4.9 0

لیست قیمت بازسازی آشپزخانه در سال 1401

  24 آبان 1402     -      تاریخ انتشار:  14 بهمن 1400
لیست قیمت بازسازی آشپزخانه در بهمن 1400

می‌خواین آشپزخونه‌تون رو بازسازی کنین و به دنبال هزینه های بازسازی آشپزخانه برای سال جدید هستین؟ دل‌تون میخواد بدونین، هر جزء در بازسازی آشپزخانه چقدر هزینه لازم داره؟ ما در ادامه با متخصصین سلام ساختمان در این زمینه (آقایان علی یداللهی، یاشار فرجی و علی عطاریان) مصاحبه کردیم و قیمت کف بازار در سال 1401  رو براتون آماده کردیم.

در این مطلب، ابتدا قیمت بازسازی آشپزخانه در سال 1401 رو ارائه می‌کنیم و بعد از اون به بررسی تخصصی تر قیمت در اجزای مختلف بازسازی آشپزخانه، مثل کابینت و تأسیسات، می‌پردازیم.

فرض اولیه: تمام قیمت‌ها برای آشپزخانه ۱۰ متری ارائه شده است.

هزینه بازسازی آشپزخانه چقدر است؟ (تاریخ به روز رسانی توسط متخصصین سلام ساختمان:

بریم سراغ قیمتِ بازسازی خانه که با کمک متخصصین ما در تهران، کرج و مشهد استخراج شده، اما حواستون باشه که برای ارائه هزینه بازسازی آشپزخانه، مهمترین نکته اینه که قراره چه قسمت هایی از آشپزخانه رو بازسازی کنین.

در جدول زیر هزینه بازسازی آشپزخانه در 3 درجه‌ی متفاوت از بازسازی که در زیر آوردیم رو با هم بررسی میکنیم (تاریخ به روز رسانی: 0)

  • بازسازی سطحی
  • بازسازی عمومی
  • بازسازی کامل

قیمت های زیر با درنظر گرفتنِ بازسازی برای یک آشپزخانه 10 متری برآورد شده است (حتما بعد از بررسی جدول، به راهنمای بعد از جدول رجوع شود).

درجه بازسازیِ آشپزخانهحداقل قیمتِ متری به تومانحداکثر قیمتِ متری به تومانتوضیحات
بازسازی سطحی آشپزخانه00برای دریافت مشاوره رایگان و برآورد قیمت بازسازی سطحی، کلیک کنین.
بازسازی عمومی آشپزخانه00برای دریافت مشاوره رایگان و برآورد قیمت بازسازی عمومی، کلیک کنین.
بازسازی کاملِ آشپزخانه00برای دریافت مشاوره رایگان و برآورد قیمت بازسازی کاملِ آشپزخانه، کلیک کنین.

راهنما: تعریف بازسازی آشپزخانه در 3 حالت بالا، توسط سلام ساختمان انجام شده و صرفاً هدف این هست که بتونیم قیمت های بازسازی رو بصورت کابردی تر بهتون ارائه کنیم:

حساب کاربری کابینت سازان سلام ساختمان
  1. بازسازی سطحیِ آشپزخانه: بازسازی سطحی شامل:
    1. تعویض کابینت و
    2. تعویض صفحه کابینت از جنس صفحه 3 سانت (برای سایر صفحات کابینت قیمت متفاوت است؛ از لینک روبرو میتونین این قضیه رو بررسی کنید: قیمت صفحه کابینت )
  2. بازسازی عمومی آشپزخانه: شاملِ:
    1. تعویض کابینت
    2. تعویض کاشی بین کابینتی
    3. تعویض صفحه کابینت
    4. تعویض کف (از جنس سرامیک)
  3. بازسازی کاملِ آشپزخانه: شاملِ:
    1. تعویض کابینت
    2. تعویض کاشی بین کابینتی
    3. تعویض صفحه کابینت
    4. سقف کاذب
    5. تعویض کف (از جنس سرامیک)
    6. تعویض تاسیسات مکانیکی و برقی (شامل تعویض لوله کشیِ آب و فاضلاب و برق کشی، به همراه سیستم تهویه و گرمایش)
    7. هزینه مدیریت پیمان

هزینه-بازسازی-آشپزخونه

در ادامه موضوعات قیمتی رو با جزئیات بیشتری بررسی میکنیم.

هزینه بازسازی آشپزخانه شامل چه مواردی میشه؟

عواملی که روی قیمت بازسازی آشپزخانه تاثیر می‌ذارن موارد زیر هستن که یکی یکی بررسی‌شون می‌کنیم:

  1. تخریب
  2. قیمت کابینت
  3. قیمت سرامیک کف
  4. قیمت کاشی بین کابینتی
  5. هزینه تاسیسات
  6. قیمت سقف کاذب
  7. نورپردازی کابینت
  8. هزینه خرید و نصب پنجره (در صورت تعویض)
  9. هزینه‌های پنهان
  10. هزینه مدیریت پیمان

قیمت بازسازی آشپزخانه (3)

1.    هزینه تخریب برای بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه، با تخریب و حمل نخاله آغاز می‌شود. اگر قصد کندن کاشی‌ها را داشته باشید، حدود 0 تا 0 تومان، برای حمل نخاله و برای جدا کردن کابینت‌ها، باید حدود 0 تا 0تومان، مبلغ پرداخت کنید.

هزینه-بازسازی-آشپزخانه

2.    قیمت کابینت در بازسازی آشپزخانه

تعیین‌کننده‌ترین جزء در قیمت نهایی بازسازی آشپزخانه، قیمت کابینت است که درصد زیادی از هزینه‌های بازسازی رو به خودش اختصاص میده. اما برای قیمت کابینت دو نکته حیاتی وجود داره، که دومی باعث میشه سرتون کلاه نره!

  1. قیمت کابینت بر اساس متریال و سبکی که انتخاب میکنین بسیار متفاوت است. مثلا ارزان ترین قیمت کابینت ام دی اف بوده و گران ترین قیمت کابینت چوبی. حتی قیمت کابینت نئوکلاسیک با کلاسیک هم متفاوت است.
  2. به هیچ عنوان، تاکید میکنم، به هیچ عنوان برای قیمت کابینت نباید به قیمت متری اکتفا کنین. در مطلب “قیمت کابینت” بصورت مختصر و مفید گفتیم چرا و اینجا به توضیحات اضافه نمیپردازیم (برای مشاهده لیست قیمت‌ها هم میتونین به همین مقاله رجوع کنین).

بازسازی آشپزخانه

3.    قیمت کفسازی در بازسازی آشپزخانه

یکی دیگه از بخش‌های پرتکرار در بازسازی آشپزخانه، کف آشپزخانه است. برای محاسبه راحت‌تر ما قیمت سرامیک کف رو از تاسیسات جدا کردیم تا راحت‌تر قیمت‌ها رو براورد کنین.

اما قیمت سرامیک کف به موضوعات زیر بستگی داره:

  • نوع سرامیک: اولین عامل اثرگذار بر قیمت سرامیک جنس اون هست. سرامیک‌های جدیدی که در بازار وجود دارن سرامیک‌های پرسلان هستن که روی اون‌ها پولیش شده. این سرامیک‌ها به خاطر پخت متفاوت، شفافیت و مقاومتی که در برابر اسید دارن، قیمت بالاتری دارن.
  • ابعاد سرامیک: ابعاد سرامیک‌ها شاملِ 40*40، 60*60، 80*80، 100*100، 60*120 و slab است. ابعاد کوچک‌تر، ارزان‌تر هستن و هرچه ابعاد سرامیک بزرگ‌تر باشه، قیمت اون افزایش پیدا میکنه.
  • رنگ سرامیک: موضوع بعدی رنگ سرامیک کف است. سرامیک‌های تیره به خاطر روند پخت حساس‌تر و سخت‌تر و همچنین زیبایی بیشتری که دارن، گران‌تر هستن.

به عنوان مثال قیمت سرامیک 40*40 از 0 تومان شروع شده و در سرامیک ها با ابعاد 120*60 به 0 تومان هم میرسد.

بازسازی آشپزخانه

4.    قیمت کاشی بین کابینتی در بازسازی آشپزخانه – بهمن 1400

فاصله بین کابینت زمینی و دیواری که با کاشی بین کابینتی پر میشه، 60 سانتی متر است. این فاصله رو با کاشی‌هایی با دو عرض متفاوت پر میکنن. یکی عرض 30 سانتیمتر و دیگری عرض 60 سانتیمتر. همونطور که می‌دونین کاشی با عرض 60 سانتی متر، قیمت گران‌تری داره. در جدول زیر قیمت انواع کاشی بین کابینتی رو در مشاهده میکنین.

نوع بین کابینتیحداقل قیمتِ متری به تومانحداکثر قیمتِ متری به تومان
کاشی بین کابینتی 3000
کاشی بین کابینتی 6000
اسلب00
آجر دکوراتیوکلیک کنید.
برچسب بین کابینتیکلیک کنید.

قیمت بازسازی آشپزخانه (1)

هزینه نصب و اجرای کاشی و سرامیک پیش از سال 1401

هزینه نصب و اجرای کاشی و سرامیک آشپزخانه رو به خاطر متراژ کمی که داره متری حساب نمی‌کنن چون به صرفه نیست. نرخ رایج برای نصب کاشی بین کابینتی که بر اساس دستمزد یه روز کاری هست؛ حدود 0 تا 0 تومان است. این هزینه برای اجرای سرامیک کف آشپزخانه حدود … تومان و برای آشپزخانه‌های لوکس تا … تومان هم افزایش پیدا میکنه.

5.    قیمت بازسازیِ تاسیسات آشپزخانه

یکی از بخش‌های اساسی و مهم در بازسازی آشپزخانه، تاسیسات است که پرتکرار و گاهی پرهزینه است. بعضی از افراد به خاطر اینکه تاسیسات در معرض دید نیست به اون اهمیت نمیدن، اما نمیدونن یه نشتی و خرابی ساده در لوله‌ها میتونه کل کار بازسازی اون‌ها رو به باد بده.

پس اگه خرابی‌ای در این بخش احساس می‌کنین حتما تعمیر و بازسازی اون رو جزء اولین مراحل اجرایی بازسازی آشپزخانه‌تون قرار بدین. بازسازی تاسیسات به خاطر اینکه هر مورد با مورد دیگه کاملا متفاوت است نمیشه قیمت مشخصی برای اون گفت. اما برای کسب اطلاعات بیشتر میتونین از مشاوره رایگان سلام ساختمان استفاده کنین. برای اینکار کافیه روی لینک زیر کلیک کرده و ثبت نام کنین:

قیمت گیری و مشاوره رایگان بازسازی

6.    قیمت بازسازی سقف آشپزخانه پیش از سال 1401

قیمت بازسازی سقف به این بستگی داره که بخواین فقط رنگش کنین یا کناف یا آسمان مجازی یا …؟ اگه بخواین فقط رنگ کنین؛ بستگی به نوع رنگ قیمت ها متفاوت هست و میتونین لیست قیمت انواع نقاشی رو در مطلب زیر ببینین:

قیمت نقاشی ساختمان

نکته: اما یادتون باشه که اگه فقط میخواین سقف آشپزخانه رو رنگ کنین، به دلیل کم بودن متراژ دریافت هزینه بصورت متری نخواهد بود و نقاش بعد از بررسی کار قیمت تمام شده رو خدمتتون اعلام میکنه.

ولیییی….

اگه بخواین سقف کاذب رو عوض کنین، انتخاب های خیلی متنوعی دارین، از آسمان مجازی گرفته (که قیمتش بین 0 تا 0 تومان متغیر هست) تا سقف کناف، کشسان و حتی رابیتس. در مطلب زیر بصورت مفصل در مورد انواع سقف کاذب و قیمتِ روز هرکدوم کامل توضیح دادیم:

قیمت سقف کاذب

7.    هزینه‌های پنهان در بازسازی آشپزخانه چیست؟

بخشی از هزینه‌ها در بازسازی خانه و آشپزخانه وجود داره که معمولا از چشم همه پنهان می‌مونن. هزینه‌هایی مثل نگهبانی، بیمه، عوارض شهرداری و تخریب. درصد زیادی از این هزینه مربوط به تخریب و جمع آوری نخاله است که توسط کارگر انجام میشه و در اول همین متن توضیح دادیم. حالا بریم سراغ سایر هزینه های پنهان:

  1. هزینه بیمه: این هزینه برای کل واحد مسکونی چیزی حدود 0 تا 0 تومان میشه.
  2. هزینه عوارض شهرداری: بازسازی‌ها معمولا مشمول عوارض شهرداری نمیشن، مگه اینکه تغییر کاربری رُخ بده. پرداخت عوارض شهرداری به عهده کارفرما است و نمیشه رقم مشخصی برای اون در نظر گرفت.
  3. هزینه نگهبانی و کارگر: این هزینه هم بیشتر برای بازسازی کل واحد مسکونی معنا پیدا میکنه نه صرفا بازسازی آشپزخانه. اما معمولا هزینه‌ی نگهبان روزی 0 تا 0 تومان برای 12 ساعت کار محاسبه میشه.

جمع همه مورد بالا رو بهش هزینه‌های پنهان میگن که در پروژه‌های بزرگ، رقم خیلی بالایی میشه.

قیمت بازسازی آشپزخانه (4)

8.    هزینه‌های مدیریت پیمان در بازسازی آشپزخانه

مدیریت پیمان معمولا به صورت درصدی از قیمت کل مواد و دستمزدها محاسبه میشه. این درصد هرچه قیمت کل تمام شده بیشتر باشه، کمتر و هر چه قیمت تمام شده کمتر باشه بیشتر میشه و معمولا از 12-25 درصد متغییر است.

کارفرما این مبلغ را در ازای فعالیت های زیر به مدیریت پیمان پرداخت میکنه:

  • طراحی،
  • تهیه مصالح،
  • آوردن پیمانکاران،
  • نظارت،
  • تحویل گرفتن کار از پیمانکاران،
  • تحویل دادنِ به موقع کار به کارفرما.

متخصصین سلام ساختمان معتقدن که هم به نفع پیمانکار و هم کارفرماست که صفر تا صد پروژه بازسازی رو به مدیریت پیمان بسپاره تا چند دستگی به وجود نیاد و با اطمینان و آرامش خاطر بیشتری کار جلو بره.

خُب حالا که با آیتم‌های قیمتی مختلف و تاثیرگذار در بازسازی آشپزخانه آشنا شدین، وقت اون رسیده که بریم سراغ نحوه صرفه جویی در بازسازی آشپزخانه…

قیمت بازسازی آشپزخانه (1)

چطور در بازسازی آشپزخانه صرفه‌جویی کنیم؟

دو جزء خیلی کلیدی برای جواب به این سوال وجود داره؛

  1. تاسیسات
  2. کابینت

خیلی‌ها برای اینکه هزینه‌های بازسازی‌شون رو کم کنن، به پیمانکار میگن که بیخیال تاسیسات بشن. تاسیسات چون دیده نمیشه این تصور رو ایجاد میکنه که مهم نیست. در صورتی که اگه شما پوسیدگی، نشتی یا خرابی در تاسیسات‌تون دارین باید بذارین در اولویت. چون ممکنه بعد از تموم شدن بازسازی، اون نشتی کل بازسازی  رو به باد بده. پس حتما به تاسیسات اهمیت بدین.

و اما کابینت‌ها؛ بعضی‌ها تصمیم میگرن به جای تعویض کامل کابینت‌ها فقط درب اون رو عوض کنن. متخصصین ما در سلام ساختمان پیشنهاد می‌کنن اینکار رو نکنین. چون عوض کردن درب کابینت ام دی اف باعث هرز شدن اون میشه و دوام زیادی نداره. و این مساله باعث میشه بعد مدتی دوباره کل کابینت رو عوض کنین. پس بهتر است که از اول به این دام نیفتین.

بخش‌های دیگه مثل اکسسوری‌ها، یراق الات و کاشی‌های بین کابینتی از اهمیت کمتری برخوردارن و حتی میشه زمان تعویض اون‌ها رو به تاخیر انداخت یا به طور کامل حذف‌شون کرد. همه چیز به بودجه شما بستگی داره.

سوالات متداول

چطور ثبت درخواست کنیم؟
روی لینک زیر کلیک کرده و برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نام کنید:
ثبت درخواست کابینت، کمد و دکورهای چوبی
سلام ساختمان چیست؟
سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.
سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟
برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:
  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه


از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟
اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟
بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:
  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.
هر دوی این‌ها رایگان است.
بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟
                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟
بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.
آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟
اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.
نوشته شده توسط: سهیلا   معاونی
سهیلا هستم، سرپرست بخش محتوای سلام ساختمان. از سال 1398 در زمینه محتوا مشغول به فعالیت هستم.

ما درخدمتیم! از اینجا درخواست بدین تا با شما تماس بگیریم

نظرات کاربران

نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments