5.0 0

راهنمای کاربردی طراحی آشپزخانه با کابینت فایبرگلاس

  23 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  30 بهمن 1401
کابینت فایبرگلاس منحنی شیری رنگ

کابینت فایبرگلاس برای افرادی مناسب است که به دنبال کابینت آشپزخانه با متریالی خاص می‌گردند. این کابینت معمولا ظاهر براق و زیبایی دارد و رقیبی اساسی برای کابینت هایگلاس و ام دی اف به حساب می‌آید. بنابراین در این مطلب به مقایسه کابینت فایبرگلاس با کابینت‌های ام دی اف و هایگلاس می‌پردازیم. همچنین کابینت فایبرگلاس ایراداتی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، آسیب پذیری در برابر خط و خش است. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که کابینت فایبرگلاس چه ویژگی‌هایی دارد و آیا برای شما مناسب است یا نه، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

معرفی کابینت آشپزخانه فایبرگلاس و بررسی ورق سازنده آن

کابینت فایبرگلاس (Fiberglass Kitchen Cabinets) یکی از انواع کابینت آشپزخانه مدرن است که مغزی (بخش زیر روکش) آن، اغلب از ورق ام دی اف ساخته می‌شود و متریال روکش آن ترکیبات ویژه‌ای دارد. در ساختار روکش ورق سازنده کابینت فایبرگلاس، از الیاف پشم شیشه و مواد پلیمری همراه با رنگ‌های مخصوص استفاده می‌کنند. پشم شیشه باعث بهبود مقاومت ورق می‌شود. مواد پلیمری مانند رزین هم، حکم ماده چسباننده زمینه را دارند که باعث پخش نیرو در سطح ورق کابینت می‌شوند. با این حساب با کابینتی خاص روبرو هستید!

کابینت فایبرگلاس با ترکیب رنگ طوسی و سفید

به طور کلی ورق سازنده کابینت فایبرگلاس سبک، قوی و شکننده است و قابلیت شکل پذیری خوبی دارد. این کابینت از براقیت زیادی برخوردار است که یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این کابینت محسوب می‌شود. یکی از اصلی ترین ایرادات کابینت فایبرگلاس، قیمت نسبتا بالای این کابینت نسبت به سایر کابینت‌های مشابه مثل ام دی اف است. در ادامه همراه ما باشید تا با سایر ویژگی‌ها و نکات مربوط به کابینت فایبرگلاس آشنا شوید.

چه عواملی بر تعیین قیمت کابینت فایبرگلاس تاثیر دارند؟

احتمالا موقع خرید کابینت فایبرگلاس، با طیف وسیعی از قیمت‌ها روبرو می‌شوید. این تنوع قیمت به دلیل وجود یکسری عواملی است که بر تعیین قیمت این کابینت تاثیر دارند. بنابراین برای اینکه بتوانید قیمت انواع کابینت فایبرگلاس را بهتر مقایسه کنید، برخی از مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت این کابینت را برای شما آورده‌ایم:

  1. کیفیت و برند ورق کابینت فایبرگلاس
  2. کیفیت و نوع تجهیزات و یراق آلات کابینت
  3. هزینه حمل و نصب کابینت
  4. طرح و رنگ کابینت فایبرگلاس
  5. وزن و ضخامت ورق کابینت فایبرگلاس

در ادامه هر یک از پارامترهای بالا را مورد بررسی بیشتر قرار می‌دهیم.

1.   کیفیت و برند ورق کابینت فایبرگلاس

کیفیت و برند ورق سازنده کابینت فایبرگلاس، تاثیر بسیار زیادی بر قیمت کابینت دارند. کابینت‌هایی که از ورق‌هایی با برندهای معروف و کیفیت‌های بالاتر ساخته می‌شوند، قیمت بالاتری هم دارند. همچنین برندهای خارجی معمولا گران‌تر از برندهای داخلی هستند.

2.   کیفیت و نوع تجهیزات و یراق آلات کابینت

کیفیت و نوع یراق آلات و تجهیزات کابینت مانند درب، لولا و …، تاثیر زیادی بر قیمت کابینت دارند. معمولا یراق آلاتی که از برندهای معتبر و یا جنس‌های بهتری ساخته می‌شوند، قیمت بالاتری هم دارند. همچنین یراق آلات ساده و مدرن معمولا قیمت کمتری در مقایسه با یراق آلات پرکار و کلاسیک دارند.

3.   هزینه حمل و نصب کابینت

اگر می‌خواهید برآورد درستی از قیمت نهایی کابینت فایبرگلاس داشته باشید، باید حتما هزینه حمل و قیمت نصب کابینت را هم در نظر بگیرید. بنابراین قبل از سفارش کابینت، در مورد این موضوع با کابینت ساز صحبت کنید و به توافق برسید.

4.   طرح و رنگ کابینت فایبرگلاس

از دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت کابینت فایبرگلاس، می‌توان به طرح و رنگ کابینت اشاره کرد. برخی از طرح و رنگ‌های کابینت فایبرگلاس عبارت‌اند از:

  • کابینت فایبرگلاس شفاف
  • کابینت فایبرگلاس مات
  • کابینت فایبرگلاس طرح دار
  • کابینت فایبرگلاس موج دار
  • و….

کابینت‌های فایبر گلاس با هر کدام از رنگ و طرح‌های مذکور، قیمت‌های متفاوتی دارند که باید موقع خرید به آن‌ها توجه کنید.

5.   وزن و ضخامت ورق کابینت فایبرگلاس

وزن و ضخامت ورق سازنده کابینت فایبرگلاس، نسبت مستقیمی با قیمت کابینت دارند. هر چه ورق سازنده کابینت سنگین‌تر باشد، یعنی ضخامت آن بیشتر باشد، قیمت کابینت هم بالاتر می‌رود. به طور کلی کابینت‌های فایبرگلاسی که از ورق‌های ضخیم‌تر ساخته می‌شوند، کیفیت، دوام و قیمت بالاتری هم دارند.

کابینت فایبرگلاس مناسب چه سبک‌های کابینتی است؟

کابینت فایبرگلاس دارای طراحی مدرن است، بنابراین افرادی که سبک مدرن را می‌پسندند، از این نوع کابینت استقبال می‌کنند. در کابینت فایبرگلاس مدرن هیچ گونه المان اضافه‌ای وجود ندارد و همه چیز در ساده‌ترین حالت ممکن طراحی می‌شوند. یعنی دیگر خبری از منبت کاری‌های شلوغ و یا دستگیره‌های پرکار و پرزرق و برق نیست. سبک مدرن، بهترین سبک طراحی برای کابینت با متریال فایبرگلاس است.

کابینت فایبرگلاس طوسی مایل به کرمی براق

شکل بالا نمونه‌ای از کاربرد کابینت فایبرگلاس در سبک مدرن است. همچنین از آنجایی که سبک نئوکلاسیک هم بخشی از ویژگی‌های سبک مدرن را دارد، کابینت فایبرگلاس تا حدودی برای سبک نئوکلاسیک هم مناسب است و طراحی‌های زیبایی را در این سبک می‌توانید ببینید. اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به سبک کلاسیک و طراحی‌های پیچیده آن علاقه دارید، به سراغ کابینت فایبرگلاس نروید؛ زیرا این کابینت به دلیل پوشش رنگی که در سطح خود دارد (معمولا جنس رنگ، پلی استر است)، خیلی قابلیت ابزارخوری‌های سبک کلاسیک را ندارد.

ظاهر و نمای کابینت فایبرگلاس به چه شکل است؟

معمولا کابینت فایبرگلاس را با نمای ساده و براق آن می‌شناسند. این براقیت باعث می‌شود کابینت، نور را بیشتر منعکس کند و محیط روشن‌تر و در نتیجه بزرگ‌تر به نظر برسد. کابینت فایبرگلاس براق، نمایی مانند کابینت های گلاس دارد. دلیل براق بودن اغلب کابینت‌های فایبرگلاس این است که در سطح ورق این کابینت، از رنگ پلی استر استفاده می‌کنند. تصویری از کابینت فایبرگلاس براق را در زیر مشاهده می‌کنید.

کابینت فایبرگلاس سفید و مشکی و صورتی در سبک مدرن

البته کابینت فایبرگلاس را در رنگ‌های مات و یا طرح دار هم می‌توانید خریداری کنید. با این حال رنگ‌های براق این کابینت، طرفداران بیشتری دارند. در اسکلت کابینت فایبرکلاس از ام دی اف استفاده می‌کنند، چرا که نسبت به چوب قیمت مناسب‌تری دارد و از طول عمر بالاتری برخوردار است. بنابراین اگر قیمت و طول عمر برای شما مهم است و کابینت براق را دوست دارید، در انتخاب کابینت فایبرگلاس اصلا شک نکنید.

کابینت فایبرگلاس چه مزایایی دارد؟

از مزایای کابینت فایبرگلاس می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. براقیّت و ظاهر زیبا
  2. حمل و نصب آسان
  3. تنوع در رنگ‌بندی
  4. دارای قابلیت تمیزشوندگی راحت
  5. طول عمر بالا
  6. مقاوم در برابر آب
  7. مقاوم در برابر حرارت و نور خورشید

در ادامه این قسمت، توضیحاتی را در تکمیل ویژگی‌های بالا ارائه می‌کنیم.

1.   براقیّت و ظاهر زیبا

براق بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت فایبرگلاس است. همین ویژگی باعث زیباتر شدن کابینت و در نتیجه آشپزخانه می‌شود. البته کابینت‌های فایبرگلاس مات هم زیبایی خاص خود را دارند.

کابینت فایبرگلاس کرمی با اپن جزیره دارای صفحه سنگی

کابینت فایبرگلاس قابلیت اجرا در طراحی‌های مدرن را به خوبی دارد و آشپزخانه‌ای شیک را برای شما به ارمغان می‌آورد. یک نمونه کابینت فایبرگلاس زیبا را در تصویر بالا می‌توانید ببینید.

2.   حمل و نصب آسان

کابینت فایبرگلاس به راحتی حمل می‌شود و فرایند نصب آن آسان است. می‌دانید چرا؟ چون به طور معمول این کابینت‌ها وزن بسیار سبکی نسبت به سایر کابینت‌های آشپزخانه دارند.

3.   تنوع در رنگ‌بندی

ورق‌های کابینت فایبرگلاس رنگ‌بندی متنوعی دارند. شما می‌توانید رنگ‌های متنوع کابینت فایبرگلاس را با نوع دکوراسیون آشپزخانه خود هماهنگ کنید. رنگ آمیزی کابینت فایبرگلاس معمولا به کمک رنگ‌هایی از جنس پلی استر که تنوع بالایی دارند، انجام می‌شود.

4.   دارای قابلیت تمیزشوندگی راحت

 

کابینت فایبرگلاس سفید منحنی دارای نورپردازی

همان طور که اشاره کردیم، کابینت فایبرگلاس سطحی صاف و براق دارد. همین مساله تمیز کردن کابینت فایبرگلاس را راحت‌تر می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با یک دستمال ساده، کابینت خود را به راحتی تمیز کنید. تصویر بالا نیز گویای این واقعیت است.

5.   طول عمر بالا

به طور کلی فایبرگلاس نسبت به سایر متریال‌ها آسیب‌پذیری کمتری دارد. به همین علت کابینت فایبرگلاس در برابر عوامل آسیب‌زا مقاوم بوده و از طول عمر بالاتری برخوردار است.

6.   مقاوم در برابر آب

کابینت فایبرگلاس ضد آب است و رطوبت به آن آسیبی نمی‌رساند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت این کابینت را در آشپزخانه و محیط‌های مرطوب نصب کنید و از آن استفاده نمایید.

7.   مقاوم در برابر حرارت و نور خورشید

کابینت فایبرگلاس نوعی عایق حرارتی محسوب می‌شود و وقتی در معرض گرما قرار می‌گیرد، دود و یا مواد سمی منتشر نمی‌کند. همچنین این کابینت در برابر نور خورشید مقاومت مناسبی از خود نشان می‌دهد.

کابینت فایبرگلاس چه معایبی دارد؟

در کنار تمامی مزایایی که برای کابینت فایبرگلاس ذکر کردیم، این کابینت معایبی هم دارد که در این قسمت، برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم:

  1. آسیب‌پذیری در برابر ضربه
  2. حساسیت نسبت به خش و نمایان شدن خطوط
  3. دارای گوشه‌های تیز
  4. لک‌پذیری بالا
  5. احتمال تغییر رنگ کابینت

در ادامه توضیحات مختصری در مورد معایب کابینت فایبرگلاس را مشاهده می‌کنید.

1.   آسیب‌پذیری در برابر ضربه

سطح کابینت فایبرگلاس حساس است و در برابر ضربه آسیب می‌بیند. بنابراین امکان آسیب دیدن کابینت در هنگام برخورد اجسام با بدنه کابینت وجود دارد. پس اگر در منزل کودک دارید، مراقب پرتاب کردن وسایل به سمت کابینت توسط کودک خود باشید.

2.   حساسیت نسبت به خش و نمایان شدن خطوط

از آنجایی که سطح کابینت فایبرگلاس درخشنده است، امکان ایجاد خط و خش روی آن وجود دارد. علاوه بر این به دلیل بازتاب نور، این کابینت خط و خطوط را به وضوح نشان می‌دهد.

3.   دارای گوشه‌های تیز

کابینت فایبرگلاس سفید در سبک مدرن

در کنج‌ و گوشه‌های کابینت فایبرگلاس، تیزی لبه‌های کابینت به چشم می‌خورد که در حین کار در آشپزخانه کمی خطرناک است. این گوشه‌های تیز در تصویر بالا به خوبی دیده می‌شوند.

4.   لک‌پذیری بالا

به دلیل سطح براق کابینت‌های فایبرگلاس، وقتی خوراکی یا نوشیدنی روی کابینت می‌ریزد و یا دست خود را روی کابینت قرار می‌دهید، لکه‌های ایجاد شده به وضوح قابل مشاهده هستند.

5.   احتمال تغییر رنگ کابینت

کابینت فایبرگلاس در برابر نور خورشید تغییر رنگ می‌دهد و احتمال زرد شدن آن وجود دارد.

کابینت فایبرگلاس بهتر است یا ام دی اف؟

به طور کلی، کابینت فایبرگلاس در مقایسه با کابینت ام دی اف، طول عمر بیشتری دارد، گران‌تر است و به دلیل درخشندگی بیشتر، زیباتر و مدرن‌تر است.

اما بهترین کار قبل از سفارش کابینت فایبرگلاس این است که ضمن بررسی ویژگی‌های آن، این کابینت را با سایر کابینت‌های آشپزخانه مقایسه کنید. حال از آنجایی که کابینت ام دی اف متقاضی زیادی دارد، آن را بر اساس سه پارامتر مهم، با کابینت فایبرگلاس مقایسه می‌کنیم:

  1. روکش و ظاهر
  2. قیمت
  3. طول عمر

در مورد هر یک از ویژگی‌های بالا در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

1.   روکش و ظاهر

روکش کابینت فایبرگلاس از الیاف شیشه و رنگ پلی استر ساخته می‌شود و براقیت زیادی دارد، اما روکش کابینت ام دی اف از جنس ملامینه است که درخشندگی کمتری دارد. به همین دلیل ظاهر کابینت فایبرگلاس در مقایسه با کابینت ام دی اف براق‌تر و در نتیجه زیباتر و مدرن‌تر است. درنتیجه مشتریان بیشتر کابینت فایبرگلاس را می‌پسندند.

2.   قیمت

کابینت ام دی اف نسبت به کابینت فایبرگلاس قیمت کمتری دارد. علت این موضوع جنس روکش کابینت است که در قسمت قبلی راجع به آن صحبت کردیم.

3.   طول عمر

کابینت فایبرگلاس در برابر حرارت، رطوبت و نور خورشید مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهد و به طور کلی نسبت به کابینت ام دی اف آسیب‌پذیری کمتری دارد. بنابراین کابینت فایبرگلاس از طول عمر بیشتری برخوردار است.

در این قسمت به بررسی کابینت فایبرگلاس و کابینت پرطرفدار ام دی اف پرداختیم. در ادامه می‌خواهیم کابینت فایبرگلاس را با کابینت دیگری مقایسه کنیم که شباهت‌های زیادی به این کابینت دارد. این کابینت چیزی نیست جز کابینت هایگلاس. همراه ما باشید تا به مقایسه کابینت هایگلاس و فایبرگلاس بپردازیم.

مقایسه کابینت فایبرگلاس و هایگلاس

در این بخش قصد داریم به مرور شباهت‌ها و تفاوت‌های کابینت فایبرگلاس و هایگلاس بپردازیم. برخی از مهم‌ترین شباهت‌ها و تفاوت‌های مهم این دو کابینت، مربوط به موارد زیر هستند:

  1. نوع روکش
  2. ظاهر و ساختار
  3. قابلیت تمیزشوندگی
  4. تنوع رنگ
  5. سبک دکوراسیون
  6. طول عمر

این دو کابینت در مورد اول یعنی نوع روکش با هم متفاوت هستند، اما در پنج مورد بعدی به هم شباهت دارند که درباره آن‌ها توضیحات مختصری را ارائه می‌کنیم.

1.   نوع روکش

به طور معمول کابینت فایبرگلاس روکشی از الیاف شیشه و پلی استر دارد، اما روکش کابینت هایگلاس از پلکسی گلاس است.

2.   ظاهر و ساختار

اسکلت کابینت فایبرگلاس و هایگلاس از ام دی اف است. از لحاظ ظاهر نیز هر دو کابینت براق هستند و نور را در محیط پخش می‌کنند. به همین علت این کابینت‌ها باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه می‌شوند.

3.   قابلیت تمیزشوندگی

هر دو کابینت فایبرگلاس و هایگلاس به راحتی تمیز می‌شوند و نگهداری آن‌ها مشابه یکدیگر است.

4.   تنوع رنگ

تنوع رنگی در هر دو کابینت فایبرگلاس و هایگلاس وجود دارد.

5.   سبک دکوراسیون

کابینت فایبرگلاس و هایگلاس را اغلب برای سبک دکوراسیون مدرن استفاده می‌کنند.

6.   طول عمر

علاوه بر شباهت‌های مطرح شده برای کابینت فایبرگلاس و هایگلاس، دو کابینت طول عمر نسبتا بالایی دارند.

کابینت هایگلاس سفید و طوسی

تصویر بالا یک نمونه کابینت هایگلاس است که اگر ساختار آن را بررسی نکنید، به لحاظ ظاهری تفاوت قابل ملاحظه‌ای با کابینت فایبرگلاس ندارد. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که کابینت فایبرگلاس و هایگلاس، بیشتر به هم شباهت دارند تا اینکه نسبت به هم متفاوت باشند.

رنگ‌های رایج کابینت فایبرگلاس چیست؟

کابینت فایبرگلاس را در رنگ‌های متنوعی می‌سازند. به همین علت برای هر سلیقه‌ای مناسب است. برخی از رنگ‌هایی رایجی که برای کابینت فایبرگلاس استفاده می‌شوند عبارت‌اند از:

  • سفید
  • مشکی
  • قهوه‌ای
  • طوسی
  • آبی
  • قرمز
  • سبز
  • و…

انتخاب هرکدام از این رنگ‌های کابینت فایبرگلاس، به سلیقه شما و اندازه آشپزخانه بستگی دارد. بهتر است برای آشپزخانه‌هایی با ابعاد کوچک، از کابینت فایبرگلاس سفید و یا رنگ‌های روشن مثل کرمی و … استفاده کنید.

کابینت فایبرگلاس سبز با صفحه کابینت سفید

نمونه‌ای از کابینت فایبرگلاس سبز را در تصویر بالا می‌بینید. درضمن استفاده از رنگ‌های ترکیبی هم برای این کابینت کارکرد دارد که از جمله رایج‌ترین آن‌ها می‌توانیم به کابینت فایبرگلاس سفید طوسی و یا سفید طلایی اشاره کنیم.

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد کابینت فایبرگلاس و ویژگی‌های آن توضیحاتی ارائه کردیم. در ساختار کابینت فایبرگلاس از ترکیب الیاف شیشه‌ای، مواد پلیمری و انواع رنگ‌های پلی استر استفاده می‌کنند. درنتیجه این کابینت معمولا ظاهری صاف و براق دارد و برای سبک دکوراسیون مدرن خیلی مناسب است. کابینت فایبرگلاس وزن کمی دارد و به راحتی می‌توانید آن را حمل و یا نصب کنید. این کابینت در برابر حرارت، رطوبت و نور خورشید مقاوم است اما نسبت به ضربه و خش کمی حساسیت دارد.

قیمت کابینت فایبرگلاس نسبت به کابینت‌های چوبی کمتر است، اما نسبت به برخی از کابینت‌های آشپزخانه مانند ام دی اف قیمت بیشتری دارد. عوامل مختلفی روی قیمت تمام شده کابینت فایبرگلاس تاثیر دارند که از جمله آن‎ها می‌توانیم به هزینه حمل و نصب، مدل و طرح کابینت و همچنین وزن و ابعاد ورق کابینت اشاره کنیم. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد کابینت فایبرگلاس و قیمت آن کسب کنید، می‌توانید با مراجعه به سایت سلام ساختمان، از مشاوره رایگان کابینت بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments