4.1 4

قیمت بلکا در بهار 1403 و روش قیمت گیری برای پوشش های دیواری

  15 فروردین 1403     -      تاریخ انتشار:  15 فروردین 1403
بلکا، قیمت بلکا و روش قیمت گیری برای پوشش های دیواری

همون طور که از تیتر این مطلب پیداست، می‌خواهیم در مورد قیمت پوشش های دیواری بلکا در سال 1403 صحبت کنیم. بلکا یکی از پوشش های دیواری نسبتاً نوین موجود در بازاره که برخی به طور اشتباه، بهش رنگ بلکا هم میگن. بلکا رنگ نیست و نوعی پوشش خاص برای دیواره که به شکل مخصوصی اجرا میشه. این پوشش دارای رشته های سلولوزی بوده و با چسب رزین و مواد دیگری مخلوط شده و به شکل نسبتاً خمیری درآمده و سپس اجرا می شود. بلکا معایبی هم داره که در مطلبی جداگانه با عنوان «معایب بلکا» به اون اشاره کرده ایم. توصیه میکنیم قبل از انتخاب این پوشش دیواری، حتما مطلب اشاره شده روهم بخونین. حالا که با ماهیت بلکا آشنا شدین، همین ابتدا قیمت بلکا رو در بهار سال 1403 ببینیم.

قیمت پوشش بلکا (مصالح و دستمزد اجرا) در بهار 1403 چقدره؟

در جدول زیر محدوده قیمتی پوشش بلکا رو براتون آوردیم.

جدول قیمت انواع پوشش بلکا
آخرین بروزرسانی در حال دریافت..
نوع رنگحداقل قیمت پوشش بلکا به تومانحداکثر قیمت پوشش بلکا به تومانتوضیحات
پوشش بلکای عادی در نقاشی ساختمانبستگی به نوع پوشش دیواری و کیفیت اون داره.
پوشش بلکای ابریشمی در نقاشی ساختمان00بستگی به نوع پوشش دیواری و کیفیت اون داره.

همون طور که در توضیحات جدول می‌بینید، اعداد بالا مربوط به هزینه ی نهایی اجرای بلکا و تهیه ی مصالح در یک متر مربع از پروژه ی شماست. اما در ادامه بریم سراغ هزینه مصالح بلکا بدون در نظر گرفتن دستمزد اجرای اون در سال 1403…

برای تهیه مصالح بلکا بدون دستمزد اجرا، در بهار 1403 چقدر باید پول بدین؟

ممکنه شما بخواین مصالح رو خودتون تهیه کنین و در اختیار مجری قرار بدین و فقط کار اجرا رو بر عهده اون بذارین. هیچ اشکالی نداره برای شما هم یک جدول قیمتی داریم که میتونه بهتون کمک کنه تا قیمت این مصالح رو در زمستان سال 1403 ببینید.

محصولقیمتتوضیحات
پودر بلکا عادی      30،000 تا 34,000هزینه ی مربوط به خرید ۱ کیلو گرم پودر می باشد و باید به آن هزینه ی مربوط به خرید رزین و دیگر مصالح را هم اضافه کرد
پودر بلکا ابریشمی150،000هزینه ی مربوط به خرید ۱ کیلو گرم پودر می باشد و باید به آن هزینه ی مربوط به خرید رزین و دیگر مصالح را هم اضافه کرد

هزینه‌های جدول بالا فقط مربوط به پودر بلکاست و شامل هزینه هایی مثل رزین و یا ماله مخصوص بلکا نمیشه. اون ها هزینه جداگانه‌ای دارند و باید به مقدار مورد نیاز خریداری شده و مورد استفاده قرار بگیرن. هرکیلو از این پودرها، میتونه ماده اصلی سازنده بلکا برای پوشش حدود ۳ متر از سطح باشه. به این موارد در جدول بالا باید دستمزد مجری بلکا رو هم اضافه کرد که بخش مهمی از هزینه شما رو تشکیل میده.

البته توصیه ما به شما اینه که از روش دوم استفاده نکنین و بذارین متریال مورد نیاز پروژه تون رو خود مجری خریداری کنه. این توصیه ما چندتا دلیل هم داره:

  • دلیل اول اینه که شما جنس این پودر ها و سایر مواد لازم رو نمی‌شناسین و کسی که کارش اینه خیلی بیشتر از شما جنس اون ها رو میشناسه.
  • دلیل دوم اینه که خرید این مصالح احتمالاً زمان زیادی از شما خواهد گرفت و دردسرش زیاده.
  • دلیل آخر هم اینه که مقدار و میزانی که باید برای متراژ مشخصی از ساختمان بخرین، به طور دقیق دستتون نیست. البته ممکنه نقاش بهتون یک مقدار حدودی بده اما این مقدار میتونه خیلی متغیر باشه. اگر نقاش این رو خریداری کنه، مسئولیت مقدارش با خودشه و در صورتی که اضافه بیاد، اون رو از هزینه ی نهایی میتونین کم کنین و یا اگرکم بیاد خودش خریداری میکنه اما این قضیه در مورد شما زیاد راحت نیست و براتون میتونه دردسر ایجاد کنه.

روش‌های قیمت گیری برای پوشش بلکا چیست؟

برای بررسی قیمت بلکا به ۳ شیوه می‌تونیم عمل کنیم:

۱.  قیمت گیری متری برای پوشش بلکا

راه اول اینه که قیمت متری بلکا رو بگیریم و بگیم هزینه ی اجرای بلکا به ازای هر متر مربع چقدر میشه؟!

۲. خرید مصالح و قیمت گیری برای دستمزد اجرا

راه دوم اینه که مواد خشک سازنده ی بلکا رو تهیه کنیم و از نقاش یا فردی که قراره برامون بلکا رو اجرا کنه بخوایم که اون ها رو باهم ترکیب کنه و خمیر بلکا رو بسازه.

۳. قیمت مقطوع برای پوشش بلکا

راه سوم هم اینه که از نقاش یا اجرا کننده ی بلکا بخوایم که از محل پروژه ی ما بازدید کنه و با محاسبه ی مساحت مورد نظر و در نظر گرفتن مقدار مصالح مورد نیاز، قیمت نهایی بهمون بده.

جمع بندی روش های قیمت گیری پوشش بلکا

طبیعتاً راه سوم برای ما از همه دردسرش کمتر و مطمئن تره! چرا؟ چون اینجوری میدونیم که بالاخره آخرش چقد باید پرداخت کنیم و تکلیفمون روشنه!

ممکنه بگین خب اگه از نقاش بخوایم بهمون قیمت متری هم بده بازم متراژ خانه رو در قیمت ضرب می‌کنیم و به قیمت نهایی می رسیم که باید بگم شاید آره و شایدم نه!!! در واقع محاسبه قیمت نهایی کار های نقاشی و بلکا دارای مقداری پیچیدگیه که باعث میشه گاهی قیمت نهایی اون جوری که شما فکر می‌کنید، نشه.

مثلاً یک مورد محاسبه ی متراژ خانه شماست که ممکنه محل اختلاف باشه. مورد بعدی چگونگی و تعداد دست های رنگ آمیزی و یا پوشش هست که ممکنه مورد رضایتتون نباشه و خیلی موارد دیگه. پس همون اول با چند نفر که اجرای بلکا رو انجام میدن، صحبت کنین و ازشون بخواین تا قیمت نهایی (قیمت مقطوع یا قیمت چکی) بهتون بدن و بین اون قیمت ها مقایسه کنین.

بعد از مقایسه، بهترین رو انتخاب کرده و باهاش قرارداد ببندید. همون طور که گفتیم، برای قیمت نهایی باید از مجری طرحتون بخواهید که بیاد و قیمت نهایی رو برآورد کنه و بهتون بگه.

جمع‌بندی مراحل قیمت گیری پوشش دیواری سلولوزی بلکا

مرحله‌ی اول: انتخاب طرح برای پوشش بلکا

در بخش پایانی مراحل قیمت گیری برای بلکا رو میخوایم بهتون بگیم. در مورد بلکا اهمیت طرح در هزینه ی نهایی اجرا بسیار زیاده.

اگر طرحتون ساده و بدون هیچ پیچیدگی خاصی باشه برای مثال بخواهید روی دیوارهای منزلتون، بلکا سفید اجرا کنید، طبیعتاً هزینه جداگانه ای قرار نیست پرداخت کنین اما ممکنه بعضی از افراد بابت اجرای طرح های خاص و پیچیده تر هزینه جداگانه ای بگیرند.

پس ابتدا با توجه به کاتالوگ ها و طرح های مختلف، طرح خودتون و رنگ مورد نظرتون رو انتخاب کنین تا وقتی که مجریان طرح های بلکا به شما مراجعه میکنن و از محل شما بازدید میکنن، بتونین طرح مورد نظرتون رو براشون بگین

مرحله‌ی دوم: دریافت قیمت تمام شده برای کار

بعد از انتخاب طرح و رنگ، از نقاش ها و افرادی که مجری بلکا هستند بخواین که از محلتون بازدید کنن و بهتون براساس طرحتون، مشاوره و قیمت بدن.

توجه کنین که از چند نفر بخواین تا بیان و بازدید کنن و بهتون قیمت بدن! اینجوری دستتون برای انتخاب بهترین و باکیفیت ترین و منصف ترین مجری، بازه!

مرحله سوم: مقایسه و عقد قرارداد

بعد از طی مراحل بالا و مقایسه ی بین قیمت ها و کیفیت کار مجریان، بهترین گزینه رو انتخاب کنید. سپس با اون یک قرارداد محکم ببندید و قیمتی که اعلام کرده رو در داخل قرارداد ذکر کنین تا خیالتون بابت مقدار پرداختی خودتون راحت باشه.

 

نظرات و سوالات خودتون رو در قسمت کامنت ها برای ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
زهرا
زهرا
26 دی 1400 07:18

سلام ، من یکی از دیوارهای داخلی خونه رو میخوام بلکا بزنم و میخوام متریال رو تهیه کنم و خودم این کار رو انجام بدم میشه راهنمایی م کنید

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
28 دی 1400 10:04
پاسخ به  زهرا

با سلام
میتونین درخواستتون رو در لینک زیر ثبت کنین تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند و برای ارسال متخصص اجرایی راهنمایی تون کنند. برای اجرای شخصی به دلیل جزئیات خاص موجود امکان راهنمایی در کامنت وجود نداره.
https://b2n.ir/g77382

حامد
حامد
08 مرداد 1398 12:17

قیمت بلکا به صورت حدودی برای تهران و شهرستان میشه بگید؟ من برای پروژه هام میخواستم

پشتیبانی سلام ساختمان
پشتیبانی سلام ساختمان
16 مرداد 1398 14:07
پاسخ به  حامد

سلام
قیمت بلکا عادی بین 6000 تا 8000 تومان هست و بلکا ابریشمی بین 12000 تا 14000 هزارتومان می باشد.