3.8 8

رنگ آکریلیک دیوار؛ با 9 مزیت رنگ اکریلیک ساختمان آشنا شوید!

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  24 بهمن 1401
رنگ اکریلیک؛ نقاشی اکریلیک چه مزایا و معایبی دارد؟!

رنگ اکریلیک دیوار از انواع رنگ های ساختمانی جدید در بازار است که به دلیل مزایای زیادی که نسبت به سایر رنگ های سنتی موجود در بازار دارد، به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرده و جای خود رو در بازار پیدا کرده است. رنگ های نقاشی ساختمان سنتی و قدیمی مثل پلاستیک و رنگ روغنی دیوار، هر کدوم با وجود مزایایی که دارند، معایب زیادی هم دارند که باعث شده مشتریان به سمت رنگ های جدید و کم عیب تری مثل اکریلیک رو بیارند. 

در این مطلب میخواهیم در مورد رنگ اکریلیک ساختمان با شما صحبت کنیم. ابتدا در مورد ویژگی ها و برتری هایی که رنگ اکریلیک نسبت به رنگ روغن و پلاستیک داره صحبت کرده و سپس کاربرد و انواع رنگ های اکریلیک دیوار و مزایا و معایب رنگ اکریلیک رو بررسی میکنیم و در نهایت نکاتی در مورد خرید و شرایط نگهداری رنگ اکریلیک بهتون میگیم. امیدواریم براتون مفید باشه.

رنگ اکریلیک ساختمان چیست و چرا این همه طرفدار داره؟!

رنگ اکریلیک دیوار یک رنگ بر پایه آب است که دارای تکنولوژی تولید جدید و نوین می باشد. یکی از دلایل محبوب بودن نقاشی اکریلیک همینه که این رنگ پایه آب هست! حالا شاید بپرسین که رنگ پایه آب یعنی چی؟! بصورت خلاصه یعنی این رنگ با آب رقیق میشه مثل رنگ پلاستیک! در واقع حلال رنگ اکریلیک آب هست. اما خب این چه مزیتی داره که باعث محبوبیت این رنگ شده؟!

رنگ های ساختمانی بر پایه آب از نظر زیست محیطی بسیار با محیط سازگارند! آسیبی به محیط زیست نمیزنن و خطری هم برای انسان ندارند و موقع اجرا بی بو هستند. در صورتیکه رنگ های پایه حلال مثل رنگ روغن، موقع اجرا دارای بوی بسیار بدی هستند که از نظر سلامتی برای ما مناسب نبوده و آسیب زا هستند.

همون طوری که گفتیم رنگ اکریلیک مثل رنگ پلاستیک، پایه آب بوده و با آب رقیق میشه. اما این موضوع یه ایراد هم داره که باعث میشه کاربرد رنگ پلاستیک امروزه خیلی کم بشه. این ایراد چیزی نیست جز: ضد آب نبودن این رنگ ها؛ یعنی سطوحی که دارای رنگ پلاستیک ساختمان هستند، قابل شستشو نبوده و در صورت شستشو، رنگ از روی سطح شسته و پاک میشه! اما رنگ اکرولیک دیوار با وجود اینکه با آب حل میشن، بعد از خشک شدن به راحتی با آب شسته شده و حالت ضد آب به خود میگیرن! جالبه!!!

البته رنگ اکریلیک ساختمان مانند رنگ روغنی دیوار به صورت 100 درصد قابل شستشو نیستند، اما میتونیم بگیم تا حد 90 درصد ضد آب و قابل شستشو هستند. در کل برای تمیز کردن دیوارهایی که با رنگ اکریلیک رنگ شده اند، دردسری ندارین به شرطی که نخواهید با شلنگ آب اون ها رو بشویید! همچنین میتونین در محیط های مرطوب هم از رنگ های اکریلیک استفاده کنید و نگرانی از بابت پاک شدن رنگ نداشته باشید.

رنگ اکریلیک سفید برای نقاشی دیوار اتاق خواب

رنگ اکریلیک ساختمان تنوع زیادی دارند و به دلیل اینکه غلظتشون بالاست، میتونن برای ایجاد پوشش بافت استفاده بشوند! همچنین میتونن روی تمام سطوح بکار برن و به علت اینکه انعطاف بالایی دارن، سخت تر از رنگ های روغنی ترک خورده و عمر مفید بالاتری دارن.

گفتیم که رنگ اکریلیک برای رقیق شدن نیاز به حلال های نفتی نداره و با آب رقیق میشه. بنابراین بوی نامطبوعی هنگام کار با رنگ اکریلیک احساس نمی کنید. همچنین برای محیط زیست اصلاً آسیبی نداره. برخلاف رنگ های روغنی که باید با حلال های نفتی رقیق بشن.

بعلاوه رنگ روغنی دیوار پروسه رنگ آمیزی بسیار پیچیده ای دارند و این کار، زمان زیادی از شما و نقاش میگیره. درحالیکه رنگ اکرولیک ساختمانی اینطور نیستند و کار با اون ها بسیار آسان تر از رنگ های روغنی هست. یک مزیت دیگری که رنگ اکریلیک نسبت به سایر رنگ ها داره اینه که در برابر نور دچار تغییر رنگ نمیشه!

نقاشی ساختمان با رنگ آکرلیک ساختمانی سفید

بعلاوه رنگ اکریلیک ساختمانی، خیلی زود خشک شده و باعث میشه پروسه انجام رنگ و رنگ آمیزی ساختمان مدت کمی زمان برده و در نهایت برای شما از نظر زمانی بسیار به صرفه ست.

نکته: موردی که باید بهش توجه کنین اینه که این رنگ ها با وجود اینکه با آب رقیق میشن و به زودی هم خشک میشن، ولی بعد از خشک شدن اصلا پاک نمیشن. پس اگر هنگام رنگ آمیزی، رنگی روی جایی بریزه، باید بلافاصله اون رو پاک کنین تا خشک نشه چون بعد از خشک شدن، رنگ پاک نمیشه!

رنگ اکریلیک ساختمانی برای چه سطوحی مناسب است؟

رنگ اکریلیک دیوار قابلیت اجرا بر روی تمامی سطوح رو دارند. فرقی نمیکنه این سطوح گچی باشن یا بتنی یا آجری! همچنین میتونین برروی سطوح داخلی و خارجی هم از رنگ اکریلیک برای نقاشی استفاده کنین. یعنی اکریلیک قابلیت استفاده به عنوان رنگ نمای ساختمان رو هم دارند.

آیا رنگ اکریلیک برای فلز مناسب است؟

بله، رنگ آکریلیک دیوار برای سطوح فلزی هم مناسب است. رنگ های ساختمانی اکریلیک دارای نوع ضد زنگ هم هستند که برای سطوح فلزی استفاده میشن

اجرای رنگ آکریلیک بر روی نرده های چوبی

برای آشنایی بیشتر، مقاله “رنگ اکریلیک برای چه سطوحی مناسب است” را مطالعه کنید.

آیا رنگ اکریلیک قابل شستشو است؟

بله، رنگ آکریلیک دیوار در حالت کلی، قابل شستشو هست. البته این قابل شستشو بودن این رنگ، به زیرسازی هم بستگی داره. رنگ اکریلیک با زیرسازی پلاستیک قابل شستشو نیست. اما رنگ اکریلیک با زیر سازی پرایمر یا رنگ روغن، قابل شستشو می‌باشد. این رنگ به دلیل مقاومت خوبی که در برابر رطوبت داره، میتونه به عنوان لایه محافظ در سطوحی که احتمال نفوذ آب به لایه های زیرین اون ها وجود داره، استفاده بشه.

آیا رنگ اکریلیک پاک می‌شود؟

رنگ ساختمانی آکریلیک قبل از اینکه خشک بشه با آب پاک میشه، اما به محض خشک شدن، با آب پاک نمیشه!

انواع رنگ ساختمانی آکریلیک بر پایه آب چند نوع هستند؟

رنگ های اکریلیک 3 نوع هستند:

  1. نوع اول مخصوص سطوح داخلی و خارجی ساختمان هست. این رنگ ها بر اساس پرایمری که دارن، میتونن کاملا خاصیت ضد آبی داشت باشن یا اینکه از پرایمرهای ضعیف تر برای اونها استفاده بشه و به صورت صد درصد ضد آب نباشن.
  2. نوع دوم رنگ های اکریلیک از نوع ضد زنگ مخصوص سطوح فلزی است. این رنگ ها هم مانند سایر رنگ های اکریلیک پایه آب بوده و برای محیط زیست ضرری ندارند. همچنین این رنگ ها ضد خوردگی بوده و مانع زنگ زدن و خورده شدن فلزاتی که به صورت مداوم در تماس مستقیم با آب هستند، می شوند.
  3. نوع سوم رنگ های اکریلیک مخصوص سطوح و مصنوعات چوبی هستند. این رنگ ها هم مانند رنگ های ضد زنگ و رنگ های دیواری، برپایه آب بوده و دوستدار محیط زیست هستند. اما این رنگ چکار میکنه؟! در مقابل شرایط جوی مختلف از قبیل هوای آفتابی و علی الخصوص رطوبت و بارندگی از چوب محافظت میکنه! پس هم برای سطوح چوبی داخلی و هم خارجی قابل استفاده است.

اجرای رنگ ساختمانی آکریلک بر روی نرده های فلزی

با مزایا و معایب رنگ اکریلیک آشنا شوید

برای خرید و استفاده از هر چیزی، خوبه که مزایا و معایب اون رو به طور کامل بررسی کنیم. فرقی نداره که رنگ ساختمان باشه یا لباس یا هر چیز دیگه. در مورد نقاشی میتونیم به  قیمت نقاشی ساختمان یا ویژگی های مثبت و منفیش به عنوان نکات مهم انتخب رنگ نگاه کنیم. در این صورت میتونیم با چشمانی باز انتخاب کنیم و باتوجه به کاربردی که در نظر داریم، بهترین انتخاب رو انجام بدیم. پس بریم و مزایا و معایب رنگ اکریلیک رو بررسی کنیم.

نقاشی ساختمان با رنگ آکریلیک نارنجی بر روی دیوار پذیرایی

مزایای رنگ اکریلیک چیست؟

1- رنگ اکریلیک بوی بسیار کمی داره

دلیلش هم اینه که این رنگ بر پایه آب بوده و برای حل شدن رنگ اکریلیک نیاز به استفاده از حلال های رقیق کننده یا تینر نداره. این مسأله یکی از مهمترین مزیت های رنگ اکریلیک  نسبت به رنگ روغن است. بویی که هنگام کار با رنگ روغن در فضا وجود داره، بسیار برای سلامتی مضر بوده و آسیب زیادی به ریه و اندام های داخلی بدن وارد میکنه.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله “حلال رنگ آکریلیک” را مطالعه کنید.

2- سرعت خشک شدن رنگ اکریلیک بالاست

مزیت سرعت خشک شدن بالا اینه که در مدت زمان کمتری میتونید سطح بیشتری رو رنگ آمیزی کنید. در نتیجه کار شما زودتر به پایان رسیده و آماده تحویل میشه.

3- رنگ اکریلیک قابلیت پوشش دهی بالایی داره

در این صورت میتونین با مقدار حجم کمتر نسبت به رنگ روغن، سطح بیشتری رو میتونین رنگ بزنین. یعنی هزینه شما کاهش پیدا میکنه چون نیاز به حجم کمتر رنگ دارید. برای آشنایی بیشتر با هزینه رنگ اکریلیک مطلب قیمت رنگ اکریلیک رو بخونید.

