4.6 0

کابینت ملامینه و انواع آن؛ جدول قیمت، مزایا و معایب

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  23 بهمن 1401
کابینت ملامینه کرمی و سفید

کابینت آشپزخانه ملامینه (Melamine Kitchen Cabinet) یک نوع کابینت اقتصادی و ارزان است که این موضوع یک مزیت مهم به حساب می‌آید. اما این کابینت معایبی هم دارد که نباید از آن‌ها چشم پوشی کنید. برای مثال کابینت ملامینه در برابر رطوبت ضعیف است و نباید روکش آن آسیبی ببیند. در این مطلب، به معرفی کامل سه نوع کابینت روکش ملامینه پرکاربرد می‌پردازیم و مزایا و معایب این مدل کابینت را به همراه جدول قیمت روز کابینت ملامینه بررسی می‌کنیم. پس اگر شما نیز برای انتخاب کابینت سردرگم هستید و می‌خواهید ببنید که آیا کابینت ملامینه خوب است یا نه، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

با کابینت ملامینه، ویژگی‌ها و ساختار آن بیشتر آشنا شوید!

کابینت ملامینه یکی از ارزان‌ترین کابینت‌های آشپزخانه موجود در بازار هستند که آن‌ها را از ورق‌های ملامینه می‌سازند. ورق ملامینه، تخته نئوپان‌هایی هستند که با نوعی روکش مخصوص به نام ملامینه پوشانده می‌شوند. (تخته نئوپان را از ترکیب خرده چوب و چسب و رزین می‌سازند. روکش ملامینه هم از نوعی ماده به نام ملامین، که ترکیبی از چسبِ ملامین و کاغذهای رنگی مخصوص است، ساخته می‌شود.)

کابینت ملامینه قهوه ای روشن و سفید

کابینت‌های ملامینه معمولا طراحی ساده و مدرنی دارند و از تنوع طرح و رنگ بالایی برخوردار هستند. اما متاسفانه یک ایراد بزرگ کابینت‌های ملامینه این است که اگر روکش ملامینه آن‌ها آسیب ببینید، کابینت مقاومت خودش را در برابر رطوبت، کاملا از دست می‌دهد. در رابطه با این موضوعات بیشتر صحبت می‌کنیم.

کابینت ملامینه بر اساس نوع روکش کابینت، به چند نوع تقسیم می‌شود؟

معمولا انواع کابینت‌های ملامینه موجود در بازار را بر اساس نوع روکش آن‌ها، به سه گروه اصلی زیر تقسیم می‌کنند:

  1. کابینت ملامینه براق
  2. کابینت ملامینه مات
  3. کابینت ملامینه کتان

کابینت ملامینه با هر کدام از روکش‌های بالا، دارای ویژگی‌ها و شکل ظاهری متفاوتی است. در ادامه در مورد این 3 نوع کابینت ملامینه و مزایا و معایبی که دارند، بیشتر توضیح می‌دهیم.

1.   با کابینت ملامینه براق آشنا شوید

یکی از کابینت‌های پرطرفدارِ ملامینه (به ویژه در آشپزخانه‌های کوچک)، کابینت ملامینه با روکش براق است. کابینت‌های ملامینه براق همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، دارای سطحی زیبا، براق و درخشنده هستند. شاید با شنیدن نام کابینت براق، به یاد کابینت های گلاس افتاده باشید؛ امّا براقیت این کابینت‌ها به اندازه کابینت‌های هایگلاس نیست. از طرفی، ضخامت روکش ملامینه براق، از ضخامت روکش هایگلاس کابینت، کمتر است.

کابینت ملامینه براق سفید قهوه ای

مزایای کابینت ملامینه براق:

  • صفحات ملامینه براق، زیبایی و درخشندگی خاصی دارند.
  • براق بودن و انعکاس نور در سطح کابینت ملامینه، فضا را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.
  • تمیز کردن کابینت ملامینه براق به دلیل سطح صاف و یکدست آن، به آسانی انجام می‌شود.

معایب کابینت ملامینه براق:

  • ملامینه براق، مقاومت کمی در برابر خط و خش از خود نشان می‌دهد.
  • صفحات ملامینه براق، با گذشت زمان براقیت خود را از دست داده و مات می‌شوند.

اما کابینت ملامینه براق، رقیبی سرسخت نیز دارد. این رقیب همان کابینت مات است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

2.   با کابینت ملامینه مات آشنا شوید

در کابینت ملامینه مات، خبری از بازتاب شدید نور و براق بودن سطح نیست. از این کابینت‌ها بیشتر در مکان‌های پر نور و بزرگ استفاده می‌کنند. این کابینت‌ها سطح ماتی دارند که کمک می‌کند تا لکه‌ها و کثیفی‌های روی سطح، به چشم نیایند. انواع کابینت ملامینه با روکش مات به دلیل کیفیت نسبتا کمتر، کاربرد کمتری هم دارند.

کابینت ملامینه کرمی و مشکی مات

مزایای کابینت ملامینه مات:

  • مات بودن سطح، باعث کمتر دیده شدن لکه‌های سطح می‌شود. در نتیجه این کابینت در مقایسه با کابینت ملامینه براق، نیاز کمتری به تمیز کاری و مراقبت روزانه دارد.
  • انواع کابینت ملامینه مات، حس دلزدگی کمتری را در مقایسه با کابینت‌های ملامینه براق در شما ایجاد می‌کنند و می‌توانند برای مدت طولانی‌تری مورد قبول واقع شوند. البته این موضوع به سلیقه هر فرد هم بستگی دارد.
  • در برابر خراشیدگی مقاومت بهتری از خودشان نشان می‌دهند.

معایب کابینت ملامینه مات:

  • کابینت ملامینه مات، دلبازی و درخشندگی کابینت ملامینه براق را ندارد و برای آشپزخانه‌هایی با متراژ کم توصیه نمی‌‌شود.
  • این کابینت‌ها کیفیت متوسطی دارند و معمولا در آشپزخانه‌های لوکس به کار نمی‌روند.
  • اگر کیفیت کابینت مات پایین باشد، نظافت آن کمی دشوار است.

در بخش بعدی هم به بررسی آخرین نوع کابینت ملامینه می‌پردازیم.

3.   با کابینت ملامینه کتان آشنا شوید

و دسته سوم، کابینت ملامینه کتان! این نوع کابینت ظاهری مات، زبر و مانند بافت دارد. برای طولانی نشدن مبحث، از ویژگی‌های مثبت و منفی این نوع کابینت، هر کدام به یک مورد اشاره می‌کنیم.

مزیت اصلی کابینت ملامینه کتان:

  • از جمله مزایای کابینت ملامینه کتان این است که روکش کابینت ملامینه کتان، در مقایسه با نوع براق و مات، مقاومت بیشتری در برابر خط و خش دارد.

ایراد اصلی کابینت ملامینه کتان:

  • امّا از طرفی، سطح کابینت ملامینه کتان، به علت داشتن پستی و بلندی، گرد و غبار بیشتری به خود جذب می‌کند.

کابینت ملامینه کتان مشکی رنگ

پس از آشنایی با کابینت ملامینه و انواع آن، در بخش بعد به بررسی قیمت کابینت ملامینه در بازار امروز می‌پردازیم.

جدول قیمت کابینت ملامینه بهمن 1401 + عوامل موثر بر تعیین قیمت

در این بخش جدول قیمت متری کابینت ملامینه را آورده‌ایم. اما یادتان باشد قیمت‌های متری که در بازار ارائه می‌شوند دقیق نیستند و فقط حدودی از قیمت‌ها را به شما نشان می‌دهند. در مورد روش قیمت گیری دقیق، بعد از دیدن جدول، راهکاری را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

تاریخ به روزرسانی قیمت‌ها توسط کابینت سازهای سلام ساختمان: 0

نوع کابینتحداقل قیمت (تومان)حداکثر قیمت (تومان)توضیحات
قیمت نئوپان روکش ملامینه00

بدنه و درب ها نئوپان روکش ملامینه

همانطور که گفتیم قیمت‌گیری متری کابینت روکش ملامینه روش دقیقی نیست، زیرا عوامل زیادی بر قیمت کابینت ملامینه تاثیر دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. اما برای قیمت گیری دقیق کابینت ملامینه می‌توانید از «سلام ساختمان» کمک بگیرید. سلام ساختمان بزرگ‌ترین بازار آنلاین ساخت کابینت در کشور است که مشاورین ما در آنجا به شما مشاوره رایگان کابینت می‌دهند. برای اطلاع از قیمت‌های دقیق انواع کابینت از طریق سلام ساختمان، می‌توانید اینجا کلیک کنید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کابینت ملامینه چیست؟

فراموش نکنید که قیمت کابینت روکش ملامینه به عوامل متعددی وابسته است که موقع خرید و مقایسه قیمت‌ها، باید حتما به آن‌ها توجه کنید. از جمله مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت کابینت ملامینه عبارت‌اند از:

  • طرح و رنگ روکش ملامینه به کار رفته در ورق کابینت
  • نوع کابینت (سفارشی یا پیش ‌ساخته)
  • کیفیت و برند ورق ملامینه کابینت
  • ابعاد کابینت
  • کیفیت و نوع یراق آلات و تجهیزات به کار رفته در ساخت کابینت
  • دستمزد طراح، سازنده و نصاب کابینت
  • و …

با وجود این عوامل، نمی‌توان قیمت دقیقی برای کابینت ملامینه ارائه داد. امّا برای داشتن ذهنیتی کلی از محدوده قیمتی این متریال جهت مقایسه با سایر کابینت‌ها، احتمالا همان جدول بالا به کارتان می‌آید.

مهم‌ترین مزایای کابینت روکش ملامینه چیست؟

کابینت ساخته شده با روکش ملامینه، مزیت‌های متعددی دارد که از میان آن‌ها، به پنج مورد برجسته اشاره می‌کنیم:

  1. تمیز کاری آسان
  2. تنوع در طرح و رنگ
  3. قیمت نسبتاً ارزان
  4. قابلیت به کار گیری در سبک مدرن
  5. وزن کم

و حالا به شرحی کوتاه راجع به هر ویژگی می‌پردازیم.

1.   تمیز کاری آسان

خوشبختانه کابینت با روکش ملامینه به دلیل سطح نسبتا صافی که دارد، به راحتی تمیز می‌شود و دستمال کشی آن آسان است. پس در کابینت‌های ملامینه مشکلی از بابت تمیز کردن سطح نخواهید داشت. البته این کابینت هم مانند هر متریال دیگری، نیازمند نگهداری و مراقبت است تا دوام بیشتری داشته باشد.

2.   تنوع در طرح و رنگ

کابینت‌های ملامینه از روکش‌های مصنوعی ملامینه ساخته می‌شوند، پس تنوع طرح و رنگ فوق العاده بالایی دارند و سلایق مختلف مشتریان را به خوبی پوشش می‌دهند. بنابراین می‌توانید کابینت ملامینه را با رنگ دلخواه خودتان سفارش دهید.

3.   قیمت نسبتاً ارزان

قیمت هر کابینت، همواره عاملی بسیار مهم و تعیین کننده در انتخاب آن به شمار می‌رود. حال از آنجایی که کابینت‌های ملامینه را از ورق نئوپان که قیمت ارزانی دارد می‌سازند، درنتیجه کابینت ملامینه، یکی از کابینت‌های ارزان قیمت و اقتصادی است که می‌توانید از انواع متنوع آن، با هزینه‌ای نسبتاً کم کمک بگیرید.

4.   قابلیت به کار گیری در سبک مدرن

کابینت‌های ملامینه، عمدتاً طرح و رنگ‌هایی ساده دارند. طرح‌هایی که برای ترکیب با سایر متریال‌ها و استفاده در آشپزخانه‌های مدرن، انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

5.   وزن کم

کابینت‌های ملامینه از وزن کمی برخوردار هستند، درنتیجه حمل و نصب آن‌ها نسبت به سایر کابینت‌ها راحت‌تر است.

کابینت ملامینه خاکستری سفید

بعد از مطرح کردن مزیت‌های کابینت ملامینه، بررسی معایب آن کمی دشوار به نظر می‌رسد! امّا باید هر دو جنبه مثبت و منفی را در نظر گرفت،

مهم‌ترین معایب کابینت روکش ملامینه چیست؟

پنج مورد از معایب اصلی کابینت ملامینه که در این قسمت به بررسی آن‌ها می‌پردازیم عبارت‌اند از:

  1. قابلیت برش کاری و ابزارخوری پایین
  2. مقاومت پایین در برابر شوینده‌های اسیدی و قلیایی
  3. مقاومت پایین نسبت به حرارت
  4. آسیب پذیری در برابر رطوبت
  5. محدودیت در سبک طراحی

در ادامه جزئیات هر کدام از معایب بالا را بیشتر برای شما توضیح می‌دهیم.

1.   قابلیت برش کاری و ابزارخوری پایین

کابینت ملامینه را از تخته نئوپان با روکش ملامینه می‌سازند و چون نئوپان از ذرات چوب نسبتا درشت ساخته می‌شود، در نتیجه ممکن است موقع برش کاری و ابزار خوری خرد شده و آسیب ببیند.

2.   مقاومت پایین در برابر شوینده‌های اسیدی و قلیایی

روکش کابینت ملامینه در برابر شوینده‌های شیمیایی و رطوبت مقاومت پایینی دارد، بنابراین اگر خیلی اهل تمیزکاری هستید، احتمالا این کابینت برای شما گزینه مناسبی نباشد.

3.   مقاومت پایین نسبت به حرارت

کابینت‌های ملامینه معمولا مقاومت مناسبی در برابر حرارت ندارند. بنابراین باید مراقب برخورد مستقیم حرارت با روکش‌های ملامینه باشید.

4.   آسیب پذیری در برابر رطوبت

با وجود مقاومت نسبتا مناسب روکش ملامینه در برابر رطوبت، در صورتی که رطوبت زیاد باشد و یا خراشی روی روکش سطح کابینت ایجاد شود، کابینت ملامینه رطوبت را جذب کرده و آسیب جدی می‌بیند. جذب آب باعث می‌شود تا بخش‌هایی از کابینت متورم شوند و ظاهری ناخوشایند و غیریکپارچه پیدا کنند. پس به هر ترتیبی، باید از نفوذ رطوبت به زیرِ روکش کابینت ملامینه جلوگیری کنید، تا دچار نم زدگی یا ایجاد کپک نشود.

5.   محدودیت در سبک طراحی

از کابینت ملامینه در سبک‌های پرکار و مجلل کلاسیک خیلی استفاده نمی‌شود. این نوع کابینت عمدتاً طراحی ساده‌ای دارند و برای سبک مدرن مناسب هستند. این موضوع می‌تواند برای برخی افراد، یک محدودیت جدی به شمار بیاید.

کابینت ملامینه طوسی آشپزخانه بزرگ

پس از بررسی جامع مزایا و معایب، حالا می‌خواهیم در ادامه کابینت ملامینه را با سایر متریال‌های مشابه مقایسه کنیم. پس همراه ما باشید.

کابینت ملامینه بهتر است یا ام دی اف؟ (تفاوت کابینت ملامینه و ام دی اف)

کابینت ملامینه و نئوپان به لحاظ ظاهری یکی هستند و روکش هر دو کابینت از جنس ملامینه است. اما مغزی، یعنی همان بخش زیر روکش، در کابینت ملامینه از جنس نئوپان است و در کابینت آشپزخانه ام دی اف از مغزی ام دی اف استفاده می‌کنند. در نتیجه این دو کابینت تفاوت‌هایی دارند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • متریال ام دی اف از تراکم بیشتری نسبت به نئوپان برخوردار است، درنتیجه کابینت ام دی اف استحکام و دوام بالاتری نسبت به کابینت ملامینه دارد.
  • کابینت ملامینه نسبت به کابینت ام دی اف، از مقاومت کمتری در برابر رطوبت برخوردار است.
  • ابزار خوری و برش کاری در کابینت ام دی اف راحت‌تر از کابینت ملامینه اتفاق می‌افتد.
  • هرز شدن پیچ‌ها و اتصالات در کابینت ملامینه دیرتر رخ می‌دهد و پیچ‌ها ماندگاری بیشتری دارند.
  • قیمت کابینت ملامینه کمتر از کابینت ام دی اف است.

موارد بالا مهم‌ترین تفاوت‌های این دو کابینت بودند. کابینت ملامینه و ام دی اف به لحاظ ظاهری کاملا یکسان هستند و برای تشخیص نوع این کابینت‌ها، باید حتما مغزی (بخش زیرین ورق سازنده) آن‌ها را ببینید.

کابینت ملامینه سفید ساده

به طور خلاصه اگر چه کابینت ام دی اف کیفیت بالاتری نسبت به کابینت ملامینه دارد، اما با این حال اینکه بخواهیم بگوییم کدام کابینت بهتر است، شاید کار درستی نباشد. زیرا انتخاب بهترین یا بدترین بودن به شرایط شما بستگی دارد که برای مثال کابینت باکیفیت می‌خواهید یا کابینت ارزان قیمت. با همین طرز فکر، در ادامه به بررسی تفاوت کابینت ملامینه و هایگلاس می‌پردازیم.

تفاوت کابینت ملامینه و هایگلاس چیست؟

کابینت‌های ملامینه و هایگلاس تفاوت نسبتا زیادی با هم دارند، زیرا کابینت ملامینه را از ورق نئوپان با روکش ملامینه می‌سازند، در حالی که ورق سازنده کابینت هایگلاس، ام دی اف با نوعی روکش پلاستیکی مخصوص به نام پلکسی گلاس است. از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های کابینت ملامینه و هایگلاس عبارت‌اند از:

  • از لحاظ ظاهری، کابینت های گلاس درخشش بیشتری دارد.
  • قیمت کابینت ملامینه کمتر از کابینت های گلاس است.
  • روکش سطح کابینت هایگلاس، مقاومت بهتری در برابر نفوذ آب و حرارت از خود نشان می‌دهد.
  • کابینت های گلاس در برابر تیزی و خراش، آسیب‌پذیرتر از کابینت ملامینه است.
  • اثر انگشت یا لکه، روی سطح کابینت های گلاس خیلی بیشتر از کابینت ملامینه قابل مشاهده است.

این تفاوت‌های اصلی کابینت ملامینه با کابینت هایگلاس بود. در نهایت، انتخاب نهایی متریال مورد نظر با شماست!

رنگ‌های رایج در ساخت کابینت ملامینه چیست؟

فارغ از هر طرح و متریالی، انتخاب جدیدترین رنگ کابینت یکی از نکات پراهمیت و موثر در ساخت کابینت ملامینه به شمار می‌رود. همان طور که اشاره شد، کابینت ملامینه را در رنگ‌های مختلفی می‌سازند که رایج‌ترین این رنگ‌ها عبارت‌اند از:

  • سفید براق
  • سفید مات
  • سفید طلایی
  • سفید طوسی
  • سایر رنگ‌های روشن مانند شیری، کرمی، صدفی، استخوانی و …
  • انوع قهوه ای روشن و تیره، نسکافه ای و …
  • رنگ‌های تیره مانند مشکی مات، مشکی براق، خاکستری و … (به ندرت)

حواستان باشد که در هنگام انتخاب رنگ کابینت ملامینه، علاوه بر سلیقه شخصی، به ابعاد و متراژ آشپزخانه نیز توجه ویژه داشته باشید. به طور مثال، برای آشپزخانه‌های کوچک یا آشپزخانه‌هایی که نور کمی دارند، بهتر است از رنگ‌های روشن مانند سفید و کرمی استفاده کنید.

کابینت ملامینه خاکستری تیره

همچنین به تناسب رنگ بین کابینت‌ها با سایر اجزای آشپزخانه نیز خیلی توجه کنید. برای مثال در تصویر بالا هماهنگی مناسبی بین رنگ کابینت‌ها با سایر بخش‌های آشپزخانه وجود دارد.

آیا کابینت ملامینه خوب است؟

بعد از تمام این بحث‌ها، شاید همچنان این پرسش اساسی در ذهنتان باشد که: “آیا کابینت ملامینه خوب است؟” یا “آیا می‌توان کابینت ملامینه را متریالی قابل اعتماد برای آشپزخانه در نظر گرفت یا خیر؟!”.

پاسخ به این پرسش‌ها، چندان راحت نیست! چون این متریال مزایا و معایب پرشماری دارد و این شما هستید که باید بسته به کاربردی که در نظر دارید، بودجه پروژه، سلیقه شخصی و …، درباره استفاده یا عدم استفاده از این متریال تصمیم بگیرید.

کابینت ملامینه آبی با دستگیره نقره‌ای

امّا به طور کلی و طبق نکاتی که در این مطلب بررسی کردیم، کابینت ملامینه با وجود داشتن مزایا و معایب بسیار، با توجه به قیمت ارزانی که دارد، کابینتی کاربردی و پرطرفدار محسوب می‌شود. البته استفاده از این کابینت پرحاشیه (!) در آشپزخانه، به دلیل ضعیف بودن در برابر رطوبت، محدودیت‌هایی نیز به همراه خواهد داشت. در نهایت، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید!

جمع‌بندی

به پایان مطلب جامع کابینت ملامینه رسیدیم. سعی کردیم در این مطلب شما را با کابینت ملامینه و ویژگی‌های آن آشنا کنیم. در انتها خلاصه‌ای از مطالب ذکر شده را با هم مرور می‌کنیم:

  • کابینت ملامینه از ورق نئوپان روکش شده با نوعی لایه محافظ به نام ملامینه به وجود می‌آید.
  • از جمله مزیت‌های کابینت ملامینه: تمیزکاری آسان، تنوع طرح و رنگ فراوان، قیمت نسبتاً ارزان، قابلیت به کارگیری در سبک مدرن و وزن کم است.
  • معایب کابینت ملامینه عبارت‌اند از: قابلیت برش کاری و ابزارخوری ضعیف، مقاومت پایین در برابر رطوبت، مقاومت کم در برابر حرارت، مقاومت پایین در برابر شوینده‌های شیمیایی و در نهایت محدودیت در سبک طراحی.
  • رنگ‌های رایج در ساخت کابینت ملامینه نیز عبارت‌اند از: سفید براق و مات، شیری، کرمی، صدفی، استخوانی انواع قهوه ای، نسکافه‌ای، مشکی، خاکستری و … .

اگر هنوز نتوانسته‌اید تصمیم بگیرید که آیا کابینت ملامینه برای شما مناسب است یا خیر، می‌توانید اینجا کلیک کنید و از پشتیبان‌های ما در بازار آنلاین «سلام ساختمان»، مشاوره رایگان کابینت بگیرید. همچنین در صورتی که تصمیم شما برای خرید کابینت ملامینه قطعی است، می‌توانید کابینت ساز حرفه‌ای شهر خودتان را از طریق سلام ساختمان به راحتی پیدا کنید. ممنون که تا انتهای مطلب همراه بودید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments