نهایی تأثیرگذار هستند.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سزاوار
سزاوار
29 تیر 1398 12:54

سلام مطلب کاربردی بود ولی یک سوال چرا مدرن زرد رنگ رو جدا کردید؟ رنگ زرد مزیت خاصی داره در کابینتهای مدرن؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
30 تیر 1398 11:03
پاسخ به  سزاوار

سلام
با توجه به اینکه رنگ زرد خیلی خاص هست و کمتر برای رنگ کابینت آشپزخانه استفاده میشه ما هم در دسته بندی کابینت های مدرن آشپزخونمون در موردش صحبت کردیم.

سلماز
سلماز
22 مهر 1397 12:00

میشه ممبران و های گلاس و ترکیب کنیم تو آشپزخونه ؟ ممبران هایی که من دیدم یا قهوه ای یا سفید رنگ دیگه ای نداره؟

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
24 مهر 1397 09:48
پاسخ به  سلماز

بله میشه ترکیب کرد فقط توجه کنید که از ترکیب درستی استفاده کنید مثلا در یک کار مدرن با هایگلاس اصلا از ممبران های پر کار استفاده نکنید چون ترکیب خوبی در نمیاد سعی کنید ممبران خیلی ساده استفاده کنید تا هارمونی آشپزخانه شما هم برقرار باشه.
ممبران دارای رنگهای متنوعی است و محدودیت رنگ نداره.

علی
علی
02 مهر 1397 17:45

مطلب خیلی مفیدی بود. فقط کاش بیشتر در مورد مواردی که باعث میشه مدرنیته در کابینت و دکوراسیون به چشم میاد صحبت میکردید. در مقابل کابینت مدرن، درمورد کابینت کلاسیک هم اگه صحبت میکردید خیلی خوب بود