رنگ اکریلیک 9

4- رنگ اکریلیک رو میتونین بر روی هر سطحی اجرا کنین

اینجوری برای اجرای رنگ ساختمانی اکریلیک محدودیتی ندارید. مثلاً برروی فلزات، رنگ پلاستیک خوب اجرا نمیشه ولی از رنگ اکریلیک برای رنگ آمیزی فلزات هم میشه استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر، می‌توانید مقاله 

5- رنگ اکریلیک قابلیت شستشو داره

البته در این مورد به مقدار زیادی به زیرسازی رنگ اکریلیک هم بستگی داره. رنگ اکریلیک با زیرسازی پلاستیک زیاد قابل شستشو نیست. ولی رنگ اکریلیک با زیر سازی پرایمر مخصوص و یا رنگ روغن، قابل شستشو هستند. این رنگ به دلیل مقاومت خوبی که در برابر رطوبت داره، میتونه به عنوان لایه محافظ در سطوحی که احتمال نفوذ آب به لایه های زیرین اون ها وجود داره، استفاده بشه. این مقاومت به آب نسبت به رنگ روغن کمتره. این رنگ قبل از اینکه خشک بشه با آب پاک میشه اما به محض خشک شدن، با آب پاک نمیشه.

6- ترمیم رنگ اکریلیک بسیار آسان بوده و دردسری برای شما نداره

برخی از پوشش های دیواری نظیر کاغذ دیواری قابلیت ترمیم پایینی دارند، اما رنگ اکریلیک قابلیت ترمیم خوب و مناسبی داره و نیاز نیست در صورت خراب شدن رنگ برروی یک قسمت کوچکی از دیوار، کل دیوار رو رنگ آمیزی کنین.

نقاشی دیوار اتاق خواب با رنگ آکرولیک ساختمانی طوسی

7- رنگ های اکریلیک سازگاری بالایی با محیط زیست دارند

همون طور که گفتیم رنگ اکریلیک پایه آب بوده و برای رقیق کردن اون نیاز به تینر نداریم. پس باعث میشه که سازگاری بالاتری نسبت به رنگ روغن با محیط زیست داشته باشه.

8- رنگ اکریلیک انعطاف پذیری بالایی بعد از اجرا دارد

انعطاف بالای رنگ باعث میشه که بعد از خشک شدن ترک نخوره و پوسته پوسته نشه.

9- رنگ اکریلیک مقاومت بالایی در برابر اشعه uv و نور خورشید داره

با این مزیت میتونیم از رنگ اکریلیک برای رنگ آمیزی نمای ساختمان هم استفاده کنیم.

نقاشی دیوار اتاق خواب با رنگ آکرلیک آبی روشن

معایب رنگ اکریلیک دیوار چیست؟

1- همه رنگ های اکریلیک به صورت صد در صدی قابل شستشو نیستند

ممکنه تعجب کنید که مگه رنگ اکریلیک رو ما نگفتیم قابلیت شستشو داره؟! پس چرا اینجا میگیم قابلیت شستشو نداره؟! همون طور که قبلا هم گفتیم، قابلیت شستشوی رنگ اکریلیک وابسته به زیرسازی اون هست! یعنی اگر از زیرسازی پلاستیک استفاده کنین، قابلیت شستشوی رنگ اکریلیک کاهش پیدا میکنه و اگر از رنگ روغن استفاده کنین، قابلیت شستشوی رنگ اکریلیک بالاست. در این صورت هزینه شما افزایش پیدا میکنه.

جهت آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر، مقاله “اجرای رنگ اکریلیک روی رنگ روغنی” رو مطالعه کنین.

2- اجرای رنگ اکریلیک به وسیله قلم مو، باعث افت کیفی کار میشه

در صورتی که برای اجرای رنگ اکریلیک از قلم مو استفاده بشه، نمایان بودن رد قلم مو، باعث افت کیفیت کار نهایی میشه. بنابراین برای رنگ آمیزی رنگ اکریلیک باید از غلتک استفاده بشه و نمیتونین از قلم مو استفاده کنین.

اجرای رنگ آکریلیک زرد روی دیوار سفید با غلطک نقاشی ساختمان

3- رنگ اکریلیک درخشش کمتری نسبت به رنگ روغن داره

حلال رنگ ساختمانی اکریلیک  آب بوده و پس از خشک شدن آب، درخشش و شفافیت خودش رو از دست میده. علاوه بر اینکه باعث افت زیبایی کار میشه، تمیز کردن سطوح صیقلی و براق خیلی راحت تر از سطوح کدر و غیر شفافه! البته رنگ‌های اکریلیک در سه دسته‌بندی اکریلیک براق، مات و نیمه براق قرار می‌گیرن که رنگ اکریلیک براق اگرچه بر پایه آب هستش، ولی براق بودن آنها هیچ وقت به رنگ های روغنی نمی‌رسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مقاله “چگونه رنگ اکریلیک را براق کنیم” را مطالعه کنید.

نکات مهم برای خرید رنگ اکریلیک و شرایط نگهداری از رنگ اکریلیک ساختمانی

  1. یکی از مهمترین نکات اینه که رنگ اکریلیک که تهیه میکنید، براساس کاربرد مورد نظرتون باشه. همون طور که گفتیم رنگ اکریلیک انواع مختلف داره و برای رنگ آمیزی نما یا رنگ آمیزی فلزات و … استفاده میشه. پس براساس کاربردتون رنگ  مناسب رو تهیه کنین.
  2. نکته بعدی که مهم بوده و انجامش برعهده شماست، اینه که قبل از شروع رنگ آمیزی، حتما دیوارها و سطح رنگ آمیزی رو تمیز کنین. حواستون باشه سطح فاقد کثیفی و چرک و روغن و چربی و … باشه. اگر دیوار خرابی داره، با بتونه برطرف میشه.
  3. حتماً در پایان هر مرحله از نقاشی ساختمان، بذارین تا رنگ به صورت کامل خشک بشه. به نقاش فشار زیادی وارد نکنین تا کار رو زودتر تحویل بده. انجام رنگ بر روی سطوحی که هنوز رنگش خشک نشده، باعث میشه کیفیت نهایی کارتون خیلی افت کنه.
  4. بعد از لایه اولیه یا پرایمر، نیازه که حداقل 4 الی 6 ساعت صبر کنین و بعد نقاش دست دوم رنگ رو برروی سطح بزند.
  5. سطوحی که از قبل رنگ نداشتن و برای اولین بار داره بر روی اون ها رنگ میخوره، مثل سطوح گچی و سیمانی و …، حتماً باید ابتدا برروی اون ها پرایمر زده بشه و بعد رنگ آمیزی صورت بگیره.
  6. اگر سطح کار، آب ریخته یا خیس هست، یا هوا رطوبت خیلی زیادی داره، اصلاً بر روی اون رنگ نزنین و صبر کنین تا سطح خشک بشه یا رطوبت هوا کاهش پیدا کنه. بعد از کاهش رطوبت، میتونین رنگ آمیزی کنین.
  7. رنگ ها رو در محدوده دمایی مناسب بین 5 تا 35 درجه نگه دارین و از نور مستقیم خورشید و حرارت زیاد و یخ زدگی محافظت کنین.
  8. بعد از اجرای رنگ، حواستون باشه تا به هیچ عنوان گرد و غبار بر روی سطوح قرار نگیره!
  9. اگر هنگام اجرا، برروی لباستون رنگ ریخت، بلافاصله با آب گرم و صابون اون رو بشویید. اگر خشک بشه، پاک کردنش دردسره!
  10. در سایر مقالاتمون در مورد زمان اجرای نقاشی ساختمان گفتیم و در اینجا هم تأکید می کنیم که زمان اجرای رنگ در پایان کلیه امور عمرانی خانه ست. البته اگر کابینت آشپزخانه هنوز نصب نشده، بهتره ابتدا رنگ آمیزی انجام بشه و سپس کابینت ها نصب بشن.

رنگ اکریلیک 14

نیروی مورد نیاز برای نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک چند نفر است؟

برای یک واحد 100 متری که قراره کل دیوارها، رنگ اکریلیک بشه، لازمه که دو نفر نقاش به مدت حدودا بین 3 تا 5 روز زمان بذارن.

رنگ اکریلیک دیوار؛ چطور بفهمیم کیفیت رنگ آمیزی خوبه؟

  • بعد از اینکه نقاشی با رنگ اکریلیک دبوار شما تکمیل شد، هیچ جا نباید ترک خوردگی یا باز شدگی رنگ ببینین
  • از نقاش بخواهید که برای رنگ آمیزی رنگ اکریلیک از غلتک استفاده کنه و از قلم مو استفاده نکنه. استفاده از قلم مو باعث میشه رد قلم برروی دیوار بمونه. یک کار با کیفیت به هیچ عنوان نباید رد قلم رو برروی خودش نشون بده
  • باید ایرادات دیوار کاملاً رفع شده باشه. موج و خرابی نباید برروی سطوح رنگ آمیزی شده دیده بشه
  • باید دیوار از رنگ کاملاً اشباع شده باشه و رنگ های قدیمی یا سطوح قبلی اصلاً در زیر کار دیده نشه
  • پنجره‌ها، کلیدها، پریزها و کابینت و سایر مواردی که قرار نیس رنگ بشه یا رنگ متفاوتی دارن، باید عاری از رنگ باشه و نباید رنگ بر روی اون ها پاشیده شده باشه. برای این کار میتونین روی این قسمت ها چسب یا روزنامه بزنین و یا با وسیله دیگه ای اون ها رو کاور کنین.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محدثه اسماعیلی
محدثه اسماعیلی
11 آذر 1402 00:17

سلام
پقتتون بخیر
ممنون از توضیحات کاملتون
ممکنه راهنمایی کنید
نقاش دیوار خونه رو رنگ تیره زده (آبی کاربنی و سبز تیره )
اما بعد خشک شدن ، انگشت که میکشیم جاش میمونه یعنی سفید میشه ، حالا هرچیزی حتی یه پارچه خشک و … (البته از ۷سال قبل رنگ پلاستیک کرم شده بوده )
رنگ اکلریک و پلاستیک رو مخلوط کردن و زدن ، توجیهشون اینه که ماده رنگ هستش (البته چون نتونستن رنگ دلخواه رو بسازن مجبور به استفاده از ماده رنگ شدیم )
حتی پرایمر هم زدن اما این مشکل هنوز وجود داره
البته فقط این نقاش نه
۴تا نقاش دیگه هم آوردیم برای مشاوره نتونستن کاری کنن
میشه کمکم کنید مشکل رو‌حل کنم

ریحانه
ریحانه
15 آبان 1402 01:24

سلام ببخشید برای رنگ زدن دیوار حیاط که اجری هست چه رنگی مناسبه که مقاوم باشه؟

عباس مددی
عباس مددی
09 اردیبهشت 1402 02:31

سلام. وقت بخیر.
دیوار خونه قبلا رنگ پلاستیک شده بود. بعضی از جاها در اثر رطوبت رنگش پوسته پوسته شد و ریخت. برای جلوگیری از پوسته شدن در قسمت‌هایی که رطوبت می‌گیره، می‌شه از پرایمر و سپس رنگ اکریلیک استفاده کرد؟

پشتیبانی سلام ساختمان
ادمین
پشتیبانی سلام ساختمان
01 خرداد 1402 09:00
پاسخ به  عباس مددی

عباس عزیز سلام

اگه رطوبت از پشت رنگ باشه، باید ابتدا منبع رطوبت شناسایی و جلوش گرفته بشه. بعد برای اصلاح گچ و رنگ اقدام بشه
بعداز جلوگیری از رطوبت، با برداشتن لایه های پوسته پوسته شده، سمباده زنی کنین. بعد پرایمر، بتونه و در انتها سمباده رو چندبار تکرار کنین تا خرابی های سطح دیوار کاملا اصلاح بشه.
بعد پرایمر مجدد و بعد رنگ اکرولیک حدودا سه دست کار بشه.

امیدواریم کارتون زیبا بشه

محموددباغیان
محموددباغیان
29 اردیبهشت 1398 02:15

با سلام وخسته نباشید. واقعاً اولین سایتی هستین که کامل و جامع توضیحات تکمیلی داده شده. من خودم مطالبشو به عنوان نقاش تأیید میکنم. من اهل مشهدم. 20 ساله نقاشم. فقط یک سوال برام پیش اومده که چرادرباره کناف چیزی ننوشتید. من تخصصی کار بتونه و رنگ کناف انجام میدم. واقعاً سخته.مخصوصاً بتونه کاریش.به جرأت میگم از 10 تا نقاش شاید 2 تا 3 واقعاً کاربلد باشن. اگر هرکار نقاشی داشتید باتضمین کیفیت انجام میدم. باتشکر

حامد مرادی
ادمین
حامد مرادی
15 اردیبهشت 1398 19:04

ممنون از شما بابت سایت خوبتون
مطلب کاملی بود
سوالی که ازتون داشتم اینه که ما معمولا هر دو سال دیوار های منزل رو تجدید رنگ میکنیم. امسال میخواستم تجدید رنگ کنم اما هزینه ها به شدت زیاد شده بود
تفاوت کیفیت رنگ اکریلیک با زیرسازی پلاستیک و زیرسازی پرایمر چقدره؟ اگر رمگ با زیرسازی پلاستیک در حد دو سال دوام داره من از اون زیرسازی استفاده کنم

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
22 اردیبهشت 1398 14:22
پاسخ به  حامد مرادی

با سلام
بله شما میتونیند از زیر سازی رنگ پلاستیک استفاده کنید، مشکل زیادی پیش نمیاد، هرچند که قیمت پرایمر اکرولیک خیلی گران نیست.

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
22 اردیبهشت 1398 14:55
پاسخ به  حامد مرادی

سلام
سلام ساختمان رضایت مشتری ها از کابینت سازان عضو سایت که پروژه قبول کرده‌اند را نظر سنجی می کند و کابینت سازانی که نتواند رضایت مشتری را کسب کنند از سایت حذف می گردند بنابراین اعضای سایت تاکنون مشتری ناراضی نداشته اند.
ولی توصیه اکید ما این است که شما کیفیت و میزان رضایت مشتری های معرفی شده از سمت سلام ساختمان را با سخت گیری بیشتر بررسی کرده و در انتخاب کابینت ساز برای انجام دکوراسیون تان کمال دقت را مبذول دارید.
بی تردید انتخاب مجری دکوراسیون کاری بسیار دشوار است پیشنهاد ما این است که به پروفایل کابینت ساز در سایت سر بزنین در صورتی که در پروفایل اختصاصی مجری کابینت ساز نظر مشتریان قبلی ثبت نشده باشد یا فیلم رضایت مشتری های قبلی در پروفایل نباشد از کابینت سازهای عضو سلام ساختمان بخواهید حداقل دو یا سه مشتری که قبلاً برایشان کار انجام داده‌اند را به شما معرفی کنند و شما از کار آنها بازدید نمایید تا بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید.