4.3 0

قیمت رنگ اکریلیک دیوار برای نقاشی ساختمان در اسفند 1402

  7 اسفند 1402     -      تاریخ انتشار:  7 اسفند 1402
رنگ آکریلیک آبی روشن برای نقاشی دیوار ساختمان

رنگ اکریلیک امروزه یکی از پرطرفدارترین انواع رنگ بحساب میاد و قیمت اش هم به نسبت به صرفه است. در اینجا با قیمت روز رنگ اکریلیک برای نقاشی ساختمان در اسفند سال 1402 آشنا می‌شین و از همه مهمتر چند نکته طلایی رو خواهید دونست که باعث میشه هزینه های نقاشی تون کاهش پیدا کنه. ما در مطلب قیمت نقاشی ساختمان درباره نکات مهمی که برای نقاشی باید در نظر بگیرین تا در انتهای کار احساس نکنید ضرر کردید صحبت کردیم. بهتون پیشنهاد می‌کنیم جزئیات اون مطلب رو مطالعه کنین و حتماً در نظر بگیرین. در اینجا بخش مربوط به رنگ اکریلیک رو خلاصه تر توضیح میدیم.

قیمتِ متریِ رنگ اکریلیک دیوار در اسفند 1402 چقدره؟

اکثر افراد قیمت رو به صورت متری بیان می‌کنن و به صورت متری هم قرارداد می‌بندن. قیمت رنگ اکریلیک به ازای هر متر مربع در حال حاضر در جدول زیر ارائه شده است.

جدول قیمت رنگ اکریلیک
آخرین بروزرسانی در حال دریافت..
نوع رنگحداقل قیمت رنگ اکریلیک به تومانحداکثر قیمت رنگ اکریلیک به تومانتوضیحات
رنگ اکریلیک در نقاشی ساختمانبستگی به نوع زیرسازی قیمتها متفاوته.

نکته 1: قیمت‌های جدول بالا به ازای یک متر مربع است.

نکته 2: قیمت‌ها مربوط به قیمت نهایی رنگ اکریلیک هست، یعنی قیمت رنگ و دستمزد.

حالا که با حدود قیمت فعلی رنگ اکریلیک در نقاشی ساختمان آشنا شدین، بریم ببینیم قیمت رنگ اکریلیک شامل چه آیتم هایی است…

قیمت رنگ اکریلیک برای نقاشی ساختمان، شامل چه آیتم هایی است؟

قیمت کلی نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک شامل دو دسته هزینه است:

  1. هزینه ی دستمزدِ نقاش رنگ اکریلیک؛ و
  2. هزینه ‌ی رنگ اکریلیک و مصالح نقاشی.

هزینه‌های مربوط به دستمزد حدود 50 درصد از کل هزینه نقاشی با رنگ اکریلیک رو شامل میشه. در هر سال دستمزدها و هزینه‌های جاری متناسب با نرخ تورم تغییر می‌کنن. هزینه‌های مربوط به رنگ اکریلیک و مصالح نقاشی هم 50 درصد باقیمانده از هزینه ی کلی نقاشی ساختمان رو شکل میدن. رنگ و متریال نقاشی بیشتر از اینکه وابسته به تورم باشن، تحت تأثیر تغییرات نرخ ارز هستن.

بهترین روش برای تعیین قیمت رنگ اکریلیک برای نقاشی ساختمان چیست؟

نکته طلایی ماجرا این هست که قیمت به صورت متری می‌تونه گمراه کننده باشه. چرا؟ چون نحوه محاسبه بعد از قیمت متری برای یک فردی که نقاش نیست یا خیلی با نقاشی سر و کار نداشته گیج کننده است. دلایلش رو در این مطلب به صورت تفصیلی بیان کردیم:

نحوه محاسبه قیمت نقاشی ساختمان

خلاصه اش اینه که با قیمت های متریِ در ظاهر یکسان که توسط دو یا چند نقاش به شما داده میشه الزاماً قیمت نهایی اونها یعنی پولی که باید پرداخت کنین یکسان نیست. مثلاً هر دو ممکنه بگن قیمت رنگ اکریلیک به ازای هر متر مربع 13 هزار تومن. اما در نهایت کل هزینه های نقاشی منزل شما رو یک نقاش 2 میلیون تومان براورد کنه و یکی 2 میلیون 400 هزار تومن. سوال: پس راه حل چیست؟

جواب: قیمت مقطوع بهترین شیوه برای قیمت گیری و مقایسه است. البته خیلی مراقب باشین که به خاطر کمی قیمت بیشتر یا کمتر، کیفیت کار فدا نشه! کیفیت کارِ نقاش و خوش قولی او از قیمت ارزشمندتره. اما به هر حال مقایسه صحیح بین قیمت ها، از طریق استعلام هزینه به صورت مقطوع امکان پذیره و نه صرفاً قیمتِ متری. معنی دقیق قیمت مقطوع یا قیمت چکی اینه که شما از دو یا چند استاد نقاش درخواست کنین بیاد به محلی که باید نقاشی بشه. شرایط رو کامل ببینه، درباره رنگ دیوارها، رنگ سقف (که احتمالاً از رنگ اکریلیک براش استفاده نمی‌کنین و رنگ پلاستیک خواهید زد)، گچ بری ها، درب ها و خلاصه همه چیز با جزئیات باهاش صحبت کنین.

سپس قیمت کل کار رو از ایشون بپرسید. قیمت کل کار حتی هزینه های حمل و نقل. محاسبات قیمت نقاشی یک سری ریزه کاری ها و پیچیدگی هایی داره که با صرفاً قیمت متری نمی‌تونین خوب مقایسه کنین. لذا این روشی که گفتیم بهترین روش محسوب میشه. یکی از این مواردِ گیج کننده، محاسبه قیمت گچ بری ها است، همچنین قیمت درب ها، چهارچوب ها و کمدها و غیره میتونن هر کدوم محل اختلاف باشند.

اما با روش چکی یا همون روش قیمت مقطوع می‌تونین بهترین مقایسه رو بین قیمت ها داشته باشین. باز هم تأکید می‌کنیم قیمت و هزینه تنها یک پارامتر هست. واقعاً تمیزی کار، زیبایی نهایی، استفاده از متریال های مناسب و حرفه ای بودن نقاش پارامترهای مهم دیگه ای هستند که در کنار قیمت رنگ اکریلیک باید اونها رو در نظر بگیرید.

چند نکته تکمیلی در مورد قیمت نقاشی با رنگ اکریلیک

نکاتی در مورد قیمت رنگ اکریلیک و به طور کلی هزینه نقاشی ساختمان هست که با توجه به اون‌ها می‌تونین هزینه هاتون رو بهتر کنترل کنین:

  1. می‌تونین از نقاش بخواین از زیر اندازهایی برای زیر کارش استفاده کنه که کمترین لک و کثیفی روی زمین ایجاد بشه. این باعث کاهش هزینه های نظافت تون می‌شه.
  2. شاید اگر رنگ رو خودتون بخرین و فقط پول دستمزد نقاشی رو به نقاش بدید، هزینه تون کمتر بشه. اما برای این مورد خیلی مطمئن نباشید و بهش اصرار زیادی نداشته باشید. یا خیلی بررسیش کنید و یا تهیه رنگ رو به خود نقاش بسپرید.
  3. می‌تونین برای بدنه داخلی کمدها که در نمای اتاق قرار ندارن، بجای رنگ اکریلیک، از رنگ پلاستیک که ارزونتره استفاده کنین.
  4. زمان کافی برای نقاشی در نظر بگیرین وگرنه عجله ممکنه باعث افزایش ناخواسته هزینه ها بشه.3 تا 5 روز برای یک خونه 100 متری، زمان خوبیه.
  5. مقداری از رنگ دیوار رو در یک قوطی یا بطری نگه دارید تا در آینده اگر رنگ آسیب دید از همون تمِ رنگی داشته باشید.
  6. استعلام قیمت رو از یک نقاش نداشته باشید. بلکه از چندین استاد نقاش بخواهید بهتون قیمت دقیق رو بدهند. اینطوری خودتون رو از نظر مهارت و هزینه، محدود به یک نفر نکردید.
  7. همیشه یک نقاش حرفه ای که کارش رو خوب بلده و فرد منصفی هم هست میتونه به کاهش هزینه‌هاتون منجر بشه. به این شک نکنین. تمیزیِ کار و کیفیت خوب نقاشی، یکی از بهترین صرفه‌جویی هاست.

جمع‌بندی

 

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments